PARTNER SERWISU
nxvjufxz
26 27 28 29 30
Krokodylowy
0
Dołączył: 2011-11-12
Wpisów: 1
Wysłane: 17 grudnia 2011 13:42:59 przy kursie: 0,11 zł
Hej,

przyznam sie uczciwie, ze NGS kupilem w 2010 roku ze srednia ok 23 gr. a sprzedalem w tym za 13 gr. Nie byla to duzo kwota, ale jednak wtopilem.

Powiem tak, o spolce od czasu do czasu mysle, bo wiadomo, jakby sie jej powiodlo to kurs z obecnych kilkunastu groszy poszybowalby na kilka zlotych w ciagu kilku lat (2 - 3 tak mysle). Ale osobiscie mysle, ze spolka nie ma wiekszych szans na wybicie sie za nastepujacych powodow.

1. Wydala gre tylko na jedna platforme i to taka, gdzie sprzedaz i marza sa najnizsze (jako przyklad odsylam do raportu CI za Q3 2011, struktura sprzedazy snipera waha sie od 13 % do 35% na PC).

2. Gra jest sprzedawana w wersji pudelkowej - to raczej zmniejsza marze. W wersji elektronicznej nie jest dystrybuowana na Steamie, najwiekszym tego rodzaju serwisie.

3. Podejscie zarzadu do inwestorow. Ciagle przesuwanie premiery. Ostatnia informacja o przesunieciu premiery z Q1 na Q4 2011 jako powod podawala: "Oficjalny powód opóźnienia to jednoczesne wydanie na wszystkie platformy." za: polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

4. Powiem tak, na zewnatrz tego wszystkiego nie widzimy, ale jesli podejscie szefostwa do pracownikow jest takie jak do inwestorow, to NGS prawdopodobnie nie jest firma typu Great Place to Work®. Tutaj oczywiscie moge sie mylic, ale jesli nie to przynajmniej czesc pracownikow rozglada sie za inna robota, a duza rotacja nie wrozy dobrze projektom. Sama wizja tego, ze przyszlosc firmy wisi na wlosku pewnie tez nie pomaga zatrzymac pracownikow. (Ten punkt jest najmniej obiektywny, bo oczywiscie nie wiemy jak wyglada firma od srodka, moze atmosfera w pracy jest super a zarobki na poziomie, to co tu opisalem to moje spekulacje).

5. No i jeszcze wydanie na XBoxa, platfrome ponoc latwiejsza od PS3, ale jednak inna od PC. Podejrzewam, ze team nie duzego doswiadczenia z tego typu praca, wiec jest pewne prawdopodobienstwo, ze premiera na konsole znowu sie opozni.

Oczywiscie sa to moje wlasne przemyslenia i moge sie mylic. W koncu byli tacy co mowili, ze Afterfall nie ukaze sie nigdy, a jednak jest. A pisze tutaj, bo forum mi sie wydaje znacznie bardziej na poziomie niz to z bankiera, gdzie od razu zostalbym wyzwany od naciagaczy, a po prostu chcialem sie podzielic przemysleniami. Jak jest w rzeczywistosci dowiemy sie zapewne w przyszlym roku.

Zycze wszystkim milego weekendu.

bernie
43
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 603
Wysłane: 17 grudnia 2011 14:25:45 przy kursie: 0,11 zł
Cytat:
Teoria odnosi się do ogólnego trendu nie pojedynczych sztuk. Sprzedanie aż 3 egzemplarzy w takim samym stopniu obala to co powiedziałem jak jest reprezentatywne dla sprzedaży ogólnej.


aha, czyli mam rozumiec że podważasz role allegro jako jednej z wiodących platform handlu internetowego w Polsce... no tak skoro AI sę nie sprzedaje to ma to sens blackeye wszędzie indziej się zabijają o tą gre blackeye

Cytat:
Co do manipulowania, to nic nie pisałem, bo zrobił to ktoś inny. Ja nie siedzę całymi dniami na forach i nie spamuję postami, nie obserwuję też każdej informacji dotyczącej NGS.


to byc może święty czas zacząć śledzić informacje dotyczące NGS skoro się w tym temacie wypowiadasz...


a skoro to że ich nie lubią jest przyczyną fatalnej sprzedaży (choć sam twierdzisz ze jest inaczej,ale mimo to ich usprawiedliwiasz) to też raczej nie jest wina nikogo innego niż samej spółki...choć to absurd bo niby aspirują do międzynarodowego sukcesu a ty sugerujesz że na drodze do tego stoją jakieś studenckie sprzeczki z przed kilku lat...

Twoje wypowiedzi pod względem logiki pozostawiają wiele do życzenia...
Edytowany: 17 grudnia 2011 14:43

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 17 grudnia 2011 20:12:46 przy kursie: 0,11 zł
turturek napisał(a):

Środowisko które dawało podwaliny Burżuazji nigdy nie wybaczy tego co się stało. Każda inna firma za każdą inną grę o podobnej jakości dostałaby większe noty i znacznie przychylniejsze recenzje. Ta będzie zwalczana nawet gdyby odniosła sukces. Wystarczy przenieść się dalej od naszego kraju i już oceny są bardziej stonowane.

Nie jest to prawdą - najgorszą notę gra dostała na portalu szwedzkim: 1/10.

turturek napisał(a):
No fajnie by było, ale nawet średnia sprzedaż wystarczy do pokrycia kosztów i lekkiego zarobku.

A co to jest średnia sprzedaż (100k, 500k) i jak ją niby osiągną ? W jakich sklepach w USA czy EU można ją kupić (poza gamersgate) ?


mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 17 grudnia 2011 23:25:48 przy kursie: 0,11 zł
turturek napisał(a):
gra zasługuje na oceny w przedziale 40-60% i takowe przewijają się w większości portali, zwłaszcza zagranicznych.

Takie oceny implikują cenę 20 zł, a nie 80.

40-60% to gra przeciętna. Jeżeli taką wypuszcza początkujące studio (jest to zwykle gra niskobudżetowa) i żąda za nią 20 zł (ewentualnie 10 EUR), to być może wyjdzie na swoje. Nicolas żąda 80 zł i na swoje nie wyjdzie. Dodatkowo na zachodzie bardziej znany jest z przekrętu z preorderem, a nie z gry. Więc nawet po obniżeniu ceny do 5 EUR nie znajdzie się na Afterfalla wielu chętnych.

W każdym razie na pewno Afterfall nie ma czego szukać na półce z grami po 80 zł (Deus Ex, Heroes VI, Anno 2070, RAGE) - wygląda to po prostu śmiesznie.
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.
Edytowany: 17 grudnia 2011 23:31

Dr Acula
0
Dołączył: 2011-11-30
Wpisów: 99
Wysłane: 21 grudnia 2011 19:51:49 przy kursie: 0,10 zł
zakładając że gra sprzeda się w ilości 5 tys sztuk albo i nie to to rozumiem że kurs pewnie poleci na 3/4 gr ale czy nieudany i niesprzedany produkt może wiązać się z upadłością spółki ? wydaje mi się że niepotrzebnie nadużywa się tego słowa w niektórych komentarzach - ja osobiście nie oddam akcji poniżej 15 gr - może poczekam 2 , może 3 lata ale wyjdę na swoje - pozdrawiam

mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 21 grudnia 2011 20:12:59 przy kursie: 0,10 zł
A kto wyda, zareklamuje, sprzeda i kupi kolejną grę studia, które się ewidentnie nie sprawdziło za pierwszym razem? Nicolas jako marka growa już wszystko przegrał.

Ale żeby nie było, że jestem nieobiektywny - ostatnio podliczyłem gry Nicolasa które mam w domu i jest to 7-8 tytułów ze średnią ceną 20 zł, czyli zarobili na mnie sporo więcej, niż cena Afterfalla.
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.

bernie
43
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 603
Wysłane: 21 grudnia 2011 20:47:53 przy kursie: 0,10 zł
Dr Acula napisał(a):
zakładając że gra sprzeda się w ilości 5 tys sztuk albo i nie to to rozumiem że kurs pewnie poleci na 3/4 gr ale czy nieudany i niesprzedany produkt może wiązać się z upadłością spółki ? wydaje mi się że niepotrzebnie nadużywa się tego słowa w niektórych komentarzach - ja osobiście nie oddam akcji poniżej 15 gr - może poczekam 2 , może 3 lata ale wyjdę na swoje - pozdrawiam


upadłość czy nie upadłość to większego znaczenia nie ma bo pare komputerów i studentów utrzymać to nie problem. Problem jest w tym że spółka poza tym że nie bankrutuje dobrze jest jak by jeszcze coś zarabiała, a ekipa NGS własnie udowodniła że nie potrafią robić gier a na tym mieli zarabiać. Więc pytanie co dalej?

turturek
0
Dołączył: 2009-01-27
Wpisów: 34
Wysłane: 22 grudnia 2011 02:17:57 przy kursie: 0,10 zł
Pozwolę sobie przytoczyć taką ciekawostkę...

Lista największych wpadek: m.onet.pl/gry/4977884,detal.ht...
Proszę zwrócić uwagę na numer 7 czyli grę Bulletstorm i komentarz jaki posiada.
Cytat:
Gracze tego nie kupili, a przez chwilę nawet wydawało się, że sprzedaż jest tak niska, że Adrian Chmielarz i People Can Fly będą musieli w ogóle zwinąć interes.


A teraz w innym miejscu: www.gry.banzaj.pl/Bulletstorm-...
Cytat:
Amerykańskie media są znane z zapędów do atakowania wszystkiego co złe i niemoralne, ale w ten sposób zachęcają ludzi do nabywania atakowanych produktów.



Krytykowany pomysł z preorderem i wycofaniem się Amnesty International ze względu na brutalność gry wygląda trochę na powielenie mechanizmu przytoczonego powyżej. W końcu to raczej nie nasz rynek jest docelowym. Być może jednak gdyby działania były bardziej skoordynowane i nie tak rozciągnięte w czasie, wyglądałoby to trochę lepiej, na podsumowanie wyników całej akcji przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Póki co powoli (o wiele zbyt powoli) pojawia Afterfall w kolejnych serwisach prowadzących sprzedaż. Wygląda to trochę tak jakby premiera miała dopiero nadejść i wszyscy mają dużo czasu. Ciężko się zatem dziwić takiej a nie innej reakcji rynku.


Teraz trochę zaległych odpowiedzi :)

bernie napisał(a):
to byc może święty czas zacząć śledzić informacje dotyczące NGS skoro się w tym temacie wypowiadasz...

Wybacz, ale nie mam czasu, moim źródłem dochodów jest inne zajęcie niż giełda. Dlatego starałem się mówić o samej grze, a nie o spółce, Wam jako poważnym inwestorom zostawiając analizy. Ocena gry na szczęście nie wymaga znajomości ekonomii, ani historii spółki.

bernie napisał(a):
aha, czyli mam rozumiec że podważasz role allegro jako jednej z wiodących platform handlu internetowego w Polsce

Serwis bankiera też jest wiodącą platformą informacyjną, ale raczej nie oceniałbym spółek w oparciu o posty z tamtego forum.

bernie napisał(a):
Twoje wypowiedzi pod względem logiki pozostawiają wiele do życzenia...

Przepraszam ze ośmielam się mieć inne zdanie i nie krytykuję gry razem z innymi. Uważam po prostu że fala krańcowo niskich ocen jest dla niej krzywdząca i bardziej odnosi się do działań producenta niż niej samej.


Fantomas napisał(a):
A co to jest średnia sprzedaż (100k, 500k) i jak ją niby osiągną ? W jakich sklepach w USA czy EU można ją kupić (poza gamersgate) ?


Za średnią sprzedaż uważam okolice zwrotu kosztów. Czy ją osiągną nie wiem, ale i nie zakładam z góry żadnego wyniku, zwłaszcza że pojawiła się w serwisie Onlive i z prędkością ślimaka może pojawić się też na innych. Przed nami też przecież w planach wersja na konsole.

Dlatego chociaż jestem mocno zawiedziony kursem spółki, to czekam dalej na rozwój wypadków. Pośpiech jest najczęściej złym doradcą.

mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 22 grudnia 2011 02:29:15 przy kursie: 0,10 zł
Hmm, serio porównujesz Majkę do Chmielarza, który jest ojcem chrzestnym polskiego grania? love4
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.

turturek
0
Dołączył: 2009-01-27
Wpisów: 34
Wysłane: 22 grudnia 2011 10:10:37 przy kursie: 0,09 zł
A skąd! Przeczytaj dokładnie co napisałem, bo widzę że zrozumienie tekstu to kuleje dość makabrycznie. No chyba że celowo chcesz przypisać inny sens mojej wypowiedzi.


locke22
0
Dołączył: 2009-11-05
Wpisów: 40
Wysłane: 22 grudnia 2011 10:40:14 przy kursie: 0,09 zł
Post do Tur Turek
Czy Ty inwestujesz swoje oszczędności na giełdzie w konkretny produkt, a nie spółkę ?

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 grudnia 2011 10:55:11 przy kursie: 0,09 zł
@turturek

czytam wypowiedzi i mam wrażenie że sobie po prostu jaja robisz

podajesz linka do krytyki Bulletstorm (najwieksze wpadki), i jeżeli ta opinia jest dla Ciebie ważna/wiążąca/whatever przeczytaj może tam opinię o Afterfall:

Cytat:
4. Afterfall: inSanity
Umieszczenie na tej liście kolejnej polskiej gry może być poczytywane za kontrowersyjne. Nie dlatego, że była dobra, tylko dlatego, że w zasadzie nie rozczarowała, bo już na wiele miesięcy przed premierą wszyscy spodziewali się katastrofy. I rzeczywiście, „Afterfall” okazał się być gniotem pierwszego sortu, wadliwym pod zdecydowanie zbyt wieloma względami. Fatalnie prowadzona, niesmaczna kampania marketingowa okazała się być ostatnią torpedą, która posłała na dno i tak już mocno przeciekającą łajbę.


to jest z tego samego artykułu na który Ty się powołujesz, wyboldowanie moje.

Cytat:
aha, czyli mam rozumiec że podważasz role allegro jako jednej z wiodących platform handlu internetowego w Polsce

Serwis bankiera też jest wiodącą platformą informacyjną, ale raczej nie oceniałbym spółek w oparciu o posty z tamtego forum.


różnica jest OGROMNA. Po pierwsze mylisz serwis informacyjny z forum (brawo). Po drugie na forum możesz prowadzić działalność wirtualną - zakładasz wirtualne osobowości i tłuczesz posty, to nic nie kosztuje. Allegro prowadzi realną sprzedaż, która może zaistnieć tylko przy realnym przepływie pieniędzy. Nie ma tam nic porównywalnego do bankiera. Gdyby bankier miał konta forum płatne to wtedy ilość kont z wpisami mogłaby stanowić bazę do jakichś tam podstawowych przemyśleń. Nie ma.

Twoje rozumowanie zdecydowanie ma luki w logice.

może pośpiech jest złym doradcą jak piszesz, dlatego ja proponuję bez pośpiechu, spokojnie, ustaw sobie przy nastepnym zakupie STOP-LOSS wave - najlepsze narzędzie jakie na polskiej banana-GPW istnieje.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 grudnia 2011 11:14

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 22 grudnia 2011 16:50:50 przy kursie: 0,09 zł
turturek napisał(a):
Pozwolę sobie przytoczyć taką ciekawostkę...

Lista największych wpadek: m.onet.pl/gry/4977884,detal.ht...
Proszę zwrócić uwagę na numer 7 czyli grę Bulletstorm i komentarz jaki posiada.

Żeś trafił: Bullestormowi nie pomogły kontrowersje - gra pod względem finansowym okazała się klapą. Chłyty małkietingowe nie decydują o sukcesie.

turturek napisał(a):
Za średnią sprzedaż uważam okolice zwrotu kosztów.

Gdzieś padła liczba 200k - nierealna jeśli chodzi o wersję PC. W gamersgate gra spadła na odległe miejsce jeśli chodzi o bestsellery.
Ciekawym tylko czy NGS zrobi z kosztami produkcji jak CDP (chodzi mi o ich zaksięgowanie w momencie premiery gry) - bo wtedy może się okazać, że mamy stratę.

Branża gier jest bardzo ryzykowna - mało kto odnosi w niej sukces finansowy. Sporo osób się o tym wkrótce przekona.
Edytowany: 22 grudnia 2011 16:51

bernie
43
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 603
Wysłane: 22 grudnia 2011 17:44:05 przy kursie: 0,09 zł
200k a właściwe ponad 200k padło w wywiadzie w TVN CNBC przed premierą.Zakładają że do końca Q1 będzie ponad 200k na samego PC. I wtedy zwrócą się koszty produkcji.

no cóż...

tutaj wspomniany wywiad



111496
1
Dołączył: 2010-09-11
Wpisów: 47
Wysłane: 22 grudnia 2011 19:35:38 przy kursie: 0,09 zł
Berni to co zazwyczaj padało z ust Prezesa Majki na ogół nie miało wiele wspólnego z późniejszą rzeczywistością ale mniejsza może o to.
Napisałeś że 200k sprzedanych gier zwróci koszt produkcji (15 000 000 / 200 000 = 75). Zakładasz że ze sprzedanej gry 75 zł trafia na konto NGS?
Wczoraj w Carrefourze kupiłem Wiedźmina 2 za 49,90 ile z tego twoim zdaniem trafi na rachunek CDP RED?

bernie
43
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 603
Wysłane: 22 grudnia 2011 20:00:56 przy kursie: 0,09 zł
co do tych wyliczeń to pewnie nikt tego nie wie zaczynając od tego ze w tym wywiadzie są podawane inne ceny w rzeczywistości poprzez to że Prezes nie wie jakie będą przychody przy zakładanej sprzedaży kończąc na tym że nie wie ile pieniędzy chce pozyskać z emisji...


GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 22 grudnia 2011 20:03:09 przy kursie: 0,09 zł
w tej spółce pracownicy/Zarzad musza mieć super wysokie zarobki ze koszty napisania tej gry wyniosły 15mln king

bernie
43
Dołączył: 2009-04-14
Wpisów: 603
Wysłane: 22 grudnia 2011 20:16:47 przy kursie: 0,09 zł
ano, kilka lat pracy. To MUSI kosztować blackeye
Edytowany: 22 grudnia 2011 20:23

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 22 grudnia 2011 20:40:59 przy kursie: 0,09 zł
Piszecie, że NGS na wyprodukowanie swojej pierwszej gry wydał 15 mln zł? I ktoś się łudzi, że kurs się dźwignie? A dlaczego? Kto im da kasę na produkcję kolejnej gry?
Wracając do tych 15 mln zł to poczytajcie:

wyborcza.biz napisał(a):
Z kolei City Interactive samo wydaje własne gry. To oznacza większe ryzyko, zwłaszcza na początku. I dużo dodatkowej pracy (marketing, logistyka itp.) Ale jeśli się trafi, można przyzwoicie zarobić - np. stworzony za raptem 3 mln zł "Sniper" sprzedał się w ponad półtora miliona egzemplarzy, przynosząc kilkadziesiąt milionów złotych. Zaś CD Projekt Red w pierwszych trzech kwartałach tego roku z 38 mln zł przychodów z tworzenia gier na czysto zarobił 19 mln zł.


Podział kasy z ceny dla klienta gry komputerowej
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 22 grudnia 2011 23:37:49 przy kursie: 0,09 zł
bernie napisał(a):
ano, kilka lat pracy. To MUSI kosztować blackeye

fajnie było by przejżec raporty pod katem wynagrodzeń innych wydatków zakupów itd
mi ta spółka przypomina trochę petrola love4 zarowno ze wzgledu na free float jak i jakość produktu

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


26 27 28 29 30

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,377 sek.

obyrofxo
acmbiysa
lqahnfxu
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
tkkhjxnd
itnxkdbn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat