Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Greenthumb

Greenthumb

Ostatnie 10 wpisów
Pierwsze reko powyżej 300 faktem.
Wood &Co. wycenia na 304 z 210 wcześniej.

Cytat:
CD Projekt jest zadowolony z przedsprzedaży "Cyberpunk 2077" - prezes
PAP - Biznes
1 lip 2019, 12:38


1.07.2019, Warszawa (PAP) - CD Projekt jest "dużo bardziej zadowolony" z przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077" niż miało to miejsce w przypadku "Wiedźmina 3" - poinformowali przedstawiciele zarządu spółki. Spółka pracuje obecnie nad trzema projektami związanymi z "Cyberpunk 2077", z których jednym jest "główna wersja gry".

"Jesteśmy dużo bardziej zadowoleni (niż z przedsprzedaży ‘Wiedźmina 3’ - PAP). Przy czym (…) trzeba być ostrożnym w wyciąganiu wniosków, bo preordery (przedsprzedaż) ‘Wiedźmina 3’ ruszały w momencie, kiedy gra nie była tak ‘nahajpowana’ jak Cyberpunk 2077. Do tego okres (od startu przedsprzedaży - PAP) jest krótki, to jest mała próba statystyczna" - powiedział prezes Adam Kiciński podczas poniedziałkowej konferencji.

"Porównując te 2-3 tygodnie (przedsprzedaży - PAP) z ‘Wiedźminem 3’ jest duża różnica" - dodał.

Przedsprzedaż gry "Cyberpunka 2077" na wszystkie platformy ruszyła po czerwcowej prezentacji gry na targach E3.

Prezes podał w poniedziałek, że jak dotąd w przedsprzedaży cyfrowej "bardzo mocny" jest rynek chiński.

Kiciński poinformował, że studio pracuje obecnie nad trzema projektami związanymi z "Cyberpunk 2077", z czego jednym jest podstawowa wersja gry.

"Pracujemy nad trzema rzeczami związanymi z ‘Cyberpunk 2077’, jedna to główna gra. To są trzy zespoły (…) Jeden z nich liczy 40 osób, ten we Wrocławiu" - powiedział.

Dodał, że pozostałe dwa zespoły liczą łącznie ok. 400 osób.

CD Projekt nie planuje zwiększania nakładu edycji kolekcjonerskiej gry, pomimo że został on wyprzedany na głównych rynkach. Zarząd podał, że rentowność edycji kolekcjonerskiej jest niższa niż w przypadku zwykłej kopii gry.

Kiciński spodziewa się, że w pierwszym roku od premiery udział sprzedaży "Cyberpunka 2077" na komputery PC może być niższy niż miało to miejsce w przypadku "Wiedźmina 3". W roku premiery "Wiedźmina 3" (2015) 31 proc. sprzedanych egzemplarzy gry stanowiły kopie na komputery osobiste.

"Jakbym miał strzelać, to może będzie troszeczkę mniejszy (udział sprzedaż na PC - PAP), bo dwa procesy będą wspierały konsole - wzrosła baza (urządzeń - PAP) znacznie od 2015 roku, plus seria ‘Wiedźmin’ była historycznie związana mocniej z komputerami PC" - powiedział.

Zarząd CD Projektu ocenia z kolei, że udział sprzedaży cyfrowych wersji "Cyberpunka 2077" może być większy niż w przypadku trzeciej części "Wiedźmina".

"Myślę, że może z tych niecałych 30 proc. (w roku premiery "Wiedźmina 3" - PAP) dojdzie do 40-50 proc." - powiedział wiceprezes Piotr Nielubowicz.

Spółka planuje zaprezentować w sierpniu na targach Gamescom w Kolonii te same elementy gry, które były pokazywane na imprezie E3 w czerwcu. Pod koniec sierpnia nowy fragment rozgrywki ma zostać publicznie zaprezentowany na targach PAX West w Seattle.

"Mocnej dawki (nowych informacji o grze - PAP) należy spodziewać się na początku przyszłego roku, kiedy pojawi się preview" - powiedział prezes. (PAP Biznes)

Czy ktoś z dostępem do steamspy mógłby zdradzić, jaką obecnie sprzedaż estymują dla Sekiro?

Kolejna laurka od TVGry



A tutaj filmik od osoby, która naprawdę zna się na lore cyberpunka


Tutaj wrażenie z gry 4 gości, którzy byli na pokazie dla mediów. Moim zdaniem znacznie bardziej koncentrujące się na rozgrywce i tym, co Redzi chcieli pokazać niż na politycznej poprawności. Btw. już jakaś organizacja lgbt oburzyła się, że na jednym screenie jest widoczna kobieta z dużym przyrodzeniem. Walka o atencję w Internecie puke_l .

www.twitch.tv/videos/437861962...

slider napisał(a):
To ciekawe bo cyberpunk wrócił z 5tego na 3cie miejsce w globalnych bestsellerach. Czyli raczej pozytywna zmiana


Nie patrzysz chyba na globalne, bo tam jest cały czas pierwsze. Zresztą jest jeszcze 10 miesięcy do premiery, na pewno będzie niżej.

Scipio napisał(a):
Rock, Paper, Shotgun właśnie przejechał się po Cyberpunku, ponoć wersja pokazana dziennikarzom jest rozczarowująca...

www.rockpapershotgun.com/2019/...

Cytat:
We’ve still seen only another small slice of a game that will be dozens of hours long, but after this year’s inconsistent combat and questionable representation, my expectations have been tempered.


Według tego jednego dziennikarza dodajmy. Twoja ocena, że wersja jest rozczarowująca na podstawie jednego artykułu jest równie pluralistyczna jak TVP. Może wklej nam pogrubione inne cytaty z negatywnymi komentarzami, żeby dopełnić obrazu całości Twojego przekazu?
Pan redaktor obruszył się, że w gangu są sami Afroamerykanie... trochę mi to przypomina jazgot, że w Wiedźminie nie było przedstawicieli innych ras (za co obniżano noty).
Wrażenia są na wskroś głównie pozytywne, zarówno dziennikarzy, jak i uczestników targów - można poczytać na reddicie.
A redzi mają kilka miesięcy na dopieszczanie gry, to nie są recenzje premierowe.

@ Utapisztim
Ok, tylko dlaczego wg Ciebie to jest najbardziej optymistyczny scenariusz?
Ostatecznie wyliczasz wycenę na 200-250, a longterm na 320. Czy to jest aż taka różnica?
Ja polecam przejrzeć sobie ten wątek sprzed premiery Wiedźmina.
Wtedy najbardziej optymistycznym scenariuszem było deptanie po piętach Dragon Age Inqusition, a jak ktoś ośmielił się porównać Wieśka ze Skyrimem to wybuchał "śmiech na sali". Co jeśli Cyberpunk przebije popularnością GTAV? To takie samo gdybanie jak wyliczenia analityków.

Faktów nie ma wiele, ale grupa społeczności na steam po niespełna 3 dniach przedsprzedaży to już 200 tys. Wiesiek 3 ma w tym momencie 600 tys.
Jak dla mnie całkiem zacny start. Dla porównania Doom Eternal z bannerem na głównej steam po 2 dniach, ma w tym momencie niespełna 30 tys., a jest to przecież podobno najpopularniejszy gatunek - fps, i bardzo znana seria robiona przez Bathesde.
Myślę, że redzi już nie aspirują, oni po prostu są w topie najlepszych producentów gier na świecie obecnie, a top1 jeśli chodzi o PR, i za to chyba też należy się jakaś premia.

www.bloomberg.com/news/videos/...

Cytat:
CD Projekt jest "bardzo zadowolony" z przedsprzedaży gry Cyberpunk 2077, skala zamówień
jest "znacznie wyższa" niż w przypadku poprzedniego bestsellera grupy, czyli Wiedźmina 3 -
poinformował agencję Bloomberg wiceprezes CD Projekt Marcin Iwiński.
Jak powiedział
Iwiński, cytowany przez Bloomberga, spółka chciałaby sprzedać "znacząco więcej" kopii gry
Cyberpunk niż Wiedźmina 3.

Jak podano podczas niedzielnej konferencji Xbox w Los Angeles, premiera gry
komputerowej CyberPunk 2077 zaplanowana jest na 16 kwietnia 2020 roku. Ruszyła już
przedsprzedaż gry, w tym także edycji kolekcjonerskiej.

Gra ukaże się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox
One.

Grę CyberPunk 2077 podczas konferencji Xbox zaprezentował kanadyjski aktor filmowy
Keanu Reeves, który użyczy wyglądu, a w anglojęzycznej wersji gry także głosu,
legendarnemu rockerboyowi. Aktor zaangażowany jest również w sesje motion-capture.

Studio CD Projekt RED podczas prezentacji udostępniło również filmowy zwiastun.

Gra CyberPunk 2077 znajduje się obecnie na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam -
największego portalu dystrybucji cyfrowej gier. Jest też na pierwszym miejscu bestsellerów
na platformie GOG.(PAP Biznes)

Blaze, a czym różni się Twoja kalkulacja od Longterma? On zakłada niższy kurs, Ty rzucisz tu miliard, tam 2, choć równie dobrze może być o połowę mniej lub więcej, a kurs $ po 3,30. Nie rozumiem też dlaczego odnosisz zysk tylko do cyklu produkcyjnego, a nie uwzględniasz wyceny posiadanych brandów, zasobów ludzkich, goga, czy multi do CP.
Poza tym produkcja ruszyła pełna parą w 2016 po wydaniu krwi i wina.

Unatapisztim, skąd wiesz jaki był wolumen w 2015? Z tego co pamiętam nigdy nie podawali oficjalnej informacji, równie dobrze mogło być 9 lub 11.
I nie, nie był sprzedawany w tej samej cenie. Pre-order na steamie był przeceniony o 17% czyli na 49,79, a na gogu 100% ceny to było 49,99, a pre-order był po 39,99. Można założyć, że tak sprzedał się ponad 1mln kopii z 4 mln pre-orderów.
Poza tym jest zbyt wiele zmiennych, żeby choć próbować obliczyć rentowność z kopii np.
- udział kopii cyfrowych z roku na rok rośnie,
- nie wiemy jakie będą koszt produkcji, ani jak będą rozliczane (w przypadku W3 rozliczyli je zdaje się w 3 lub 4 kwartały),
- nie wiemy ile przeznaczają na marketing, ani jak wyglądają dokładnie umowy z dystrybutorami,
- W3 sprzedawał się na początku lepiej w Rosji niż USA, tutaj raczej będzie odwrotnie,
- Chińczycy nie mieli swojego steama,
- kolekcjonerka była o połowę tańsza i na pewno w dużo mniejszym nakładzie,
- kursy walut itd.

Poza tym wydaje mi się, że kalkulacje w tej branży powinny uwzględniać niematerialne zasoby jak kreatywność, know - how, technologię i te bardziej policzalne jak wycena IP. Wg naszych analityków jeśli czegoś nie można policzyć w excelu to tego nie ma.

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 16 grudnia 2014
Ostatnia wizyta: 12 sierpnia 2019 15:24:04
Liczba wpisów: 162
[0,05% wszystkich postów / 0,09 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,477 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d