152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
28 lutego 2023 21:09:00
przy kursie: 647,00 zł
Bergman napisał(a):andy_dufresne napisał(a):Bergman napisał(a):kapitalizacja zakłada, że czego spółka się nie podejmie to dowiezie z sukcesem więc nawet nie trzeba tłumaczyć ani się zastanawiać czy dowiozą. Moim zdaniem są to oczekiwania zupełnie nieprawdopodobne. Polemizujesz z tezami, o których tu nie słyszałem. Obecne C/ZO to okolice 56. Patrząc na trend kursu i wolumen to tutaj za chwilę może być 60, a może i 65 trochę później. Tak czy inaczej ten wskaźnik rośnie i akcjonariat zdaje się nie zatrzymywać, a jest to jakiś wskaźnik oczekiwań. To jest wycena sukcesu co najmniej dwóch gier albo zupełnie nadzwyczajnej sprzedaży jednej. Ja tutaj nie widzę pesymizmu ani zwątpienia. Przeważa przekonanie spółki doskonałej i co do istoty w działalności zasadniczo bezbłędnej. W produkcji jest co najmniej 7 gier. Pamiętasz może jakie współczynniki były w CDR przy produkcji W3 czy nawet CP ? W tej chwili trudno ocenić jak duże to będą gry ani jaki odniosą sukces. Dopiero po gameplayach będzie coś wiadomo. Jednak inwestorzy widzieli co może osiągnąć spółka na przykładzie TWOM czy FO i co się działo po premierach gier. Naiwnością byłoby zakładanie takiej sytuacji jak po TWOM czy nawet FP wzrost kursu o150%. Jednak na każdej spółce inwestorzy próbują ustawić się w korzystnej sytuacji. Po premierze będzie być może za późno aby zgromadzić określoną ilość akcji po odpowiedniej cenie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
28 lutego 2023 21:58:46
przy kursie: 647,00 zł
baks napisał(a):Według Ciebie kapitalizacja jest za wysoka o minimum 40%.
Ty to masz jednak poważne problemy ze zrozumieniem tego co czytasz, zauważyłem. Nie, ja napisałem, że argument użytkownika Frey na zasadzie "poczekajmy z pochopną oceną ich prac nad AAA bo oni nadal się rozwijają" jest bezzasadny w sytuacji, gdy kapitalizacja nie czekała na ten rozwój. Ta argumentacja jest niespójna logicznie bo nie ma zastosowania przy tej wycenie. Taki argument ma sens w spółce z C/ZO 15-20 ogłaszającej zamiar prac w wyższym segmencie, a nie w spółce w dalszym ciągu bez dat premier i C/ZO 56. Frey napisał(a):Ale trzeba być serio odklejonym od rzeczywistości, żeby zarzucać bitom brak rozwoju... Ja nie napisałem, że 11bit się nie rozwijają. Ja napisałem, że zgodnie z tym co zapowiedzieli oni cały czas tkwią w segmencie gier AA i na dzień dzisiejszy nie ma sygnału by byli w stanie to przebić w górę. A cała reszta wokół AAA to dorabianie ideologii. Ty od lat czytasz, że "spółka za droga", a ja od lat czytam dlaczego "obecnie to się nie da i trzeba czekać".
|
|
PREMIUM
8 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-10-19 Wpisów: 38
Wysłane:
28 lutego 2023 22:16:20
przy kursie: 647,00 zł
@bergman - no i ok. Dlatego jako inwestor długoterminowy na 11 bit nie przejmę się korektą. Bo gdybym sie mial przejmowac to juz dawno by mnie tu nie było. Jako inwestor krótkoterminowy brałbym pod uwagę te wskaźniki o których piszesz. Ja jednak czekam na premiery i to będzie "sprawdzam" dla zarządu, do którego ja, jak i inni inwestorzy (patrząc na kurs) mamy zaufanie że wiedza co robią .
Z tegorocznego listu Buffeta: „Kluczowe jest zrozumienie, że akcje często handluje się po naprawdę głupich cenach, zarówno wysokich, jak i niskich. Efektywne rynki istnieją tylko w podręcznikach. Ceny akcji i obligacji pozostających w obrocie bywają zaskakujące, a ich zachowanie da się zrozumieć zazwyczaj dopiero po fakcie"
Czekamy... jak wiemy w przypadku 11 bit trzeba czekać długo, ale historia pokazała, że wg mnie warto.
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
28 lutego 2023 22:31:33
przy kursie: 647,00 zł
@Bergman - w ocenie 11 bit pomijasz bardzo istotny fakt. Otóż spółka ta zaraz po premierze FP, skoncentrowała się nie tyle na produkcji kolejnych gier, ile na rozwoju zespołów do produkcji tych gier. Nie jednej gry i nie jednego zespołu - a trzech. To musiało się przełożyć na spowolnienie prac nad poszczególnymi grami - po to aby potem przyspieszyć i....spróbować wskoczyć wyżej. Spółka nie pakowała wszystkich sił i środków w produkcję AAA, choć mogła. Wybrała inną drogę. I od premiery FP komunikowała wyraźnie, że taką wybiera. Nie obiecywała tytułu AAA. Każdy potencjalny inwestor mógł sobie na spokojnie ocenić czy to słuszna droga czy nie i dostosować do tego swoje decyzje inwestycyjne. W tej sytuacji utyskiwanie, że właśnie taką drogą 11Bit poszła - jest bez sensu. Ja świadomie czekałem i nie mam o to do spółki żadnych pretensji. Moim zdaniem takie podejście zwiększa szansę na sukces przejście do produkcji gier AAA. Czy taki sukces to podejście gwarantuje? Oczywiście, że nie. Niemniej jednak jesteśmy coraz bliżej momentu, w którym się o tym przekonamy. Jeśli się uda - spółka za jakiś (dłuższy) czas może być zdolna do produkcji dwóch (bo w trzy to niezbyt wierzę) dużych gier (nie koniecznie samych AAA) niemal na raz. To byłoby przyspieszenie. Zakończę więc słowami Boba Dylana: The line it is drawn The curse it is cast The slow one now Will later be fast
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
1 marca 2023 14:18:53
przy kursie: 647,00 zł
Niedługo się nie zmieszczą - siedziba była przewidziana na 25-300 ludzi .... Potrzebne będą "dostawki" lub wynajem zakup jakiejś nieruchomości ... Spodziewałem się, że może do tego dojść zresztą znaliśmy plany zatrudnienia. Miejsca na rok czasu jeszcze jest ale później znów będzie się robić ciasno na Brzeskiej tak samo jak było na modlińskiej. Z tego co widziałem to stały biurko przy biurku. Chyba, że część będzie na stałe na zdalnej jednak nie wszystkie prace można wykonywać efektywnie zdalnie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
44 Dołączył: 2010-11-23 Wpisów: 117
Wysłane:
1 marca 2023 16:45:40
przy kursie: 647,00 zł
@baks nie wiemy ile z tych 250 osób każdego dnia jest w biurze...Wystarczy model hybrydowy i pewnie spokojnie może być przekroczona pojemność biura. Ja sobie życzę żeby spółka tylko takie problemy miała jak zbyt małe biuro :D:D:D
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
1 marca 2023 16:56:27
przy kursie: 647,00 zł
Dla osób spoza Warszawy możliwa jest praca w pełni zdalna, osoby z Warszawy pracują w trybie hybrydowym - spółka już o tym wcześniej informowała.
A biuro kupowane było z myślą o 300. osobach pracujących stacjonarnie.
Edytowany: 1 marca 2023 16:56
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
2 marca 2023 12:11:17
przy kursie: 644,00 zł
Ukazał się dziś nowy odcinek podcastu rock i borys - jest tam segment poświęcony grze The Thaumaturge oraz informacja, że będą ją ogrywać (na pokazie zamkniętym dla prasy) na GDC.
|
|
12 Dołączył: 2011-01-17 Wpisów: 36
Wysłane:
2 marca 2023 18:21:26
przy kursie: 644,00 zł
Ja dziś w końcu (tak, wiem - jestem zdolny inaczej :) ) obejrzałem gameplay thaumaturge i odetchnąłem z ulgą, bo wygląda bardzo fajnie, przynajmniej dla starego fana tego typu RPG, którym jestem od czasów Baldur's Gate.
|
|
|
|
54 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11 Wpisów: 442
Wysłane:
3 marca 2023 12:26:18
przy kursie: 655,00 zł
Zadał bym inne pytanie. Skoro zespół ma 60 osób a nie poświecili czasu na wybujaną grafikę to na co go poświęcili? Można się domyślać że rozgrywke
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
3 marca 2023 14:43:03
przy kursie: 655,00 zł
Podrzucam dwie znalezione w sieci wypowiedzi przedstawicieli FT i 11B o Traumaturgu: Cytat:“The Thaumaturge revolves around the idea of demons both on physical, and metaphorical layers. After all, it’s a game infused with 11 bit studios’ philosophy of meaningful entertainment. Its theme is evoked in different areas of the game with gameplay mechanics or narrative aspects being only a part of those,” states Fool’s Theory Design Director, Karolina Kuzia-Rokosz. While the old saying goes “everyone has their own demons”, playing The Thaumaturge will make gamers realize that not everything has to always mean what it seems." Cytat:“Fool’s Theory has proven to be a great studio to materialize our desire to add a meaningful RPG to our portfolio,” praises Marek Ziemak, Chief Production Officer at 11 bit studios. “And with a hefty team of around 60 people and an appropriately scaled budget, The Thaumaturge is our biggest publishing project to date, which resembles the scope of the first Frostpunk. And one especially close to our hearts thanks to being set in a place many of us were born and raised, which we’re tied with, and which we believe hasn’t yet seen a proper representation in any game. Summing that up, we’re more than thrilled to shed light on what we’ve shaped in the more than four years since the initial idea emerged”. Link: noisypixel.net/story-driven-rp...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 marca 2023 16:36:32
przy kursie: 655,00 zł
sledzik007 napisał(a):Zadał bym inne pytanie. Skoro zespół ma 60 osób a nie poświecili czasu na wybujaną grafikę to na co go poświęcili? Można się domyślać że rozgrywke Nie do końca jest powiedziane, że wszyscy pracują na tą grą. Być może chodziło o to, że TF ma 60 osób. Jeśli potwiedziło by się, ż tyle pracuje nad grą to można by oczekiwać, że gra faktycznie może mieć większą rozgrywkę niż podstawa FP. Pytanie czy a raczej jak duża rozbudowa gry jest planowana. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
54 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11 Wpisów: 442
Wysłane:
3 marca 2023 21:57:16
przy kursie: 655,00 zł
W tekście Andiego jest porównywany do FP
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 marca 2023 23:24:22
przy kursie: 655,00 zł
Czytałem...... Tylko, że FP był tworzony przez mniejszy zespół. Nawet pod koniec nie było 60 osób a do premiery jeszcze trochę czasu. Cytaty czy wypowiedzi nie zawsze są precyzyjne. Dlatego podsumowałe, że jeśli faktycznie nad grą pracuje taka ekipa to gra może być większa. Często w wypowiedziach mówi się o wielkości całego zespołu. Pod tym linkiem jest informacja o wielkości firmy w przedziale 11-50 sprzed roku. pl.linkedin.com/company/foolst... Pewnie teraz jest więcej i rośnie szybko ale to pokazuje, że cała załoga to ok 60. Jednak nawet 50 osób pracujących przy grze to więcej niż przy FP. Nie można wykluczyć, że za rok może być blisko 100 osób. W końcu za rok będzie rozkręcała się dość szybko produkcja Witchera a w tym czasie będzie finalizacja gry lub produkcja jakiś patch i dodatków. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 3 marca 2023 23:27
|
|
PREMIUM
41 Dołączył: 2020-02-26 Wpisów: 172
Wysłane:
4 marca 2023 23:00:07
przy kursie: 655,00 zł
A ja mam mieszane uczucia co do tego projektu, szczególnie po jego ujawnieniu. Może dlatego, że pamiętam jeszcze niesławne Hellgate: London.
Wolałbym też, aby komunikacja firmy ze światem zewnętrznym bardziej skupiała się na tym, czym firma się zajmuje a nie chwaleniem się, że na Tłusty Czwartek przygotowali sobie bogaty wybór pączków :)
|
|
54 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11 Wpisów: 442
Wysłane:
5 marca 2023 00:27:53
przy kursie: 655,00 zł
baks napisał(a):Czytałem...... Tylko, że FP był tworzony przez mniejszy zespół. Nawet pod koniec nie było 60 osób a do premiery jeszcze trochę czasu. Cytaty czy wypowiedzi nie zawsze są precyzyjne. Dlatego podsumowałe, że jeśli faktycznie nad grą pracuje taka ekipa to gra może być większa. Często w wypowiedziach mówi się o wielkości całego zespołu. Pod tym linkiem jest informacja o wielkości firmy w przedziale 11-50 sprzed roku. pl.linkedin.com/company/foolst... Pewnie teraz jest więcej i rośnie szybko ale to pokazuje, że cała załoga to ok 60. Jednak nawet 50 osób pracujących przy grze to więcej niż przy FP. Nie można wykluczyć, że za rok może być blisko 100 osób. W końcu za rok będzie rozkręcała się dość szybko produkcja Witchera a w tym czasie będzie finalizacja gry lub produkcja jakiś patch i dodatków. Baks ja jednak sądze że zobaczymy w tym roku, a co do pracowników to biorę z przymróżeniem oka bo w zależności jak to jest liczone ( czy tylko stałych pracowników czy tych zatrudnianych na b2b ,zlecenie lub inny krótki kontrakt).
|
|
44 Dołączył: 2010-11-23 Wpisów: 117
Wysłane:
7 marca 2023 14:33:03
przy kursie: 644,00 zł
Na discordzie pojawiło się info o zaproszeniu na testy frostpunk2 Cytat:Czy chcielibyście wesprzeć nas w tworzeniu gry? Poszukujemy ochotników, którzy zagrają i podzielą się opinią na temat Frostpunk 2. Testy odbędą się w dniach 1-2 kwietnia w naszym biurze w Warszawie. Uczestnikom zapewniamy napoje i pizzę oraz wynagrodzenie (183 zł dla studentów, 220 zł dla pozostałych). Jeżeli chcecie wziąć udział, to koniecznie wypełnijcie ankietę wstępną. Pamiętajcie, że podczas testów wymagana jest obecność na miejscu w naszym warszawskim biurze! Ankieta wstępna: https://forms.gle/Z2DNuefD8GnR8QBq6
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 marca 2023 15:34:11
przy kursie: 644,00 zł
Ciekawe info choć chyba mocno oczekiwane. Świadczy to, że q1 2024 bardzo realne. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
7 marca 2023 16:18:58
przy kursie: 644,00 zł
W przypadku Frostpunka, premiera miała miejsce niecałe 5 miesięcy od ogłoszenia naboru do testów.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.