PARTNER SERWISU
keolcshq
1 2 3 4 5
2mek99
0
Dołączył: 2009-02-18
Wpisów: 398
Wysłane: 31 marca 2009 21:13:47 przy kursie: 19,19 zł
JAG napisał(a):
2mek99 napisał(a):
Właśnie padają Domy Towarowe Centrum. Właścicielem jest Vistula. A dużym udziałowcem Vistuli Alma. Zaciągnęła na tą inwestycję spory kredyt (a przynajmniej wzrosło zadłużenie w 4 kwartale).

Ciekawe jak to wpłynie na wycene spółki.


Nie przesadzajmy z tym duzym udzialem Almy. Maja w V&W około 5%.



Wydaje mi się że mają 7-8%. Nie to jest jednak problemem. Ponieważ kupowali Vistulę i Paradise na kredyt, zadłużenie długoterminowe wzrosło z 50 do 200 mln. Krótkoterminowe z 25 do 50 mln.
Za Vistulę Alma zapłaciła ponad 6o mln zł i już na koniec roku musiała spisać wartość o 45 mln w dół. Ponieważ na razie zaksięgowano to jako korektę kapitału a nie w rachunek wyników nie ma to wpływu na zysk. Za Paradise Alma zapłaciła około 65m (w tym 50 mln goodwilu). Nie rozumiem jak firma handlowa, która sprzedaje obce marki może mieć aż tak ogromny goodwill.

Zysk operacyjny (z wyłączniem przeszacowania nieruchomości inwestycyjnych) spadł z 14 do 6 mln. Odsetki wzrosły z 2,4mln do 10,4mln. Po ich uwzględnieniu zysk 3,5 mln w 2007 zł zamienia się w stratę 4,5m w 2008.

Firma wygenerowała 26 mln zł gotówki w zeszłym roku. Nawet gdyby nie otwierała nowych sklepów to spłata tych 200 mln zajmie im 8 lat. W raporcie podają że 20% nowych otwarć jest finansowane z środków własnych a 80% z pożyczek.
A już w 2008 roku pogarszającą się sytuację w kapitale obrotowym i zadłużeniu zarząd tłumaczy otwarciem 4 sklepów. To co się stanie w 2009 gdy planują otwarcie 12 sklepów?

Edytowany: 1 kwietnia 2009 07:29

slavo
0
Dołączył: 2009-04-01
Wpisów: 11
Wysłane: 6 kwietnia 2009 20:16:40 przy kursie: 19,70 zł
Za raportem Millenium z 27.03.2009

Po korekcie o zdarzenia jednorazowe sprzed roku, wyniki finansowe IV kwarta³u by³y lepsze
ni¿ przed rokiem i wy¿sze od naszych oczekiwañ, co potwierdza, ¿e czêœæ nowych spó³ek
zaczyna na siebie zarabiaæ. Z uwagi na s³abego z³otego, wzrost cen energii oraz spadek popytu
na produkty delikatesowe w bie¿¹cym roku, sytuacja w spó³ce nie poprawi siê, przez co
wyniki ca³oroczne bêd¹ wci¹¿ s³abe. Z uwagi na wysokie ryzyko wynikaj¹ce z istotnego
zad³u¿enia spó³ki oraz niskiego poziomu generowanej gotówki podtrzymujemy rekomendacjê
neutralnie dla walorów Almy, wyznaczaj¹c now¹ cenê docelow¹ na poziomie 19.0 PLN.
Wyniki w IV kwartale
Z uwagi na konsolidacjê Paradise Group wyniki skonsolidowane nie s¹ porównywalne. W przypadku rezultatów
jednostkowych Almy by³y one kolejny raz s³abe, ale jednak lepsze od osi¹gniêtych przed rokiem (przy korekcie
zysku sprzed roku o 12 mln PLN z przeszacowania nieruchmoœci) oraz od oczekiwanych przez nas. Œwiadczy
to o poprawie wyników w placówkach otwieranych w ostatnich kwarta³ach. Jednostkowe przychody ze
sprzeda¿y wzros³y o 44% r/r i by³y zbli¿one do naszych oczekiwañ. Spó³ce uda³o siê poprawiæ mar¿ê brutto
na sprzeda¿y (o 2.1 p.p. do 27.8%) oraz znacznie obni¿yæ koszty ogólnego zarz¹du (spadek o 35.1% do 3.3
mln PLN). Dziêki temu bez jednorazowych transakcji Almie uda³o siê odnotowaæ zysk operacyjny w wysokoœci
1.4 mln PLN. Z uwagi jednak na wysokie koszty finansowe (3 mln PLN vs. 0.4 mln PLN przed rokiem) spó³ka
odnotowa³a stratê netto w wysokoœci 0.7 mln PLN. Zad³u¿enie coraz wy¿sze...
Z uwagi na wysokie zad³u¿enie i planowane inwestycje (ok. 10 placówek w tym roku) ryzyko p³ynnoœciowe
spó³ki nadal jest bardzo wysokie. Na szczêœcie poprawi³a siê nieco struktura zad³u¿enia. Kredyty wymagane
do 1 roku to ok. 52 mln PLN (na koniec III kw. 62 mln PLN). Natomiast 14.9 mln PLN to czêœæ zad³u¿enia
d³ugoterminowego, która ma byæ sp³acona w ci¹gu jednego roku, a 37 mln PLN to saldo rachunku bie¿¹cego,
który spó³ka zamierza „rolowaæ” (wczeœniej blisko 50 mln PLN).
W przypadku zapotrzebowania na gotówkê spó³ka jest w stanie dokonaæ leasingu zwrotnego czêœci placówek
lub ewentualnie sprzedaæ czêœæ posiadanych nieruchomoœci inwestycyjnych. Bior¹c pod uwagê
generowan¹ gotówkê (szacowana przez nas EBITDA na 2009r. dla Almy to 35.3 mln PLN) oraz
planowane inwestycje (zak³adamy capex w 2009r. na 86 mln PLN) sprzeda¿ lub leasing czêœci
aktywów wydaje siê nieunikniony. Dodatkowo, spó³ka ma do dyspozycji akcje Vistuli, których obecna
wartoϾ rynkowa to ok. 12 mln PLN.
... oraz s³abe wyniki obci¹¿one kryzysem
Z uwagi na spowolnienie gospodarcze dynamika wzrostu przychodów Almy w starych placówkach bêdzie
niska. Delikatesy, z uwagi na dro¿szy asortyment, mog¹ zachowywaæ siê gorzej ni¿ ca³y rynek.
Ponadto, naszym zdaniem obiekty po³o¿one w centrach handlowych dodatkowo odczuj¹ spadek
obrotów zwi¹zany z mniejsz¹ iloœci¹ klientów robi¹cych zakupy w innych sklepach centrum
(g³ównie odzie¿owych). Wysoka dynamika przychodów ca³ej Grupy bêdzie zwi¹zana wy³¹cznie z
wzrastaj¹c¹ sprzeda¿¹ niedawno otworzonych oraz nowych placówek.
Zyski spó³ki bêd¹ w bie¿¹cym roku nadal obci¹¿ane stratami generowanymi przez nowe placówki, które w
niewielkim stopniu zostan¹ zrekompensowane przez wychodz¹ce na plus sklepy Almy. Wiêkszoœæ umów
najmu placówek Almy jest denominowana w EUR, st¹d koszty wynajmu, przy za³o¿eniu wzrostu
kursu r/r o 20%, mog¹ zwiêkszyæ siê o 4-6 mln PLN (dla ok. 20 placówek). Dodatkowo w bie¿¹cym
roku wzros³y ceny energii elektrycznej (o ok. 30-40%), co bior¹c nawet pod uwagê mo¿liw¹
optymalizacjê wykorzystania energii (oszczêdnoœci rzêdu 10-15% na placówkê), przyczyni siê to
do wzrostu tych kosztów o ok. 1.5 mln PLN.
Naszym zdaniem w obecnej sytuacji rynkowej, ani Krakchemia ani Paradise Group nie poprawi¹ wyników w
2009r. w statystyce rocznej. W przypadku drugiej spó³ki, z uwagi na oferowany asortyment (odzie¿
z najwy¿szej pó³ki) oraz znaczne os³abienie z³otego, rezultaty mog¹ byæ zdecydowanie gorsze.
Je¿eli Alma bêdzie chcia³a lub bêdzie zmuszona szybko poprawiæ bie¿¹c¹ p³ynnoœæ, mo¿liwe, ¿e sprzeda
posiadane przez siebie akcje Vistuli. Obecnie ich rynkowa wartoϾ to ok. 12.3 mln PLN. Przy ewentualnej
sprzeda¿y ca³ego pakietu Grupa odnotuje ksiêgow¹ stratê brutto na poziomie 50.7 mln PLN (przy
1.4 PLN za akcjê). Jednoczeœnie jednak powstanie aktywo podatkowe w wysokoœci 9.6 mln PLN.
Nie uwzglêdniamy sprzeda¿y Vistuli w naszych prognozach.
Z uwagi na fakt, i¿ spó³ka przeszacowa³a nieruchmoœci inwestycyjne do wartoœci godziwej, mo¿liwe, i¿ w
obliczu spadaj¹cych cen na rynku nieruchmoœci, czêœæ z nich zostanie ponownie przeszacowana (tym
razem w „dó³”). Z uwagi na powy¿sze, spó³ka mo¿e odnotowaæ dodatkowe ksiêgowe straty, które
jednak z uwagi na fakt, i¿ wiêkszoœæ wycen zosta³a przeprowadzona w ubieg³ym roku, nie
powinny być istotne.
Edytowany: 12 kwietnia 2009 13:52

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 19 maja 2009 14:55:39 przy kursie: 21,20 zł
Dopiero teraz spojrzałem w raport.
Miał miejsce wzrościk sprzedaży z ładną marżą, ale jednocześnie ogromny wzrost kosztów marketingu i sprzedaży wygenerował stratę operacyjną. Na poziomie zysku netto jest ponad 9 mln zł straty, co wygląda bardzo niekorzystnie. Natomiast spółka przeszacowała sobie aktywa trwałe w górę o 100 mln zł i wpisała to od razu na kapitał - co jest wg mnie zabiegiem rzetelnym co do zasady, żeby nie wykazywać tej kwoty jako zysku operacyjnego. Postrzegam to nie jako ukłon w stronę akcjonariuszy i obniżenie wskaźnika C/WK przez wzrost WK o prawie połowę, tylko raczej w kierunku banków, czyli zwiększenie zdolności kredytowej. A gotówki potrzeba, gdyż cały czas trwają inwestycje.


2mek99
0
Dołączył: 2009-02-18
Wpisów: 398
Wysłane: 27 maja 2009 19:26:24 przy kursie: 19,19 zł
Właśnie ogłosili że tną inwestycje w 2009 o 25 mln. Ciekawe czy to wystarczy?

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 2 czerwca 2009 19:07:52 przy kursie: 18,90 zł
wpadła do portfela. Niedoceniona przez rynek.
W akcjonariacie i OFE i TFI. Wiadomo co to oznacza,
w czasie gdy ludziom lokaty już nie wystarczają king

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 3 czerwca 2009 13:33:41 przy kursie: 19,49 zł
Dzisiaj padł sygnał kupna na %R, dzienny.


kliknij, aby powiększyć


Boo hoo!
Edytowany: 3 czerwca 2009 13:41

jjf
jjf
0
Dołączył: 2009-03-17
Wpisów: 1
Wysłane: 4 czerwca 2009 15:58:42 przy kursie: 19,66 zł
WatchDog napisał(a):

Miał miejsce wzrościk sprzedaży z ładną marżą, ale jednocześnie ogromny wzrost kosztów marketingu i sprzedaży wygenerował stratę operacyjną.

Moim zdaniem i to drugie jest dobrą wiadomością. W czasie kryzysu i ogólnego spadku podaży wymagana jest znacznie silniejsza reklama niż wcześniej. Skoro wzrosły koszty marketingowe to znaczy, że Alma zdaje sobie z tego sprawę i idzie dobrą drogą.
Edytowany: 4 czerwca 2009 15:59

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 4 czerwca 2009 16:37:35 przy kursie: 19,66 zł
kurs powoli, ale systematycznie rośnie. Zobaczymy co z tego będzie.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 5 czerwca 2009 14:48:05 przy kursie: 20,11 zł
Alma daje radę. hello1 w tej chwili +5,80%
Edytowany: 5 czerwca 2009 14:48

white_eagle
0
Dołączył: 2008-10-06
Wpisów: 300
Wysłane: 7 czerwca 2009 16:23:41 przy kursie: 20,11 zł

kliknij, aby powiększyć


Think
Shhh
każdy swoim sterem i żeglarzem.


iktorn
0
Dołączył: 2009-04-02
Wpisów: 687
Wysłane: 8 czerwca 2009 15:20:00 przy kursie: 20,23 zł
Czołem. Spóźniony, ale melduję się na posterunku blah5
Jakaś lipna ta korekta na Almie, giełda na czerwono a tu plus.
Tym co mnie ostatecznie przekonało oprócz niskiej wyceny było posiadanie znacznego pakieciku Vistuli przez Almę, co na pewno nie pozostanie bez wpływu na raporcik spółki za kolejny kwartał thumbright
Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 8 czerwca 2009 16:24:46 przy kursie: 20,23 zł
witamy na pokładzie king
Alma jest tak zdołowana, że musi iść w górę.

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 9 czerwca 2009 10:07:07 przy kursie: 20,14 zł
Dzień dobry Wszystkim.
Kto tu za sternika robi? Vox?
Postanowiłem też w żagle dmuchnąć.salute
Alma to rasowy jacht, nie balia jakaś, więc powinna wytrzymać ten poranny zwrot przez miecz i na północ.

ezechiel2517
0
Dołączył: 2009-02-17
Wpisów: 112
Wysłane: 9 czerwca 2009 13:50:21 przy kursie: 20,14 zł
Wyglada na to ze wykres odbil sie od lini trendu spadkowego :(

wubruss
0
Dołączył: 2009-05-17
Wpisów: 2
Wysłane: 9 czerwca 2009 16:10:57 przy kursie: 20,14 zł
Edytowany: 20 czerwca 2009 13:22

iktorn
0
Dołączył: 2009-04-02
Wpisów: 687
Wysłane: 21 czerwca 2009 15:40:11 przy kursie: 19,70 zł
Wybrałem się do Almy w Gdyni zerknąć co mam w portfelu.
Sklep bardzo podobny do Bomi, ale dałbym mu pół gwiazdki więcej z racji dostępności bardziej luksusowych produktów (chociażby świeża dziczyzna, sporo większy wybór mrożonej).
Ceny luksusowych artykułów są luksusowe king ale są też produkty z średniej półki w rozsądnych cenach (typu mąka, chleb) - wg mnie to dość ważne - ludzie, którzy nie są jakoś bardzo bogaci mogą nadal iśc do tego sklepu zaopatrzyć się w artykuły spożywcze i ew. przy okazji skubnąć parę produktów klasy premium.
Alkohole - tu czysto subiektywnie - szukałem jakiegoś Rieslinga i nie znalazłem, Kagora też nie znalazłem (fajne winka ~ 20pln), ok rozumiem może za tanie Eh? - ale za to była Kadarka (wtf?). Plus za spory wybór miodów. Z piwami w sumie to samo co w Bomi, udało się kupić kilka pszenicznych w znośnej cenie. Brakowało mi polskich browarów - może źle rozumuję, ale w takim sklepie chciałbym znaleźć chociażby Ciechana.
Na koniec dwie rzeczy - marka własna "Krakowski Kredens" to imho nieporozumienie. Mi osobiście marka własna kojarzy się z tanim kiepskim produktem, a nie odwrotnie. I (niestety?) mają tego w sklepie sporo.
Drugie - lokalizacja. Bomi w Trójmieście ma sklepy w centrach handlowych, Alma jest zlokalizowana poza centrum jako samodzielny sklep i to nie w pobliżu jakiegoś super wielkiego osiedla. Raczej zdecydowany minus.
Ah.. sprawdzałem jeszcze stronę internetową Almy, gdzie próbowałem coś zamówić - ma zilion błędów d'oh! , no ale to pewnie i tak promil ich działalności.

Tak czy inaczej zostaje w portfelu z racji sporego niedowartościowania i intuicji mówiącej mi, że po kolejnym raporcie już nie będzie tak tanio.
Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu.

SlawekW
0
Dołączył: 2009-01-09
Wpisów: 878
Wysłane: 21 czerwca 2009 16:09:48 przy kursie: 19,70 zł
iktorn napisał(a):
Wybrałem się do Almy w Gdyni zerknąć co mam w portfelu.
Sklep bardzo podobny do Bomi, ale dałbym mu pół gwiazdki więcej z racji dostępności bardziej luksusowych produktów (chociażby świeża dziczyzna, sporo większy wybór mrożonej).


Mam podobna opinie. Ponadto juz poza "luksusem", to jesli gotuje cos z nietypowymi skladnikami, to wale do almy jak w dym, bo najwieksze prawdopodobientwo ze to znajde.

Cytat:
Ceny luksusowych artykułów są luksusowe king ale są też produkty z średniej półki w rozsądnych cenach (typu mąka, chleb) - wg mnie to dość ważne - ludzie, którzy nie są jakoś bardzo bogaci mogą nadal iśc do tego sklepu zaopatrzyć się w artykuły spożywcze i ew. przy okazji skubnąć parę produktów klasy premium.


Tez sie zgadzam. Mieszkalem 3 lata w wawie na Ostrobramskiej, mialem okazje porownac ceny podstawowych produktow w Almie i pobliskim Geancie/Realu. Bylem zdziwony, kiedy sie okazalo ze proste rzeczy typu sery, pieczywo, jajka byly TANSZE w Almie.

Cytat:
Alkohole - tu czysto subiektywnie - szukałem jakiegoś Rieslinga i nie znalazłem, Kagora też nie znalazłem (fajne winka ~ 20pln), ok rozumiem może za tanie Eh? - ale za to była Kadarka (wtf?). Plus za spory wybór miodów. Z piwami w sumie to samo co w Bomi, udało się kupić kilka pszenicznych w znośnej cenie. Brakowało mi polskich browarów - może źle rozumuję, ale w takim sklepie chciałbym znaleźć chociażby Ciechana.


Chyba nie o to chodzi ze za tanie, Alma nawet te najtansze sofie sprzedaje. Mnie wybor alkoholu tam zadowalal, a stajac w kolejce lubilem poogladac whisky za 5000 i wiecej :) Z tym rieslingiem to miales pecha raczej. Pamietam rowniez dosc spory wybor zagranicznych/egzotycznych piw. No i wody mineralne, fajne, dobre, w designerskich butelkach, ladne jako gadzecik na stol :D W horrendalnych cenach, ale predzej czy pozniej przychodzily promocje i slynne Fiji mozna bylo kupic w cenie Naleczowianki.

Cytat:
Na koniec dwie rzeczy - marka własna "Krakowski Kredens" to imho nieporozumienie. Mi osobiście marka własna kojarzy się z tanim kiepskim produktem, a nie odwrotnie. I (niestety?) mają tego w sklepie sporo.


Tu nie do konca sie zgodze. Gdyby ja nazwali "Alma natanszy produkt" to pewnie by sie gorzej kojarzyla. Oni jednak buduja to jako marke premium i z tego co widzialem niezle im wychodzi


Cytat:
Drugie - lokalizacja. Bomi w Trójmieście ma sklepy w centrach handlowych, Alma jest zlokalizowana poza centrum jako samodzielny sklep i to nie w pobliżu jakiegoś super wielkiego osiedla. Raczej zdecydowany minus.
Ah.. sprawdzałem jeszcze stronę internetową Almy, gdzie próbowałem coś zamówić - ma zilion błędów d'oh! , no ale to pewnie i tak promil ich działalności.


Z moich doswiadczen jednak plusem Almy jest wieksza powierzchnia = wiekszy wybor. Z serwisem netowym nie mam wiekszych doswiadczen. Ustawilem sobie stala liste rzeczy, ktore sie kupuje regularnie i sa ciezkie (woda mineralna, puszki) i sie to sprawdza.

Cytat:
Tak czy inaczej zostaje w portfelu z racji sporego niedowartościowania i intuicji mówiącej mi, że po kolejnym raporcie już nie będzie tak tanio.


A tego ci serdecznie zycze!Angel I sadze, ze jest duze prawdopodobienstwo ze tak bedzie. Zarzad po prostu budzi moje zaufanie. Zarzad Bomi tez zreszta.

Mnie tez dopadł kryzys.. jem spleśniały ser, pije stare wino i jeżdżę autem bez dachu....
Edytowany: 21 czerwca 2009 16:11

Pitufo
0
Dołączył: 2009-03-23
Wpisów: 77
Wysłane: 9 lipca 2009 10:14:33 przy kursie: 19,40 zł
Obserwuję ALMĘ od kilkunastu sesji. Niestety nic się nie dzieje, wczoraj były obroty troche wyższe niż zwykle, bo ponad 100k, ale to i tak śmiesznie mało. Zwykle jest totalna cisza i przez całą sesję zawieranych jest jedynie kilkanaście drobnych transakcji.

Tym niemniej planuję wejść w tę spółkę na dłuższy termin. Może wreszcie dziś sie uda kupić jakiś pakiecik poniżej 19,50 Think

Czy ktoś jeszcze tu siedzi i ma jakieś przemyślenia co do perspektyw ALMY?

jarekfish
0
Dołączył: 2009-05-18
Wpisów: 2
Wysłane: 9 lipca 2009 10:29:39 przy kursie: 19,40 zł
Witam,
Podobno ALMA duże pieniądze zainwestowała z nowe delikatesy i produkty premium... jak woda mineralna za 100 zł od butelki. Niestety teraz się to na nich troszkę mści i pewnie ten regres potrwa jeszcze przez jakiś czas. Pytanie tylko jak długo. Myślę, że w prcesie długofalowym spółka da zarobić, tylko pytanie jak długa będzie ta fala.

KrzysztofJerzy
0
Dołączył: 2009-02-12
Wpisów: 114
Wysłane: 9 lipca 2009 10:47:48 przy kursie: 19,40 zł

Ja trochę Almy kupiłem dokładnie miesiąc temu.
Zgadzam się z jarekfishem - dopóki ludziom nie zacznie się znowu od dobrobytu w głowach przewracać, z almą bedzie tak jak jest. Liczę trochę na przypadek, takie strzelanie w płot w nadziei, ze trafi się w puszkę (słoik). Jedno dobre info, szybki wzrost, sprzedać i zapomnieć.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,084 sek.

rtpjxqpa
eolbdxdq
jrdmonib
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mgdphkpj
ejnenknp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat