PARTNER SERWISU
wbrjvqwd
115 116 117 118 119
chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 23 grudnia 2012 18:58:34 przy kursie: 9,00 zł
@cetnar - jak to co ma informacja odnośnie 50 milionów nowych urządzeń na rynku? Przecież to jest znaczna zmiana na rynku, bo przybywa nowych potencjalnych klientów dla wszystkich gier, a to także zmienia wyniki sprzedaży w Google Play i Appstorze.

Zobaczymy jak będzie szło Anomaly Korea w najbliższych dniach. Pamiętajmy, że AWE kupiło bardzo dużo osób na różnego rodzaju promocjach czy Humble Bundle, więc to nie było tak że AWE zrobiło niesamowity wynik na początku swojej sprzedaży.

EDIT: Wypuszczenie Anomaly Korea bardzo pomogło Funky Smugglers, które mocno zyskało na sprzedaży w Google Play.
Edytowany: 23 grudnia 2012 19:03

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 23 grudnia 2012 20:50:28 przy kursie: 9,00 zł
Dzieki AK zyskuje nie tylko Funky, ale także Anomaly Worzone Earth.

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 23 grudnia 2012 22:11:11 przy kursie: 9,00 zł
@chimpo - dobrze, że przybywa urządzeń, ale z twojej wypowiedzi wynika, że nie przybywa aplikacji. W moim odczuciu rynek robi się bardziej konkurencyjny (pisze o tym WatchDog na stronach Antyweb. Kolejne urządzenia to niekoniecznie nowi klienci - czesto kupuję się iPada/poda/phone'a dla dziecka, żony, itp - aplikacje iOS można instalować do 5 urządzeń w domostwie. Więc nowe urządzenie to niekoniecznie potencjalny klient. Nie wiem jak w Androidzie ale zapewnie podobnie, dodatkowo dochodzi tutaj problem piractwa (iOS kilkadziesiąt milionów jailbrakowanych urządzeń).

Warto zauważyć również różnice miedzy funkcjonowaniem obu AppStorów: na iOS mamy teraz wysyp okazji, na Androida te same gry są praktycznie w nieznienionych cenach i liczba przecen jest znikoma w porównaniu do urządzeń z jabłkiem.

Zgadzam się efekt synergii jest i dobrze że w AK mamy "reklamy" FS i SJ. Ale to dotyczy wszytkich developerów a 11b do niedawna miało tylko jedną grę. Poza tym ta synergia jest zauważalna tylko dla Androida. Jeszcze tydzień temu w GC były następujące liczby:
- FS - około 25tys
- AWE - około 195tys
Dzisiaj
- AWE - 156tys
- FS - 19tys
- AK - 12tys
zatem Ci co kiedyś grali gry od 11b usunęli je i grają teraz w inne. Pewne uproszczenie, ale oddaje obraz tego co wydarzyło się w ciągu ostatniego tygodnia.

Po analizie sprzedarzy FS i SJ wydaje się że to Android market może być bardziej dochodowy i łatwiej na nim osiągnąć sukces. Zauważyła to również i sama spółka wypuszczając update go SJ tylko na Androida...


chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 23 grudnia 2012 22:31:10 przy kursie: 9,00 zł
@cetnar - źle mnie zrozumiałeś. Ja pisząc o nowych klienta miałem na myśli to, że przy zwiększającej się bazie potencjalnych klientów zmienia się sytuacja w rankingach gier. Inaczej wyglądały wyniki przy 100 miejscu w sprzedaży w 2011, a inaczej wygląda to pod koniec 2012, gdzie jest znacznie więcej urządzeń i znacznie większa sprzedaż ( o czym sam Apple informuje w swoich raportach kwartalnych )

Zresztą uważam, że spółka powinna bardziej interesować się rynkiem PC, bo oprócz tego, że jest większy to nie jest tak zapchany i konkurencyjny, jak rynek iOS czy Android.
Edytowany: 23 grudnia 2012 22:35

albercik8503
0
Dołączył: 2010-07-08
Wpisów: 45
Wysłane: 23 grudnia 2012 23:16:45 przy kursie: 9,00 zł
dlatego na początku 2013 planowany jest duży tytuł na PC

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 23 grudnia 2012 23:22:10 przy kursie: 9,00 zł
@chimpo, Zgadza się, cała nadzieja w tym nowym projekcie na PC. Ja jestem po prostu zawiedziony faktem, że AK już wypadł z top 200 na iPhone/USA. Zawiedziony tym bardziej, że wszyscy wiązali ta premierą duże nadzieje oraz, że to jest bardzo dobre gra i powinna się lepiej sprzedawać. To samo się dotyczy pozostałych gier - czy Airport Scanner jest lepszy od FS, śmiem wątpić, albo dlaczego nie sprzedaje się FS skoro jest takie popularne na Androida. Nie wiem czy to jest spowodowane jest brakiem szczęścia czy błędnymi decyzjami czy tym, że market mobilny jest taki nieprzewidywalny. Dlatego popieram decyzję o próbie zdobycia rynku gier PC jeśli tam spółka ma szanse na większy zysk przy mniejszym ryzyku.

Jeszcze raz podkreślam wg. mnie wydanie AK w tym tygodniu to była niefortunna decyzja. Oczywiście nie jest wszystko przekreślone, bo spółka nie raz udowodniła, że umie wyciskać z AWE kase w wielu sytuacjach. Mam też nadzieje ze Chillingo też coś wykombinuje. Sytuacja może się jeszcze odwrócić niespodziewanie, ale na dzień dzisiejszy nie wygląda to najlepiej Anxious

Mimo nie do końca radosnych wiadomości "Wesołych Świąt" dla akcjonariuszy i spółki, mam dzieje że kolejny rok okaże się dla nas łaskawszy Pray

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 23 grudnia 2012 23:47:33 przy kursie: 9,00 zł
Cetnar proponuje sobie wypelnic tabelke z ilosciami i cenami:
Gra iOS Android Mac MicroPłatności
AWE
FS
SJ
AK

:) - Wesolych Świąt!

Gerda
24
Dołączył: 2010-08-20
Wpisów: 530
Wysłane: 24 grudnia 2012 10:40:02 przy kursie: 9,00 zł
Dość interesująco prezentują się wykresy sprzedaży na google play.
Widać że każdy nowy tytuł pociąga za sobą falę sprzedaży wcześniejszych gier - good for you ;)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 24 grudnia 2012 11:02:31 przy kursie: 9,00 zł
jak zwykle efekt synergii... czym tych produktów (z zachowaniem jakości 11bit, bo na tym rynku stracić dobrą markę jest bardzo prosto) tym więcej będzie takich efektów - od razu przy premierze Korei skoczyła do góry sprzedaż "starego" Anomaly i Funky Smuglers.

* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 24 grudnia 2012 16:29:44 przy kursie: 9,00 zł
Kolego cetnar, jeśli można zapytac, na czym bazujesz swoje przekonanie, że jeśli gra nie sprzeda w niesamowitych ilościach zaraz po debiucie to odniesie komercyjną klape? Taka zasada sprawdza sie w produkcjach AAA lub AA, tutaj zaś, jak 11bit już to pokazało, sprzedaż trzyma sie przyzwoicie także w dalszych fazach życia produktu, zaś wydarzenia w stylu editor's choice, czy pare innych nagród branżowych powodują wystrzał na wykresie. Zresztą, wystarczy prześledzic kilka wykresów z google play by zauważyc, że tutaj nie ma reguły.

Co do zaś prawidłowości, o której powyżej wspomniał Scarry: pozwalam sobie, za panem Marcienm Przesnyskim, podlinkowac ciekawy artykuł, w którym autor śledzi komercyjne losy kilku tytułów z google play: thegamebakers.com/money-and-th...


cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 24 grudnia 2012 20:48:14 przy kursie: 9,00 zł
chyba nie jest tak źle jak piszą tutaj niektórzy: Korea już w Google wskoczyła na poziom 5-10tyś (niezła dzida wg potocznych określeń), co oczywiście przełożyło się na dobrą (bardzo dobrą) sprzedaż AWE (HD) - makroskopowo sprzedaż jest 2x większa niż średnia z ostatnich 30dni przy normalnej cenie (żadna promocja czy obniżka, a w dodatku jest wyższa od Korea). Natomiast zupełnym zaskoczeniem dla mnie jest prawdziwy odpał FS - wygląda na to, że sprzedaż jest bardzo podobna do okresu "premierowego".
Jak widać AWE to przysłowiowa kura znosząca złote jaja - mam dalej nadzieję, że wersja Korea jest na tyle odmienna od AWE, że z upływem czasu też będzie przynosić bezkosztowe przychody czy jak kto woli zyski...

p.s.
widać, że sprzedaż takich gier całkowicie różni się od rynku PC
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 25 grudnia 2012 01:20:18 przy kursie: 9,00 zł
Przepraszam a gdzie ja pisałem, że odniesie klapę? Moje nie hurraoptymistyczne spostrzeżenia dotyczą w szczegóności iOS oraz zaistaniałych okoliczności.
- gra wypadła w rankingach (USA/iPhone, USA/iPad > 100) - to fakt
- rankingi i ekspozycja w sklepie mają duże znaczenie dla sprzedaży - patrz FS,SJ na Android, to też fakt
- bieżacy tydzień jest bardzo konkurencyjny na rynku iOS - np. dziś ja wole kupić 3 gry po $1 niż jedną za $3, którą mogę kupić później - i tak myśli wielu użytkowników - to też fakt,
- 11b umie produkować świetne gry - to też fakt,
- nie śmiem wyrokować przyszłości bo nie znam ani ruchów rynku ani spółki czy wydawcy, jedynie próbuje ocenić bieżącą sytuację i zastanowić się czy jest dobrze czy nie do końca - to moja subiektywna ocena. I ta ocena mówi mi, że sytuacją na chwilę obecną nie jest różowa.

Jaka zatem ilość sprzedanych kopii na iOS w ciągu pierwszego miesiąca będzie dla Was sukcesem? Real boxing sprzedał się w około 100tys kopii w nieco ponad miesiąc. Jeśli uda się zbliżyć do tej wartości to uznam to za sukces.

Sklep Androidowy rządzi się swoimi prawami, sprzedaż jest dobra, w piątek pojawimy się w "Staff picks" - skok w rankingach i podobna sytuacja jak SJ i FS. Wzrost sprzedaży FS to nie tylko efekt pojawienia się AK ale również kilku nowych recenzji np. na AppStorm. Tak jak pisałem może się okazać że spółka zarobiła więcej na Androidzie niż na iOS. I to jest pozytyw 3some


cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 25 grudnia 2012 10:27:10 przy kursie: 9,00 zł
Zgodzam się z Cetnarem, że na chwilę obecną nie jest różowo jeśli chodzi o AK - takie mam osąd dotychczasowej sprzedaży. W związku z tym mam niezbyt pozytywne nastawienie co do zakończenia bieżącego roku prognozowanym zyskiem. Natomiast gdyby się okazało, że prognoza się spełni przy jako takiej sprzedaży AK to byłbym bardzo zaskoczony in plus...
Co do sprzedanych kopii na iOS to też wydaje mi się, że poziom około 100 tyś byłby rewelacyjnym wynikiem. Natomiast zastanawia mnie wynik sprzedaży na Androida - wydaje mi się, że AWE w tym systemie znalazła większą ilość graczy niż iOS (a to za sprawą indie)
Ciekawa sytuacja jeśli chodzi o iOS v Android...
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 25 grudnia 2012 14:22:04 przy kursie: 9,00 zł
Wg mnie przesada z tą słabą sprzedażą. Ten rynek rządzi się innymi prawami i gry sprzedają się w długim okresie czasu. Zresztą widać to po innych grach 11Bit Studios.

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 27 grudnia 2012 19:20:58 przy kursie: 8,90 zł
Apropos wzrostu popularności FS w google play - SJ i FS znalazły się w sekcji "Editor choice" . Ciekawe czy AK też tam się znajdzie, liczę co najmniej na jutrzejsze wyrównienie.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 27 grudnia 2012 19:31:56 przy kursie: 8,90 zł
Ja zauważyłem, że w Google Play niezbyt często zmieniają Editor's Choice. FS ma bardzo dobrą miejscówkę na liście EC, bo jest pomiędzy Angry Birds Star Wars i Expedia ( obie aplikacje mają miliony instalacji )

EDIT: Można prosić o info odnośnie instalacji AK w GameCenter?
Edytowany: 27 grudnia 2012 19:40

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 27 grudnia 2012 19:50:45 przy kursie: 8,90 zł

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 27 grudnia 2012 20:59:53 przy kursie: 8,90 zł
chimpo napisał(a):


EDIT: Można prosić o info odnośnie instalacji AK w GameCenter?



21 tys

cetnar
0
Dołączył: 2010-07-22
Wpisów: 132
Wysłane: 27 grudnia 2012 21:09:19 przy kursie: 8,90 zł
chimpo napisał(a):
EDIT: Można prosić o info odnośnie instalacji AK w GameCenter?


20600 czyli szału nie ma, dla Androida mamy okło 1/3 z tego, dzień krócej, bez ekspozycji w AppStore i reklamy na toucharcade....

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 27 grudnia 2012 21:37:03 przy kursie: 8,90 zł
A na iOS była jakaś ekspozycja? Raczej nie. 21tys po 2,69euro daje niezla sumke.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



115 116 117 118 119

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,443 sek.

ytdxyyti
whywvkke
gjacadcl
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kznduspo
hvlaiesw
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat