PARTNER SERWISU
ekqkpnjz
255 256 257 258 259
QMX
QMX
1
Dołączył: 2012-06-10
Wpisów: 213
Wysłane: 21 grudnia 2014 11:10:30 przy kursie: 70,80 zł
Chciałbym zwrócić uwagę na rewelacyjny progres w top listach na app store

W grach mamy już 3 miejsce

appshopper.com/mac/bestsellers...

natomiast we wszystkich kategoriach 15 salute !!

appshopper.com/mac/bestsellers...

"This is a list of the top 200 apps. "Paid" and "Free" are measured by downloads vs. the top "Grossing" list."


tgregor1974
0
Dołączył: 2009-06-03
Wpisów: 19
Wysłane: 21 grudnia 2014 13:17:38 przy kursie: 70,80 zł
Sprzedaż na Maca jest świetna. TWOM w nocy wyladowało na 1 miejscu wsród gier. Biorąc pod uwagę różnicę czasu to był wieczór w Ameryce Płn czyli najlepszy okres sprzedażowy. Pytanie czy ktoś ma wiedzę o tym rynku? Jakie wolumeny sprzedaży można generować zajmując miejsce w pierwszej "10" Appschopera?
Edytowany: 21 grudnia 2014 13:20

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 21 grudnia 2014 13:29:48 przy kursie: 70,80 zł
Nie mam dokładnych danych, rynek jest chyba dużo mniejszy niż na iOS, ale czołówka to na pewno miliony $ miesięcznie:

www.pixelmator.com/blog/2011/0...
prmac.com/release-id-66261.htm...
Edytowany: 21 grudnia 2014 13:31


Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 grudnia 2014 14:34:39 przy kursie: 70,80 zł
Mnie bardzo zastanawia jak kształtowałby się ranking steam, gdyby nie aktualna promocja TWoM na Games Republic. Nie wiem czy ktoś już napisał, że przecena wynosi tam 25%. I oczywiście jaki procent osób kupuje właśnie tam.

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 21 grudnia 2014 14:57:27 przy kursie: 70,80 zł
Moim zdaniem promocja na GamesRepublic ma marginalny wpływ na sprzedaż na Steam, która utrzymuje się na mniej więcej stałym (z tendencją spadkową oczywiście) poziomie.

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 grudnia 2014 15:15:13 przy kursie: 70,80 zł
Nie jestem co do tego przekonany. Oczywiście nie twierdzę, że przeskoczylibyśmy na pierwszą stronę top sellerów steama ale w moim odczuciu o kilka miejsc wyżej byśmy się znaleźli. Mówimy tu przecież o prawie 2 euro oszczędności. Zakładam, że spory odsetek kupujących sprawdza kilka miejsc zanim zdecyduje się na zakup - Ci z pewnością odwiedzą GR. Inna ciekawa sprawa - jak by sprzedawał się TWoM na steam gdyby miał 25% przeceny również tam. W takim wypadku o top 25 byłbym raczej spokojny. Co do tendencji spadkowej o której piszesz. Uważam że będąc na 45 aktualnie miejscu, gra sprzedaje się zdecydowanie lepiej niż będąc w top 10 kilka dni temu. A kaski do spółki wpływa sporo więcej - nawet uwzględniając 15% przeceny.

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 21 grudnia 2014 15:23:51 przy kursie: 70,80 zł
@Elemis: po czym wnioskujesz że sprzedaje się teraz lepiej? Np. na rankingu aktywności graczy nic takiego nie widać. Ani po rozmiarze społeczności, ani po recenzjach.

Co do wpływu GR: moim zdaniem przeceniasz znaczenie tych kilku $. Nikt gry na GR nie znajdzie, bo nie znajdzie samego GR. Steam to gigant przy którym GR w ogóle nie widać. Gdyby to było GOG to może jakiś minimalny wpływ byłby.

Dla mnie najważniejszy obecnie wydaje się być MacAppStore - tam może wpaść dodatkowych kilka mln jeśli wysoka pozycja się utrzyma po usunięciu bannerów.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 21 grudnia 2014 15:29:15 przy kursie: 70,80 zł
@Elemis

nie ma szans, Gamesrepublic to ciągle niszowy portal, którego aktywność sledze bardzo uważnie zresztą (na koniec roku przedstawię Wam swoje statystyki rozwoju GR) i no nie ma szans żeby zmienił coś więcej jak promile, może pojedyńczy procent Steam-a. Zmienić proporcje Steama mogą tylko Humble-Bundle, GOG albo Mac Store, żaden Gamesrepublic, Muve.pl, CDP.pl czy inne podobne serwisy tego nie zrobią.

Przed Gamesrepublic jeszcze długa droga. 2-3 lata rozwoju co najmniej żeby miało liczyć się na świecie.

wg mnie obecna pozycja sprzedaży Steam = pozycji ok top 5/top10 przed świętami (czyli - wręcz doskonale)

btw:
obserwujecie Metacritic? 43 rankingowe recenzje ze świata ze średnią 82/100. Doskonale

dla porównania inne polskie gry, które sprzedały się w dużych wolumenach:
Sniper 2: 52/100
Lords of the Fallen: 73/100
Witcher 1: 81/100
Witcher 2: 88/100
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 21 grudnia 2014 15:41

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 grudnia 2014 15:48:26 przy kursie: 70,80 zł
@ introverted investor

Wnioskuję to na podstawie wielkości sprzedaży w różnych okresach roku, naturze rankingu steam ( przychodowość i nie uwzględnianie w nim promocji) i wypowiedzi prezesa po black friday, w którym to okresie gra zajmowała porównywalne pozycje w rankingach. Możesz się oczywiście ze mną nie zgadzać, bądź ja mogę się po prostu mylić.

Co do Games Republic. Jasne - problemem jest znalezienie samej witryny - kto jej nie znajdzie niczego na niej nie kupi. Ale czy na prawdę mówimy tutaj o promilach sprzedaży naszej perełki?
Widać ją wyraźnie np. na stronie bitów, a przecież chyba spory procent ludzi będzie patrzeć na wydawcę gry i ogólnie będzie chcieć czegoś się o niej dowiedzieć. Żeby była jasność - nie próbuję tutaj udowadniać, że będzie to jakieś kilkanaście procent sprzedaży. Co do apple store. Wdg. rankingu jaki ostatnio widziałem Windows to ciągle 90% całości. Mac jakieś 7-8 i około 2% zajmuje linux. Oczywiście są to i tak konkretne pieniądze i bardzo się cieszę, że udało się ruszyć z tematem przed świętami.

QMX
QMX
1
Dołączył: 2012-06-10
Wpisów: 213
Wysłane: 21 grudnia 2014 16:33:18 przy kursie: 70,80 zł
Scarry wydaje mi się, że nie koniecznie możesz mieć rację, podejrzewam, że skoro w Polsce jest coś takiego to w stanach tym bardziej - mianowicie chodzi mi o porównywarki cenowe, u nas jest portal ceneo.pl i na 100% w innych krajach mają coś takiego, skoro gra jest o 2€ tańsza to może to naprawdę mocnym akcentem wpływać na wynik na steam


chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 21 grudnia 2014 16:45:48 przy kursie: 70,80 zł
Tylko która porównywarka cenowa uwzględnia sklepy cyfrowej dystrybucji?

Lock
0
Dołączył: 2014-12-21
Wpisów: 1
Wysłane: 21 grudnia 2014 17:24:39 przy kursie: 70,80 zł
Na przykład ta http://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=thiswarofmine w tle jest nawet reklama TWOM, serwis ma tekże sklep na GR.
Edytowany: 21 grudnia 2014 17:27

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 21 grudnia 2014 22:42:00 przy kursie: 70,80 zł
chimpo napisał(a):
Tylko która porównywarka cenowa uwzględnia sklepy cyfrowej dystrybucji?


Jest fajna stronka dla polskiego konsumenta
http://lowcygier.pl/

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 grudnia 2014 23:14:24 przy kursie: 70,80 zł
Dawno temu na forum była podlinkowana strona : www.wolframalpha.com/input/?i=...
Wynika z niej że mamy 12 tysięcy ludzi odwiedzających GR dziennie. Przyjmijmy, że grę kupi co dwudziesta odwiedzająca osoba ( w normalnych okolicznościach byłyby to karkołomne założenia, ale w sytuacji kiedy mamy tu największą przecenę na rynku na "gorący towar" takimi moim zdaniem nie są)
Około 500 kopii dziennie przez okres 10 dni da nam kolejną okrągłą sumkę. Ewentualne pięć tysięcy kopii, które ubędą ze steama przełoży się w widoczny sposób na miejsce w rankingu. Oczywiście jest to wszystko pisane patykiem po wodzie, ale nie uważam tych cyferek za życzeniowe. Co większa nawet nieco lepsze nie były by dla mnie zaskoczeniem

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 21 grudnia 2014 23:29:08 przy kursie: 70,80 zł
5000 kopii to IMHO ok. 8 godzin sprzedaży Steam. Wg mnie dziennie na Steamie idzie od 10 000 do 35 000 sztuk naszej gry (zależnie od dnia itd).

generalnie bardzo fajnie że nam sie Gamesrepublic rozwija, bo ja też sledzę liczby i cały czas ładnie rosną, ale to nie są przedziały zmieniające coś w skali "Steam". Jedynie MacStore i Humble coś zmieniają.

Zresztą sukces na MacStore jest zaskakujący, przez cały ten świetny weekend sprzedaży trzymamy drugą pozycję w kategorii gry.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 21 grudnia 2014 23:36

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 grudnia 2014 23:51:20 przy kursie: 70,80 zł
A to dobre. Chyba jednak nie doceniłem naszego Maczka Angel
gizmodo.com/how-many-apps-does...
Dane mocno nie świeże - ale należy weryfikować je w górę - więc jakoś mnie to szczególnie nie przejmuje. Minimum 4 tysiące sprzedanych egzemplarzy żeby być w top 10. My jesteśmy top 3. 5 tysięcy kopii to mega konserwatywne podejście o ile autorzy artykułu są wiarygodni.

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 22 grudnia 2014 00:02:15 przy kursie: 70,80 zł
@Elemis:

- nie jesteśmy w top 3 (patrzysz w podranking dla gier), najlepsza pozycja w ciągu weekendu była 11. w rankingu Paid

- dane które przytaczasz są ze sklepu iOS. Sklep dla Maca to osobna sprawa, i sprzedaż w nim jest znacznie mniejsza (nie udało mi się znaleźć dobrych danych liczbowych).

@Scarry:

Wczoraj The Astronauts podało że sprzedali 100k Ethana Cartera. Czy możesz podać jakąś metodę wyliczeń (w oparciu o ranking, rozmiar społeczności, coś innego?) którą możnaby zastosować do obu gier?

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 22 grudnia 2014 00:14:03 przy kursie: 70,80 zł
@ introverted investor

Masz rację - zagalopowałem się nieco. Nie mniej jednak link wypadało by zostawić. Jakieś przybliżenia o orientacyjnej wielkości sprzedaży ze sobą niesie. Ja zwróciłbym uwagę na to, że są to dane sprzed 2 prawie lat a aktualnie mamy najlepszą sprzedaż w ciągu roku. Zwracam również uwagę że top 10 w tym rankingu to "ponad 4 tysiące" zatem 4001 i 104001 też :) Wobec powyższych kilka tysięcy egzemplarzy w ciągu dnia nie było by dla mnie absolutnie zaskoczeniem a 5 tysięcy dziennie - choć już nie konserwatywnie, jest całkiem możliwe do osiągnięcia ( za takie miejsc w rankingu w okresie świątecznym )

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 grudnia 2014 00:31:34 przy kursie: 70,80 zł
introverted_investor napisał(a):

@Scarry:
Wczoraj The Astronauts podało że sprzedali 100k Ethana Cartera. Czy możesz podać jakąś metodę wyliczeń (w oparciu o ranking, rozmiar społeczności, coś innego?) którą możnaby zastosować do obu gier?

przeciez ty juz kolego znasz metodę od swojego pierwszego postu na stockwatchu. Powiedziałem Ci że naganiaczom na spadki nie odpowiadam (a naganianie na takie guana jak NicolasGames szczególnie mi się nie podobają).

@Elemis
Cytat:
Zwracam również uwagę że top 10 w tym rankingu to "ponad 4 tysiące" zatem 4001 i 104001 też :)

chryste ale to inna platforma sprzętowa iOS) i inne czasy (dwa lata temu), jakie ma znaczenie jakie tam sa cyfry... d'oh! A niech tam będzie i pięc milionów albo 10 sztuk, to bez znaczenia, w żaden sposób nie da się stworzyć paraleli do TWOM w MacStore.

Cytat:
Jakieś przybliżenia o orientacyjnej wielkości sprzedaży ze sobą niesie

ja nie widzę żadnego przybliżenia ani żadnego konkretu. Mogę też wrzucić ilości gier sprzedawanych na Atari XL w latach 80tych.... czy ze sprzedaży czegoś w Google Play 2 lata temu jesteś w stanie wywnioskować ile sprzedaje się czegoś innego na Steam dla PC w tej chwili?

kompletnie nie rozumiem co Twój link do gizmodo robi na wątku 11bit, serio (znaczy w przyszłości, po premierze TWOM na iOS jeszcze od biedy będzie miał sens, ale teraz?)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 grudnia 2014 00:47

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 22 grudnia 2014 00:53:49 przy kursie: 70,80 zł
Chyba rzeczywiście popłynąłem nieco przy niedzieli :)
Te dane miały by znaczenie gdyby znaleźć proporcje sprzedaży obu platform. Gdyby przyjrzeć się raportom appla mooże coś takiego dało by rade odgrzebać. Póki co jakiekolwiek analogie są próbą wróżenia z fusów. Sam uznaję ten wątek za jałowy i sorry że podlinkowałem coś co nie wnosi nic do dyskusji.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



255 256 257 258 259

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,148 sek.

zhhjfzzs
kwkzqxcy
bnevddwf
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qcvwxekp
pnlecxry
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat