PARTNER SERWISU
cgyrvpyz
1 2 3 4

Budownictwo

buldi
0
Wpisów: 5 068
Wysłane: 19 kwietnia 2009 18:46:39
anty_teresa napisał(a):
To iż jestem anty nie oznacza iż trzeba sie bać... ;)
Co to znaczy zauważyłeś, że rosną? Tzn w jakiej formie? Śledzisz ogłoszenia w prasie na rynku wtórnym? Czytasz artykuły prasowe? Na czym opierasz stwierdzenie?

Cieszę się, że anty.. to tylko nick, ale trudno mi polemizować z kimś kogo podziwiam za tak wszechstronną wiedzę i kogo posty szczerze mówiąc bardzo lubię czytać.

Od siedemnastu lat prowadzę firmę budowlaną. Nie jestem wielkim przedsiębiorcą i nie pracuję jako podwykonawca deweloperów gieldowych.
Dziesięć lat temu udało mi sie jednak przeprowadzić przedsięwziecie z zakresu deweloperki z tym, że w znacznie mniejszej skali (dopasowanej do moich możliwości). Od sześciu lat buduję domy, przeważnie w średnim standardzie dla stałej grupy klientów, którzy traktują to jako jako żródło dodatkowego dochodu. Po zakończeniu budowy sprzedają wybudowane przeze mnie domy przeważnie z 30 - 40% zyskiem. Szczerze mówiąc nie wiem czy można to nazwać rynkiem wtórnym czy pierwornym. mniejsza o to.
A co mi tam, jesteśmy tu incognito więc pojadę po cyferkach. Ja kasuję średnio za 1m2 pow. netto parterowego bydynku z poddaszem użytkowym o średniej powierzchni ok 160m2 w stanie tzw deweloperskim 1800 do 2000zł za 1m2, co daje mi zwrot na poziomie ok 30%(kosztorysowo oczywiście 18%) Po za tym tu gdzie prowadzę działalność sporo osób mnie zna, więc choćby po odebranych telefonach jestem w stanie ocenić jakie jest aktualne zainteresowanie. Znam też paru prawdziwych deweloperów i ich opinie.
Wiem, że ten wpis dosyć dziwnie brzmi, ale żeby była jasność ja tu nie szukam kontaktów, ani nie jestem zainteresowany współpracą z kimś z forum, piszę to dlatego, bo jest to poniękąd odpowiedż na Twoje pytania co do żródła. Jestem chyba dosyć blisko tego rynku.