CLOUD - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5 6

CLOUD [CLD]

AKTUALNY KURS: 7,00 zł (-1,96%) 19-10-2018 17:04
flesz
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 445
Wysłane: 11 sierpnia 2014 23:04:44 przy kursie: 6,30 zł
Spółka podałała dziś rewelacyjny raport za II kwartał. Przychody i zyski wręcz eksplodowały w relacji do poprzednich okresów.

http://www.newconnect.pl/index.php?page=1045&ph_main_content_start=show&ncc_index=CLD&id=68704&id_tr=4

Do tego zarząd dorzucił bardzo obiecującą prognozę na 2014.

http://www.newconnect.pl/index.php?page=1045&ph_main_content_start=show&ncc_index=CLD&id=68705&id_tr=1

Można prosić kogoś o analizę? nie same cyferki, chodzi mi też o model biznesowy i perspektywy.
Edytowany: 13 sierpnia 2014 13:00

piotrch
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 29 października 2014 11:32:33 przy kursie: 34,00 zł
To może jeszcze takie pytanie do bardziej obeznanych kolegów - czy Cloud i spółka zalezna K2 - Oktawave to konkurenci? Czym się różni model biznesowy CLD od Oktawave?

flesz
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 445
Wysłane: 29 października 2014 12:38:01 przy kursie: 34,00 zł
Moim zdaniem róznica jest spora. CLOUD to nie tylko chmura obliczeniowa i usługi IT. CLD posiada silnik behawioralny czyli ogromny zbiór danych o użytkownikach internetu (ponad 20 mln) profile zainteresowań, odwiedzanych stron itp. Taką bazę danych lub jej wybrane pozycje sprzedają chyba firmom marketingowym, które celują z reklamami do okreslonych odbiorców. Myslę, że na tym moga wykrecić takie wyniki jakie zapowiedzieli w prognozie.

P.S.

przydałaby się korekta :)
Edytowany: 29 października 2014 12:38


Wirtualny
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2010-01-29
Wpisów: 269
Wysłane: 9 listopada 2014 20:25:18 przy kursie: 34,00 zł
Padło pytanie o różnice w modelu biznesowym CLD i Oktawave i czy to są konkurenci. Wg mnie nie. CLD nie posiada własnej platformy sprzętowej chmury obliczeniowej. Ich główna usługa czyli silnik behawioralny to po prostu oprogramowanie jako usługa oferowana w modelu chmury, ale umieszczona jest na platformie innego dostawcy, obecnie chyba na serwerach Home.pl.
Co do samego silnika behawioralnego to jest to usługa nazywana inaczej targetowaniem behawioralnym, oprogramowanie wspomaga wyświetlanie reklam online na podstawie zachowania użytkowników w internecie. Nie jest to jedyna tego typu usługa na rynku, podobne usługi oferują chociażby Nextclick.pl czy nugg.ad. I oczywiście każda z firm oferujących systemy do targetowania behawioralnego chwali się, że ich system jest najlepszy i najskuteczniejszy na świecie.

yodyod
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-11-23
Wpisów: 358
Wysłane: 10 listopada 2014 10:57:58 przy kursie: 38,00 zł
mamy kontynuację w raporcie za III kwartał

w samym III kwartale przychody wyniosły 5,1 mln PLN wzrost K/K ponad 60%

to co jednak da się zauwazyc to spadek marż, o ile w II kwartale marża na sprzedaży wyniosła 70%, a marża netto 60%, o tyle w III kwartale było to odpowiednio 50% oraz 40%

podtrzymana prognoza wyniku za cały 2014 rok sugeruje naprawdę potężny wzrost w IV kwartale, przy czym żeby zrealizowac zysk w podanej w prognozie wysokości trzeba będzie solidnie przebic prognozę przychodów, na co się oczywiście zanosi patrząc na dynamikę wzrostu przychodów oraz już zrealizowane po III kwartałach


oj, coś nam chyba rośnie drugie LIVE CHAT SOFTWARE

bankrucik
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 3 721
Wysłane: 24 listopada 2014 00:25:18 przy kursie: 31,05 zł
Wirtualny napisał(a):
Padło pytanie o różnice w modelu biznesowym CLD i Oktawave i czy to są konkurenci. Wg mnie nie. CLD nie posiada własnej platformy sprzętowej chmury obliczeniowej. Ich główna usługa czyli silnik behawioralny to po prostu oprogramowanie jako usługa oferowana w modelu chmury, ale umieszczona jest na platformie innego dostawcy, obecnie chyba na serwerach Home.pl.
.


oby zarząd K2 wpadł na pomysł upublicznienia OCTAWAVE w 2015 roku, pozwoliłoby to szerzej spojrzeć na działalności.
Pogromca bajkopisarzy giełdowych:-)))

teraz również na twitter.com

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Analityk , Engineer, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 230
Wysłane: 22 stycznia 2015 16:53:12 przy kursie: 45,75 zł
Omówienie wyników za 3-ci kwartał 2014 dla Cloud Technologies SA

Spojrzenie na wykres kursu spółki sugeruje, że dzieje się tu coś wielkiego. To zaś prowokuje do zainteresowania się sprawozdaniami firmy w celu sprawdzenia, czy rzeczywiści zachodzi tu jakaś istotna kreacja wartości. Czy może mamy wręcz do czynienia z game changerem.


Muszę przyznać, że pierwsze wrażenia z lektury były niekorzystne. Firma operuje w branży marketingowej i dało się to wyczuć w stylu raportów. Miałem odczucie, że używa się tu chwytliwych haseł, rodem z technologiczno i branżowego slangu, aby oczarować czytelnika.

Przyjęto również metodę stopniowego odsłaniania pomysłu biznesowego. Cały proces spowodował, że zastanawiałem się czy firma ma już z góry przygotowaną ścieżkę „rozkręcenia” biznesu, czy też uczy się tego w miarę upływu kolejnych kwartałów. Poniżej próbka cytatów z raportów:

Cytat:
Przyjęta strategia rozwoju, dzięki synergii stosowanych technologii, zapewnia elastyczność oraz daje możliwość szybkiego dostarczania nowych produktów przy zachowaniu relatywnie niskiego poziomu kosztów.


2012-Spr. roczne napisał(a):
(…) mając na uwadze pojemność rynku oraz wyjątkową łatwość prowadzenia działalności w skali globalnej, Spółka zamierza systematycznie docierać do coraz szerszego grona odbiorców.


2013-q1 napisał(a):
W ocenie Zarządu kluczowe znaczenie dla przyszłych wyników finansowych będzie miała dynamika rozwoju rynku reklamy internetowej w segmencie RTB (ang. Real-Time Bidding, automatyczny zakup mediów). W dalszej perspektywie uwzględnić należy równolegle prowadzone inwestycje, które mają na celu zdywersyfikowanie źródeł przychodów oraz zwiększenie posiadanego potencjału technologicznego.


2013-q2 napisał(a):
W ocenie Zarządu kluczowe znaczenie dla przyszłych wyników finansowych będzie miała dynamika rozwoju rynku reklamy internetowej w segmencie RTB (ang. Real-Time Bidding). Jednocześnie oczekuje się stopniowego wzrostu znaczenia usług związanych z e-mail marketingiem.


Cytat:
I jednocześnie, w ramach współpracy z AdPilot, zainicjowane zostały działania mające na celu opracowanie nowych produktów i usług w zakresie e-mail marketingu.


2013-q3 napisał(a):
Spółka kontynuuje integrację projektów behavioralengine.com oraz behavioralmailing.com z systemami informatycznymi partnerów biznesowych działających na rynku reklamy internetowej.


2013-q3 napisał(a):
Spółka kontynuuje działalność inwestycyjną w zakresie technologii internetowych o wysokim poziomie innowacyjności. Spółka dostarcza produkty i usługi za pośrednictwem chmury obliczeniowej (ang. Cloud Computing) oraz intensywnie wykorzystuje hurtownie danych(ang. Big,Data).
Spółka dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie profilowania użytkowników Internetu (ang. User Profiling) z wykorzystaniem analizy behawioralnej. Spółka dostarcza nowe technologie automatyzujące zakup mediów (ang. Real-Time Bidding) dla kampanii reklamowych realizowanych w Internecie w zakresie reklamy odsłonowej oraz e-mail marketingu.


2014-q2 napisał(a):
W ocenie Zarządu uzyskane wyniki finansowe wynikają z ożywienia polskiego rynku danych oraz rozpoczęcia działalności na rynkach zagranicznych. Spółka pomyślnie zakończyła proces integracji platformy behavioralengine.com z dostawcami Narzędzi do zakupu reklamy internetowej w segmencie Real-Time Bidding. Nowe kanały dystrybucji. Są w ocenie Zarządu kluczowe dla rozwoju działalności Spółki w wymiarze międzynarodowym.


2014-q2 napisał(a):
Spółka kontynuuje działalność inwestycyjną w zakresie technologii internetowych o wysokim poziomie innowacyjności. Spółka dostarcza produkty i usługi za pośrednictwem chmury obliczeniowej (ang. Cloud Computing) oraz wykorzystuje duże zbiory danych (ang. Big Data).
Spółka dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie profilowania użytkowników Internetu (ang. User Profiling) z wykorzystaniem analizy behawioralnej. Spółka dostarcza nowe technologie automatyzujące zakup mediów (ang. Programmatic Buying) do kampanii reklamowych realizowanych w Internecie w zakresie reklamy odsłonowej oraz e-mail marketingu.


2014-q3 napisał(a):
Spółka w dniu 11 sierpnia 2014 roku przyjęła strategię na lata 2014 – 2016, która przewiduje dalszą ekspansję międzynarodową w zakresie reklamy internetowej oraz dywersyfikację portfela produktów i usług między innymi o technologie mobilne.


I jeszcze fragment z niedawnego komunikatu:

Cytat:
Spółka realizuje strategie globalna w oparciu o unikalne kompetencje w zakresie przetwarzania w chmurze (ang. Cloud Computing) dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Spółka dywersyfikuje portfel produktów i usług o technologie przeznaczone dla urządzeń mobilnych (ang. Mobile Devices) oraz wykorzystujących elementy inteligentnej sieci (ang. Internet of Things).


Być może nie było tego wyraźnie widać w trakcie cokwartalnej lektury, ale gdy czyta się to hurtem, dają się zauważyć dwie cechy.
- Jedna to fakt ewolucji pojęć opisujących działalność spółki. Od ogólników o synergii, elastyczności i niskich kosztach; poprzez Real-time bidding, e-mail marketing, hurtownie danych (potem podniesionych do rangi Big Data); aż po technologie mobilne i Internet of Things.
- Druga to zwyczaj sygnalizowania, że jakiś kierunek rozwoju mógłby być interesujący, więc jest rozważany przez Zarząd na poziomie strategicznym. Po czym niebawem dowiadywaliśmy się, że już uchwycono przyczółki i firma rozwija się w tym właśnie kierunku.

Z jednej strony powyższe prowokowało pytania czy aby na pewno firma wie, dokąd zmierza, czy też (jak już wspomniałem) odkrywa swój świat na bieżąco. Z drugiej fascynująca była skuteczność w realizowaniu pojawiających się okazji.

Generalnie miałem wrażenie sztuczności i czułem się trochę manipulowany.

Nawet, jeśli tak było, negatywne wrażenia okazały się zbyteczne i na wyrost. Subiektywny obraz spółki zmienił się diametralnie wraz z komercyjnym uruchomieniem sedna tego biznesu, czyli usługi targetowania behawioralnego. Wyniki eksplodowały i okazało się, że ludzie kierujący spółką rzeczywiście zmierzali do konkretnego celu. Co więcej dotarli tam.


kliknij, aby powiększyć


W kontekście obiecujących wyników zbytnia skłonność do używania przekazów marketingowych już tak nie razi. Można by nawet przychylnie stwierdzić, że firma ma marketing we krwi, a skoro to branża marketingowa…

Problem z oceną Cloud jest spory. Powodem jest wczesne stadium rozwoju zarówno samej firmy, jak i całego rynku. Historia firmy jest krótka. A zwłaszcza historia jej prawdziwie komercyjnej działalności. Dlatego trudno tu wyrokować jak Zarząd poradzi sobie ze wzrostem skali biznesu, doborem wiarygodnych klientów, promocją na dużą skalę. A także ewentualnymi przeciwnościami pojawiającymi się na rynku, czyli konkurencją lub regulacjami prawnymi.

Rynek usług, które świadczy Cloud jest młody, a stosowane tu technologie są w zasadzie u progu swojego rozwoju. Pomyślmy przez chwilę o kolejach na początku XX wieku. To nie było już stadium ciekawostki, bądź prototypowania. Lokomotywy parowe były cudami ówczesnej techniki, rozpędzały się w okolice 170 km/h (z czasem nawet 200), a ich praca stanowiła ważny filar niejednej gospodarki. Jednakże jak wiele się tu jeszcze zmieniło, widać, gdy pomyśli się o kolejach współczesnych (w rodzaju TGV). A tym bardziej o projektach wizjonerskich – choćby hyperloop Elona Muska.

Myślę, że targetowanie behawioralne, jak i Big Data w szerszym pojęciu, znajdują się obecnie na wcześniejszym etapie, niż w/w koleje. Możliwości, dokąd ten sektor może zajść, są dziś właściwie niewyobrażalne.

Niestety takie stadium rozwoju powoduje, że każda cecha firmy jest dziś zarówno jej potencjalną zaletą, jak i wadą. Trudno dziś orzec, które rozwiązania i modele działania okażą się bardziej praktyczne i/lub konkurencyjne.

* Sednem Cloud Technologies jest silnik behawioralny, czyli oprogramowanie. Firma działa w oparciu o cudzy hardware, czyli w wynajętej chmurze.

To plus, ponieważ:
- Powinno to umożliwić doskonałą skalowalność biznesu pod względem kosztów. W okresie początkowych inwestycji udawało się to Zarządowi perfekcyjnie. Z czasem będzie trudniej ze względu na akumulację inwestycji, które z czasem będą się amortyzować. Gotówkowo jednak sytuacja nadal będzie elastyczna.
- Cloud nie obciąża się kapitałochłonnym hardwarem niezbędnym do pracy chmury.
- Nie konkuruje też w ten sposób z potentatami. Może za to dobierać sobie spośród nich najlepszych dostawców. Począwszy od krajowej Octawave, a skończywszy na globalnym Amazonie.

To również minus:
- Głównie ze względu na niebezpieczeństwo, że właściciele chmur mogą zechcieć integrować się pionowo i sami zaczną świadczyć usługi podobne do oferowanych przez Cloud.
- Ponadto nie wiadomo, w którym kierunku rozwiną się relacje pomiędzy dostawcami i użytkownikami chmur obliczeniowych. Być może rynek wykreuje plany abonamentowe, które będą dla Cloud niekorzystne (vide: mniejsza elastyczność kosztów działalności).

* Skuteczność biznesu Cloud opiera się na stosowanych technologiach, czyli jakości silnika behawioralnego.

To plus, ponieważ:
- Rynek reklamy jest dziś bardzo wymagający pod względem skuteczności prowadzonych kampanii. Ponadto oczekuje się jak najlepszego powiązania płatności z jakością oddziaływania. Zatem klienci z całą pewnością są zainteresowani jakością usługi. Tym, aby ich przekazy docierały do osób zainteresowanych, aby prawdopodobieństwo zakupu było większe. Docenią również mierzalność takiej kampanii. Akcje w rodzaju wysyłanie e-maili „na ślepo” tracą zainteresowanie zleceniodawców. Ich skutki bywają odwrotne od zamierzonych, a ponadto pojawiają się bariery ze strony państwowych regulatorów rynku.

To również minus, ponieważ:
- Oznacza to ciągłe doskonalenie stosowanej technologii. Coś co dziś jest innowacyjne, jutro będzie trącić myszką. Nadążanie za postępem oznacza koszty prac badawczo-rozwojowych. Eksperymentowanie. Ryzyko, że nie dokona się na czas niezbędnej innowacji. Oznacza również - być może - konieczność skutecznego pozyskiwania wiedzy z zewnątrz. Poprzez zatrudnianie odpowiednich ludzi i/lub dostawców, jak i akwizycje firm z odpowiednimi kompetencjami. Tutaj zaś Cloud będzie ścigał się ze wszystkimi. W tym z największymi w rodzaju Google, czy Facebooka.

* Skuteczność biznesu Cloud opiera się na jakości danych wejściowych.

To plus, ponieważ:
- Big Data jest technologią dość młodą. Oznacza to, że zbiory danych są na stosunkowo wczesnym etapie tworzenia. Kto wejdzie tu pierwszy, ten zbierze premię właśnie za pierwszeństwo. Cloud wprawdzie - z tego, co zrozumiałem – korzysta z zewnętrznych baz. Jednak wczesne nawiązanie współpracy daje możliwość wpływu na to, jak zbiory te będą się rozwijać w przyszłości. Zwłaszcza, gdyby spółka miała stać się dużym, poważnym graczem.

To również minus, ponieważ:
- Znów pojawia się problem integracji pionowej. Myślę, że w tej chwili Cloud nie ma po prostu wyboru, co do przyjętego modelu biznesu. Inne opcje są po prostu zbyt kapitałochłonne. W tradycyjnym biznesie rozwój przebiega od usług poprzez handel do produkcji. Właśnie ze względu na kapitałochłonność. Tutaj też mamy koncentrację na usłudze i know-how. Elementach, które najłatwiej rozwijać w miarę możliwości kapitałowych. Nie ma tu własnych zasobów sprzętowych, ani własnych baz danych. Majątek firmy to wartości niematerialne z prowadzonych projektów rozwojowych. Po części finansowane z unijnych dotacji. Jest za to wiedza, jak wykorzystać to, co mają inni. I jak dotrzeć z tym do klienta.

Jednocześnie mamy znaczącą konkurencję ze strony firm, które już zbierają premię pierwszeństwa. W zakresie know-how warto wspomnieć o Criteo. Firmie z dziesięcioletnim doświadczeniem. W zakresie posiadanych zasobów danych (ponownie) o Facebooku, który jest doskonale świadomy, jak cenne są jego dane i wykorzystuje tę wiedzę do własnego targetowania. (Obie spółki notowane na Nasdaq).

* Sektor, w którym działa Cloud jest bardzo młody, a zatem prawdopodobnie pełen nieodkrytych jeszcze możliwości.

To plus, ponieważ:
- Sky is the limit.
- Zwroty na nowych pomysłach powinny być wysokie.
- Pojawią się do zgarnięcia kolejne premie za pierwszeństwo.

To również minus, ponieważ:
- Można przeoczyć kluczową zmianę w otoczeniu.
- Ze względu na wysoki zwrot sektor jest niezwykle atrakcyjny dla „zewnętrznych najeźdźców”. Cloud Technologies sama jest takim najeźdźcą.
- Zmiany technologiczne mogą być szansą i jednocześnie zagrożeniem. O ile przyrost baz danych będzie dawał coraz większą pożywkę dla silnika behawioralnego, o tyle przyrost mocy obliczeniowych może sprawić, iż branża się skomodytyzuje. Być może pojawią się na przykład standardowe silniki „z półki”. Jednak tak skuteczne, że nie będzie popytu na rozwiązania bardziej wyrafinowane.

Jak wspomniałem wcześniej, o firmie trudno się wypowiadać. Sama firma jest bardzo młoda, zwłaszcza, jeśli patrzeć na historię generowania wyników. Zaś sektor, w którym działa, bardzo dynamiczny.

To, co mi się tu podoba, to:
- Nacisk na sprzedaż (czytaj: zdobywanie rynku). Dokładnie w ten sposób działają inni gracze z innowacyjnych sektorów. Dosłownie w trakcie pisania tego tekstu podniesiono prognozę przychodów za 2014rok z 12,5m do 17,5m złotych. (Zysk bez zmian: 8m złotych).
- Świadomość potrzeby skupienia nad kosztami.
- Wykorzystywanie możliwości (dofinansowanie unijne).
- Świadomość, że branża jest turbulentna i okazje mogą pojawić się zewsząd. Tak odbieram coraz szerszy zakres „zainteresowań” Zarządu w obszarze pojawiających się technologii. Jednocześnie (przynajmniej na razie) wygląda to na działanie koncentryczne wokół kompetencyjnego rdzenia.
Choć nad kwestią, czy trzeba przejmować zespół produkujący gry mobilne, z racji tego, że…
17-2014 napisał(a):
Zarząd dostrzega istotne synergie wynikające z zastosowania kompetencji posiadanych w zakresie reklamy internetowej na rynku gier mobilnych.

…można by podyskutować.

Zapominając na chwilę o eksplozji kursu i patrząc spokojnie: inwestycja w Cloud Technologies jeszcze niedawno była zwykłym zakładem. Po ostatnich wynikach prawdopodobieństwo, że ten zakład jest wygrywający znacznie wzrosło. Wygląda na to, że mamy do czynienia z ludźmi, którzy wiedzą, co chcą osiągnąć. I co ważne wiedzą, jak to osiągnąć. Generacja wyniku jest imponująca: 8m za 2014 rok oznacza, około 4 m za ostatni kwartał. Przy utrzymaniu tego poziomu mielibyśmy ok. 16m za 2015.

Jednak pamiętajmy, że im dalej patrzymy w przyszłość, tym bardziej jest ona niepewna. W tej branży w szczególności.

Istnieje jeszcze możliwość, że jeśli firma będzie skuteczna w deklarowanej ekspansji zagranicznej, trafi na celownik jakiegoś potentata, który zechce ją przejąć. Dla akcjonariuszy to też byłby ciekawy wariant.


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 23 stycznia 2015 01:11

yodyod
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-11-23
Wpisów: 358
Wysłane: 26 stycznia 2015 10:45:13 przy kursie: 42,00 zł
w październiku napisałem na innym forum, że

:liczę na 12 mln PLN zysku w 2015 roku, dywidendę rzędu 8 mln PLN, co przy 12M stopie wolnej od ryzyka na poziomie 4% (bardzo restrykcyjne podejście - obecnie poniżej 2%) daje wycenę na poziomie minimum 200 mln PLN

na giełdzie trzeba szukac biznesów skalowalnych - tu jest pomysł, produkt i są ogromne nowe rynki zbytu, a rentownośc... marzenie
trochę zatem nam zostało do zdobycia:

TERAZ
patrząc na wyniki za IV kwartał w świetle styczniowego komunikatu, wiemy że spółka zarobiła w nim na czysto co najmniej 4 mln PLN przy przychodach rzędu 8,5 mln PLN
kolejny najlepszy wynik w historii i to z jaką dynamiką w III kwartale było odpowiednio 2,3 mln PLN zysku oraz 5,1 mln PLN przychodów przy lepszej marży niż w III kwartale

gdyby zatem założyc tylko dynamikę 25% w 2015 roku mamy 20 mln PLN zysku, a dywidendę na poziomie 10 mln PLN można uznac za skromną
przy założeniach jak wyżej daje to wycenę 250 mln PLN, obecnie 176 mln PLN

flesz
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2009-12-10
Wpisów: 1 445
Wysłane: 26 stycznia 2015 11:14:34 przy kursie: 42,00 zł
Dzięki Rafsty za tak szerokie omówienie.

A pomysleć, że miałem te akcje kupowane po 5,30 Think Gdyby omówienie było we wrześniu, pewnie trzymałbym ich akcje do teraz :)

Tak zupełnie spekulując:

czy CLOUD mógłby mieć jakąś korzyśc z przejęcia spółeczki typu BOMEDIA ?

yodyod
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-11-23
Wpisów: 358
Wysłane: 4 lutego 2015 10:27:01 przy kursie: 38,52 zł
9 lutego wyniki za IV kwartał

może w związku z tym pojawią się jakies dodatkowe informacje co do planów i prognoz


oczkers
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2013-11-03
Wpisów: 137
Wysłane: 6 lutego 2015 00:28:40 przy kursie: 41,79 zł
Dzień dobry akcjonariusze,
Kod:
/treść usunięta/


Potencjał wzrostu i dynamikę każdy widzi więc chcę was zapytać o potencjalne ryzyka. Sam zauważyłem dosłownie kilka:
- mocno napompowany kurs (p/z 39.8) ale przy takiej dynamice można przełknąć
- zarząd chętny do emisji prywatnych bez praw poboru co teoretycznie powinno negatywnie wpływać na kurs (wykorzystują je tylko na pokrycie zobowiązań/inwestycjach?)
- brak informacji o dywersyfikacji źródeł przychodów? Ile kontrahentów posiadają oraz jaki procent przychodów stanowią?
- mocne przyśpieszenie dynamiki przychodów nastąpiło na początku 2014 roku po uruchomieniu behavioralmailing.com ale czy jest jakaś nowy projekt poza "sprzedawaniem" już ukończonych inwestycji?

Kod:
/mod:proszę powstrzymać się od informowania na wątku o własnych posunięciach na rachunku. Do tego celu służą kroniki giełdow/
Edytowany: 6 lutego 2015 10:16

ucofb
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 131
Wysłane: 12 lutego 2015 11:42:18 przy kursie: 38,02 zł
Proszę o aktualizację danych finansowych na stronie spółki.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

ucofb
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 131
Wysłane: 24 lutego 2015 12:46:04 przy kursie: 74,00 zł
U mnie wszystko w porządku thumbright

Tak moim okiem to spółka jest niedowartościowana mówiąc o wartości godziwej spółki, a bardzo mocno niedowartościowana porównując do 2 spółek osiągających takie wyniki jak Cloud.

Obok Cloud widzę tak jak wyżej napisałem tylko 2 spółki na GPW, które mogą pochwalić się takimi wynikami, z czego Cloud jest najtańszy, a ma wg mnie oczywiście zdecydowanie największy potencjał rozwoju, pamiętajmy jednak o ryzykach chociażby ze względu na dynamikę zmian w branży, bardzo łatwo można zostać w ogonie w tak turbulentnym otoczeniu.

"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 24 lutego 2015 12:52

ChiefMike
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 575
Wysłane: 28 lutego 2015 00:37:51 przy kursie: 64,51 zł
Spółka tania ?

Dane Stockwatch.

Aktualne C/WK 54,09
Kroczące C/ZO 32,98
Kroczące C/P 25,14
Kroczące C/Z 60,93

Czy jest szansa, ze przychody i zyski wzrosną rok do roku 10x ?

ucofb
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 131
Wysłane: 28 lutego 2015 01:35:13 przy kursie: 64,51 zł
Na SW nie ma danych aktualnych.

Dane aktualne wyglądają następująco (z uwzględnieniem już emisji akcji):

Aktualne C/WK -> 27,33
Kroczące C/ZO -> 26,20
Kroczące C/P -> 15,45
Kroczące C/Z -> 32,29

Ponadto trzeba wziąć poprawkę, że I kw 2014 nie zarobili ani złotówki, a przychody były marginalne ponieważ cała platforma behavioralengine i jej użyteczność została oddana do użytku pod koniec I kwartału 2014 r. (mogę się tutaj nieco mylić bo przytaczam z pamięci).

Cały wynik zatem za 2014 r. został zrobiony w 3 kwartałach (II, iII i IV)

Patrząc na wskaźniki i ten mały szczegół, że w I kwartale nie zarabiali to teraz już nieco inaczej to wygląda, prawda? :)

Ponadto uważam, że przychody za 2015 r. są możliwe do osiągnięcia na poziomie circa 30-35 mln zł i zysk na poziomie circa 14-17 mln zł. Spójrz teraz jakie wyniki osiąga LVC i MDG oraz jaka jest kapitalizacja tych spółek.

Nie oznacza to, że biznes im się nie posypie, zawsze jest takie ryzyko i trzeba przede wszystkim o nim wiedzieć i w jakiś sposób się zabezpieczać. I zawsze mogę się mylić, nikt nie jest nieomylny.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 28 lutego 2015 01:49

ChiefMike
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 575
Wysłane: 28 lutego 2015 01:51:53 przy kursie: 64,51 zł
Dzięki za posta.

Te wskaźniki wyglądają, już trochę bardziej zachęcająco.

Nie chciał bym wykorzystywać ale mam pytanie:

Czym ta spółka różni się na tle konkurencji ?

Pytam bo poświeciłeś więcej czasu na analizę.

Pozdrawiam

ucofb
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 131
Wysłane: 28 lutego 2015 02:11:34 przy kursie: 64,51 zł
W tym rzecz, że ja nie znam (co nie znaczy, że nie istnieją) innych spółek u nas na naszej giełdzie, które robiłby to co robi Cloud. Czym się różnią od konkurencji? Też nie wiem, wiem natomiast, że uzyskiwane przez nich marże zarówno na poziomie operacyjnym jak i netto są na bardzo wysokim poziomie, zatem konkurencja na chwilę obecną nie jest zbyt duża.

Zagrożenie: konkurencja na pewno się pojawi.

Ważne jest to, że spółka wykorzystuje chmurę do swoich analiz dzięki czemu nie musi inwestować w swój hardware. Są plany związane z przejęciem zespołu programistów do pisania gier na platformy mobilne, czego celem ma być zbieranie większej ilości danych, które można następnie analizować, przetwarzać i sprzedawać. Rozumiem przez to, że spółka potrafi analizować i sprzedawać przetworzone dane, natomiast chce uzyskać dostęp do jeszcze większej ilości danych w celu uzyskania efektu skali.

Zagrożenie: generowanie kosztów związane z pozyskiwaniem nowych danych, bez tych kosztów jednak nie będzie rozwoju, bo nie będzie co analizować.

Obok Cloud'a czymś podobnym zamierza się zajmować PiLab jednak z tego co można wywnioskować PiLab chce to robić dodatkowo w czasie rzeczywistym co byłoby wg mnie jeszcze wyższym poziomem wtajemniczenia do analizy ogromnej ilości danych.

Temat szeroki, głęboki, a moja wiedza jest delikatnie mówiąc minimalna na chwilę obecną.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

ucofb
Grupa: + , StockWatcher
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 131
Wysłane: 7 kwietnia 2015 15:27:31 przy kursie: 101,00 zł
Dzisiaj mamy 100 zł po raz pierwszy. Spółka rozwija się w ciekawy sposób, przy obecnej cenie nadal uważam, że spółka jest niedowartościowana.

Na tym i na innych konkurencyjnych forach zupełna cisza, tak jakby nikt nie wiedział o istnieniu tej spółki...
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
Edytowany: 7 kwietnia 2015 15:30

bartekb125
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2011-08-13
Wpisów: 51
Wysłane: 7 kwietnia 2015 16:09:34 przy kursie: 101,00 zł
.... ta spółka wzrosła o 6000 %...

Jest tu w ogóle szklany sufit?? Teraz na dzień dzisiejszy jest wycena C/Z=50 czyli spółka dyskontuje już znacznie swoje przyszłe wyniki, chociaż nie wiem jaką miała i będzie miała spółka dynamikę zysków. Ale wydaje się droga i nie ma handlu na niej.

Szkoda, że nie ma jej MCI.
Edytowany: 7 kwietnia 2015 16:16

pies_lancuchowy
Grupa: StockWatcher
Dołączył: 2010-10-12
Wpisów: 136
Wysłane: 7 kwietnia 2015 18:57:51 przy kursie: 101,00 zł
''Jest tu w ogóle szklany sufit??''

hihi...a gdzie ma być? tam gdzie uważasz że dalsze wzrosty są bezprawne? niemoralne? bo za dużo już wzrosło?

2000% było ok?

przeszłość się nie liczy. skala dotychczasowych wzrostów może być tylko nieznacznym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji.


czy gdyby spółka o której mało wiesz staniała o 95% ,napisałbyś 'wydaje się tania' ?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5 6

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,451 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d