178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
18 kwietnia 2013 13:51:56
przy kursie: 10,49 zł
Cad_man w swoich wyliczeniach nie zakladasz wcale:
1) Zyskow z dotychczasowych produkcji, ktorych koszty juz sie zwrocily 2) Potencjalnych zyskow z A2 na mobilne 3) Zyskow z kolejnych produkcji, ktore w tym roku maja byc
Przypuszczam ze A2 pojawi sie w okolicach raportu za I kwartal czyli ok 15 maja.
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
18 kwietnia 2013 14:19:00
przy kursie: 10,49 zł
topfacet ad1 - podałem, że wliczam zysk za 2012... - który na "bieżąco" szedł na Anomaly2 (zakładałem, że FS i ta druga gra to znikoma część produkcji A2) ad2 - owszem nie zakładam, bo chce naświetlić to co się dzieje w spółce - rzucono dużą ilość pracowników i kasy właśnie na A2. Przy okazji widać, że pilnują kasy żeby im została w przypadku "nie powodzenia" sprzedaży A2... będą mieli za co robić kolejną grę. Gdyby się tak stało (niepowodzenie sprzedaży) to ja bym się zastanawiał czy robić A2 na mobile... ad3 wg mnie "niepowodzenie" sprzedaży A2 wpłynie na dalsze ruchy spółki dotyczące następnych gier... (postrzegam A2 jako największą grę 11bit - duże szanse i średnie zagrożenie (przy takiej polityce wydawania pieniędzy przez spółkę) oczywiście to są zgrubne wyliczenia, nie upieram się że są prawidłowe, dlatego piszcie jak wy wyceniacie koszty powstania A2 i ilość kopii żeby się zwróciło... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
18 kwietnia 2013 14:24:48
przy kursie: 10,49 zł
Twoje wizje na wielu spolkach sa bardzo mroczne, nie wiem czemu zakladasz ze A2 sie nie sprzeda- jak dotad wszystkie recenzje sa bardzo pozytywne.
Poziom sprzedazy jak zwykle ciezko oszacowac, nie sadze jednak aby doslownie wszyscy pracowali teraz tam nad A2, i mam nadzieje, na wiecej produktow w tym roku.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
18 kwietnia 2013 14:39:51
przy kursie: 10,49 zł
dlaczego uważasz to co napisałem za mroczne? Usiłuje dojść do tego ile muszą sprzedać żeby akcjonariusze byli zadowoleni... Nie potrafię patrząc na grę określić w ilu kopiach się rozejdzie... Ale chciałbym wiedzieć, jak spółka poda (o ile to zrobi) w ilu kopiach rozeszła się gra, czy się cieszyć i zacierać ręce czy też nie... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
0 Dołączył: 2011-01-18 Wpisów: 171
Wysłane:
18 kwietnia 2013 14:57:25
przy kursie: 10,49 zł
cad_man Sądzę, że twoje obliczenia są bliskie prawdy.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
18 kwietnia 2013 15:32:34
przy kursie: 10,49 zł
A ktos moze pamieta ile sprzedalo sie AWE na stacjonarne? Bo chyba swego czasu byly tu tez takie wyliczenia.
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
18 kwietnia 2013 16:33:17
przy kursie: 10,49 zł
Licząc zyski z Anomaly 2 nie należy również zapominać o fakcie, że jest bardzo prawdopodobne pojawienie się gry w którymś Huble Bundle lub też "HB Weekly Sale". Jeśli w okolicy świąt BN mielibyśmy premierę Anomaly 2 na mobilne to promocja przez HB byłaby jak najbardziej wskazana.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
18 kwietnia 2013 17:40:34
przy kursie: 10,49 zł
Panowie Anomaly2 na mobile to może być dodatek, ja (i nie tylko) licze że ekipa 11Bit wyda kolejny nowy większy tytuł na Świeta, jeśli tak się nie stanie bede naprawde zawiedziony...
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
18 kwietnia 2013 18:34:39
przy kursie: 10,49 zł
cetnar napisał(a):Licząc zyski z Anomaly 2 nie należy również zapominać o fakcie, że jest bardzo prawdopodobne pojawienie się gry w którymś Huble Bundle lub też "HB Weekly Sale". Jeśli w okolicy świąt BN mielibyśmy premierę Anomaly 2 na mobilne to promocja przez HB byłaby jak najbardziej wskazana. Zakladam ze na mobilne pojawi sie juz w wakacje.
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
18 kwietnia 2013 19:02:34
przy kursie: 10,49 zł
Pewne jest, że ekipa 11 bit musi mieć jakieś plany na resztę roku, O ile teoretycznie, jak wskazywał cad_man, prognoza na 2013 mogłaby być wykonana przy założeniu ok. 150 tys sprzedanych sztuk, tak trudno sobie wyobrazić, że zespół będzie przez resztę roku siedział bezczynnie. W mojej opinii poświęcenie mocy produkcyjnych na mniejsze produkcje (kilka) nie byłoby złym pomysłem. Wszystko zależy od koncepcji i formuły rozgrywki. Jak wspominałem, dywersyfikacja i celowanie w projekt, który chwyci na zasadzie "proste i genialne" może się okazać dobrą drogą. Dywersyfikuje ryzyko i zwiększa szanse na trafienie "hitu". Z drugiej jednak strony, widząc jakiej jakości produkty 11 bit jest w stanie dostarczać, również liczę na kolejną, dużą produkcję. Odnosząc się natomiast do tych 150 tys. sprzedanych sztuk, myślę, że to pewne uproszczenie. Nie krytykując wyliczeń cad_mana można podkreślić, że zmienne do wyliczeń są niestety dalece bardziej złożone. Np. sama kwestia pre orderów - gra została sprzedana za 50% ceny, choć z pominięciem pośredników. Pytanie równie o to, który kanał dystrybucji będzie przeważał. AWE PC dystrybuowane było na początku również przez tradycyjną/fizyczną formę. Nie wiem na ile był to dobry wybór, bo spółka nie podała wyników sprzedaży. Mimo, że gra miała szansę dotrzeć do pewnej grupy odbiorców to biorąc pod uwagę koszty produkcji fizycznego nośnika/pośredników takie działanie można chyba bardziej pojmować w kategoriach budowania marki niż głównego kanału dystrybucji/przychodów. Zdarzą się pewnie jakieś promocje/paczki. Z drugiej jednak strony kto wie, czy nie ma w planach jakiegoś płatnego dodatku, może na zasadzie League of Legends (nowe boty czy wieże wg. potrzeb zgłaszanych przez graczy). Także trudno to wszystko skalkulować. Dlatego może większość dyskusji toczy się wokół produktu, a nie finansów.
|
|
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
18 kwietnia 2013 22:38:41
przy kursie: 10,49 zł
moje osobiste zdanie jest takie że ekipa jest "za dobra" żeby marnować czas i robić gry za dolara na iphona czekajać na to iż ktoraś z nich stanie się hitem na miare angry birds
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
19 kwietnia 2013 00:31:39
przy kursie: 10,49 zł
@GRAF78
To nie jest tak, że cała ekipa marnuje się przy grze na iPhone'a. Z reguły jest to mniej osób, zwłaszcza jeśli chodzi tu o przeportowanie na inna platforme. Czyli koszt przystosowania gry na urządzenia mobilne może stanowić np. 20% kosztu gry na stacjonarne. Wydanie mobilnej wersji Anomaly ma za to wiele zalet: - inny model dochodowy (bardziej rozłożony w czasie) - baza fanów serii Anomaly czekająca na grę - sprawdzony model biznesowy - reklama i "przypomnienie" o głównym produkcie - nowi gracze multi-player
Po za tym w 11b już jest nowy zespół pracujący nad nowym projektem. Część zespółu pracującego nad Anomaly prawdopodobnie po wydaniu gry zacznie równolegle prace nad wersją mobilną i dodatkami do stacjonarnej wersji (mapy itp). Jeśli Anomaly 2 odniesie sukces, to jestem przekonany, że to nie będzie ostani tytuł z serii oparty na mechanice Anomaly.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
19 kwietnia 2013 12:05:35
przy kursie: 10,24 zł
Pamiętajcie, że sprzedaż Anomaly 2 to nie jest tylko okres początkowy. Wiadomo, że najlepiej byłoby sprzedać dużo kopii po 15$, ale w ciągu roku będzie kilka wyprzedaży na Steam, a jak gra trafiła by do Amazona i GOG to zwiększy się zasięg odbiorców i też kilka wyprzedaży. Z tego co powiedział jeden z twórców gry na PAX to planują wydanie darmowych DLC z planszami do multiplayera, jeżeli gra będzie dobrze się sprzedawała. Każde takie DLC to dodatkowy marketing i zawsze powoduje zwiększenie zainteresowania grą.
Plus z tego co pamiętam to FS i SJ było robione przez zespoły składające się z 3-4 osób, więc do końca roku jeszcze kilka projektów może spokojnie powstać. Ja osobiście chciałbym, aby spółka spróbowała zrobić jakąś darmową grę z opłatami wewnątrz gry.
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
25 kwietnia 2013 13:29:33
przy kursie: 10,30 zł
Wczoraj podano komunikat, że przyspieszono publikację raportu rocznego z 15 czerwca 2013 na 29 kwietnia 2013 r. Źródło: www.newconnect.pl/?page=1045&a...Również na IGN pojawił się ciekawy filmik z rozgrywki multiplayer: uk.ign.com/videos/2013/04/24/i...
Edytowany: 25 kwietnia 2013 13:34
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
25 kwietnia 2013 17:18:56
przy kursie: 10,30 zł
Piotrch dzieki za info, pamietam ze podajac wyniki za Q4 mowili ze moga sie one jeszcze zmienic, zobaczymy to w raporcie rocznym. Co do Muliplayera chetnie bym pogral jako obcy
|
|
0 Dołączył: 2010-07-22 Wpisów: 132
Wysłane:
26 kwietnia 2013 09:55:48
przy kursie: 10,51 zł
A co nam ćwierka Stan Just ? To może oznaczać tylko jedno!
|
|
0 Dołączył: 2011-01-14 Wpisów: 183
Wysłane:
26 kwietnia 2013 10:16:47
przy kursie: 10,51 zł
W weekend byłem na Digital Dragons w Krakowie, odwiedziłem stoisko 11 bit. Nie wiem czy wiedzieliście, ale poza działalnością developerską startują z działalnością wydawniczą. Na stoisku były ulotki - poszukiwali pracowników, ale też poszukiwali ciekawych gier, które by wydali. Fajny plan dywersyfikacji przychodów
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
26 kwietnia 2013 10:34:25
przy kursie: 10,51 zł
Mógłbyś podać szczegóły? Jak miałoby to wyglądać?
|
|
0 Dołączył: 2011-01-14 Wpisów: 183
Wysłane:
26 kwietnia 2013 10:36:02
przy kursie: 10,51 zł
Niestety nic ponadto co było na ulotce. Wrzucę zdjęcie wieczorem. Było to coś w stylu:
"Masz ciekawą grę? Szukasz wydawcy, który dzięki swoim kontaktom i machinie marketingowej pomoże Ci dotrzeć do odbiorców? Zapraszamy do kontaktu"
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
26 kwietnia 2013 10:38:33
przy kursie: 10,51 zł
Czy wiadomo już na których serwisach gra wejdzie do sprzedaży? Rozumiem, że gra będzie dostępna na Steam, ale czy będzie też np. na GOG, CDP.pl,Muve.pl, Origin itp.?
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.