0 Dołączył: 2008-08-07 Wpisów: 27
Wysłane:
1 września 2008 16:23:58
przy kursie: 6,88 zł
debiut w zeszłym roku po 20 zł, dzisiaj 6,87 zł. Watchdog oczywiście jak znajdzie chwilę to prosimy o rzut swoim profesjonalnym okiem na raport.
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
1 października 2008 23:39:55
przy kursie: 6,40 zł
Z tym ACE'm to jest tak: niewielka grupa spółek zarządzana z Luksemburga, która zajmuje się tylko jednym: hamulcami samochodowymi. I to nie kompletami, ale jakąś żeliwną częścią, która jest ponoć kluczowa żeby dobrze hamować. To mi się podoba: sprytnie wybrali sobie bardzo konkretną niszę, w której buduje się przewagę konkurencyjną na kompetencjach inżynierskich i innowacjach. Ale nie są w niej sami. Przeciwnie, są jeszcze dwie liczące się firmy i tak pozostanie, bo producenci samochodów nie pozwolą sobie na uzależnienie się od jednej firmy (ani duopolu gdzie łatwo o zmowę cenową) tylko chcą rozgrywać kontrakty między trzema dostawcami.
Mówiąc o producentach samochodów nie sposób wspomnieć, że współcześnie są to tak naprawdę monterzy, czyli składacze aut. Kupują gotowe elementy od dostawców i to najlepiej w modelu "just in time delivery", co jest dla nich świetne, ale zmusza dostawców do wybudowania magazynów tuż obok i trzymania zapasów na każde niemal skinienie. Sami zaś dostawcy, tak jak na przykład ACE, skazani są na ten właśnie przemysł i nie mają się jak zdywersyfikować w inną branżę (bez rozmywania kompetencji i długotrwałego inwestowania w zdobycie przewagi konkurencyjnej). Znaczy to, że producent aut, jak przyjdzie co do czego, zrobi z ACE co będzie chciał. W negatywnym scenariuszu przewaga (specjalizacja) staje się słabością (związanie z kilkoma dużymi odbiorcami).
Zarazem biznes ACE jest bezpośrednio uzależniony od poziomu sprzedaży nowych aut, z którego wynika poziom ich produkcji i zarazem zamówień na hamulce. No i tutaj trzeba zauważyć, że w ujęciu złotówkowym przychody ACE nie rosną, a nawet nieco spadają. Tak dzieje się przy dużym nasyceniu rynku, kiedy już nie ma gdzie rosnąć. Jednocześnie produkcja w drożejącej Polsce o umacniającym się złotym i sprzedaż w Europie za coraz tańsze Euro stawia firmę w trudnej pozycji wyparowywania marży. Sami piszą w raporcie, że zysk operacyjny ucieka i bardzo solidnie reperują go kontraktami terminowymi. Za to plus, bo wygładzają górki i dołki.
Same raporty są ciekawe: napisane prosto, otwarcie i wyczerpująco. Niestety, finanse opracowane niechlujnie. Za nic sobie mają kwartały, robią co chcą i jak chcą. Dużym wysiłkiem rozłożyłem to na przystające elementy żeby zaobserwować co się dzieje: - spółka z trudem utrzymuje skalę i rentowność, która nie jest zła, - generuje stabilne i bardzo ładne, dodatnie przepływy operacyjne, - ostatnio dużo reinwestuje, - nieco rośnie zadłużenie, ale utrzymuje bezpieczy poziom 30% kapitałów,
Spółka, powiedzmy: nudna, stabilna i zyskowna. Deklaruje przemożną chęć rozwoju: innowacje, nowe technologie, nowe produkty, umacnianie pozycji na rynku. Tu bym był ostrożny. Nie mają za bardzo pieniędzy na przejęcia. Pomysłem na rozwój jest coś takiego: "Mamy dobrą pozycję jako dostawcy hamulców, więc dostarczajmy więcej niż same hamulce". Od jakiegoś czasu ACE produkuje i sprzedaje pompy hamulcowe, ale na razie na malutką skalę. Czy będzie w stanie produkować powiedzmy świece, gaźniki czy korbowody (strzelam z sufitu)? Pomysł jest dobry, a klucz to jak zawsze, wykonanie.
|
|
0 Dołączył: 2008-09-14 Wpisów: 1
Wysłane:
9 stycznia 2009 20:47:56
przy kursie: 1,73 zł
Krótko mówiąc nie jest najgorzej, mam ACE choć widze że większe zainteresowanie wzbudza Groklin, mam nadzieje że to się zmieni. 1,66 dołek nie padł bo będzie źle, osobiście liczyłem na przebicie 2,29 ale się przeliczyłem może do 3 razy sztuka. Przyszły tydzień może być kluczowy bo zbliżyliśmy się bardzo do dna. Euro ładnie stoi, chodź sprzedaż samochodów w Europie zamarła, ale u nas jest ok, przynajmniej ostatnie 2 miechy. Może kurs się ruszy? Średnioterminowo liczę na zyski. Moje średnia ceny to 2,07
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
10 marca 2009 17:20:17
przy kursie: 1,14 zł
tylko branża lekko trefna i nie na czasie. posypali im się odbiorcy, pewnie będą musieli ostro zredukować potencjał produkcyjny, może coś zamkną? myślę że jest jeszcze dużo za wcześnie aby w to wchodzić.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
12 marca 2009 17:50:57
przy kursie: 1,14 zł
cena emisyjna ma wartość jedynie historyczno-komiczną;-) z zainteresowaniem i obrotami też bym nie przesadzał ale ... ... możesz mieć rację że warto się zainteresować tą spółką. po tak długiej wyprzedaży spółce należy się odbicie. sytuacja trochę przypomina mi Astartę, która było ostro wysypywana przez fundy. cena zjechała straszliwie całkowicie oderwana od fundamentów. ACE miało w kasie 42 przy kapitalizacji 25 mln ;-) a wycena księgowa jak i kadra zarządzająca jest dla mnie bardziej wiarygodna niż np. IDM ;-) ryzyko spore ale potencjalne przebicie może być duże.
|
|
0 Dołączył: 2008-11-08 Wpisów: 477
Wysłane:
12 marca 2009 21:44:28
przy kursie: 1,14 zł
Hamulce? Już wchodzić? Jeszcze się boję. Z częściarzy to bym wolał takich, co robią coś, co rozpada się w uźywanych samochodach częściej. Na przykład producentów klocków, pasków, wycieraczek i świec... :) Ale nowe hamulce to jakoś mniej. Samochodziarze się szybko nie podniosą choć moźe i w Polsce doczekamy dopłat do nowych aut.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-01 Wpisów: 10
Wysłane:
13 marca 2009 07:10:36
przy kursie: 1,14 zł
Spadek sprzedaży samochodów w europie nie jest aż tak przerażająco duży. Zachęty do kupna nowych aut w NIemczech i inych krajach przynisą efekt. Wreszcie sytuacja na rynku będzie bardziej zdrowa. Nawet w Polsce planują dopłatę 1000 EU a to jeszcze pół temu byłoby abusurdem dla większości z nas. Ta dopłata to nic innego jak obniżenie podatków (w tym przypadku rząd rezygnuje średnio z połowy vatu) dla kupujących nowe auto. Sytuacja na rynku robi się coraz zdrowsza więc akcje tego producenta muszą bez wątpienia się wybić. Obecna wycena tej spółki to poniżej dna - rozsądek przemawia za kupnem taniej nie będzie.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
13 marca 2009 07:56:41
przy kursie: 1,14 zł
42 bańki w kasie przy kapitalizacji 25 to wynik lepszy niż IDM ;-) ich majątek to nie udziały w wirtualnych spółkach a normalne aktywa ;) i gotówka
|
|
0 Dołączył: 2009-02-03 Wpisów: 96
Wysłane:
13 marca 2009 09:42:59
przy kursie: 1,14 zł
zgadzam sie i juz niedlugo zobaczymy niezly odpal na spolce moze to byc na dniach a moze miesiac ale potencjal jest spory i moze da zarobic tyle co immo jak sie od dna odbilo pozdro
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
14 marca 2009 15:39:14
przy kursie: 1,14 zł
poczytałem ostatni raport i wyszło że spółka miała nie 42 mln złotych w kasie (jak można przeczytać w sekcji poświęconej analizie spółek a 10276 k EURO różnice kursowe czasem zmieniają co nieco
|
|
|
|
0 Dołączył: 2008-07-30 Wpisów: 1 169
Wysłane:
15 marca 2009 16:08:25
przy kursie: 1,14 zł
Piatkowe obroty dają do myślenia... do tego "upałowali" wzrost i ten albo nie miał siły albo je zbiera właśnie Będzie coś grane.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
15 marca 2009 17:12:31
przy kursie: 1,14 zł
na Interii można zobaczyć listę wszystkich transakcji, to najciekawszy fragment: 10:43:15 1,15 0,88 2201 44 TRANSAKCJA 10:42:56 1,15 0,88 10000 43 TRANSAKCJA 10:42:50 1,15 0,88 20000 42 TRANSAKCJA 10:42:16 1,15 0,88 5000 41 TRANSAKCJA 10:42:13 1,15 0,88 3000 40 TRANSAKCJA 10:42:13 1,15 0,88 2000 39 TRANSAKCJA 10:42:10 1,15 0,88 3000 38 TRANSAKCJA 10:42:00 1,15 0,88 5000 37 TRANSAKCJA 10:41:47 1,15 0,88 4000 36 TRANSAKCJA 10:41:37 1,15 0,88 20000 35 TRANSAKCJA 10:41:20 1,15 0,88 845 34 TRANSAKCJA 10:41:11 1,15 0,88 3270 33 TRANSAKCJA 10:40:58 1,15 0,88 20000 32 TRANSAKCJA 10:40:13 1,15 0,88 20000 31 TRANSAKCJA 10:39:32 1,15 0,88 3000 30 TRANSAKCJA 10:38:57 1,15 0,88 10000 29 TRANSAKCJA 10:38:18 1,15 0,88 10000 28 TRANSAKCJA 10:34:32 1,15 0,88 1000 27 TRANSAKCJA 10:30:15 1,15 0,88 1254 26 TRANSAKCJA 10:28:16 1,15 0,88 95 25 TRANSAKCJA 10:21:25 1,15 0,88 36 24 TRANSAKCJA 10:11:51 1,15 0,88 100 23 TRANSAKCJA 10:00:24 1,14 0,00 250 22 TRANSAKCJA 09:50:11 1,15 0,88 1669 21 TRANSAKCJA 09:45:23 1,15 0,88 500 20 TRANSAKCJA 09:44:26 1,15 0,88 400 19 TRANSAKCJA 09:40:04 1,15 0,88 440 18 TRANSAKCJA 09:39:49 1,15 0,88 3443 17 TRANSAKCJA 09:37:49 1,15 0,88 10000 16 TRANSAKCJA 09:35:27 1,14 0,00 590 15 TRANSAKCJA 09:35:23 1,15 0,88 4000 14 TRANSAKCJA 09:33:36 1,15 0,88 1500 13 TRANSAKCJA 09:25:57 1,15 0,88 1100 12 TRANSAKCJA 09:17:39 1,15 0,88 3000 11 TRANSAKCJA 09:17:27 1,15 0,88 20000 10 TRANSAKCJA 09:15:24 1,15 0,88 1000 9 TRANSAKCJA w ciągu 20 minut ktoś wziął 130 k w paczkach po 10 i 20 k. po kursie 1.15 po tym kurs wystrzelił ;-) na wykresie tygodniowym widać białą świeczkę i kurs zawraca na północ. coś się będzie działo i to wkrótce
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
17 marca 2009 00:26:49
przy kursie: 1,28 zł
wyniki i info o opcjach były datowane 13 i 14 listopada. potem nastąpił zjazd. tych zwałek było zresztą więcej ;-) myślę że poziom 4 złotych jest jakimś odniesieniem, bo stosunkowo nieodległym w czasie. przy okazji wtedy euro kosztowało też mniej stąd trudno porównywać ówczesną wartość spółki z obecną w przeliczeniu na złotówki. zresztą jakie to ma dziś znaczenie? jak na razie urosło i tyle ;-) rynkowi należy się odbicie i zmiana trendu. w końcu jak długo może spadać? wyceny spółek osiągnęły już poziomy absurdu na wyniki to trochę poczekasz - do 15 maja ... ... więc prędzej spodziewałbym się jakiegoś info, niekoniecznie złego.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
22 marca 2009 10:29:16
przy kursie: 1,18 zł
Investors' Days in ACE
Contact ACE and learn more about us!
(2009/03/17)
All investors, shareholders and analysts willing to learn more about ACE and discuss our 2008 financial and operational performance as well as prospects for 2009 and the following years are kindly requested to contact our IR office (preferably via e-mail) to set up an individual meeting with ACE representative in Warsaw.
może ktoś się wybierze?
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
22 marca 2009 10:47:33
przy kursie: 1,18 zł
Jakby co to zachęcam do robienia zdjęć, a jeśli można nagrywać dźwięk lub obraz to także warto się o to pokusić - do publikacji takich materiałów udostępnię serwer, jeśli będzie trzeba.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
22 marca 2009 11:22:39
przy kursie: 1,18 zł
13 marca media opublikowały raport o wielkości sprzedaży samochodów w Europie: 13th of March 2009 | 14:22 GMT | Daniel Patrascu Europe's February Sales Down 18 Percent Down, but slower The decline in new car sales continued in February in most of Europe, as expected, but government intervention in several countries helped cushion the blow and stopped the decline at 18 percent, compared to the same month in 2008. The overall bad performance of the automotive industry seems to fade when taking a look at the German market. One of Europe's biggest auto markets, still under the effects of the 2,500 euros incentive, registered a 21.5 percent boost in car sales, AP reported. A similar program in France helped soften the decline by 13 percent. Strangely enough, French manufacturers, as well as German premium car builders saw the worse decline in sales. PSA, the second biggest European auto company, posted a 23 percent drop in sales, while Daimler and BMW topped that figure with a 29 percent fall each. Italy and Britain maintained the trend, the first registering 22 percent decrease, while the second losing 24 percent to the crisis. The worst decline came in February from Spain, whose sales dropped by nearly half - 49 percent. From the manufacturers' point of view, none of the brands based or present in Europe performed well. Volkswagen was the only manufacturer whose decline wasn't as steep as the other's. General Motors, who is yet to find a solution for struggling Opel and Saab, saw an almost 22 percent drop in sales, while Ford sold 13 percent less vehicles in Europe than it did in February 2008. The European Automobile Manufacturers Association warned, through the voice of its chief, Carlos Goshn, that the total number of car sales, could fall by up to 25 percent in 2009, if government measures are not taken. He called for some 40 billion euros in aid for the suppliers and manufacturers. www.autoevolution.com/news/eur...13 marca obroty ACE skoczyły do 700 k 16 marca czyli na kolejnej sesji w dogadanej transakcji poszło 200 k ... branżą ma potężne problemy, do tego dochodzą opcje ale czy jednak rynek nie przesadził za spadkami? WD jak myślisz ile może być warta 1 akcja ACE gdyby spółka zbankrutowała?
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
22 marca 2009 11:42:33
przy kursie: 1,18 zł
pirx napisał(a):WD jak myślisz ile może być warta 1 akcja ACE gdyby spółka zbankrutowała? Rynek przesadził ze spadkami, bo jak to rynek, jest nadreaktywny. ACE ma zdrowe aktywa, warte aktualnie z 5-6 zł na akcję. Gdyby czekały ją 2 lata strat pokrywanych z kapitału, powiedzmy po 20 mln zł rocznie, to spadłyby do jakichś 3,50 zł na akcję. [Wszystko wg kursu z 31.12.2008] Tak więc albo jest coś czego nie wiemy, albo rynek naprawdę przesadza nadmiernie. Kłopot jest taki, że z raportów wynika, iż utrzymanie spółki kosztuje jakieś 3-4 mln € kwartalnie. Jeśli sprzedaż się załamie, to straty zaczną rosnąć gwałtownie. Problem jest taki, że gdyby naprawdę spółka zbankrutowała - jakakolwiek - to odzyskanie chociaż grosza przez akcjonariusza jest mocno wątpliwe.
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
26 marca 2009 07:48:17
przy kursie: 1,47 zł
cytat z PB:
Światełko w europejskim tunelu akcji Puls Biznesu, pb.pl,23.03.2009 12:40 "Dobrze zaczynają tydzień spółki motoryzacyjne. Pojawiła się bowiem informacja, że bliskowschodni fundusz inwestycyjny Aabar Investments przejmie 9,1 proc. udziałów w Daimlerze. Udziałowcy Daimlera docenili wiadomość o transakcji wartej 1,95 mld euro ponad 7-proc. zwyżką kursu. Zyskało na tym również niemieckie BMW, którego akcje zyskują ponad 5 proc. Analitycy Goldman Sachs uważają, że obecnie jest najlepszy od 10 lat moment na zakup akcji europejskich spółek motoryzacyjnych. Jak stwierdzili, w końcu można zauważyć światełko w tunelu."
|
|
0 Dołączył: 2009-03-03 Wpisów: 102
Wysłane:
27 marca 2009 08:32:11
przy kursie: 1,46 zł
ACE SA zmiana w Radzie Dyrektorów
Raport bieżący 6/2009 Zarząd Automotive Components Europe S.A. niniejszym informuje, że w dniu 25 marca 2009 roku Rada Dyrektorów, na podstawie oficjalnego zawiadomienia, które wpłynęło do Spółki, przyjęła rezygnację pana Andrzeja Bartosa z funkcji Dyrektora klasy A oraz Przewodniczącego Rady Dyrektorów Spółki z dniem 8 kwietnia 2009 roku. Rada powołała pana Laurence Vine-Chtterrona na stanowisko Dyrektora klasy A w Spółce, celem uzupełnienia wakatu jaki powstał po rezygnacji pana Bartosa, do czasu najbliższego Walnego Zgromadzenia, na podstawie art. 7 statutu oraz art. 6 Regulaminu Rady. Rada na podstawie art. 8.1 statutu oraz art. 4 Regulaminu Rady powołała pana Arkadiusza Podziewskiego, Dyrektora klasy A, na stanowisko Przewodniczącego Rady Dyrektorów z dniem 8 kwietnia 2009 roku.
Życiorys zawodowy pana Laurence Vine-Chtterrona:
Pan Laurence Vine-Chtterron posiada duże międzynarodowe doświadczenie w zakresie zarządzania i finansów. Po wieloletniej pracy dla Price Waterhouse w Londynie oraz w Kanadzie zajmował wysokie stanowiska w departamentach finansowych grup przemysłowych takich jak Adwest, Parkfield, Caradon, Nokia oraz Federal Mogul. Od 1999 do 2007 roku zajmował funkcję Prezesa Intermet Group w Niemczech a następnie Prezesa Sakthi Automotive Group. Pan Vine-Chatterron wnosi do Rady ACE dużą wiedzę na temat sektora odlewniczego w przemyśle motoryzacyjnym.
kom espi zdz/mln/
Odbieram tą zmianę pozytywnie. Zatrudniają speca od finansów w zamian za speca od private equity.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-02 Wpisów: 31
Wysłane:
27 marca 2009 08:55:28
przy kursie: 1,46 zł
pirx napisał(a):Investors' Days in ACE Wybiera się w końcu ktoś albo czy już się wybrał i ma jakieś bezpośrednie informacje ? Decyzję o zmianie dyrektorów też odbieram pozytywnie. Piotr
|
|