Czy szykuje nam się sukces na miarę Wiedźmina 3?Sytuację widzę tak:
W czerwcu 2018 r. OML i ALG podpisują umowę wydawniczą. OML ma w kasie niecałe 100 tys. zł, natomiast budżet gry zostaje ustalony na 4,5 mln zł.
Cytat:Zarząd ONE MORE LEVEL Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie (dawniej: Laser - Med S.A.) podpisał w dniu 27 czerwca 2018 r. istotną Umowę licencyjną z spółką prawa handlowego, na podstawie której wyznacza ten podmiot jako wyłącznego wydawcę nowego Produktu który powstaje przy użyciu technologii Unreal Engine. ONE MORE LEVEL S.A. planuje zapowiedź produktu na drugą połowę 2019. Gra jest docelowo tworzona na platformy PC, XBOX oraz Playstation. Budżet projektu zakontraktowany został w umowie na kwotę 4 500 000 zł. Emitent przekazuje powyższą informację z uwagi na fakt, iż efekty realizacji zapisów umowy będą miały bezpośredni wpływ na wyniki finansowe ONE MORE LEVEL S.A.
ALG najprawdopodobniej w całości finansuje produkcję i ponosi duże ryzyko – projekt na starcie. Z tego można mniemać, że jego udział w przychodach to minimum 50 proc., a bardziej prawdopodobne, że okolice 60 proc. i to raczej więcej niż mniej.
Gra powstaje, a w 2019 r. przychodzi jej prezentacja na Gamescom w 2019 r. we współpracy z nVidią. Tytuł jest zauważony i ujawnia swój potencjał. Z jednej strony OML oraz ALG są świadome własnych ograniczeń, z drugiej widzą, że udało im się stworzyć coś, co ma szanse odbić się dużym echem. Do projektu dołączają Apogee i Slipgate.
Cytat:Zarząd ONE MORE LEVEL S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: Emitent ) informuje, że w dniu 18 listopada 2019 roku otrzymał drogą e-mailową od zarządu spółki All in! Games Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (będącej wydawcą gry Ghostrunner; dalej: All in! Games ) informację, iż All in! Games w dniu 18 listopada 2019 roku zawarła umowę o współpracy z Apogee Software Ltd (znana pod firmą 3D Realms; dalej: 3D Realms ) i Slipgate Ironworks ApS (dalej: Slipgate ). Na mocy zawartej umowy All in! Games, 3D Realms oraz Slipgate dołączą do produkcji, dystrybucji i działań marketingowych związanych z grą Ghostrunner, która realizowana jest przez Emitenta.
Parametrów współpracy oczywiście nie znamy, ale wydaje się, że rośnie zarówno budżet projektu, jego wymagania jeśli chodzi o zakres prac i wiedzy i przede wszystkim odpowiedni marketing i dystrybucję – to te czynniki zdecydowały o dołączeniu do projektu kolejnych partnerów. To najtrudniejsza do oszacowania część pracy. Niby umowa nie mówi wprost o tym, że 3D Realms będzie wydawcą, ale był nim dla gier Slipgate i tak jest też przedstawiany na karcie Steam Gry. Można mniemać, że Slipgate miał pomóc technologicznie i zasobowo jeśli chodzi o produkcję, natomiast Apogee pomóc ten produkt sprzedać i sfinansować. Uczciwy w tej sytuacji wydaje się podział 50/50.
Pewnym zaskoczeniem jest dołączenie do projektu światowego wydawcy, czyli 505. Najpewniej nawet z 3D Realm nie było pewności, ze uda się odpowiednio produkt marketingować, dotrzeć do wszystkich regionów i influencerów.
Cytat:Zarząd All in! Games S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: "Emitent", wcześniej: "Setanta S.A.") informuje, iż w dniu 08.06.2020 roku Emitent zawarł umowę wydawniczą z 505 GAMES SPA z siedzibą w Mediolanie (Włochy) ("Partner"), na podstawie której Partner staje się współwydawcą gry "Ghostrunner". W ramach umowy Emitentowi przysługuje udział w przyszłych przychodach z tytułu sprzedaży gry oraz wynagrodzenie w kwocie 3,25 mln EUR z tytułu udzielenia ww. praw licencyjnych, a także możliwość zwiększenia zaangażowania Partnera w zakresie udzielonych mu praw o kwoty co najmniej 3 mln EUR oraz 5 mln EUR. Umowa wchodzi w życie z dniem jej podpisania.
Na podstawie kwot (nie małych!) można oczekiwać, że w maksymalnym przypadku wydawca wyłożyłby na produkt ponad 11 mln EUR, czyli prawie 50 mln zł. Prawdopodobnie kolejne kilkanaście milionów zł kosztować musiałby marketing. Zakładam, że najwyższa kwota uprawniałaby 505 do 80 proc. przychodów, więc obecna dawałaby 22-25 proc.
No teraz liczenie ile Ghostrunner jako projekt może wygenerować przychodów i jaki może przynieść zysk poszczególnym spółkom.
WL na tę chwilę to ponad 400 tys. Zakładam, że będzie to przed premierą 500 tys., a na bazie mnożnika z gier PlayWay i innych gier sprzedaż w ciągu pierwszych 3 miesięcy wyniesie 1 mln kopii. Mowa oczywiście tylko o PC. Kolejny milion mogą przynieść konsole. W kolejnych kwartałach na podstawie średniej z paru gier takich jak Witcher 2, TWOM, Frostpunk, Children of Morta zakładam, że przychody wyniosą w kolejnych kwartałach odpowiednio 40 proc., 40 proc. i 20 proc. W kolejnym roku spadną o 40 proc.

kliknij, aby powiększyćW efekcie średni roczny zysk na projekcie wyniesie ok. 25 mln zł dla AIG i 17 mln zł dla OML. Kapitalizacje można sprawdzić. Chciałbym także dodać, że przyjęte przeze mnie założenie 4 mln kopii w pierwszym roku na wszystkie platformy miał… Wiedźmin 3 w rekomendacjach przed premierą, a kapitalizacja CDR wynosiła niecałe 2 mld zł. Obecna łączna kapitalizacja OML i AIG wynosi 1,4 mld zł, czyli o 30 proc. mniej niż CDP. Problem w tym, że cena W3 była dwa razy większa, a gra dłuższa. Gdyby sprawy mierzyć kryterium cenowym to kapitalizacja połączonych podmiotów winna wynosić 1 mld zł z tytułu samej ceny. A gdzie jeszcze założenie gry typy longseller i kolejny tytuł o niemniejszym potencjale?
W obecnej ocenie jest moim zdaniem duuuuuuuuuuuuużo więcej niż 2 mln egzemplarzy w ciągu pierwszych 90 dni. Czy GR ma szanse na taką sprzedaż każdy musi ocenić sam. Przy ocenie kapitalizacji nie bez znaczenia wydaje się fakt, że udziały w spółce posiada Pan January, którego wszystkie podmioty są wyceniane zadziwiająco wysoko.