PARTNER SERWISU
tbhhvejs
328 329 330 331 332
gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 28 lipca 2015 12:23:54 przy kursie: 71,85 zł
baks nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Powtarzam, sensortower nie analizuje czy gra lub apka będzie miała płatne dodatki czy też nie, algorytm sensortowera został opisany przez Alexa (jego współzałożyciela). Ja podjąłem się tylko analizy tego co powiedział Aleks i na tej podstawie mogę ocenić/wycenić dotychczasową sprzedaż ale nie ujawniam tego publicznie, ponieważ każdy sam może tego dokonać.

baks napisał(a):
Uważam, że kompletnie nie ma sensu zakładanie sprzedaży o % ilości użytkowników. Biorąc to pod uwagę wirtualna sprzedaż osiągnęłaby astronomiczne kwoty nawet przy założeniu 1% użytkowników.


no wiesz przy 1% userów mamy wartość prawie 37 tys. Czy to naprawdę tak astronomiczna kwota wyjdzie z tej ilości? Myślę, że Alex podając przykład operował pewnymi średnimi, zatem w mojej ocenie całkiem realne może być 2% userów.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 28 lipca 2015 12:39

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lipca 2015 13:22:52 przy kursie: 71,85 zł
Jeśli piszesz o USD to raczej zdecydowanie bym się zgodził bo 16-go w samym USA był sprzedaż za 14tyś a później było wyżej więc nie chce mi się znów symulować jakiś przeliczeń. Oceniam, że chyba bliższe prawdy byłoby przyjęcie zakresu 6-10% lub nawet wyżej. Dziwi mnie czemu piszecie, że nie każdy użytkownik tabletu nie gra. Owszem nie każdy ale mam doświadczenia, że tylko ludzie mający zblokowany dostęp do gier w PCtach nie grał w nie. Mówię oczywiście w pracy. Zdecydowana większość ludzi mający dostęp do gierek gra w pracy w wolnych chwilach lub nawet poza nimi - mam dość duże doświadczenia z dużą grupą osób. Jeśli to robią w pracy to należy przyjąć, że na prywatnym sprzęcie mają zbliżony model zachowań. Wiem to z własnych badań. Stąd oceniam, że grubo ponad 50% posiadaczy tabletów gra na nich więcej lub mniej. Wśród osób młodych sprzęt PC, laptopy, tablety służą głównie do gier i portali społecznościowych i internetu.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 28 lipca 2015 13:33:42 przy kursie: 71,85 zł
Ok baks widzę, że upierasz się przy stosunku wyceny przez sensortowera do przychodów z gry. Z twoich 6-10% wyjdzie jakieś 220-370tys$ przychodu ze sprzedaży a licząc według moich szacunków 74tys userów wyjdzie około 740tys$, zatem myślę, iż lepiej przyjąć twoje ostrożniejsze założenia :) Usatysfakcjonowany?
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 28 lipca 2015 13:35


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 lipca 2015 14:10:10 przy kursie: 71,85 zł
Sam oceniam sprzedaż wyżej gdzieś na poziomie 600tyś $ więc chyba nasze symulacje są zgodne. Mam nadzieję, że rzeczywistość nas nie pogodzi w dół tak jak za ubiegły rok. Ale tak na prawdę to wynik aktualny ma kolosalne znaczenie tylko dla części graczy...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Klimt
0
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 8
Wysłane: 28 lipca 2015 14:19:17 przy kursie: 71,85 zł
Gentleman - możesz napisać jak wyliczyłeś tych 74 tys. userów z sensortower?
Edytowany: 28 lipca 2015 14:19

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 28 lipca 2015 17:58:10 przy kursie: 71,85 zł
Klimt zrobiłem prostą ocenę tego co powiedział Alex, proszę tylko nie brać mojego wyliczenia jako wyznacznik ponieważ to są jedynie moje ogólne przypuszczenia.
Więc opierając się na tym, iż sensortower wycenia same aplikacje bez względu na podział app na games, zatem zakładam, że Alex bazuje na znanych jemu danych rynkowych (głównie rynku USA) gdzie podobne transakcje były przeprowadzane. Analizując przykład Alexa (zakładam że oparty jest na średnich rynkowych wskaźników): wartość appki 500mln$, przychód ze sprzedaży 40mln$+, ilość userów 10mln oraz 50$ na usera potencjalnego przychodu, mamy następujące wartości:

1. 10/500=2% współczynnik userów do wyceny;
2. 40/500=8% współczynnik przychodów do wyceny,
3. 500mln$/50$=10mln ilość userów

zatem podkładając do wartości TWoM 3,7mln*2%=74000 userów oraz 3,7mln$/50$=74000 userów. Nie stosuję tutaj współczynnika przychodów do wyceny ponieważ w przykładzie Alexa appka kosztowała klienta/usera około 4$. Prosta wyliczanka, to tyle :)
Chciałbym dodać jeszcze, że w mojej ocenie sensortower jest świetnym narzędziem do prawdziwej wyceny appki głównie na rynku USA i zakładam, że potencjalny klient (z sektora gamedevu) może dokonywać wycen aplikacji właśnie w ten sposób w jaki dokonuje tego sensortower co dla 11bit może być doskonałą okazją do zrobienia dobrego deala (po co 11bit ma dystrybuować TWoM na mobilkach skoro klient może za to dobrze zapłacić?). Taka oferta na pewno warta jest głębszego zastanowienia.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett
Edytowany: 28 lipca 2015 18:04

gentleman
0
Dołączył: 2015-06-05
Wpisów: 106
Wysłane: 29 lipca 2015 00:58:32 przy kursie: 71,85 zł
na stronie:
blog.sensortower.com/blog/2013...
znalazłem informację:
"Next you will see the Estimated App Worth box that we talked about at the beginning of this post. This estimate is based on our proprietary algorithm that takes into account different factors such as: user numbers (on a per country basis, multiplied by country app market value), revenue rankings in each country (normalized by country and category), user reviews on a per country basis, game vs. non-game, recent user growth compared to historical growth, and much, much more."
z tego wynika, że jednak jest rozróżnienia algorytmu dla gier i nie gier. Zatem nasze obecne szacunki sprzedaży mogą być niedoszacowane.
Wall Street to jedyne miejsce, do którego jedni przyjeżdżają rolls royce'ami, aby zasięgać porad u tych, którzy podróżują metrem.
Warren Buffett

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 29 lipca 2015 08:37:26 przy kursie: 71,85 zł
gentleman napisał(a):
z tego wynika, że jednak jest rozróżnienia algorytmu dla gier i nie gier. Zatem nasze obecne szacunki sprzedaży mogą być niedoszacowane.


Raczej przeszacowane ;) Sprawdziłem cyferki dla ponad 200 gier, i wszystkie potwierdzają proporcje o których wcześniej pisałem.

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 29 lipca 2015 09:11:43 przy kursie: 70,80 zł
rocq
nasza firma kumuluje ten wskaźnik od dwóch tygodni
nie znamy dokładnie algorytmu i nie wiemy z jakiego okresu ta wycena gromadzi dane
jeżeli jest to pełny kwartał, to raczej trudno dokonywać porównania twom z grami, które są na rynku na tyle długo, że wskaźnik ten ma skumulowany pełny okres.


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 29 lipca 2015 09:21:45 przy kursie: 70,80 zł
@niedźwiedź:

Sprawdzałem również gry które miały premierę w zeszłym miesiącu i w maju. W sobotę wszystko się wyjaśni. Wydaje mi się, że lepiej nie doszacować i cieszyć się z ewentualnej górki, niż przeszacować i mieć takiego "kaca" jak przy okazji ostatnich dwóch raportów.


Klimt
0
Dołączył: 2010-05-15
Wpisów: 8
Wysłane: 29 lipca 2015 09:24:45 przy kursie: 70,80 zł
@gentleman dzięki. 74 tysiące wydaje mi się porządnie przeszacowane - aczkolwiek zobaczymy już wkrótce.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 29 lipca 2015 11:33:55 przy kursie: 70,80 zł
rockq napisał(a):
Raczej przeszacowane ;) Sprawdziłem cyferki dla ponad 200 gier, i wszystkie potwierdzają proporcje o których wcześniej pisałem.


Zamiast sprawdzać te ponad 200 gier, wystarczyło sprawdzić gry 11 bit, żeby zobaczyć, że wspomniane proporcje potrafią być kompletnie różne od tych, które podawałeś.

Anomaly Defenders: Przychód $7,5k / App Worth $85,820 = 8,7%

Dodatkowo znalazłem taki kwiatek...

Anomaly 2 (android): Przychód $94k... sprzedane kopie <5K... Cena gry: $5

W jaki sposób, gra, która nie ma mikropłatności osiąga przychód $94k przy mniej niż 5k sprzedanych kopii po $5? Dla mnie coś takiego dyskwalifikuje wiarygodność tej strony, bo albo jest pomyłka w pokazywanej liczbie sprzedanych kopii, albo w wyświetlanym przychodzie.


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 29 lipca 2015 12:15:24 przy kursie: 70,80 zł
@lelo-pakero:

Ciekawe spostrzeżenia :) Nie wiem, czy ta anomalia dla Anomaly 2 na Androidzie nie jest spowodowana tym, że gra jest dostępna przez gamesrepublic.com. Kupując wersję na PC z automatu dostajesz wersję na Androida. Do tego w ostatnich miesiącach, za pośrednictwem gamesrepublic.com, rozdali masę darmowych kopii tej gry.

[EDIT]
Dla Anomaly Korea na Androida widoczna jest identyczna anomalia, więc jest bardzo prawdopodobne, że to gamesrepublic.com tak tutaj miesza. Adroidowa wersja Anomaly Korea również jest z automatu dodawana do wersji PC, i podobnie jak w przypadku Anomaly 2, gra była w ostatnich miesiącach rozdawana za darmo.

Z mojej perspektywy Sensor Tower robi się jeszcze ciekawszy, bo to rozjechanie się liczby sprzedanych kopii z przychodami może sugerować, że ta stronka jest w stanie wychwycić na Androidzie kopie gry sprzedawane poza Google Play :)
Edytowany: 29 lipca 2015 12:36

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 29 lipca 2015 13:00:56 przy kursie: 70,80 zł
@rockq

Darmowe kopie nie mają tu nic do przychodu. Sens by mogło mieć to co napisałeś o wliczaniu kopii sprzedawanych na GR. Tyle tylko, że to są tak naprawdę wersje na PC (kosztujące 13EUR, a nie 5EUR) i do tej kategorii powinny być zaliczane. Poza tym jak najedziesz kursorem na napis "store" w Sensor Tower to przeniesie Cię do sklepu google play, co jednak sugerowałoby, że tylko kopie sprzedane w tym sklepie są wliczane.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 29 lipca 2015 13:10:24 przy kursie: 70,80 zł
lelo-pakero napisał(a):
Darmowe kopie nie mają tu nic do przychodu. Sens by mogło mieć to co napisałeś o wliczaniu kopii sprzedawanych na GR.


Podejrzewam, że Sensor Tower nie wie po ile poszły kopie gry spoza Google Play, więc może zakładać dla nich cenę z tego sklepu - niezależnie od tego, czy w praktyce były sprzedawane po 13EUR czy rozdawane za darmo. Ale to tylko teoria :)
Edytowany: 29 lipca 2015 13:11

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 30 lipca 2015 15:22:45 przy kursie: 70,60 zł
Firma wypuściła spacecome na tablety z systemem android i komputery mac
pl-pl.facebook.com/11bitstudio...

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 30 lipca 2015 15:44:03 przy kursie: 70,60 zł
ciekawe dlaczego nie poinformowali o tym przez ebi

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 30 lipca 2015 17:04:54 przy kursie: 70,60 zł
9.99euro na appstore na mac
trochę przesada

Asston
6
Dołączył: 2010-12-14
Wpisów: 132
Wysłane: 30 lipca 2015 17:23:32 przy kursie: 70,60 zł
Cytat:
9.99euro na appstore na mac
trochę przesada


A czy cena Maców nie jest przesadą Niedźwiadku? wave

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 30 lipca 2015 20:34:57 przy kursie: 70,60 zł
TWoM właśnie dołączył do weekendowej wyprzedaży na Steam, z 50% upustem. Zobaczymy gdzie mu się uda dotrzeć w rankingach, i ile sprzedanych kopii wykaże steamspy :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



328 329 330 331 332

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,418 sek.

rqmogkdb
benlxwcg
dkbrbuqn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
nvocahfa
wlpbgsht
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat