PARTNER SERWISU
nzixbhea
321 322 323 324 325
t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 3 lipca 2015 10:35:12 przy kursie: 68,98 zł
Scarry napisał(a):
Mi się strategia sprzedaży mobilnej wersji bardzo podoba. 11bit znowu pozytywnie zaskoczyło.

Wersja PC dożywa Tomsie końca swojej pierwotnej atrakcyjności, wg mnie dobry ruch i nieszablonowy.

Mi również się podoba, jednak mam nadzieję że darmowe TWoM na PC nie będzie zbyt długo rozdawane.

Scarry napisał(a):
A na Steamie to liczy się 20-30 pierwszych miejsc, serio.

To stwierdzenie jest prawdziwe dla spółek takich rozmiarów jak CDP, dla 11b pierwsza setka 8mc po premierze jest dobrym wynikiem i generuje znaczące dla spółki przychody, nie jakieś ogromne, ale znaczące.
Ktoś nawet dawał link do jakiegos wywiadu z 2013 roku poruszającego kwestie przychodów z pierwszej setki.

Gerda
24
Dołączył: 2010-08-20
Wpisów: 530
Wysłane: 3 lipca 2015 12:04:23 przy kursie: 68,98 zł
Czy ktoś może napisać trochę więcej o rynku konsol i urządzeń mobilnych? Chodzi mi o przykłady gier wydanych na te platformy z ilością ściągnięć i kwotami przychodu

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 3 lipca 2015 15:11:41 przy kursie: 68,98 zł
I TWoM zgarnął główną nagrodę w na BIG festival i do tego nagrodę pieniężną 15tys $ - czyli koszty podróży się już zwróciły blackeye


mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 3 lipca 2015 18:06:36 przy kursie: 68,98 zł
Cytat:
I TWoM zgarnął główną nagrodę w na BIG festival i do tego nagrodę pieniężną 15tys $ - czyli koszty podróży się już zwróciły blackeye


Tak dokładniej to 15tys reali brazylijskich oraz dodatkową nagrodę publiczności 5tys reali. Czyli około 24tys PLN. Oczywiście bardziej liczy się tutaj prestiż.

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 4 lipca 2015 08:37:53 przy kursie: 68,98 zł
a na Humble Store od wczoraj przecena i pierwsze miejsce


www.humblebundle.com/store/sea...

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 5 lipca 2015 23:47:38 przy kursie: 68,98 zł
Dość interesująca sprawa przez 1,5 doby TWOM utrzymywało się w Bundle na 1 miejscu. Teraz pomimo tego, że jest w pełnej cenie jest na 2 miejscu. Ciekawe jak długo się tak utrzyma - istotne jest, że w stanach jest dopiero niedzielne popołudnie więc handel powinien być całkiem konkretny. Akcja pokazuje, że festiwal marketingu trwa w najlepsze i coraz bardziej się rozkręca. Teraz chyba już nikt nie może narzekać, że wykorzystują wszystkie kanały na promowanie gry, sklepu i spółki. Trzymać tak dalej Panowie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 6 lipca 2015 08:58:06 przy kursie: 68,98 zł
a ten Bundle to jakiś istotny kanał dystrybucji - co to takiego?

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 6 lipca 2015 09:47:18 przy kursie: 71,17 zł
Humble to taki steam tylko w duzo mniejszej skali,np. w ten weekend przy sprzedazy promocyjnej przychód wyniosl ok 200tys euro-natomiast nie wiem jaka czesc z tego przypada na powiedzmy pierwsza trójke?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 lipca 2015 09:54:05 przy kursie: 71,17 zł
niedźwiedź napisał(a):
a ten Bundle to jakiś istotny kanał dystrybucji - co to takiego?

Wcześniej ten kanał miał całkiem istotny wpływ na przychody spółki. Przy aktualnych poziomach wpływów ten kanał można traktować bardziej jako dodatkową bezpłatną reklamę i przypomnienie o grze.
Tak więc masz reklamę i nie płacisz a nawet masz trochę wpływów - chyba nic więcej nie potrzeba. Przy zbliżających się premierach mobile reklama na wszystkich możliwych kanałach jest jak najbardziej wskazana.
Pierwsza trójka ma pewnie istotny udział ale nie przeceniałbym - moim zdaniem udział ten nie przekracza 20% więc nawet za pierwszą pozycję nie należy oczekiwać więcej niż 10-15% czyli 20 tyś USD byłoby więcej niż zadowalające. Przypomnę, że 10% z automatu trafia na fundusz dobroczynny.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 6 lipca 2015 09:57

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 6 lipca 2015 17:33:09 przy kursie: 71,17 zł
foruminvest.11bitstudios.com/v...
Dzień dobry
Konsekwentnie uchylamy się od udzielania jakichkolwiek informacji na temat planowanego dużego wydarzenia związanego z TWoM, nad którym pracujemy od dłuższego czasu. Oczywiście, nie jest to premiera mobilnej wersji TWoM, która będzie miała miejsce w lipcu. Możemy jednak zapewnić, że będzie to "duża rzecz", której towarzyszyła będzie stosowna oprawa promocyjno - marketingowa.
Proszę o uzbrojenie się w cierpliwość.
Pozdrawiamy


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 6 lipca 2015 18:07:19 przy kursie: 71,17 zł
Nie wiem czy obserwujecie statystyki gamesrepublic.com na Alexie, ale od momentu ogłoszenia przedsprzedaży tabletowego TWoMa, liczba odwiedzających wystrzeliła w górę jak rakieta :) Ranking strony rośnie równie szybko jak podczas urodzinowej wyprzedaży, a to może oznaczać że tabletowy TWoM sprzedaje się w przedsprzedaży jak ciepłe bułeczki :)

Muszę się przyłączyć do Scarrego, i pogratulować spółce bardzo pomysłowej strategii sprzedaży. Już nie mogę się doczekać premiery tabletowego TWoMa, bo zanosi się na to, że gra i spółka znowu mogą wszystkich zaskoczyć :)
Edytowany: 6 lipca 2015 18:08

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 6 lipca 2015 19:46:10 przy kursie: 71,17 zł
Czy ktoś moze mi krótko wyjaśnić jaki jest sens zakupu dotychczasowej wersji TWOM na plarformie GR za ponad 19euro jesli mozna ją zakupić po 10 wraz z wersją mobilną(moze odpowiedz jest trywialna ale gry to nie mój konik)

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 6 lipca 2015 19:52:15 przy kursie: 71,17 zł
Ta promocja jest chwilowa, w przedsprzedaży, do czasu premiery wersji mobilnej.

A strategia jest sprytna, bo już w dniu premiery na wielu urządzeniach zostanie zainstalowany TWoM, co z automatu przełoży się na bardzo wysoką pozycję gry w rankingach popularności. A ta pozycja jest bardzo ważna, bo obecnie ludzie grają w to co grają inni ludzie :)
Edytowany: 6 lipca 2015 20:00

faraquet
19
Dołączył: 2010-09-14
Wpisów: 130
Wysłane: 6 lipca 2015 20:36:49 przy kursie: 71,17 zł
daro_1975 napisał(a):
Czy ktoś moze mi krótko wyjaśnić jaki jest sens zakupu dotychczasowej wersji TWOM na plarformie GR za ponad 19euro jesli mozna ją zakupić po 10 wraz z wersją mobilną(moze odpowiedz jest trywialna ale gry to nie mój konik)


Tak, nie ma żadnego. Przedsprzedaż dostępna jest tylko przez platforme GR. Ludzie raczej tam kupują wersję android, bo mają za połowę ceny wersje PC. Ale za to jest to duża promocja sklepu.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 11 lipca 2015 20:19:47 przy kursie: 72,70 zł
Dla tych których interesuje, jakie przełożenie będzie miała pozycja mobilnego TWoMa w rankingach Appstore na przychody spółki, pojawił się ciekawy artykuł :)

www.gamesindustry.biz/articles...

Poniżej podsumowanie najciekawszych cyferek. Wszystkie kwoty są kwotami brutto (czyli trzeba odliczyć od nich 30% działki sklepu) oraz dotyczą wyłącznie iOSa. Na Androidze przychody są o 40-50% mniejsze i mają inną strukturę geograficzną.

Poniżej tabelka przedstawiająca średnie miesięczne przychody dla gier znajdujących się w danym przedziale rankingu, z podziałem na najważniejsze rynki.


kliknij, aby powiększyć


A dla miłośników okrągły cyferek, dwa fakty:
* gra która jest się w stanie utrzymać na 170 pozycji przez rok, generuje ponad $83k przychodu miesięcznie, czyli ponad $1mln przychodu rocznie.
* gra która jest się w stanie utrzymać na 63 pozycji przez rok, generuje ponad $830k przychodu miesięcznie, czyli ponad $10mln przychodu rocznie.


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 11 lipca 2015 20:28:36 przy kursie: 72,70 zł
No i jeszcze zrobiłem małe podsumowanie spostrzeżeń użytkowników różnych forów spółki, odnośnie nadchodzącej premiery mobilnego TWoMa. Udziałowcy zapewne są już tych faktów świadomi, ale dla osób jedynie zerkających na wątek spółki może być użyteczne :)

* premiera mobilnego TWoMa jeszcze w tym miesiącu. Dokładna data, wraz z ostateczną ceną zostanie podana niedługo. Wtedy też prawdopodobnie zacznie się właściwa kampania promocyjna - czeka nas wysyp recenzji mobilnej wersji gry, a także nowa fala Lets Play TWoM na youtube.

* w dniu premiery gra będzie dostępna na tablety i może phablety. Spółka sygnalizuje, że w niedalekiej przyszłości powinny pojawić się również wersje na smartfony, bo w tej chwili kombinują jak rozwiązać kwestię zbyt małych napisów na ekranach telefonów.

* ruszyła strona mobilnej wersji gry na której można obejrzeć interaktywny trailer gry - http://warisnotachoice.com/

* do sieci wyciekł, chyba niechcący i przed czasem, film przedstawiający rozgrywkę w tabletowym TWoM www.youtube.com/watch?v=qdmBNC... Gra prezentuje się naprawdę dobrze. Na tabletach jest niewiele gier które mogłyby dorównać TWoMowi pod względem grafiki, rozbudowania i głębi rozgrywki, więc gra będzie się zdecydowanie wyróżniać na tle konkurencji.

* według ostatniego wywiadu przedstawicieli spółki (info.abril.com.br/games/notici...), spółce udało się zbudować bardzo dobre relacje z Google i Apple, więc premiera mobilna będzie mogła liczyć na wsparcie promocyjne tych firm. Co ciekawe, w tym samym wywiadzie panowie, miedzy wierszami i "mrugając okiem", potwierdzili że ta tajemnicza duża jesienna premiera spółki to faktycznie będzie TWoM na konsole :)

* gra jest regularnie wymieniana przez serwisy tematyczne w gronie najbardziej wyczekiwanych premier mobilnych tego roku
games.gamepressure.com/games_e...
2p.com/34728222_4/Top-5-Most-A...
gamemob.com/news/most-anticipa...

* za pośrednictwem sklepu games republic ruszyła przedpremierowa sprzedaż wersji gry na Androida.
gamesrepublic.com/game/strateg...

Po rankingu Alexy widać, że cieszy się ona dużym powodzeniem, bo od momentu jej rozpoczęcia statystyki odwiedzin serwisu mocno podskoczyły. Zaczynają zbliżać się do tych, które sklep notował podczas dużej urodzinowej wyprzedaży, podczas której ruch był na tyle duży że serwery miały problem z jego obsłużeniem.


kliknij, aby powiększyć



* ostatnia wyprzedaż Steam była ogromnym sukcesem dla spółki. W krótkim czasie sprzedało się około 200 tysięcy kopii gry. Co ważniejsze, pokazała ona że na grę w niższej cenie jest ogromny popyt, co bardzo dobrze wróży premierze tańszej wersji mobilnej.

* w czerwcu miała miejsce premiera gry Fallout Shelter, która z miejsca stała się ogromnym hitem - codziennie gra w nią ponad 70 milionów graczy uk.ign.com/articles/2015/06/25... Gra co prawda jest w modelu F2P, ale ze względu na podobieństwa w tematyce i rozgrywce z bardziej mrocznym TWoM, jej premiera odsłoniła nam wielkość rynku zainteresowanego grami tego typu. Oczywiście TWoM nigdy nie osiągnie takich statystyk, ale widać że jest się o co bić.


Jak coś pominąłem, to dajcie znać :)


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 11 lipca 2015 20:50:22 przy kursie: 72,70 zł
rockq napisał(a):

A dla miłośników okrągły cyferek, dwa fakty:
* gra która jest się w stanie utrzymać na 170 pozycji przez rok, generuje ponad $83k przychodu miesięcznie, czyli ponad $1mln przychodu rocznie.
* gra która jest się w stanie utrzymać na 63 pozycji przez rok, generuje ponad $830k przychodu miesięcznie, czyli ponad $10mln przychodu rocznie.


Tutaj trochę nieprecyzyjnie napisałem, dokładny cytat to:

Cytat:
"Zooming in on iOS revenues of June in the US, Europe and China, we see that 170 different companies grossed $83,000 or more that month which, on an annual basis, would lead to a >$1M business. This is gross, so including the 30 percent that Apple then takes. $1M is an important threshold because you would need this to run a small game studio of 5 to 10 people. Of these 170 companies, 64 grossed more than $830,000 in June, or >$10M gross annual revenues (studio of 50-100 people)," Newzoo CEO Peter Warman explained.



Czyli bardziej chodzi nie o gry, tylko całe przedsiębiorstwa posortowane po przychodach ze swoich gier. Firma na 170 pozycji była w stanie generować ponad $1mln przychodu rocznie, a firma na 63 pozycji ponad $10mln rocznie.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 12 lipca 2015 15:32:15 przy kursie: 72,70 zł
@rockq

Dzięki za podsumowanie, ja bym dodał jeszcze kilka swoich obserwacji.
- ten ranking pokazuje w większości gry F2P o ogromnych budżetach - gry premium można obstawiać, że okupują drugą połowę pierwszej setki (to oczywiście jest zależy od kraju)
- ostatnio zauważyłem spory wysyp gier premium znanych ze steam - np. w tym tygodniu: Don't starve - im więcej takich gier będzie się pojawiać to ludzie powoli będą powracać do modelu Premium, bo model F2P jest "morderczy" dla wielu deweloperów
- z powyższego chyba powodu trudniej jest załapać się do "Editor choice" w App store i z tego chyba powodu musimy czekać (gra jest praktycznie gotowa)
- warto też docenić fakt, że spółka nie skupia się na jednym rynku (np. mobile) tylko wypuszcza gry na wiele platform; a to, że będą konsole to chyba nikt już nie wątpi :)
- im dłużej się zastanawiam tym bardziej skłaniam się ku opinii, że premiera i sukces Fallout Shelter mogą sporo pomóc TWoM w wersji mobilnej
- cena 10$ też wg. mnie jest słuszna - nie jest "zabójcza" w stosunku do wersji PC, a w przypadku przeceny przysienie potężne przychody, nie zdziwiłbym się też gdyby również koszty produkcji zwróciły się w ciągu pierwszych 2 dni blackeye

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 12 lipca 2015 17:25:33 przy kursie: 72,70 zł
@mrJackson

Tak, gry F2P bezapelacyjnie panują w rankingach. Nawet taki mocarz jak Minecraft jest dzisiaj w USA na 26 pozycji. Drugie w rankingu płatnych gier Don't Starve zadebiutowało i na razie trzyma się w okolicach pozycji 60. Przy takim układzie rynku premiera i przynajmniej chwilowe utrzymanie się w drugiej pięćdziesiątce byłyby sporym sukcesem. Gry Vividu nawet nie zaglądają do pierwszej 200, a spółka jest w stanie wycisnąć z nich 14mln zł przychodów rocznie, więc widać że szacowanie przychodów z rankingów Appstore jest dość złożoną kwestią :)
Edytowany: 12 lipca 2015 17:43

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 lipca 2015 16:14:44 przy kursie: 75,42 zł
Co prawda gra sprzedaje się dopiero półtora dnia, więc za wcześnie na wyciąganie ostatecznych wniosków, ale mam silne przeczucie, graniczące z pewnością, że przesadzili z ceną. Dla mnie odniesieniem dla TWOM jest Don't Starve, który w drugim dniu od debiutu wskoczył na 57 miejsce w rankingu "grossing" w USA... Widać wyraźnie, że my nie mamy na to żadnych szans. Pytanie czy jest szansa, że TWOM będzie poprawiać swoją pozycje w następnych dniach w przeciwieństwie do Don't Starve, który od drugiego dnia po debiucie, osuwa się powoli w ów rankingu. Osobiście w to nie wierzę, ale bardzo chciałbym się mylić.

W tym momencie z ceną 9.99$ jesteśmy ex aequo z pięcioma innymi tytułami najdroższą grą w rankingu top200 na appstore. Moim zdaniem świetna grafika i unikatowość gry nie tłumaczą tej ceny. Potencjalni kupujący są po prostu przyzwyczajeni do pewnych cen za gry na Ipada i choćby TWOM był obecnie najlepszym tytułem na appstore to wielu z nich nie zapłaci takiej ceny i już. Ale jeszcze bym zdzierżył tę cenę 9.99$ gdyby nie to, że za niecały tydzień będziemy bezsprzecznie najdroższą pozycją na ipada w top200, zostawiając konkurencję daleko, daleko w tyle... może nawet będziemy najdrożsi ze wszystkich gier dostępnych w całym sklepie na Ipada - nie chce mi się tego szukać, bo to bez większego znaczenia dla konkluzji...

Pamiętacie co się stało ze Spacecom po podwyżce o 1$? Wypadł kompletnie z jakichkolwiek rankingów, a plasował się już w okolicach 60-70 miejsca w paid, czyli jak na taki tytuł było naprawdę dobrze. Pewnie większość z was nawet nie zauważyła, ale od wczoraj cena spadła... o 2$, niestety póki co dało im to skok na 500 miejsce w rankingu paid w USA. Wnioski są taki, że tym niedostosowaniem ceny do wymagań rynku zabili prawdopodobnie sprzedaż Spacecom już na zawsze. Obawiam się, że po ogromnej podwyżce TWOM za tydzień spadnie w rankingach w ekspresowym tempie i potem już żadne promocje nie odbudują utraconych przychodów.
Niektórzy z was piszą, że dobrze, że cena TWOM taka wysoka, bo nie będą "kanibalizować" sprzedaży na PC... Wystarczy spojrzeć na GoatSimulator, żeby zauważyć, że nawet promocja na 0,99$ wersji mobilnej nie powoduje spadku sprzedaży wersji PC za 10$, która jest w pierwszej setce na steamie obecnie. Podobnie jest z innymi tytułami. Ten argument jest dla mnie od czapy.

Konkludując, TWOM moim zdaniem mogło osiągnąć przychody porównywalne z Don't Starve. To, że obecnie ich nie osiąga i prawdopodobnie nigdy nie osiągnie jest winą kompletnego niedopasowania ceny do realiów rynku Ipadów. Obym się mylił.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



321 322 323 324 325

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,411 sek.

lflgzruk
ucywrkla
baqnlbph
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
uzgzbalx
hantihfj
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat