pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Janus Corvinus

Janus Corvinus

Ostatnie 10 wpisów
Cytat:
Co ciekawe, według doniesień z Reddita, koncern z Redmond negocjuje przejęcie kilku studiów, w tym polskiego The Farm 51, duńskiego IO Interactive i japońskiego Platinum Games. Tych kwestii hmqgg jednak nie poruszył.

www.eurogamer.pl/articles/2019...

Problemem Farm51 zawsze były mocno ograniczone środki finansowe. Po przejęciu przez MS kasy by im pewnie nie zabrakło i mogliby zrobić naprawdę wypasioną graficznie grę.

Dead Cells na Nintendo Switch
Cytat:
sprzedaje się dokładnie czterokrotnie lepiej od wersji dla PlayStation 4.

polygamia.pl/dead-cells-to-kol...
co dobrze wróży sprzedaży Moonlighter i Children of Morta.

andy_dufresne napisał(a):
[quote=rubik]
Teraz z perspektywy tych drastycznych spadków łatwo twierdzić, że rynek przesadził z entuzjazmem w wycenie w maju, ale uważam, że jeżeli nawet, to na pewno nie o 40%.


Kto przesadził, ten przesadził. Ja przesadziłem w oczekiwaniach sukces Anomaly, nie oczekiwałem aż tak wielkiego sukcesu TWOM ale akurat z Frostpunkiem udało mi się dość trafnie oszacować skalę sukcesu.

Dobrze, że Project 8 będzie miał budżet co najmniej 20 mln. Małych gier jest za dużo a średnich za mało. Limit na jedną grę dla wydawnictwa powinni podnieść do 4 mln.

Cytat:
Bardzo dobra sprzedaż „Frostpunka” i „Moonlightera” oraz utrzymujące się na satysfakcjonującym poziomie przychody ze sprzedaży „This War of Mine” sprawiły, że w I półroczu 2018 roku 11 bit studios S.A. wypracowało rekordowe wyniki w swojej historii. W tym okresie przychody Spółki wyniosły 45,72 mln PLN


Za drugi kwartał 2018 przychody szacowałem na 41,4 mln zł. Ponieważ za pierwsze półrocze mieli przychód wynoszący 45,72 mln zł a za pierwszy kwartał 2,245 mln zł to znaczy, że za drugi kwartał przychód wyniósł 43,475 a ja pomyliłem się tylko o 2,075 mln zł.

Nie wiem jakie pokażą zyski za drugi kwartał 2018 roku bo to zależy od tego ile zdecydują się odliczyć kosztów produkcji. Przychody za ten okres szacuję na 41,4 mln zł ale to też są dosyć niedokładne szacunki bo nie jest do końca jasne, czy te pierwsze sprzedane 250 tys. egzemplarzy pokryły koszty w wysokości 10 mln czy 12 mln zł.

Też się nad tym zastanawiam. Jako mnożnik komentarzy dla szacowania liczby sprzedanych kopii przyjąłem 62,1735886595374 co na samym Steam powinno dać do końca czerwca sprzedaż 819137 kopii a wraz z GOG - 849416. Nie zapisałem, ile dokładnie było recenzji kopii Frostpunka zakupionych na Steam na koniec 30 czerwca ale pewnie około 10878 (jeśli ktoś wie ile było dokładnie, to niech napisze). 679334 podzielone przez 10878 daje 62,45026659312374 czyli niemal dokładnie tyle ile ja przyjąłem jako mnożnik.

Frey napisał(a):
Najwyraźniej część inwestorów dowiedziała się (z widocznym przerażeniem), że gry bywają hakowane i nielegalnie rozpowszechniane ..... hello1
Fakt zhakowania TWOM 11Bit potrafiło świetnie wykorzystać marketingowo - myślę, że i w tym przypadku coś wymyślą.


Frostpunk nie został zhakowany. Po cholerę ktoś miałby go hakować, skoro na GOG jest wersja bez zabezpieczeń?

Cytat:
A dlaczego nikt nie uwzględnia kupna gry w Edycji Wiktoriańskiej, czyli płyty fizycznie? myśle że rozeszło się spokojnie 50 tysięcy kopi tej edycji.


Dlatego, że Edycja Wiktoriańska zawiera klucz Steam i do działania wymaga Steama. Obecnie wszystkie egzemplarze Frostpunka są na Steam, GOG i w sklepie Microsoftu ale tam prawie nikt nie kupuje więc nie warto nawet brać go pod uwagę.

Cytat:
Narzędzie kompletnie nierzetelne, bardzo duże rozbierzności (biorąc pod uwage recenzje) które cieżko w jakiś logiczny sposób wyjaśnic.


Przeciwnie. Bardzo rzetelne. Właśnie poinformowano, że sprzedaż Hollow Knight na samych pecetach przekroczyła milion egzemplarzy.
www.cdaction.pl/news-54036/hol...
Barter.vg pokazuje 1 030 144 egzemplarze.
https://barter.vg/i/28460/?

lelo-pakero napisał(a):
No i teraz dochodzimy do Frostpunka – tu pokazuje 691k…


Według moich szacunków do końca czerwca sprzedano na Steam 819 137 sztuk Frostpunka a razem z GOG 849 416. Zatem nawet ja mocno przeszacowałem sprzedaż a byłem tu ganiony za defetyzm.

Wszyscy się wypowiadają, więc wypowiem się i ja. Trailer Cyberpunka jest niestety słaby. Wstęp do trailera, czyli to niby zhakowanie sali pokazowej i wpisywanie komend w komputerze był genialny. W trailerze jest też genialna muzyka ale jego forma w postaci posklejanych, bardzo krótkich ruchomych obrazków z gry jest do kitu. Taka forma trailerów to najbardziej prymitywna forma ale nawet w takiej formie trailer byłby lepszy gdyby wywalili z niego lektora a ujęcia wydłużyli dwukrotnie. Obecnie by cokolwiek zobaczyć, trzeba oglądać na spowolnieniu albo robić stop-klatki.

Jeśli zaś o samą grę chodzi to jest tym, czym powinna być by sprzedać się zarąbiście dobrze. Jest połączeniem GTA V ze strzelanką FPS i RPG z porządną fabułą a wszystko to w cyberpunkowym, retro-futurystycznym sosie. Będę bardzo zdziwiony, jeżeli w dwa lata po premierze nie będzie sprzedanych przynajmniej 30 mln kopii. Nie wiem, czy pobije sprzedażą GTA V ale jest to bardzo możliwe. CDP ma kupę kasy więc na pewno nie pokpi sprawy jakości i dopracuje grę na premierę. Spodziewam się zatem ocen w okolicach 95%. Dawno temu zapowiadali, że kampania będzie bardzo krótka ale za to intensywna i niesztampowa. Uważam, że była to bardzo słuszna koncepcja. Potem się ponoć z tego wycofali ale nie zdziwiłbym się, gdyby jednak trzymali się pierwotnych założeń i gra wyszła pod koniec tego roku. Z pewnością byłoby to zaskakujące i niesztampowe zagranie. Osobiście uważam, że wyjdzie nie później niż pod koniec przyszłego roku.

Wydawanie niedopracowanych gier nie prowadzi do niczego dobrego. Agony miało ogromny potencjał i został on zmarnowany. Krzysztof Kostowski widząc, jak duży jest to potencjał, powinien zwiększyć budżet, przesunąć premierę, wziąć za pysk całe Madmind i zagonić ich do poprawiania niedoróbek. A najlepiej jakby już na początku procesu twórczego ustalił budżet na trzykrotnie większy i dwukrotnie zwiększył zespół.

House Flipper - 78% pozytywnych recenzji na Steam
Wizard of Legend - 88% pozytywnych recenzji na Steam
Beat Cop - 84% pozytywnych recenzji na Steam

Moonlighter - 75% pozytywnych recenzji na Steam

Trochę słabo jak na flagowy produkt wydawniczy. Oby w wersji na Switcha poprawili niedoróbki.

Nie mam pojęcia jak dużo zrobią darmowych dodatków i ulepszeń gry. Ja na ich miejscu zrobiłbym bardzo dużo i dlatego podałem taką kwotę. Frostpunk ma być ziarenkiem, z którego wyrośnie mnóstwo innych gier w różnych gatunkach. W tym świecie można zrobić bardzo klimatycznego FPS, rozbudowanego RPG, klasyczną przygodówkę, klasyczną grę survivalowo-eksploracyjną itd. Dlatego robiłbym mnóstwo bardzo dobrych dodatków by ugruntować markę Frostpunk i 11bit tak, by wszyscy gracze podawali 11bit jako przykład firmy najlepiej dbającej o klienta a Frostpunk jako wzorzec tego jak należy rozwijać grę. Takie działanie zmniejszyłoby oczywiści krótkoterminowe zyski ale w długim okresie przyniosłyby olbrzymie korzyści. Kupiłem akcje 11bit wierząc, że zrobią kiedyś hit na miarę Angry Birds, Minecraft czy GTA IV więc nie martwi mnie zmniejszenie zysków w krótkim terminie jeśli dzięki temu będzie budowana marka 11bit i Frostpunk. Jako gracz i fan hard SF chciałbym, żeby dogadali się z Jackiem Dukajem by mogli rozbudowywać uniwersum Frostpunka o pomysły zawarte w jego "Lodzie". Kiedyś już z nim współpracowali przy produkcji "They".

Rif napisał(a):
Czemu - 250k, skoro 10 mln będą amortyzowac przez wiele kwartałów, a 2 mln marketingu już w zasadzie znalazło się w kosztach poprzednich?

A co za różnica przez ile kwartałów będą amortyzować koszty? Koszt wytworzenia to koszt wytworzenia i wcześniej czy później rozliczą całość. Marketing już rozliczyli ale to był marketing Frostpunka a mnie interesuje ile zdołają wyjąć z tej inwestycji. Jak będą robić dużo bezpłatnych dodatków to do kosztów wytworzenia będzie trzeba doliczyć jeszcze z milion albo dwa.

Rif napisał(a):
Zysk mają już dużo wyższy, jak to wyliczyleś?

((Suma recenzji ze Steam i GOG) * 62,1735886595374 - 250000) * 30 zł = 12985576 zł

Trwało to prawie tydzień dłużej niż sadziłem ale w końcu wedle moich szacunków zysk 11bit z samego Frostpunka przebił największy roczny zysk jaki osiągnęła ta firma i na chwilę obecną wynosi około 12 985 576 zł.

Dobre wieści są takie, że spadek dodawanych recenzji a więc i sprzedaży nieco wyhamował.


kliknij, aby powiększyć

http://steamspy.com/app/323190

Gdyby utrzymało się obecne tempo sprzedaży to już w sobotę dochód z Frostpunka powinien przekroczyć największy rocznych dochód jaki osiągnął 11bit.

Niestety udział pozytywnych opinii na Steam spadł z 86% na 85%. 11bit powinien jak najszybciej wydać łatkę poprawiającą błędy, dodać ze trzy nowe scenariusze i dodawać kolejne trzy co miesiąc. Jak poprawią błędy i zaczną dodawać nowe scenariusze to powinni utrzymać zainteresowanie graczy i może wtedy sprzedaż w tym roku osiągnie milion albo nawet półtora.Przydałoby się też dodać język japoński, koreański, portugalski i włoski.

Frey napisał(a):
No popatrz - a mi dobowo z 1 (godz. 11:00) na 2 maja (11:00) wyszedł przyrost o 512 komentarzy....i to przy wyraźnej mniejszej obecności graczy z Chin.


1 maja o 21:10 na Steam było 7152 recenzji a na GOG 294.
2 maja o 21:53 na Steam było 7566 recenzji a na GOG 314.

(7566+314)-(7152+294)=434

Cytat:
Zupełnie nie rozumiem dlaczego uważasz, że sprzedaż They are billions rzekomo zatrzymała się na ok. 500 tyś?


Gdy Steam udostępniał jeszcze dane z kont graczy i StemSpy mógł je skanować, jakiś miesiąc czy półtora temu, sprzedaż They Are Billions wynosiła 500 tys. sztuk. 29 kwietnia StemSpy wskazywał 518 tys. Jeśli przez miesiąc sprzedaje się tylko 18 tys. sztuk to jak dla mnie sprzedaż się zatrzymała.

Cytat:
Najprawdopodobniej sprzedaż FP już osiągnęła 500 tyś.


Według moich szacunków dziś o 21:00 było 510 694 sprzedanych sztuk. Od wczoraj o 21:53 do dzisiaj o 21:00 przybyły tylko 334 komentarze. Widać wyraźnie, że sprzedaż mocno zwalnia.



Cytat:
Dlaczego miałaby się zatrzymać - jakieś argumenty?


A dlaczego nie miałaby się zatrzymać? Dlaczego sprzedaż They Are Billions stoi teraz praktycznie w miejscu? Na różne gry jest różny popyt. W jedną chce grać 80 mln osób a w inną 8 tys. osób. Gdy wskazywałem, że prawdopodobieństwo wielkiego sukcesu Frostpunka jest małe bo strategie są mało popularne w obecnych czasach a steampunk jest całkowicie niszowy to pisano, że się mylę i podawano przykład They Are Billions. Steampunkowa strategia i proszę jak się dobrze sprzedaje! Sprzedawała się dobrze ale krótko. Tak samo może być z Frostpunkiem. Ale jak rozumiem They Are Billions można przywoływać tylko jako przykład zwiastujący doskonałą sprzedaż Frostpunka a odwrotnie to już nie bo to herezja.

Z 1 na 2 maja przybyły tylko 434 komentarze co daje ok 27 tys. sprzedanych sztuk a gra obecnie spadła w rankingu global top sellers na 4 miejsce. Wygląda na to, że podobnie jak w przypadku They Are Billions, sprzedaż zatrzyma się na ok.500 tys. sztuk.

pikupiku napisał(a):
Założyłem właśnie płatne konto na SteamSpy i pokazuje dokładnie 588,000 (stan na 28 kwietnia). Battletech ma 530,000.
Te liczby brzmią niewiarygodnie dobrze


Dla mnie też. Gdy 11bit ogłosiło przedwczoraj o 14:00, że sprzedali 250 tys. egzemplarzy Frostpunka, na Steam były 3832 recenzje a na GOG 189 ocen. Daje to 62,17358865953743 egzemplarza gry na jedną ocenę. Dziś o 13:24 na Steam i GOG było 5716 ocen co dawałoby 355 384 sprzedanych kopii. Szkoda, że założyciel StemSpy nie przewidział wcześniej ruchu Steama i nie zaczął uczyć AI przewidywać sprzedaż, gdy miał jeszcze dostęp do danych. Z drugiej strony może to nie aż tak wielka przeszkoda. W końcu ma dane archiwalne a przy różnych komentarzach na forach, tweetach, filmach na YT itd. są daty więc AI może dojść do tego jak wielki odzew w internecie generuje dany wolumen sprzedaży. Jeśli faktycznie jest już ponad 500 tys. sprzedanych kopii to jutro pewnie będzie następny komunikat o sprzedaży, no chyba, że poczekają z nim aż sprzedaż osiągnie milion. O ile osiągnie. They Are Billions sprzedawało się intensywnie ale krótko. Z tego co pamiętam, po osiągnięciu 500 tys. sprzedaż zamarła. Podobnie było z Kingdom Come. Skoro masz płatne konto na SteamSpy to mógłbyś sprawdzić ile licznik wskazuje teraz dla They Are Billions.

aircanada15 napisał(a):
Poza tym przychód na kopii powinien być bliższy 53-55 zł uwzględniając zniżkę dla posiadaczy TWOM.


Ja szacowałem, że przychód dla 11bit z jednej kopii Frostpunka to 53,9 zł. Czyli też przeszacowałem bo od wczoraj nie trzeba szacować a można policzyć.

Budżet Frostpunka wraz z wydatkami na marketing to 10 mln zł. Skoro 250 tys. kopii gry pozwoliło na zwrócenie z nawiązką wszystkich wydatków na jej wyprodukowanie i rozreklamowanie to z prostego rachunku 10 000 000 : 250 000 = 40

Ponieważ sprzedanie 250 tys. kopii zwróciło z nawiązką wyprodukowanie gry to przychód z jednej kopii może wynosić 41 czy 42 zł. A teraz będzie trzeba od tego odliczyć jeszcze CIT. Czyli dochód z każdego sprzedanego egzemplarza od wczoraj po 9:00 to od 32,52 zł do 34,02 zł.

Z pomocą tłumacza google przeczytałem wszystkie negatywne opinie o Frostpunku na Steam.

Na 309 recenzji 60 jest negatywnych. Cztery recenzje mówią, że gra jest słaba i nudna a reszta, że gra albo się nie uruchamia albo się uruchamia ale działa bardzo źle. W dodatku nie można zmienić rozdzielczości ani uruchomić w oknie. Czyżby 11bit pozazdrościło sukcesów CI Games? Stan techniczny gry to porażka. Premiera była przekładana tyle razy, że gra powinna śmigać bez zacinek i bugów. To już trzecia z kolei premiera zabugowanej gry. Quo vadis 11bit?

Elemis napisał(a):
Tak jak obserwuję listy sprzedaży to zarówno na GOG.COM jak i HumbleStore Frostpunk bije Battletecha. I jest to chyba "pobicie" dość znaczące.


Dzieje się tak dlatego bo Battletech ma preordery na Steam a Frostpunk nie więc jak ktoś chce kupić przedpremierowo Frostpunka to musi to zrobić na GOG albo na Humblestore.

inwestor intuicyjny napisał(a):
Ja myślę że będzie lepiej, bo jak pisałem FP generował 2-3x większe zainteresowanie niż SM, ma oryginalniejszą tematykę, i będzie dostępny w przystępniejszej cenie.


Skoro Frostpunk generował 2-3 razy większe zainteresowanie niż Surviving Mars to dlaczego?

Frospunk
Około 10 600 odfiltrowanych wyników

FROSTPUNK - Official Reveal Trailer (New Survival Game 2017) - 1,1 mln wyświetleń
Let's Try: Frostpunk -- Frozen Survival Base-Building - 557 tys. wyświetleń
FROSTPUNK | Debut Gameplay Trailer - "Heartbeats" - 250 tys. wyświetleń

www.youtube.com/results?search...

Surviving Mars
Około 56 900 odfiltrowanych wyników

Surviving Mars - Pre-Order Trailer "Life on Mars" - 6,2 mln wyświetleń
Surviving Mars - Gamescom Gameplay Reveal Trailer - 1,9 mln wyświetleń
Surviving Mars - Announcement Trailer - 1,2 mln wyświetleń

www.youtube.com/results?sp=CAM...


Jest bardzo mało prawdopodobne by Frostpunk sprzedał się lepiej niż Surviving Mars. Paradox zjadł zęby na produkcji i wydawaniu strategii. Ma dużo więcej kasy od 11bit i znacznie większą rozpoznawalność marki. Poza tym baza na Marsie to nośny temat i w zasadzie nie muszą tej gry promować bo mimowolnie promuje ją Elon Musk swoimi rakietami i planami wyprawy na Marsa.

Nie ma ani jednej cyberpunkowej gry, książki czy filmu, który byłby wielkim, komercyjnym sukcesem a steampunk jest dziesięć razy bardziej niszowy od cyberpunku. Co z tego, że oryginalny? Obstawiam, że Frostpunk sprzeda się co najwyżej w połowie tak dobrze jak Surviving Mars i szczyt liczby grających też osiągnie góra połowę wartości Surviving Mars choć recenzje zapewne będzie miał lepsze.

Warto też spojrzeć na liczbę wyświetleń filmików na Youtube o obu tych grach. Pierwsze trzy filmiki z Frostpunka o największej liczbie wyświetleń mają odpowiednio 490 tys., 258 tys. i 227 tys. a pierwsze trzy z Surviving Mars mają 1,8 mln, 1,2 mln i 767 tys.

Odpowiednia data premiery dla Frostpunka jest teraz, czyli początek lutego, miesiąca słynącego z mrozów. Marzec to kiepska data premiery, tym bardziej, że to pewnie będzie druga połowa marca a 15 marca wychodzi gra bardzo podobna do Frostpunka o zakładaniu bazy na Marsie pt. Surviving Mars. W dodatku Surviving Mars wychodzi nie tylko na PC ale też konsole. Zatem Frostpunk będzie musiał konkurować z bardzo podobną grą o której będzie znacznie głośniej i która będzie miała zapewne znacznie więcej reklam bo jest wydawana przez Paradox Interactive. Czarno widzę premierę Frostpunka.

Trailer jest taki se, ani mnie on ziębi ani grzeje. Trailer TWOM jest o niebo lepszy ale trailer TWOM to jeden z najlepszych trailerów w historii. Wydaje mi się, że Frost Punk będzie bardziej podobny do Banished niż do TWOM. Gra Banished wyszła w lutym 2014 i sprzedała się mniej więcej tak samo jak TWOM ale obecnie gra w nią ponad dwa razy więcej ludzi niż w TWOM. Tak więc jeśli Frost Punk to klon Banished albo skrzyżowanie Banished z TWOM, można być spokojnym o sprzedaż. Przyniesie co najmniej tyle samo zysku co TWOM a zapewne od dwóch do pięciu razy więcej.

Pierwsze wrażenia z Czernobyl VR.
Cytat:
Chernobyl VR Project doskonale udowadnia, że nawet bez mutantów i bandytów Zona jest wyjątkowo przygnębiającym oraz klimatycznym miejscem. Mnie trzeba było praktycznie siłą ściągać gogle z głowy – inaczej łaziłbym po Strefie w nieskończoność.

Źródło: www.gry-online.pl/S018.asp?ID=...

Karol Zajączkowski dla Polygamii powiedział:

Cytat:
Moment, w którym jakaś zupełnie obca osoba z drugiego krańca świata podchodzi do ciebie zbić piątkę i powiedzieć „zrobiliście zajebistą grę” to jest coś, czego na targach dla biznesu się nie doświadczy, a jest to jeden z najfajniejszych momentów tej pracy. W przyszłym roku sytuacja może być inna. Mamy duży apetyt związany z Industrialem, więc jeżeli E3 utrzyma swoją pozycje, to pewnie wystawimy się tam z jakimś wypasionym stoiskiem.

polygamia.pl/juz-za-miesiac-ta...

Nie robi się na E3 stoisk z już wydanymi grami co oznacza, że Industrial najwcześniej będzie wydany w drugiej połowie czerwca 2017 roku ale bardziej prawdopodobny jest okres po wakacjach w szczególności wrzesień i październik.


Widzieliście, jaki zestaw recenzencki Bloober rozesłał do prasy? Zajebisty.
www.escapistmagazine.com/artic...

Nie wiem jak gra ale okładka zasługuje na 10/10.


kliknij, aby powiększyć

Film inspirowany This War of Mine.


Szacuję zysk netto na poziomie 9,5 mln i sprzedaż TWOM wynoszącą 360 tys. egzemplarzy.

Wklejam dane z TWOM, LOTF i Zaginięcia Ethana Cartera o liczbie recenzji i członków grup na minutę przed końcem roku. Jak firmy upublicznią dane o sprzedaży to będzie można zobaczyć czy liczba recenzji i członków grupy przekłada się na liczbę sprzedanych egzemplarzy.

TWOM
liczba recenzji na STEAM: 5376 (tak - 5182, nie - 194)
Liczba członków grupy TWOM na Steam: 111857
Liczba recenzji użytkowników na Metacritic: 341 (84)

Zaginięcie Ethana Cartera
liczba recenzji na STEAM: 2413 (tak - 2184, nie - 229)
Liczba członków grupy VOEC na Steam: 54679
Liczba recenzji użytkowników na Metacritic: 496 (82)

LOTF
liczba recenzji na STEAM: 2971 (tak - 1757, nie - 1214)
Liczba członków grupy LOTF na Steam: 56874
Liczba recenzji użytkowników na Metacritic (PC): 453 (70)

anty_teresa napisał(a):
Tak Panie Łukaszu, tak się je pokazuje, ale większość spółek przekazuje gameplaye "filmikowe" na YT lub własnej stronie, właśnie po to aby zapewnić wszystkim uczestnikom rynku dostęp do informacji cenotwórczych.


Sony, EA, Ubisoft, Microsoft itd. są spółkami akcyjnymi i są notowane na giełdzie a i tak robią mnóstwo pokazów tylko dla zaproszonych dziennikarzy.

Scarry napisał(a):

kurcze, przecież oni dopiero zaczynają pisać właściwy kod gry... nie orientujesz się kompletnie w stanie prac, zresztą jak prawie nikt, prawda?. Ciekawe czy reszta akcjonariuszy ma równie blade pojęcie w co włożyła kasę.


Nie mam akcji Farm51.

Scarry napisał(a):
Co wiesz właściwie o grze? Jak wygląda rozgrywka? Jak wyglądają lokacje? Czy ktokolwiek zweryfikował grywalność pomysłu ? Jak poradzono sobie z otwarta przestrzenią? Jaki jest etap zaawansowania pracy jeśli firma nikomu nie była w stanie pokazać grywalnego nawet kawałka gry?


Dlatego zakup akcji Farm51 jest ryzykowny. Można stracić całą kasę ale jeśli gra będzie dobra to zyski będą olbrzymie.

Scarry napisał(a):
ale to nie dlatego, brak nazwisk to brak doświadczonego game-designera, doświadczonego lead-designera, uważasz że grupa młodych niedoświadczonych ludzi zrobi światowy przebój?


Kilka razy tak się zdarzało ale faktycznie jest to mało prawdopodobne. Jest gdzieś lista ludzi aktualnie pracujących nad Get Even?

chris_martin napisał(a):
na liście best sellerów ściagmy się z Day-Z:
które sprzedało 800.0000 w trzy tygodne i 1 mln w cztery tygodnie w okresie ca. Grudzień 2013

"he game is no stranger to rapid sales. Since releasing on Steam Early Access, the game reached 800,000 in sales in just three weeks, and hit the one-million mark in just over four."
"
uk.ign.com/articles/2014/05/01...


TWOM do DayZ daleko. DayZ miał premierę 16 grudnia zeszłego roku i przez 5 kolejnych tygodni był na pierwszym miejscu. W tygodniu (19 - 25 stycznia) został zdetronizowany przez Banished ale był na drugim miejscu i od tego czasu chyba cały czas jest w TOP10 Steama czasami powracając na pierwsze miejsce. TWOM miał premierę 14 listopada i miał następujące miejsca na liście TOP 10.

Top 10 Steam (9 - 15 listopada)
www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...
10. This War of Mine

Top 10 Steam (16 - 22 listopada)
www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...
2. This War of Mine

Top 10 Steam (23 - 29 listopada)
www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...
Poza listą ale na pewno w TOP20. Może 11 albo 12 miejsce.

Top 10 Steam (30 listopada - 6 grudnia)
www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...
9. This War of Mine

W obecnym tygodniu TWOM pewnie też będzie poza pierwszą dziesiątką ale na pewno w TOP20. TWOM jest co prawda tańszy od DayZ ale i tak raczej nie sprzedał się jeszcze w milionie egzemplarzy.

Cytat:
weź się zastanów co strasznie niemądrego napisałeś. Ludzie, którzy wtedy pracowali nad pierwszym Wiedźminem - Bagiński, Madej, Truściński to byli ludzie z doświadczeniem a nie studenci z łapanki pół roku przed premierą gry.


Bagiński robił filmiki a nie grę. Jakie niby doświadczenie miał Madej i Truściński? Na MobyGames.com w przypadku Madeja są wymienione tylko Rezerwowe Psy a dla Truścińskiego Wiedźmin był pierwsza grą.

Ale byli jeszcze inni.

Brzeziński - przed Wiedźminem Archangel i Gorky Zero, gry na poziomie dotychczasowej twórczości Farm51.

Największe doświadczenie w robieniu gier mieli ludzie, którzy przybyli do zespołu z L.K. Avalon/Detalion: Maciej Miąsik, Piotr Chomiak, Danuta Sienkowska. Gry były dobre ale z innego gatunku.

Prawdopodobnie ci co odeszli z Farm51 zdążyli już zrobić najważniejszą część roboty a do reszty wystarczą świeżaki bez doświadczenia.

Kod:
mod: usunięto informację o posiadaniu akcji i nastawieniu inwestycyjnym Użytkownika.
proszę zwrócić uwagę na przestrzeganie podstawowych zasad na wątkach spółek


Mimo to chciałbym zauważyć, że argument iż Get Even będzie słaby bo nie robią go ludzie mający na koncie hity jest słaby. Nikt się nie rodzi z doświadczeniem w produkcji gier i każdy człowiek je robiący kiedyś nie miał o tym najmniejszego pojęcia. CDP nie zrobił żadnej gry przed Wiedźminem a mimo to Wiedźmin był dobrą grą. CryTek nie zrobił żadnej gry przed FarCry a mimo to FarCry był dobrą grą. Get Even nie musi być dobrą grą by się sprzedać. Jeśli będzie miał fotorealistyczna grafikę to wystarczy, że będzie przeciętny a i tak wielu ludzi kupi tylko po to, by zobaczyć tę grafę.

baks napisał(a):
Rozmawiałem przed chwilą z doświadczonym "graczem" i programistą i ..... stwierdził, że może to być świetny rywal np. dla Setlersów (sam gry nie znam) ale opinię uważam za sensowną po przedstawieniu krótkiej argumentacji. Gierka może być ciekawsza od Setlersów, bo nie wszyscy ich dobrze trawią.

Mi Riselands w ogóle nie przypomina Settlersów. Przypomina NetStorm: Islands at War
www.mobygames.com/game/windows...
Ale na razie to właściwie tylko prototyp, który wygląda bardzo kiepsko. Jak go odpicują to może być przyjemna gierka.

Scarry napisał(a):

odróżnijmy dwie kategorie firm od softuu rozrywkowego

te, które naprawdę są profesjonalnie przygotowane do tego co robią:
zgrane ekipy, przemyślane produkty, kontrola kosztów, ludzie z ogromnym doświadczeniem branżowym.. kupujesz akcje i czekasz na rosnące prawdopodobieństwo sukcesu: CDprojekt, Vivid Games, 11 bit. Quality over quantity. I z jakości wynika sukces, i wysokie prawdopodobieństwo że sukces nie zostanie przejedzony.

pozostałe:
firmy, przepraszam za określenie, od domorosłego tłuczenia softu: Bloober Team, Forever, Farm51, NicolasGames czy CIGames. Firmy nie potrafiące stworzyć stabilnych trwałych zespołów, nie kontrolujące kosztów, bujające w obłokach strasznie drogich lub ryzykownych projektów, robionych bez doświadczenia, u nich quantity over quality, brak poważnej kontroli jakości.


Istnieje nadzieja, że po sukcesie LoTF CIGames przejdzie do pierwszej grupy. Być może potrafią się uczyć na swoich błędach.

Farm51 jest moim zdaniem gdzieś pomiędzy pierwszą a drugą grupą.

Bloober, Nicolas i Forever to syf. Nicolas resztą istnieje już chyba tylko teoretycznie.

andy_dufresne napisał(a):

No i właśnie... Czy macie jakiś próg wytrzymałości psychicznej, jeżeli chodzi o poziom realizacji zysku?
Dla mnie zamknięcie pozycji (stratnej lub zyskownej) to męczarnia i walka strachu z chciwością.
Zakładany przeze mnie mentalnie minimalny poziom, przy jakim będę myślał o wyjściu (historyczne szczyty) się materializuje.
Jak teraz tego nie sprzedać? Macie jakieś terapeutyczne rady? ;)


Dla mnie też ale nie tym razem. W przyszłym roku 11bit zarobi co najmniej tyle samo co w tym więc nie ma co się martwić o spadek, bo nawet jeśli spadnie to potem szybko z powrotem urośnie. Sądzę, że kurs jeszcze w tym roku ustabilizuje się na poziomie 50 zł. A jeśli Industrial i TWoM na inne platformy będą hitami to w 2015 roku akcje 11bit dalej będą rosły.

Szkoda, że Totalbiscuit pod swoją recenzją na YouTube nie dał też linka do Gamesrepublic.

NikoPL napisał(a):
To i tak wygląda ładnie... 200.000 * 15 $ (cena pomniejszona o marże i inne tego typu potrącenia) * 3,4 (kurs $) = 10.200.000 - koszt tworzenia gry ok. 2.000.000 = około 8.000.000 PLN przy obecnej wycenie 21-22 mln.!!!!

WRĘCZ NIEWIARYGODNE


Przy 200000 sprzedanych kopii wychodzi mi 7,08 mln przychodu czyli 5,7 mln zysku.

19€ * 0,81 (bo VAT) = 15,44€
15,44€ * 0,7 (bo STEAM) = 10,81€
10,81€ * 200000 * 4,2 zł = 9082926 zł
9082926 zł - 2000000 zł = 7082926 zł
7082926 zł * 0,81 (bo CIT) = 5737170

11bit umieściło Rocka (Remigiusza Maciaszka) w This War of Mine. Moim zdaniem to bardzo fajne posunięcie marketingowe.


GRAF78 napisał(a):
Panowie narazie nie ma co jeszcze panikować, ale jak TWoM nie chwyci to będzie naprawdę krucho z kasa kursem i samą spółką ... bo kto obejmie nową emisje "pechowej" ekipy która wprawdzie robi niezłe gry ale nie umie ich sprzedać, bądź rynek ich nie potrzebuje...


Zdziwię się, jeśli chwyci. Sądzę, że się zwróci ale ledwo ledwo. Gra jest ponura, depresyjna i ma zbyt nieczytelną grafikę z irytującym, migającym tłem.

GRAF78 napisał(a):
pomysł na TWoM jest świetny ale obecne wykonanie jest niszowe, należy pomyśleć czy nie lepiej zrobić wspólnie z CD projektem survival 3D z multiplayerem oparty na tym pomyśle, gdzie gra sie grupa kilku osobową i każdy nocą wychodzi samodzielnie bądź w grupie poszukiwać przedmiotów/jedzenia, a wszyscy spotykają się w ciągu dnia we wspólnej kryjówce?


Jeśli mechanika TWoM okaże się grywalna to 11bit powinno zrobić grę podobną do TWoM ale o grupie ludzi pierwotnych żyjących w epoce paleolitu z grafiką stylizowaną na rysunki naskalne, podobnie jak zrobiono w grze Apotheon stylizując grafikę na malunki na starożytnych, greckich wazach. Pełno jest gier survivalowych o zombie a nie ma żadnej o ludziach pierwotnych z epoki kamienia łupanego a oni to dopiero mieli survival.

Powinni też zrobić klona Anomaly ale w konwencji fantasy. SF nie pasuje do gościa, który rzuca czary obszarowe uzdrawiając sojuszników czy oślepiając wrogów, gdyby to jednak był czarodziej to wszystko by pasowało.

Nie podoba mi się grafika. Liczyłem, że grafa będzie w stylu Deadlight tylko znacznie lepsza. 11bit postanowiło pójść w "artyzm" ale nie bardzo im wyszło. Grafika jest brzydka, rozpaćkana i niewyraźna. Być może to wina wyłącznie słabej jakości filmiku ale nie wydaje mi się. Ruchomy filtr graficzny nałożony na obraz, jest badziewny. Mógłby sobie być gdyby był płynny, generowany proceduralnie a nie taki migający (ma tylko kilka stale powtarzających się klatek). Powinien być nałożony tylko na to, czego nasza postać nie widzi. Zdjęcia bohaterów nie współgrają z resztą grafiki. Ja bym je zmienił na szkice węglem.

Lukasz_Mach_TheFarm51 napisał(a):

3. Nasza kampania na Steam Greenlight jest jedną z najbardziej spektakularnych w ostatnich miesiącach - w ciągu zaledwie 4 dni jesteśmy na 8 miejscu wśród gier czekających na "zielone światło" od Steama. Co więcej, mamy miażdżące statystyki dotyczące tzw. głosów na "tak" wśród społeczności steamowej (ok. 86% na "tak"), co pokazuje jak bardzo fani z całego świata czekają na grę.

Dzięki tym udanym akcjom komunikacyjnym sukcesywnie budujemy wizerunek gry i zwiększamy jego wartość również w negocjacjach z partnerami. Mamy nadzieję, że to pomoże nam osiągnąć jak najlepsze warunki ewentualnej współpracy.

Mam nadzieję, że te informacje przydadzą się Państwu:)

pozdrawiam,

Łukasz Mach



Powinniście wystartować ze zbiórką pieniędzy na Kickstarterze i uzasadnić ją mniej więcej tak jak to zrobiło studio Warhorse z grą Kingdom Come: Deliverance. Czyli, że potrzebujecie kasy, by pokazać wydawcom, że zainteresowanie grą jest duże i że warto zainwestować w nią kupę kasy. Tylko startujcie wtedy, gdy już będziecie mieli jakieś grywalne fragmenty. Same obrazki i filmiki nie odkręcą kurka. Na Kingdome Come zebrano ponad milion funtów i sądzę, że taka kasa leży w zasięgu Get Even.

PS
Mam nadzieję, że w Get Even będzie można postrzelać do komunistów tak jak było można w Deadfall Adventures.

PS2
Jeśli chodzi o klimat i gameplay to powinniście pójść w brud, smród i sugestywną brutalność jak w Last of Us albo w radosną, krwawą rozpierduchę jak w nadchodzącym Wolfensteinie czy modzie Brutal do Dooma.

Cytat:
Znów znajdziemy się w środku militarnego konfliktu, ale tym razem nie wcielimy się w żołnierza z bronią w ręku. This War of Mine opowie o życiu cywilów ukrywających się przed horrorami wojny za dnia i próbujących zgromadzić środki na przeżycie kolejnych 24 godzin pod osłoną nocy.

polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

Opis brzmi fajnie. Niby gra wojenna ale inna niż to, czego każdy się spodziewa słysząc o grze wojennej. Niby survival ale bez zombie (dzięki Bogu!). Może sprzedać się znacznie lepiej niż Anomaly.

Strzelam, że to będzie gra o mechanice Anomaly, w której kierujemy wojskowym konwojem w Iraku lub Afganistanie. Szkoda. Miałem nadzieję na Anomaly w świecie Star Wars.

Ciekawy wywiad z Wojciechem Pazdurem o Get Even. www.spidersweb.pl/2014/01/get-...

Cytat:
Szymon Radziewcz, Spider’s Web: O Get Even pisały czołowe media, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wszystko dzięki unikalnemu podejściu do tworzenia lokacji. Szeroko wykorzystywana przez The Farm 51 technika skanowania otoczenia to manewr obliczony na wywołanie małego trzęsienia ziemi w świecie gier?

Wojciech Pazdur, The Farm 51: Liczyliśmy na pewne wstrząsy, ale szczerze mówiąc, spodziewaliśmy się co najwyżej 4-5 stopni w skali Richtera, a trafiliśmy chyba 9-tkę. Sam zamysł lokalnej rewolucji pojawił się już na początku projektu – jako niewielkie w skali świata studio developerskie chcieliśmy zaoferować graczom alternatywę dla gier AAA, adresując ją głównie do tych, którzy są zmęczeni pogonią branży gier za stylistyką Hollywood i zamiast tzw. cinematic experience chcieliby zobaczyć, jakby to było, gdyby świat gry przypominał to, co widzą za oknem, a nie to jak reżyser blockbusterowego kina akcji wyobraża sobie scenografię nowego filmu.

Mangekyo napisał(a):
Dotacja oznacza, że ktoś napracował się i napisał ciężki projekt, ktoś go sprawdził i uznał że jednak wart jest przeprowadzenia. I ktoś autora projektu z tego na pewno rozliczy.


Dotacja oznacza, że ktoś obrabował ciężko pracującego człowieka, zabrał mu jego pieniądze i uznał, że wyda je tak, jak mu się podoba a nie tak, jak by się podobało wydać temu obrabowanemu człowiekowi. Ktoś inny napisał żebracze pismo z prośbą o oddanie mu cudzych pieniędzy a jakiś pasożyt zwany urzędnikiem przyznał mu te pieniądze tym samym wydając nie swoją kasę na nie swoje potrzeby. Wydawanie cudzych pieniędzy na cudze potrzeby to najgorszy ze sposobów wydawania pieniędzy. Najlepszym jest wydawanie swoich pieniędzy na swoje potrzeby. Im więcej uczciwie zarobionych pieniędzy jest wydawanych na potrzeby właścicieli, tym lepiej. Tak jest na wolnym rynku. Wolni ludzie dobrowolnie płacą za to, co chcą mieć. W socjalizmie zaś zdemoralizowane hybrydy żebraków ze złodziejami otrzymują kasę, ukradzioną ludziom, którzy dobrowolnie nigdy by im jej nie dali.

Jak tak ma wyglądać działalność 11bit to mówię im fakju i sprzedaję swoje akcje.

Na Onecie jest wywiad z Krzysztofem Płonką z firmy Better Reality.
Cytat:
Dopracowywanie tej technologii to trzy lata pracy i spore inwestycje w super komputery To, co widać w demie technologicznym (wideo powyżej) ma około roku. W tym czasie stworzyliśmy już nową technologię, która jest o wiele bardziej doskonała. Niedługo pokaże się nowe demo technologiczne. W tamtej technologii mogliśmy pozyskiwać jakieś obiekty, większe sale. Teraz potrafimy już skanować całe budynki. Z setkami pomieszczeń, korytarzami i całą konstrukcją.


Cytat:
To oznacza, że zeskanowany przedmiot czy wnętrze, już po przeniesieniu do silnika gry można animować, nakładać na niego filtry, stosować cyfrowy model zniszczeń?

Można. Myślimy nad technologią niesamowicie dokładnych zniszczeń, robiliśmy już pierwsze testy. Chcemy, żeby zniszczenia nie były konstruowane tak jak do tej pory. Graficy mozolnie tną obiekty, a potem te zniszczenia są przewidywalne. W naszym systemie destrukcja będzie bardzo realna, zupełnie jak same skany.


gry.onet.pl/artykuly/rozmawiam...

Get Even ma się ponoć rozgrywać w świecie snów jak w filmie Incepcja więc brak zniszczeń dałoby się logicznie wytłumaczyć ale skoro te skany będzie się dało niszczyć więc nie trzeba będzie niczego tłumaczyć.

Scarry napisał(a):
Ale wg mnie projekt utknie. Kasa jaką trzeba na tą grę przekracza możliwości Farmy parokrotnie. Chyba że pojadą z drukiem bez PP. A jeśli prezes pisze o 5 mln za taką grę to albo sobie robi z inwestorów jaja albo tym bardziej nie należy mu powierzać kasy.

zresztą Deadfall chyba najlepiej pokazał jak daleko im jeszcze do światowej jakości.


Wydaje mi się, że Get Even to ten rodzaj produktu, który może osiągnąć sukces w zbiórce pieniędzy na Kickstarterze, może nawet 2 mln $ mogliby uzyskać w ten sposób.

Amphibious napisał(a):
Na metacritic na podstawie 70 opinii gracze wydali notę 7.3/10 ( PC ) całkiem niezle thumbright


Te oceny to kompletna ściema. Popatrz sobie ile gier ocenili ci niby "gracze". Mają ocenionych po kilka tytułów a najczęściej tylko jeden - Deadfall Adventures. Gdyby to byli prawdziwi użytkownicy Metacritic a nie fikcyjne konta założone tylko po to by podbić ocenę DA, to mieliby po kilkadziesiąt ocenionych gier i filmów.

Niestety potwierdziły się moje obawy. Cena gry jest za wysoka a gra wyszła w okresie premier nowych konsol. Średnia na Metacritic też jest dużo niższa niż się spodziewałem ale może jeszcze podskoczy w górę jak będzie więcej ocen. Gdyby gra wyszła na początku czerwca i miała niższą cenę to na pewno lepiej by się sprzedawała.

Basement Crawl - pierwsze wrażenia z polskiego exclusive'a na PlayStation 4

"Gram.pl" napisał(a):
Na samym wstępie muszę zaznaczyć, iż dzieło Bloober Team nie będzie tytułem standardu AAA, ani produkcją, którą moglibyśmy określić mianem "większej". To zręcznościówka na wyłączność systemu PlayStation 4, która dostępna będzie do kupienia wyłącznie poprzez cyfrową dystrybucję. Niemniej, jako exclusive - i to w dodatku z Polski - należy mu się sporo uwagi. Zwłaszcza, że Basement Crawl może odnieść sukces w swoim segmencie.

www.gram.pl/artykul/2013/11/10...


Sądzę, że średnia ocen Deadfall Adventures na pewno będzie wynosić co najmniej 60%. Obstawiam 65%.

No i jest trailer.
www.youtube.com/watch?v=0RRMZK...

Opinie pod filmem na IGN.com są pozytywne
uk.ign.com/videos/2013/10/30/b...

ale widzę dwa, a właściwie trzy problemy.
1. Większość spodziewa się horroru a z opublikowanych dotychczas informacji wynika, że Basement Crawl ma być czymś pomiędzy Twisted Metal a Bombermanem z widokiem z góry. Przynajmniej w mojej głowie pojawiała się taka wizja.
2. Grafika w trailerze jest dobra ale to prawdopodobnie render a nie filmik na silniku gry liczony w czasie rzeczywistym. Będzie niezły zawód jeśli okaże się, że Basement Crawl ma grafę na poziomie A-Men. Gdyby jednak miał mroczno-kolorową grafikę 3D z porządnym oświetleniem, fizyką i elementami gore to mogłaby to być dobra gra.
3. Bloober Team nie stworzył ani jednej dobrej gry. Czasem się zdarza, że ludzie, którzy tworzyli same słabizny mają nagle przebłysk geniuszu i tworzą hita, ale rzadko ma to miejsce.

Basement Crawl - nowe informacje na temat polskiej gry na PlayStation 4
"Eurogamer.pl" napisał(a):
Akcja toczy się w labiryncie, podzielonym na kwadraty. Zadaniem graczy jest odpowiednie rozmieszczenie pułapek i pokonanie przeciwników. Twórcy przygotowują cztery klasy postaci, każdą z własnymi power-upami i zestawem broni. Całość przywodzi na myśl klasyki w stylu Spy vs. Spy czy Bomberman.
www.eurogamer.pl/articles/2013...


Niedługo pewnie pokażą obrazki z gry. Premiera PS4 niecałe trzy tygodnie a o grze cicho-sza.

Nie znacie się. Cena jest z pewnością ustalona na tak wysokim pułapie, by można było już na początku dać promocję: "Ludzie, kupujcie! Deadfall Adventures 50% taniej!".

Testy wersji beta gry Deadfall Adventures - Indiana Jones po polsku

"fsm" napisał(a):
Znalazłoby się jeszcze kilka mniejszych tzw. dupereli, ale już się nie będę pastwił. Uwierzcie, gdy piszę, że Deadfall Adventures zapowiada się na bardzo przyjemną strzelaninę, która zaoferuje coś więcej niż bezmyślne naparzanie do głupich oponentów

http://gameplay.pl/news.asp?ID=80615

Amphibious napisał(a):
Mam nadzieję że gra odniesie sukces a do drugiej części wezmą innego wydawcę .


Marka Deadfall Adventures należy do Farm51 a nie do Nordic Games?


Michał Nowicki z Gram.pl napisał(a):
Mimo wszystkich wad, jak na razie Deadfall Adventures sprawiło mi więcej przyjemności, niż zawodu. Bo choć bardzo wyraźnie widać tu na każdym kroku ograniczony budżet, a przerywniki filmowe ma się ochotę od razy wyłączyć, to jednak sama rozgrywka potrafi dać sporo radości. Nie wiem, co jest takiego w tej grze, ale po prostu świetnie spędzało mi się z nią czas. Jeśli Farm 51 doszlifuje większość niedopracowanych elementów, ma spore szanse na wyprodukowanie naprawdę udanej gry. W moim odczuciu zdecydowanie bardziej grywalnej i sprawiającej większą frajdę, niż choćby mający zapewne kilkukrotnie większy budżet Sniper.

Niekoniecznie. Grafika to nie wszystko. Liczy się jeszcze grywalność a super grafika to również super wymagania sprzętowe i co za tym idzie mała liczba potencjalnych klientów (przynajmniej na początku). Anomaly 2 może się stać longsellerem ale raczej nie bestsellerem. Tak czy inaczej na pewno zarobi na siebie z nawiązką.

Tymczasem wyszło na jaw, że Sony szykuje własne gogle VR. Czy 11bit prześpi nadchodzącą rewolucję na rynku gier czy wykorzysta szansę by znaleźć się w czołówce firm robiących najlepsze gry dla okularów VR?

Wyobraźmy sobie Anomaly 3 w którym jest wykorzystany poniższy patent:



W widoku z góry wydajemy rozkazy a po kucnięciu wcielamy się w wojaka, obserwujemy otoczenie z jego oczu i naparzamy z karabinu do wrogich żołnierzy. Anomaly 3 mogłoby być wzbogacone o mobilnych przeciwników, z którymi musielibyśmy się rozprawiać osobiście w trybie FPP podobnie jak w Sanctum 2, (który sprzedał się lepiej niż Anomaly 2), zaś nasz konwój standardowo napieprzałby w wieżyczki. Chciałbym jednak, by następna gra w stylu Anomaly nie była Anomaly tylko jakimś Star Wars.

Bohemia Interactive (ci od ArmA) ma oddział w Australii, który wyprodukował Virtual Battle Space czyli taką hardkorową Armę do szkolenia żołnierzy.

W komunikacie jest mowa o tworzeniu symulatorów pola walki, uzbrojenia oraz maszyn bojowych przy użyciu najnowszych technologii informatycznych wykorzystywanych przez branżę gier oraz przemysł obronny. Te najnowsze technologie wykorzystywane przez branżę gier to zapewne Oculus Rift i jakieś czujniki pozwalające przenieść ruchy całego ciała gracza do wirtualnej rzeczywistości.

Podejrzewam, że Farm51 ma wyprodukować polski odpowiednik VBS. Ciekawe tylko na jakim silniku bo Unreal za bardzo się nie nadaje do otwartych przestrzeni. Najlepszy byłby chyba CryEngine. Uważam, że Oculus Rift i okulary VR szykowane przez Sony, zrewolucjonizują branże gier i cieszy mnie fakt, że Farm51 zacznie zdobywać doświadczenie w produkcji gier, które będą wykorzystywać gogle VR. Przydałoby się by w ramach wprawki przed stworzeniem symulatora dla wojska dodali wsparcie dla Oculusa w Deadfall Adventures. Można to zrobić szybko i tanio a zawsze to trochę więcej szumu wokół gry.

Widzieliśmy Lords of the Fallen - polskie RPG śladami Dark Souls
Cytat:
Kiedyś porównaliśmy polską grę Lords of the Fallen z Dark Souls. Jednak po jej pokazie na targach gamescom weryfikujemy tę tezę, bo Polacy z CI Games mają sporo autorskich pomysłów, jak rozwinąć formułę wypracowaną przez studio From Software.

Nordic to głupi wydawca. Wrzesień to ostatni termin na dobrą premierę. Najlepszy był początek czerwca bo DA to taka wakacyjna gra ale skoro nie zdążyli jej zrobić to mógł być wrzesień. Co oni w Nordicu sobie wyobrażają, że w listopadzie sprzeda się lepiej? Dokładnie 15 listopada jest premiera PlayStation 4. Podobno tydzień wcześniej nowego Xboxa. wszyscy będą się ekscytować nextgenami i grami na nextgeny a Deadfall Adventures utopnie pod falą tej ekscytacji. Jak chcieli zrobić japońską wersję to trzeba było ją zrobić już dawno a nie wstrzymywać premierę na całym świecie by Japończcy mogli zagrać po Japońsku. Zresztą wątpię by japońska wersja była dobrym pomysłem. Japończycy mają dziwne gusta, graja w dziwne gry i o ile mi wiadomo, nie lubią FPS.

Scarry napisał(a):
@ratyn
wszyscy wielcy producenci FPSów wojennych odpuszczają w tym roku II wojnę światową

Wszyscy wielcy producenci FPSów wojennych odpuszczają II wojnę światową od 2009 roku. Ostatnie drugowojenne FPS to "Brothers in Arms: Hell's Highway" i "Call of Duty: World at War", które ukazały się w 2008 roku.

Cytat:
bo uznają że temat jest tak wyeksploatowany że już nie ma zainteresowania i konsument nie kupi kolejnej wojennej gry.

Wyeksploatowany to jest temat strzelanin współczesnych. Od 2008 roku nie było żadnej wysokobudżetowej gry FPS w realiach II wojny światowej z kampanią dla pojedynczego gracza. Podczas gdy od tego czasu ukazały się się:

Battlefield: Bad Company
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield 3
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Modern Warfare 3
Call of Duty: Black Ops 2
Medal of Honor
Medal of Honor: Warfighter

Cytat:
W tym momencie budzi się CIA. Gdybym był akcjonariuszem to raczej bałbym się o to dlaczego firma znowu wchodzi w tak ryzykownym momencie. Ma lepszych marketingowców niż EA czy Relic ?


Pewnie, powinni zrobić drugowojenny FPS w tym samym czasie gdy zrobią go DICE, Gearbox Software, Infinity Ward albo Treyarch. Gra od CI byłaby z pewnością lepsza niż gry od tych małych, niedoświadczonych studiów. A nawet jeśli nie, to marketingowcy CI z łatwością przekonaliby graczy, by nie kupowali badziewia od DICE czy Infinity Ward a kupili wspaniałego Enemy Fronta.

Konami robi karciankę Star Wars: Force Collection. Skoro Disney zgodził się, by Konami robiło karciankę w świecie Gwiezdnych Wojen to zgodziłby się też, by 11bit zrobiło tower offence i tower defence w świecie Gwiezdnych Wojen. Skoro opłaca się zrobić gwiezdnowojenną grę Konami, które jest przynajmniej 10 razy większe od 11bit to tym bardziej opłacałoby się to zrobić 11bit.

A tu mamy grę The Gallery: Six Elements, która zebrała na Kickstarterze 83 tys $ i jest przeznaczona na Oculus Rift.



Jak dla mnie prezentuje się znakomicie. Skoro można zrobić taką grę za 83 tys. $ to 11bit stać na zrobienie takiej gry. Albo takiej:



lub takiej:



Siłą rzeczy wszystkie gry na Oculus Rift i Razer Hydra są innowacyjne bo to terra incognita projektowania gier. 11bit szczyci się tym, że jest innowacyjne więc powinno robić grę na Oculus Rift. Jest jeszcze sporo czasu do premiery tego urządzenia.

Deadfall Adventures - relacja i pierwsze wrażenia na martwo


Von Zayowi się podoba.

Najlepszą nutką szaleństwa byłoby stworzenie gry takiej jak Anomaly ale w świecie Gwiezdnych Wojen. 11bit powinien umówić się z Disneyem albo Electronic Arts i zrobić taką grę. Nie wiem tylko do kogo powinien uderzyć z propozycją. Disney zaklepał sobie robienie małych gierek na telefony a EA dużych gier na PC i konsole. Anomaly nie jest ani dość małe na Disneya ani dość duże na EA. Anomaly w uniwersum Star Wars sprzedałoby się minimum 10 razy lepiej niż Anomaly a co za tym idzie 11bit zarobiłby ze 3 razy więcej pieniędzy. A rozgrywka bardzo dobrze pasuje do tego uniwersum. Są różnorakie pojazdy kroczące i jeżdżące, są lasery, pola siłowe itd. no i są ludki z supermocami (jedi i sith). Skoro Disney zgodził się na to, by Capcom zrobił DuckTales Remastered a Sega zrobiła Castle of Illusion HD to nie widzę powodu, dla którego Disney nie miałby się zgodzić na zrobienie przez 11bit gry w świecie Star Wars. Oprócz gry takiej jak Anomaly, (mogłaby mieć np. tytuł Attack Squadrons), można też zrobić normalną obronę wieży gdzie wieżą jest Gwiazda Śmierci (Defense of the Death Star) a obrona trwa aż do jej zniszczenia. Im ktoś dłużej jej bronił, tym wyżej jest na liście rankingowej.
Drugą najlepszą nutką szaleństwa byłaby produkcja gry na Oculus Rift, który zrewolucjonizuje gry i rozpocznie istne szaleństwo na punkcie VR. Ci, którzy jako pierwsi zrobią dobre gry wykorzystujące gogle wirtualnej rzeczywistości, zarobią najwięcej i zbudują fundament do jeszcze większych zarobków w przyszłości. A gra na OR wcale nie musi być droga. Można np. zrobić coś takiego jak Fruit Ninja tyle że w 3D. Stoimy sobie w miejscu a ludzie rzucają w nas owocami i musimy je ciachać naszą kataną, którą poruszamy za pomocą kontrolera o nazwie Hydra od firmy Razer.
Można też połączyć obie nutki szaleństwa i zrobić grę w świecie Gwiezdnych Wojen na Oculus Rift. Jesteśmy sobie Sithem jeszcze w czasie szkolenia i naszym mieczem świetlnym ciachamy Ewoki wystrzeliwane z katapulty.

Recenzja "Die! Die! Die!". hcgamer.pl/die-die-die-recenzj...
Bloober trzyma poziom.

Cytat:
Będę wstrętny i już na starcie wszystkie karty wyłożę na stół. Nie kupuj tej gry. Nie wiem wprawdzie ile ona kosztuje (recenzja powstała w oparciu o kod, a sprawdzać mi się nie chciało), ale bez względu na to, jak niska nie byłaby to kwota, rozsądniej jest ją przeznaczyć na chociażby papier toaletowy, który z rzeczoną grą ma jedną wspólną cechę. Sam domyśl się jaką...


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków

MMORPG za milion zł? Na pewno nie. Moim zdaniem będzie to platformówka 2D z bardzo ładną grafiką, zagadkami logicznymi i siekaniem potworków. VIVID, skoro specjalizuje się w grach sportowych, mógłby zrobić grę sportową o igrzyskach olimpijskich. Prawdziwych igrzyskach olimpijskich a nie współczesnych podróbkach. Tego jeszcze nie było i mogłoby się sprzedać.

Jak na mój gust, to wygląda bardzo dobrze. 6/10 może nawet 7/10. Gra na pewno będzie lepsza od Snajpera i ma małą konkurencję. Byleby tylko zdążyli poprawić bugi bo premiera już niedługo.

Techland w tym roku wydał już dwie gry a ma być jeszcze Hellraid. Wszystkie mają dobre oceny i zarabiają kupę kasy. Sądzę, że gdyby był na giełdzie to kapitalizację miałby znacznie większą od CDP. Dying Light zapowiada się na hit nie mniejszy od Wiedźmina 3.

Na GRYOnline.pl pojawiła się zapowiedź Alien Rage. Wygląda na to, że gra będzie lepsza od Sniper 2 co w sumie nie dziwi, zważywszy, że fundament postawili ludzie z Farm51.
www.gry-online.pl/S022.asp?ID=...

Cytat:
ra dość zgrabnie miesza elementy charakterystyczne zarówno dla nowych, jak i starych strzelanin. Wśród tych ostatnich znajdziemy m.in. wybuchające pojemniki, które nie tylko w łatwy sposób eliminują całe grupy rywali, ale też otwierają przejścia do kolejnych lokacji – w Alien Rage bowiem zawarto częściową destrukcję otoczenia. Do rzeczy nowych z pewnością można zaliczyć regenerację zdrowia. Klasycznych apteczek nie zbieramy, co nie zmienia faktu, że leczenie trwa tutaj znacznie dłużej niż u konkurencji, przynajmniej na hardzie. Od czasu do czasu przyjdzie nam też wcisnąć jakiś przycisk lub zdemolować okolicę, by utorować sobie dalszą drogę. Zaciąć się trudno, bo do celu wiedzie tylko jedna trasa.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków

@Amphibious
Jesteś jakiś niedzisiejszy. Premiera Deadfall Adventures została przeniesiona na 27 września.

***

Na Polygami jest test Oculus Rift.
polygamia.pl/Polygamia/1,96455...

Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby przystosowanie Deadfall Adventures i Painkillera do tych okularów. Obie gry są na Unreal Engine 3 a ten silnik ma już wbudowaną obsługę OR więc dodanie jej w grze to pewnie zaznaczenie jakiejś opcji w menu silnika czy przekopiowania funkcji do kodu gry. Co prawda na razie jest tylko ze 20 tys. egzemplarzy sprzedanych i do w większości dla deweloperów ale jak wyjdzie wersja konsumencka to może być przebojem równie wielkim jak niegdyś iPhone. Zresztą dodać obsługę OR warto choćby dla reklamy gry. Jeśli zostanie dodana to można rozesłać informację do serwisów o grach i one o tym napiszą a kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy ludzi dowie się o istnieniu Deadfall Adventures.

20 czerwca wychodzi DLC do Painkillera. Widok z góry. Fajna rzecz.
polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

@Scarry
Nawet jeśli, to co z tego? Tak czy inaczej Wiedźmin 3 będzie na PS4. Tak czy inaczej CDP wyda 25 mln $ na jego promocję. Lepiej żeby wydał tę kasę na przeniesienie Wiedźmina 2 na PS+ niż jakieś nikomu niepotrzebne pierdoły jak murale czy reklamy w telewizji.

Poza tym nie sądzę by Wiedźmin 3 nie spodobał się abonentom PS+. Jakiś czas temu była ankieta, gdzie Sony pytało graczy jakie gatunki gier chcieliby widzieć na PS+ i wygrały gry RPG i przygodówki akcji. Dlatego Sony dało do PS+ Kingdoms of Amalur i Demon's Souls.

Moim zdaniem w ramach promocji Wiedźmina 3, CDP powinien z pieniędzy przeznaczonych na jego marketing zrobić maksymalnie dopasiony graficznie port Wiedźmina 2 na PlayStation 4 i umówić się z Sony, żeby dali tę grę na zawsze do usługi PlayStation Plus. Ponieważ na PS4 gra w sieci będzie wymagała wykupienia PS+ to praktycznie każdy posiadacz tej konsoli wykupi abonament PS+ a jeśli w jego ramach będzie Wiedźmin 2, to w niego zagra by przygotować się na trójkę. A jak już zagra to koniecznie będzie chciał zobaczyć co będzie dalej i kupi Wiedźmina 3. Ponieważ PS4 to praktycznie PC, zrobienie portu na tę konsolę jest bardzo łatwe, bardzo tanie i bardzo szybkie. Andriej Prochorow, szef studia 4A Games, które zrobiło Metro 2033 i Metro Last Light, powiedział:

Cytat:
Nasi programiści twierdzą, że gdyby udostępniono im development kit [PS4] to zrobiliby port na konsolę w ciągu tygodnia. Ciężko było robić grę dla przestarzałej konsoli gdy tymczasem dla nowej – żaden problem.

stalker.pl/2013/05/05/qa-wywia...

anty_teresa napisał(a):
Chyba troszku przesadziłeś...

W pełnej cenie mamy 15 PLN na akcję przychodu do spółki wedle deklaracji osób z Zarządu. Przy 30 milionach mamy 2,2M sprzedanych sztuk w pełnej cenie! Która z polskich gier się tak sprzedała?


Napisałem, że nie można wykluczyć 30 mln zysku z Deadfall Adventurer a nie, że taki zysk na pewno będzie. Skoro produkcja Sniper: Ghost Warrior kosztowała 3 mln zł a jego sprzedaż przyniosła ponoć 40 mln zł zysku to nie można wykluczyć, że kosztujący 3,2 mln zł Deadfall Adventures przyniesie 30 mln zysku. Oczywiście City Interactive był sam sobie wydawcą więc zgarnął trochę więcej kasy ale znowu nie dużo więcej bo wydawca też ponosi pewne koszty. Jak na grę za 3,2 mln zł Deadfall Adventures wygląda znakomicie. Autorzy pewnie zasuwali po 12 godzin dziennie 7 dni w tygodniu by ją zrobić i wyszło im to super. Jestem pewny na 100%, że zarobią na nim 3 mln zł, na 90%, że zarobią 10 mln zł i na 25%, że zarobią 30 mln zł. Oczywiście mogę nie mieć racji i Deadfall Adventures może nie sprzedać się nawet w 200 tys. egzemplarzy przynosząc tym samym straty. Niebezpieczeństwo jest takie, że ma premierę w wakacje, gdy chyba mało kogo obchodzą gry a jeśli się opóźni to wyjdzie w okresie, gdy wszyscy będą się jarać największymi hitami, które wychodzą od września do grudnia i grami na nowe konsole.

Na Gry-Online pojawiła się jeszcze zapowiedź tekstowa, są w niej powtórzone wszystkie informacje, które były na filmikach: www.gry-online.pl/S022.asp?ID=...

Jest jeszcze jedne filmik prezentujący gameplay z 3 poziomów: www.gry-online.pl/gol_video.as...

Na TVGry.pl pojawiły się dwa filmiki z Deadfall Adventures.

Singleplayer
http://tvgry.pl/?ID=3392

Multiplayer
http://tvgry.pl/?ID=3393

Moim zdaniem gra wygląda na taką, która spokojnie się zwróci a zapewne zarobi nawet kilka milionów. Niewykluczone też, że tych milionów będzie kilkanaście albo kilkadziesiąt. Poziomy wyglądają bardzo ładnie i klimatycznie. Mechanika strzelania jest w starym stylu. Osobiście wolałbym coś bardziej realistycznego ale teraz taka klasyczny sposób rozgrywki jest w modzie a na razie nie ma zbyt wiele konkurencyjnych tytułów, które by ją reprezentowały. Jestem więc spokojny. 3 mln zarobku to pewniak. Spodziewam się jednak 10 mln i nie wykluczam, że będzie to nawet 30 mln.

Pochopny wniosek. Jeśli gra jest dobra to obojętnie czy się dobrze sprzedaje, czy źle zawsze jest powód do robienia konwersji na inne platformy. Jeśli się dobrze sprzedaje to należy je robić po to by sprzedać jeszcze więcej a jeśli źle to po to, by zminimalizować straty bo zrobienie portu kosztuje co najmniej 10 razy mniej niż zrobienie nowej gry.

Bezsensowny argument, zważywszy, że o grze wiedzą właściwie tylko polscy gracze, bo gra wyjdzie najwcześniej za rok a jej kampania marketingowa się jeszcze nie zaczęła i nie pokazano nawet sekundy rozgrywki, ba, nawet jednego obrazka z gry. Więc niby co miałoby się cieszyć popularnością jak nic jeszcze nie ma?

Wywiad z Tomaszem Gopem o Lords of the Fallen. To może być pierwsza dobra gra wyprodukowana przez CI, o ile CI nie zbankrutuje.


Zgadzam się. W tej chwili jest na 59 miejscu listy bestsellerów Steam. Anomaly 2 na PC może jeszcze sporo zarobić, pod warunkiem, że multiplayer chwyci i granie w niego stanie się modne, jest to jednak bardzo mało prawdopodobne. Liczę na to, że gra zarobi jakieś niewielkie pieniądze ale na pewnie nie te 4,57 mln zapowiadane a ten rok. Może jeśli w tym roku zostanie wydana jeszcze jakaś gra na poziomie Anomaly 2 i stanie się hitem to 11bit zrealizuje prognozy ale nawet jeśli planują wydać w tym roku równie dużą grę to pewnie i tak się to opóźni i gra wyjdzie w przyszłym roku.

11bit powinien zorganizować jakiś turniej znanych jutuberów w multiplayer Anomaly 2.

Garść kolejnych recenzji. W tej chwili na liście bestsellerów Steam Anomaly 2 jest na 31 miejscu.

Imperium Gier - 5/5
gry.wp.pl/recenzja/konwoj-zwyc...

IGN - 8/10
uk.ign.com/articles/2013/05/15...
Destructoid - 7,5/10
www.destructoid.com/review-ano...
N4G - 8/10
thecontrolleronline.com/2013/0...
1P Start - 4,75/6
www.1pstart.net/2013/05/16/ano...
XGN - 9/10
www.xgn.nl/pc/review/45858/ano...

Recenzja multiplayera Anomaly 2 na GryOnLine. Ocena: 1/10 Angel
www.youtube.com/watch?v=1RFziC...

Trochę recenzji. Są dobre ale niepokoi mała ilość komentarzy pod nimi bo może to oznaczać, że mało kogo ta gra obchodzi.

***** POLSKIE *****

Polygamia.pl - 4/5
polygamia.pl/Polygamia/1,97394...
Gry-OnLine.pl - 8/10
www.gry-online.pl/S020.asp?ID=...
CDAction.pl - 8/10
www.cdaction.pl/artykul-32454/...
Eurogamer.pl - 8/10
www.eurogamer.pl/articles/2013...
Gram.pl - 7,5/10
www.gram.pl/artykul/2013/05/15...
Gamezilla.pl - 8,5/10
gamezilla.komputerswiat.pl/rec...

***** ZAGRANICZNE *****

GamesRadar - 4,5/5
www.gamesradar.com/anomaly-2-r...
IncGamers - 8/10
www.incgamers.com/2013/05/anom...
Hardcore Gamer Magazine - 2/5
www.hardcoregamer.com/2013/05/...
Culture Mass - 9/10
culturemass.com/gamereviews/an...
GameSkinny - 9/10
www.gameskinny.com/6pj3r/anoma...
Softpedia - 8/10
www.softpedia.com/reviews/game...
Gamezebo - 4/5
www.gamezebo.com/games/anomaly...

Tam gdzie napisałem:
Cytat:
Jeśli 11bit zrealizuje prognozy na 2013 rok to cena akcji powinna wynieść 20 zł.

Powinno być:
Cytat:
Jeśli 11bit zrealizuje prognozę na 2013 rok w 80% to cena akcji powinna wynieść 20 zł.


Jeśli 11bit zrealizuje prognozę na 2013 rok w 100% to cena akcji powinna wynieść 24,5 zł.

Kod:
mod: usunięto informację o cenie własnej transakcji i nastawieniu inwestycyjnym

Sądzę, że Anomaly 2 zdobędzie oceny na poziomie 80-85%.
Przy zysku za 2012 rok i mnożniku C/Z=10 cena akcji powinna wynosić 7 zł. Jeśli 11bit zrealizuje prognozy na 2013 rok to cena akcji powinna wynieść 20 zł. To, czy zrealizuje nie jest jednak pewne. Sądząc po ilości komentarzy pod newsami o Anomaly 2, póki co gra nie wzbudza emocji ani pozytywnych ani negatywnych. Przyjęcie jest letnie. Jedno co jest pewne na 100% to to, że cena akcji 11bit nie spadnie poniżej 7 zł bo prognoza zysku na pewno zostanie wykonana choć w 30%.

Nie sądzę, by w tym roku miała ukazać się jeszcze jedna tak duża gra jak Anomaly 2. Takiej gry należy się spodziewać najwcześniej za rok. Może ukażą się jakieś dwie małe gierki jak Funky Smugglers. W tym roku za to Anomaly 2 na pewno będzie się ukazywać na innych platformach. Przewiduję tablety z Androidem i iOS (może też Windowsem) oraz PlayStation Vita i PlayStation 4.

Tomasz Gop na Cyfrowych Smokach opowiada o "Lords of the Fallen".


cad_man
Sądzę, że twoje obliczenia są bliskie prawdy.

Uważam, że Anomaly 2 powinno wyjść na co tylko się da. A już na pewno na tablety z iOS i Androidem oraz PlayStation Vita i PlayStation 4. Ponoć programowanie na PSV jest bardzo proste a PS4 to prawie to samo co PC więc port można zrobić raz dwa. Przy tym wersja Anomaly 2 na PSV i PS4 powinna być kupowana razem a sejwy przechowywane w chmurze by można było grać na PS4 a potem wziąć PSV i kontynuować grę w pociągu, autobusie, kiblu czy kolejce do lekarza.

Jak już pisałem nie raz, 11bit powinno zrobić więcej gier o mechanice Anomaly ale w zupełnie innych konwencjach takich jak: mroczne fantasy, humorystyczne fantasy, horror, współczesna wojna, Star Wars itd.

Mogliby też zrobić klasyczną tower defence, w której bronimy Gwiazdy Śmierci przed atakami rebelianckich myśliwców.

Poza tym 11bit powinno się zająć produkcją gry FPP (może być przygodówka w stylu Myst, horror w stylu Amnesia albo gra logiczna w stylu Portal) wykorzystującej Oculus Rift. Uważam, że hełmy VR będą wielkim hitem i nastąpi wielki szał na gry wykorzystujące ich możliwości.

Nolan Bushnell powiedział:

Cytat:
Wydaje mi się, że dużo możliwości dostarczy [Google Glass]. Jeśli zdradziłbym komuś wszystkie moje pomysły, jakie wymyśliłem dla tego urządzenia, musiałbym go zabić. I jeszcze Oculus Rift. Cała branża gier reorganizuje się co jakieś pięć lat. Ostatnie pięć lat poświęcone było grom na urządzenia przenośne i krótkiemu czasowi rozgrywki, który utożsamia chyba najlepiej Angry Birds (Rovio), czy FarmVille Zyngi. To już skończone.


11bit nie załapał się na szczyt hossy na gry mobilne więc powinien chociaż spróbować załapać się na szczyt popularności gier VR.

Nowe recenzje.

g4mers.pl
wersja konsolowa: 5/10
g4mers.pl/content.php?4408-Sni...

gram.pl
wersja PC: 5/10
www.gram.pl/artykul/2013/03/17...

Polygamia
wersja X360: 2/5
polygamia.pl/Polygamia/1,13190...

Gry-Online.pl
wersja PC: 5/10
www.gry-online.pl/S020.asp?ID=...


Zrobienie Snipera kosztowało 3 mln zł i, jeśli dobrze pamiętam, przyniósł dochód wynoszący 40 mln zł. Sniper 2 kosztował 20 mln. Zakładając, że sprzeda się tak samo jak jedynka to powinien przynieść dochód 23 mln zł.

Czytam sporo recenzji i gdybym miał zgadywać po treści recenzji jaką autor wystawi notę to postawiłbym na 5/10 dlatego 7/10 mi nie pasuje.

Ukazały się następne recenzje.

Eurogamer.pl
wersja PC: 5/10
www.eurogamer.pl/articles/2013...

HardcoreGamer
wersja PC: 2,5/5
www.hardcoregamer.com/2013/03/...

Meristation
wersja X360: 4,5/10
www.metacritic.com/game/xbox-3...

Obawiam się, że Sniper 2 jest równie marny jak jedynka. Sprzeda się zapewne podobnie albo trochę lepiej bo jest na większej ilości platform ale że produkcja kosztowała 6,5 razy więcej to może przynieść mniejszy zysk. Szkoda, liczyłem na to, że CI nauczony błędami jedynki zrobi grę na co najmniej 7/10 i Sniper 2 sprzeda się dwa razy lepiej niż Sniper.

Recenzja na Gamezilla
gamezilla.komputerswiat.pl/rec...

Autor wystawił 7/10 ale z treści wynika, że to gra co najwyżej na 5/10.

Powinni też wysłać grę Maciejowi Makule bo jedynka mu się podobała. Zrobiłby filmik z dwójki i obejrzałoby go z 10 tys. osób.

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 18 stycznia 2011
Ostatnia wizyta: 9 kwietnia 2021 19:11:04
Liczba wpisów: 171
[0,05% wszystkich postów / 0,05 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 2,623 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +156,46% +31 292,76 zł 51 292,76 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło