Na wycenę spółki wpływa dość sporo czynników:
Oczekiwania co do sprzedaży FP
Oczekiwania co do sprzedaży TWOM DLC
Oczekiwania co do sprzedaży 8
Oczekiwania co do sprzedaży Moonlighter
Oczekiwania co do sprzedaży Tower 57
Oczekiwania co do ceny FP
Oczekiwania co do ceny TWOM DLC
Oczekiwania co do ceny 8
Oczekiwania co do kosztów TWOM DLC
Oczekiwania co do kosztów 8
Oczekiwania co do budżetów projektów z nogi wydawniczej
Oczekiwania co do kursu USD/PLN
Oczekiwania co do kursu EUR/PLN
Zgodzimy się co do tego, że najważniejszy jest tutaj na obecną chwilę FP. I teraz zerknijmy do rekomendacji od Vestora:
Cytat:Sprzedaż gry Frostpunk głównym czynnikiem wzrostu wyników w 2017 r. Prognozujemy, że przychody spółki wzrosną o 79% r/r do PLN 49m w 2017p. na co wpływ będzie miała sprzedaż 360tys. kopii gry Frostpunk, 50 tys. kopii gry Beat Cop oraz po 75 tys. kopii grier Tower 57 i Moonlighter. Dodatkowo, zakładamy, że spółka wyda DLC do gry This War of Mine, który znajdzie 160 tys. nabywców. Nasze oczekiwana dotyczące sprzedaży gry Frostpunk oparliśmy na dotychczasowych osiągnięciach sprzedażowych oraz rozpoznawalności spółki jako producenta wysokiej jakości innowacyjnych gier.
Strategia spółki zakłada debiut gier własnej produkcji co 1-1.5 roku. Spółka rozbudowuje zespół produkcyjny, co powinno przełożyć się na premierę nowej gry co 1-1.5 roku. Drugi zespół produkcyjny rozpoczął pracę nad grą o roboczym tytule „8” dlatego w naszych prognozach uwzględniamy debiut tej produkcji w 4Q19. Zwracamy uwagę na fakt, że gra musi spełniać określone kryterium jakości, co wpłynie na ostateczny termin premiery.
Przychody z segmentu wydawniczego powinny stabilnie rosnąć zapewniając środki na dalszy dynamiczny rozwój spółki. Oczekujemy, że spółka będzie wydawała 4 zewnętrzne produkcje rocznie. Prognozujemy przychody z segmentu wydawniczego na poziomie PLN 3.4m w 2017p oraz PLN 7.7m w 2018p. Zapowiedzi spółki sugerują, że wraz ze wzrostem przychodów z tego segmentu, finansowane będą coraz większe zewnętrzne produkcje z coraz większym potencjałem sprzedażowym. Nasze prognozy sprzedażowe gier z segmentu wydawniczego są niższe od sprzedaży gier porównawczych, ze względu na początkową fazę rozwoju segmentu wydawniczego oraz na niższy od oczekiwanej sprzedaż gry Beat Cop w pierwszym okresie po premierze tytułu. Na podstawie wyceny DCF oraz wyceny porównawczej wyceniliśmy 11 bit studios na 255.8/akcję
vestor.pl/wp-content/uploads/2...Jak widać rekomendacja ta zakłada sprzedaż FP większą od sprzedaży TWOM, wydawanie gry co 1-1,5 roku, wydawanie 4 gier obcych produkcji, a także DLC do TWOM i prawdopodobnie DLC do kolejnych tytułów. To nie są konserwatywne założenia, a raczej dość optymistyczne (zakładają, że wszystko co zostało zapowiedziane uda się spełnić).
I z tych założeń wynika cena na poziomie 255 zł za akcję (niestety nie wiadomo w jakiej części przypada na DCF a jakiej na porównawczą). Ale jeśli teraz założylibyśmy sprzedaż FP nieco niższą niż dla TWOM to nie zmieniając innych czynników może i udałoby się wycenić spółkę na poziomie obecnej kapitalizacji. Problem polega jednak na tym, ze sukces jednej gry implikuje założenia dla pozostałych... Tak jak w przywoływanej przeze mnie wcześniejszej rekomendacji BOŚ - "8" ma mieć sprzedaż 1,1 FP. Jak widać ruszenie założenia o FP przewraca cały domek z kart i sukcesy kolejnych gier. Dlatego moim zdaniem przy sprzedaży FP niższej niż dla TWOM obecna cena się nie utrzyma (w rekomendacjach). Oczywiście przy założeniu obecnej polityki informacyjnej zarządu. Bo jestem w stanie sobie wyobrazić ofensywę informacyjną która zwiększy oczekiwania co do przyszłości i dalej za tym wyceny w przypadku raczej umiarkowanego sukcesu FP.
Wracając jednak do kosztów. Ty zakładasz, jak rozumiem, że koszty ogólne które teraz rozłożyły się na 3 lata pozostaną na tym samym poziomie i rozłożą się na większą liczbę tytułów. Moim zdaniem to karkołomne założenie choćby z tego powodu, że premie dla zarządu czy pracowników będą istotnie wyższe, także wyższe będą koszty marketingu itd. Może nie będzie to wzrost 1:1 co do skali, ale istotnego efektu dźwigni operacyjnej się nie spodziewam.