93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
2 marca 2013 08:37:50
przy kursie: 9,99 zł
Na obecnym etapie rynek nie wierzy w 4,6mln zysku za 2013r, mamy juz marzec, raport za IQ raczej bedzie średni, zostana 3 kwartały na wypełnienie prognozy a moim zdaniem Spółka musi wydać jeszcze jeden sredniej wielkości tytuł żeby zrealizować założony poziom zysku. Nie można zakładać optymistycznie że sama sprzedaż Anomaly 2 pozwoli zrealizować progonozę, choć teoretycznie jest to możliwe.
|
|
0 Dołączył: 2012-11-30 Wpisów: 9
Wysłane:
2 marca 2013 11:54:08
przy kursie: 9,99 zł
Anomaly 2 zapowiada sie na prawde ciekawie, duzo komplementow juz to poszlo. Wiec dla odmiany napisz gdzie jest ryzyko:
1. O ile Anomaly Warzone bylo niewatpliwym sukcesem, to juz Anomaly Korea sprzedawalo sie tylko przez pierwsze tygodnie, glownie dzieki dobrej promocji. Na dzisiaj AK jest bardzo nisko w rankingach, widac ze nie za bardzo sie to ludziom spodobalo. Kto wie jak bedzie z kolejnym Anomaly.
2. Nie rozumiem czemu zrezygnowali z urzadzen mobilnych, maja w tym doswiadczenie, poprzednie gry byly calkiem udane. Obecnie firmy czesto najpierw robia gre na iOS/Android, a potem jesli jest dobra sprzedaz portuja na komputery.
3. Na rynku PC wiekszosc kasy sciagaja z rynku duze gry wyprodukowane kosztem milionow dolarow. Z kolei mnostwo malych gier dostepnych jest za darmo na stronach www.
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
2 marca 2013 12:08:41
przy kursie: 9,99 zł
Jest już dostępne jest preview Anomaly 2. W niedługim czasie powinny pojawić się również pierwsze recenzje. Osobiście chciałem, żeby spółka wypuściła coś innego niż kolejną wersję Anomaly. Robienie sequela wydaje się jednak bezpieczniejsze - mamy baze zadowolonych użytkowników AWE, AK, koszt produkcji jest tańszy, itp. W wielu wiadomościach o A2 przypominane są poprzednie produkcje 11B czyli mamy darmową reklamę innych gier, nowi gracze A2 też może zechcą zagrać w poprzednie wersje - to są bez wątpienia duże plusy. Tegoroczny zysk będzie wiec pochodził również ze sprzedaży dotychczsowych produktów. AK na iOS sprzedaje się w około 300-500 sztukach na dzień, AWE nieco mnie ale również 2-3tys na miesiąc. Na Google play mamy za to słabiutką sprzedaż... 330*300*10zł - daje około 1mln - i tyle dział mobilny powinien wygenerować zysku (pomijam mniejsze gry). Nowe premiery powinny ten zysk jeszcze zwiększyć.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
2 marca 2013 14:17:16
przy kursie: 9,99 zł
centar: co od ostatnich obliczeń - nie uwzgledniłeś marży dla posrednika (google play/apple - ok. 30%) oraz ew. marży dla wydawcy (chillingo - nie mam pojecia ile może wynieśc). Zasadne jest natomiast złożenie, że mniej wiecej 100% przychodów dla 11b = 100% zysku, choc myśle, że pewnioe jest delegowany jakiś człowiek od spraw technicznych. Ale upraszczając, można założyc, że te produkcje już na siebie zarobiły. Dalej, rozumiem, że załozenie 300 sprzedanych sztuk dziennie jest łączne dla AK i AWE na wszystkie platformy? Dodatkowo, jakiś tam zysk wygenerują mniejsze produkcje (SW, FS, może jeszcze coś nowego?) choc rzeczywiście trudno to oszacowac.
W mojej ocenie prognoza może zostac zrewidowana w dół lub podobnie jak w tym roku - byc wykonana w minimum 80% (to chyba regulamin NC stanowi, że jeśli zarząd szacuje wynik odmienny o wiecej niż 20% od prognozy to trzeba to zaraportowac, ale moge sie mylic). Wywodze to stąd, że prognoza była robiona pod emisje, która - jak pamietamy - zakończyła jest jedynie cześciowym sukcesem. Zostało to również podkreślone w ostatnim raporcie, stąd nie ma co sie chyba tak kurczowo trzymac tych 4,6 mln.
Korygując wiec liczby topfaceta do 80% wykonanej, aktualnej prognozy: Liczba akcji: 2,2 mln Prognozowany zysk: 3,680 mln EPS: 1,67 C/Z: tu korekta o ryzyko rynku i płynności (NC). Stąd dla własnych potrzeb daje konserwatywne 10. Gdyby to było GPW dałbym 15-20. Ale najlepiej gdyby każdy założył to, co sam uważa za stosowne. Minimum mi wychodzi w okolicach 16-17 zł. Tyle proste fundamenty. Kto wie pod co bedzie grane w grudniu tego roku.
|
|
0 Dołączył: 2012-11-30 Wpisów: 9
Wysłane:
2 marca 2013 15:27:10
przy kursie: 9,99 zł
centar - skad masz info ze sie sprzedaje 300szt AK dziennie? Mozliwe ze tak bylo na poczatku W tej chwili na wykresach widze ze AK jest sporo nizej niz AWE (iOS).
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
2 marca 2013 21:29:26
przy kursie: 9,99 zł
@sylv Cytat:skad masz info ze sie sprzedaje 300szt AK dziennie? po prostu zaglądam codziennie na GC  i mówie tylko o iOS @piotrch Cytat:nie uwzgledniłeś marży dla posrednika (google play/apple - ok. 30%) - dlatego przyjąłem cenę 10zł a nie 12zł. Mój model szacowania jest niedokładny i nie uwzględnia wielu czynników jak kurs dolara czy euro czy promocje, dlatego też pominąłem mniejsze gry (FS, SJ) i skoncentrowałem się na AWE i AK na wszystkie platformy (jest jeszcze Amazon i BlackBerry). Wydaje się, że w związku z premierą A2 - sprzedanie AWE i AK w liczbie 100tys w ciągu całego roku jest całkowicie wykonalne. Zyski ze SJ i FS pójdą na waciki Pomijam również sprzedaż AWE na PC&Mac&Linux&XBOX&PS - zyski będą ale prawdopodobnie nie znaczące. Jedyne zagrożenie które widzę dla braku realizacji tego zysku jest to kwestia rozliczeń miedzy Chillingo a 11B - jeśli zapłacili z góry za AK to oczywiście zyski będą mniejsze.
Edytowany: 2 marca 2013 21:31
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
2 marca 2013 21:33:04
przy kursie: 9,99 zł
piotrch napisał(a):Reszta sprzeda sie w full-price za 15 dol., o ile pobranie nastąpi wprost ze strony 11 bit 11B otwarło sklep internetowy - a możesz podać adres [bo nie mogę znaleźć] ? piotrch napisał(a):Mnie natomiast ciekawi kierunek, który pokazuje A2. Wygląda na to, że 11bit idzie w kierunku developera AAA. To ciekawe co piszesz, bo prezes spółki twierdzi dokładnie coś odwrotnego; nie wspominając już o tym, że na grę AAA potrzeba kilkudziesięciu mln PLN, których 11b nie ma. Co do A2 to myślałem, że spółka przedstawi inną grę [np.: izometryczny RPG w świecie AWE] - ale biznesowo decyzję rozumiem, jest pewna baza klientów i trzeba to wykorzystać. Wszakże wyniki AWE:K wskazują, że niekoniecznie muszą się sprawdzić przewidywania o większej sprzedaży A2. Ciekawa decyzją jest wersja linuksowa - szkoda tylko, że spółka pewnie swoim zwyczajem niczego o sprzedaży poszczególnych wersji nie powie [teksty w stylu: jesteśmy zaskoczeni znakomitą sprzedażą to zwykłe lanie wody]. Konwersja na konsole i mobilne na pewno będzie - inaczej to byłby samobój. Nie widzę możliwości dużego zwiększenia wartości fundamentalnej spółki bez kolejnego tytułu wielkości AWE. Niestety zła wiadomość dla spółki jest taka, że trzeba podjąć ryzyko :-)
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
2 marca 2013 21:47:43
przy kursie: 9,99 zł
cetnar napisał(a):po prostu zaglądam codziennie na GC  i mówie tylko o iOS GC nie pokazuje rzeczywistej ilości sprzedanych gier - tu masz historię gry której sprzedaż i ilość tego co pokazuje GC drastycznie się różni [w skrócie: ok. 91% kopii gry na GC to były piraty]: blog.gameized.com/2011/07/12/t...Z drugiej strony trzeba też pamiętać, że nie wszyscy gracze rejestrują się na GC.
Edytowany: 2 marca 2013 21:48
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
2 marca 2013 22:04:20
przy kursie: 9,99 zł
@Fantomas Zdaje sobie sprawę, że GC nie jest idealnym miernikiem ilości aplikacji, ale skoro nie mamy żadnych informacji ze spółki to jest to jedyna opcja jaką mamy. Piractwo dla iOS istnieje ale nie jest to duża skala. Podejrzewam, że spiracenie gry obiawia się "skokiem instalacji" a potem wszyscy juz piracą kolejne gry I pojawił się kolejny preview A2 tym razem bardzo dobra jakość, prawdziwa misja nr 1. Mile zaskoczony: - jakością grafiki - trudnością (imho im trudniej tym gracze będą bardziej zadowoleni i grali dłużej) - długością misji - mam nadzieje że grę nie będzie można ukończyć 1-2 wieczory....
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
2 marca 2013 22:13:05
przy kursie: 9,99 zł
Fantomas napisał(a): 11B otwarło sklep internetowy - a możesz podać adres [bo nie mogę znaleźć] ?
Używają Humble Store, np możesz kupić AWE bezpośrednio z ich strony www. Wygląda na to, że po okresie sekretnego preordera nie można teraz kupić gry w przedsprzedaży. Zatem niektórzy będą musieli czekać nieco dłużej aby sobie pograć
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
3 marca 2013 00:33:38
przy kursie: 9,99 zł
cetnar napisał(a):@Fantomas
Zdaje sobie sprawę, że GC nie jest idealnym miernikiem ilości aplikacji, ale skoro nie mamy żadnych informacji ze spółki to jest to jedyna opcja jaką mamy. Piractwo dla iOS istnieje ale nie jest to duża skala. 91% to nie jest duża skala ? Poza tym jaki jest sens używania miernika, który daje fałszywy wynik ? Szkoda klawiatury.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
3 marca 2013 00:39:57
przy kursie: 9,99 zł
cetnar napisał(a):@Fantomas Zdaje sobie sprawę, że GC nie jest idealnym miernikiem ilości aplikacji, ale skoro nie mamy żadnych informacji ze spółki to jest to jedyna opcja jaką mamy. Piractwo dla iOS istnieje ale nie jest to duża skala. Podejrzewam, że spiracenie gry obiawia się "skokiem instalacji" a potem wszyscy juz piracą kolejne gry I pojawił się kolejny preview A2 tym razem bardzo dobra jakość, prawdziwa misja nr 1. Mile zaskoczony: - jakością grafiki - trudnością (imho im trudniej tym gracze będą bardziej zadowoleni i grali dłużej) - długością misji - mam nadzieje że grę nie będzie można ukończyć 1-2 wieczory.... Preview bardzo mi sie podoba- ta nowa mozliwosc przeksztalcania jednostek wyglada ciekawie, bo zmieniaja sie takze parametry samej jednostki. Jestem ciekaw jak moglaby wygladac wersja na IPhone/IPad.
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
3 marca 2013 01:01:21
przy kursie: 9,99 zł
Fantomas napisał(a):91% to nie jest duża skala ? Poza tym jaki jest sens używania miernika, który daje fałszywy wynik ? Szkoda klawiatury. Wybacz, ale to raczej Twój wynik jest fałszywy bo na podstawie jednego artykułu i jednej gry wnioskujesz o tym że na iOS mamy 91% piractwa?  . Z pobieżnego googlowania można znaleźć informacje o 7% iurządzeń posiadających zainstalowany jailbrake. Można również założyć że kilka procent urzytkowników nie korzysta z GC, lub po prostu odisntalowało grę usuwająca dane z GC. Liczba instalacji na podstawie osób w GC jest najlepszym mi znanym sposobem oszacowania liczby instalacji. Nalepszym - nie znaczy idealnym.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
3 marca 2013 01:11:45
przy kursie: 9,99 zł
Na iOS piractwa jest bardzo malo, wszyscy moi znajomi z IPhone maja wszystko oryginalne. Android to za to inna bajka.
|
|
0 Dołączył: 2012-11-30 Wpisów: 9
Wysłane:
3 marca 2013 10:21:05
przy kursie: 9,99 zł
cetnar - szacowanie sprzdazy na podstawie GC jest bardzo niedokladne. O wiele lepiej szacowac na podstawie rankingu, ktory mozna znalezc na takich portalach jak appannie.com i applyzer.com (za darmo).
300-400szt gry moglo isc w pierwszych 2 tygodniach po premierze kiedy gra byla ok #500 w rankingu (usa). A w pierwszym tyg. moglo to byc nawet 1000-1500szt dziennie. W tej chwili AK jest moze ok #2000-#3000 w rankingu - mysle ze max 100szt dziennie moze isc.
Edytowany: 3 marca 2013 10:21
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
3 marca 2013 20:58:40
przy kursie: 9,99 zł
cetnar napisał(a):Wybacz, ale to raczej Twój wynik jest fałszywy bo na podstawie jednego artykułu i jednej gry wnioskujesz o tym że na iOS mamy 91% piractwa? Nie twierdziłem, że skala piractwa w przypadku całego iOS to 91% - podałem jedne konkretny przypadek, gdzie producent podał dokładne liczby. O skali piractwa dla AWE nic nie wiemy - może być kilka a może kilkadziesiąt %. Spółka ma taką a nie inną politykę informacyjną i jedynie ona może ją zmienić. Co do skali sprzedaży dziennej to bardzo wątpliwe żeby wynosiła 300. Tyle w tym temacie. @topfacet: Skala piractwa na iOS jest mała bo Twoi znajomi kupują oryginały ?
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
3 marca 2013 22:31:24
przy kursie: 9,99 zł
@slyv & @fantomas
W pierwszym poscie napisałem że szacuje średnią sprzedaż AK i AWE na około 300 sztuk dziennie - dlatego, że pojawi się A2 które będzie reklamowało markę Anomaly.
Rozumiem, że wątpicie nawet w 300 sztuk dziennie? A czy nie zapominacie o tym, że AK i AWE to dobrze znane gry, nagrody, wyróżnienia, newsy w prasie, blogach, pozycje w specjalnych kategoriach AppStore - czyli ekspozycja przez cały cały rok. Czy zapominacie o tym, że AppStorze/iTunes gry są bardzo dobrze polinkowane ze sobą (np w iTunes USA przy Final Fantasy IV jaka gra jest na pozycji 2 "Customer also bought" ?). Wydanie gry przez Chillingo to również sposób na dotarcie do większej liczby graczy - wystarczy że ktoś będzie przeglądał jakie gry wydało Chillingo.
iOS to około 500 milionów urządzeń. Ile mogło się sprzedać gry która zajeła 2gie miejsce na najlepszę grę AppStore w 2011? Jaka jest średnia dzienna sprzedaż?
Pytanie do was ile się sprzedaje AK i AWE na Androida? Była promocja na głowej stronie sprzedawała się nieźle, teraz wieloktonie mniej - w przypadku iOS gry sprzedają się dobrze również po debiucie - zarząd również o tym informował w raportach.
Co do rankingów to należy pamiętać że ranking to skomplikowany i tajny algorytm i liczba pobrań to tylko jeden z czynników. Pod uwagę brane są rownież inne aspekty jak czasu ile ludzię grają w grę, jakie dają komentarze, po jakim czasie odinstalowują grę itd. AK to gra krótka...
Natomiast liczby w GC jeśli przyjmiemy, że poziom piractwa jest pomijalny to odzwierciedlają minimalną liczbę instalacji. Gry 11b kupuję zawsze pierwszego dnia i śledzę rankingi i przyrosty w GC. Dodatkowo również śledzę inne gry, które zakupiłem i robię to już ponad rok - dlatego znam historię danych w GC.
Dla ciekawości FS ma 21688 osób w GC - do tego trzeba doliczyć 3-4tys pozycji odinstalowanych w okresie promocji świątecznych. Czy to też zawyżona wartość?
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
3 marca 2013 23:06:22
przy kursie: 9,99 zł
Anomaly 2 ma juz osobny profil na FB: https://www.facebook.com/anomalygameA tam duzo nowosci- screeny, ekskluzywne informacje, filmy, zapowiedzi etc. Marketingowo dobrze to wyglada.
Edytowany: 3 marca 2013 23:06
|
|
0 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 379
Wysłane:
4 marca 2013 22:58:29
przy kursie: 9,38 zł
@cetnar: Chciałbym zobaczyć Twoją minę: "/.../ale mniej-więcej można szacować, że na 1 sprzedaną kopie na Androidzie przypada około 20 zainstalowań pirackich. Na iOS skala jest kilkukrotnie mniejsza, ale i tak spora." mobileworld24.pl/2012/12/04/wy...
|
|
0 Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-10-14 Wpisów: 112
Wysłane:
5 marca 2013 00:36:19
przy kursie: 9,38 zł
Witam,
Proszę nie wiązać wyników z GC ze skalą piractwa, to nie są nakładające się zbiory.
pozdr.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.