PARTNER SERWISU
baggfsho
657 658 659 660 661

Kiedy dno bessy?

wujek_staszek
0
Dołączył: 2009-02-09
Wpisów: 792
Wysłane: 9 września 2010 16:05:17
Po wczorajszym błędzie informacyjnym GPW jest pewne, że nasz ujawniony grubas ma L.
Albo my ich, albo oni Was.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 września 2010 16:11:31
Wujaszku,
to od chyba dwóch miesięcy nie jest tajemnicą.
tajemnicą są jego plany - rozliczanie czy rolowanie? (Ubieranie raczej nie wchodzi w grę - zbyt mało czasu.

wujek_staszek
0
Dołączył: 2009-02-09
Wpisów: 792
Wysłane: 9 września 2010 16:15:51
Po wczorajszej wpadce wszystkim to wydaje się naturalne ale jakoś przedwczoraj wszyscy mieli mniejsze lub większe wątpliwości.
Albo my ich, albo oni Was.


mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 9 września 2010 16:18:51
A co to za wpadka? Nie jestem w temacie.
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 września 2010 16:25:41
mathu napisał(a):
A co to za wpadka? Nie jestem w temacie.


ponoć, ponoć w tabeli koncentracji podano nie tylko przedział ale i zajętą pozycję. nie widziałem print screena, ale słyszałem, że podniecano się tym co nie miara.

w każdym razie nie wydaje mi się, by ktoś miał wątpliwości co do pozycji Grubego - dla czytelników tabeli koncentracji i rosnącego LOP na wzrostach było to klarowne i czytelne.

edit: dzisiaj widziałem przedruk z jakiegoś forum, gdzie forumowicze omawiali ową sensację. nie nadaje się do cytowania ;)
Edytowany: 9 września 2010 16:27

white_eagle
0
Dołączył: 2008-10-06
Wpisów: 300
Wysłane: 9 września 2010 16:36:07
krewa napisał(a):

wg mnie inwestorzy wykorzystują zwyżki do zamykania pozycji/dystrybucji. tak jest y nas, podobnie zareagowali przepełnieni optymizmem Jankesi.


tak można napisać przy każdej próbie powrotu do szczytów,
czy wali się świat? czy inwestorzy naprawdę nie wierzą, że można indeksy poddciągnąć jeszcze dużo wyżej niż dziś?
wątpię.
konfrontacja założeń, ktoś się pomyli, nuda:)
każdy swoim sterem i żeglarzem.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 9 września 2010 16:40:19
Nic dodac nic ujac :) teraz bedzie spadek pewnie w okolice 2490 na w20 i zwolennicy spadkow beda mieli pole do popisow ze mieli racje :)
Normalny dzien inwestora gieldowego salute
Edytowany: 9 września 2010 16:50

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 9 września 2010 16:54:11
Taurus tu nie chodzi o popisy kto ma kiedy rację, a tym bardziej o przekonywanie kogoś do swojego zdania i powoływanie się na nie odnosząć się do swojej nieomylności.
To raczej ścieranie się poglądów, normalna walka byków z niedźwiedziami.
Przynajmniej ja tak to odbieram.
Dla mnie poznanie zdania każdej strony jest ciekawe i pozwala wyciągnąć wiecej słusznych wniosków a racja najczęściej i tak leży gdzieś po środku.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 9 września 2010 17:04:50
@buldi, jakich byków? jest tylko jeden GRUBY BYK,
i małe indywidualne misie

Cytat:
Wczoraj GPW przez pomyłkę ujawniła, jaką pozycję zajął duży gracz na rynku kontraktów na WIG20.


Tabela z wykazem poziomu koncentracji i - wyjątkowo - także rodzaju pozycji, jaką ma zajętą duży gracz, przez pomyłkę wisiała wczoraj wieczorem na stronach internetowych warszawskiej giełdy.

- Błąd szybko naprawiliśmy - mówi Marcin Przeszłowski z biura prasowgo GPW.


Sprawa jednak stała się głośna, zwłaszcza że w środę kurs najbardziej płynnego kontraktu na WIG20 wzrósł o ponad 50 pkt. Liczba otwartych pozycji (LOP) przekracza 100 tys., z czego aż 30-35 proc. (giełda podaje stopień koncentracji w przedziałach) przypadało na jednego inwestora.

- W najgorszym wypadku te kontrakty wygasną i posiadacz długiej pozycji zarobi. To, że jest to pozycja długa, nie gwarantuje iż rynek pójdzie w górę. Poza tym tego typu pozycje są zawsze jakoś powiązane z innymi instrumentami. Jeśli spojrzymy na zachowanie bazy w ostatnich trzech miesiącach to w następny piątek szykuje nam się płaskie zamknięcie. Dla mnie jest to wiadomość neutralna, choć bez wątpienia trend krótkoterminowy jest korzystny dla tego inwestora - ocenia Tomasz Jerzyk, analityk DM BZ WBK.

W przyszły piątek wygasa wrześniowa seria kontraktów. Spora cześć graczy roluje już pozycje na serię grudniową (FW20Z10).

mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 9 września 2010 17:20:30
Dajcie tego skrina king
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.


v3nom
0
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 042
Wysłane: 9 września 2010 18:24:48
mathu napisał(a):
Dajcie tego skrina king


Mathu, wybacz mi moje poczucie humoru. To jest ten grubas, wg. Pudelka Biznesu:


kliknij, aby powiększyć


blackeye


Poniżej wklejam dwa wykresy z oficjalnym scenariuszem wydarzeń, który został powyżej przedyskutowany. Czy to wersja ostateczna? blackeye


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



Zasięg na WIG traktuję z przymrużeniem oka. 3000 aż strach się bać. Anxious
Klika się i sprzedaje ;-)
Edytowany: 9 września 2010 18:38

wujek_staszek
0
Dołączył: 2009-02-09
Wpisów: 792
Wysłane: 9 września 2010 18:30:49
Głupie tłumaczenie. Skoro nic sie nie stało to równie można na stałe wprowadzić komunikaty o koncentracji oraz kierunku pozycji. Ktoś dał dupy i tyle. Albo co gorsza ktoś miał w tym niezły interes i dupy dał za wynagrodzeniem.
Albo my ich, albo oni Was.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 9 września 2010 18:37:11
buldi napisał(a):
Taurus tu nie chodzi o popisy kto ma kiedy rację, a tym bardziej o przekonywanie kogoś do swojego zdania i powoływanie się na nie odnosząć się do swojej nieomylności.
To raczej ścieranie się poglądów, normalna walka byków z niedźwiedziami.
Przynajmniej ja tak to odbieram.
Dla mnie poznanie zdania każdej strony jest ciekawe i pozwala wyciągnąć wiecej słusznych wniosków a racja najczęściej i tak leży gdzieś po środku.


I w pelni sie zgadzam :) tylko ostatnio jakos mam mniej checi aby uzasadniac swoje zdanie :( nie wiem dlaczego :(

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 września 2010 19:23:01
@Taurus,
użyłeś ostatnio indexu BDI jako wskaźnika wyprzedzającego.
zastanawiałem się na ile miarodajną zapowiedzią ożywienia gospodarczego może być wysokość frachtu. najczęściej frachty rosną wraz z rosnącymi cenami paliw oraz gdy najzwyczajniej na świecie brakuje środków transportu.
wyobrażmy sobie następujące sytuacje:
1) mamy 5 jednostek transportowych o pojemności np 5 tysięcy palet każda i na rynku jest zapotrzebowanie na owe 25 tys palet. cena frachtu jest na rozsądnym poziomie, gdyż zapotrzebowanie na usługę pokrywa się z mocą przewozową.
2) nagle wzrosło zapotrzebowanie na towar i wynosi 30 tysiecy palet - naturalnie, że chcąc pozyskać transport będziemy zachęcać przewoźnika wyższym frachtem lub też przewoźnik wyczuje pismo nosem i podniesie stawkę wiedząc, że nie mamy wyjścia.
3) zapotrzebowanie na towar mamy nadal na poziomie 25 tysięcy palet, ale jedna jednostka transportowa wzięła i zepsuła się... fracht rośnie z identycznych powodów jak w punkcie 2.

byłoby to z mojej strony zwykłym przekomarzaniem się gdyby nie przypadkowa rozmowa z dyrektorem jednej mocno podupadłej rosyjskiej stoczni specjalizującej się w remontach statków transportowych. otóż on z dumą oświadczył, że udało mu się pozyskać jeden transportowiec do remontu, chociaż od kilku lat armatorzy wolą unikać remontów w europejskiej części i oddają statki do naprawy Chińczykom, ze względu na niższe koszta. tyle, że aktualnie ponoć o wolny termin u Chińczyków trudno ze względu na dużą liczbę wykonywanych prac remontowych. a to mogło uszczuplić ilość statków dyspozycyjnych i wywindować frachty.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 9 września 2010 21:31:11
Powiem krotko bledne myslenie :) a dlaczego podam tylko zarys reszte przy odrobinie checi znajdziesz w necie :)
Przypomnij sobie jeszcze w zeszlym roku nawet na tym watku bylo pisane :) na szczycie hossy w 2008 i w zeszlym roku oddano do uzytku rekordowa ilosc statkow :) wynikalo to z tego ze w czasie hossy bardzo uroslo zapotrzebowanie na statki wiec armatorzy pilnie zamawiali ile sie da nowej floty, oczywiscie budowa statku nie trwa miesiac stad wyszlo ze akurat na szczycie i na poczatku bessy oddawali najwieksza ilosc :) natomiast pozniej okazalo sie ze zapotrzebowanie drastycznie spadlo i co bylo najsmieszniejsze setki statkow stalo zacumowanych w jakiejs azjatyckiej zatoce :) uwierz mi boki zrywalem ogladajac zdjecia satelitarne :) zapewne znajdziesz i staly tam nawet statki nowki funkiel nie smigane :)

Co do wzrostu BDI jak zapewne wszyscy sie orientuja jest to index wyjety spod spekulacji czyli cena frachtu zalezy tylko i wylacznie od zapotrzebowania na transport :) wnioski nalezy wyciagnac samemu ja mam wlasna teorie ty mozesz miec wlasna :)
Jedyne co mozna powiedziec aby NIBY ZANEGOWAC waznosc wzrostu BDI to to ze wlasnie zaczelo sie zamawianie na transport swiateczny :) co nie zmienia faktu ze gdzies ten towar musi byc sprzedany wiec musi gdzies wzrosnac produkcja, gdzies sprzedaz pewnie gdzies zatrudnienie itp
No chyba ze zakladamy teorie ze to goldmany i spolka specjalnie wynajmuja statki aby towary magazynowac :) albo co smieszniejsze aby podbic wysokosc cen frachtow salute
Edytowany: 9 września 2010 21:33

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 września 2010 22:12:06
parking fabryczny Scanii, Volvo lub DAFa też potrafi wywrzeć wrażenie, ale to są ciągle pojazdy wyprodukowane lecz nieużywane.
swoją drogą - nie tak dawno to chyba GS zamierzał czarterować tankowce i trzymać je z zapasem ropy u wybrzeża USA.
w każdym wypadku wzrost BDI równie dobrze może być spowodowany wzrostem zapotrzebowania jak i ograniczoną podażą.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 9 września 2010 22:25:35
GS nie zamierzal ale to czynil nie wiem czy jeszcze trzymaja czy nie :)
Co do BDI to powiem wiecej musi byc spowodowany zwiekszajacym sie popytem i ograniczajaca sie podaza chyba logiczne.
Pytanie zasadnicze kto co i po co zamawia w ilosciach przewyzszajacych mozliwosci transportowe skoro na swiecie jest zle lub tez wszyscy mysla ze bedzie baaardzo zle ???

A od teraz przynajmniej do konca wrzesnia ogranicze sie tylko do czytania :) wiec zycze milych dyskusji i tak na koniach nie gram wiec nie musze sie tak bardzo martwic.

nocnygracz
0
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 2 104
Wysłane: 9 września 2010 22:30:30
Kanoniers napisał(a):


Inna sprawa pozostaje fakt ze amerykanscy inwestorzy to debile nikogo nie obrazajac Angel

Gdyby ktos teraz rozpoczal w stanach agresywna kampanie na rzecz dajmy na to ozdobnych metalowych ogrodzen przed domem zakladajac przy tym ze zysk z tego za kilka lat bedzie rzedu 300-500% to wszyscy owczym pedem rzucili by sie na ta inwestycje jak na swieze buleczki nie zastanawiajac sie ani chwili dlaczego niby tak ma byc ...

To taki glupi i banalny przyklad majacy swoje odniesienie do boomu na rynku nieruchomosci ktory mial tam miejsce ...


W Polsce boom na rynku nieruchomości był dużo bardziej absurdalny. Ja już nie mówię o jakiejkolwiek relacji cen do zarobków. Nawet czysto nominalnie: znajomy znajomego kupił sobie duży, raczej luksusowy dom z basenem na Florydzie zamiast "normalnego" domu pod Wejherowem :)

siekoo
0
Dołączył: 2009-07-16
Wpisów: 1 746
Wysłane: 9 września 2010 22:48:24
moje techniczne 3 grosze - od zamowienia do zwodowania duzej jednostki to 3-4 lata (a jesli calkowicie innowacyjna konstrukcja to i wiecej). jezeli ktos zamowil lajbe np. 2 lata przed szczytem hossy, to prawdopodobnie musial odebrac go w ciagu ostatnich kilku miesiecy. to w warunkach bez opoznien, ktore zawsze wystepuja (przynajmniej w europejskich firmach, to tak z moich obserwacji).
co do samego transportu - zyjemu w przecudnej EU, gdzie na porzadku dziennym sa absurdy typu eksport skrzydelek drobiowych, tudziez warzyw (sic!) z Niemiec do panstw Afryki, albo lowienie krewetek w Ostsee (zachodni Baltyk), nastepnie wywoz ich do Maroka w celu obrania z pancerzykow, a nastepnie sprowadzenie z powrotem do centrali pod Luebeck gdzie trafiaja do pudelka (czyli krewetka 'robi' 7000km w 5 dni, wraz ze chitynowym streap tease'em).
ogolnie jednak, zwiekszenie zapotrzebowania na transport to mysle dobry symptom, bo znacza zyski przynajmniej dla zamawiajacego i transportujacego, ktorzy na cos ta kase musza wydac. czyli znowu ktos zarobi i tak w kolko.
Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 9 września 2010 22:50:25
Taurus80 napisał(a):
...A od teraz przynajmniej do konca wrzesnia ogranicze sie tylko do czytania :) wiec zycze milych dyskusji i tak na koniach nie gram wiec nie musze sie tak bardzo martwic.

kurcze, Taurus - przecież w dyskusji rodzi się истина ;)
a nasze rozmowy tak się mają do kontraktów jak kurs fw20 do rzeczywistości.

a wzmożone zapotrzebowanie na towary to nie zawsze oznaka dobrobytu ale czasem konieczność - vide sytuacja w rolnictwie.

edit: przecudnej urody świecę na S&P wyrysowali... i skończyli pod naruszoną linią trendu.
Edytowany: 9 września 2010 22:56

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


657 658 659 660 661

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,026 sek.

iwvuwzos
sckgqtav
bvjsslyt
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lqnciwzs
jpcsjvji
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat