PARTNER SERWISU
dksyohfr
25 26 27 28 29
anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 16 lutego 2014 10:26:42 przy kursie: 7,44 zł
Ja też znalazłem parę mało istotnych rzeczy w tym raporcie, ale najpierw jeden cytat z czatu:

Cytat:
Oczywiście, wolelibyśmy by DA zebrał same najwyższe oceny, jednak i tak uważamy, że rynek dobrze przyjął nasz produkt. Pamiętajmy, że budżet produkcyjny gry dla wersji PC i Xbox 360 to 3 mln zł, biorąc to pod uwagę nie ulega wątpliwości, że stworzyliśmy solidny, bardzo grywalny produkt.

www.thefarm51.com/?module=inve...

A teraz z raportu:
Cytat:
Wartość aktywów trwałych w IV kwartale wzrosła o 4 132,2 tys. zł, do 4 302 tys. zł. Wzrost ten był spowodowany zmianą statusu gry Deadfall Adventures, która od IV kwartału 2013 r. w bilansie rozpoznawana jest jako wartość niematerialna i prawna


Cytat:
Środki trwałe amortyzowane są metodą liniową. Rozpoczęcie amortyzacji następuje w następnym miesiącu po przyjęciu środka trwałego do używania.ą. Rozpoczęcie amortyzacji następuje w następnym miesiącu
po przyjęciu środka trwałego do używania


Cytat:
Amortyzacja 85,4 tys.


I teraz pytanie Games_Analityk, czy ja dobrze interpretuję to co się zdarzyło.

1. Budżet gry przekroczony o 30% - 3m vs 4,1
3. Czy zamiast rozpoznawać przychody z zerową marżą do momentu osiągnięcia kosztów produkcji(według UOR) postanowiono wrzucić koszty na środki trwałe, aby pokazać już zyski?
2. Spółka planuje DA sprzedawać przez 4 lata, bo wygląda na to, że przyjęto minimum właśnie taki okres ekonomicznej użyteczności środka trwałego? 4132/(85,4*12)=4,04. Zakładam, że amortyzację naliczano tylko za grudzień, bo środek był przyjęty na stan w listopadzie.

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 08:46:39 przy kursie: 7,44 zł
może Stockwatch powinien poprosić o komentarz zarząd spółki ?
"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 08:55:51 przy kursie: 7,44 zł
Scarry napisał(a):


porównanie trailera W2 do trailera Get even jest jak porównanie historii Titanica do lotu na księżyc - czytaj: nie ma ze sobą nic wspólnego.



scaryy znów twoje kosmiczne porównania mają się nijak do rzeczywistości

1. Łukasz Mach - Dyrektor Marketingu w TF51 (jeden z ojców sukcesu brendów Wiedźmin i Sniper)
thefarm51.com/?module=investor...

2. Farmerzy z tego co pamiętam pracowali przy Wiedźminie 1

"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 08:57:42 przy kursie: 7,44 zł
Ja wiem jak ten komentarz będzie wyglądał... Nie widzę sensu.
Ciekawsze jest jednak Twoje zdanie. Wygrzebałeś z raportu dwie pozytywne informacje, pomijając to co napisałem. Dlatego pytam o Twój komentarz.

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 09:19:49 przy kursie: 7,00 zł

The Farm 51 błysnął zyskami

www.parkiet.com/artykul/136149...
"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 17 lutego 2014 09:30:47 przy kursie: 7,00 zł
games_analityk napisał(a):
[....Scarry]


porównanie trailerów jest bez sensu bo Farm nie ma żadnych umiejętności, ani nawet przesłanek do posiadania umiejętności, które pozwoliłyby stworzyć im udaną grę komputerową na poziomie jaki Get Even wymaga. Przecież wszystko wskazuje na to że nigdy nie wyjdą poza słabo-średnie produkcje otoczone ogromnym PRem (dla frajerów, którzy się na to nabiorą jako klienci lub jako inwestorzy)

Dlatego porównywanie trailera CDRED do trailera technologii jest bez sensu.[/quote]

anty_teresa napisał(a):
Ja wiem jak ten komentarz będzie wyglądał... Nie widzę sensu.
Ciekawsze jest jednak Twoje zdanie. Wygrzebałeś z raportu dwie pozytywne informacje, pomijając to co napisałem. Dlatego pytam o Twój komentarz.

A mi się wydaje że games_analityk nie odpowie nigdy, bo nie ma o tym zielonego pojęcia. Nie masz co go męczyć. Wczesniej wychwalał NicolasGames za 300 000 sprzedanych gier. Nie po to tu jest żeby pokazywać że firma ukrywa koszty i zawyża zyski ;)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 17 lutego 2014 09:35

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 09:47:47 przy kursie: 7,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Ja wiem jak ten komentarz będzie wyglądał... Nie widzę sensu.
Ciekawsze jest jednak Twoje zdanie. Wygrzebałeś z raportu dwie pozytywne informacje, pomijając to co napisałem. Dlatego pytam o Twój komentarz.


a jak to robią najwięksi na rynku ? CDRED i CI GAMES ?



"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 09:54:08 przy kursie: 7,00 zł
To niegrzecznie odpowiadać pytaniem na pytanie...

Ustosunkuj się do poruszonych przeze mnie kwestii a ja Ci napiszę jak robią to inni.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 17 lutego 2014 10:02:04 przy kursie: 7,00 zł
AntyTeresa:

Co do pkt 1) to możliwe jest, że dorzucili do kosztów opłatę za wykorzystanie Unreal Engine 3. Nie wiem czemu wiele firm tak robi ( oprócz Farm51 tak samo robi Vivid i CIGames ), ale zawsze podają do mediów budżety gier bez opłat za silnik gry. W tym wypadku najlepiej wypada CDRED, bo oni mają własną technologię RedEngine i po części 11Bit ( też mają własną technologię, ale u nich leży dział informacyjny i marketingowy ).

Co do reszty to już omówiliśmy w PW i zgadzam się, że dziwnie DA rozliczają i osobiście nie podoba mi się to.
Edytowany: 17 lutego 2014 10:02

Inwestor88
0
Dołączył: 2010-04-05
Wpisów: 15
Wysłane: 17 lutego 2014 10:13:57 przy kursie: 7,00 zł
Może te 85 k kosztów dotyczy nie grudnia (w którym nie wykazano przychodów z gry), lecz połowy listopada - wtedy by wynikało, że amortyzują ta grę nie przez 4 lata, lecz przez 2 lata.


games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 10:17:42 przy kursie: 7,00 zł
Scarry napisał(a):

A mi się wydaje że games_analityk nie odpowie nigdy, bo nie ma o tym zielonego pojęcia. Nie masz co go męczyć. Wczesniej wychwalał NicolasGames za 300 000 sprzedanych gier. Nie po to tu jest żeby pokazywać że firma ukrywa koszty i zawyża zyski ;)



a mi się wydaje, że scary jest tu z innego powodu o którym juz kilka razy pisałem ale posty znikały

z nicolasem prosba abys nie kłamał, napisane były tylko stwierdzenie faktu który spółka zakomunikowała, wychwalanie pewnej spolki to jest twoja domena :) grabki i piasek

"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 10:21:23 przy kursie: 7,00 zł
Skontaktowałem się ze spółką i zasadniczo moje spostrzeżenia zostały potwierdzone, prócz może dyskusyjnego punktu pierwszego.

1. Tak do kosztów gry została dołożone koszty silnika, ale także parę set tysięcy kosztów "technologii", które nie zostały uznane za koszty produkcyjne. Mocno się nie czepiam.

2. Okres amortyzacji gry jest nawet dłuższy niż wyliczyłem i wynosi 5 lat. Czyli dokładnie taka sama część kosztów produkcji jest wykazana teraz(miesięcznie) jak będzie w przyszłym kwartale i za 4,5 roku... CIA ma okres amortyzacji gier 1,5 roku, a i tak zdarza im się odpisywać koszty produkcji, bo projekty już umarły.

3. Takiego modelu nikt nie zastosował i jest model rozchodu kosztów pisania najbardziej agresywny na rynku. Podstawowe podejście UOR to kapitalizowanie kosztów na zapasie i liczenie rozchodu z zerową marżą aż do momentu pełnego pokrycia kosztu gry. Taką ma 11Bit, i3d, taką miał do zeszłego roku CDRED. To podejście konserwatywne i zgodne z zasadą ostrożnej wyceny. Może nawet zbyt zachowawcze. Kasi Stefanskiej się nie podobało, ale mnie i owszem. Nieco inny model ma CDRED. Szacuje sprzedaż i przypisuje koszt jednostkowy. Jeśli sprzedaż się rozjeżdża z planem to zmiana idzie przez wynik. Najbardziej agresywne, poza F51 jest CIA. Także kapitalizują koszty na wnip, ale amortyzują maksymalnie 1,5 roku. Do tego szybko uznają przychody, bez raportów sprzedażowych, a po dostarczeniu do sklepu, czy dystrybutora.


Edytowany: 17 lutego 2014 10:23

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 10:25:38 przy kursie: 7,00 zł
anty_teresa napisał(a):
To niegrzecznie odpowiadać pytaniem na pytanie...

Ustosunkuj się do poruszonych przeze mnie kwestii a ja Ci napiszę jak robią to inni.


mój stosunek do wyników nic nie zmieni na tym forum
chciałbym aby stockwatch przepytał zarząd i zrobił jakiś fajny wywiad
mielibyśmy czarno na białym jak spółka rozlicza DA






"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 10:39:26 przy kursie: 7,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Skontaktowałem się ze spółką i zasadniczo moje spostrzeżenia zostały potwierdzone, prócz może dyskusyjnego punktu pierwszego.

1. Tak do kosztów gry została dołożone koszty silnika, ale także parę set tysięcy kosztów "technologii", które nie zostały uznane za koszty produkcyjne. Mocno się nie czepiam.

2. Okres amortyzacji gry jest nawet dłuższy niż wyliczyłem i wynosi 5 lat. Czyli dokładnie taka sama część kosztów produkcji jest wykazana teraz(miesięcznie) jak będzie w przyszłym kwartale i za 4,5 roku... CIA ma okres amortyzacji gier 1,5 roku, a i tak zdarza im się odpisywać koszty produkcji, bo projekty już umarły.

3. Takiego modelu nikt nie zastosował i jest model rozchodu kosztów pisania najbardziej agresywny na rynku. Podstawowe podejście UOR to kapitalizowanie kosztów na zapasie i liczenie rozchodu z zerową marżą aż do momentu pełnego pokrycia kosztu gry. Taką ma 11Bit, i3d, taką miał do zeszłego roku CDRED. To podejście konserwatywne i zgodne z zasadą ostrożnej wyceny. Może nawet zbyt zachowawcze. Kasi Stefanskiej się nie podobało, ale mnie i owszem. Nieco inny model ma CDRED. Szacuje sprzedaż i przypisuje koszt jednostkowy. Jeśli sprzedaż się rozjeżdża z planem to zmiana idzie przez wynik. Najbardziej agresywne, poza F51 jest CIA. Także kapitalizują koszty na wnip, ale amortyzują maksymalnie 1,5 roku. Do tego szybko uznają przychody, bez raportów sprzedażowych, a po dostarczeniu do sklepu, czy dystrybutora.




AD2. nie wiem jak wyliczyłeś te 5 lat amortyzacji

AD3. cdred jest moim zdaniem bardziej agresywny - szacuje sprzedaz i przypisuje koszt
cia - księguje sprzedaż bez raportów sprzedażowych bardzo agresywne





"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 10:57:56 przy kursie: 7,00 zł
Ad2) Wyliczyłem 4 lata przypisując całą amortyzację do gry, mimo że amortyzowane są inne środki. 5 lat amortyzacji to odpowiedź spółki.
Ad3) Przepraszam, ale Twój wpis pokazuje, że zupełnie nie rozumiesz o czym piszesz. Wiadomo, że gra sprzedaje się ca rok czasu(max 1,5) i w tym czasie należy rozpoznać jej koszt. Oczywiście można stymulować sprzedaż wydając DLC, ale DLC ma także swój koszt. Ergo - > CDR księguje tak jak to powinno się zasadniczo robić. CIG koszty rozpoznaje 3-5 razy krócej niż F51. Natomiast przychody szybciej. Dlaczego? Ano dlatego, że to jest także dystrybutor i nie potrzebuje raportów sprzedażowych, bo gros przychodów osiąga z pudełek. Wstawi do sieci i cześć. Z raportami czeka tylko w sprzedaży elektronicznej. Ponadto zwroty od sieci, dostaje pewnie koło roku od wystawienia na półkę i całego cyklu obniżek cen. To i tak znacznie krócej niż 5 lat jak w przypadku F51.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 11:33:50 przy kursie: 7,00 zł
Inwestor88 napisał(a):
Może te 85 k kosztów dotyczy nie grudnia (w którym nie wykazano przychodów z gry), lecz połowy listopada - wtedy by wynikało, że amortyzują ta grę nie przez 4 lata, lecz przez 2 lata.

Jak zacytowałem w jednym z poprzednich postów WNIPy amortyzuje się liniowo, czyli jednakową kwotą obciąża się rachunek wyników przez okres użyteczności od miesiąca następnego po wprowadzeniu na stan. Jak wlazły na stan w listopadzie, to amortyzacja jest tylko z grudnia. W kolejnym okresie 3 miesięcznym będzie ca 3 razy większa. To jasno reguluje Ustawa o Rachunkowości. Nie ma miejsca na interpretacje. Rozrzut pomiedzy moją estymacja 4 lata, a faktycznym okresem 5 lat wynika z tego, że do szacunków całą amortyzację przypisałem do gry, a spółka ma przecież inne aktywa trwałe, które amortyzuje, więc faktyczna amortyzacja od DA jest mniejsza niż 85k, w związku z tym faktyczny okres wydłużył się do 5lat, wobec szacowanych 4.
Edytowany: 17 lutego 2014 11:34

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 17 lutego 2014 11:56:19 przy kursie: 7,00 zł
5 lat rozliczać grę typu FPS? Mocne przegięcie. Rozumiem, że CDP mogłoby tak rozliczać, bo u nich Wiedźmin i Wiedźmin 2 po wielu latach wciąż sprzedaje się w dość sporych ilościach, ale to jest specyfika gier typu RPG, że one po latach wciąż się sprzedają.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 lutego 2014 12:11:37 przy kursie: 7,00 zł
Wiedzmin 1 z pewnością był rozliczany w standardzie UOR, czyli zerowa marża do momentu pokrycia kosztów napisania. Dwójka nie pamiętam, ale chyba już z szacunkiem sprzedaży.

games_analityk
0
Dołączył: 2013-06-11
Wpisów: 181
Wysłane: 17 lutego 2014 12:37:18 przy kursie: 7,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Ad2) Wyliczyłem 4 lata przypisując całą amortyzację do gry, mimo że amortyzowane są inne środki. 5 lat amortyzacji to odpowiedź spółki.
Ad3) Przepraszam, ale Twój wpis pokazuje, że zupełnie nie rozumiesz o czym piszesz. Wiadomo, że gra sprzedaje się ca rok czasu(max 1,5) i w tym czasie należy rozpoznać jej koszt. Oczywiście można stymulować sprzedaż wydając DLC, ale DLC ma także swój koszt. Ergo - > CDR księguje tak jak to powinno się zasadniczo robić. CIG koszty rozpoznaje 3-5 razy krócej niż F51. Natomiast przychody szybciej. Dlaczego? Ano dlatego, że to jest także dystrybutor i nie potrzebuje raportów sprzedażowych, bo gros przychodów osiąga z pudełek. Wstawi do sieci i cześć. Z raportami czeka tylko w sprzedaży elektronicznej. Ponadto zwroty od sieci, dostaje pewnie koło roku od wystawienia na półkę i całego cyklu obniżek cen. To i tak znacznie krócej niż 5 lat jak w przypadku F51.


jeżeli szacowanie sprzedaży i przypisywanie kosztów jest dla ciebie mniej agresywne to rzeczywiście nie rozumiemy się.
"Strasznie trudno będzie Panu Bogu zbawić człowieka, który nie jest wolny i nie jest rozumny. Ten człowiek wciąż jeszcze nie jest sobą. Więc co tu można zbawiać - skórę i kości? " JST

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 17 lutego 2014 12:50:05 przy kursie: 7,00 zł
no ale trzeba przyznać, że spółka cel częściowo osiągnęła. Zysk pokazany i niektórzy go łyknęli.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE FARM51
  • The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku
    The Farm 51: Gra „Chernobylite 2” w pełnej wersji najpóźniej na początku 2026 roku

    The Farm 51 zakłada, że maksymalnie 10 miesięcy trybu early access pozwoli dopracować grę "Chernobylite 2: Exclusion Zone" do wersji gotowej do pełnej premiery. Studio koncentruje się obecnie na zbieraniu opinii graczy i przygotowaniu dużych aktualizacji zawartości.

  • The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów
    The Farm 51 otrzyma 2,1 mln zł na projekt symulacyjny dot. dronów

    The Farm 51 Group otrzymał decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego. Jego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.




25 26 27 28 29

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,660 sek.

lbqhmmhp
ntuwryls
wjfmetyb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vdgfwsbj
xxcqsgmq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat