@aircanada15
Na czym opierasz swoje opinie - ja także nie stawiam CIG w czołówce polskiego gamedev.
Jednak jak pokazują wcześniejsze realia jest na rynku zapotrzebowanie na gry w tym klimacie. Wystarczy popatrzeć na sprzedaż wcześniejszych części i widać, że Sniper ma już wyrobioną markę i swoich zwolenników tej serii. Fakt, że ostatni gry były najczęściej porażkami. Poprzednie części Snipera była także słabe zarówno S1 jak i S2. Nie wykorzystały większej części posiadanego potencjału. Jednak to właśnie świadczy o możliwym potencjale. Jeśli nawet słaba gra sprzedaje się w 2 częściach na poziomie 5-6 mln egzemplarzy to świadczy, że nawet jeśli gra nie będzie super to i tak powinna się sprzedać jakieś 1,5mln szt. Istotne jest po ile się sprzeda czy wcześnie czy później w promocjach. Jeśli gra będzie choć nieco lepsza (na co jest spora szansa) to powinna się sprzedać ze 2 mln szt a to da przyzwoity zarobek. Pozwoli spółce realizować LoF2 bez korzystania z kapitału zewnętrznego. Na razie nie ma podstaw aby negować sukces. Wstępnie można to ocenić po trailerze na Gamescom a później pod koniec kampanii reklamowej. Całość zweryfikuje już sama premiera co CIG jest znany z tego, że potrafi zepsuć coś na samym finiszu. Nie oznacza to jednak, że będzie tak zawsze.
Przykład CDR pokazuje, że spółka jednym świetnym produktem może przejść w inny wymiar.
Samo CDR do premiery W3 przędło bardzo słabo - wyniki spółki ratował GOG a sama była 2 razy na skraju upadku. Podobnie było w ostatnich latach z CIG. Po nieudanych projektach kasa się skończyła z dość przypadkowego sukcesu S1. Spółce zaczęło zaglądać widmo plajty. Myślę, że coś ich to nauczyło. W miarę udany LoF dał spółce oddech i pokazało, że obrali dobrą drogę. Jedna jaskółka (LoF)wiosny nie czyli i muszą potwierdzić jakość w S3 aby rynek traktował ich poważnie.
Jeśli uda im się stworzyć grę choć w części odpowiadającą oczekiwaniom graczy to będzie nowe otwarcie dla spółki i reszta pójdzie łatwiej. Jeśli znów zepsują jak LoF to z produkcją LoF2 może być jeszcze trudniej niż z S3. Choć moim zdaniem 1 mln S3 sprzeda się jeśli będzie nawet dość mizerny a to powinno pozwolić na sfinansowanie większości produkcji LoF2.
Wszystko w rękach spółki. Na negowanie sukcesu na razie za wcześnie. To dość ryzykowna teza, że na pewno nie zarobią 100mln. Na razie niewiele wskazuje aby CIG miał wydać tyle kasy na S3 co CDR na W3 (350-400mln z marketingiem). Jest jednak dość prawdopodobne, że koszty mogą wynieść 60 a może nawet 100mln ze wsparciem partnera. Wszystko zależy od tego jak partner oceni szanse zarobku. Nie widzę szans na taką kampanię jak na W3 a to ona zżarła więcej niż połowę zysków CDR. Partner dołożyć jakieś 60-75% kosztów stąd zyski także spadły chyba o 60-70%.
Tutaj nic nie wskazuje aby partner wyłożył więcej niż połowę kosztów. Podobnie powinno być z zyskami. Dlatego przy 1mln egzemplarzy sprzedanych w cenie zbliżonej do pełnej (stawiam na 50 USD) co daje 200mln. Od tego odjąć 50% kosztów daje 100mln z tego trzeba się podzielić z partnerem
spłacić zadłużenie. Więc w kasie powinno zostać na czysto ze 30-40 mln.
Ale to przy założeniu sprzedania 1 mln szt przy cenie 50 USD. Oceniając zainteresowanie można ocenić, że sprzedaż powinna być wyższa na na sprzedaż jest 11 miesięcy więc w tym czasie gra zaliczy kilka promocji letnią, haloween, zimową. W tej sytuacji sądzisz, że sprzeda się tylko 1 mln. Ja oceniam, że z promocjami sprzedadzą w najgorszym przypadku 1,5mln w całym roku. Nie wiadomo jak jest skonstruowana umowa z Kochem. Jednak jak wiemy na rynku USA sprzedają sami więc zysk będzie dużo większy a wolumen sprzedaży tam może wynieść około 30%. Czyli zysk z tego będzie znacznie wyższy. Za dużo zmiennych aby to faktycznie prognozować ale stawiasz ryzykowną tezę.
To fakt, że bariera jest wysoka ale nie wiem czy ktoś oczekuje tyle zysku od nich.
Tak na prawdę dla nich olbrzymim sukcesem będzie wyrobienie 60mln zysku w 2017. To pozwoli im spłacić całość zadłużenia i spokojnie sfinansować całość produkcji kolejnej gry.
Ta spółka to nie mój konik ale na razie nie widzę błędów w aktualnej strategii. A jak faceci zakończą pokaże dopiero ocena graczy po premierze.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)