PARTNER SERWISU
tjfdzwfa
kojo

kojo

Ostatnie 10 wpisów
Pozwolę sobie wkleić za Bartkiem Ś. link do wywiadu, gdzie wiele z tematów zostało wyjaśnionych - przede wszystkim - czym tech demo jest.

www.youtube.com/watch?v=Rh2eEx...

Obawy zrozumiałe, ale czy ktoś mądrzejszy może spróbować wyjaśnić dzisiejsze obroty na BP? Przecie chyba nie ulica je wykręciła

A w zasadzie, to z 3 ostatni sesji.

Na jakiej podstawie sądzisz, że "rynek" jest w stanie pochłonąć ogromną produkcją jaką jest GTA VI oraz o wiele mniejszą produkcję, niszową czyli W4?


Z coraz większym trudem te wypociny się czyta. Niszowa w jakim kontekście? W3 sprzdał się w ponad 50 mln kopii wg stanu na maj 2023 r. To tylko trochę mniej od Skyrima, o jakieś 1/5 mniej od RDR2. Istotnie mniej od Tetrisa, Minecrafta czy GTA V.

To już zmienia optykę..

[quote]Tak jest, kolejny Duke Nukem Forever, ale 11bit się akurat uda bo są wspaniali i od zawsze byli pupilkiem funduszy. Ten Chrzanowski to nie czasem analityk co swojego czasu rekomendował zakup po 952 pln ? GPW w całej swej okazałości, cóż to za twór !/quote]

Nie przepadam również za tym analitykiem, mam wątpliwości co do jego obiektywizmu, analiz i ich założeń również.
Ale tu ma akurat rację:

- Bici wyskoczyli z tą informacją akurat w okresie badań wstępnych i/lub w momencie zbierania żniw, czytaj: konkretnego zysku który można dociążyć. Moim zdaniem to nie przypadek, temat wrócił we właściwym miejscu i czasie,
- ryzyko że część z tych nakładów zostanie spisane było raczej znane i w mniejszym lub większym stopniu każdy powinien brać je pod uwagę,
- kapitalizacja kosztów w IFRS to skomplikowany temat, czyszczenie bilansu po 8 latach nie jest - przynajmniej w mojej ocenie - niczym zaskakującym: 1) część prac które wykonali ileś tam lat temu dziś już wiadomo nie będzie wykorzystanych/nie nadaje się do wykorzystania, 2) stosowanie zbyt agresywnej polityki dot. kapitalizacji w celu upiększenia wyniku.. itp. itd. Można założyć, że wiedzieli iż takie czyszczenie będzie niezbędne, tylko czekali na właściwy moment - ja tak to odbieram,

Kluczowe pytanie, ile z tego pójdzie do kosza. To może pośrednio pozwolić na nakreślenie obecnej sytuacji przy projekcie.
Tezy, że projekt idzie w całości do kosza są zdecydowanie na dziś czystą spekulacją.

Cytat:
Naet przy 600 osobach koszty mogą nie sięgnąć 60mln. Zobacz jak to wygląda w CDP ... a może tamten raport czytałeś ... Angel


Baks kłania się brak podstawowej wiedzy z zakresu rachunkowości.
Poziom kosztów wynagrodzeń w spółkach w których mamy do czynienia z wysokim udziałem kapitalizacji prac rozwojowych zależny jest od etapu na którym dane prace się znajdują, tj. prace badawcze, rozwojowe, ulepszenia itp. (innymi słowy liczba zatrudnionych nie jest jedynym wyznacznikiem poziomu kosztów wynagrodzeń).

I tak, w tym momencie koszty wynagrodzeń - tak przynajmniej zakładam - będą wyższe w 11Bit aniżeli przed oddaniem FP2, bo część pracowników zostanie oddelegowana do nowych prac badawczych, inni będą naprawiać, a jeszcze inni zostaną oddelegowani sam nie wiem do czego. ). Tym samym, % zatrudnionych których prace moga i będą kapitalizowane ulegnie zmniejszeniu wg stanu na dziś vs przed premierą FP2, co oznacza że poziom kosztów wynagrodzeń ulegnie zwiększeniu przy jednoczesnym rozpoczęciu amortyzacji poniesionych nakładów w trakcie prac rozwojowych. I tak samo przy Alters a później przy P8.

Zatem porównanie do CDP gdzie obecnie zdecydowana większość zatrudnionych pracuje już na etapie prac rozwojowych i wyciąganie wniosków z ichniejszego poziomu kosztów jest błędne.

Jeżeli chcesz zobaczyć ile w rzeczywistości tego typu spółki przepalają na wynagrodzenia musisz patrzyć na CF a nie RW. To jedyny sposób, bo radosna twórczość i motywacja tego typu podmiotów w dążeniu do jak największego udziału kapitalizacji w bilansie nie zna granic.

Naklady na niezakonczone prace rozwojowe na 1H to 155 mln, przypadajace zapewne w zdecydowanej czesci na glowne projekty. Z tej kwoty czesc juz zostala oddana do uzytkowania (fp2), czesc zostamie (altersi) a ostatnia zostanie oddana przy P8. Amortyzuja liniowo, do 5 lat. Zakladam ze bedzie to max okres czyli 20% rocznie. Jezeli 100 baniek to fp2 i alyersi to daje ca. 20 / rok amortyzacji w wyniku

Cytat:
Wystarczy że się sprzeda 500 tyś po 60 zł od sztuki i mamy 30 mln


30 mln czego dokładnie? Gotówki, owszem, ale nie zysku. Przecie nakłady na grę trzeba zamortyzować.

Cytat:
Mam powody sądzić, że Bitowcy w ciągu 5 lat zarobią zdecydowanie więcej niż CRJ ale czas pokaże.


Oby, wszak wyceny w innym miejscu.

Cytat:
Nie mam nic przeciwko Chmerze i kiedyś sam troszkę inwestowałem ale na szczęście w porę zwinąłem interes


Co takiego CRJ zrobiło, że pada z Twoich ust "na szczęście"?
"Na szczęście" to mogą dziś powiedzieć Ci, którzy zawinęli interes z 11Bit przed FP2.

Możesz podać link do źródła?

No, to jeszcze tylko 2 maja. Później - miejmy nadzieje - już z górki Angel

Cytat:
Są gracze którym nigdy nie dogodzisz. Nie są to typowi fani FP


Z tym się nie sposób zgodzić, w moim odczuciu to są hardkorowi fani, wystarczy uważnie przeczytać dyskusje na steam.
Owszem, na innych forach (reddit) opinie są bardziej wyważone, niemniej jest jakieś tam stado, które oczekiwało innego produktu. I to jest fakt.

Cytat:
Spółka na pewno dzisiaj to wszystko wytłumaczy i te twoje porównania też .


Tak, zapewne jak mantrę będą powtarzać ludowi, że przecież kontroli nie ma, jest okres przejściowy, a na dodatek będą zobowiązani do odkupienia biznesu w 2026 r. jeżeli druga strona tak zechce. Za P. Biedrzyckim: twitter.com/PawelBiedrzycki/st... .

Po owych zapisach można wnioskować, że biegli audytujący nad tematem się pochylali, dostali kwity które miały ujrzeć światło dzienne i na samym oświadczeniu zarządu się skończyło. Teraz będą musieli pochylić się bardziej, być może nawet i uruchomią procedury dot. oszustw, wówczas w znacznie większym stopniu zostanie zaangażowana RN.

W świetle tych kwitów pewnie kontroli nie ma, jak nie ma kontroli to i spółka nie osiąga z tej działalności bezpośrednio przychodów. Więc w teorii wszystko cacy.
Przeraża mnie trochę, że żadnemu analitykowi czy funduszowi nie zaświeciła się czerwona lampka.

Cytat:
Nie sądzę by Bici zdecydowali się na GamePass, gdyby nie mieli za to dostać kwoty kilka razy wyższej od tego, co uzyskał Bloober za Medium.


Może ktoś przypomnieć, ile Bloober dostał za Medium?

Cytat:
Do uzasadnienia 200kk kapitalizacji potrzeba ok. 18kk zysku netto w nadchodzących czterech kwartałach - nie jest to takie oczywiste ale możliwe do osiągnięcia. RND musi co kwartał osiągać średnio ok. 6,5 kk przychodów przy zachowaniu obecnych kosztów.


Koszty będą wyższe - trzeba rozliczyć nakłady na CO-OP`a aktywowane w bilansie.

Cytat:
Tymczasem chcą finansować spółkę o kosztach kwartalnych 1.55mln złotych, 6.2mln rocznie z pożyczek.
Muszą mieć zatem bardzo głębokie kieszenie/być zamożnymi ludźmi.


W ostatnim prospekcie na główny parkiet jest wzmianka, że to Prezes ma niespłacone zobowiązanie względem spółki.
Więc do tego stwierdzenia podchodziłbym z ograniczonym zaufaniem.

Tgolik, tyle że Altersów robi ekipa odpowiedzialna za TWOM.
Podobieństwa po tym co dotychczas widzieliśmy widać gołym okiem.

Cytat:
zalozyciele nie wyjda juz... obejma kolejna emisje i zarobia przy kolejnej grze.
to nie sa spekulanci.


wszystko fajnie, pytanie tylko kto tę emisję obejmie mając na uwadze wydarzenia od lipca - z ulicą może być problem. Zakładam, że emisja po 13 groszy może nie wystarczyć.
I najważniejsze, czy morale wewnątrz pozwolą na utrzymanie zespołu bez większego szwanku.

PS. nie byłbym też taki pewny tej pożyczki - o ile pamięć mnie nie myli, to w ostatnim prospekcie widać, że to Spółka udzieliła jednemu z członków Zarządu pożyczki..

Niezastąpiona Zofia z twittera: twitter.com/ZofiaGambetti/stat...

Życzę powodzenia odbierającym przy takiej podaży..
na teraz sprzedaż na konsolach powiedziałbym delikatnie - poniżej oczekiwań.

Cytat:
Nawet jak the invincible sprzeda się bardzo dobrze - to co dalej? Ile trzeba będzie czekać na kolejną grę?


a w innych spółkach z sektora się nie czeka..? Co one robią innego, czego STA nie może?

Wskaźnik C/Z dla spółek z branży gier
spółka 2023 2024 2025 2026
Take Two 43,3 17,4 15,8 15,8
Electronic Arts 17,6 15,64 14,2 11,9
Activision Blizzard 22,4 21,8 20,2 19,5
Ubisoft 20,5 16,3 14 11,8
Tencent 18,2 15,4 13,5 12,1
CD Projekt 34,6 58,5 66,5 32,3

Jeszcze VR - troszke po drodze dolozy.

Cytat:
Mnie bardziej interesują zobowiązania. Ta pozycja wskazuje, że całość/cześć zaliczki od MS jest na projekt z wydawnictwa


Być może masz rację, pierwotnie też tak zakładałem.
Ale to niekoniecznie muszą być zobowiązania względem stron (podmiotów) trzecich, zwłaszcza, że standardy nakazują również wykazanie rozrachunków z podmiotami powiązanymi.

Skłaniałbym się bardziej w kierunku takim, że zobowiązania te to nic innego jak rozliczenia międzyokresowe przychodów, które prezentowane są w bilansie jako zobowiązania. A to oznacza, że mogą to być również zaliczki na poczet gier własnych Bitów.

O GP póki co cisza - nikt nie potwierdził ani zaprzeczył. Kasa do Bitów od MS jakaś wpłynęła, ale nie wiadomo za co.. Think

Cytat:
25 sierpnia 2023 11:23:29 przez kojo
Dzięki, cenna informacja. Jestem na urlopie, nie mam możliwości przeczytania SF, ale zakładam, że to ze skonsolidowanego. Jeżeli tak, to te zobowiązania nie są względem FT (Bici jak rozumiem konsolidują metodą pełną, a więc zobowiązania wzg. FT podlegają wyłączeniu w skonsolidowanym).

W takiej sytuacji, z dużą dozą prawdopodobieństwa będą to zobowiązania względem STA.


strszne głupoty wypisałem, Bici nie konsolidują, mają wyłącznie znaczący wpływ.
Nie są to rozrachunki z FT na pewno, zapewne ze STA też nie. Nie wiem jak te zaliczki będzą rozliczone, ale zakładam, że zostaną dopiero w momencie dowiezienia gier.

Przepraszam, posypuję głowę popiołem!

Dzięki, cenna informacja. Jestem na urlopie, nie mam możliwości przeczytania SF, ale zakładam, że to ze skonsolidowanego. Jeżeli tak, to te zobowiązania nie są względem FT (Bici jak rozumiem konsolidują metodą pełną, a więc zobowiązania wzg. FT podlegają wyłączeniu w skonsolidowanym).

W takiej sytuacji, z dużą dozą prawdopodobieństwa będą to zobowiązania względem STA.

Tak, sprawa trywialna. Jeden z płatnych portfeli postanowił zrezygnować z inwestycji, a w ślad za nim abonenci. Płytki rynek i jest jak jest.
BTW. fajnie by było, jakby zarządzający takimi portfelami jednak określali jakieś kryteria płynnościowe..

Tak osobiście myślę, plus dodatkowo - MS potwierdziło obecność.

Osobiście spodziewam się ogłoszenia daty premiery na gamescomie. Patrząc na dotychczasową komunikację marketingową tak bym spekulował.
No i czekam na info o gamepass MS, czy a jeżeli tak to ile z tego będzie.

zakładasz ca. 1,6 mld zysku za 2023?
a jak go rozkładasz w poszczególnych kwartałach?

Dziękuję. A kiedy spodziewasz się pierwszych materiałów marketingowych, jakiegoś reveal`a?

Cytat:
Fundamenty są oczywiście świetne a perspektywy w tym roku a później za 3 lata doskonałe


Tgolik co masz na myśli mówiąc za 3 lata? Czego w tym terminie się spodziewasz?
Chętnie posłucham, jaki harmonogram na najbliższe lata przewidujesz?

Dajcie już spokój z tymi szortami, zaśmiecacie wątek. Rozmawiajmy o fundamentach.

Cytat:
5. Możliwe nowe umowy partnerstwa


To mnie zaciekawiło. Po ostatnim revealu dema, można chyba poważniej spekulować, czy do STA nie zwrócił się potencjalny interesariusz od gamepass`a.. ale to tylko moja wyobraźnia, żadnych faktów.

Nie wiem co on tam mowi ale daj spokoj z tym gosciem - jeszcze calkiem niedawno porownwnywal STA z PDG po liczbie followersow na Steam w kontekscie kapitalizacji.

Cytat:
Oczywiście wiem, że stopa dywidendy wynosi 1%. Mnie jednak bardziej interesuje moja osobista stopa dywidendy, którą liczę na bazie kosztu zakupu akcji. Ten sposób liczenia zbliżony jest do inwestycji w nieruchomość pod wynajem.


no właśnie, większość landlordów też myśli, że jak M pod najem kupili za 200 tyś, wynajmują za rok 20 tyś, to ich ROE przy obecnej cenie 300 tyś wynosi 10%. To nie jest prawda. Wszak wartość aktywa trzeba przeszacować i obecne przepływy odnosić do aktualnej ceny aby liczyć sobie wskaźniki. W przeciwnym razie przecież nie będziesz w stanie ocenić rentowności kapitału alokowanego do tego czy innego aktywa vs. alternatywne opcje.

Rozumiem i bardzo szanuję. Ale mimo wszystko twój DY to nadal 1% licząc od wartości obecnie zaangażowanego kapitału w papiery CDR.

Cytat:
9 maja 2023 09:09:09 przez tgolik
Dla mnie to 21%


nie zgodzę się z tym, z całym szacunkiem.
Na dziś kapitał alokowany w papier CDR dla każdego ma taką samą wartość i dla każdego jest to ca. 1%.
Możesz przecież poszukać alternatywnej inwestycji za kapitał zamrożony w papierach CDR z lepszym DY.

Też tak myślę, zwłaszcza, że póki co, przynajmniej ja tak zakładam, jest to jeszcze niskobudżetowy marketing. Na jednym ze spotkań Panowie zdradzili, że dotychczas budżet marketingowy został wykorzystany w niewielkim stopniu.

Dla zainteresowanych wykres z budową pozycji na WL można znaleźć tu:

twitter.com/Leszek_mr/status/1...


Cytat:
8 maja 2023 15:44:26 przez Rif
Które aktualizowane jest co jakiś czas.
Można po prostu policzyć store.steampowered.com/search/...


Rif, coś chyba pokiełbasiłeś z filtrami. Aktualne miejsce na globalu to 60, 4 miejsca poniżej Forever Skies. 28 084 followersów na teraz.

Cytat:
5 maja 2023 11:45:52 przez Vox
ładnie zeszli z wymagań.
demo je tylko 4GB RAM,
a na moim rocznym laptopie bylem w stanie odpalić je w 4K.

biorąc pod uwagę fakt ze rok temu minimum 32GB zalecane, jest super.
to powinno zwiększyć mocno baze graczy, z technicznego punktu widzenia


Potwierdzam, ja odpaliłem na starym blaszaku (Geforce 1070, Ryzen 5 i SSD) i demo działało bez zarzutów.
Full HD ze wszystkimi ustawieniami epickimi. Myślę, że temat optymalizacji jest w dużej mierze już ogarnięty.
Wprawdzie zdarzają się jeszcze u niektórych jakieś problemy, ale w mojej ocenie to już brzegowe przypadki.



Dla zainteresowanych, świeżynka na youtubowym kanale IGN:



Wygląda Whistle love4

Daty premiery jeszcze bym się nie spodziewał. W jednym z artykułów wczorajszych można przeczytać, że celują w 3Q 2022. O ile znów jakiś Starfield nie pokrzyżuje planów. Czyli raczej, to jeszcze nie jest właściwy moment.

Nie sądzę aby to był 1H 2023. Dużo pracy przed STA jeszcze.
Ja bym stawiał na date relase na E3 2023 wraz ze startem intensywnej kampanii (czerwiec 2023) z datą gdzieś przypadającą na drugie półrocze. Pewnie bliżej aniżeli dalej od E3.

Niezwyciężony z tytułem Best Indie Game PGA 2022.

Gratulacje! Whistle salute thumbright

twitter.com/maaayoking/status/...

To nie powinno byc rozpowszechniane

Najwyraźniej nie powinny ujrzeć światła dziennego.
W takim razie możesz kilkuminutowy gameplay zobaczyć tu:

www.youtube.com/watch?v=kE3qH2...

artykułów pokazało się sporo, jedni powolną narrację rozumieją i doceniają, inni nie do końca..
Chyba najlepszym podsumowaniem będzie poniższy cytat:

Cytat:
So, it won’t be for everyone. But its ambition is undeniable: a next-gen exclusive game which aims to give the medium its own Andromeda Strain or Solaris, without compromising the vision for the sake of needlessly upping the pace.



i...

Cytat:
Adapting a landmark work of speculative fiction for the Fortnite age is as risky as space exploration itself.


Whistle
www.vg247.com/the-invincible-w...

Sporo dziś się pisze i mówi o Niezwyciężonym.
Z wielu materiałów które widziałem, ten jest najdłuższy i w najlepszej jakości, przekazuję dla zainteresowanych:

www.youtube.com/watch?v=Xb3KCt...


mówisz o gameplay`u z 3:04? przecież to już było pokazane jakiś czas temu przy okazji ogłoszenia współpracy z 11Bit.

Cytat:
Widać też powrót do gamedev na szerokim, a tutaj mamy na koniec roku zapowiedź rozpoczęcia marketingu Chimery (teaser) i w przyszłym roku Early Access. Do tego GH wciąż przynosi zacne przychody jak na tak stary tytuł.


niestety nie mogę się zgodzić - nie jest powiedziane, że Chimera będzie w EA w przyszłym roku. Panowie przecież wyraźnie powiedzieli, że na przełomie 22/23 ocenią w jakim są miejscu i będą podejmować decyzję.

Tak samo nie jest pewne, że marketing ruszy pod koniec roku. To zapewne będzie pochodną powyższego.
Pewne jest natomiast, że będą na Gamescom, może przynajmniej ujrzymy choćby kilka screenów.

Panowie potwierdzili, że premiera na next-geny i PC jednocześnie.

Lockupy zejdą do po 6 miesiącach od premiery, jak dobrze rozumiem

Wojtek, to sporo zmienia. Dzięki za korektę.

Cytat:
Natomiast sam PM powinien być uzależniony od wyników Spółki tak jak ma to miejsce np w przypadku 11Bit a nie polegać na uznaniowym rozdawnictwie warrantów uprawniajacych do objęcia akcji i być traktowany jako element pensji za samo przyjscie do pracy/właczenie kompa.


a mamy pewność, że tak PM będzie wyglądał? Bez celów do osiągnięcia - gdzieś to zostało już potwierdzone?

Czy gdzies sa dostepne KPI programu?

Też uważam, że zbyt dużo percepcji pochłaniają procenty tortu do podziału. A przecież bez podziału, tego tortu mogło być znacznie mniej. Nie wiem jakby wyglądała kampania bez 11Bit, ale dotychczas jakichś wielkich fajerwerków nie było - co z pewnością wynikało pośrednio z braku kasy. Z Bitami na pokładzie śpię spokojniej, a poza tym jak już kiedyś wspominałem, od początku osobiście skłaniałem się w stronę wydawcy - jako długoterminowiec, bardziej zależy mi na zbudowaniu przy pierwszym IP szerokiej bazy klientów.

Marcin, ta myśl bardzo mi się spodobała love4

Cytat:
(...)Do ryzyk zaliczam też przedwczesną premierę ;)

można kupić w wersji elektronicznej za 4 USD tu:

www.discountmags.com/magazine/...

wygląda na to, że będzie można kupić w empiku:

www.empik.com/edge-gb,p1000244...

Niezwyciężony na okładce brytyjskiego Edge.
Jest już dostępny w papierze w UK, nie wiem czy i kiedy będzie elektronicznie:



kliknij, aby powiększyć


Ktoś się orientuje, czy będzie można taki nabyć w Polsce? Chętnie przeczytałbym zawartość.

Ano, choć ja uważam, że wydawca w obecnych okolicznościach jest lepszym rozwiązaniem aniżeli self-publishing.
Dla mnie ważne, żeby przy pierwszym debiucie - niczym w filmach Hitchcocka - uderzyli z przytupem: powalczyli o zasięgi i markę. Innymi słowy, wartości niematerialne > revshare.

Jak to się uda, to na konkretne cyferki przyjdzie pora.
Tyle, że to perspektywa długodystancowca.

Cytat:
Ostatnie zmiany w zarządzie wskazują na to, że będą raczej szli w kierunku self-publishing.


Ja osobiście tak tego nie odbieram. W mojej ocenie na tapecie obecnie jest wydawca i w tym kierunku Panowie zmierzają. Gra już przecież została rozesłana do wydawców, obecnie dokonują wyboru potencjalnych i finalnie mają wkrótce rozpocząć rozmowy.

Dla mnie zmiany w zarządzie oznaczają to o czym napisano - skoncentrowanie sił operacyjnych na finalnych szlifach (uwagi zebrane od podmiotów w ramach testów udostępnionej gry plus optymalizacja na PC).


nie wiem czy w przypadku Getinu - przy tych poziomach stóp - jest się z czego cieszyć. Prędzej czy później, raczej prędzej, koszty odpisów NPL dadzą o sobie znać. A że Getin, delikatnie ujmując, nie posiada zbyt wyśrubowanych scoringów na tle konkurencji, to i adekwatnie winien to odczuć.

ale.. kogo to interesuje. Spekuła się bawi, chwilo trwaj.

Dodałbym jeszcze, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nad drugą grą.
Osobiście z dystansem podchodzę do takich informacji, ale fajnie że przynajmniej już myślą co dalej.

Kamil na obecną chwilę nie widzę powodów do założenia, aby premiera miała być przełożona.
Z tego co widzę to zaczęli już rozsyłać pakiety prezentowe dla youtuberówców i osób o podobnym fachu (nie wiem jak tu wkleić foty to daje linka do TT):

https://twitter.com/JasonPlaysItAll

To znaczy, że (wg mojej subiektywnej opinii) powoli zbliżamy się do rozpoczęcia kampanii marketingowej - tej intensywnej poprzedzającej już premierę - zgodnie zresztą z założeniami przedstawionymi bodajże w kwietniu ubiegłego roku.

W poniedziałek będziesz miał świeżą porcję informacji z sytuacji w Spółce w SF (taką przecież obrali drogę komunikacji), a po sprawozdaniu, jest planowane spotkanie z inwestorami (nie wiem w jakiej formie i gdzie ale taką otrzymałem informację ze Spółki).


Bardzo przyzwoity swing na wishliscie po wczorajszej prezentacji na złotym dżojstiku.
To pokazuje, że STA powinno szukać swoich szans na podobnych eventach branżowych.
Trochę szkoda, że gra nie nadaje się do prezentacji na Steam next fest (vide Robin Hood, który z impetem wskoczył do TOP 100 po ostatnim festiwalu). Trzymamy kciuki za kolejne eventy thumbright

Teaser jest wyśmienity, wrażenia audio-wizualne wręcz rewelacyjne. Po prostu chapeau bas Panowie.
Polecam obejrzeć na dobrym monitorze z głośnikami.
Sam start kampanii marketingowej, jak rozumiej jeszcze mniej intensywnej rónież wydaje się być udany. Na obecną chwilę 128 tyś. osób obejrzało teaser.

Jeszcze odnośnie uwag kolegi Bergmana:

Cytat:
Dla porównania, trailer Giants Uprising ma ponad 1,3 mln wyświetleń.


Jak już chcesz porównywać, to porównuj dane porównywalne.
Trailery Giants Uprising mają bezpośrednio od Varsav Game Studios 1 621 wyświetleń (www.youtube.com/watch?v=NQ5GxC...) oraz 5483 (www.youtube.com/watch?v=yB4TMN...). 1,3 mln zostało wyświetlone na IGN w ramach Gamescoma (16 mln subskrypcji).


Cytat:
W kasie widzę 4,7 mln i jak rozumiem ma to wystarczyć na marketing + dokończenie produkcji + wydawnictwo ? Być może niewielu to alarmuje, ale patrząc na euforię jaka temu towarzyszy i szampańską wycenę spółki, to ja osobiście pozostanę sceptyczny (Chernobylite miał podobny budżet na chwilę przed wyjściem z early access i jakoś bez wydawcy w F51 sobie nie poradzili).


Całkowity budżet był zakładany na ok. 8 baniek. Po dodatkowej emisji, nieznacznie uległ zwiększeniu. Co nie zmienia faktu, że do dziś, a więc już blisko przed premierą, wykorzystano ca. 50%. Spróbuj sobie wyobrazić, że jednak nie potrzeba 40 baniek i dotacji, aby zrobić i wydać grę, która tak wygląda. Być może dlatego, obecna wycena STA jest w tym miejscu.

Szutnik,
rzucisz w wolnej chwili okiem na 11bit?
Jakiś czas temu się już przyglądałeś, od tamtej pory trochę się już wydarzyło. Za update byłbym zobowiązany :) salute

czy na stoisku będą prezentowane jakieś materiały z gry, które dotychczas nie ujrzały światła dziennego w internetach?

Pominę dzisiejszy debiut, szkoda nerwów.
Natomiast ku pokrzepieniu napiszę, że demo CLS jest najchętniej ściąganym demem z polskich produkcji, od wczoraj oscyluje pomiędzy 20 - 30 miejscem na liście. Odbiór bardzo pozytywny, sporo się poprawiło vs. playtesty, również w zakresie optymalizacji (wrażenia bezpośrednio z ichniejszego discorda). Generalnie jakość jest na odpowiednim poziomie, co dziś już napawa dużym optymizmem. Drugie miejsce obecnie na streamie.

Po festiwalu zapewne zdecydują się na podwyższenie budżetu i wydłużenie developmentu (analogicznie do Buildera).

Papiery są już na rachunku.
Dla zainteresowanych wklejam świeżutkie info ws. prologów:

Cytat:
Announcing Prologues for Chernobyl Liquidators Simulator and Builder Simulator! :fire:

Hello everyone! :pusheenblob:

We're happy to let you know that you can wishlist the prologue version for two of our games! We can't wait to let you experience both of the games in their prologue versions which will cover the very first steps and moments of both games! :star2:

You can wishlist them right now on Steam!

:factory: Chernobyl Liquidators Simulator Prologue: store.steampowered.com/app/166...
:construction_worker: Builder Simulator Prologue: store.steampowered.com/app/166...

Don't forget to also check out and wishlist full version of the games! :100:




i kolejny, ciekawy wywiad z prezesem

www.youtube.com/watch?v=77Rhsl...

I ode mnie jedno pytanie.
Powoli zbliżamy się do E3, czy ten temat w którymś z wywiadów był poruszany?
Innymi słowy, czy jest szansa że ujrzymy jakąś zajawkę na E3?

Cytat:
Zanim moderator usunie zostawie tylko jedna mysl. Jak sadzicie jak duzo sprzedazy z 3 tygodni grudnia udalo sie rozliczyc w tamtym roku (podpowiem, cyfrowa), a ile zostalo zaksiegowane po stronie dystrybutorow itd w kolejnym roku i de facto splynelo w kolejnych tygodniach i zaksiegowane zostalo w q1? Przekonamy sie wkrotce.


temat już był wałkowany, nie wiem skąd te opory w przyswojeniu faktu, że sprzedaż grudniowa została rozliczona w grudniu i tym samym w sprawozdaniu rocznym. Jeżeli nie mieli finalnych kwot, to szacowali. Nie spodziewaj się jednak, że ewentualne niedoszacowanie wpłynie w jakimś istotnym stopniu na poprawę wyniku 21r. Jak to mawiają, pesymizm to przywilej ludzi myślących, więc prędzej założyłbym, że ewentualne szacunki moga negatywnie wpłynąć na pierwszy kwartał 21.

Potwierdzam, generalnie odbiór graczy b. pozytywny.
Najwięcej do poprawy w obszarze optymalizacji, przynajmniej tu było najwięcej zarzutów. Problem zaadresowany, więc mam nadzieję na poprawę już na festiwalu.
Ci którzy nie mieli problemu z optymalizacją byli zadowoleni.

Łącznie zagrało ponad 30k graczy.

Dla zainteresowanych:

Dear Comrades! :factory:

On this day 35 years ago, the Chernobyl Nuclear Disaster has happened. We invite you to survive the experience of the firefighters sent to the scene of the disaster directly after the explosion.

Chernobyl Liquidators Play Tests are open - from now until May 3 you can play the test version of the demo level.

Enjoy the game, and remember this really happened - the Chernobyl Liquidators... You, comrades, are heroes of the world.

STEAM: store.steampowered.com/app/111...

Cytat:
Wiem że księgowo zysk to zysk ale technicznie dla mnie zysk był realnie o tyle większy bo nie są to koszty które musieli ponosić na produkcję i obsługę firmy. Dlatego analitykom brakuje te 100 mln :)


strasznie nieogarnięci Ci analitycy. Dzięki stary, wszystko jasne.

PS. Koszty rezerw były znacznie wyższe, polecam notkę dot. zawiązanych rezerw w SF. Jak ją przejrzysz, to wyjdzie Ci jeszcze "większy realny zysk" niż teraz Ci wychodzi.

Cytat:
Dywidenda w wysokości 5 zł na akcję cieszy (netto 4,05), ale przede wszystkim honoruje wkład największych akcjonariuszy. Ten, kto kupował na górce może nie być za bardzo zadowolony, tym bardziej, że w kolejnych latach może znowu nie być dywidendy.


Zgoda, honoruje przede wszystkim wiadomo kogo. Jakby ponad 100 mln bonusów dla samego zarządu jeszcze było mało. Niestety, ale w obecnej sytuacji szeroko i dogłębnie już znanej i przeanalizowanej - mówiąc wprost, choć niełatwo - odnoszę wrażenie że nasz gamingowy czempion narodowy to nic innego jak maszynka dla uprzywilejowanych do dojenia kasy.

Sorry, ale porównując to co tu się wyprawia do mniejszych, jeszcze początkujących ale jakże zdeterminowanych teamów przepełnionych ambicjami i pasją, to ja nie specjalnie się dziwię, że owoc ich kilkuletniej pracy wyszedł taki jaki wyszedł. "Pasja" to raczej termin już zapomniany, za to korporacyjny savoir vivre kwitnie w najlepsze. Ciężko się dziwić, że doświadczeni i cenni pracownicy odchodzą na swoje, a Ci co pozostali, niezbyt docenieni i wyciśnięci do granic możliwości dowożą produkt w takiej a nie innej postaci.

Jakiś czas temu miałem przyjemność oglądać dokument na Netlifixie przedstawiający postać Warrena Buffeta. Świetny. Urzekła mnie historia, jak tenże bohater codziennie rano wydaje 3,2 $ albo 2,86 $ na śniadanie (strzelam, dokładnych kwot nie pamiętam :)), w zależności od wyniku Berkshire w poprzednim dniu.

Niestety, zarząd CDP to nie Krzysztofy K. & S ani też Warren Buffet. Szanse na rewolucje niewielkie, dla mnie osobiście równia pochyła.

Cytat:
Czy te 329 mln to nie za dużo ? Oczywiście rezerwę można rozwiązać, ale oszacowali to z 8 faktycznych mln zwrotów + 40 mln wynikających z I kwartału 2021



w tej kwocie siedzą jeszcze rezerwy na premie uzależnionych od wyniku. 256 baniek, z czego 50% dla zarządu.
Cóż, spory bodziec motywacyjny do skoku na kasę graczy jakiego doświadczyliśmy puke_l
Moralnie ciężkie do przełknięcia.

Cytat:
Asganis: według mnie to kompletnie coś innego. Mianowicie chodzi o model rozliczania kosztów developmentu Cyberpunka. 40% wrzucono w 2020 rok. Reszta podzielona na okres kolejnych 5 lat.


Też tak myślę, to jest plan amortyzacji aktywowanych w bilansie k-ów dewelopmentu. Dotychczas 40% (2020) później po 12%. Co istotne - jeżeli dobrze zrozumiałem - plan amortyzacji został opracowany w oparciu szacunki sprzedaży CP.

Cytat:
krishic napisał(a):
Prosba, jeśli ktos z Was bedzie na czacie inwestorskim zadajcie pytanie czy przesuniecie premiery na kolejny rok bedzie mialo przelozenie na wydluzenie lockupow?


z tego co pamietam z dokumentów będzie miało bo cześć lockupów wygasa 3 albo 6mcy po premierze grzy jeśli dobrze pamietam


Lockupy do serii B i F są uzależnione od premiery, pozostałe (w tym A) liczone od IPO.

Cytat:
a ja myślę, że będą przedłużać w nieskończoność, bo nie wydanie jakiejś tam gierki tu od początku chodziło


nie rozumiem co masz na myśli. Możesz rozwinąć?

Na strefie inwestorów z kolei, można wyczytać, że nie jest pewne, czy GH trafi na Xboksa.

Cytat:
Nie jest wykluczone, że gra trafi tylko na jedną z dużych konsol.

"Rozmawiamy cały czas z producentami konsol, zobaczymy jak bardzo atrakcyjne będą oferty i czy się pojawią. Wydaliśmy już jednak wersję na Nintendo Switch, a to czasami waży na tych rozmowach - np. Microsoft patrzy na to nieprzychylnie" - powiedział prezes.


A kilka akapitów dalej:

Cytat:
Firma liczy na to, że jeszcze w tym roku pojawi się specjalna wersja "Green Hell" na konsole nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series S/X, które zadebiutowały pod koniec 2020 roku.


nie wiem jak to rozumieć.

EDIT: link: strefainwestorow.pl/wiadomosci...

Przede wszystkim Captor to spółka polsko - szwajcarska, zarządzana przez dr. Toma Sherpherda i Sylvaina Cottensa (30 lat doświadczenia w branży).
Należy do światowej czołówki biotech z dziedziny TPD i tu raczej nie ma co do tego wątpliwości.
Twierdzenie, że "do amerykańskich firm nie ma się co porównywać, bo to inna liga" -jest zwyczajnie śmieszne. Napisz proszę, dlaczego nie ma co się porównywać, w czymże są lepsi od nas?

Amerykańskie firmy owszem są już w fazie bardziej zaawansowanej, niemniej jednak nadal w fazie przedklinicznej, tyle że z podpisanymi umowami partneringowymi.
Projekty Captora podobno zbliżają się do tego etapu. Wycenę konkurencji C4 Therapeutics, Nurix czy Kymera Therapeutics można łatwo sprawdzić.

Tyle na szybko, przez prospekt jeszcze nie przeszedłem, ale chętnie przeczytam jego analizę jeżeli zespół SW będzie uprzejmy pochylić się nad tematem.

BTW. 12:30 webinar na strefie inwestorów.

i jeszcze jeden interesujący cytat:

Cytat:
W ostatnich dwóch latach na rynku zawarto kilkanaście transakcji licencyjnych wykorzystujących mechanizm TPD o łącznej wartości blisko 11 mld USD” - podaje dr Tom Shepherd, Prezes Zarządu Captor Therapeutics.

Czy ktokolwiek z grona wyżej oceniających wycenę jako "kosmiczną" zadał sobie choć trochę trudu, by porównać, jak owa wycena ma się na tle bardzo nielicznej konkurencji?
Jeżeli tak, to podzielcie się proszę spostrzeżeniami. Chętnie przeczytam.

Czy jest możliwość aby kolega z zespołu SW przeanalizował prospekt (zakładam, że prośbę kieruję do Analityka Fundamentalnego :))?
Jeżeli tak, to na kiedy można się spodziewać analizy?

dzięki z góry.
Pozdrowienia salute

Raport jest transparentny, świetnie się czyta i miło na niego patrzy. Duży plus.

Nad marketingiem pracują już od kilku miesięcy, więc zapewne kampania ruszy niebawem:

Na przełomie 2020 i 2021 roku został opracowany
wewnętrznie wstępna wersja strategii marketingowej ,
która została zaopiniowana przez niezależnego eksperta
podczas formalnego posiedzenia Rady Nadzorczej. Obecnie
dokument ten jest rozbudowywany i uszczegóławiany. Trwają
także przygotowanie do realizoacji kluczowych elementów
kampanii


zakładam, że wraz z kampanią, data premiery ujrzy światło dzienne. salute

Redukcja ok. 20%, przynajmniej tyle wróciło na rachunek

Cytat:
No i jaka rola tej spółki jest, skoro 900 tys. jest od CI Games, a nie od Steam czy Sony? Kto jest rzeczywistym wydawcą tytułu?


Zgodnie z Dokumentem informacyjnym, CI Games jest współwydawcą, zgarnia 10% przychodów po pokryciu kosztów dystrybucji.
Pytanie tylko, czemu kasa leci w pierwszej kolejności do CI Games, a dopiero później do UL? (korzystniejsza umowa pomiędzy CI Games a Steam, a może model niezbędny aby uzasadnić podatkowo ten kawałek tortu dla CI Games?). Ktoś ma jakiś pomysł?

Cytat:
Przychody wykazywane będą przez Emitenta w wartościach po pomniejszeniu o
wynagrodzenie dystrybutora oraz współwydawcy (funkcję tą pełnić każdorazowo będzie
CI Games przy 10% udziale w przychodach ze sprzedaży po pokryciu kosztów dystrybucji).
Emitent będzie rozliczał się z zespołami produkującymi gry „Röki”, „Eldest Souls” oraz
„Tails of Iron” w wartościach przypadających po pokryciu kosztów dystrybucji,
wynagrodzenia wydawcy oraz kosztów produkcji i marketingu, przy czym Emitent będzie
posiadał bardzo istotny lub dominujący udział w tak wygenerowanym zysku brutto ze
sprzedaży.



Ja dodam, że dodatkowo docelowa jakość OM musi spełnić dosyć rygorystyczne wymogi Asusa czy Steelseries, aby produkt został przez nich wypromowany. To, prócz marketingu, niewątpliwie dodatkowa wartość dodana płynąca z tychże umów.

Zmieniając temat, nadchodzącą premierę Eldest Souls uważam za jedno z ciekawszych wydarzeń w naszym rodzimym gamedevie w tym roku. W zalewie przeciętnych i w większości nudnawych różnej maści symulatorów, pixel art`owy kąsek dla fanów Soulsowych challengy jest miłym powiewem świeżości.

Grze udało się już zdobyć nieco popularności (np. trailer na oficjalnej stronie NS: www.youtube.com/watch?v=soWxQT...) i już pierwsze pozytywne recenzje (rock paper shotgun: www.youtube.com/watch?v=2OSzhG...).

Parę wyróżnień też już zaliczonych:

Zaliczenie „Eldest Souls” do grona „Best of E3 2019” przez portal IBEATITFIRST.COM
Nominacja „Eldest Souls” do „Best of E3 2019” przez portal Tech Raptor
Nagroda „Elite Gamer – Best Indie Game” podczas Gamescom 2019 dla gry „Eldest
Souls”
Nagroda “Best Action Game” na festiwalu Dreamhack dla gry „Eldest Souls”
Nagroda Best of MIX Live Showcase 2020 dla gry „Eldest Souls”
Nominacja do „Grand Prize, Excellence in Audio Excellence in Visual Art” podczas
DevGamm 2020 dla gry „Eldest Souls”
Pixel Awards Europe 2020 - Retro Roots Winner.

Niedawno opublikowana informacja o planach wydania gry już na starcie na wszystkie platformy dodatkowo zwiększa apetyt. Jak to się przełoży na wyniki, zobaczymy. Przy obecnej kapitalizacji można rozważyć wave

Cytat:
Zgodnie z ustawą o rachunkowosci jezeli spółka prezentuje rzis w wariancie kalkulacyjnym just zobowiazana w informacji dodatkowej zaprezentowac podzial kosztów w wariancie rodzajowym.


więc zaprezentują w sprawozdaniu rocznym, w raporcie kwartalnym nie muszą.

O Panu Tymińskim wypowiadać się nie będę, jego poczynań nie znam, więc pozwolę sobie na bok temat odłożyć.

Natomiast przechodząc do konkretów, czepianie się wysokiej wartości WNiP jest dla mnie niezrozumiałe.
W prospekcie wyraźnie jest napisane, że całościowy budżet Roki, Eldest Souls i Tails of Iron wynosi do 4 mln PLN. W prospekcie jest też napisane (str. 70), że nakłady zespołów deweloperskich są istotnie niższe od United. I o zgrozo, jest też napisane, że spółka nadal poszukuje kolejnych okazji (a więc te WNiPy nadal będą rosnąć!).

PS. Nie ma podziału na k-ty rodzajowe, bo być nie musi. Wybrali układ kalkulacyjny, bo mają do tego prawo, i w żadnym razie wybór ten nie świadczy o gorszej użyteczności sprawozdania. Jak ktoś chce wiedzieć więcej, warto zajrzeć do prospektu, albo poczekać na sprawozdanie roczne.

Tak, zawiązane rezerwy nie są kosztem uzyskania przychodu.
Zwracam uwagę na :

Cytat:
Znaczącą pozycją rachunku wyników obciążającą wynik na poziomie netto był podatek dochodowy, który w IV kwartale wyniósł 1,1 mln zł oraz 5,9 mln zł narastająco za okres od 01.01.2020 do 31.12.2020. Wobec uzyskania przez Spółkę w dniu 5 października 2020 roku pozytywnej interpretacji indywidualnej w zakresie preferencyjnego opodatkowania dochodów ze sprzedaży gry wynikającego z tzw. IP BOX, Spółka oczekuje, że faktyczne obciążenie z tego tytułu wynikające z całościowego rozliczenia za 2020 rok i zastosowanie preferencyjnej stawki podatkowej będzie miało pozytywny wpływ na wynik finansowy.

Gracze na green hell`owym discordzie oceniają, że potrzeba ok. 10 godzin na przebrnięcie całej mapy. Solidne DLCWhistle

No i jest duży banerek hello1

Cytat:
Kiedys mowili, ze maja dobre uklady ze Steam, wiec licze na to, ze dogadali sie na duzy banner na weekend


Dużby baner był, mniej więcej od 24, nawet razem z małym jednocześnie. Celują zapewne w inne strefy czasowe.

no to
Cytat:
Dla mnie pozytywne zaskoczenie

czy
Cytat:
Wątpię, że będize z tego longseller


Myślę, że jedno wynika z drugiego. Ja tam oczekiwań względem tej produkcji zbyt dużych nie miałem, zwłaszcza jak światło dzienne ujrzał pierwszy gameplay. Skromny content nie polepszył sytuacji.

Natomiast oceny mnie zaskoczyły. In plus. Nawet na rodzimym gry-online.pl gra dostała 9/10.
Ale to chyba oceny przede wszystkim od fanów Silent Hill, a to nie mój świat.

Cytat:
Recki niestety średnie, oczekiwania i apetyty na pewno były dużo większe, miało być pięknie wyszło jak zawsze.


Oczekiwania były jeszcze większe? To mnie się nieśmiało zdaje, że co poniektórzy chyba zbyt wysoko bujają w obłokach..

Gamespot 9/10, IGN 8/10, PC Gamer 92%. Oczywiśćie są i gorsze, na obecną chwilę średnia na Metacritic 76%.

Dla mnie pozytywne zaskoczenie, fani serii Silent Hill czy Alone in the dark mają łakomy kąsek.
Natomiast negatywny jest fakt, że wystarczy 10 godzin na zakończenie gry. Za tę cenę, to content jednak skromny. Wątpię, że będize z tego longseller.

RDR2 też nie miał łatwo na blaszaku przy starcie:

store.steampowered.com/app/117...

zresztą wiem z własnego doświadczenia, bo grałem od dnia premiery.
Później jak widać Rockstar wyprowadził grę na prostą.

Trochę za wcześnie aby oceniać, zapewne jak i w przypadku RDR2 większość negatywnych komentarzy dotyczy błędów/optymalizacji, które dziwić przy takiej skali produkcji nie powinny.
Na właściwą ocenę potrzeba czasu - z każdym kolejnym patchem średnia powinna pnąć się w górę.



Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 19 kwietnia 2020
Ostatnia wizyta: 17 czerwca 2025 21:11:34
Liczba wpisów: 227
[0,05% wszystkich postów / 0,12 postów dziennie]
Punkty respektu: 42

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,796 sek.

cfhmvgvc
ccjkhoyo
zzbxbrme
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ibhlcufk
btrblpgm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat