PARTNER SERWISU
hraglnts
216 217 218 219 220
Yaroman
110
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-12-14
Wpisów: 1 750
Wysłane: 22 listopada 2014 15:20:53 przy kursie: 30,99 zł
Scarry napisał(a):
rynek nie wie co się dzieje, maklerzy i zawodowi doradcy finansowi nie mają pojęcia o firmie, po prostu.

Nie doceniasz ludzi - wiedzą. Sylwia Jaśkiewicz rekomendowała 11BIT do "miliona w portfelu" wspominając o nowej super grze.

pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 22 listopada 2014 15:43:53 przy kursie: 30,99 zł
kjujik napisał(a):
Dla mnie jeżeli sprzedadzą milion kopii, to będzie tak jak w Space Engeneers, tzn: 21 000 000 godzin gry i około 20 k pozytywnych opinii na steam. Narazie możemy pomarzyć o zbliżonym wyniku ale za rok... może.
Obecną sprzedaż szacuję na ok. 100 k sztuk

51,000 worlds on the Steam Workshop
52 new weekly updated since launch
1,300 mods on the steam workshop
230,000 weekly active players
675,000 monthly active players
21 MILLION in-game house played by the community.
17,000+ Forum Members
24,000 positive reviews making it overwhelmingly positive on steam!


Ostanio podawano miesięczną sprzedaż gry vanishing of Ethan carter, byla w top 10 przez chwile, byla tylko w dystrybucji cyfrowej, ilosc graczy możesz sprawdzic na steam charts, podali że sprzedaż wyniosła 60 k kopii,z czego 77% wygenerował steam.
Sądze po danych ze w tym momencie TWoM osiągnąl już wielokrotność tych 60 k kopii jakie astronauci sprzedali.
Ale oczywiście wszystkie szacunki to póki co spekulacja

kjujik
31
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 110
Wysłane: 22 listopada 2014 15:58:42 przy kursie: 30,99 zł
TWOM sprzedaje się od 1 tygodnia. Wydaje mi się, że porównywanie okresów miesięcznych do tygodniowych jest niedokładne.
Oczywiście spekulujemy tutaj ale nie powinniśmy chyba zakładać zbyt optymistycznie.
Edytowany: 22 listopada 2014 15:58


Jami
1
Dołączył: 2014-11-20
Wpisów: 8
Wysłane: 22 listopada 2014 16:11:58 przy kursie: 30,99 zł
albercik8503 napisał(a):
Czy ktoś z Was wie jak wycenia bestsellery Steam? wg ilości czy wartości sprzedaży?


bestsellery na Steamie są według wartości sprzedaży, a nie ilości sztuk
Edytowany: 22 listopada 2014 16:12

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 listopada 2014 16:13:43 przy kursie: 30,99 zł
kjujik napisał(a):
Dla mnie jeżeli sprzedadzą milion kopii, to będzie tak jak w Space Engeneers, tzn: 21 000 000 godzin gry i około 20 k pozytywnych opinii na steam.


uważam że popełniasz błąd nie rozróżniając typu gier. SE to gra w której bez spędzenia xxx godzin nie ma sensu jej nawet kupować. Po prostu wtedy dopiero jest frajda. W TWOM jest mega frajda jak pograsz 10-20 godzin, nie musisz grać 100 czy 200. Tyle to raczej jak zdecydują się edytor zrobić...

Szukaj gier bliskich skrzyżowaniu gatunków rpg single player, symulacji i survivalu. I na pewno nie z darmowym multi bo to generuje mnóstwo pustych godzin grania w statach Steam.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 16:15

kjujik
31
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 110
Wysłane: 22 listopada 2014 16:23:06 przy kursie: 30,99 zł
Na chwilę obecną ilość godzin gry TWOM ok 700 k.

Zakładając 10 godzin średnią. Ilość sprzedanych ok. 70 000 sztuk + 30 K z innych źródeł = 100 000 sztuk.

Myślę, że nie jest to zbyt optymistyczne założenie.
Edytowany: 22 listopada 2014 16:25

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 listopada 2014 16:43:40 przy kursie: 30,99 zł
@kjulik
myśle że jednak kompletnie błędne.
Masz doskonały przykład gry singlowej, opowiadającej konkretna historię - Vanishing of Ethan Carter.
Popatrz sobie na top sell , average (biorąc pod uwagę czasy jakie minęły) i porównaj to do potwierdzonej sprzedaży: 60 000 sztuk.

Cytat:
Zakładając 10 godzin średnią

dokładnie, tylko że tyle to założyć możesz za 2 miesiące. Poza tym średnia grania jest tylko jakąś dodatkową daną obok pozycji w bestsellerach, a nie wyznacznikiem. Większość moich znajomych kupiła grę, ale zagra "jak będzie czas" - w ten weekend albo w święta.

ewidentnie szukasz dziury w całym, sam pomysł porównania do Space Engineers... ale co ja się tam znam...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 listopada 2014 16:56

kjujik
31
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 110
Wysłane: 22 listopada 2014 17:13:18 przy kursie: 30,99 zł
20 K ocen pozytywnych (z założeniem 2 procent piszących) = 1 M sprzedaż nieszczęsnego SE
1,7 K ocen TVOEC = ok. 70 000 kopii pewnie teraz.
1,7 K ocen TWOM (to samo założenie) ok. 70 000 wg. mnie.

Czas pokaże. Powodzenia.

Edytowany: 22 listopada 2014 17:13

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 22 listopada 2014 17:21:58 przy kursie: 30,99 zł
W tej chwili jest prawie 58 tysięcy osób w grupie społeczności TWOM na steam. Na pewno nie wszyscy, którzy kupili tę grę do tej grupy dołączyli.
Już sama ta okoliczność wskazuje, że sprzedaż TWOM znacznie przekracza te 70 tyś, o których piszesz.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 22 listopada 2014 17:28:32 przy kursie: 30,99 zł
myton napisał(a):
Mam jedno pytanko. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie odpowiedzieć. Przy tak dobrej sprzedaży gry zastanawia mnie stosunkowo mała ilość graczy on line na steam. Inne produkcje z Top`u mają dużą ilość graczy on line a TWOM utrzymuje się w przedziale 3-4 tys. graczy on line. Przepraszam za moją indolencję ale czy ktoś może mi odpowiedzieć z czego to wynika? :)Anxious


Sorki, będzie mały elaborat, ale nazbierało się trochę ciekawych tematów :)


Ilość graczy można wytłumaczyć, po pierwsze brakiem trybu multiplayer, po drugie, i ważniejsze, zupełnie innym profilem gracza który gra w tę grę. Z tego co widzę po komentarzach to nie są nastolatkowie trzepiący w gry od przyjścia ze szkoły do późnej nocy, tylko w przeważającej liczbie dojrzali ludzie, z pracą, rodziną i obowiązkami, dla których wygospodarowanie kilku godzin tygodniowo na gry jest już świętem - chyba wszyscy znamy to z autopsji ;)


Co do wyliczenia wielkości sprzedaży tego typu gry, to do benchmarku nie brałbym pod uwagę Space Engineers (inny profil gracza, multiplayer, etc) tylko raczej grę w rodzaju Papers Please. Od wakacji 2013 do marca 2014 ta gra sprzedała się na Steamie w nakładzie ponad 500k kopii, ale co ciekawe, gracze natrzaskali na niej zaledwie 100k godzin całkowitej rozgrywki czyli 1/7 tego co grający TWoM zrobili w ciągu tygodnia (jak pisałem inny profil gracza, inny typ gry). Do tego możemy chyba założyć, że od marca 2014 Papers Please sprzedało dodatkowe 300-400k kopii, co biorąc pod uwagę liczbę komentarzy (niemal 9000) dawałoby nam przybliżony przelicznik 1 komentarz = 100 sprzedanych kopii gry. Biorąc pod uwagę że większość gier w dystrybucji elektronicznej około 20-30% swojej sprzedaży generuje poza Steamem, założenie 200k sprzedanych kopii do poniedziałku (wtorku, czy środy) nie jest wcale oderwane od rzeczywistości.

Do tego podzielam przekonanie, że gra może się do końca roku sprzedać w nakładzie około 500k w samej dystrybucji elektronicznej. Obroty podczas świątecznych wyprzedaży Steama same z siebie są szalone (wielu deweloperów podczas letnich i świątecznych wyprzedaży generuje 80% swoich obrotów), a jako że TWoM miał premierę na chwilę przed zbliżającymi się wyprzedażami, wielu mniej elastycznych cenowo graczy pewnie wstrzymało się z zakupem gry, by skorzystać z obniżek w nadchodzących tygodniach. 500K do końca roku jest jak najbardziej w zasięgu ręki. A do końca 2015, jak firma zacznie urządzać promocje i weźmie udział w świątecznych wyprzedażach, sprzedaż może dobić do 1-1,5 mln kopii. I to w samej dystrybucji elektronicznej.

Doliczmy do tego pudełka, DLC (które potrafią zwiększyć przychód z gry o 30-50%), wersje mobilne i
konsole, a robi się naprawdę ciekawie :) A pamiętajmy, że firma ma w piekarniku jeszcze kilka następnych projektów - jak jest wśród nich choć jedna dodatkowa kura znosząca złote jajka, to pod koniec 2015 roku może się okazać, że najzyskowniejszym i najbardziej rozchwytywanym polskim developerem nie jest CDP tylko 11bit :)

Muszę dodać jeszcze jedną kwestię. Ten niesamowity sukces TWoM na platformach dystrybucji elektronicznej na pewno został zauważony nie tylko przez udziałowców spółki ;) Taka dynamika sprzedaży na pewno zmieniła spojrzenie obecnego dystrybutora pudełkowego, który dostrzegł że TWoM nie jest kolejną z rzędu produkcją indie kierowaną prosto do kosza z przecenami, tylko grą o wysokim potencjale, co z kolei zaowocuje wyższym priorytetem tej gry w dostępie do zasobów marketingowych i przestrzeni półkowej. Do tego założę się, że po tym co się działo na Steamie w tym tygodniu, do 11bit ustawiła się już kolejka chętnych do dystrybucji pudełkowej na innych rynkach. Po takim sukcesie 11bit z proszącego, stał się proszonym :) Co ważniejsze, ten sukces otworzył przed 11bit nowe możliwości w dystrybucji i promocji wersji na platformy mobilne i konsole, co na pewno zaowocuje dużo lepszą ekspozycją i w konsekwencji sprzedażą.


Od siebie dodam tylko, że jestem pod niesamowitym wrażeniem tego, jak TWoM radził (i nadal radzi!) sobie na Steamie :) Chyba każdy z nas ma nadal problem z uwierzeniem, że TWoM przez cały tydzień boksuje się jak równy z równym z grami, których produkcja i promocja kosztowała więcej niż obecnie wynosi giełdowa wycena całego studia 11bit :) Popatrzcie na takiego giganta jak Assassins Creed który dzisiaj niemal wyleciał z pierwszej 10, Popatrzcie na bardzo oczekiwane Game of Thrones i Company of Heroes 2 które były w stanie przebywać w pierwszej 5 zaledwie przez 1-2 dni, a później wyleciały z hukiem. Niesamowite :)

Nie wiem jak jest w Waszym przypadku, ale ta lewitacja TWoM na szczytach list przebojów sprawia, że mam wrażenie, iż właśnie uczestniczymy w czymś bardzo wyjątkowym i rzadkim, co może się przerodzić w zdarzenie o którym marzy każdy inwestor zaczynający swoją przygodę z giełdą :)
Edytowany: 22 listopada 2014 17:45


pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 22 listopada 2014 18:13:03 przy kursie: 30,99 zł
kjujik napisał(a):
TWOM sprzedaje się od 1 tygodnia. Wydaje mi się, że porównywanie okresów miesięcznych do tygodniowych jest niedokładne.
Oczywiście spekulujemy tutaj ale nie powinniśmy chyba zakładać zbyt optymistycznie.


to może pokaże dane jakie podali astronauci o swoim produkcie, one sa bardzo ciekawe( odnośnie spzredazy w zalezności od miejsca w bestsellerach na steamie,spedzonych godzin w grze, bardzo podobny bo (cena identyczna, dystrybucja cyfrowa, single player, polski produkt)


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć




Edytowany: 22 listopada 2014 18:19

kjujik
31
Dołączył: 2012-02-14
Wpisów: 110
Wysłane: 22 listopada 2014 18:19:21 przy kursie: 30,99 zł
@pieniek1

Chyba tutaj im na 1 slajdzie chodziło o 18 razy większą sprzedaż w USA niż w ostatnim 10 miejscu w Austrii.

Nie widzę informacji o sprzedaży związanej z miejscem w bestsellers na steam.
Edytowany: 22 listopada 2014 18:20

pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 22 listopada 2014 18:28:18 przy kursie: 30,99 zł
możliwe, w każdym razie twoja metodyka oceny ilości sprzedanych kopii może być zupełnie nierafiona.

o tym przekonamy się w późniejszym terminie, ja tylko się dziwię dlaczego sprzedaż i zyski czy C/Z postrzegacie w wymiarze tygodniowym czy miesięcznym, a nie jak to zwykle bywa rocznym i na podstawie tygodnia tego chcecie oceniać czy obecna kapitalizacja 65 mln jest niedowartościowaniem czy już zawiera wszystko co pozytywnego może sie zdarzyć z wynikami do końca tego roku i w przyszłym.Angel Angel Angel

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 22 listopada 2014 18:36:54 przy kursie: 30,99 zł
Trochę te szacunki 70k sprzedanych kopii mi się nie zgadzają...

Firma podała że po dwóch dniach zwrócił się koszt produkcji, i zakładając bardzo ostrożnie dolną granicę czyli 1 milion PLN musieli sprzedać 25K kopii po 40 zł (10 euro) zysku w dwa dni. Więc przez 9 dni które minęły od premiery będzie to raczej ponad 100k a myślę że sporo więcej bo przyjąłem ostrożne założenia...

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 22 listopada 2014 18:49:40 przy kursie: 30,99 zł
pieniek1 napisał(a):
kjujik napisał(a):
TWOM sprzedaje się od 1 tygodnia. Wydaje mi się, że porównywanie okresów miesięcznych do tygodniowych jest niedokładne.
Oczywiście spekulujemy tutaj ale nie powinniśmy chyba zakładać zbyt optymistycznie.


to może pokaże dane jakie podali astronauci o swoim produkcie, one sa bardzo ciekawe( odnośnie spzredazy w zalezności od miejsca w bestsellerach na steamie,spedzonych godzin w grze, bardzo podobny bo (cena identyczna, dystrybucja cyfrowa, single player, polski produkt)




Te dane są dla mnie dość szokujące. Jeżeli TWoM miałby podobny profil gracza, to okazałoby się, że nawet najwięksi optymiści znacząco niedoszacowali sprzedaż gry... Wygląda na to, że musimy czekać na oficjalny komunikat :)
Edytowany: 22 listopada 2014 18:52

pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 22 listopada 2014 19:03:18 przy kursie: 30,99 zł
jest jednak znacząca różnica. The vanishing of ethan carter jest grą krótką, można ją przejść podobno w nieco ponad 2 godziny. Dlatego mogą te dane o ilości ludzi w grze być takie a nie inne.

Co nie zmienia faktu , że obecna tygodniowa sprzedaż TWOM ( nie tylko na steam ,ale też gog i innych platformach cyfrowych) to tylko część tego, czym spółka( 11 bit) nas zaskoczy w tym i przyszłym roku. Dlatego uważam ,że na Rynku kupuje się przyszłość , z tego względu wycena 65 mln mln jest moim zdaniem niska pomimo ostatnich bardzo dynamicznych zwyżek.

Ale czy się nie mylę, przyszłość pokaże.
Edytowany: 22 listopada 2014 19:23

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 listopada 2014 19:30:28 przy kursie: 30,99 zł
kjujik napisał(a):
Czas pokaże. Powodzenia.

ależ nam nie potrzeba powodzenia życzyć, prawie wszyscy z nas, dlugoterminowych inwestorów w tą spółkę ma akcje za 8-10 zł, jakby to powiedzieć.... powodzenie i satysfakcję już dawno mamy ;)

odruchowo kierujesz się szukaniem dziury w całym żeby tylko udowodnić że nie zarobili aż tyle ile wygląda że zarabiają, w sumie to nawet fajne, ja tam to chętnie czytam bo negatywna opinia, jeśli nawet z nią się nie zgadzam, to zawsze drugi punkt widzenia, a wątpliwości trzeba mieć ;)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

surfmen
3
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 110
Wysłane: 22 listopada 2014 20:12:10 przy kursie: 30,99 zł
Ja sobie skromnie myślę że to prześciganie się w koncepcji zgadywania ile tych kopii właściwie do tej pory poszło to troszkę nie ma sensu bo na parkiecie i tak są co najmniej dwa typy graczy. Jedni to wiedzą co i kedy kupują a dla innych to jest bez znaczenia jaka firma i co produkuje,ważne żeby zarobić w miarę szybko dużo i spadać.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 22 listopada 2014 21:08:42 przy kursie: 30,99 zł
Tak sobie z niedowierzaniem patrzę na tę walkę między CoD i TWoM o trzecią pozycję, i przyszło mi do głowy, że w sumie byłoby całkiem zabawnie, gdyby 11bit zakończył ten rok z zyskiem większym niż skumulowany zysk reszty giełdowego gamedevu. Cała giełda poczułaby wówczas namiastkę surrealizmu, który my odczuwamy w tej chwili obserwując wyrównaną walkę rynkową między grą za 200 mln $ i grą za 2 mln zł :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 22 listopada 2014 23:06:56 przy kursie: 30,99 zł
Yaroman napisał(a):
Przejrzałem dzisiaj kilkadziesiąt pierwszych postów w wątku. Piękna historia, właśnie po to powstało NC by mogły rozwijać się biznesy jak 11BIT. Trochę żal, że to wyjątek. Historia jak z "Krzemowej Doliny". Od pomysłu i kilku zapaleńców do rozpoznawalnej na świecie marki.
Pomyśleć, że szczęściarze mogli kupić 4 lata temu w preIPO akcje po 1,92. Zakładając, wymagany wówczas minimalny wkład 20.000 zł mieliby obecnie akcje o wartości 322.800 zł. Czyli strategia Buy&Hold działa.
Tak na marginesie - ma ktoś jeszcze "papiery" z preIPO? Frog - zaglądasz jeszcze na Stockwatcha?
P.S.This War Of Mine zakupiony. Czekam na "pudełeczka" by na święta obdarować rodzinę i znajomych.

Moim zdanie spółka mogłaby rozważyć wydanie czegoś w rodzaju złotej edycji.... ja sam kupiłbym taką wersję pudełkową z jakimiś fajnymi gadżetami.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



216 217 218 219 220

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,468 sek.

vmfxfega
xeckettm
kzfavlbz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
msizldao
oowhgpvo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat