pixelg
11BIT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

11BIT [11B]

AKTUALNY KURS: 489,00 zł (-0,41%) 14-06-2021 17:03
Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 915
Wysłane: 25 listopada 2014 17:27:18 przy kursie: 39,90 zł
markuz12 napisał(a):
kwestia druga..zastanawiam się czy obroty na stem mogą być znacznie niższe w listopadzie w porównaniu do innych miesięcy, gdzie gracze wstrzymują się z zakupami w oczekiwaniu na przeceny w black friday, a to by mogło oznaczać, że szacunki jakie niektórzy przyjęli na podstawie pozycji w bestselerach są odrobinę zawyżone


przeczy temu bardzo świeża i oficjalna wypowiedź producentów COD-a, twierdzących że ich produkt sprzedaje się lepiej niż 3 poprzednie gry razem wzięte, a sprzedaje on się podobnie jak TWOM, momentami słabiej.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 listopada 2014 17:45

Pochi
0
Dołączył: 2009-05-12
Wpisów: 80
Wysłane: 25 listopada 2014 17:43:06 przy kursie: 39,90 zł
info z FB This War Of Mine

Cytat:
TWoM is the greatest success of our small studio. We are happy, that our game attracts attention of the major gaming medias. We've picked up few quotes, that we are particulary proud of.

In other news, tomorrow we'll have some pretty cool info for all of you, so stay tuned!


Think Think Think
Edytowany: 25 listopada 2014 17:44

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 915
Wysłane: 25 listopada 2014 18:39:59 przy kursie: 39,90 zł
@mackopol
alez napisałeś wyraźnie że zawiodło Cię 11bit a nie CIG.


Proszę bardzo, obok Wargaming dobry bardzo, wspominany keidyś casus SuperCell - w 3 lata od wartośći ok zera (zadłużona spółka) do wyceny... 3 miliardy USD. De facto na jednej grze, Clash of Clans.

NIGDZIE indzie na świecie, w żadnej branży nie da się osiągnąć takiej dynamiki i takiego przełożenia pomysł->szybko spieniężona kasa.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 listopada 2014 18:49


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 25 listopada 2014 18:44:52 przy kursie: 39,90 zł
Wiecie co, właśnie zrobiłem mały merytoryczny przegląd grup społecznościowych na Steamie, i w oparciu o to co zobaczyłem, może się okazać, że nawet najwięksi optymiści niedoszacowali sukcesu TWoM Eh?

Cyferki do porównania:
- Papers Please które sprzedało się na Steam w nakładzie 800-900k, ma 5,465 członków
- Civilizacja V która (nie tylko na steam) sprzedała się w około 4-5milionach kopii - 46,957
- Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - jak wyżej, tylko na razie pewnie bliżej 1-2mln - 134,793

- Seria Total War, która sprzedaje się w wielomilionowych nakładach (druga najpopularniejsza gra strategiczna po Civilizacji):
Total War: ROME II - Emperor Edition - 33,373
Total War: SHOGUN 2 - 19,249
Empire: Total War - 7,374
Total War: ATTILA - 4,962
Napoleon: Total War - 4,757
Medieval II: Total War - 3,810

Dla porównania, od premiery This War of Mine, w grupie tej gry zarejestrowało się już 65,638, czyli więcej niż w Cywilizacji V, i mniej więcej tyle, ile we wszystkich grupach Total War razem wziętych. A mówimy tu o dwóch najlepiej sprzedających się seriach gier strategicznych w historii, i brandach rozpoznawanych niemal przez każdego gracza. Szczerze mówiąc, mocno zszokowały mnie wyniki tego porównania :/
Edytowany: 25 listopada 2014 18:48

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 915
Wysłane: 25 listopada 2014 18:45:49 przy kursie: 39,90 zł
@mackopol
11bit 3 albo 4 lata temu poinformowała że wszystko możemy przeczytać w raportach kwartalnych i nie będzie z zasady podawała specjalnie dla widzimisie chwilowego inwestorów, sprzedaży gier. Trzymali się tego zawsze i jako inwestor wiem że trzymać się bedą. Wie to każdy który tu inwestuje (ok, poza tymi co są od 2-3 dni).

Więc w czym problem? Wszyscy wiedzieliśmy o tym nim zainwestowaliśmy tu pieniądze. To nie jest spółka, która na siłę chce się przypodobać inwestorom-spekulantom tylko po to żeby własiciele wyszli na górce albo żeby brać lewarowany akcjami kredyt.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 listopada 2014 18:48

steampowers
0
Dołączył: 2014-11-24
Wpisów: 65
Wysłane: 25 listopada 2014 18:58:54 przy kursie: 39,90 zł
Popatrzmy w takim razie na przykład CIG i premiery SNiperaI.

www.cigames.com/assets/pub/fil...

Sniper: Ghost Warrior
największy sukces wydawniczy. Kluczowa i najbardziej oczekiwana produkcja Spółki przeznaczona na
platformę gier video Xbox 360 oraz PC Sniper: Ghost Warrior została rewelacyjnie przyjęta przez
rynek,uzyskują znakomite wyniki sprzedaży na świecie i w Polsce. Sniper: Ghost Warrior został
wprowadzony do sprzedaży w 25 czerwca 2010 zarówno na terenie Północnej Ameryki jak i na głównych rynkach Europy i oraz w Australii i Nowej Zelandii. Do końca czerwca 2010 roku tytuł wygenerował ok. 11,3 mln. zł przychodu


Zróżnicowane kanały sprzedaży (w tym wzrost udziału elektronicznych kanałów sprzedaży), dystrybucja w największych sieciach handlowych Ameryki Północnej i Europy oraz szeroko zakrojone działania marketingowe spowodowały, iż sprzedaż gry na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego przekroczyła 500 tys.egzemplarzy i cały czas rośnie. Produkt cały czas zajmuje wysokie pozycje na listach sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Wszystko wskazuje, że będzie to tzw. long seller, czyli cykl życia produktu będzie znacząco dłuższy niż przeciętnego produktu z segmentu gier video .
Przychody ze sprzedaży gry Sniper: Ghost Warrior będą miały widoczny wpływna wyniki najbliższych miesięcy i kwartałów


Pomiędzy 25 czerwca a 30 sierpnia 2010 sprzedali ponad 500.000 egzemplarzy gry!!!! Gdzie koszty jej produkcji były nieporównywalnie większe niż TWOM.

Jaki był odbiór gry?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sniper:_Ghost_Warrior

Sniper: Ghost Warrior otrzymała negatywne opinie krytyków. Arthur Gies z portalu IGN chwalił w grze mechanizmy oddawania strzałów, ale krytykował projekt gry i niezbyt ambitne misje[8]. Brett Todd z portalu GameSpot chwalił oprawę graficzną oraz powtórki spektakularnych strzałów z dystansu, krytykował jednak zbyt wysoki poziom trudności[5]. Dan Whitehead z portalu Eurogamer ostro krytykował niestabilność gry i sztuczną inteligencję wrogów[4][16]. Cliff Bakehorn z portalu GameZone narzekał na monotonię gry[7].

Mimo to gra osiągnęła sukces sprzedaży. W grudniu 2011 roku firma City Interactive poinformowała, iż tytuł sprzedał się w liczbie 2 mln egzemplarzy, w listopadzie 2012 roku liczba ta zwiększyła się do 3 mln[17][18], a w czerwcu 2013 roku do 3,5 mln


W trzy lata dystrybucji sprzedali go w ilości 3,5 mln egzemplarzy.


Tutaj macie również oceny jakie uzyskiwała gra m.in. na METARIC

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sniper:_Ghost_Warrior
Edytowany: 25 listopada 2014 19:09

mackopl
mackopl PREMIUM
37
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 075
Wysłane: 25 listopada 2014 19:03:54 przy kursie: 39,90 zł
Ile musiałby kosztować akcje 11B, abyście uznali je za przewartościowane?

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 25 listopada 2014 19:13:52 przy kursie: 39,90 zł
I jeszcze dodatkowe cyferki:

Grupa Space Engineers ma 64,108 użytkowników, czyli już mniej niż TWoM (65,638), a gra sprzedała się w:

4 miesiące od premiery - 250k kopii
www.spaceengineersgame.com/spa...

7 miesięcy od premiery - 500k kopii
www.spaceengineersgame.com/spa...

12 miesięcy od premiery 1mln kopii
www.spaceengineersgame.com/spa...

Niech mi teraz ktoś napisze, że te cyfry nie dają do myślenia :)
Edytowany: 25 listopada 2014 19:26

bbartt
bbartt PREMIUM
1
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 73
Wysłane: 25 listopada 2014 19:53:18 przy kursie: 39,90 zł
Rockq - watpie by grupa przekładała się na sprzedaż 1:1

Takie LOTF ma grupę : 54057 a grajacych wporywach 400 ciekawejaksprzedaż :)

steamcommunity.com/search/grou...


Ogólnie nasmarowaliscie postów, jak zacząłem dziś rano czytać to otwarcie gpw przegapiłem.



anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 650
Wysłane: 25 listopada 2014 20:50:21 przy kursie: 39,90 zł
steampowers napisał(a):
Pomiędzy 25 czerwca a 30 sierpnia 2010 sprzedali ponad 500.000 egzemplarzy gry!!!! Gdzie koszty jej produkcji były nieporównywalnie większe niż TWOM.

No ta, nieporównywalnie większe... Budżet - 3mln zł.


steampowers
0
Dołączył: 2014-11-24
Wpisów: 65
Wysłane: 25 listopada 2014 21:07:05 przy kursie: 39,90 zł
Zwracam honor. Chodziło mi o 20 mln zł które wydali ale na dwójkę.


A wracając do dyskusji czego sie spodziewamy. Stronę wcześniej wkleiłem ile w 2,5 miesiąca sprzedali wtedy pierwszego Snipera. A na forach było, że jak przekrocza 100.000 to będzie sukces. Doszli do 0,5 mln
Edytowany: 25 listopada 2014 21:09

007
007 PREMIUM
16
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 325
Wysłane: 25 listopada 2014 21:07:45 przy kursie: 39,90 zł
Nie jest to łatwe ale można spróbować oszacować wartość tych akcji. Pierwszy kłopot to wielkość sprzedaży. Sam bym się nie podjął określenia ilość sztuk, niemniej jednak biorąc pod uwagę dane z tego forum poparte pozycją TWOM na Steam zakładam, że 1 mln sztuk, z czego połowa w przyszłym roku za połowę marży, wydaje się być realna. Jeżeli ktoś ma inne szacunki to chętnie poczytam.

Zysk na sprzedaży na szt.: 18,99EUR * 4,2 - VAT (w PL to ok. 19% od brutto, w USA powinno być mniej) - 30% steam = 45,39 PLN

Zysk na sprzedaży 500 tyś * 45,39 + 500 tyś * 22,70 = 34,0 mln
koszty produkcji: 2 mln
pozostałe koszty: 1,6 mln

zysk brutto: 30,4 mln
zysk netto: 24,7 mln

zysk na akcję: ok 11,2 PLN

Z tego wynika, że TWOM dla P/E pomiędzy 8 a 12 daje wycenę pomiędzy 90 a 135 zł za akcję.

Powtarzalność wyniku to druga niewiadoma. W tym przypadku może pomóc analiza ROE za ostatnie lata (2015 nie uwzględnia nic poza TWOM):

kapitał własny b.o./ wynik netto/ ROE
2011 / 1.268 / 1.293 / 102%
2012 / 2.561 / 1.344 /52%
2013 / 6.913 / 1.018 / 15%
2014 / 7.932 / 15.471 / 195%
2015 / 23.403 / 7.857 / 34%
2016 / 31.260

Daje to średnią w okolicach 80%


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 650
Wysłane: 25 listopada 2014 21:28:09 przy kursie: 39,90 zł
steampowers napisał(a):
Zwracam honor. Chodziło mi o 20 mln zł które wydali ale na dwójkę.
A wracając do dyskusji czego sie spodziewamy. Stronę wcześniej wkleiłem ile w 2,5 miesiąca sprzedali wtedy pierwszego Snipera. A na forach było, że jak przekrocza 100.000 to będzie sukces. Doszli do 0,5 mln

Radziłbym jednak nieco poczytać o zasadach rachunkowości. CIG wstawił do sklepów 0,5 mln, a nie sprzedał do użytkownika końcowego.

GRAF78
44
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 242
Wysłane: 25 listopada 2014 21:29:11 przy kursie: 39,90 zł
anty_teresa napisał(a):
@steam
To ja zapytam inaczej. Ile musiałby kosztować akcje 11B, abyś uznał je za przewartościowane?
100? 500?, a może więcej niż LPP?

powyżej 200
anty_teresa napisał(a):

Jakiego wyniku się spodziewasz w 4kw? Poniżej jakiego poziomu poczujesz się rozczarowany? 5? 10? 50? mln zysku netto?

poniżej 10mln

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 650
Wysłane: 25 listopada 2014 21:58:43 przy kursie: 39,90 zł
@007
Co do wielkości sprzedaży nie będę dyskutował, bo nie mamy szklanej kuli. Załóżmy, że jest to do osiągnięcia. Natomiast zobacz, że założyłeś do wyliczenia P/E najlepszego układu kwartałów. Od premiery, przez jak rozumiem 3 kolejne przyszłego roku. Do tego niedoszacowałeś koszty. Z ostatniego sprawozdania wynika, że 1 mln dotyczy czegoś innego niż pisanie gier (sprawozdanie jednostkowe), a kwota 1,6 dotyczy całości, ale kwartalnie. Wobec tego masz 6,4 mln kosztów a nie 1,6. Do tego jak wspomniałem trzeba doliczyć jeszcze koszty reklamy. W przeciwieństwie do innych produktów ten był także reklamowany. Niech to będzie nawet te 200 tys. Dostajesz wtedy nie 30,4 mln, a 24,5, natomiast zysk neto w kwocie 20,5.

No znów będę twierdził, że policzenie z tego na mnożniku 8-12 wartości spółki zakłada powtarzalność wyniku co roku, a to bez sensu, przynajmniej moim zdaniem. Zobacz, sam rozłożyłeś to na zyski 2 lat, w liczeniu ROE. 15,4 za 2014 i 7,5 za 2015, a więc wynik nie jest powtarzalny. Średnia z tych dwóch lat wynosi ca 11 mln, a to przecież bardzo znacząco różny wynik w stosunku do tych 20,5. Spółka jest więc warta, albo x, alby x/2.

Nadal oczywiście zostajemy przy tzw "serwetce". Nie liczymy wartości GR, nie liczymy boostu z innych tytułów, nie wiem też jak potraktowałeś pudełka... Czy są w założeniu sprzedaży a jeśli tak to w jakiej formie.



steampowers
0
Dołączył: 2014-11-24
Wpisów: 65
Wysłane: 25 listopada 2014 22:11:09 przy kursie: 39,90 zł
anty_teresa napisał(a):
steampowers napisał(a):
Zwracam honor. Chodziło mi o 20 mln zł które wydali ale na dwójkę.
A wracając do dyskusji czego sie spodziewamy. Stronę wcześniej wkleiłem ile w 2,5 miesiąca sprzedali wtedy pierwszego Snipera. A na forach było, że jak przekrocza 100.000 to będzie sukces. Doszli do 0,5 mln

Radziłbym jednak nieco poczytać o zasadach rachunkowości. CIG wstawił do sklepów 0,5 mln, a nie sprzedał do użytkownika końcowego.



W sprawozdaniu półrocznym jak byk jest, że do dnia sporządzenia raportu "sprzedali" ponad 500.000 egemplarzy gry.

www.cigames.com/assets/pub/fil...


Jak masz inny dokument na to wrzuć z chęcią poczytam.

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 25 listopada 2014 22:11:42 przy kursie: 39,90 zł
@anty-teresa

Czyli skoro powtarzalność to dla ciebie wskaźnik 8-12 to rozumiem, że taki CDP przy swoim wskaźniku będzie co...? co roku 4-krotnie zwiększał swoje zyski?

Czasami niektóre branże są bardziej perspektywiczne niż inne, niektóre są po prostu modne i przez to dostają więcej.
Pamiętaj że coś jest warte tyle, ile ktoś chce zapłacić ;)
Edytowany: 25 listopada 2014 22:13

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 650
Wysłane: 25 listopada 2014 22:14:10 przy kursie: 39,90 zł
@steampowers
Wystarczy Ci ten co masz. Przeczytaj go. W szczególności czy spółka sama jest dystrybutorem i w jakim momencie uznaje sprzedaż.

steampowers
0
Dołączył: 2014-11-24
Wpisów: 65
Wysłane: 25 listopada 2014 22:16:04 przy kursie: 39,90 zł
i kolejny fragment z tego samego sprawodania pokazujący jaki rzychód osiagneli w ciągu 6 dni dystrybucji

Do końca czerwca 2010 roku tytuł wygenerował ok. 11,3 mln. zł przychodu

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 650
Wysłane: 25 listopada 2014 22:19:59 przy kursie: 39,90 zł
@NikoPL
Wycena CDP oznacza dla mnie, że rynek oczekuje od spółki ponad 100 mln powtarzalnego co rok zysku netto w niedalekiej przyszłości.
Edytowany: 25 listopada 2014 22:20

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,892 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +170,17% +34 033,03 zł 54 033,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło