0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
5 marca 2018 23:08:50
przy kursie: 210,00 zł
aircanada15 napisał(a):Z tego co kojarzę, nie wiadomo ile kopii TWOM złożyło się na te 14 mln przychodu w premierowym kwartale. Ty obliczasz ówczesny przychód z kopii zakładając 300 tys. A według mnie, to właśnie 300 tys. egzemplarzy było wynikiem działania 14 mln / orientacyjna kasa z jednej gry. Mam nadzieję, że brzmi to sensownie. wtedy obliczaliśmy ilość kopii " po łebkach" na podstawie ilości opinii na steamie, ale z tego co sobie przypominam to już był dostępny wczesny steamspy skanujący konta tylko chyba nawet nie miał nazwy "steamspy" i jakoś tak chyba wychodziło tam też.Te 300 K to nie jest pewnik, ale oczywiście mogło być i 400 K, niestety 11 bit nie chwalił się ilością sprzedanych kopii po zakończeniu 2014 roku.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
5 marca 2018 23:09:32
przy kursie: 210,00 zł
jurror napisał(a):
Naprawdę? TWoM po 2 tygodniach był przeceniony o ok 10% na grudniowej wyprzedaży na świątecznej wyprzedaży był przeceniany 2 razy raz 15% ( od 18 grudnia 2014) potem nawet 25% ( od 28 grudnia 2014) czyli 1.5 miesiąca po debiucie miał przeceny. Chyba baks nie uważasz, że TWOM był " kompletnym niewypałem".
Chyba zapominasz, że TWOM miał budować markę 11bit i wydali grę gdy była gotowa a Wintersale była doskonałym momentem na monetyzację. Bez przecen gra mogła zaginąć w tłumie i przepaść. Nikt wtedy nie zakładał tak dobrej i długiej sprzedaży. Teraz spółka i FP jest w zupełnie innym miejscu .... i sytuacji. Ważne aby jednak nie przeholować - i spółka to robi. Nie zarzyna gry ceną ... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
5 marca 2018 23:16:38
przy kursie: 210,00 zł
To nie ma znaczenia, ja tylko mówię, że nie tylko totalne kaszany mają promocje w parę tygodni po premierze, ba wiele gier ma nawet promocje w czasie premiery żeby zostać zauważonym na rynku. Także to nie jest takie proste i oczywiste jak to przedstawiasz. Natomiast , na pewno te promocje miały też wpływ na to , ile kasy mieli średnio z każdej kopii w kwartale debiutanckim. P.S mniej wiecej 2 tygodnie po debiucie TWoM wypuscili taka infografikę, wiele nie mówi ale pokazuje jak np w przypadku TWoM rozkładali sie gracze ze względów terytorialnych Z US było to 33% graczy ,potem największą liczbę stanowili Rosjanie , Niemcy i Angole, można kombinować co do ceny na poszczególnych rynkach.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 5 marca 2018 23:23
|
|
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
6 marca 2018 06:40:58
przy kursie: 210,00 zł
anty_teresa napisał(a):Przychód to jest to co spółka dostaje netto. Czyli bez VATu i innych podatków pośrednich i bez prowizji Steam. Przy cenie 29,99 EUR i 29,99 USD będzie to:
USD: Nie ma podatku VAT(główny rynek USA optymistycznie), prowizja Steam 30 proc. kurs USD 3,4 daje 71 zł EUR: VAT 20 proc., prowizja Steam jak wyżej, kurs EUR 4,2 - 70 zł
Problem w tym, że to są ceny na główne rynki, a na takich rynkach jak Rosja, Polska cena jest niższa... Efektywnie można zakładać, że średni przychód w pełnej cenie będzie stanowił 80 proc. maksymalnego przychodu, czyli okolice 57 zł. Szacunek ten nie zawiera przeceny i dochodów z rynku gdzie spółka będzie miała wydawców, jak Chiny.
Przychód spółki to max 60 zł z kopii w pełnej cenie. Jak się przyjrzeć danym z kwartału premierowego TWOM i następnego to nie bardzo widzę możliwość obrony powyższych szacunków. Przy cenie 18,99/19,99 i kilku przecenach -10-15-25% TWOM wygenerował około 14mln przychodu, w kolejnym kwartale dołożył połowę tego czyli 7 mln przychodu. Jeśli z ceny 29,99 przychód miałby wynosić 57-60PLN, to przy cenie 19,99 wynosiłby o 1/3 mniej czyli 38-40PLN z kopii. Przyjmując że średnia cena TWOM w kwartale premierowym i następnym wynosiła po przecenach z grubsza 90% pełnej ceny dawałoby to 35-36 zł z kopii co przy wskazanych powyżej kwotach kwartalnych przychodów przekładałoby się na sprzedaż odpowiednio ok. 400 tys i ok. 200 tys . kopii w pierwszych dwu kwartałach monetaryzacji TWOM. Zatem na koniec marca 2015 musiałoby być już ok. 600k sprzedanych kopii, a przecież sama spółka przy okazji charity DLC 2.04.2015 podała w infografice że było wtedy 500 tys. graczy (czyli jakieś 330-340k musiało zostać sprzedane w IV kwartale proporcjonalnie do rozkładu przychodów - pamiętając że w I kwartale 2015 było znaczne osłabienie kursu USD/PLN co korzystnie wpływało na przychód i trzeba to uwzględnić w szacunkach, więc w IV kwartale 2014 sprzedane mogło być nawet ok. 70% z tego z tego pół miliona kopii, tak jak podaje DM BOŚ). Zatem szacunki antyteresy (czy aircanady17 który szacuje jeszcze konserwatywniej bo 50-55PLN) moim zdaniem zaniżają zakładany przychód w pełnej cenie przynajmniej o ok. 15%., średni przychód w pierwszych 2 kwartałach monetaryzacji TWOM już z uwzględnieniem obniżek wyniósł 21mln zł/0,5 mln kopii = 42 zł. a w pełnej cenie to musiało być ponad 45 zł, zatem przy cenie o połowę wyższej dla FP otrzymamy ponad 65PLN +/- 5PLN w zależności od mniej lub bardziej korzystnego rozkładu geograficznego i wahań kursów walut.
Edytowany: 6 marca 2018 06:59
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
6 marca 2018 08:09:04
przy kursie: 210,00 zł
Infografika mówiła o liczbie graczy a nie posiadaczy Część osób kupuje gry i w nie nie gra. Liczba graczy jest z serwisu Steam jak mniemam, a przecież wyszły jeszcze pudełka, a sama gra była sprzedawana w innych sklepach elektronicznych, z których nie ma statystyk. To raz. Dwa, spółka wystawia fakturę i rozlicza przychód na koniec miesiąca. A to oznacza, że mamy zupełnie inne poziomy cenowe dziś i w momencie fakturowania TWOM do Steam. W pozostałych sklepach to nawet może nie być stan z końca miesiąca tylko z kolejnego miesiąca. Dla dolara to jest w grudniu ca 10 proc.  kliknij, aby powiększyć
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
6 marca 2018 09:28:49
przy kursie: 211,50 zł
@anty_teresa
Kto jak kto, ale żeby takie babole pisać? Na infografice nie ma żadnej ilości graczy, a ogólna informacja opiera się również na danych z GamesRepublic. Można przypuszczać, że również posiadali z innych sklepów elektronicznych, a z wiadomych względów wspomnieli GR. Pozatym przypomnę, że pudełkowa wersja ukazała się kilka tygodni po premierze cyfrowej, więc infografika i tak by ich nie mogła obejmować.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
6 marca 2018 09:43:21
przy kursie: 211,50 zł
Steamspy, stan na któryś dzień z początku kwietnia 2015: Developer: 11 bit studios Publisher: 11 bit studios Genre: Adventure, Indie, Simulation Category: Single-player, Steam Achievements, Steam Trading Cards, Steam Cloud Release date: Nov 14, 2014 Price: $19.99 Meta score: 83% Owners: 410,342 ± 34,848 Players in the last 2 weeks: 51,776 ± 12,388 (12.62%) Players total: 375,567 ± 33,341 (91.53%) Wiadomo że są wahania odczytów, 26 marca pokazywał 437k kopii, 29 marca 383k, 5 kwietnia 420k kopii. Na pewno nie ma tu ujętych kopii gog (bez kodów steam), zatem spokojnie można dodać 10% czy nawet 15% więcej do pokazywanej przez steamspy liczby owners . Wydaje mi się że te 500k (15% więcej niż najwyższy odczyt w tamtym czasie) to była raczej liczba posiadaczy a nie tylko samych graczy (niezależnie od tego jak ich określiła spółka, użycie słowa innego niż "players" w infografice raczej nie wchodziło w grę bo nie pasowałoby do kontekstu. /cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3566494/warchild.0.jpg) kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 6 marca 2018 09:53
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
6 marca 2018 09:48:20
przy kursie: 211,50 zł
W związku z tym, że ta infografika ukazała się w 2015 r. czyli 3 lata temu to dokładnie nie pamiętam co w niej było i oparłem się na wpisie adwersarza. Z tego co pamiętam to pudełka wyszły przed końcem 2014 r. czyli jak najbardziej w okresie o którym rozmawiamy do końca marca 2015
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
6 marca 2018 09:54:00
przy kursie: 211,50 zł
Udział Steam w cyfrowej dystrybucji na przykładzie W3 można szacować na 80 proc. www.eurogamer.pl/articles/2014...No i mamy jeszcze pudełeczka... 3 proc. sprzedaży w kwartale premiery
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
6 marca 2018 10:05:21
przy kursie: 211,50 zł
Ale steamspy nie pokazuje wyłącznie kopii sprzedanych przez steam. Na podstawie liczby recenzji w sklepie można szacować że przynajmniej kilkanaście % kopii widocznych na steamspy pochodzi spoza steam (dla gier niedługo po premierze, czyli tych które jeszcze nie trafiły do bundli). I to bez kopii z gog. Kopie pudełkowe miały kody steam i na pewno spora część z nich została użyta.
Edytowany: 6 marca 2018 10:08
|
|
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
6 marca 2018 10:07:59
przy kursie: 211,50 zł
Mnie się wydaje, że podawanie liczby która zdobyła wszystkie siągnięcia ma sens tylko w stosunku do tych co podjęli próbę, czyli graczy. Z resztą dyskusja jest nieco jałowa. Argumenty podalismy obaj. Każdy może wyciągnąć wniosek czyje szacunki mogą być bliżej prawdy. Tym bardziej, że tak naprawdę rozmawiamy o niedużych rozbieżnościach.
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
6 marca 2018 10:09:06
przy kursie: 211,50 zł
rubik napisał(a):Rekinek napisał(a):rubik, a czytał ty rekomendacje BOŚ? Tam masz napisane jaka sprzedaż jest zakladana aby uzasadnić wycenę 230zl. I nie jest to sprzedaż większa niż w przypadku Twom Nie mam dostępu do rekomendacji BOŚ - podaj proszę zakładane w rekomendacji przychody ze sprzedaży na lata 2018-2020. W rekomendacji DM BZWBK do której mam dostęp (215 zł zmienione później na 209) było to: 2017 47,2kk 2018 43,0kk 2019 69,3kk 2020 86,2kk jednak to było przy założeniu premiery FP w Q4 2017. Czy ktoś z Kolegów może podać przychody ze sprzedaży zakładane przez BOŚ? Z ogólnodostępnych informacji znalazłem: Cytat:Nie zmienia się prognoza DM BOŚ dotycząca wolumenu sprzedaży Frostpunka w wersji na PC w wysokości 760 tys. sztuk i wersji na konsole w wysokości 250 tys. sztuk w ciągu 12 miesięcy, aczkolwiek obecnie analitycy zakładają, że wersja na konsole będzie miała taką samą cenę jak wersja na PC, czyli 29,99 USD (poprzednio zakładali 34,99 USD). biznes.pap.pl/pl/news/pap/info...
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
6 marca 2018 10:24:44
przy kursie: 211,50 zł
W sumie sporo zmienili : zmienili miejscami przychody 2019 z 2018 z tym ze tu też obniżyli o parę baniek prognozy, zmniejszyli te 47 mln o 30 baniek w 2017 a na 2020 w ogóle nie podają.
Czyli w stosunku do pierwszej rekomendacji mocno zmniejszyli przychody za rok 2017-2019, a za to powiększyli cenę docelowa.
Edytowany: 6 marca 2018 10:27
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
6 marca 2018 10:34:06
przy kursie: 211,50 zł
To jaki ma być przychód 11bit w 2018 i 2019 wg. rekomendacji BOŚ?
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
6 marca 2018 10:45:43
przy kursie: 211,50 zł
nie wiem czy mogę podawać dokładne dane, ale mniej więcej podobny niż w starej rekomendacji tylko o parę mln pomniejszony.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
6 marca 2018 11:30:47
przy kursie: 211,50 zł
Dyskusja o tym, co było na infografice 3 lata temu, a co nie było, czy reprezentowała aktualne wówczas dane itd. - zdecydowanie jałowa. Z tego, co kojarzę, posiadacze TWOM być może dostaną na wstępie rabat na Frostpunka ? Podobnie będzie z preorders.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
6 marca 2018 15:55:38
przy kursie: 211,50 zł
jurror napisał(a):nie wiem czy mogę podawać dokładne dane, ale mniej więcej podobny niż w starej rekomendacji tylko o parę mln pomniejszony. Łącznie sprzedaż to 105mln. Pozostaje pytanie jaki ma sens to rozbieranie sprzedaży na poszczególne miesiące ? Od tamtego czasu rynek uległ sporej zmianie. Przyjmuje się, że cały rynek gier rośnie o bodajże 5% rocznie (nie pamiętam szczegółów) ale rynek chiński rośnie dużo bardziej dynamicznie. Niedawno otworzył się nieco na gry zagraniczne. Pomimo tego, że bezpośrednio na Steam nie mogą kupować przez blokadę to jednak gry są wydawane w Chinach i jak pokazał TWOM 11bit radzi sobie dobrze na tym rynku. Wydanie wersji chińskiej na premierze pozwoli zarobić jeszcze dużo więcej. Przy rozważaniach należy wziąć pod uwagę, że teraz i w przyszłości w przychodach ze sprzedaży nie jest już tylko FP ale nadal TWOM i inne gry. Będzie więc stosunkowo trudno dokładnie zmierzyć wielkość sprzedaży i przychód czy zysk z pojedynczej kopii FP czy innej gry. Mnie zaskakuje jednak stosunkowo wysoka cena wersji polskiej. Wcześniej widziałem, że był przelicznik według ceny USD. Teraz cena dla nas wychodzi o kilka % wyżej. Frostpunk z niższą ceną w Polsce. Tytuł zadebiutuje w cyfrowej dystrybucji w cenie 29,99 eur. między innymi na Steam, GOG i Humble Store. Cenę edycji pudełkowej i cyfrowej w przeliczeniu na złotówki obniżono w stosunku do rynku zachodniego, ustalając kwotę na 109,99 zł. Frostpunk to kolejna, po This War of Mine, produkcja 11 bit studios stawiająca na pierwszym planie zarządzanie społecznością i przetrwanie. Tytuł wypełniony jest decyzjami, które zaważą o losach miasta. Gra zadebiutuje pod koniec marca na PC. www.eurogamer.pl/articles/2018...Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
7 marca 2018 17:19:50
przy kursie: 209,00 zł
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
8 marca 2018 15:13:36
przy kursie: 210,00 zł
Greenthumb napisał(a):
Liczba osób w społeczności steam przekroczyła 68 tys. Można spokojnie zakładać ponad 70 tys. w dniu premiery. To z kolei powinno przełożyć się na ok. 250 tys. osób z Frostpunkiem na wish-liście.
Gdzie obserwujesz liczbę osób w społeczności steam ? Jestem zalogowany na steamie i nie widzę jak znaleźć tego typu informacje.
Edytowany: 8 marca 2018 15:14
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
8 marca 2018 15:16:18
przy kursie: 210,00 zł
@ Greenthumb To już byłoby coś... Nie wiem, czy to już padło na forum. Ostatnio nadrabiałem zaległości i odsłuchałem wywiadu z prezesem PlayWay (link: www.parkiet.com/Parkiet-TV/180...) Stwierdził on, że w przypadku trzech dużych tytułów potwierdziła się prawidłowość, że wishlista sprzedaje się x3 w pierwszym kwartale.
Edytowany: 8 marca 2018 15:17
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.