PARTNER SERWISU
ktxjjjfd
472 473 474 475 476
rustical
1
Dołączył: 2009-09-20
Wpisów: 24
Wysłane: 12 sierpnia 2017 16:00:37 przy kursie: 183,20 zł
Tak jak pisal anty teresa 400 tys. FP w kwartale debiutu, względem 350 tys. dla TWOM - tak samo jest w obecnej rekomendacji, z tymze ze srednia cena 28 USD od sztuki.

Lepiej by bylo, zeby ktos zestawil FP ze sprzedaza gier w podobnym temacie.

Oczekiwania sa wysokie i jest spore ryzyko, ale ostateczna weryfikacja oczywiscie po premierze. Zobaczymy czy dobre opinie zbierze rowniez demo.

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 12 sierpnia 2017 18:14:10 przy kursie: 183,20 zł
daro_1975 napisał(a):
Rekinek napisał(a):
Tylko czy oni brali pod uwagę to że najprawdopodobniej FP będzie droższy o ok 50%?


nie na pewno tego nie uwzględnili,matko boska żeby tylko zdążyć sprzedać w poniedziałek chociaż po 80zł...



Nie to, żebym chciał siać niewiarę w spółkę, ale skoro po sukcesie sprzedażowym TWOM kurs przebywał w konsolidacji 65 - 80 pln to do ilu spadnie skoro został z tego poziomu napompowany oczekiwaniami wysokiej sprzedaży Frostpunka? Oczywiście jeśli sprzedaż będzie niezadowalająca lub RYNEK UZNA że są mocne przesłanki, że taka będzie? No chyba, że uratuje nas Beat Cop. W sumie po ostatniej wyprzedaży na steam ma już ponad 50 tysięcy sprzedanych kopii według steamspy thumbright

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 12 sierpnia 2017 18:15:28 przy kursie: 183,20 zł
rustical@ a możesz podać źródło z ktorego wynika że spółka sprzedała 350k w ostatnim Q 2014r? Fakt że to było dawno ale mi wychodzi że to bylo bardziej 250k. Niestety spółka nie podała ilości ale po zysku za 4Q wg mnie wychodzi tyle.


daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 13 sierpnia 2017 10:37:12 przy kursie: 183,20 zł
Najszybsza i najbardziej wiarygodna ocena suksesu bądź porażki Fostpunka(inne gry nie mają na ten czas znaczenia) w pierwszych dniach po debiucie bedzie średnia liczba grajacych na steam:

<2000 klapa -kurs leci na pysk w kilka dni minimum 50%
2000-3000-średniawo lekki spadek i stabilizacja na niższym poziomie
3000-5000 umiarkowany sukces kurs lekko w górę(bez fajerwerków)
>6000 kurs poszybuje

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 13 sierpnia 2017 11:06:24 przy kursie: 183,20 zł
Czy może ktoś przypomnieć którego sierpnia pokażą oficjalnie grę wszystkim graczom?

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 13 sierpnia 2017 12:27:40 przy kursie: 183,20 zł
daro_1975 napisał(a):
Najszybsza i najbardziej wiarygodna ocena suksesu bądź porażki Fostpunka(inne gry nie mają na ten czas znaczenia) w pierwszych dniach po debiucie bedzie średnia liczba grajacych na steam:

<2000 klapa -kurs leci na pysk w kilka dni minimum 50%
2000-3000-średniawo lekki spadek i stabilizacja na niższym poziomie
3000-5000 umiarkowany sukces kurs lekko w górę(bez fajerwerków)
>6000 kurs poszybuje


Żeby to takie proste było... Przede wszystkim nie mamy żadnej wiedzy odnośnie tego z jakim kursem będziemy mieli do czynienia w dniu debiutu. Czy będzie to 190, 160 czy 220... A może odzew mediów branżowych, miejsce na steam pre orderów albo sytuacja na szerokim bądź game dev sprawią że debiut będzie przy 150 albo 250? To jest pierwsza sprawa. Po drugie rynek może nam zrobić psikusa i pierwsza reakcja na "wyniki" sprzedażowe będzie zmyłką. Duży przejściowy spadek jako reakcja na dobrą sprzedaż ( jako "sprzedaż faktów") albo tylko niewielkie spadki w reakcji na szybko spadającą pozycje gry na steam ( przecież 11B monetyzuje gry bardzo długo a mamy jeszcze wydawnictwo i wiecznie żywe TWOM oraz mega zapasy gotówki na kontach spółki).

Ja jestem pewny tylko jednego. Tutaj nie będzie niedługo nudno....

Scipio
1
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 163
Wysłane: 13 sierpnia 2017 17:58:17 przy kursie: 183,20 zł
daro_1975 napisał(a):
>6000 kurs poszybuje


Tak jak poszybował na Playway? Tam było 8,5k, no i co z tego?

Mam wrażenie, że teraz w cyklu życia kursów giełdowych producentów gier jest inna faza. Duzi gracze wyciągnęli kursy na bardzo wysokie poziomy, a teraz wykorzystują przedpremierowe zainteresowanie spółkami do upłynniania swoich portfeli. Widać to było na CIGu, a później również na Blooberze, Playwayu i 11B.

Moim zdaniem, przy obecnych wycenach producentów gier, i bardzo nieatrakcyjnym stosunku ceny do ryzyka (w cenach wszędzie są już wielkie sukcesy), na tych spółkach zarobić można głównie w zęby.


P.S. W kwestii targetów z rekomendacji. Popatrzyłem sobie na Steamspy na wyniki sprzedaży tegorocznych premier. Jak na razie tylko kilku tytułom udało się dobić do 400 tysięcy sprzedanych kopii, i nie ma wśród nich żadnej gry strategicznej.

AdamKruchy
0
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 14
Wysłane: 13 sierpnia 2017 18:50:35 przy kursie: 183,20 zł
Może po prostu branża producentów gier jest po prostu za droga? Ciężko mi to mówić bo swego czasu CIG a potem 11 Bit pozwoliły mi na lepsze życie. Być może korekta, która w końcu przyjdzie na światowe giełdy urealni wyceny.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 13 sierpnia 2017 21:48:31 przy kursie: 183,20 zł
Sukcesy a zwłaszcza porażki innych spółek z branży mają wpływ na zachowanie kursu 11b ale należy pamiętać, że to właśnie spółka miała największy wpływ na kursy i postrzeganie branży. Dlatego sukces Frostpunka to nie tylko potwierdzenie oczekiwań rynku co do nowej gry ale także przekonanie, że spółka może produkować hity seryjnie. Dodatkowo sukces przełoży się na zwiększenie zapasów gotówki i może pozwolić na bezpiecznie zwiększenie skali działalności. Zatem można się spodziewać zwiększenia liczby zespołów produkcyjnych a przez to częstszych premier co powinno się przełożyć na stabilniejsze i bardziej przewidywalne przychody.
Należy także pamiętać o słowach prezesa - że okres premierowy to zwykle 10% przychodów z cyklu życia gry. W przypadku Frostpunka i planowanych kontynuacji ten cykl życia powinien być dłuższy.
Kolejnym sposobem na zwiększanie wartości może być robienie coraz droższych i większych gier. Być może za kilka lat doczekamy się gry formatu AAA wpisującej się w strategie spółki.

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 14 sierpnia 2017 00:09:13 przy kursie: 183,20 zł
Zdroworozsądkowo patrząc sprzedaż ilościowa FP na tym samym poziome co TWOM przy dużo wyższej cenie będzie dużym sukcesem. Oczekiwania są spore, tak samo i wzrost kursu w ciągu ostatniego roku, więc korekta po premierze nie będzie niczym nadzwyczajnym. Długookresowo, gdyby wszystkie gry spółki sprzedawały się jak TWOM, kurs powinien być dużo wyżej.

Jeśli przyjąć, że docelowo spółka jest w stanie tworzyć co roku grę wielkości FP, a takie są założenia Zarządu i gry te sprzedawały by się ilościowo tak jak TWOM, to daje nam to powyżej 90 mln przychodów w ciągu 2-3 lat (zgodnie ze sprawozdaniem rocznym TWOM wygenerowało ok 60 mln do końca 2016, a to jeszcze nie koniec). Zakładając koszty ogólne na poziomie 10 mln rocznie i koszty produkcji razem z portem na konsole ok 8 mln, mamy w perspektywie 2-3 lat wynik w okolicach 72 mln brutto i 58 mln netto rocznie, co przy P/E 12 daje wycenę w okolicach 300 PLN.

Szczerze wątpię, by 11 Bit było w stanie za każdym razem wydawać tytuł na miarę TWOM, dlatego sprzedaż ilościową na takim poziomie brałbym w ciemno.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 14 sierpnia 2017 09:26:10 przy kursie: 184,00 zł
Założenie ilościowe sprzedaży FP i bezpośredni wpływ na cenę jest błędem.
Tyki sam a może większy wpływ będzie miała sytuacja ogólna w branży i na rynku.
Po tak dużych wzrostach 150% w kilka miesięcy (sierpień-marzec) trudno oczekiwać szybkiego kolejnego wzrostu na 300zł lub wyżej.
Odstępstwem od tej reguły może być jakieś wydarzenie szczególne - bardzo słaby lub bardzo dobry debiut. Jak to miałoby wyglądać ilościowo nie sposób teraz dokładnie to wycenić. Sprzedaż porównywalna z TWOM na pewno będzie sukcesem z dużymi możliwościami generowania kolejnych źródeł długoterminowych przychodów. Resztę da się dopiero ocenić tuż przed i po premierze. Jednak perspektywy sprzedaży będzie można ocenić dopiero w tydzień po premierze. Jednak nawet sam wynik którym się chyba pochwalą nie będzie mówił wszystkiego. Jak pamiętamy po kilku miesiącach sprzedaży TWOM ..... odtrąbiono koniec gry..... a sprzedaż nadal jest więcej niż satysfakcjonująca.
Jeśli spółka ma plany długotrwałej eksploracji tytułu (a tak sądzę) to źródeł przychodu będzie coraz więcej. Nie jest tu istotne tak bardzo który tutuł ile przyniesie w szczegółach. Liczy się globalny ciągły wzrost przychodów z wielu źródeł. A to na razie spółka próbuje budować. Z jakimi skutkami zobaczymy.
Nie stawiajmy prognoz na koniec roku - bo nie ma to sensu. Możliwe jest i ponad 300zł jak i 150zł. Warunków szczegółowych spełnienia obydwu nie sposób precyzyjnie podać.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 sierpnia 2017 09:32:30 przy kursie: 184,00 zł
Koszty w Twoich założeniach są niedoszacowane. TWOM przez 2,5 roku wygnerowało 67 mln zł przychodów i 40,7 mln zł zysku operacyjnego. To daje nam łączne koszty na poziomie 27 mln zł (i nie dotyczą one w zasadzie FP poza trailerami i promocją). Średnioroczny dotychczasowy wynik od premiery TWOM to 16,3 mln zł EBIT, a po opodatkowaniu 13,2 mln zł. Przy C/Z na poziomie 12 dostaniemy 158 mln kapitalizacji spółki. W cenach akcji jest zatem znaczące zwiększenie wyników, bo kapitalizacja wynosi 420 mln zł. Przy wspomnianym C/Z mamy oczekiwany średni roczny zysk na poziomie 35 mln zł, czyli 2,7 razy większy niż pochodzi od TWOM.

AdamKruchy
0
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 14
Wysłane: 14 sierpnia 2017 10:26:53 przy kursie: 184,00 zł
007 napisał(a):
Zdroworozsądkowo patrząc sprzedaż ilościowa FP na tym samym poziome co TWOM przy dużo wyższej cenie będzie dużym sukcesem. Oczekiwania są spore, tak samo i wzrost kursu w ciągu ostatniego roku, więc korekta po premierze nie będzie niczym nadzwyczajnym. Długookresowo, gdyby wszystkie gry spółki sprzedawały się jak TWOM, kurs powinien być dużo wyżej.

Jeśli przyjąć, że docelowo spółka jest w stanie tworzyć co roku grę wielkości FP, a takie są założenia Zarządu i gry te sprzedawały by się ilościowo tak jak TWOM, to daje nam to powyżej 90 mln przychodów w ciągu 2-3 lat (zgodnie ze sprawozdaniem rocznym TWOM wygenerowało ok 60 mln do końca 2016, a to jeszcze nie koniec). Zakładając koszty ogólne na poziomie 10 mln rocznie i koszty produkcji razem z portem na konsole ok 8 mln, mamy w perspektywie 2-3 lat wynik w okolicach 72 mln brutto i 58 mln netto rocznie, co przy P/E 12 daje wycenę w okolicach 300 PLN.

Szczerze wątpię, by 11 Bit było w stanie za każdym razem wydawać tytuł na miarę TWOM, dlatego sprzedaż ilościową na takim poziomie brałbym w ciemno.



Jakoś nie chce mi się wierzyć, że są w stanie rocznie tworzyć grę wielkości FP. Zbyt długo jestem na giełdzie by w takie cuda wierzyć. CD, CIG i inne z tym się zderzyły. Przesuwali co chwila premiery swoich gier. A tego nie lubią gracze oraz inwestorzy giełdowi. Lepiej to urealnić niż potem popsuć sobie reputację.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 14 sierpnia 2017 10:33:08 przy kursie: 184,00 zł
Przecież oni nie robili gier co roku, tylko kolejny zespół przez dwa lata.
Nie wiesz, że działają już dwa zespoły? W zasadzie to 2,5 zespołu.
Przy dobrych dochodach z FP mogą rozkręcić się i do trzech.
Tak czy siak zakładają, że od 2019 uda się wejść w cykl roczny premiery swoich gier.

@anty_teresa
Czemu się trzymasz współczynnika C/Z 12, jeśli np. CDP ma aktualnie 30?

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 14 sierpnia 2017 10:58:01 przy kursie: 184,00 zł
Rif@ uprzedziles moje pytanie. A odpowiedz jest taka że CDP to Św krowa, ale z drugiej strony żeby sobie na to zasłużyć to trzeba wydać taką grę jak W3

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 sierpnia 2017 11:07:48 przy kursie: 184,00 zł
Rif napisał(a):
Czemu się trzymasz współczynnika C/Z 12, jeśli np. CDP ma aktualnie 30?

Ja się tylko odwołałem do tego C/Z podanego przez użytkownika 007. Poza tym nie piszę o aktualnym C/Z tylko o średniorocznym. Średnioroczny zysk dla CDP wynosi obecnie ca 335 mln zł, co daje C/Z na poziomie 24. W tym przypadku rynek też uwzględnia znacznie lepsze wyniki w przyszłości.


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 14 sierpnia 2017 11:57:21 przy kursie: 184,00 zł
Anty-teresa musisz przyznac ze rynek spodziewając się lepszych zysków na samym gwincie trochę szarżuje.

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 14 sierpnia 2017 13:39:20 przy kursie: 184,00 zł
anty_teresa napisał(a):
Koszty w Twoich założeniach są niedoszacowane. TWOM przez 2,5 roku wygnerowało 67 mln zł przychodów i 40,7 mln zł zysku operacyjnego. To daje nam łączne koszty na poziomie 27 mln zł (i nie dotyczą one w zasadzie FP poza trailerami i promocją). Średnioroczny dotychczasowy wynik od premiery TWOM to 16,3 mln zł EBIT, a po opodatkowaniu 13,2 mln zł. Przy C/Z na poziomie 12 dostaniemy 158 mln kapitalizacji spółki. W cenach akcji jest zatem znaczące zwiększenie wyników, bo kapitalizacja wynosi 420 mln zł. Przy wspomnianym C/Z mamy oczekiwany średni roczny zysk na poziomie 35 mln zł, czyli 2,7 razy większy niż pochodzi od TWOM.


czyli jeżeli założymy ,że akceptowany jest współczynnik c/z dla cdred 24 to przy takim samym dla 11bit spodziewany średnioroczny zysk netto wynosił by ok. 17-18mln zł

AdamKruchy
0
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 14
Wysłane: 14 sierpnia 2017 14:03:40 przy kursie: 184,00 zł
Rif napisał(a):
Przecież oni nie robili gier co roku, tylko kolejny zespół przez dwa lata.
Nie wiesz, że działają już dwa zespoły? W zasadzie to 2,5 zespołu.
Przy dobrych dochodach z FP mogą rozkręcić się i do trzech.
Tak czy siak zakładają, że od 2019 uda się wejść w cykl roczny premiery swoich gier.

@anty_teresa
Czemu się trzymasz współczynnika C/Z 12, jeśli np. CDP ma aktualnie 30?



Czyli mowa jest dopiero o 2019 a nie teraz, nie jutro. Zobaczmy jak wyjdzie z FP. Liczę na to. Jeśli pójdzie jak z TWOM to będzie świadczyło, że to nie był przypadek jak z CIG. Będzie powtarzalność Niech dorzucą dywidendę to dopiero będzie się działo.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 sierpnia 2017 14:09:34 przy kursie: 184,00 zł
@daro
Nie. Średnioroczny HISTORYCZNY C/Z dla cdred na poziomie 24 wskazuje, że rynek oczekuje od spółki conajmniej podwojenie wyników średniorocznych w ciągu najbliższych lat. Zerknij do jakiejkolwiek rekomendacji - tych dla spółki jest całkiem sporo.

Dla 11B widzi na horyzoncie wyniki na poziomie średnio rocznym 3X mln zl przy obecnej kapitalizacji.
Edytowany: 14 sierpnia 2017 14:10

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



472 473 474 475 476

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,194 sek.

voxwfllh
znriktur
gxwtqtiz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 138,84 zł +380,69% 96 138,84 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
gqgperba
ufgiuyyh
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat