32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
28 września 2022 18:52:00
przy kursie: 105,76 zł
imp-p napisał(a):Cytat:W połowie kwietnia podawali, że sprzedaż przekroczyła 18 mln sztuk. Sprzedali 2 mln sztuk w 5 miesięcy Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik W tym okresie na Steam gra była 2 razy w top 10 tygdonia ( raz pod koniec kwietnia ) i raz w sierpmiu. Ogólnie szału nie było. Nie zdziwiłbym się jakby połowa z tych 2 mln sztuk przypadła na ostatnie 2 tygodnie, bo oprócz samego pobytu na szczytach rankingów sprzedaży, widać też było znaczący wzrost wśród grających.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
28 września 2022 21:42:48
przy kursie: 105,76 zł
imp-p napisał(a): Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik
Nic nie trzeba zakładać, bo tak po prostu jest. Sprzedaż na dzień dzisiejszy, pudełka stanowią niewielki wolumen. Natomiast zastanawia mnie inna rzecz. Jak można (spędzając aż tyle czasu na wątku CDR) pisać, że cena sprzedaży * liczba sztuk = przychód spółki.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
|
|
|
|
119 Dołączył: 2021-01-14 Wpisów: 512
Wysłane:
28 września 2022 22:38:23
przy kursie: 105,76 zł
aircanada15 napisał(a):imp-p napisał(a): Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik
Nic nie trzeba zakładać, bo tak po prostu jest. Sprzedaż na dzień dzisiejszy, pudełka stanowią niewielki wolumen. Natomiast zastanawia mnie inna rzecz. Jak można (spędzając aż tyle czasu na wątku CDR) pisać, że cena sprzedaży * liczba sztuk = przychód spółki. A ja dalej sie upieram, dopoki ktos mi nie udowodni, ze jest inaczej, ze to sprzedaz z miesiecznym opoznieniem. Pudelka kompletnie ignoruje. Stad moje zalozenie, ze z ocenianiem wplywu anime wstrzymalbym sie do publikacji raportu za Q4, bo dopiero to da pelny obraz sytuacji.
Edytowany: 28 września 2022 22:40
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
28 września 2022 23:10:04
przy kursie: 105,76 zł
"A ja dalej sie upieram, dopoki ktos mi nie udowodni, ze jest inaczej, ze to sprzedaz z miesiecznym opoznieniem."
Napisz maila do Adama Kicińskiego, z prośbą o printscreena z panelu developera, z wglądem w sprzedaż w czasie rzeczywistym. Choć pewnie uznasz, że zrobiony w Paint, więc może cię to nie przekonać :]
|
|
119 Dołączył: 2021-01-14 Wpisów: 512
Wysłane:
28 września 2022 23:23:53
przy kursie: 105,76 zł
Jesli maja takowy i w dodatku agreguje sprzedaz ze steama/goga/epica/playstation storea/xbox storea itd uaktualniany w interwalach dziennych to powinni go sprzedawac obok gier. Zarobia wiecej niz na Wiedzmaku i Cyberpunku od kazdego wydawcy gier.
Jedyne dane w czasie rzeczywistym maja z goga. Byc moze bazuje to na telemetrii z cyberpunka, ale jak pisalem wczesniej to moze byc obarczone bledem zanizajacym. Pomijajac w ogole kwestie czy unikalny podpis cyfrowy kazdej odpalonej kopii gry dalej mozna traktowac jako w pelni anonimowe. Ale to temat na dyskusje zastepcze. Jedyne co sie liczy to to co pokaze raport za Q3 i Q4.
Edytowany: 28 września 2022 23:27
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
28 września 2022 23:39:43
przy kursie: 105,76 zł
Rufusiński, proszę o nie wprowadzanie ludzi w błąd.
Każdy developer na Steam może sprawdzać sobie na bieżąco liczbę aktywacji kluczy, liczbę grających, przychody itd. (oczywiście dla swojej gry).
Edytowany: 28 września 2022 23:40
|
|
119 Dołączył: 2021-01-14 Wpisów: 512
Wysłane:
28 września 2022 23:47:38
przy kursie: 105,76 zł
Nie probuje nikogo wprowadzac w zaden blad Cytat: A ja dalej sie upieram, dopoki ktos mi nie udowodni, ze jest inaczej, ze to sprzedaz z miesiecznym opoznieniem.
Cytat: Każdy developer na Steam może sprawdzać sobie na bieżąco liczbę aktywacji kluczy, liczbę grających, przychody itd. (oczywiście dla swojej gry).
wlasnie o to mi chodzilo zakladajac, ze jest uaktualnianie dziennie/tygodniowo. Teraz dobrze by bylo znalezc kogos z podobnym dostepem na epic,xbox i ps. Z drugiej strony moze tez niepotrzebnie pudelka ignoruje, bo na amazon rowniez byl na topie. Tak czy siak ciezko dobrze ocenic przychod, dalej podtrzymuje, ze dopiero publikacja raportow za Q3 i Q4 prawde powie. Poki co wszyscy mniej lub bardziej trafnie zgadujemy.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
28 września 2022 23:53:42
przy kursie: 105,76 zł
Nie jest uaktualniane dziennie/tygodniowo, tylko praktycznie w czasie rzeczywistym. Epic Store nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla tytułów nie wykupionych przez nich na wyłączność. Tyle z mojej strony, bo takie walenie grochem o ścianę robi się frustrujące.
|
|
119 Dołączył: 2021-01-14 Wpisów: 512
Wysłane:
28 września 2022 23:59:43
przy kursie: 105,76 zł
Cytat: Nie jest uaktualniane dziennie/tygodniowo, tylko praktycznie w czasie rzeczywistym.
Dziekuje za informacje. Cytat: Epic Store nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla tytułów nie wykupionych przez nich na wyłączność.
No nie wiem, paredziesiat milionow uzytkownikow tez ma. Xbox i PS to tez nie w kij dmuchal. Cytat: Tyle z mojej strony, bo takie walenie grochem o ścianę robi się frustrujące.
Zawsze lepiej grochem niz glowa! Pozdrawiam.
Edytowany: 29 września 2022 00:00
|
|
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
29 września 2022 00:47:00
przy kursie: 105,76 zł
Panowie niezależnie jakie wolumeny nie zostały jeszcze policzone informacja jest rewelacyjna.
Do końca roku 2020 sprzedano 13,7 mln kopii. Do 14.04.2022 sprzedano 18 mln kopii.
Czyli w okresie 01.01.2021-14.04.2022 sprzedano 4,3 mln kopii. Daje to średnią ok. 260 k sztuk miesięcznie.
Jeśli przeanalizujemy poszczególne przychody kwartalne, peaki na steam to moje wnioski są takie, że większe wolumeny sprzedażowe notowane były w okresie udostępnienia poszczególnych patch'ow, udostępnienia gry na najnowsze konsole oraz w IV kw. (sezonowo najlepszego dla branży).
Aircanada15 :) jeśli mogę zapytać o Twoje zdanie.....
Czy założenie, że sprzedaż CP 2077 w okresie V-VIII wynosiła miesięcznie 100-150 k kopii Twoim zdaniem jest zasadne ?
Jeśli tak to w okresie CP Edgerunners spółka mogła sprzedać 1,2-1,5 mln kopii, a to oznaczałoby sprzedaż 80-100 k dziennie. Plus 5-7 % pudełka.
Piszę o tym w kontekście próby szacowania dalszej sprzedaży.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
29 września 2022 01:38:30
przy kursie: 105,76 zł
Nie robiłem jakichś szczegółowych analiz, bo też nie widzę w tym większego sensu. Raczej skupiam się na tym jak może wyglądać sprzedaż obecnie. Patrząc na sam Steam: od 14 kwietnia do premiery Anime, Cyberpunk miał 35 dni promocji. Także moim zdaniem w ostatnim okresie sprzedało się trochę mniej niż niż połowa z 2 mln kopii ogłoszonych dzisiaj.
|
|
81 Dołączył: 2021-04-13 Wpisów: 353
Wysłane:
29 września 2022 07:59:39
przy kursie: 105,76 zł
aircanada15 napisał(a):imp-p napisał(a): Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik
Nic nie trzeba zakładać, bo tak po prostu jest. Sprzedaż na dzień dzisiejszy, pudełka stanowią niewielki wolumen. Natomiast zastanawia mnie inna rzecz. Jak można (spędzając aż tyle czasu na wątku CDR) pisać, że cena sprzedaży * liczba sztuk = przychód spółki. Widzę że ktoś myli przychód z dochodem. Bo jeśli chodzi o przychód to tak można go szacować. Owszem nie wiem jaki będzie zysk. Ale dokładnie wiemy ile CD sprzedał przez ost 4 mc bez pudełek. Zakładając (tutaj opieram się na grafikach CD że największą sprzedaż mają w Ameryce i Europie) więc patrząc na cenę dolara i euro można przyjąć że średnia cena sprzedaży to 140 zł minus prowizja steam wyjdzie około 130. Tutaj oczywiście to są założenia. Ale monozenie tej kwoty razy liczba sztuk sprzedanych da nam orientacyjny przychód.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
29 września 2022 08:25:08
przy kursie: 105,76 zł
Dzięki Aircanada15 :) Nie ukrywam, że jestem wielkim optymistą odnośnie dalszego rozwoju IP: Cyberpunk. Natomiast mega ważne są dla mnie Twoje stonowane wypowiedzi. Dzisiejszy artykuł Rafała Hirscha (bardzo dobry dziennikarz złotej ery TVN CNBC). spidersweb.pl/bizblog/cd-proje...Bez szczególnych liczb, prognoz ale o tym co najważniejsze na rynku czyli o zmianie sentymentu.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
29 września 2022 08:45:48
przy kursie: 105,76 zł
imp-p napisał(a):aircanada15 napisał(a):imp-p napisał(a): Pytanie czy zakładamy do teraz czyli z uwzględnieniem promocji ostatnich bo z tego co wiem Cd kiedyś pisał że on czeka zawsze na raport sprzedażowe szczególnie dotyczy to kopii pudełkowych. Zakładając cenę sprzedaży 130 bo to głównie rynek amerykański i dolar to daje nam przychód około 260mln zł za 4 mc tylko z cyber i to ostrożnie licząc. Aktualnie na steam odliczać grę free jest w top 10 w pełnej cenie co uważam za dobry wynik
Nic nie trzeba zakładać, bo tak po prostu jest. Sprzedaż na dzień dzisiejszy, pudełka stanowią niewielki wolumen. Natomiast zastanawia mnie inna rzecz. Jak można (spędzając aż tyle czasu na wątku CDR) pisać, że cena sprzedaży * liczba sztuk = przychód spółki. Widzę że ktoś myli przychód z dochodem. Bo jeśli chodzi o przychód to tak można go szacować. Owszem nie wiem jaki będzie zysk. Ale dokładnie wiemy ile CD sprzedał przez ost 4 mc bez pudełek. Zakładając (tutaj opieram się na grafikach CD że największą sprzedaż mają w Ameryce i Europie) więc patrząc na cenę dolara i euro można przyjąć że średnia cena sprzedaży to 140 zł minus prowizja steam wyjdzie około 130. Tutaj oczywiście to są założenia. Ale monozenie tej kwoty razy liczba sztuk sprzedanych da nam orientacyjny przychód. Ty sobie drwić raczysz? To już ociera się o bezczelność - @aircanada15 ma ponadprzeciętną wiedzę nt branży, którą dzieli się tutaj a Ty, zamiast chłonąć i podziękować za to, zarzucasz jemu brak elementarnego rozeznania? I na dodatek w kwestii, o której sam masz blade pojęcie? Na wątku wielokrotnie omawiano zasady rozliczeń gier, łącznie z wysokością prowizji Steam.
|
|
81 Dołączył: 2021-04-13 Wpisów: 353
Wysłane:
29 września 2022 09:04:02
przy kursie: 98,62 zł
Cytat: Ty sobie drwić raczysz? To już ociera się o bezczelność - @aircanada15 ma ponadprzeciętną wiedzę nt branży, którą dzieli się tutaj a Ty, zamiast chłonąć i podziękować za to, zarzucasz jemu brak elementarnego rozeznania? I na dodatek w kwestii, o której sam masz blade pojęcie? Na wątku wielokrotnie omawiano zasady rozliczeń gier, łącznie z wysokością prowizji Steam
Przepraszam ale muszę to napisać taki znawca ten aircanada15 że twierdził że serial jest anime i nie będzie miał żadnego znaczenia dla sprzedaży i rozpoznawalności cyber. Poszukaj sobie jego posty. Co do samego liczenia przychodu owszem możemy się spierać jaka jest średnia cena sprzedaży. Ale dalej upieram się przy swoim że liczba sztuk podanych przez CD ( 2 mln) razy cena sprzedaży da przychód nigdzie nie twierdzę że to ich zysk itd.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
29 września 2022 09:11:50
przy kursie: 98,62 zł
Cytat:Ale dalej upieram się przy swoim że liczba sztuk podanych przez CD ( 2 mln) razy cena sprzedaży da przychód Podatki i prowizję Steam nie bierzesz pod uwagę?
|
|
81 Dołączył: 2021-04-13 Wpisów: 353
Wysłane:
29 września 2022 09:25:55
przy kursie: 98,62 zł
Cytat: Podatki i prowizję Steam nie bierzesz pod uwagę
W napisałem że uwzględniłem prowizje steam a co podatki mają do przychodu chyba do dochodu. Tak jak pisałem nie upieram się przy cenie bo tego nikt z nas nie jest pewny. U nas w promocji jest 99 a ale np w USA cena jest inna a ona w Turcji. Natomiast aircanda stwierdził że ilość sztuk sprzedanych razy cena nie jest przychodem więc czym
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
29 września 2022 09:39:26
przy kursie: 98,62 zł
Bo ilość sztuk razy cena sprzedaży nie jest przychodem! Przychodem dla Steam jest wartość sprzedaży netto a przychodem dla CDR jest wartość sprzedaży netto Steam pomniejszona jak minimum o zwroty i prowizję
|
|
6 Dołączył: 2018-07-07 Wpisów: 89
Wysłane:
29 września 2022 09:40:51
przy kursie: 98,62 zł
Przychód z kopii to jest cena gry minus prowizja Steam (tu 20%) i podatek vat (circa 13-14%).
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.