PARTNER SERWISU
nouzugvr
66 67 68 69 70
enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 14 sierpnia 2011 22:21:02 przy kursie: 2,20 zł
Wiesz, nie tyle co może go przerosło a nikt nie stoi za nim by mu dać jakieś fajne pomysły i przyspieszyć działania, bo jak widać coś robią. Inny problem to nie chwalą się tym na większą skalę (tyle co portal spożywczy zadzwoni i wypyta o coś, sami z siebie nie poinformują rynku że jest nowy produkt czy jakaś fajna inwestycja).

Mnie zastanawia też że jest wiele produktów których ja nie mogę znaleźć w sklepach np. niektórych napojów Helleny. Zastanawia mnie gdzie oni je wysyłają (może to idzie na eksport?). Bardzo mnie ciekawi też jaki % całej produkcji idzie na eksport.


robroy
0
Dołączył: 2010-03-02
Wpisów: 4
Wysłane: 15 sierpnia 2011 13:01:50 przy kursie: 2,20 zł
Nie chwalą się bo zupełnie nie rozumieją na czym polega bytność spółki na giełdzie. Prezesik się wywiadów nie udziela, chyba że podstawionym dziennikarzom z portalu spożywczego, który czyta 0,0000000000000000000000001 % inwestorów. Poza tym nawet tam prezes nie mówi niczego nowego tylko po raz milionowy powtarza, że "jutrzenka będzie przejmować" itd. Inni nie mają zbytnio szansy by z nim porozmawiać, nawet redaktorzy stockwatchu próbowali zdaje się z nim umówić i oczywiści ich zawsze zbywa. Nie chce mi się teraz szukać w archiwum ale któryś z nich tak tu sprawę opisywał. Ja od siebie dodam, że spółka NIGDY nie odpowiedziała mi na żadnego e-maila pomimo że w sumie wysyłałem im je 4 razy. Generalnie prezes powinien sobie w duchu odpowiedzieć jaki jest sens pobytu jutrzenki czy tam koliana na giełdzie, bo on zupełnie nie rozumie na czym to polega. Dlatego kurs spada i odbijać nie zamierza. Swoją drogą najbardziej rozśmieszyło mnie jak kolański kiedyś powiedział, że zamiast dywidendy spółka przeprowadzi skup. He, i od tego czasu kurs zjechał z 4 zł na 2 zł. A gdyby była dywidenda to raz, że jakaś kasa by wpadła, a dwa to mam wrażenie że kurs byłby jednak wyżej. Dopóki kolański nie spojrzy dalej niż czubek własnego nosa nic dobrego z giełdową wartością spółki się nie wydarzy. Pozdrawiam.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 15 sierpnia 2011 18:54:38 przy kursie: 2,20 zł
Szczerze mówiąc to mi odpisują. Teraz zatrudnili widzę innego człowieka, który siedzi w Warszawie. A o tym, że nasze pytania zignorowali pisał bodaj Watchdog

Apropo odpowiadania - kiedyś natknąłem się na coś takiego pb.pl/a/2011/06/06/Juz_83_spol...

Może tędy droga: http://akcjainwestor.pb.pl/ -->> notowania.pb.pl/akcjainwestor/...

W marcu ostatnia odpowiedź.


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 15 sierpnia 2011 20:24:59 przy kursie: 2,20 zł
robroy napisał(a):
Nie chwalą się bo zupełnie nie rozumieją na czym polega bytność spółki na giełdzie. Prezesik się wywiadów nie udziela, chyba że podstawionym dziennikarzom z portalu spożywczego, który czyta 0,0000000000000000000000001 % inwestorów. Poza tym nawet tam prezes nie mówi niczego nowego tylko po raz milionowy powtarza, że "jutrzenka będzie przejmować" itd.

Jest jeszcze jeden czynnik: czas, który biegnie tak samo dla wszystkich.
Jak się w końcu JK zmęczy, a na horyzoncie pojawi się kupiec, to sprzeda biznes. Czysto teoretycznie dywaguję, ale natura próżni nie znosi.

Taurus80
0
Dołączył: 2009-01-07
Wpisów: 2 936
Wysłane: 15 sierpnia 2011 20:42:56 przy kursie: 2,20 zł
WD o tym wlasnie wspomnialem :) biznes ma potencjal jednak potrzebuje nowej krwi :) widac ze ci oni ktorzy chca wyslac pana JK na stolek rentiera sa za ciency w uszach, wiec czas na rynek Think ostatnio gdzies nawet sam JK mowil ze sa podmioty zainteresowane kupnem spolki, to byloby najlepsze dla drobnych akcjonariuszay ale tez wedlug mnie i dla samej spolki.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 16 sierpnia 2011 14:58:33 przy kursie: 2,27 zł
Colian chyba się budzi ze snu zimowego i zaczyna prostować kości: www.portalspozywczy.pl/owoce-w...


Cytat:
Konkurencja na wartym blisko 600 mln zł rynku bakalii nabiera rumieńców. Okazuje się, że marka Siesta wprowadzona pod koniec 2009 r. przez grupę Jutrzenka Colian przyjęła się na rynku i zaczyna deptać po piętach firmom z czołówki.

[...]

Powołując się na dane firmy badawczej MEMRB, [...] Siesta jest już marką numer cztery na rynku bakalii pod względem udziałów wartościowych [...], ex aequo z konkurencyjną marką Helio.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 17 sierpnia 2011 16:00:53 przy kursie: 2,29 zł
No a już myślałem że mnie marketingowo nie zaskoczą a tu proszę: http://www.facebook.com/Grzeski

W końcu promują wizerunek marki w social mediach.

praktykant
0
Dołączył: 2009-04-29
Wpisów: 11
Wysłane: 19 sierpnia 2011 10:37:31 przy kursie: 2,18 zł
nie wydaje wam się, że przyśpieszyli skupowanie przed wynikami?ile im jeszcze zostało do skupienia bo to już chyba końcówka III etapu?

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 19 sierpnia 2011 13:15:27 przy kursie: 2,18 zł
Max mogą 10% całości. Ale po wakacjach jakoś się chyba kończy III etap.

LUno
0
Dołączył: 2009-01-24
Wpisów: 120
Wysłane: 23 sierpnia 2011 07:30:25 przy kursie: 2,18 zł
Poranny, szybki rzut okiem na sprawozdanie finansowe - moim zdaniem nie jest źle. Oczywiście ceny surowców odbiły się na wynikach (gorsze wyniki na poziomie brutto ze sprzedaży r/r), ale Kolański zacisnął nieco pasa i już na poziomie zysku ze działalności operacyjnej udało się je nieco poprawić. Segment napojów wciąż rośnie (przychody 50 mln), ale wciąż jest nierentowny.
Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.


enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 23 sierpnia 2011 09:07:44 przy kursie: 2,21 zł
z helleną to ostatnio był zarzut ze im więcej produkują tym większe są straty. teraz przychody większe i strata też już o wiele mniejsza.

Ciekawą rzeczą jest wartość księgowa - 4,2x a aktualny kurs 2,2 czyli 2zł taniej. Jedna z nielicznych takich spółek na rynku.

Zobowiązania również spadły.

anrad
0
Dołączył: 2011-08-14
Wpisów: 9
Wysłane: 23 sierpnia 2011 17:02:40 przy kursie: 2,21 zł
WK maja trochę podrasowaną WNIP
po odjęciu tych wartości WK tylko trochę poniżej 1
ale pomimo tego obecna cena 2,21 jest dość niska
...a gdy w końcu napoje zaczną zarabić do będzie odjazd

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 23 sierpnia 2011 21:38:27 przy kursie: 2,21 zł
będą podnosić ceny produktów www.pb.pl/rss/a/2011/08/23/Col...

w ogóle dziś niezle pakiety leciały. Nie sądzę by to było od Erste.

i jeszcze to:

Cytat:
"Na marże segmentu silnie wpływają koszty surowców, jednak jest to tendencja ogólnorynkowa i wszyscy producenci słodyczy oraz napojów +kolorowych+ znajdują się pod tą presją. Warto zwrócić też uwagę, że w II kwartale 2011 udało nam się we wszystkich segmentach znacząco obniżyć zarówno koszty sprzedaży, jak i koszty ogólnego zarządu, odpowiednio o 12 i 10 proc. w porównaniu do II kwartału roku ubiegłego" - powiedział Jan Kolański.

"W segmencie napojowym, zanotowaliśmy po raz kolejny wysoką dynamikę wzrostu przekraczającą 31 proc. zarówno w samym II kwartale jak i całym półroczu. Notujemy wzrosty zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym, a wg dostępnych badań, marka "Hellena" jest jedyną marką notującą wzrosty na rynku oranżad. Warto także zauważyć, że w II kwartale 2011 wielkość sprzedaży w segmencie napojowym po raz pierwszy przekroczyła wielkość sprzedaży w segmencie kulinariów" - dodał.

"W segmencie kulinariów zanotowaliśmy niewielkie spadki sprzedaży r/r, głównie z powodu ograniczania nierentownych kontraktów w branży hurtowej. Cały czas wprowadzamy nowe produkty, które wspierają proces podnoszenia cen" - powiedział też. (PAP)

stooq.pl/n/?f=501809&searc...
Edytowany: 23 sierpnia 2011 21:40

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 24 sierpnia 2011 00:51:38 przy kursie: 2,21 zł
Omówienie sprawozdania finansowego Grupy Kapitałowej Colian za I półrocze 2011

Sprawozdanie finansowe za I półrocze 2011 jest pierwszym raportem finansowym opublikowanym pod nową firmą producenta słodyczy z Opatówka - Jutrzenka w ostatnich trzech miesiącach została zastąpiona przez Colian. Niestety raport po raz kolejny nie wnosi nic rewolucyjnego do obrazu spółki – marazm z ostatnich kwartałów został utrzymany. Przedstawione dane nie zachwycają, ciągle nie widać jasnej strategii i pomysłu na biznes, który pozytywnie wpłynąłby na wyniki i kurs akcji na GPW.

Na początek zwracam uwagę na małą wpadkę jaką zaliczył Colian. Spółka opublikowała sprawozdanie zarządu w wersji roboczej z poprawkami oraz komentarzami zaznaczonymi na czerwono binky Oczywiście od razu została opublikowana korekta wraz z ostateczną wersją dokumentu…

Skupmy się jednak na finansach. Przychody w pierwszym półroczu 2011 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o niecałe 4%. Segmentami najbardziej rosły napoje wzrost o około 33%, co najważniejsze Colian w tym segmencie rośnie pomimo spadku całego rynku o 0,4%. W ostatnim czasie spółka wprowadziła kilka nowych produktów, dodatkowo kontynuowana była reklama telewizyjna mająca na celu promowanie marki Hellena. Gorzej wygląda analiza sprzedaży w pozostałych segmentach. Dywizja słodka oraz kulinarna zanotowały ujemną dynamikę, pomimo wzrostów na rynku ogólnopolskim. Najbardziej martwi stagnacja przychodów generowanych przez słodycze, cały rynek w ostatnim półroczu wzrósł o 5%, co świadczy iż Colian w ostatnim czasie stracił dość znacznie udziały rynkowe w tym segmencie.

Pod względem rentowności core businessu powielić można uwagi z ostatniego omówienia. Colian w pierwszym półroczu 2011 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wygenerował gorsze wyniki na poziomie operacyjnym. Dwa główne powody to wzrost cen surowców oraz ciągle nierentowny segment napojów. Wysokie ceny cukru, mąki, bakalii oraz opakowań typu PET spowodowały wzrost kosztów produkcji, firma nie przełożyła ich na finalnego klienta co skutkowało spadkiem marż na sprzedaży. Prezes jednym z wywiadów zapowiada na kolejne kwartały podwyżki cen produktów, które mają zrekompensować wyższe ceny surowców. Ciągle nierentowny jest segment napojów, co prawda strata jest mniejsza niż w porównywalnym okresie oku poprzedniego, jednakże moim zdaniem to chyba zdecydowanie za mało. Inwestorzy liczbą w końcu na dodatnią rentowność i pozytywny wpływ tego segmentu na wyniki całej grupy.

Colian na wodzy trzyma koszty zarządu oraz sprzedaży, co przy założeniu wzrostu cen produktów i przerzucenia wyższych kosztów produkcji na finalnego klienta w kolejnych kwartałach powinno pozwolić na zwiększenie rentowności core businessu. Spółka chwali się wysokim wzrostem zysku brutto. Za przyrost z 9,7 MPLN na 11,8 MPLN odpowiada tak naprawdę zaniżenie wyniku pierwszego półrocza 2010 przez koszty planowanej akwizycji Wedla. Wynik poprzedniego roku został obniżony o ponad 2 MPLN – po korektach o jednorazową transakcję Colian wygenerował właściwie identyczny wynik brutto co w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W bilansie brak istotnych zmian. Ciągle znaczącą pozycję stanowią wartości niematerialne i prawne, co powoduje sporą różnicę między wycenami majątkowymi. W porównaniu do wyników na koniec 2010 o ponad 20 MPLN wzrosły środki trwałe. Analiza segmentów pokazuje, iż Colian inwestował głównie w kulinaria ponad 10 MPLN oraz po 6 MPLN w napoje oraz słodycze. Po stronie zobowiązań znaczny spadek zobowiązań krótkoterminowych wynika z wyższego udziału kapitałów własnych w strukturze finansowania, dodatkowo Ziołopex Sp. z o.o. spłacił znaczącą część otrzymanych od Colian pożyczek dzięki czemu spółka mogła ograniczyć poziom zobowiązań handlowych. W obszarze zadłużenia nic się nie zmieniło od ostatniej analizy, ciągle jest ono na znikomym poziomie ze sporymi rezerwami w zdolności kredytowej.

Pod względem przepływów pieniężnych znaczny spadek środków pieniężnych wygenerowanych na poziomie operacyjnym. Tutaj jednak trzeba zaznaczyć, że potężna nadwyżka w pierwszym półroczu 2010 wynika tylko i wyłącznie ze wzrostu zobowiązań handlowych, w bieżącym roku + 8MPLN jest mniej więcej równy amortyzacji.. Spory minus na działalności inwestycyjnej wynika z opisywanych powyżej wydatków inwestycyjnych w trzech głównych segmentach. Nieznaczne ruchy na działalności finansowej potwierdzają fakt niskiego zadłużenia spółki.

Podsumowując, kolejny kwartał bez przełomu. Przed spółką stoi wyzwanie zmierzenia się z ciągle wysokimi cenami surowców i koniecznością przeniesienia ich na finalnego klienta. Negatywną informacją jest fakt, iż Colian w ostatnim półroczu tracił udziały rynkowe w najważniejszym segmencie słodyczy, tutaj wymagane są szybkie działania zarządu. Poniżej link do wycen, rynek wycenia Colian po wartości skorygowanych aktów netto, dochodowo ciągle ograniczone możliwości oceny, wyceny mnożnikowe wskazują na potencjał do wzrostów.

www.stockwatch.pl/gpw/colian,w...

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

LUno
0
Dołączył: 2009-01-24
Wpisów: 120
Wysłane: 24 sierpnia 2011 08:05:14 przy kursie: 2,21 zł
Cytat:
Z zakupami poczekamy na lepszy moment na rynku

Ostatnio nie udało się wam sfinalizować dwóch transakcji. Wedel trafił do grupy Lotte, a Odra do Otmuchowa. Rynek zaczyna podejrzliwie patrzeć na kolejne zapowiedzi Coliana dotyczące przejęć.

Colian nie planuje kupować tylko dlatego, że jest taka presja z rynku. Zamierzamy finalizować tylko te akwizycje, które faktycznie będą nam dawały jakąś wartość dodaną.

Przetargiem dotyczącym zakupu Wedla zainteresowaliśmy się właśnie dlatego, że mogliśmy uzyskać wiele synergii w bardzo krótkim czasie. Należało się nad tą ofertą pochylić, mimo że ostatecznie udziały w Wedlu zakupiła grupa Lotte.

Z kolei sprzedając nasz dwudziestoprocentowy pakiet akcji w Przedsiębiorstwie Wyrobów Cukierniczych Odra z Brzegu spółce ZPC Otmuchów zrealizowaliśmy satysfakcjonujący nas zysk.

Jednak rynek ocenia, że te transakcje wam się nie udały. Czy teraz macie jakieś firmy na celowniku?

Wyceny spółek spadają i dlatego podjęliśmy decyzję, że chwilowo wstrzymujemy aktywne poszukiwanie podmiotów do kupienia i konsolidowania z naszą spółką. Przy obecnej, niestabilnej sytuacji na rynku surowców, zawirowaniach na giełdach i spadających wycenach, oceniamy, że konsolidacja rynku stanie się nieunikniona. Dopiero wtedy wznowimy penetrację rynku pod kątem akwizycji w każdym obszarze naszej działalności – słodyczach, kulinariach i napojach.

Kiedy ten moment nadejdzie i czy czekając na niego, nie oddajecie pola innym, ryzykując, że Colianowi przejdą koło nosa najciekawsze transakcje?

Nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy nadejdzie ten lepszy moment na rynku. Zamierzamy cierpliwie na niego poczekać. Przejęcia nie stanowią priorytetu, niemniej jednak nie będziemy mieć w tym czasie zamkniętych oczu. A tymczasem skupimy się na pracy organicznej.

Mówił pan, że spółce uda się w 2011 r. wyprowadzić na plus jedyny nierentowny segment, czyli napoje. Czy to się uda?


W tym roku wynik netto może być ujemny. Trzeba zauważyć, że przed sezonem sam cukier, którego przy produkcji napojów zużywa się znacznie więcej niż do wyrobu słodyczy, podrożał do 5 zł za kilogram. Zdrożały też opakowania PET o ponad 30 proc. Te czynniki znacząco wpłynęły na nasze koszty, a cen produktów w sprzedaży detalicznej nie można zmienić z dnia na dzień. Dlatego w tym segmencie wyjście na plus będzie bardzo trudne.

Ciężko też będzie osiągnąć założone w tym segmencie przychody na poziomie 100 mln zł, bo w tym roku praktycznie nie mieliśmy lata. Mimo to w pierwszym półroczu udało się nam osiągnąć obroty w segmencie napojów o ponad 30 proc. lepsze niż w ubiegłym roku. Wprowadziliśmy nowe produkty z marką Hellena przeznaczone dla węższych grup konsumentów, tzn. oranżadę dla dzieci, napoje energetyczne NRG Power o smaku oranżady, a dla osób odchudzających się – oranżadę light.

Czy wzrost kosztów obciąży całoroczne wyniki spółki?

Zakładamy, że nasze przychody w 2011 r. będą wyższe niż w roku ubiegłym. Chcielibyśmy też poprawić wynik netto. Mimo zawirowań na rynku surowców nie jest to nierealne, bo po pierwszym półroczu mamy większy zysk niż w tym samym okresie w 2010 r.

Który segment będzie w takim razie motorem tego wzrostu?

Jak wspomniałem – dynamicznie będziemy zwiększać sprzedaż w segmencie napojów, ale najbardziej zyskownym segmentem pozostają słodycze. Planujemy odświeżenie wizerunku opakowań czekolad i wzmocnienie marki Goplana poprzez wprowadzenie do oferty pralin. Będziemy starali się uzyskać docelowo 8 proc. rynku czekolad i 5 proc. rynku pralin w 2012 roku. Oba rynki warte są łącznie 2 mld 810 mln zł.

Trudno mówić na razie o zajmowaniu jakiegoś miejsca wśród liderów na rynku pralin, tj. firm Mieszko, Solidarność czy Kraft. Na razie zależy nam, by na niego po prostu wejść.

Dziękuję za rozmowę.

Lepsze obroty i zarobek, wynik brutto i EBITDA w dół

W I półroczu 2011 r. przychody spółki Colian wzrosły o 3,6 proc., do 300,4 mln zł, a zysk netto o 21,8 proc., do 11,8 mln zł. Natomiast zysk brutto ze sprzedaży spadł o 9,7 proc., do 98,7 mln zł. Był to efekt wzrostu cen surowców i opakowań. Spółce udało się jednak zarobić na czysto więcej niż przed rokiem, bo obniżyła koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. – Widać progres w stosunku do wyników z I połowy 2010 r., ale przychody zwiększyły się tylko o inflację. Znacznie bardziej niż obroty zwiększyły się za to koszty wytworzenia. W tej sytuacji pozytywne jest to, że spółka próbuje ograniczać koszty sprzedaży i ogólnego zarządu – ocenia Robert Kurowski, analityk z DM AmerBrokers. Jego zdaniem głównym niepowodzeniem Coliana jest niezrealizowanie obietnic, zgodnie z którymi segment napojów miał się stać rentowny. Spółce nie udało się też zwiększyć sprzedaży w segmencie słodyczy. Przychody spadły tu o 1,4 proc., do ok. 188 mln zł. Udało się z kolei poprawić rentowność całego biznesu. – Przychody Coliana w 2011 r. powinny wynieść ok. 670 mln zł, a wynik netto 33,5 mln zł. Co prawda spółka zrealizowała na razie ok. 35 proc. planu, ale w branży słodyczy, to II półrocze jest decydujące – przypomina Kurowski.


źródło: www.parkiet.com/artykul/108779...

Akwizycja się oddala.
Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.

LUno
0
Dołączył: 2009-01-24
Wpisów: 120
Wysłane: 24 sierpnia 2011 11:58:11 przy kursie: 2,16 zł
Kilka dodatkowych aspektów, które nie zostały wyżej wymienione, a na które zwróciłem uwagę podczas analizy sprawozdania:
1. Wzrost przychodów ze sprzedaży produktów (większe marże) wzrost sprzedaży o 3%
2. Znaczny wzrost przychodów z usług (logistyka) wzrost o ponad 150%. 30% usług logistycznych świadczonych przez spółkę jest świadczonych dla podmiotów zewnętrznych. Działalność zaliczana do "wartości nieprzepisanych do segmentów", która w tym roku miała stratę brutto -188 vs -2887 przed rokiem.
3. Spadek przychodów z eksportu, przy spadającym kursie PLN/EUR jest dosyć dziwny.
4. Wzrost cen produktów JTZ ma miejsce od 1 kwartału 2011 r., o czym spółka kilkukrotnie już informowała.
5. Spółka wprowadza nowe produkty, między innymi pralinki, dzięki którym chce skubnąć nieco więcej rynku słodyczy. (więcej w sprawozdaniu zarządu za 1 półrocze 2011)

Cytat:
[...]
W następnych okresach działalność operacyjna w Grupie Kapitałowej będą się skupiać głównie na rozwoju produktowym połączonym z ogólną optymalizacją kosztów stałych i zmiennych w prowadzonej działalności, doskonaleniem organizacji procesów wytwarzania oraz intensyfikacją sprzedaży, a w efekcie poprawę wyników finansowych. Spółka będzie w obecnie panujących warunkach makroekonomicznych konsekwentnie realizować politykę rozwoju poprzez budowę mocnej pozycji Grupy Kapitałowej Colian skupionej na działalności w branży FMCG. Będzie też aktywnie zarządzać aktywami będącymi w posiadaniu spółek zależnych skupiając się nad optymalizacją poosiadanego majątku trwałego i zasobów ludzkich. Do jej głównych funkcji będzie też należeć nadzór nad realizacją celów postawionych zarządom spółek zależnych.


źródło: www.portalspozywczy.pl/inne/sl...
Czy masz z górki, czy pod górkę, patrz na ciastko nie na dziurkę.

enforces
0
Dołączył: 2009-01-19
Wpisów: 1 506
Wysłane: 24 sierpnia 2011 19:25:37 przy kursie: 2,16 zł
Jeśli chodzi o strategię to w sprawozdaniu są takie słowa:

Cytat:
dla zmniejszenia ryzyka uzależnienia się od wąskiej grupy odbiorców t/j sieci
międzynarodowe i grup zakupowych na rynku tradycyjnym prowadzony jest proces
dywersyfikacji struktury odbiorców, poprzez:
- akwizycję innych podmiotów. Zasadniczym celem akwizycji są spółki, które zapewnią
Grupie dodatkowy portfel odbiorców oraz ofertę nowych linii produktowych.
- zwiększenie sprzedaży eksportowej,
- zwiększenie sprzedaży do kolejnych sieci handlowych, w tym o zasięgu europejskim
- pozyskanie nowych sieci sprzedaży detalicznej, co pozwoli na dotarcie do większej
ilości konsumentów
- rozwój własnych produktów w segmentach niszowych.

W ocenie Zarządu większość z tych czynników będzie istotnie wpływać na rozwój
szczególnie małych producentów spożywczych, którzy nie przeprowadzili wcześniej
restrukturyzacji i mogą stać się celem przejęć przez podmioty konkurencyjne lub mogą mieć
trudności z utrzymaniem marż oraz zachowaniem płynności finansowej na coraz bardziej
wymagającym rynku. Grupa Kapitałowa COLIAN dzięki przeprowadzonym
w przeszłości inwestycjom w moce produkcyjne, wybudowaniu centrum logistycznego
i oferowaniu produktów o najwyższej jakości , pomimo znacznego wzrostu bazowych cen
surowców, ma silną pozycją na krajowym rynku spożywczym i ma ambicje, żeby konsolidować
ten rynek.


już się cieszyłem z tego, ale z tymi akwizycjami to mnie trochę zbiło z tropu. Ogólnie chcą poczekać jak firmy same powpadają w kłopoty. Ale jak dla mnie teraz jest dobry moment. Lepszy niż miesiąc temu.

Szczepan Łangowski
0
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 446
Wysłane: 24 sierpnia 2011 19:56:54 przy kursie: 2,16 zł
LUno napisał(a):
Kilka dodatkowych aspektów, które nie zostały wyżej wymienione, a na które zwróciłem uwagę podczas analizy sprawozdania:
1. Wzrost przychodów ze sprzedaży produktów (większe marże) wzrost sprzedaży o 3%


Wzrost sprzedaży wynika raczej z większego wolumenu sprzedaży głównie w segmencie napoi, marże tak naprawdę spadły ze względu na wysokie ceny surowców. Wyższych marż należy spodziewać się w kolejnych kwartałach po ewentualnej podwyżce cen produktów.

LUno napisał(a):
2. Znaczny wzrost przychodów z usług (logistyka) wzrost o ponad 150%. 30% usług logistycznych świadczonych przez spółkę jest świadczonych dla podmiotów zewnętrznych. Działalność zaliczana do "wartości nieprzepisanych do segmentów", która w tym roku miała stratę brutto -188 vs -2887 przed rokiem.


Wartości nieprzepisanych segmentów - to jeden wielki worek bo wrzucone są tutaj również odsetki od posiadanych środków pieniężnych czy dodatnie różnice kursowe. Oczywiście wynik zdecydowanie lepszy niż ten w 2010 ale to ciągle działalność poboczna i słabo opisana w sprawozdaniu.

LUno napisał(a):
3. Spadek przychodów z eksportu, przy spadającym kursie PLN/EUR jest dosyć dziwny.


Tutaj pełna zgoda, chociaż największy spadek zanotowały pozostałe kraje (spoza UE, USA, Azji itp, ;)

anrad
0
Dołączył: 2011-08-14
Wpisów: 9
Wysłane: 24 sierpnia 2011 22:17:45 przy kursie: 2,16 zł
...a w planach był nawet wzrost eksportu

www.money.pl/gielda/wiadomosci...

Cytat:
W całym 2011 roku udział eksportu w sprzedaży Jutrzenki ma wzrosnąć do ponad 8 proc. z 6,3 proc. w I kwartale.

Spółka obserwuje obecnie stabilizację cen surowców i podtrzymuje, że jej tegoroczne wyniki powinny być dobre.

- W pierwszym kwartale 2011 wielkość sprzedaży eksportowej była na zakładanym poziomie. Oczekujemy, że w 2011 roku sprzedaż eksportowa będzie się zwiększać i będzie stanowić ponad 8 proc. przychodów grupy w całym roku - poinformował Jan Kolański.


Kod:
mod: dostawiaj cytaty do linków
Edytowany: 24 sierpnia 2011 23:53

jakubek
8
Dołączył: 2011-02-11
Wpisów: 35
Wysłane: 26 sierpnia 2011 19:43:46 przy kursie: 2,25 zł
Wczoraj analitycy ERSTE wydali rekomendację "kupuj" jednocześnie obniżając cenę docelowa na 2,7 zł.
Dziś spory jak na JTZ wzrost, przy b. dużym jak na spółkę wolumenie. Pytanie tylko czy jeśli ta rekomendacja ma coś zmienić, to czy szeroki rynek pozwoli sięJZ wyrwać z marazmu.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


66 67 68 69 70

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,784 sek.

riweoylq
uhinmjly
mxysslpg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
nofuliyf
knwgnkme
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat