PARTNER SERWISU
fnzzdcgz
17 18 19 20 21
MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 12 listopada 2020 21:29:40 przy kursie: 17,90 zł
Zarząd K2 Internet S.A. [dalej: Emitent] przekazuje do wiadomości publicznej wybrane nieaudytowane wstępne, szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej K2 Internet za 9 miesięcy 2020 roku (okres trzech kwartałów, styczeń-wrzesień 2020 roku).
* Przychody ze sprzedaży usług:
83,2 mln zł wobec 76,4 mln zł (wzrost o 6,8 mln zł);
* Wynik na działalności operacyjnej (EBIT):
5,8 mln zł wobec -2,2 mln zł (wzrost o 8,0 mln zł);
* EBITDA:
10,9 mln zł wobec 3,6 mln zł (wzrost o 7,3 mln zł).
W ujęciu kwartalnym:
* I kwartał 2020 - Przychody: 27,0 mln zł, EBIT: 1,5 mln zł, EBITDA: 3,2 mln zł;
* II kwartał 2020 - Przychody: 27,2 mln zł, EBIT: 1,9 mln zł, EBITDA: 3,6 mln zł.
* III kwartał 2020 - Przychody: 29,0 mln zł, EBIT: 2,4 mln zł, EBITDA: 4,1 mln zł.

infostrefa.com/infostrefa/pl/w...

piotrszwed
0
Dołączył: 2013-11-22
Wpisów: 101
Wysłane: 17 listopada 2020 10:26:53 przy kursie: 19,40 zł
Tak, pięknie.. gdzie według Was będzie granica tej fali wzrostowej? Trzeci raz odbijemy się od 21, czy jednak pociągniemy wyżej pod 24-25, czy nawet pod historycznego maksa 30.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 17 listopada 2020 11:53:25 przy kursie: 19,40 zł
Na wykresie skorygowanym o dywidendy kurs przebijając poziom 18,60 ustanowił rekord wszech czasów.

Jeśli zaś spojrzymy na wykres bez korekt dywidendy to widać trzy kluczowe poziomy.
Wsparcie na poziomie 15 zł
Opór na poziomie 20 zł (jak będzie wyraźnie przebity stanie się wsparciem)
I historyczny max na poziomie 30 zł.

Patrząc z widzenia kanałów cenowych jesteśmy w kanale 15-20. Następny to 20-30 zł

Należy pamiętać, że inwestorzy przy sprzedaży akcji lubią okrągłe ceny tzn. 20-25-30 zł

Zerknijmy na średnie
roczna 10,66
5-letnia 12,67
maxymalna - 13,94

Powodów do sprzedaży akcji nie widzę.
Jeśli przyjmiemy, że nowa hossa powinna trwać 1,5-2,5 roku ... to tyle minimum należałoby trzymać akcje K2. Tym bardziej, że K2 powinno powrócić do polityki wypłaty dywidendy (oczekiwałbym 1-2 zł dywidendy rocznie).



cegielka
5
Dołączył: 2010-12-20
Wpisów: 267
Wysłane: 17 listopada 2020 21:03:58 przy kursie: 19,40 zł
Bardzo cieszy rekord wszechczasów ten pomniejszony o dywidendy, to bardzo dobry znak. Technicznie patrząc wykres prezentuje się bardzo dobrze.
W poniedziałek będzie wirtualna konferencja dla inwestorów.

Na spotkaniu przedstawiona zostanie informacja o wynikach osiągniętych w III kwartale 2020 roku oraz o obecnej sytuacji i perspektywach zmieniającej się Grupy K2 Internet na najbliższą przyszłość.

Spotkanie rozpocznie się w poniedziałek, 23 listopada 2020 roku, o godz. 10.00.

piotrszwed
0
Dołączył: 2013-11-22
Wpisów: 101
Wysłane: 18 listopada 2020 09:30:40 przy kursie: 19,90 zł
tylko lepiej może być.. spółka dodatkowego kopa dostała w związku z pandemią..
nie przekonani wcześniej przerzucają swoje dane do chmury i na tym spółka też korzysta,
reklamować się ludzie muszą więc na tym nie cierpią

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 2 grudnia 2020 15:13:43 przy kursie: 22,00 zł
Raport bieżący nr 66 / 2020
Data sporządzenia: 2020-12-02

Zarząd K2 Internet S.A. (Spółka, Emitent) informuje, iż w dniu dzisiejszym otrzymał podpisaną przez Agencją UE "FRONTEX - European Border and Coast Guard Agency (FRONTEX, Agencja) umowę ramową pod nazwą Multiple Framework Contract with reopening of competition for the provision services for development, consultancy and support of information systems under Time and Means conditions (TED document ID - 2020/S 030-068958) z dnia 26 listopada 2020 r. (“Umowa ramowa", “Umowa"), zawartą ze spółką zależną K2 Internet S.A. - Fabrity Sp. z o.o. (Fabrity).
Umowa jest umową ramową, której przedmiotem są usługi rozwoju oprogramowania, usług doradczych oraz serwisowych dostarczane w modelu Time&Means. Usługi polegać będą na oddelegowaniu specjalistów IT o rozmaitych kompetencjach do realizacji projektów na rzecz Agencji FRONTEX i pod kierownictwo pracowników Agencji (wyszczególniono i dokładanie opisano blisko 60 profili kompetencyjnych, z podaniem dla nich wymagań i zakresu obowiązków).
Umowy ramowe zawarło 10 firm, które przedstawiły najkorzystniejsze warunki jakościowe i cenowe, jakie będą miały zastosowanie w umowach wykonawczych. W postępowaniu wpłynęły 22 oferty od wykonawców oraz konsorcjów, w tym od największych globalnych firm działających na rynku ICT. Zawarcie umowy ramowej nie gwarantuje żadnemu z partnerów uzyskania przychodów ani prawa do wyłączności na świadczenie określonego rodzaju usług i nie stanowi zobowiązania FRONTEX do zamówienia usług.

Umowa Ramowa zawarta jest na okres 24 miesięcy i jest przedłużana w sposób automatyczny dwukrotnie na okres kolejnych 12 miesięcy, o ile jedna ze stron Umowy nie poinformuje drugiej strony o braku woli przedłużenia umowy, co najmniej na 3 miesiące przed końcem aktualnego okresu ważności umowy. Dodatkowo umowy wykonawcze mogą trwać do 6 miesięcy po wygaśnięciu Umowy Ramowej.
Maksymalna kwota usług, które mogą być zamówione w ramach umów wykonawczych w okresie trwania umowy ramowej wynosi 34 mln EUR netto. FRONTEX zastrzega prawo do podniesienia całkowitego limitu wartości usług na podstawie zapisów zgodnych z Regulacją Finansową.
Umowa ramowa przewiduje mechanizm rekompensaty na rzecz FRONTEX za każdy dzień opóźnienia w dostawie usług, będących przedmiotem umów wykonawczych (tzw. "liquidated damages"), kalkulowanej jako 30% od wartości przedmiotu dostawy określonego w umowie wykonawczej, którego dotyczy opóźnienie, przypadającej na 1 dzień bazowego harmonogramu opracowania tego przedmiotu dostawy określonego w umowie wykonawczej.
W 2016 i w 2017 roku Fabrity zawarło z FRONTEX dwie czteroletnie umowy ramowe o zbliżonej konstrukcji, które dotyczyły usług rozwoju i utrzymania oprogramowania, świadczonych również w modelu Time&Means, jednak w węższych niż obecna umowa ramowa obszarach. Wartości maksymalne usług, które mogły być dostarczone w ramach umów wykonawczych, wynosiły w tych umowach ramowych odpowiednio 2,65 mln EUR i 600 tys. EUR netto. W ramach realizacji umów wykonawczych zawartych na podstawie tych umów ramowych, Fabrity do końca trzeciego kwartału 2020 roku dostarczyło usługi o łącznej wartości przekraczającej 2 mln EUR netto.
Zawarta obecnie Umowa Ramowa obejmuje swoim zakresem znacznie szerszy zakres potrzeb i profili specjalistów, jak również jest jedyną umową na świadczenie tego typu usług ICT w okresie do 4 lat. Jest ona już drugą umową ramową zawartą z Agencją Frontex w tym roku. Poprzednia, o której Emitent informował komunikatem bieżącym nr 54/2020 z dnia 8 października 2020 r. opiewa na kwotę 16 mln EUR netto jest zbliżona konstrukcją do obecnie zawartej Umowy (określona liczba partnerów (w tym przypadku 6), konkurowanie w zamkniętych przetargach na warunkach ustalonych w umowie ramowej, okres umowy do 4 lat, ustalony limit budżetu). Główna różnica między umową zawartą w październiku a umową ujawnioną w niniejszych Raporcie polega na tym, że umowa październikowa obejmuje szereg zaplanowanych projektów realizowanych w kompleksowy sposób przez zespoły pojedynczego partnera, podczas gdy najnowsza Umowa obejmuje udostępnienie specjalistów, pracujących w zespołach koordynowanych przez pracowników FRONTEX.
Obie wyżej wymienione umowy uzupełniają się nawzajem, a ich celem jest pokrycie wszystkich potrzeb związanych z rozwojem i utrzymaniem oprogramowania w Agencji FRONTEX w okresie do 4 najbliższych lat.
Za kryterium uznania powyższej umowy za znaczącą przyjęto prawdopodobieństwo przekroczenia 10% skonsolidowanych kapitałów własnych Grupy K2 Internet przedstawionych w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy za rok 2019.
Dane osoby dokonującej powiadomienia: Emilia Gajzler – Starszy Specjalista ds. relacji inwestorskich.

tassmaa
0
Dołączył: 2020-11-26
Wpisów: 7
Wysłane: 2 grudnia 2020 16:06:15 przy kursie: 22,00 zł
Grupa K2 z umowami ramowymi na 50 mln EUR dla unijnej agencji FRONTEX

Spółka Fabrity z Grupy K2, specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie, podpisała kolejną prestiżową umowę ramową z FRONTEX – Europejską Agencją Straży Granicznej i Przybrzeżnej. FRONTEX zamierza w tym rozdaniu wydać na rozwój oprogramowania do 34 mln EUR netto z opcją wzrostu wartości zamówień, a wraz z umową ramową komunikowaną w październiku oznacza to łącznie 50 mln EUR (około 222 mln PLN).
Umowy wykonawcze na konkretne prace zawierane będą na zasadzie konkurencji z partnerami, którzy zawarli obecnie analogiczne umowy ramowe. Takich firm jest dziesięć, podczas gdy w postępowaniu wpłynęły dwadzieścia dwie oferty wykonawców oraz konsorcjów, w tym od największych globalnych firm z rynku ICT. Przedmiotem umowy ramowej są usługi rozwoju oprogramowania, usług doradczych oraz serwisowych dostarczane w modelu Time&Means. Usługi polegać będą na oddelegowaniu specjalistów IT o rozmaitych kompetencjach do realizacji projektów na rzecz FRONTEX i pod kierownictwo pracowników tej agencji (wyszczególniono i dokładanie opisano blisko 60 profili kompetencyjnych z podaniem dla nich wymagań i zakresu obowiązków).

- Fabrity jest jedyną firmą, która zawarła z Frontex obie umowy ramowe, w praktyce pokrywające wszystkie potrzeby Agencji związane z rozwojem i utrzymaniem oprogramowania biznesowego w okresie do czterech kolejnych lat - mówi Tomasz Burczyński, prezes spółki Fabrity. - Historia naszej współpracy z Frontex sięga końca 2016 roku. Przez ten okres nasz zespół z sukcesem zrealizował kilka istotnych projektów. Działo się to w okresie gwałtownego nasilenia się ruchów migracyjnych ludności z państw Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, i tym samym również dynamicznego rozwoju Agencji. Ten okres pozwolił nam bardzo dobrze poznać potrzeby Frontex, szczególne realia działalności oraz wymagane standardy. Te aspekty, jak również wysiłek i wysokie kompetencje zespołu pracującego nad postepowaniami ofertowymi, pozwoliły nam zarówno zamknąć z sukcesem projekty realizowane na podstawie zakończonych już umów ramowych, jak również otworzyć współpracę z Agencją na kolejne cztery lata, z możliwością istotnego powiększenia zakresu świadczonych przez nas usług - dodaje Tomasz Burczyński

pandl.pl/aktualnosc/items/k2-i...

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 3 grudnia 2020 00:10:42 przy kursie: 22,00 zł
Agencja K2 wygrała przetarg marki Pepsi (PepsiCo) na kampanię reklamową 360 stopni, realizowaną w 35. krajach.hello1

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl/artykul/...

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 4 grudnia 2020 14:22:57 przy kursie: 24,20 zł
K2 odpowiada za działania digital i stronę Cyberpunk ...Whistle

www.press.pl/tresc/58641,agenc... ... rpunk-2077_


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 4 grudnia 2020 17:21:22 przy kursie: 24,20 zł
MrBlue2 napisał(a):
Agencja K2 wygrała przetarg marki Pepsi (PepsiCo) na kampanię reklamową 360 stopni, realizowaną w 35. krajach.hello1

Czytaj więcej na: www.wirtualnemedia.pl/artykul/...


umowy jeszcze nie ma chyba? bo raczej przekroczyłaby 10% kapitałów


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com


MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 5 grudnia 2020 18:23:01 przy kursie: 24,20 zł
Wygranie przetargu nie oznacza od razu podpisania umowy.

Poczekajmy na oficjalny komunikat ze spółki

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 16 grudnia 2020 09:27:53 przy kursie: 23,80 zł
Ogłoszenie strategii Grupy K2 do roku 2023 i przewidywana rekomendacja Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłaty dywidendy za rok 2020 w wysokości 1 zł za akcję.

Zarząd K2 Internet S.A. z siedzibą w Warszawie ("K2", "Grupa") informuje, iż w dniu 15 grudnia 2020 r. Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o przyjęciu Strategii Grupy K2 do roku 2023.
Misją Grupy K2 jest wspieranie klientów w cyfrowej transformacji. Naszą ambicją jest stały wzrost skali Grupy, poprzez poszerzanie zakresu świadczonych usług, zwiększanie liczby klientów (w tym zagranicznych) oraz innowacje.
Kluczowe założenia strategiczne obejmują:
1.Rozwój Grupy w trzech segmentach:
a.Software – zawierający obecnie biznesy Fabrity i K2 Digital Products; obejmujący projektowanie i realizację rozwiązań informatycznych, wdrażanie platform technologicznych, a także usługi outsourcingowe
b.Cloud – zawierający obecnie biznes Oktawave; obejmujący rozwój własnej platformy IAAS (Infrastructure as a Service) oraz doradztwo technologiczne i wdrożeniowe w zakresie infrastruktury w chmurze
c.Marketing – zawierający obecnie biznesy K2 Precise i Agencja K2; obejmujący m.in. doradztwo i realizację kampanii marketingowych, planowanie mediów, zaawansowaną analitykę marketingową, tworzenie strategii i kreacji dla zintegrowanych działań komunikacyjnych
2.Dążenie do osiągnięcia docelowo średniorocznego tempa wzrostu przychodów na poziomie 20%.
3.Dążenie i utrzymanie rentowności EBITDA na poziomie 15-20% (z wyłączeniem nowych projektów typu "greenfield" mogących skutkować przejściowym obniżeniem rentowności).
4.Zwiększenie udziału przychodów eksportowych.
5.Inwestowanie w nowe przedsięwzięcia inkubowane w ramach Grupy, mogące skutkować nielinearnym wzrostem wartości – obecnie projektem o tej charakterystyce jest K2Bots.AI.
6.Utrzymanie statusu spółki dywidendowej – tj. coroczne wypłacanie dywidendy akcjonariuszom, z wyjątkiem sytuacji, gdy ze względu na budowę wartości dla akcjonariuszy zasadne będzie przeznaczenie całości zysku na inwestycje. Za rok 2020, zarząd przewiduje zarekomendowanie Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł za akcję.
Założenia strategii oparte są na pogłębionej analizie operacyjnej i finansowej biznesów Grupy, oraz na analizie globalnych trendów w obszarach działalności Grupy. Najważniejszym trendem, wspierającym ambicje Grupy, jest cyfrowa transformacja ("digital transformation") tj. wszystkie przedsięwzięcia zwiększające znaczenie działań cyfrowych w działaniach przedsiębiorstw. Według prognoz, tempo wzrostu rynku usług digital transformation będzie wynosić w najbliższych latach 15-20% rocznie. Transformacja cyfrowa w wielu obszarach – takich jak ecommerce – znacząco przyspieszyła wskutek pandemii COVID-19.
Skoncentrowanie uwagi na działaniach z obszarów technologii i "digital transformation" w powiązaniu z dyscypliną kosztową spowodowało, że w 2020 roku Grupa notuje najlepsze w swojej historii wyniki finansowe.
W ocenie Zarządu Grupy, istotną przewagą Grupy wśród dostawców usług i rozwiązań z zakresu "digital transformation" jest połączenie w ramach Grupy zespołów biznesowych oraz kompetencyjnych w kilku bardzo różnych obszarach: technologia, kreatywność, strategia, analiza danych. Pozwala to na tworzenie rozwiązań innowacyjnych i o wysokiej jakości, a także pozyskiwanie klientów dla różnych usług.
Przyjęta Strategia Grupy K2 koncentruje się na wzroście organicznym. W tym celu Grupa podejmuje następujące działania:
a.Stały rozwój i doskonalenie kompetencji, poszerzanie zakresu świadczonych usług.
b.Rozwój sprzedaży (w tym cross-sell pomiędzy biznesami oraz sprzedaż na rynki zagraniczne).
c.Inwestycje w kulturę organizacyjną – K2 dąży do tego, aby być jak najbardziej atrakcyjnym pracodawcą dla specjalistów i talentów z branż IT, marketing, dane itd.
d.Wzmacnianie marki K2 – gwarancji wysokiej jakości usług – oraz marek biznesów.
Uzupełnieniem wzrostu organicznego Grupy będą akwizycje i nowe przedsięwzięcia. Grupa K2 w swojej historii wielokrotnie inwestowała w nowe projekty. Te działania zaskutkowały zbudowaniem realnej wartości – np. poprzez założenie ACR (obecnie K2 Precise), Oktawave, czy inwestycję w Audiotekę, a następnie sprzedaż posiadanych udziałów w spółce. Grupa nie wyklucza podejmowania podobnych inicjatyw w przyszłości. Obecnie projektem o tej charakterystyce jest K2Bots.AI, czyli czatbot wspierający pracę działów obsługi klienta, oferowany w modelu SAAS. Założenia projektu w 2021 roku przewidują dalszy jego rozwój i finansowanie przez Grupę oraz wejście na rynki zagraniczne.
Dokument opisujący Strategię zostanie udostępniony na stronie http://www.k2.pl.

Dane osoby dokonującej powiadomienia: Emilia Gajzler – Starszy Specjalista ds. relacji inwestorskich.

pacpaw
3
Dołączył: 2008-07-30
Wpisów: 228
Wysłane: 16 grudnia 2020 21:36:17 przy kursie: 23,80 zł
Miałem cicha nadzieję, że może będzie zaskoczenie i jakieś 2zł wpadnie, ale powrót do tradycyjnej złotówki też jest dobry. Akurat na tej spółce dywidenda mnie nie parzy.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 23 stycznia 2021 16:43:17 przy kursie: 22,40 zł
K2 autorem kampanii Pepsi na 35 rynkach (wideo)

Pod hasłem „Dorzuć Więcej Smaku do Chwil w Domu z Pepsi" ruszyła międzynarodowa kampania reklamowa napoju Pepsi (PepsiCo). Przygotowała ją agencja K2.

Czytaj więcej na:
www.wirtualnemedia.pl/artykul/...

tassmaa
0
Dołączył: 2020-11-26
Wpisów: 7
Wysłane: 2 lutego 2021 16:28:18 przy kursie: 22,80 zł
K2 INTERNET TO JUŻ K2 HOLDING, KTÓREGO SPÓŁKI REALIZUJĄ STRATEGIĘ ROZWOJU W OBSZARACH TECHNOLOGII I MARKETINGU
Symboliczna zmiana nazwy spółki-matki notowanej na GPW to przypieczętowanie kierunku ewolucji Grupy K2. Rozwija ona poprzez swoje spółki zależne różnorodną działalność technologiczną i marketingową. Coraz większe znaczenie technologii w rozwoju firmy podkreśla włączenie Spółki do indeksu WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie).

– Mamy za sobą bardzo udany rok, w którym pokazaliśmy odporność na zawirowania w otoczeniu, pokazaliśmy elastyczność, podejmowanie wyzwań, wspinanie się na nowe szczyty. Globalne trendy cyfryzacji życia i biznesu, rozwoju e-commerce są na pewno dla nas sprzyjające. Po roku 2020 mamy również solidną bazę do realizacji strategii na kolejne lata – wskazuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding S.A.

Ogłoszona w połowie grudnia ur. strategia Grupy K2 do roku 2023 zakłada najszybszy wzrost w segmencie software (rozwój oprogramowania), ale ambicją firmy jest również dwucyfrowy wzrost przychodów pozostałych segmentów działalności: marketing i cloud.

– Zakładamy wzrost organiczny, a także ściślejszą współpracę w Grupie, dzięki której uwolnimy kolejne synergie między poszczególnymi biznesami, oferującymi kompleksową ofertę z zakresu transformacji cyfrowej i e-commerce. Wzmacniamy kulturę organizacyjną, aby przyciągać kolejne talenty. Uzupełnieniem strategii będą działania M&A - zakup komplementarnych biznesów i rozwijanie nowych przedsięwzięć – wskazuje Michał Paschalis-Jakubowicz, Wiceprezes K2 Holding S.A.

Grupa K2 jest obecna na szybko rosnących rynkach, takich jak digital transformation, Software as a Service (SaaS), cloud computing (IaaS), data driven marketing i digital communication.

– Wszyscy jesteśmy uczestnikami wielkiej cyfrowej rewolucji. Jako Grupa K2 pomagamy biznesom, instytucjom i markom znajdować w niej właściwe miejsce i budować z sukcesem swoją obecność. Przedsiębiorcy potrzebują partnera, który do maksimum wykorzysta potencjał cyfrowych narzędzi, odnajdzie i stworzy nowe możliwości. Mamy kompetencje i doświadczenie, aby być takim partnerem – dodaje Michał Paschalis-Jakubowicz.

W okresie trzech kwartałów 2020 roku Grupa K2 potroiła wynik EBITDA w ujęciu rok do roku, do 10,9 mln zł, zwiększając marżę EBITDA o 8,4 pkt proc., do 13,1 proc . Zysk netto wzrósł o 6 mln zł, a wynik operacyjny o 5,8 mln zł.

– Publikacja raportu rocznego jeszcze przed nami, ale już po dotychczasowych wynikach wszystko wskazywało na to, że rok 2020 zapisze się jako wyjątkowy w naszej historii, i to w wielu wymiarach. To będzie też ambitny punkt odniesienia dla wyników roku 2021 – wskazuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu K2 Holding S.A.

Już jednak nawet teraz Grupa K2 dzieli się swoim sukcesem z akcjonariuszami w bezpośredni sposób. Zarząd zaproponował 1 zł dywidendy na akcję z zysku roku 2020, co oznacza stopę dywidendy względem obecnego kursu akcji na poziomie 4,5%. O finalnej wielkości zysku przeznaczonego na dywidendę zadecyduje Walne Zgromadzenie zwołane po publikacji raportu rocznego Grupy K2, która jest zaplanowana na 22 kwietnia br.

www.k2.pl/inwestorzy/prezentac...

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 3 marca 2021 11:20:49 przy kursie: 27,20 zł
świetny wynik za 4 kwartał i za cały 2020, to wreszcie bardziej firma IT niż marketingowa, fabrity będzie ciągnęło wyniki

Zarząd K2 Holding S.A. (dalej: Emitent) przekazuje do wiadomości publicznej wybrane nieaudytowane wstępne, szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej K2 Holding za 12 miesięcy 2020 roku.

* Przychody ze sprzedaży usług 2020 vs 2019:
119,6 mln zł wobec 109,7 mln zł (wzrost o 9,9 mln zł);
* Wynik na działalności operacyjnej (EBIT):
7,9 mln zł wobec -1,4 mln zł (wzrost o 9,3 mln zł);
* EBITDA:
14,6 mln zł wobec 6,5 mln zł (wzrost o 8,1 mln zł).


www.stockwatch.pl/komunikaty-s...



Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 21 lipca 2021 22:05:29 przy kursie: 22,50 zł
Technologiczna konwersja daje wyniki - omówienie sprawozdania finansowego K2 Holding po I kw. 2021 r.

K2 Internet jest grupą spółek wspomagających swoich klientów we wszystkich aspektach ich transformacji cyfrowej oraz aktywności online. Ostatnie omówienie wyników pochodzi sprzed ponad półtora roku, kiedy to kapitalizacja spółki była o około 2/3 niższa niż obecnie. Już tylko ta informacja sugeruje, że w spółce poprawiły się istotnie wyniki i prognozy na przyszłość. Sprawdźmy czy tak rzeczywiście było i co się może wydarzyć.

Wyniki kwartalne



kliknij, aby powiększyć




kliknij, aby powiększyć


Patrząc na powyższy wykres można dostrzec zauważalna poprawę praktycznie na każdym istotnym poziomie rachunku wyników. Jeśli spojrzymy na sprzedaż to porównanie r/r wygląda bardzo ładnie – spółka stabilnie zwiększa swoje obroty, a w tym kwartale było to 19,2 proc. więcej r/r. Przełożyło się to na wartość 32,2 mln zł co daje 5,2 mln zł więcej niż rok wcześniej.

W bieżącym kwartale rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 11,6 proc. w porównaniu do 12,5 proc. rok wcześniej – 3,7 mln zł vs 3,4 mln zł rok wcześniej. Tutaj jednak warto zaznaczyć pewną specyfikę K2 Holding. Mówiąc o wartościach sprzedaży i rentowności procentowej odnoszę się do wartości prezentowanych w sprawozdaniu finansowym. Spółka jednak często posługuje się w swoich prezentacjach inwestorskich pojęciem „przychody operacyjne”. W praktyce jest to sprzedaż pomniejszona o koszty zakupu usług mediowych, marketingowych i licencji. Te pomniejszenia są często de facto po prostu refakturą (bez dodatkowej marży) np. czasu antenowego na reklamy itp. Podejście wydaje się być rozsądne, choć napotykamy tutaj na dwie rzeczy, o których trzeba pamiętać. Po pierwsze jest to informacja zarządcza, a nie księgowa – więc tutaj nie podlega to badaniu przez biegłego. Po drugie jej definicja może być zmieniana (co miało miejsce w ostatnim kwartale) i powoduje to utrudnienia w porównywalności danych. Na poziomie zysku (operacyjnego, netto czy marży brutto na sprzedaży) nie ma już tutaj różnic jeśli chodzi o wartości. Ponieważ jednak sprzedaż jest różna od przychodów operacyjnych to wpływa to na wszystkie parametry rentowności liczone w ujęciu zarządczym. Wynika to oczywiście z faktu, że w takich wskaźnikach będzie inny mianownik (sprzedaż i przychody operacyjne). W omówieniu danych segmentowych będą się już posługiwał danymi zarządczymi, ponieważ uznaję w pełni argumentację spółki, że lepiej oddają one efektywność biznesu.

Jeśli chodzi o dynamikę przychodów operacyjnych to była ona niższa od dynamiki sprzedażowej i wyniosła 14,3 proc. W efekcie rentowność brutto na sprzedaży w ujęciu zarządczym wyniosła 20,8 proc. i była tylko o 0,7 p.p, niższa niż rok wcześniej. Patrząc na zysk operacyjny mamy wartość 1,62 mln zł co daje +0,13 mln zł oraz 9,1 proc. więcej rok do roku. I tutaj znowu w ujęciu księgowym rentowność operacyjna r/r spada z 5,5 proc. rok wcześniej do 5,0 proc. Podobnie zachowuje się rentowność operacyjna w ujęciu zarządczym spadek z 9,5 proc. do 9,0 proc. obecnie, jak widać różnica procentowa jest dość znaczna, co jest spowodowane faktem, że przychody operacyjne stanowią między 50 a 70 proc. przychodów ze sprzedaży. Poświęcam temu zagadnienie dość dużo miejsca, ponieważ ma to również aspekt edukacyjny. Pokazuje mianowicie jak ważne jest wczytanie się w sprawozdania i prezentacje oraz zrozumienie jakie pozycje co pokazują w rzeczywistości.

Żeby było ciekawiej spółka chwali się w prezentacji, że skorygowany EBIT (o koszty programu motywacyjnego) rósł szybciej niż przychody operacyjne – 1,912 mln zł vs 1,66 mln zł rok wcześniej co daje dynamikę na poziomie +16 proc. czyli o 2 p.p. więcej niż wzrost przychodów operacyjnych. Ja jednak pozostanę wierny swojemu stwierdzeniu, że koszty programu motywacyjnego (o ile powtarzają się z roku na rok) są w dużej mierze odzwierciedleniem kosztu rozwodnienia akcjonariatu stąd powinny znajdować się w rachunku zysków i strat. Oczywiście pamiętać należy, że w chwili obecnej nie powodują one wypływu gotówki i są zapisem księgowym.

Na poziomie zysku przed opodatkowaniem odnotowujemy wartość 1,33 mln zł czyli o 58 proc. wyższą niż rok wcześniej kiedy to było 840 tys. zł. Różnica (w porównaniu do zysku operacyjnego) związana jest z saldem na działalności finansowej, które obecnie wyniosło -292 tys. zł, a rok wcześniej aż -638 tys. zł.
Niestety nie mamy noty objaśniającej do tej pozycji wynikowej, ale można założyć, że było to związane z różnicami kursowymi w związku z istotnym skokiem zmienności w pierwszym kwartale 2020 roku.

Zysk netto wyniósł 868 tys. zł (+ 222 tys. zł oraz + 34,4 proc.) a jego niższa dynamika niż zysku brutto i jest to efekt wyższej efektywnej stopy podatkowej (34,7 proc. w porównaniu do 23,1 proc. rok wcześniej). Niestety tutaj też trudno znaleźć przyczynę, a dodatkowo stopa dość mocno waha się miedzy kwartałami. Myślę, że można przyjąć domniemanie o różnych pozycjach podatkowych spółek konsolidowanych (zyski i straty) co może wpływać na dość wysoką stopę dla grupy, która w 2020 roku wynosiła prawie 31 procent.

Warto również zauważyć, że zysk netto dostępny akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 670 tys. zł i był o 136 tys. zł i 25,5 proc. wyższy niż rok wcześniej. Taką informację należy interpretować w taki sposób, że zysk netto spółek, gdzie istnieją akcjonariusze mniejszościowi rosły szybciej niż tych spółek, które są w 100 proc. własnością spółki matki oraz spółki matki oczywiście.

Na sam koniec analizy rachunku zysków i strat jeszcze przypomnienie o tym, że część sprzedaży rozpoznawana jest poprzez odniesienie do stopnia zaawansowania realizacji danej umowy. Oznacza to, że część zaraportowanej sprzedaży pozostaje więc mniejszym lub większym oszacowaniem. W analizowanym kwartale było to 4,9 mln zł w porównaniu do 3,4 mln zł rok wcześniej co stanowi mniej więcej ¼ całości rozpoznanych przychodów operacyjnych.

Spójrzmy jeszcze na wyniki w ujęciu rocznym, w szczególności, że podczas poprzedniej analizy był podnoszony przez nas zarzut o marazm na poziomie sprzedaży i rosnące koszty. Omówione wcześniej wyniki kwartalne raczej wskazują na to, że teraz wygląda to sporo lepiej. I tak jest faktycznie.



kliknij, aby powiększyć


Spółka w latach 2017-2019 pokazywała stagnację w przychodach księgowych, które oscylowały wokół 110 mln zł. Dodatkowo zysk brutto na sprzedaży spadał z niecałych 12 do 9 mln zł na koniec pierwszego kwartału 2020 roku. Wystarczy tylko napisać, że pierwsze 3 kwartały 2019 roku były na wyniku netto ujemnym. Czwarty kwartał 2019 roku był pierwszym gdzie spółka rozpoczęła odrabianie strat na poziomie marży brutto na sprzedaży, choć jeszcze nie osiągnęła wyższego r/r zysku netto. Stało się to za sprawą kosztów zarządu, które r/r były wyższe aż o 35 procent, ponieważ został tam rozpoznany koszt programu motywacyjnego w kwocie 0,68 mln zł. Od tego momentu mamy jednak istotny trend wzrostowy – rosną przychody, zysk operacyjny jak i zysk netto. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że jest to zasługa przede wszystkim jednego segmentu.

Zobaczmy więc jak prezentują się dane segmentowe, a przede wszystkim czego można oczekiwać w przyszłości. Tutaj jedna uwaga na początek analizy segmentów. Z końcem 2020 roku spółka zdecydowała się na zmianę segmentów i z 4 typowo operacyjnych (agencyjny, mediowy, Fabrity, Oktawave) zmniejszyła je do 3 czyli software, cloud oraz marketing. Sama zmiana wydaje się być dość sensowna, choć w chwili obecnej niestety nie mamy danych historycznych, a tylko skumulowane dane za dwa ostatnie lata oraz pierwsze kwartały 2021 i 2020. To zaś utrudnia dość istotnie próby szacunków jak zachowają się segmenty w kolejnych okresach kwartalnych, skoro nie znamy w praktyce bazy porównawczej.



kliknij, aby powiększyć


Rzut oka na powyższe cztery wykresy jasno pokazuje, że prym wiedzie segment software. Usługi dostarczane przez ten biznes unit są określane jako „kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia oprogramowania dla biznesu, doradztwa i realizacji projektów informatycznych, projektowania produktów cyfrowych i rozwiązań e-commerce”. A tak pisząc trochę prostszym językiem są to przede wszystkim usługi outsourcingu programistów spółki Fabrity dla klientów zewnętrznych. Dodatkowo ze struktury Agencji K2 wyodrębniono działalność K2 Digital Products stanowiącą jej część technologiczną, która również znajduje się obecnie w segmencie Fabrity, a poprzednio w segmencie agencyjnym.

Jeśli miałbym porównywać ten segment do innego z GPW to przychodzimy mi na myśl Ailleron oraz jego segment Enterprise Services, choć oczywiście zakres realizowanych projektów i portfolio klientów (wraz z jego specyfiką) jest inne. Jednak w obydwu przypadkach te segmenty są obecnie podstawowymi nogami biznesowymi obydwu podmiotów. Dodatkowo obydwa realizują dość dużą liczbę zleceń i projektów na rzecz klientów zagranicznych. To oczywiście oznacza, że mamy tutaj istotny wpływ kursów walutowych jak i obecnie (pytanie jak długo to będzie trwać) przewagę konkurencyjną (w stosunku do zagranicznych rywali) również składającą się z niższej stawki oferowanej przez spółkę w porównaniu do stawek żądanych przez informatyków europejskich.

Segment zanotował 8,3 mln zł przychodów operacyjnych w pierwszym kwartale co przełożyło się na 28,0 proc. dynamikę r/r. To niewątpliwie bardzo dobry rozwój, tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że spółka Fabrity rok wcześniej miała dynamikę prawie 50 proc. rok do roku, więc nie można założyć, że baza była niska. Widać, że popyt na outsourcing rośnie (w szczególności tzw. nearshoring – czyli przenoszenie usług do nieodległych krajów geograficznie) i spółka jest w stanie go wykorzystywać co sama potwierdza pisząc o pozyskiwaniu nowych klientów. Co ważne K2 podało, że zostały uruchomione pierwszy kontrakty operacyjne w ramach wygranych w drugim półroczu 2020 roku umów ramowych z Frontex. Były to dość znaczące przetargi (razem ich suma to 50 mln EUR nawet na kolejne 4 lata), gdzie spółka ma możliwość otrzymania konkretnych zleceń. Oczywiście jasno trzeba stwierdzić, że całkowity budżet nie będzie zrealizowany przez Fabrity i tutaj była, jest i będzie ostra konkurencja o konkretne zlecenia z innymi podmiotami. Tym niemniej rozpoczęcie realizacji tych kontraktów na pewno jest pozytywnym wydarzeniem i dużym plusem. Warto również wspomnieć, że spółka już wcześniej współpracowała z Frontexem i do końca Q3 2020 zrealizowała na jego rzecz w latach 2017-2020 prace o wartości przekraczającej 2 mln EUR. Wydaje się, że w/w kontrakty mogą spowodować zauważalne przekroczenie tych wartości, choć pewności rzecz jasna nie mamy.

W wypadku tego segmentu warto wspomnieć o tym, że na sprzedaż i jej rentowność mogą wpływać kursy walutowe. Przypomnę, że spółka jest eksporterem usług netto ponieważ przy zdecydowanej większości kosztów ponoszonych w złotówkach sprzedaż w połowie (45 proc. w 2020 roku, ale zakładam, że obecnie już więcej) realizowana jest do klientów zagranicznych. Średni kurs EUR/PLN w analizowanym kwartale był ok. 18 gr. wyższy niż rok wcześniej, co powinno pozytywnie wpływać na sprzedaż (mniej istotne) jak i realizowane marże. Tutaj warto jednak zaznaczyć, że w drugim kwartale efekt ten będzie znikomy, ponieważ kurs walutowy EUR/PLN r/r zachowywał zbliżone wartości.

Gdy spojrzymy na kwartalny zysk operacyjny to mamy wartość 1,69 mln zł co daje aż 75 proc. dynamiki w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Proszę zwrócić uwagę, że sprzedaż r/r wzrosła w tym segmencie o 1,8 mln zł, podczas gdy zysk o 0,73 mln zł. Tak więc dźwignia operacyjna zadziałała tutaj w bardzo ładny sposób. Rentowność operacyjna w pierwszym kwartale wyniosła 20,3 proc., czyli o 5,5 p.p. więcej niż rok wcześniej i była zbliżona do rentowności całorocznej osiągniętej w 2020 roku, która wynosiła 19,6 proc. Niewątpliwie wyniki 2020 i pierwszego kwartału 2021 roku nastrajają optymistycznie na nadchodzące okresy i osobiście zakładam dalszą poprawę wyników. Pewnym zagrożeniem pozostaje presja płacowa odczuwalna w branży i konkurencja o pracowników pomiędzy poszczególnymi software house. Powinna być ona jednak kompensowana poprzez przewidywany wzrost rynku i efekty dźwigni operacyjnej. Dodatkowo spółka podkreśla swoje przewagi konkurencyjne rozumiane jako: dojrzałość, kompetencje, skala i wiarygodność.
Przychody operacyjne w całym 2020 roku wyniosły 30 mln zł (prawie podwojone r/r) przy zatrudnieniu na koniec roku na poziomie 150 osób. To zaś w uproszczeniu licząc daje miesięczne przychody na pracownika na poziomie kilkunastu tysięcy co daje nadzieję na wzrosty w przyszłości.

Drugi segment czyli cloud (usługi przetwarzania danych w chmurze pod marką OKTAWAVE oraz wsparcie biznesu w transformacji chmurowej) jest osobiście dla mnie delikatnym rozczarowaniem. Przychody operacyjne w pierwszym kwartale wyniosły 4,2 mln zł czyli o 4,4 proc. lepiej niż rok wcześniej. Trudno uznać taką dynamikę za wybitnie wzrostową podobnie zresztą jak i dane roczne (16,5 mln zł w 2020 roku oraz + 10,7 proc. wzrostu) przy efekcie pandemii, który w teorii powinien wspomagać migrację klientów do rozwiązań chmurowych. W praktyce jednak spółka zwraca uwagę na utrzymanie zmniejszonego użycia przez głównych klientów dotkniętych pandemią. To zaś w mojej ocenie może sugerować, że zdobywanie nowych klientów nie idzie jednak tak łatwo i szybko jak można było się spodziewać. Tak też należałoby odczytywać informacje płynące ze spółki o „zamrożeniu procesów decyzyjnych” wśród potencjalnych klientów.

Na plus należy natomiast zapisać uruchomienie drugiego data center Oktawave w Skawinie. Powinno to wesprzeć sprzedaż i uruchomić nowe możliwości biznesowe, choćby poprzez możliwość zaoferowania zaawansowanych funkcji backupu. Patrząc na ten rynek w perspektywie kilku lat wydaje się, że potencjał jest spory, a popyt na rozwiązania chmurowe powinien być wspierany poprzez efekty pandemii. Obecnie strata operacyjna wyniosła 394 tys. zł czyli o 28 tys. więcej niż rok wcześniej. Jeśli spojrzymy na dane roczne również mamy wartości ujemne, choć już tylko -670 tys. zł w 2020 roku w porównaniu do 1,6 mln zł straty rok wcześniej, To daje pewną nadzieję, że poczynione inwestycje zaczną się zwracać. Spółka sugeruje, że widać już pierwsze oznaki post-pandemicznego odmrożenia procesów decyzyjnych u klientów i pipeline projektów na drugą połowę 2021 (i dalej) wygląda obiecująco. To z jednej strony cieszy, z drugiej jest wskazówka, ze przełomu w drugim kwartale raczej nie będzie.

Trzecim biznesem jest segment marketingowy, którego przychody operacyjne były r/r w zasadzie płaskie (-1,1 proc.) i wyniosły 5,65 mln zł. W skład tego segmentu wchodzą trzy jednostki biznesowe: K2 Precise (prowadzenie kampanii digitalowych, kompleksowe wsparcie e-commerce, usługi specjalistyczne – social, SEO/SEM, BI, etc.), K2 Create (działalność agencyjna, projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach) oraz PerfectBot (chatboty drugiej generacji, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu realnie odciążają Contact Center). Z kolei jeśli spojrzymy na wyniki operacyjne to wygląda to w analizowanym kwartale po prostu słabo. Zysk operacyjny wyniósł 0,39 mln zł i był o ponad połowę niższy niż rok wcześniej. Trzeba uczciwie przyznać, ze wyniki 2020 roku należałoby określić mianem dobrych lub nawet więcej. EBIT w poprzednim roku wyniósł 3,29 mln zł w porównaniu do straty 1,1 mln zł w 2019 roku, co daje zmianę na plus aż 4,4 mln zł. Spółka zwracała już uwagę, że rentowność tego biznesu w krótszym okresie jest uzależniona od najważniejszych klientów. I najprawdopodobniej to właśnie zmniejszenie marżowości i aktywności niektórych klientów (zapewne tych bardziej znaczących) wpłynęło na słabsze wyniki w analizowanym kwartale. Czy uda się wrócić do wartości uzyskiwanych w 2020 roku tego nie wiemy, ale w teorii przed szeroko rozumianym marketingiem w sieci stoją wciąż dobre perspektywy. Trzeba jednak pamiętać, że mamy tutaj do czynienia często z konkurowaniem w konkretnych przetargach na konkretne kampanie, więc trudno mówić o dużej powtarzalności przychodów.

Na koniec analizy tego segmentu jeszcze kilka zdań o chatbocie drugiej generacji (używanym już np. w sieci sklepów Ikea czy sklepach z grupy LPP), który może być w przyszłości ciekawą nogą biznesową. Przypomnę, że podobne rozwiązania posiada LiveChat, więc na tym polu spółki ze sobą konkurują. Konkurencja jest jednak nie do końca zażarta, ponieważ rozwiązania K2 jest raczej dedykowane pod konkretnych klientów, co oznacza wyższe stawki ale z drugiej strony mniejsza skalowalność i konieczność poświęcenia większej ilości czasu dla danego klienta – dostosowanie chatbota do jego specyfiki oraz uczenie się danego biznesu i problemów, które się w tym biznesie pojawiają. Z kolei produkt LiveChata jest, przynajmniej w moim rozumieniu, bardziej skierowany do standardowego klienta, choć oczywiście istnieje wsparcie w postaci branżowych szablonów i zastosowań. Oczywiście to wszystko ma odzwierciedlenie w miesięcznej cenie takiej usługi, gdzie w wypadku K2 mówimy o cennikowej wartości kilku tysięcy złotych, a chatbot-a od LiveChatu na poziomie stu dolarów. Ciekawym jest również fakt, że K2 w ramach swojego wsparcia digitalizacji klientów również oferuje usługę LiveChat. Tak więc z jednej strony mamy konkurencję, ale również współpracę pomiędzy tymi dwoma spółkami.

Podsumowując wyniki segmentów można zauważyć, że biznes software przyniósł EBIT na poziomie praktycznie całej grupy, ponieważ strata cloud została pokryty z zysku (choć istotnie mniejszego r/r) w segmencie marketingu. To oczywiście spore uproszczenia, ale też trudno zaprzeczyć, że to właśnie segment software house-owy ciągnie obecnie wyniki Grupy K2. Z drugiej strony perspektywy dla wszystkich 3 biznes unitów wydają się być obiecujące, rynki w dłuższym terminie rosnące. Zagrożeniem oczywiście, jak to w usługach, jest pozyskiwanie ludzi (w szczególności informatyków) połączone z rosnącą presją płacową oraz konieczność wygrywania konkretnych przetargów co może wpływać (pozytywnie jak i negatywnie) na rentowności w danych okresach.

Bilans i przepływy

Należności handlowe na koniec kwartału wynosiły 28,6 mln zł i była to największa pozycja aktywów stanowiąca ok. 44 proc. sumy bilansowej. 6,2 mln zł (22 proc. należności) stanowiły należności oszacowane, czyli te wynikające z rozpoznania sprzedaży zgodnie ze stopniem zaawansowania realizacji danej umowy o czym wspominałem w trakcie analizy przychodów. Wcześniej wspominałem, że oszacowane przychody wyniosły w Q1 4,,9 mln zł co oznacza, że na należnościach oszacowanych mamy jeszcze wartości z czwartego kwartału 2020 roku, które nie zostały przekształcone w faktury. Taka informacja sama z siebie nie musi być niczym złym, ponieważ najwięcej tutaj zależy od okresu fakturowania zapisanego w konkretnych kontraktach czy umowach. Należy jednak patrzeć czy wartości te nie przyrastają zbyt szybko, a przede wszystkim czy są one transferowane do należności fakturowych. Przeterminowane należności (te z faktur) powyżej 3 miesięcy wynoszą 0,53 mln zł, co przy odpisie na należności w kwocie 0,34 mln zł nie wskazuje na zagrożenia pochodzące z tej strony.

Patrząc na aktywa trzeba mieć świadomość o 7,5 mln zł (niecałe 12 proc. sumy bilansowej) wartości niematerialnych i prawnych. Pozycja ta składa się przede wszystkim z zakończonych i amortyzowanych już kosztów prac rozwojowych (5,1 mln zł na koniec 2020 roku) oraz WNIP w budowie (2,3 mln zł na koniec 2020 roku). Wydaje się, że istotna częścią tych wartości jest Projekt Horizon (komponentowy system strumieniowego przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej realizowany w spółce OKTAWAVE S.A.) w kwocie początkowej 4 mln zł, którego obecną wartość netto na bilansie można szacować na ok. 3,6-3,7 mln zł. Jak wskazałem wcześniej segment cloud (tam przynależy Horizon i Oktawave) nie był dochodowy (na poziomie EBIT-u) w latach 2019-2020 oraz Q1 2021, więc potencjalne ryzyko odpisu istnieje. Wydaje się, że w chwili obecnej trudno mówić o rzeczywistym zagrożeniu z tego tytułu (był przecież audyt na koniec roku i badanie ryzyk z tym związanych), choć oczywiście sytuację należy monitorować.



kliknij, aby powiększyć


Patrząc na operacyjne przepływy można być zadowolonym ponieważ wyniosły one 4,4 mln zł w porównaniu do 2,0 mln zł w pierwszym kwartale 2020 roku. Z tyłu głowy trzeba mieć jednak świadomość tego, że dodatnia różnica przede wszystkim wygenerowana została poprzez zwiększenie pozostałych zobowiązań oprócz kredytów, czyli głównie zobowiązań handlowych (3,3 mln zł vs -1,8 mln zł). Tym niemniej OCF jest wyższy niż suma zysku netto oraz amortyzacji co należy zapisać na plus. Tutaj też należy pamiętać, że w związku z wprowadzeniem MSSF 16, część wydatków wcześniej operacyjnych wykazywana jest teraz w części finansowej cash flow. I tak splata rat leasingowych (w części rozumianych jako standardowy czynsz) wyniosła 1,1 mln zł, czyli o ok. 50 tys. zł mniej niż rok wcześniej.

Podsumowanie i wycena

W chwili obecnej zysk netto za ostatnie 12 miesięcy wynosi 5,1 mln zł (4,2 mln zł zysk dla akcjonariuszy jednostki dominującej) co przy kapitalizacji 55 mln zł daje całkiem przyzwoity wskaźnik C/Z na poziomie 11-13. Jest to wskaźnik niższy niż dla szerokiego rynku, nie mówiąc o wskaźnikach dla spółek z branży internetowej czy e-commerce. Gdybyśmy chcieli porównywać K2 do wspomnianych wcześniej LiveChat czy Ailleron to wydawałoby się, że jest mocno niedowartościowana. Z całym szacunkiem dla spółki wydaje się, że jest jednak zbyt wcześniej, aby takie miary przyłożyć. Nie zmienia to faktu, że spółka w jasny sposób podkreśla, że już ponad 2/3 jej przychodów pochodzi z biznesów ściśle technologicznych jak: software house, usługi chmurowe czy Perfectbot. Można tutaj poszukać analogii do wyceny spółki TIM, która jeszcze nie tak dawno była wyceniana na mnożnikach C/Z jednocyfrowych, a gdy rynek dostrzegł jej potencjał w rozwiązaniach typu e-commerce B2B wycena istotnie wzrosła. Jednak trzeba uczciwie też przyznać, że podążyły za nią wzrosty sprzedaży jak i zysków. W wypadku K2 Holding zanotowaliśmy istotną poprawę wyników w 2020 roku w porównaniu do roku 2019 i to spowodowało kilkukrotny wzrost wartości. Również wyniki pierwszego kwartału były bardzo dobre, choć jednak trzeba pamiętać, że w zasadzie poprawa nastąpiła dzięki tylko jednemu segmentowi. Jeśli uda się uaktywnić dwa pozostałe segmenty w kontekście wyników to wydaje się, że przyszłość przed spółką może być bardzo ciekawa. Pamiętać jednak należy, że konkurencja również nie śpi, a spółka w interesujących obszarach (Fabrity, PerfectBot) raczej nie zalicza się do miana rynkowych liderów.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj



Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF
Edytowany: 26 lipca 2021 10:56

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 27 lipca 2021 12:35:33 przy kursie: 23,00 zł
K2HOLDING - analiza techniczna na życzenie


Wykres długoterminowy w interwale tygodniowym. Stosowanie niższego interwału nie ma większego sensu, gdyż walor jest wybitnie niepłynny i charakteryzuje się nikłym zainteresowaniem inwestorów. Średnia wartość transakcji z ostatniego miesiąca wynosi 1,2 tys zł a w trakcie sesji gracze dokonują średnio 5 (słownie: pięć!!!) transakcji. Można odnieść wrażenie, że oprócz głównych akcjonariuszy i animatora nikt więcej nie wie o istnieniu tego waloru.
Długoterminowo wciąż obowiązuje trend wzrostowy, przecena jest jego fragmentem. Bieżąca korekta równie dobrze może sięgnąć jak poziomu 19 zł, tak i zejść niżej w kierunku 16 zł bez wyrządzania większej krzywdy na wykresie cenowym.
Z uwagi na wymienione wcześniej czynniki, czyli brak płynności, wyciągnięcie głębszych wniosków z wykresu i średnioterminowa prognoza nie są możliwe. Warto jednak napomknąć, że w przypadku kontynuacji nadrzędnego trendu wzrostowego konfrontacja z ATH nie powinna przysporzyć kłopotów, gdyż szczyt uformował się na mizernym wolumenie, a zatem brak tam naturalnych pokładów podaży.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 2 września 2021 11:00:07 przy kursie: 24,30 zł
Analitycy Trigon DM, w raporcie z 2 września, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla K2
Holding od zalecenia "kupuj" z ceną docelową na poziomie 33 zł.

biznes.pap.pl/pl/news/pap/info...


Wcześniej
K2 Holding rozpoczyna skup akcji
www.bankier.pl/wiadomosc/K2-Ho...

Prezes K2 Holding kupuje akcje
www.bankier.pl/wiadomosc/K2-HO...
Edytowany: 2 września 2021 11:00

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 7 września 2021 22:26:15 przy kursie: 23,10 zł
pandl.pl/grupa-k2-generuje-sol...

najważniejsze:
30-procentowy wzrost segmentu software (Fabrity),
pierwsze projekty niepolskojęzyczne inteligentnego czatbota nowej generacji PerfectBot oraz osiągnięcie rentowności przez K2 Create.
obecnie dwie trzecie naszego biznesu związana jest z technologiami
PerfectBot. miesięczne powtarzalne przychody (MRR) były blisko 4 razy wyższe niż przed rokiem, wystartowały również pierwsze wdrożenia anglo- i rosyjskojęzyczne.

– Nasz bot przeprowadził już ponad 3 mln zautomatyzowanych rozmów w 9 dużych e-sklepach i w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych ma najwyższą skuteczność automatyzacji obsługi klienta, rzędu 50-80%. Mamy doskonałych klientów – IKEA, LPP, 4F, Diverse, Tatuum, Displate, a to dopiero początek. Mamy otwartych dużo obiecujących rozmów sprzedażowych i rozpoczynamy ekspansję międzynarodową. Wystartował już demobot w wersji anglojęzycznej, a jego sprzedaż zamierzamy rozpocząć w czwartym kwartale – zapowiedział Prezes Wujec.


można powiedzieć wreszcie..od dawna pisałem, że powinni iść w tą stronę..czekamy na efekty finansowe


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE FABRITY



17 18 19 20 21

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,273 sek.

lqpjnkyr
vbgaqmfc
mulqwzip
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mxrbgvqb
ibkpkwcs
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat