
Tu osoby prywatne mają akcje. (OFE ok. 8-10%). Dariusz C-19,95%;Qrc-13,74%; SIILC-9,99%;I.P-5,44%.
Spółka sprzedała OTP za ok. 89 mln zł , które to zakupiła w 2015r za ok. 78mln zł. Oznacza to wyjście z inwestycji biznesowej przewozu benzyn itp. Pozostaje im przewóz chemikalii itp . Za to maja cash=41 mln zł.
Jeśli jest gotówka to jest zbyt płynna i szybko się może upłynnić w niewłaściwej kieszeni - stąd bacznie należy tu obserwować INTENCJE decydentów.
Dziś kurs akcji Pm=3-3,1 zł jest mniej niż adekwatny - skoro mają wypłacić 0,27zł dywidendy na akcje za 2020r.
O skupie własnych akcji można mówić tylko w gronie części akcjonariatu, wobec tego bardzo należy kontrolować - alternatywne pomysły - czy przypadkiem ktoś nie majsterkuje przy gotówce.
Tutaj jest potencjał. Można myśleć o skoku w nowoczesność i tym chociażby - mając przewagi geopolityczne, skierować potencjał na ekologiczny transport.
Skoro skup akcji po 2,6 zł był niewypałem to skup akcji np, po 3,7 zł mógłby w części wypalić. Propozycja P.Buczka - skup po 5 zł jest też uderzeniem w drobnych akcjonariuszy, bowiem na bank -musi łączyć sie ze sporą redukcją, co premiuje takich jak QRS.
Tu jazda dopiero się zaczyna. Kto wyczuje kierunek i szybkość ten wygra.
Wydaje się, że tu nie grozi jazda po bandzie i bez trzymanki jak np. w CDR.