PARTNER SERWISU
kohqegnh

WSKAŹNIKI ROE ROA nieścisłość juz na początku

dariusz_bigos
0
Wpisów: 7
Wysłane: 9 lutego 2012 14:34:11
Witam jestem początkującym FUNDEMENTALISTA
zaczynam dopiero obcować ze sprawozdaniami i ich analiza.
Zastawiają mnie juz na początku pewne wyliczenia
Chodzi konkretnie o ROE i ROA
Weźmy dla przykładu ten drugi
jego wzór to ROA = ZN/A ogółem.

I tu moje pytanie dlaczego moje wylicznia maja sie nijak do wyliczeń wskazywanych przez liche serwisy internetowe.
np. sprawdzam ten wskaźnik na money pl (mam nadzieje ze nie zostane usunięty za naduzycia ale w tym przypadku musze zastosować takie odwołanie) lub np serwis fundamentalna net i wartości tam przedstawione sa zupełnie inne zaś np na bankier pl sa takie jak ze wzoru.
Z czego to wynika?
Czy ktoś ze starszaków moze wytłumaczyc mi jakie dokładnie obliczenia i cyfry zostały wykonane dla money albo fundamentalna
Najprzejżyściej było by wykorzystac jakis przykład odwołujący sie do tych stron =]

Dziękuje bardzo =]

Paszul
0
Wpisów: 43
Wysłane: 9 lutego 2012 14:43:04
Witam w gronie początkujących fundamentalistów ;)

Różnica pomiędzy ROA w różnych serwisach bierze się prawdopodobnie z różnych wartości aktywów. Pytanie brzmi, z którego okresu wziąłeś wartość aktywów? Z początku okresu? Końca okresu? A może średnią wartość aktywów z ostatniego roku?

dariusz_bigos
0
Wysłane: 9 lutego 2012 15:02:45
Weźmy dla przykładu pierwsza z brzegu

ACTION
Wszędzie jest napisane ze wyniki tzn obliczony wskaźnik dotyczy danych z ostatniego sprawozdania IIIQ 2011
I tak:
Bankier podstawia bezpośrednio do wzoru i jest to = 1,42 okej wwszystko jasne
Money twierdzi ze jest to 6,10
a Fundamentalni 5,33

Dlaczego te wartości są rózne?
Przecież dotycza tego samego i okres brany pod uwage jest takze ten sam.
Próbowałem Du Pont`em ale tez nie pomaga : (

Dziekuje za pomoc : )

Paszul
0
Wysłane: 9 lutego 2012 15:21:55