konris napisał(a):Patrząc na ostatnie sesje (takze te tuż przed wynikami wstępnymi) - rynek raczej nie ufa spółce i sceptycznie ją ocenia. Spadkowy kurs i wzrost wolumenów na tych spadkowych sesjach mają też negatywną wymowę. Wyglada to tak, jakby ratowano resztki zysku i cięto straty, póki ma ktoś je niewielkie. Moze po 3Q bedzie lepiej, jesli raport nie rozczaruje.
Trend się zmienia, przynajmniej w krótkim i średnim terminie, środowa sesja +6,7% i obroty 2x większe niż zazwyczaj. To była kolejna wzrostowa sesja na URS po pokazaniu raportu.
Działają na wielu frontach, jest duża szansa że wypali jakiś kontrakt z wojskiem (startują w przetargu na dostawę samochodów - na podwoziu JEEPA), bardzo prawdopodobne jest dofinansowanie z NCBiR na auto elektryczne (miejskie), którego prototyp (jeżdżący) mają zaprezentować 16 września, no i czekamy na rozstrzygnięcie przetargu na autobusy w Toruniu. Były też rozmowy (na szczeblu rządowym + przedsiębiorstwa) z Kazachstanem i Iranem. Jeżeli chociaż 30% z tych działań odniesie skutek to nie będzie się trzeba martwić o przychody i zyski.
Najbardziej problematyczny jest zarząd, który do tej pory dosyć często wypuszczał kolejne emisje akcji w celu sfinansowania inwestycji, co ładnie uwalało kurs i powodowało straty u drobnych inwestorów. Stąd kiepska opinia o spółce.