pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Greenthumb

Greenthumb

Ostatnie 10 wpisów
Pierwsze reko powyżej 300 faktem.
Wood &Co. wycenia na 304 z 210 wcześniej.

Cytat:
CD Projekt jest zadowolony z przedsprzedaży "Cyberpunk 2077" - prezes
PAP - Biznes
1 lip 2019, 12:38


1.07.2019, Warszawa (PAP) - CD Projekt jest "dużo bardziej zadowolony" z przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077" niż miało to miejsce w przypadku "Wiedźmina 3" - poinformowali przedstawiciele zarządu spółki. Spółka pracuje obecnie nad trzema projektami związanymi z "Cyberpunk 2077", z których jednym jest "główna wersja gry".

"Jesteśmy dużo bardziej zadowoleni (niż z przedsprzedaży ‘Wiedźmina 3’ - PAP). Przy czym (…) trzeba być ostrożnym w wyciąganiu wniosków, bo preordery (przedsprzedaż) ‘Wiedźmina 3’ ruszały w momencie, kiedy gra nie była tak ‘nahajpowana’ jak Cyberpunk 2077. Do tego okres (od startu przedsprzedaży - PAP) jest krótki, to jest mała próba statystyczna" - powiedział prezes Adam Kiciński podczas poniedziałkowej konferencji.

"Porównując te 2-3 tygodnie (przedsprzedaży - PAP) z ‘Wiedźminem 3’ jest duża różnica" - dodał.

Przedsprzedaż gry "Cyberpunka 2077" na wszystkie platformy ruszyła po czerwcowej prezentacji gry na targach E3.

Prezes podał w poniedziałek, że jak dotąd w przedsprzedaży cyfrowej "bardzo mocny" jest rynek chiński.

Kiciński poinformował, że studio pracuje obecnie nad trzema projektami związanymi z "Cyberpunk 2077", z czego jednym jest podstawowa wersja gry.

"Pracujemy nad trzema rzeczami związanymi z ‘Cyberpunk 2077’, jedna to główna gra. To są trzy zespoły (…) Jeden z nich liczy 40 osób, ten we Wrocławiu" - powiedział.

Dodał, że pozostałe dwa zespoły liczą łącznie ok. 400 osób.

CD Projekt nie planuje zwiększania nakładu edycji kolekcjonerskiej gry, pomimo że został on wyprzedany na głównych rynkach. Zarząd podał, że rentowność edycji kolekcjonerskiej jest niższa niż w przypadku zwykłej kopii gry.

Kiciński spodziewa się, że w pierwszym roku od premiery udział sprzedaży "Cyberpunka 2077" na komputery PC może być niższy niż miało to miejsce w przypadku "Wiedźmina 3". W roku premiery "Wiedźmina 3" (2015) 31 proc. sprzedanych egzemplarzy gry stanowiły kopie na komputery osobiste.

"Jakbym miał strzelać, to może będzie troszeczkę mniejszy (udział sprzedaż na PC - PAP), bo dwa procesy będą wspierały konsole - wzrosła baza (urządzeń - PAP) znacznie od 2015 roku, plus seria ‘Wiedźmin’ była historycznie związana mocniej z komputerami PC" - powiedział.

Zarząd CD Projektu ocenia z kolei, że udział sprzedaży cyfrowych wersji "Cyberpunka 2077" może być większy niż w przypadku trzeciej części "Wiedźmina".

"Myślę, że może z tych niecałych 30 proc. (w roku premiery "Wiedźmina 3" - PAP) dojdzie do 40-50 proc." - powiedział wiceprezes Piotr Nielubowicz.

Spółka planuje zaprezentować w sierpniu na targach Gamescom w Kolonii te same elementy gry, które były pokazywane na imprezie E3 w czerwcu. Pod koniec sierpnia nowy fragment rozgrywki ma zostać publicznie zaprezentowany na targach PAX West w Seattle.

"Mocnej dawki (nowych informacji o grze - PAP) należy spodziewać się na początku przyszłego roku, kiedy pojawi się preview" - powiedział prezes. (PAP Biznes)

Czy ktoś z dostępem do steamspy mógłby zdradzić, jaką obecnie sprzedaż estymują dla Sekiro?

Kolejna laurka od TVGry



A tutaj filmik od osoby, która naprawdę zna się na lore cyberpunka


Tutaj wrażenie z gry 4 gości, którzy byli na pokazie dla mediów. Moim zdaniem znacznie bardziej koncentrujące się na rozgrywce i tym, co Redzi chcieli pokazać niż na politycznej poprawności. Btw. już jakaś organizacja lgbt oburzyła się, że na jednym screenie jest widoczna kobieta z dużym przyrodzeniem. Walka o atencję w Internecie puke_l .

www.twitch.tv/videos/437861962...

slider napisał(a):
To ciekawe bo cyberpunk wrócił z 5tego na 3cie miejsce w globalnych bestsellerach. Czyli raczej pozytywna zmiana


Nie patrzysz chyba na globalne, bo tam jest cały czas pierwsze. Zresztą jest jeszcze 10 miesięcy do premiery, na pewno będzie niżej.

Scipio napisał(a):
Rock, Paper, Shotgun właśnie przejechał się po Cyberpunku, ponoć wersja pokazana dziennikarzom jest rozczarowująca...

www.rockpapershotgun.com/2019/...

Cytat:
We’ve still seen only another small slice of a game that will be dozens of hours long, but after this year’s inconsistent combat and questionable representation, my expectations have been tempered.


Według tego jednego dziennikarza dodajmy. Twoja ocena, że wersja jest rozczarowująca na podstawie jednego artykułu jest równie pluralistyczna jak TVP. Może wklej nam pogrubione inne cytaty z negatywnymi komentarzami, żeby dopełnić obrazu całości Twojego przekazu?
Pan redaktor obruszył się, że w gangu są sami Afroamerykanie... trochę mi to przypomina jazgot, że w Wiedźminie nie było przedstawicieli innych ras (za co obniżano noty).
Wrażenia są na wskroś głównie pozytywne, zarówno dziennikarzy, jak i uczestników targów - można poczytać na reddicie.
A redzi mają kilka miesięcy na dopieszczanie gry, to nie są recenzje premierowe.

@ Utapisztim
Ok, tylko dlaczego wg Ciebie to jest najbardziej optymistyczny scenariusz?
Ostatecznie wyliczasz wycenę na 200-250, a longterm na 320. Czy to jest aż taka różnica?
Ja polecam przejrzeć sobie ten wątek sprzed premiery Wiedźmina.
Wtedy najbardziej optymistycznym scenariuszem było deptanie po piętach Dragon Age Inqusition, a jak ktoś ośmielił się porównać Wieśka ze Skyrimem to wybuchał "śmiech na sali". Co jeśli Cyberpunk przebije popularnością GTAV? To takie samo gdybanie jak wyliczenia analityków.

Faktów nie ma wiele, ale grupa społeczności na steam po niespełna 3 dniach przedsprzedaży to już 200 tys. Wiesiek 3 ma w tym momencie 600 tys.
Jak dla mnie całkiem zacny start. Dla porównania Doom Eternal z bannerem na głównej steam po 2 dniach, ma w tym momencie niespełna 30 tys., a jest to przecież podobno najpopularniejszy gatunek - fps, i bardzo znana seria robiona przez Bathesde.
Myślę, że redzi już nie aspirują, oni po prostu są w topie najlepszych producentów gier na świecie obecnie, a top1 jeśli chodzi o PR, i za to chyba też należy się jakaś premia.

www.bloomberg.com/news/videos/...

Cytat:
CD Projekt jest "bardzo zadowolony" z przedsprzedaży gry Cyberpunk 2077, skala zamówień
jest "znacznie wyższa" niż w przypadku poprzedniego bestsellera grupy, czyli Wiedźmina 3 -
poinformował agencję Bloomberg wiceprezes CD Projekt Marcin Iwiński.
Jak powiedział
Iwiński, cytowany przez Bloomberga, spółka chciałaby sprzedać "znacząco więcej" kopii gry
Cyberpunk niż Wiedźmina 3.

Jak podano podczas niedzielnej konferencji Xbox w Los Angeles, premiera gry
komputerowej CyberPunk 2077 zaplanowana jest na 16 kwietnia 2020 roku. Ruszyła już
przedsprzedaż gry, w tym także edycji kolekcjonerskiej.

Gra ukaże się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox
One.

Grę CyberPunk 2077 podczas konferencji Xbox zaprezentował kanadyjski aktor filmowy
Keanu Reeves, który użyczy wyglądu, a w anglojęzycznej wersji gry także głosu,
legendarnemu rockerboyowi. Aktor zaangażowany jest również w sesje motion-capture.

Studio CD Projekt RED podczas prezentacji udostępniło również filmowy zwiastun.

Gra CyberPunk 2077 znajduje się obecnie na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam -
największego portalu dystrybucji cyfrowej gier. Jest też na pierwszym miejscu bestsellerów
na platformie GOG.(PAP Biznes)

Blaze, a czym różni się Twoja kalkulacja od Longterma? On zakłada niższy kurs, Ty rzucisz tu miliard, tam 2, choć równie dobrze może być o połowę mniej lub więcej, a kurs $ po 3,30. Nie rozumiem też dlaczego odnosisz zysk tylko do cyklu produkcyjnego, a nie uwzględniasz wyceny posiadanych brandów, zasobów ludzkich, goga, czy multi do CP.
Poza tym produkcja ruszyła pełna parą w 2016 po wydaniu krwi i wina.

Unatapisztim, skąd wiesz jaki był wolumen w 2015? Z tego co pamiętam nigdy nie podawali oficjalnej informacji, równie dobrze mogło być 9 lub 11.
I nie, nie był sprzedawany w tej samej cenie. Pre-order na steamie był przeceniony o 17% czyli na 49,79, a na gogu 100% ceny to było 49,99, a pre-order był po 39,99. Można założyć, że tak sprzedał się ponad 1mln kopii z 4 mln pre-orderów.
Poza tym jest zbyt wiele zmiennych, żeby choć próbować obliczyć rentowność z kopii np.
- udział kopii cyfrowych z roku na rok rośnie,
- nie wiemy jakie będą koszt produkcji, ani jak będą rozliczane (w przypadku W3 rozliczyli je zdaje się w 3 lub 4 kwartały),
- nie wiemy ile przeznaczają na marketing, ani jak wyglądają dokładnie umowy z dystrybutorami,
- W3 sprzedawał się na początku lepiej w Rosji niż USA, tutaj raczej będzie odwrotnie,
- Chińczycy nie mieli swojego steama,
- kolekcjonerka była o połowę tańsza i na pewno w dużo mniejszym nakładzie,
- kursy walut itd.

Poza tym wydaje mi się, że kalkulacje w tej branży powinny uwzględniać niematerialne zasoby jak kreatywność, know - how, technologię i te bardziej policzalne jak wycena IP. Wg naszych analityków jeśli czegoś nie można policzyć w excelu to tego nie ma.

Liczba społeczności na steam po niecałych 24 godzinach to już prawie tyle ile miał Frostpunk w dniu premiery (130tys)... po prostu WOW
Wiesiek 3 miał w okolicy premiery ok. 160 tys. społeczności przy sprzedaży około 350 tys. w pierwszym dniu wg steamspy.
A jest jeszcze gog, który musi mieć spory kawałek tortu, patrząc na świadomość klientów w komentarzach na yt czy reddicie.
Summa summarum razem z konsolami można szacować ok. 1mln pre-orderów w 24h na 10 miesięcy przed premierą.

Nie zapominajmy o 3 mln $, o których była mowa na konferencji, a kurs $ sprzyja.
Pytanie tylko, w którym kwartale będą zaksięgowane i o ile będzie pomniejszony przychód? Tylko CIT czy coś jeszcze?


Spokko robi kolejne AAA+ dla CDR? No pojechałeś...Liar
Przypominasz mi wpisy WINa sprzed premiery W3. Polecam przejrzeć.
Zamiast pisać elaboraty na mało istotne tematy, naganiając na spadki poczekaj na preordery i wtedy będziemy rozmawiać o faktach, a nie Twoich domysłach.
Widocznie nie zrobił na Tobie wrażenia sposób prezentacji trailera na E3, wyświetlenia na YT, ani nie śledzisz hype'u w necie. Jeśli na podstawie tych prostych porównań nie jesteś w stanie określić jaki ta gra ma potencjał, to jest mi troszkę przykro.

Dziwacznie brzmi też ten ponad 1mln, skoro wg danych steamspy został on przekroczony już dawno, a jest jeszcze GoG.
No ale jak to z wycenami bywa, od bandy do bandy w takt rynku.

Trailer nowego dodatku, rzeczywiście zapowiada się na spory update:


A ja nie bardzo rozumiem skąd takie zapatrzenie w branżę w USA z naszej perspektywy. Wręcz dziwi mnie, że w konsekwencji wizerunkowego faux pas EA czy zawodu ze strony Blizzarda odnośnie Diablo4 nie cieszymy się z problemów konkurencji. W końcu to zmniejsza podaż gier (tak jak w branży surowcowej katastrofy czy awarie u konkurencji powodują wzrost cen).
Choć może bardziej dotyczy to CDR. Wysoka sprzedaż Red Dead 2 sugeruje, że jest popyt na duże gry AAA+, a fakt że takie Diablo 4 nie wejdzie w paradę jest raczej pozytywnym newsem.
Z drugiej strony Paradox też ostatnio nie zachwycił premierami z wydawnictwa i tu upatruję szansy dla 11B. Zwłaszcza skoro podnieśli budżet i odnieśli sukces z Moonlighterem (i na co wiele wskazuje również z CoM skoro zainteresował się nimi sam M$).
Rynek rośnie, a skoro dinozaury branży mają zły PR, to tylko się cieszyć, bo robi się więcej miejsca dla innych.
Jest oczywiście kwestia wyceny porównawczej, ale tutaj i tak z jakiegoś powodu jest ona robiona z dyskontem Think

Ciekawe będzie porównanie wolumenów pre-orderów RDR i ekstrapolacja na tej podstawie, a to już chyba niedługo.
Z której strony by nie spojrzeć to CP ma szansę na okolice premierowego przychodu RDR - GTA5, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że za rok może być ok. 150mln konsol (obecnie ok 130), a do tego jeszcze PC-ty.
Z płatnymi dodatkami i wersją multi w perspektywie 1-2 lat po premierze singla i kolejnej odsłonie Wiedźmina liczby mogą stać się zbyt abstrakcyjne dla rodzimych analityków.
Od wielu tygodni wszyscy cieszą się ze spektakularnego przebicia największego balona GPW, a tu może się okazać, że za parę lat GPW będzie zwyczajnie zbyt mała dla CDR. Shhh

@Watchdog
Cytat:
sensacja lepiej się rozprzestrzenia, nawet jeśli nie jest do końca prawdziwa

Taa to widać po linii jaką przyjął stockwatch, parkiet i inne media branżowe w tej sprawie oraz po Twoich wpisach tutaj. Widać dołączyliście do ogólnopolskiej akcji spuszczanie powietrza z balona rozpoczętej przez "analityków" stooq.

Może warto poczytać opinię eksperta w dziedzinie praw autorskich:
next.gazeta.pl/next/7,151003,2...

A tu, jako ciekawostka statystyka sprzedaży "ostatniego życzenia" na amazonie.
literature.stackexchange.com/q...


Ciekawe o ile zmniejszy się dysproporcja gdy redzi udowodnią przed sądem, jak bardzo wzrosła Sapkowi sprzedaż książek dzięki grze i dzięki komu powstaje właśnie serial.

Panowie, większość z was jest tu od 2014 roku. 30% korekty przeszły tutaj chyba z 5-krotnie. Tak było po premierze Twom i ostatnio po spekulacjach po koniec 2017. A kto pamięta co działo się po wiosennej konferencji z ciasteczkami? 20% zmienność?
Kapitał musi przejść od aktywnych do cierpliwych, a sporo tutaj ostatnio krótkoterminowych spekulantów. Zarząd już nie będzie sypał akcjami dla TFI jak 3 lata temu po kilkaset tysięcy sztuk, a oni akurat mają czas i pieniądze, żeby wymęczyć drobnych w konsolidacji.
Nie jestem specem analizy technicznej, ale wykres A/D wygląda podobnie jak po premierze Twom. Sporo jest zresztą analogii, a niby nic na giełdzie nie działa dwa razy tak samo.

lelo-pakero napisał(a):
Rekinek napisał(a):
Czyli bardziej to 5% po za steam?


Ok. 3,5%. Stosując ten sam przelicznik co na steamie - 490 recenzji x 65 = 32k. Dalej mamy niecałe 900k kopii. Do 1 mln daleko.


Dlaczego stosujesz taki przelicznik jak na steam? Uważasz zatem, że np. taki W3 sprzedał tam 650 tys. edycji podstawowej i goty? Bo przelicznik na steam mieli ok 35?
GoG nijak ma się do steam w ilości ocen, jest ich zdecydowanie mniej, być może dwu-, trzykrotnie, a nawet więcej w przypadku starszych i mniejszych gier. Poza tym FP był tam w przedsprzedaży z promocją więc 50-100 tys. do teraz nie byłoby jakimś wielkim zaskoczeniem.

@rekin
One nie są ułożone wg przychodów ani ilości, zmieniają pozycje randomowo przy przeładowaniu strony.

Cytat:
Ale na koniec 2015 pisałem że firma zapewne przeje zarobki z Twom za nim wyda FP. Myliłem się i teraz zapewne też się mylę


Tym bardziej dziwi, że jesteś takim twardym akcjonariuszem. hello1
Zarząd nie rozpieszcza drobnych i to wiemy od dawna. Miała być roadmapa inwestorska podobno?
Pewnie o jakichkolwiek nowych informacjach dowiemy się z rekomendacji, bo instytucjonalnych zapraszają do siebie bardzo często. Tak, jak to było z wersją TWoM na konsole.
Tu też obawiam się, że konsole wylecą na 2019, co będzie oznaczało stracony czas i pieniądze, bo to niestety zbyt długo po premierze, co doskonale pokazał casus Twom.

Za to polityka promocji jest na pewno obliczona na dodatki i długą monetyzację. I za to duży plus, bo z Twom poszli szybko w dół. Przecież miesiąc po premierze było już -25%. Tu pewnie będzie odpowiednio 20 i 25 na black friday i wyprzedaż świąteczną. 15 gdzieś w 3 kwartale przy premierze dodatku albo portu na maca.



Cytat:
Listen, I’ve played a lot of video games in my life. Almost 30 years of them at this point. I know what a “city” looks like in video games, and I’ve watched that definition evolve over the years. I remember when Morrowind’s towns seemed bustling, and Oblivion after that. I remember watching a trailer for the original Assassin’s Creed and being stunned how large and crowded it was. I remember driving around Grand Theft Auto V and being in awe of the traffic and the number of unique pedestrians.

So I’m deadly serious when I say: I didn’t think Night City was possible. Not yet, at least. I literally didn’t think the technology existed. What I saw during CD Projekt’s demo was astounding.


www.pcworld.com/article/328137...

12 z 15 dotychczas zagregowanych recenzji na opencritic pochodzi z PS4. Potwierdza się spora ekspozycja na konsole.
Póki co średnia jest taka sama jak dla FP - 85/100
opencritic.com/game/6087/moonl...

Coś czuję, że switch może dać 2x tyle co wszystkie pozostałe platformy razem wzięte.
Ciekawe jak szybko będą portować na mobile.

4,5/5

www.gamesradar.com/moonlighter...

Cytat:
Moonlighter manages to perfectly balance the best bits of Stardew Valley, Dark Souls and Binding of Isaac for a game that just keeps you coming back for more.

Cytat:
Reccomended - An addictive mix of combat and commerce.


www.eurogamer.net/articles/201...

@Rif
Tempo prac było do przewidzenia...blackeye choć też miałem nadzieję, że tym razem będzie szybsza reakcja.
Zwłaszcza, że przecież już na początku roku admin pisał o trwających pracach nad dodatkami.
Do tego jednak trzeba się przyzwyczaić, a wielu już chyba odpuściło porównując to, co się działo na forum po premierze
TWoM i teraz. Mało nas zostało i trudno się dziwić, bo to był prawdziwy test na cierpliwość.
OFE wczoraj wykonywało prawo głosu z 3,5 tys. głosami więcej niż dotychczas. Pewnie cała lista instytucjonalnych napuchła, bo nie sądzę, żeby ulica przemieliła prawie 2 mln akcji w miesiąc na tych poziomach.

Co do spadku na steam to może ma to trochę związku z tym:
gamesrepublic.com/steam/frostp...
Co prawda to niszowy sklepik, ale liczba komentarzy sugeruje, że coś tam się sprzedaje.
Na steam jest też teraz ta akcja "spring cleaning" i aż 9 gier jest za darmo w weekend.
Poza tym takiego wysypu premier i przecen to już dawno nie widziałem. Bestsellery wyglądają prawie jak w okresie największych wyprzedaży. Dobrze, że większość kończy się w poniedziałek, tak jak wiosenna wyprzedaż na humble.
Czyli wybrali dobre okienko na premierę Moonlightera, a liczba w społeczności pewnie dojdzie do 20 tys. Widać, że nie żałują tym razem środków na promocję i jest spore zainteresowanie streamerów. To dobrze wróży.
Ciekawe czy będzie jakaś promocja lojalnościowa.

Cytat:
CD Projekt rozpocznie komunikację zmian w "Gwincie" po targach E3
PAP - Biznes
24 maj 2018, 11:15


24.05.2018, Warszawa (PAP) - CD Projekt rozpocznie komunikowanie dużych zmian w grze "Gwint" po czerwcowych targach E3 - zmiany te nie będą prezentowane na samych targach - poinformowali na telekonferencji przedstawiciele spółki. Dodali, że kampania marketingowa gry "Cyberpunk 2077" nie będzie "ekspresowa".

"Komunikacja w sprawie +Homecoming+ (dużej, zapowiadanej aktualizacji - PAP) gry +Gwint+ zacznie się na początku lipca. +Homecoming+ z E3 nie ma nic wspólnego" - powiedział prezes Adam Kiciński.

CD Projekt będzie uczestniczył w targach branży komputerowej E3 w Los Angeles, które odbędą się w dniach 12-14 czerwca. Według wcześniejszych informacji, zamieszczonych na stronie targów, CD Projekt miałby prezentować na targach grę typu roleplaying game przeznaczoną na komputery osobiste (PC) oraz konsole PS4 i Xbox One. Obecnie strona E3 nie zawiera już tej informacji.

Na pytanie, czy spółka pracuje w tej chwili nad inną grą typu roleplaying game niż "Cyberpunk 2077", prezes Kiciński podał, że studio traktuje dodatek do gry "Gwint", "Thronebreaker", jako roleplaying game. Roleplaying game to gra komputerowa oparta na narracji, w której gracze wcielają się w role fikcyjnych postaci.

CD Projekt podał w kwietniu, że w ciągu kolejnych sześciu miesięcy zamierza intensywnie pracować nad komputerową grą karcianą "Gwint", wprowadzając m.in. dwie duże aktualizacje, w ramach tzw. projektu "Homecoming". Zakończenie tych prac ma być jednocześnie końcem betatestów "Gwinta". Po zakończeniu prac studio zamierza wydać pierwszy dodatek do "Gwinta", zatytułowany "Thronebreaker".

Przedstawiciele CD Projektu podtrzymali, że premiera dodatku odbędzie się w czwartym kwartale bieżącego roku.

"Gwint" to komputerowa gra karciana, której producentem jest grupa CD Projekt. Tzw. publiczna wersja beta "Gwinta" została uruchomiona 24 maja 2017 roku na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Podczas telekonferencji zarząd CD Projektu podał ponadto, że kampania marketingowa gry "Cyberpunk 2077", nad którą pracuje obecnie ponad 300 osób, nie będzie "ekspresowa".

"Chcemy opowiedzieć graczom dość dużo o Cyberpunku 2077, będzie to nowy tytuł, nowy świat. W związku z tym kampania gry nie będzie kampanią ekspresową" - powiedział Kiciński.

Dodał, że - w jego ocenie - krótkie kampanie marketingowe gier porównywalnych do Cyberpunka 2077, to takie, które trwają kilka miesięcy. (
PAP Biznes)

Analityk Trigona widzi 11b w wig40 w czerwcowej rewizji.

Rif napisał(a):
Gdyby tak zaczęli wydawać gry dopracowane, to by było naprawdę fajnie. Tymczasem to gry do kosza w markecie...


Mimo wszystko Rif, musisz przyznać, że debiut całkiem okazały. Zobaczymy jak recenzje, ale 2. miejsce to nie w kij dmuchał.
Gratulacje, kolejny dobry debiut w polskiej branży game - dev. Z korzyścią dla wszystkich thumbright

Mamy chyba dobry materiał porównawczy dla Moonlightera. Wizard of Legend zaliczył mocną premierę we wszystkich sklepach.
Liczba społeczności przed premierą oscylowała w okolicy 10-11 tys. teraz mają 14. ML ma na chwilę obecną 13 i jest szansa na 15 w momencie premiery.
Są to dość różne od siebie gry, ale wydaje mi się, że ML jest zdecydowanie lepiej dopracowany graficznie. Sprzedaż 250 tys. w tym roku powtarzająca się w rekomendacjach wydaje się być solidnie niedoszacowana.

chris_martin napisał(a):
TWom w 14dni coś około PLN 9mkn czyli FP około 36mlb???


Czyli sprawdza się szacunek ok. 600 tys. kopii na wczoraj.

@Rif
Te bardziej oczywiste i interesujące to pewnie padają w kuluarach przy kawce i ciasteczkach.
Po co wszyscy mamy się dowiedzieć?

Wojetek napisał(a):
Cytat:


[quote]Moim zdaniem się mylisz, przelicznik się z biegiem czasu oczywiscie nieco zmieni w porownaniu z okresem okołopremierowym ale nie tak bardzo jak sądzisz. W przypadku TWOM kilka kwartałów po premierze ciągle był zbliżony do ok. 65-70.


Nie mam danych historycznych by to sprawdzić, z punktu widzenia logiki gracze starsze gry rzadziej komentują.


Można chyba was pogodzić stwierdzeniem, że ten współczynnik fluktuuje od premiery do każdej kolejnej przeceny w kierunku wypłaszczenia.
Mocniej rośnie bezpośrednio po premierze, zgodnie z argumentacją Wojetka. Też jestem zdania, ze obecnie jest bliżej 80 niż 60.
Natomiast przy każdej kolejnej przecenie zwiększy się liczba kolekcjonerów, którzy gry nawet nie odpalą, a jak wiadomo im większa promocja tym większy odsetek tychże.

Czy ktoś próbował kiedyś szacować podobny wskaźnik sprzedaży na podstawie ocen dla goga? Czy jest to niemożliwe?
Porównałem kilka gier, które miały premierę równolegle na gogu i steam i relacja komentarzy steam do ocen goga ma rozpiętość od 6-cio do 50-cio krotności... trochę nieefektywne dane.
Z kolei jeśli spojrzeć na W3 to ma na gog-u niecałe 6 tys. ocen, a przecież sprzedali tam pewnie ponad 2mln.
Chyba jedyny wniosek jaki można wysnuć to taki, że najpewniej stosunek ten wykracza znacznie ponad 100.



lukas80bb napisał(a):
Porównywanie komentarzy do sprzedanych sztuk jest dla mnie co najmniej dziwne. Tak jakbym porównywał ilość sprzedanych sztuk czegoś do ilości komentarzy na ceneo.


Gdyby był steamspy to nie szukalibyśmy innych metod.
No i dlaczego tego nie robić, skoro widać pewien constans danych?

Rif napisał(a):
Nie wiemy o której godzinie osiągnęli ten stan, ale wychodzi, że nasze założenia były słuszne w stosunku do ilości komentarzy.
Wychodzi na wartość ok.65 egzemplarzy na komentarz :P


Wiemy. Podali, że 250 tys. w 66 godzin czyli dzisiaj ok. godziny 9 rano.
Co daje jakieś 80/komentarz (licząc komentarze steam i steamkey), bo chyba było ich ok. 3500 w okolicy tej godziny.
Świetny wynik, no i jest punkt odniesienia choć nie mamy steamspy. 3some

Ciekawy efekt synergii - TWoM na 7 stronie steam w pełnej cenie Dancing

Zwłaszcza przy sprzedaży PUBG...
A poza tym czy przypadkiem koszty marketingowe w kwocie ok. 2mln już nie przeszły przez wynik?
Tego już chyba nie będą zliczać break even?

Warto dodać, że powyżej 200 zł przewinęło się już grubo ponad 0,5 mln akcji.
Wydaje się, że rynek niedługo będzie gotowy do przejścia na wyższe poziomy.
Do pełni szczęścia brakuje tylko sukcesu wydawnictwa, a to może się już zmienić 29.05.
Statystyki i hype wokół Moonlightera wyglądają obiecująco.

Najszybciej liczba grających odświeża się tutaj:
steamcommunity.com/app/323190#...

Frost na Twitchu. Obecnie już 3 kanały i ponad 5 tys. widzów.

www.twitch.tv/directory/game/F...

Kolejny film z preview build, tym razem prawie godzinny.
Widać już samouczek i sporo nowych elementów UI. Testy nie poszły na marne.
Finalna wersja pewnie nie będzie się już znacząco od tego różniła.


Nowe fragmenty rozgrywki, ukazujące kilka wyborów prowadzących do ścieżki totalitarnej.
Polecam podgłośnić, bo nie ma tu komentarza i w końcu słychać jak brzmi oprawa dźwiękowo-muzyczna.
Moim zdaniem doskonale buduje klimat. Np. po wybudowaniu centrum propagandy słychać z głośników "comrades we must work harder".





Greenthumb napisał(a):
Obecnie FP ma dodane 31350 osób, mozna chyba oczekiwać w momencie premiery ok 40-50 tys. może więcej.


Cytat:
Od 17.11. przyrosło 4 tys. w społeczności steam, więc chyba można zakładać więcej niż 50 tys. w momencie premiery, może nawet 70-80. Jaki to będzie miało wpływ na sprzedaż? Nie wiadomo, ale pokazuje jasno, że sporo osób się interesuje Frostpunkiem już teraz.


Liczebność grupy znacznie przewyższa moje poprzednie szacunki. Możemy pewnie oczekiwać 90-100 tys. osób w grupie i 350-400 tys. na liście życzeń w momencie premiery.
Wiedźmin miał ok 150 tys. osób w grupie w momencie premiery przy dość długim okresie pre-orderów. Ale to oczywiście było niemal 3 lata temu.


Pan z Vestora to mógł się w sumie umówić na rozmowę indywidualnie, bo pewnie ma takie możliwości.
Wygląda jakby aktualizował rekomendację w oparciu o odpowiedzi...
Przynajmniej potwierdziło się, że wishlist/społeczność steam = 3,5.
Można liczyć na ponad 300 tys. w dniu premiery spokojnie.

A.M.A z Karolem Zajączkowskim



Pani ładna, ale troszkę zestresowana Anxious

O planszówce TWoM.

www.forbes.pl/biznes/planszowk...

Cytat:
- Wydali ją w grudniu ub. roku i gra z miejsca stała się bestsellerem.(...) Planszówka wyszła w ośmiu językach i od dwóch tygodni nie ma jej w sklepach, nie tylko w Polsce. Skończyła się w sklepach we Włoszech, w Hiszpanii, Francji i trzeba robić dodruki – mówił Piotr Karnaszewski w programie „Forbes. Ludzie. Pieniądze”.

@jurror
Tutaj:
steamcommunity.com/search/grou...

@topfacet
Tak, ale komunikacja była taka (z forum inwestorskiego)
Cytat:
Jeśli chodzi o 2019 rok to planujemy premiery dodatków do "Frostpunka" (oczywiście jeśli podstawowa wersja gry zostanie pozytywnie przyjęta przez rynek).

Wygląda więc na to, że nie czekają na przyjęcie przez rynek tylko inwestują dalej.
Dla mnie to oznacza wiarę w sukces już teraz.

@andy_dufresne
Tak wynika z moich obserwacji. Jak komunikowali liczbę na wishliście to wyglądało to mniej więcej tak:
45000 w społ. -> 160 000 wishlist
55000 -> ok. 200 000 (była mowa o okrągłej liczbie)
Wychodzi z tego jakieś x 3,5 (choć najpewniej relacja się powiększa).

Pod koniec filmiku na reaktorze widać liczbę 623.
Może przypadek, może 23.06. choć to sobota...
A może 26.03.? 3some

andy_dufresne napisał(a):

Osobiście nie uważam, że w przypadku FP należy chwalić się taką wielkością wishlisty. Liczba nie robi wielkiego wrażenia, jest porównywalna z mniejszymi tytułami od PlayWay. Choć z pewnością do premiery jeszcze urośnie, wraz ze startem kampanii.


Sama liczba może jeszcze nie robi większego wrażenia, ale już sama dynamika przyrostu owszem.
Tak jak to sugerowałem w przypadku szybkiego przyrostu społeczności steam(obecnie już 53 tys.), to działa tutaj m.in. duża popularność They Are Billions i fakt, że RTS-y zostały odkurzone i mają szansę na renesans w nowej formie.
Widać też, że wzrost ok. 20 tys. w społeczności przekłada się na ok. 60 tys. dodań do wishlisty. Mało miarodajne dane, ale coś można z nich wnioskować.

A najważniejsze moim zdaniem, może okazać się dodanie języka chińskiego od początku, bo dzięki popularności PUBG miliony chińczyków założyło konto na steam.

Greenthumb napisał(a):
Greenthumb napisał(a):
Obecnie FP ma dodane 31350 osób, mozna chyba oczekiwać w momencie premiery ok 40-50 tys. może więcej.


Od 17.11. przyrosło 4 tys. w społeczności steam, więc chyba można zakładać więcej niż 50 tys. w momencie premiery, może nawet 70-80. Jaki to będzie miało wpływ na sprzedaż? Nie wiadomo, ale pokazuje jasno, że sporo osób się interesuje Frostpunkiem już teraz.



Cytuję co prawda cały czas siebie, ale gwoli ciągłości wątku melduję, że mamy już prawie 50 tys. osób w społeczności.
Ostatni dynamiczny przyrost (25% w niespełna miesiąc) zawdzięczamy sukcesowi "They are billions", który wyszedł w early acces 12.12. Nie było przecież żadnych akcji marketingowych 11B prócz "zwiększania bazy" TWOM.
http://steamspy.com/app/644930

Jako, że gra dzieli sporo tagów z FP, to FP pojawia się od razu w zakładce podobne tytuły na stronie They are billions steama.
Wiele osób sugerowało niszowość tego gatunku, mamy tu jednak dobitny przykład, że może być inaczej.

Warto jeszcze dodać, że w społeczności They... ma ok. 120 tys. osób. Niestety nie zarejestrowałem ile było mniej wiecej tydzień po premierze. Niemniej jednak, jest to ciekawy przykład porównawczy.

Cytat:
Dzień dobry
Produkcja "Frostpunka" jest na ukończeniu. Gra poddawana jest kompleksowym testom, w tym zewnętrznym, Usuwamy ostatnie błędy i niedociągnięcia. Na początku 2018 roku podamy dokładną datę premiery, która będzie miała miejsce w I kwartale (w wersji na komputery PC). Wersja konsolowa "Frostpunka" powinna trafić do sprzedaży kilka miesięcy później. Prace nad portowaniem gry już trwają. Podobnie, zainicjowaliśmy prace nad DLC do "Frostpunka", których premiery będą miały miejsce w jakiś czas po premierze podstawowej wersji gry. Mamy szereg pomysłów jak rozwijać "Frostpunka" poprzez wydawanie dodatków (w tym płatnych) ale z ich wydawaniem oczywiście musimy poczekać.
Jeśli chodzi o marketing "Frostpunka" to na premierę czeka trzeci trailer, który dla nas wyprodukował Platige Image. Do sieci trafi też jeden bądź więcej filmów z gameplay'a. Mamy dopięte akcje promocyjne z partnerami biznesowymi, w tym dystrybutorami. Można oczekiwać też sporych materiałów w wiodących mediach branżowych. Będziemy też obecni z "Frostpunkiem" na kolejnych targach growych, w tym PAX South w San Antonio (pod koniec stycznia 2018 roku).
Pozdrawiamy.


foruminvest.11bitstudios.com/v...

Greenthumb napisał(a):
Obecnie FP ma dodane 31350 osób, mozna chyba oczekiwać w momencie premiery ok 40-50 tys. może więcej.
Pobieżnie sprawdziłem na kilku tytułach mających niedawno premierę np. Spintires Mudrunner i kilku innych, jak to mniej więcej wyglądało i można wysnuć wniosek, że pierwszy tydzień sprzedaży przynosi mnożnik ok. 1,5-2,5. To oczywiście bardzo szerokie szacunki, ale można pospekulować, że jeśli gra będzie miała dobre oceny 8-9/10 i przyśpieszą z marketingiem to na samym steamie możemy konserwatywnie oczekiwać ok. 70-120 tys. sprzedanych kopii. Do tego można chyba dołożyć 10-20% na gog-a, humble, kopie fizyczne no i mityczne Chiny, i chyba można celować dość szeroko w zakres 100-160 tys. w pierwszych dniach. Oczywiście wiele zależy od tego czy gra "chwyci" i czy konsole wyjdą razem z PC.


Od 17.11. przyrosło 4 tys. w społeczności steam, więc chyba można zakładać więcej niż 50 tys. w momencie premiery, może nawet 70-80. Jaki to będzie miało wpływ na sprzedaż? Nie wiadomo, ale pokazuje jasno, że sporo osób się interesuje Frostpunkiem już teraz.

Chyba wszystko co najgorsze za nami:
- odpis za straty na dolarze (już chyba gotówkowy, a nie jak jeszcze piszą w raporcie niegotówkowy)
- marne premiery z wydawnictwa,
- przełożenie FP.

Można chyba skupić się na przyszłości i najważniejszym czyli premierze FP.
Anty pisał parę stron wcześniej, że nie wyklucza równoczesnej premiery na konsole.
Czy nie powinniśmy zatem widzieć w raporcie pierwszych zaliczek od dystrybutorów? Pewnie jest jeszcze na to czas, skoro premiera chyba najwcześniej w lutym.

Czy ktoś próbował szacować wielkość sprzedaży w pierwszym dniu/dniach premiery na podstawie ilości osób w społecznościach na steam? Obecnie FP ma dodane 31350 osób, mozna chyba oczekiwać w momencie premiery ok 40-50 tys. może więcej.
Pobieżnie sprawdziłem na kilku tytułach mających niedawno premierę np. Spintires Mudrunner i kilku innych, jak to mniej więcej wyglądało i można wysnuć wniosek, że pierwszy tydzień sprzedaży przynosi mnożnik ok. 1,5-2,5. To oczywiście bardzo szerokie szacunki, ale można pospekulować, że jeśli gra będzie miała dobre oceny 8-9/10 i przyśpieszą z marketingiem to na samym steamie możemy konserwatywnie oczekiwać ok. 70-120 tys. sprzedanych kopii. Do tego można chyba dołożyć 10-20% na gog-a, humble, kopie fizyczne no i mityczne Chiny, i chyba można celować dość szeroko w zakres 100-160 tys. w pierwszych dniach. Oczywiście wiele zależy od tego czy gra "chwyci" i czy konsole wyjdą razem z PC.

Ciekawostka z graczpospolitej.

Zainteresowanie wydawców jest spore, by nie powiedzieć ogromne. Przygotowujemy wydania pudełkowe niemal na całym świecie (w tym edycje specjalne, ale o tym nie chcę za wiele mówić) i aż siedem wersji językowych. W międzyczasie przygotowujemy się do targów na świecie, w tym najważniejszych z punktu widzenia polskich graczy – Poznań Game Arena” – mówi Paweł Miechowski.

graczpospolita.pl/premiera-fro...

Cytat:
OFEiaków ani widu ani słychu..będą wchodzić po premierze Frosta ? king


Jest NN OFE
nazwa spółki wartość pakietu (zł) udział w kapitale spółki (%)
11BIT 7 061 603 2,2%

stooq.com/n/?f=1149000&c=1...

Czyli mają ok 50tys. akcji, ale generalnie po co komu tutaj OFE? Nie wiadomo co z nimi będzie (tzn. jak będzie wyglądała ich likwidacja), a OFE i tak się skracają więc dobrze, że nie było ich od początku. Choć z drugiej strony taki NN nabrał Artifexa i Playwaya pełne kieszenie thumbright
Vladiniho i Anty mają sporo racji co do kiepskiej komunikacji z rynkiem...

Cytat:
Zbliżony model ma Bloober. I owszem jest teoretycznie tylko 2 razy tańszy. Warto jednak pamiętać o tym, że:
-Bloober dostał ponad 10 mln dofinansowania.
-kroczący zysk Bloobera to 8 mln zł, a 11B 9,5 mln zł.
-Bloober ma znacznie szerszy portfel. Do wydania w 2017 r. są projekty dość ciekawe jak Observer, -Scophophobia, czy Medium. Jest też Serial Cleaner, który robi spółka zależna Bloobera.


Ale, żeby nie było, że nie argumentów za 11B:
-wolę Miechowskiego niż Babieno - wiarygodność
-większy know-how w marketingu i promocji i gałęzi wydawniczej.
-mimo wszystko znacznie większy potencjał FP względem survival horrorów.


Sorry, ale to nie jest do końca rzetelne.
Piszesz o kroczącym zysku porównując kwartały premierowe BLO z 2 rokiem monetyzacji 11B...
Po premierze TWOM 11B był tańszy niż BLO obecnie, a jaki był zysk kroczący wtedy?

Dostali dofinansowanie, ale co z tego skoro drugie tyle muszą wyłożyć? To może, ale nie musi przełożyć się na synergię. Poza tym są jeszcze kolejne edycje konkursu i z tego co pisał rzecznik na forum to mają zamiar brać w nich udział.

Serial Cleaner? No proszę Cię 1 tys. sprzedanych egzemplarzy na steam...
Czy reszta to "szerszy portfel", skoro to wszystko jeden dość niszowy gatunek?

A co z planszówką TWOM? Umową z chińczykami? Większym zespołem i planowanym drugim zespołem produkcyjnym? Obecnymi i potencjalnymi projektami gałęzi wydawniczej? To myślisz nie ma znaczenia w wycenie?

Doceniam wasz merytoryczny wkład w to forum, ale nie rozumiem dlaczego tak często moderujecie ten wątek, a nie np. CIG, gdzie kapitalizacja to ponad 400 mln i może też przydałaby się wasz bardziej krytyczny punkt widzenia?

Babieno sprzedaje 5% akcji pomimo lock-upu i też tego nie komentujecie?



Obstawiam, że wychodzi TFI PKO, a kupują inne fundy.

Cytat:
Odpowiedź jest tutaj:
wiadomosci.stockwatch.pl/marci...

Cytat:
Niestety, głównie w obawie o kondycję naszej waluty musiałem zacząć dywersyfikować swoje inwestycje. – powiedział Marcin Przasnyski.

Dodał, że na decyzji o sprzedaży akcji zaważyły także napięcia polityczne oraz ocena sytuacji makro. W ocenie akcjonariusza 11 bit studios, GPW staje się też coraz bardziej podatna na spekulacje, nie tylko na malutkich spółkach, lecz głównie na największych jak JSW, KGHM czy banki.

– Mimo że po kilkunastu latach nieźle czuję rynek giełdowy, mam jednak zacięcie do budowania nowych firm. – podkreśla Marcin Przasnyski.


Zakładam, że sam zainteresowany nie doda już nic do tych uzasadnień?
Z drugiej strony, skoro już go nie obowiązują ramy prawne akcjonariusza większościowego, to może jednak rozwinie co konkretnie miał na myśli w kwestii "obaw i napięć"?


No i WD zszedł poniżej 5%. Ciekawe co nim kierowało, skoro przyszły rok ma obfitować w debiuty i pozytywne informacje? Do tego podatek już w 2017...

Cytat:
Trzech Panów (Kiciński, Iwiński i Nielubowicz) ma około 32 proc. akcji. Wystarczy teraz, że ktoś kupi nawet poza rynkiem od funduszy pakiet 33 proc. akcji i może tych Panów przegłosować na WZA, w tym zmienić RN, a w konsekwencji i zarząd spółki.


Jest jeszcze Adam Kiciński z 3,5%

@lelo

Ok, cytat to złe określenie. Sparafrazowałem Twoją wypowiedź z innego wątku.
Może być?
Brak argumentów? A jakich tu argumentów jeszcze szukać?
Jest druga obsuwa pomimo PR-owych zagrywek prezesa i chyba na tym nie koniec.
A co do manipulacji to wiesz... salute

Cóż za zaskoczenie, znowu przełożyli... Gra jest w proszku puke_l
A tyle było bicia piany przez prezia, nawet dziś pojawiły się artykuły, że
gra już gotowa, a tu taki zonk.
I pewnie to nie ostatnia obsuwa. Obstawiam 3/4 kwartał 2017, bo kwiecień to samobójstwo ze względu na konkurencję.
@lelo-pakero pozwole sobie zacytować Ciebie z innego wątku z niewielką edycją, bo paskuje jak ulał:

Cytat:
Niczego nie wydali w terminie. Co więcej nie wyprodukowali ani nie wydali żadnej nowej gry [...] Tu jest wyraźny problem w planowaniu produkcji w spółce, czego ty wyraźnie nie chcesz przyznać. Gdy na to patrzę to się głośno śmieję czytając takie słowa (zmieniłem cytat prezesa):

"Najbliższym ważnym krokiem milowym dla CI Games jest wewnętrzne uruchomienie "Sniper Ghost Warrior 3" na konsole, poinformował ISBnews prezes Marek Tymiński. Pierwsze "mocne uderzenie marketingowe" nastąpi już w grudniu.
"Produkcja SGW3 ma się dobrze. Wewnątrz w firmie przechodzimy wszystkie misje w kampanii. Trwa teraz intensywne dopieszczanie szczegółów i optymalizowanie. Kończymy jednocześnie prace nad wersją konsolową. Wewnętrzne odpalenie na gry na konsole odbędzie się w najbliższych dniach i jest to ważny krok milowy"
"Zarząd Spółki podjął decyzję o przełożeniu daty premiery SGW3 w oparciu o analizę aktualnego stanu prac nad grą, w szczególności stanu prac związanych z optymalizacją gry i jej obecnym działaniem na konsolach."

To są kolejne mrzonki i pustosłowie. Najpierw niech zaczną od wypuszczania jednej własnej gry raz na dwa lata to już będzie sukces przy ich planowaniu. Kto da więcej? Zamiast słów "Produkcja SGW3 ma się dobrze", prezes powinien powiedzieć "moim wielkim marzeniem jest", wtedy by to miało ręce i nogi.

baks napisał(a):

CDP nie jest moim konikiem i w najbliższym czasie nie będzie ale doceniam to co zrobiła spółka przez ostatnie kilka lat i tylko od działań spółki zależy zysk oraz kurs w najbliższych latach. I nie ma nic do tego ani koniunktura ani lokalna gospodarka.


A to ciekawe, bo jak się cofnąć kilkanaście, kilkadziesiąt stron to można zobaczyć, że już od momentu w którym sprzedałeś twierdziłeś, że to balon i nic z tego nie będzie, a to chyba było przy 1 mld wyceny. Także tego...

Cytat:
W zamian usłyszałem same dyrdymały, co mnie jeszcze bardziej utwierdza w przekonaniu, że to nadmuchany balon.


No, ale dlaczego ktoś ma Ciebie w czymś uświadamiać? Stoisz na z góry upatrzonym stanowisku więc nie ma tu pola do polemiki... Polecę klasykiem: rynek ma zawsze rację. Teraz jest 4mld, może za 5 lat będzie 1, albo 10. Ot taka specyfika branży i tyle.

Cytat:
jak rosna koszty operacyjne to mamy mniejszy zysk ale to oznacza ze sporo inwestują w projekt FrostPunk


Cytat:
To nie jest prawda. Radzę zaznajomić się z podstawowymi zasadami rachunkowości.


Częściowo chyba tak:

"Po przejściu na GPW i MSR zmieniliśmy politykę rozliczania kosztów marketingowych, które obecnie "przechodzą" na bieżąco przez masz rachunek wyników i obciążają bieżące wyniki Spółki."

foruminvest.11bitstudios.com/v...

*aircanada15

Nie jestem pewien, ale to chyba Ty robiłeś tutaj tabelkę z prognozą wyceny na 3 lata?
Coś nie mogę jej odnaleźć...
Aktualizujesz ją może?

Rekinek napisał(a):
Kiedy bedzie przecena letnia na steam bo strasznie słabo zapowiada sie 2Q. Niestety dodatek nie zrobił w tej cenie furory, choć przecena 50% moze zupełnie zmienić sprzedaż. Co do kursu to mozna sie przyzwyczaić ze tu sie nie zarabia.


Jest coś jeszcze co może podbić wynik thumbright

itunes.apple.com/us/app/this-w...

Dzięki kjujik. Czyli nie było wniosku o wypłatę dywidendy ze strony drobnego? Liar

Pojawił się artykuł o BeatCop na Kotaku:
kotaku.com/beat-cop-is-a-cop-g...

Wygląda na to, że potencjał jest i może być spora niespodzianka jak gra chwyci.

Jeśli ktoś był dziś na walnym to niech skrobnie kilka słów podsumowania.
Z góry dzięki salute

@chimpo

Może chodzić o sposób monetyzacji, bo jak tu nie psując sobie ciężko wypracowanego "goodwill" zarobić na tym kasę?
Według mnie odpada bezpośrednia opłata za grę, bo zmniejszą sobie bazę klientów no i zepsują PR. Czyli powinien to być F2P, ale Gwint średnio się nadaje do mikropłatności. Najlepszym wyjściem byłby chyba przycisk "donate"...

Chyba jednak jadą an E3 z Gwintem:

gry.onet.pl/gwint-od-cd-projek...

Pan Rynek raczej niepocieszony Whistle

"Gwent is love, gwent is life" :D
Całkiem możliwe, że to będzie właśnie to, tylko czy jechaliby z Gwintem na E3?
No i ma to być jednak "nowy format", a mobile już przerabiali w wiedźmińskim MOBA.
Niedługo się wyjaśni salute

Cytat:
Macie pomysł co to może być? :)


Obstawiałbym jakiś multiplayer, żeby przetestować pod tym względem GOG-Galaxy i ogólnie zobaczyć z czym to się je, bo to dla nich nowość. Taka próba generalna przed CP77 :]

Sporo informacji z dzisiaj:

1. Premiera TWOMTLO na Steamie - cena 9,99 na moje oko za drogo, ale zobaczymy:

store.steampowered.com/app/481...

Przy okazji promo na podstawkę 50%

2. Nowe wieści ze studia:

https://youtu.be/vmwZSWHgmnk

3. I najważniejsze - prezentacja Industriala oficjalnie na PAX Prime na początku września:

www.eurogamer.net/articles/201...

Ważne cytaty:

"With the next game we're not really trying to go all out on some super-serious real-world problems," he said. "We're building a game for gamers. But at the same time we really believe in meaningful experiences. We don't want to build stuff that is frivolous, stuff you can play around with for an hour and forget about."
Co ucina spekulacje o super ciężkim klimacie.

Oraz
"Industrial is currently only being developed for PC "and we'll see"."
W sumie nic dziwnego, pewnie chcą jeszcze poczekać jakie będzie przyjęcie gry na Paxie i wówczas zapadnie decyzje czy robić konsole. Albo to tylko zasłona dymna jak w przypadku Twoma.

Cytat:
O tym drugim świadczy zresztą więcej faktów jak choćby wypowiedź rzecznika:
foruminvest.11bitstudios.com/v...
Nie mamy jednak żadnych gwarancji, że kolejna produkcja również będzie zyskowna. A jeśli okaże się porażką?


Wycięcie tego cytatu można chyba uznać za manipulację Whistle Kontekst wypowiedzi i całej dyskusji rzecznika z jednym z użytkowników był znacznie szerszy i odnosił się do szeroko pojętego ryzyka w tym biznesie.

Cytat:
[…]Będzie to też poważna tematyka, też ciężkie rzeczy[…] Nasza gra będzie znowu poważna, znowu na serio […]


Chyba za bardzo czepiasz się słówek. Często są to przecież nieedytowane wywiady na żywo, akurat użył takiego sformułowania, a nie innego. Trudno opisywać coś o czym nic nie można powiedzieć...

Cytat:
~lelo-pakero [178.36.17.* napisał(a):
„Nie będę przepraszał za te wpisy pod nickiem robert i analityk, bo sami rozumiecie...”


No tak, w Internecie nic nie ginie. 1:0 dla rockq-a king

Pytanie do flight-crew: czy jest szansa na czat inwestorski z przedstawicielem 11b?

lelo-pakero napisał(a):

Generalnie widzę, że wiele osób na forum lubi robić porównania do wielokrotnie większych zespołów, które osiągnęły duży światowy sukces, jakby to było takie proste i oczywiste. Tyle, że takie nie jest. W przeciwnym razie mielibyśmy całą masę CD Projektów czy Paradoxów. O dziwo nikt nie podaje przykładów zespołów, którym się nie udało, albo, które utknęły w martwym punkcie swojego rozwoju, a tych jest zdecydowanie więcej. Marzenia jednak sprzedają się najlepiej.


Jak się porównywać to do lepszych. Jeśli 11b miałby inspirować się Paradoxem to nie mam nic przeciwko. thumbright

Nie podaje się przykładów zespołów, którym się nie udało? Może nie jestem tu długo, ale wielokrotnie były tutaj wałkowane casusy CIG-u, Vivid-u, błędów CDR z początków działalności i wielu innych, głównie z naszego podwórka (częściej to tutaj się o nich dyskutowało niż na dedykowanych wątkach). Została chyba przerobiona większość potencjalnych zagrożeń i błędów gamedevu z każdej strony.
Czasami warto też mieć marzenia i wyjść z kompleksów stereotypowego Polaka, który wiecznie musi się biczować i cierpieć za narody.

Cytat:
Myślę że lelo-pakero na jakiś czas chętnie przejmie rolę „głównego sikawkowego”. Przynajmniej póki jego „oczy” są zwrócone na CIG. Bo później… to sami wiecie… rozumiecie…


Znaczy, że kolega rockq już cel osiągnął? Wiemy, wiemy... rozumiemy thumbright

A na kickstarterze już 300k pękło. Widać jest spory potencjał, skoro tyle osób kupiło to z takim wyprzedzeniem czasowym.

Mam do was takie pytanie, co sądzicie na temat ogólnej wizji studia, o której mówił prezes na niesławnej konferencji? Mianowicie, że mają zamiar być alternatywą dla mainstreamu?
Mi podobało się porównanie z branżą filmową, fajnie, że takie analogie są dostrzegane w zarządzie.
Średnia wieku graczy rośnie, populacja też i z całą pewnością gust dużej części z nich będzie szedł w kierunku bardziej wyszukanych i trudniejszych tematów. W taką niszę warto się wpasować, zwłaszcza że jak widać indieapocalypse okazał się nieprawdą. Konsument jest obecnie dużo bardziej świadomy w swoich wyborach i w nowych grach szuka przede wszystkim jakości i pomysłu. Może to truizmy, ale myślę, że warto to przypomnieć, bo wówczas umknęło w kurzu ogólnej percepcji tej ekhmm prezentacji.

mackopl napisał(a):
Od ponad roku wyznawcy próbują zaczarować kurs i niestety się to nie udaję.
Każdy kto stanie na drodze niczym czarownica, jest palony na stosie.
Fakty są takie, że obecna C/Z to +-13, a wyniki w przyszłości wcale nie muszą się zazębiać na tym poziomie.


Ja przeglądając ten wątek i inne fora jestem zgoła odmiennego zdania. Przeważa raczej "studzenie głów" ze strony flight crew z wiadomych przyczyn, a nadmierni optymiści są szybko prostowani. Tak więc to czarowanie odbywa się w dwie strony. Już nawet @baks nie jest tutaj optymistąblackeye Potencjał jest po prostu zbyt oczywisty i może w tym jest największy problem. No bo która spółka z gamedevu ma obecnie tak dobry stosunek ryzyka do wyceny? Jest jeszcze CDP, ale tam kapitalizacja już wysoko, a każda inna spółka ma nóż na gardle w przypadku klapy kolejnego projektu.
Tak więc musimy tu siedzieć i czarować, bo nie ma dokąd pójść king

No ok, co do Nobla to 100% dowodów nie ma, choć to ich "naszym zdaniem premiera Industriala będzie w 2017" z czapy się chyba nie wzięło, skoro spółka miała wcześniej inne oficjalne stanowisko.

Cytat:
Konsolidacja przez ostatnie półtora roku to zmowa grubasów, a wzrosty są pewne, tylko nie wiadomo kiedy thumbright. Macie wybory na przewodniczącego kółka fanatyków 11bit, że takie absurdalne teorie tworzysz?


Nie żebym wierzył bezgranicznie w teorie "odbierania kwita przez grubasów", ale chyba przyznasz, że
negowanie tzw. strategii inwestycyjnej w TFI i OFE jest równie naiwne i pewne elementy można tu odszukać. Zwłaszcza jeśli indywidualnych jest jak na lekarstwo i kapitału na GPW brak. Od lat na "growych" spółkach grany jest ten sam scenariusz pod premiery, od CDR po Juju i to jest dość oczywiste, nie uważasz? Inaczej Cig nie ruszyłby rok temu pod Snajpera na 400 mln CAP-u, mając takie wyniki, zadłużenie i mglistą perspektywę przed sobą. A jednak posypały się wysokie rekomendacje i popyt na akcje. Przypadek? Prawda leży jak zwykle gdzieś pośrodku, ale już faktu olbrzymiej przewagi informacyjnej TFI i OFE podważyć się nie da, co udowodnili np. na CDR w zeszłym roku, czy Noble w rekomendacji tutaj.

jurror napisał(a):

2 lata się mielić i zaliczyć wtopę, gdy tyle momentów i pretekstów było do fajnego rozegrania papieru "awansem' pod "przyszłe wyniki"jak to robią więksi gracze na wielu innych spółkach growych i nie tylko growych.


Może coś się ruszy, jak będą mieli na kontach 1/3 obecnej kapitalizacji blackeye
Albo gdy zrobią emisję :]

II czy III kwartał, co za różnica? To przecież nie gra już większej roli...
Dla mnie ważniejsze jest to stwierdzenie:

Cytat:
Mamy duży apetyt związany z Industrialem


No i fakt, że rozważają samodzielne stoisko na E3, co przecież tanie nie jest.
11b nie szasta budżetem produkcyjnym i marketingowym, więc to dość odważne z ich strony. Do tego seria trailerów CGI, które też do tanich nie należą. Takie decyzje mogą sugerować, że jednak jest spora wiara w tytuł i jego potencjalny sukces. Bardziej by mnie martwiło gdyby z rezerwą odnosili się do promocji Industriala i budżetu.

@andy
Cytat:
Ja to wiem, ale pytam dlaczego.


Tu znajdziesz kilka odpowiedzi na to pytanie:

mambiznes.pl/artykuly/czytaj/i...

anty_teresa napisał(a):
@Rif
Tak czy owak gry 11B opierał się do tej pory na pewnym pomyśle i były w swój sposób innowacyjne. Do tej pory spółka stosowała odwrócenie perspektywy. W teaserze nowej gry tego nie widzę.


W sumie to tylko ją wydają, a pomysł był PixelCrow :P No, była jeszcze piecza producencka...
Pomysł na pewno nie z kategorii przełomowych, ale też nie totalnie ograny, bo jeśli spojrzymy na konwencję "policjantów i złodziei", to w grach jest zdecydowanie więcej tych drugich więc to może być ciekawe i całkiem możliwe, że chwyci. W teaserze masz Colombo, Kojaka, Miami Vice i Magnum więc celują w ciekawy fragment popkultury. Dodałbym od siebie jeszcze Serpico, bo uwielbiam ten film.
Także wbrew pierwszemu wrażeniu, potencjał czysto fabularny jest. Na pewno większy niż w przypadku Spacecoma.

http://beatcopgame.com/

Długo oczekiwana gra z LaunchPada.
Specyficzny klimat, ale ostatnio trochę dużo tych pixelowych gier.
Na screenach widać, że jest ficzer polegający na wlepianiu mandatów...
No i cena...

Cytat:
Nie wspominając o prognozach biur maklerskich na poziomie ponad 200k kopii i więcej.


To pewnie dlatego rynek już to dawno zdyskontował i cena też nie jest taka, jak z tej rekomendacji.
Natomiast nie bardzo rozumiem, dlaczego Ty co chwila przypominasz o klapie na konsole? Przecież to nic nowego... no i chyba wiesz, że VG nie jest zbyt precyzyjny (delikatnie mówiąc).

No ok, tylko dziwi mnie, że Ciebie to dziwi, bo sam przytoczyłeś tu mnóstwo argumentów skłaniających do mocno negatywnej percepcji spółki i gamedevu ogólnie (nie kwestionuje ich wartości czy merytoryki) będąc zazwyczaj w kontrze do przesadnych optymistów. Także po pierwsze, nie rozumiem dlaczego jeszcze trzymasz jej akcje od konferencji, a po drugie chyba nie doceniasz mocy opiniotwórczej tego forum, i faktu, że takie "prześwietlenie" spółki wpływa na psychologię tłumu. Czasami cisza jest po prostu lepsza dla kursu w krótkim/średnim terminie. Zresztą spójrz na to z drugiej strony, jeśli trailer będzie dobry to szansa na wzrosty jest już za parę miesięcy (vide CIG), pytanie czy "rynek" będzie czekał na fakty więc może już teraz jest okazja, żeby taniej dobrać?Whistle

Cytat:
Przepraszam małe sprostowanie, wygląda ze 60zl bedzie szybciej niż jeszcze wczoraj myślałem. Płynność zerowa, kilka kilo akcji może zbić kurs w dwa dni.


Dlaczego nagle przejmujesz się tak spadkiem kursu i wylewasz tu swoje żale? Powinieneś się chyba cieszyć, bo przecież Twoich wpisów tutaj nie można nazwać optymistycznymi. Więc może sam się do tego przyczyniłeś, że nikt tu specjalnie marzeń nie kupuje i wycenia spółkę dość konserwatywnie?
Zresztą, skoro 2 tygodnie temu wiedziałeś co się stanie, to dlaczego po prostu nie sprzedasz i nie odkupisz taniej skoro 60 jest pewne? Albo nie dasz sobie spokoju z 11b skoro tu same zagrożenia i zero perspektyw?

chris_martin napisał(a):
Nasze akcje, nasz udział w profitach spółki/nadpłynności = nasza kasa na kontach spółki - to proste..... ale wypłata była tylko dla Zarządu.


spółka publiczna na głównym parkiecie to nie prywatny folwark....


Ja od dawna odnoszę wrażenie, że prezes ma swoistego "focha" na rynek i że w gruncie rzeczy żałuje, że weszli na NC zamiast pozostać niezależnym studiem. Oglądałem mnóstwo jego wypowiedzi, wywiadów i nigdy nie był tak nienaturalny i zagubiony w tym, co ma przekazać, nawet w języku angielskim... A tu sprawiał wrażenie stremowanego 10-latka w szkolnych jasełkach, który sprintem klepie wierszyk i marzy o ucieczce ze sceny... Dziwne to wszystko. Gdybym wierzył w teorie spiskowe, to bym pomyślał, że to robota na zamówienie.Anxious

Cytat:
Tak jak wspomniał -anty-, z planów wychodzi około 200 mln zysku rocznie.


Naprawdę uważacie, że ten program motywacyjny ma jakiekolwiek przełożenie na przyszły wynik w tak nieprzewidywalnej branży? Przecież to nie jest prognoza zysków tylko jakiś ramowy program, który z natury rzeczy ma motywować pracowników czyli ma być wyważony i osiągalny, a nie wyśrubowany pod oczekiwania rynku...

Przepraszam, pomyłka, źle zrozumiałem Pana Nielubowicza.
Autonomicznie dodatek przeszedł, ale nie przeszedł zestaw dodatków, sprzedawany jako "Expansion Pass".

Cytat:
No właśnie... Z programu motywacyjnego wynika, że zarobią średniorocznie mniej więcej 200-250 mln zł...


Myślisz, że ma to jakieś większe znaczenie? Mogli tam wpisać praktycznie cokolwiek.

Z konferencji:
- nowa gra w tym roku,
- koszty W3 już prawie rozliczone (kopia sprzedana dzisiaj już prawdopodobnie bez kosztów),
- dodatek HOS nie przeszedł jeszcze przez wynik, przejdzie w Q2 wraz z drugim dodatkiem.

Słabo to wygląda... GR też raczej nic nie dołoży, bo ruch na stronie mizerny.
Dolna banda konsolidacji raczej pewna w tym układzie.

No to jeszcze coś do pooglądania. Krótki reportaż CNN o polskim boomie hi-tech, w tym m.in. o CD Projekt:
money.cnn.com/video/technology...

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ma niedługo zacząć negocjacje wsparcia dla branży. Więcej poniżej:

pulsinnowacji.pb.pl/4390005,25...

Wszystko ładnie, pięknie, ale już widzę jak to nasze państwo jedną ręką daje, a drugą zabiera... Liar

Coś zaczyna się powoli dziać w temacie "Stowarzyszenia Polskie Gry". Relacja z ostatniej debaty:

11.12.2015, Warszawa (PAP/PAP Technologie) - Zmiany na rynku gier wideo, w tym rosnące znaczenie cyfrowej dystrybucji, dają małym producentom niespotykane dotychczas perspektywy - o potencjale rynku gier wideo dla polskiej gospodarki rozmawiali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Uczestnicy debaty, która odbyła się 10 grudnia w Warszawie podczas konferencji GameINN, rozmawiali o potencjale polskiego sektora gier wideo dla krajowej gospodarki oraz jego potencjalnych wykorzystaniach. "Patrząc na tę kwestię od strony systemowej, widzimy potencjał czysto ekonomiczny - pieniądze są widocznym elementem konkurencyjności" - powiedział Mateusz Gaczyński, zastępca dyrektora Departamentu Innowacji i Rozwoju MNiSW.

"Z drugiej strony, jako MNiSW postrzegamy też ten sektor z perspektywy tego, co jest w stanie zaoferować społeczeństwu jako źródło nowych technologii. Mogą one szybciej, łatwiej i bardziej skutecznie uczyć ludzi nowych kompetencji i umiejętności, przekazywać wiedzę - ale też tworzyć dużo miejsc pracy" - zauważył Gaczyński, dodając, że wbrew obiegowej opinii, sektor gier oferuje zatrudnienie nie tylko dla absolwentów kierunków ścisłych, lecz również dla humanistów.

Adam Kiciński, prezes firmy CD Projekt odpowiedzialnej za serię gier "Wiedźmin", za jedną z najbardziej istotnych przemian na rynku gier wideo uznał zmniejszanie się znaczenia fizycznej dystrybucji gier: "Fizyczna dystrybucja powoli się kończy - oczywiście mówi się tak od dawna, ale jest to fakt. Jeszcze większość gier na konsole sprzedaje się w fizycznej dystrybucji, ale na obecnej generacji konsol już 15-20 proc. sprzedaży to jest sprzedaż cyfrowa." Na komputerach osobistych dystrybucja cyfrowa jest o wiele bardziej popularna, co niesie ze sobą ważne zmiany dla producentów gier. "Na PC większość to jest już cyfrowa dystrybucja - a w przypadku dystrybucji cyfrowej standardem rynkowym jest to, że 70 proc. pieniędzy pochodzących od klienta końcowego trafia do producentów" - dodał Kiciński.

Zachodzące w procesie dystrybucji gier wideo zmiany oznaczają również lepsze perspektywy dla mniejszych firm z branży. "Dotarcie do klienta końcowego, rozdystrybuowanie swojego produktu jest najprostsze w historii" - zauważył Kiciński. Jak mówił, "nie było wcześniej takiej sytuacji, aby można było zrobić nie w przysłowiowym, ale w autentycznym garażu produkt, do zrobienia którego potrzebny jest komputer za 3 tys. zł, potem wydać na kontakty zewnętrzne pewnie z 500 zł i mieć globalną dystrybucję".

Z oceną tą zgodził się dr Maciej Bukowski z WISE Institute: "Dzięki temu, że te kanały dystrybucji są globalne, firma z garażu gdziekolwiek może nagle zyskać dostęp do rynku światowego, co w przeszłości było po prostu niemożliwe". "To samo dotyczy pracowników, ponieważ wiemy, że także rekrutacje pracowników odbywają się międzynarodowo. Nadal jednak geografia odgrywa rolę. Ludzie wymagają bezpośrednich kontaktów, co powoduje, że największe miasta uniwersyteckie wciąż będą przyciągać najbardziej wartościowych pracowników" - powiedział i jako główne centra polskiego przemysłu gier wideo wskazał Warszawę, Kraków oraz Śląsk.

Z konsekwencjami takiego postrzegania firm z sektora gier wideo nie zgodził się Piotr Przewrocki, założyciel funduszu wsparcia dla firm technologicznych QBN Seed Fund. Podczas debaty mówił o swojej współpracy ze startupami z mniejszych polskich miast: "Talenty są takie same jak wszędzie, tylko że w tej chwili szanse na zrobienie kariery dla ludzi, który się stamtąd wywodzą, są dużo większe poza miejscem zamieszkania. Projekty startupów z mniejszych miast są tymczasem przynajmniej tej samej jakości, a niekiedy dużo lepsze niż z głównych ośrodków" .

Debata zorganizowana była przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GameINN. Celem programu GameINN, który w październiku bieżącego roku uzyskał pozytywną rekomendację NCBR, jest wsparcie rozwoju sektora producentów gier wideo poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnych produktów i technologii o wysokim potencjale komercyjnym i międzynarodowym zasięgu. Program zaproponowany został przez Stowarzyszenie Polskie Gry, skupiające największe i najbardziej znane firmy w krajowej branży producentów gier, zatrudniające łącznie 35 proc. pracowników z branży. (PAP)



Cytat:
Przesunięcie premiery da lepsze skutki niż wydanie gry z licznymi błędami.


Tyle, że w przypadku CDR było to faktycznie spowodowane chęcią poprawy bugów i optymalizacją, a przy tym byli szczerzy w tym temacie z rynkiem. Za to w raporcie CI czytamy:

"Rynek gier video jest napędzany przez oczekiwania związane z debiutem nowych produktów. Istnieje ryzyko, że niektóre produkty zostaną ukończone później niż to było planowane. Może to w konsekwencji negatywnie wpłynąć na generowane przepływy pieniężne i wynik finansowy w poszczególnych okresach. Wewnętrzne czynniki mogące wpłynąć na przesunięcie daty premiery związane są z określeniem czasu koniecznego do ukończenia procesu produkcji gry tak, aby spełniała oczekiwania jakościowe. Wydanie gry niespełniającej przyjętych przez Grupę wysokich
standardów mogłoby negatywnie wpłynąć na przychody ze sprzedaży konkretnego produktu, ale też osłabić jej wizerunek.
Czynnikiem zewnętrznym mogącym mieć wpływ na podjęcie decyzji o przesunięciu premiery jest sytuacja rynkowa, gdyż istotnym elementem procesu decyzyjnego jest wydanie gry w momencie najmniejszej konkurencji ze strony innych produktów. Innym ważnym czynnikiem są opóźnienia dostawców w przygotowaniu na czas zamówionych komponentów
gier.
Z przesunięciem daty premiery w wielu przypadkach związany jest element marketingowy „długo oczekiwanej gry”, który korzystnie wpływa na budowanie wizerunku produktu. "
To taki zawoalowany komunikat, który należy odczytać jednoznacznie - będzie obsuwa. A przyczyną, będzie budowanie napięcia niczym u Hitchcocka... no czy to jest poważne?Liar
Btw. czy naprawdę uważasz, że ludzie w CDP mając tyle gotówki, doświadczenia, tak duży zespół i 2 oddziały (szukają 3) będą produkowali już tylko wiedźmina co 4 lata? Bo ja myślę, że ich ambicje i możliwości mogą jeszcze nas zaskoczyć.

Cytat:
Świadczy o sporej słabości CDR


Tjjja, albo o kupowaniu bliżej nieokreślonego marzenia na CI. Zwłaszcza w kontekście, jak to napisali w raporcie - korzyści związanych z przesuwaniem premiery, bo to zwiększa hype na grę Liar

Zresztą po co tu porównywać ceny nominalne?



Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 16 grudnia 2014
Ostatnia wizyta: 9 grudnia 2020 20:46:36
Liczba wpisów: 162
[0,04% wszystkich postów / 0,07 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,933 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło