anty_teresa napisał(a):Obecna marża to marża na sprzedaży mieszkań (niska) i marża z najmu (wysoka). Jeśli nastąpi sprzedaż segmentu biurowego, czyli najmu to średnia marża (brutto, operacyjna i pewnie także netto) spadnie. Postępująca komercjalizacja tylko poprawi wynik segmentu, a zatem efekt utraty marży będzie jeszcze wyższy. Tu nie trzeba interpretacji żadnych wypowiedzi. Wystarczy rzut oka do któregokolwiek raportu i logiczne myślenie.
Zgadzam się że średnia marża brutto i operacyjna dla całej spółki zmniejszy się po sprzedaży części komercyjnej. Netto może trochę zmniejszy się a może nie, ponieważ zmniejszą się koszty finansowania zewnętrznego, po uzyskaniu środków ze sprzedaży projektu komercyjnego. Z uwagi na fakt, że projekty komercyjne nigdy w 100% nie są finansowane kapitałem zewnętrznym nie spodziewam się spadku marży netto. Zarząd planuje ograniczać zadłużenie zewnętrzne, a to zwiększy rentowność netto.
Nie zgadzam się więc z twierdzeniem, że w przypadku wyższej komercjalizacji efekt utraty będzie wyższy. Wyższa komercjalizacja to wyższa cena sprzedaży projektów komercyjnych, a więc niższe koszty finansowe po spłacie zobowiązań finansowych.
Pomijam kwestię zysku na sprzedaży projektów komercyjnych w przypadku ich znacznej komercjalizacji, bo to wpłynie na marże operacyjną i netto tylko w okresie ich sprzedaży
Zgadzam się również, że:
Tu nie trzeba interpretacji żadnych wypowiedzi.Wystarczy rzut oka do któregokolwiek raportu i logiczne myślenie.[/quote]