PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
15 maja 2023 14:59:10
przy kursie: 25,80 zł
Myślę, zobowiązania i rezerwy na zobowiązania są wyższe na dzień 31.03.2023 r. niż środki pieniężne i należności o 493 tys. zł.
Poza tym 1.200 tys. zł jakie dostali z emisji miało zostać wydane ma marketing. 200 tys. zł poszło na spłatę pożyczki. Został 1.000 tys. zł na marketing. Ile z tego wydali przed premiera OM. Nie wiem?
Jeżeli sprzedadzą 120 tys sztuk gry w rok to na 2023 rok przypada 70 tys. zł x 35 zł z jednej sztuki to wychodzi: 2.450 tys zł (tylko pytanie czy są wstanie za tyle sprzedać - tu mam spore wątpliwości - ale robię korzystny scenariusz). Koszty operacyjne to 650 tys. zł kwartalnie (to są w całości cashowe koszty) x 3 = 1.950 tys. zł. Na koniec roku nie zostaje więc wielka poduszka finansowa jeżeli coś zostanie.
2.450 - 1.950 - 493 = 7 tys. zł. Ile wydali na marketing z 965 tys. zł? Nie wiem jeżeli połowę to mamy ujemny cash flow do końca roku.
Edytowany: 15 maja 2023 15:15
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
15 maja 2023 15:11:37
przy kursie: 25,80 zł
bez sukcesu coop nic tutaj nie będzie. obecna sprzedaż nie ma szans pokryć kosztów produkcji w tym roku.
Piramid ma tylko 69% zysku z kopii po odliczeniu prowizji steam i podatków. Koszt produkcji OM to ok 6 mln zlotych
wiec raczej kiszenie na obecnym poziomie - spadki. no chyba ze coop zaskoczy, daje na to 10% szans.
Edytowany: 15 maja 2023 15:12
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
15 maja 2023 15:16:44
przy kursie: 25,80 zł
Pytania: ile czasu potrzeba na przygotowanie coop dla OM? Czy zespół Pyramid ma kompetencje aby przygotować dobrze funkcjonujący tryp coop?
|
|
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
15 maja 2023 16:38:27
przy kursie: 25,80 zł
O ile pamiętam to na przygotowanie coopa brali dofinansowanie - trzeba sprawdzić kiedy ma nastąpić jej rozliczenie i termin finalizacji projektu.
Edit: sprawdziłem , to było "Opracowanie innowacyjnego systemu OpenCoOp do tworzenia i dodawania trybu kooperacyjnego online do symulatorowych gier singleplayer" a termin realizacji upływał w 2022. Co z tym projektem się dalej działo nie jestem zorientowany.
Edytowany: 15 maja 2023 16:44
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
16 maja 2023 06:48:28
przy kursie: 25,80 zł
512 komentarzy na steam na tę chwilę, co przy mnożniku trochę poniżej x50 dawałoby sprzedaż ok. 25k kopii brutto, noty 71% i dalej rosną (spływające bieżąco to ok. 80% na plus). Dla porównania Green Hell po początkowym nie najlepszym starcie w earlyacces (peak raptem 2k) w 3 tygodnie sprzedało się 67k kopii a w 7 miesięcy od premiery 179k. Zanosi się że w 3 tygodnie OM sprzeda się połowa tego co GH co by mogło prognozować do końca tego roku (w ciągu niecałych 8 miesięcy) ok. 100k kopii, ale trzeba poczekać i zobaczyć na jakim poziomie ustabilizuje się sprzedaż po zakończeniu premierowej promocji.
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
16 maja 2023 08:56:31
przy kursie: 25,80 zł
Wszystko rozbija się na ten moment o ilość kopii jaką spółka sprzeda w tym roku oraz kiedy będzie coop. Po raporcie kwartalnym wnioskuję, że prace nad coop są rozpoczęte, dofinansowanie na to dostali dawno temu co też wskazuje, że mogą już nad tym pracować.
Zakładam, że z jednej kopii spółka na czysto dostaje ok. 40 zł. Po uwzględnieniu ujemnego cashflow o którym piszesz @1ketjoW oraz kasy z emisji jest plus (1mln - 500tys), który starczy na pokrycie kosztów działalności firmy na ok. 1 kwartał. Prezes zaznaczył, że środki z emisji pójdą na promocje ale też zapewnią stabilność finansową więc nie sądzę, że dużo z tego poszło na promocję (ja osobiście nie zauważyłem działań promocyjnych).
Na tą chwilę jest pewnie ok 24 000szt sprzedanych co daje na czysto ok. 1mln. To daje poduszkę finansową na kolejne 2 kwartały czyli do końca roku. Nie widzę tutaj zagrożenia dodatkową emisją akcji.
Aby pokryć koszty (650tys na kwartał) spółka powinna sprzedawać ok. 180 sztuk dziennie. Wszystko ponad to powinno generować dodatni cashflow. Na tą chwilę wg. moich estymacji sprzedają jakieś 1.5-2k kopii dziennie. Zobaczymy jak będzie po zakończeniu promocji.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
16 maja 2023 12:38:36
przy kursie: 25,60 zł
Nie zupełnie. My zastanawiamy się czy spółka będzie miała wystarczająco środków finansowych po największej premierze aby funkcjonować bez emisji akcji i pożyczek i aby robić następne gry. Na ten moment wygląda to jak wygląda.
Dodatkowo inflacja robi swoje i sensownie jest założyć, że koszty operacyjne będą rosły, a nie będą ustabilizowane.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 maja 2023 08:56:10
przy kursie: 24,00 zł
W tydzień 29k kopii na wszystkie platformy (w tym steam 24k), obecnie 600 komentarzy - przeliczniki znane, pozostaje obserwować przyrosty i tempo sprzedaży po zakończeniu promocji.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
18 maja 2023 10:06:03
przy kursie: 24,10 zł
Po zakończeniu promocji przelicznik się zmieni. Pytanie o ile spadnie.
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
18 maja 2023 11:23:55
przy kursie: 24,10 zł
1ketjoW napisał(a):Po zakończeniu promocji przelicznik się zmieni. Pytanie o ile spadnie. Dlaczego przelicznik ma się zmienić? Zmieni się ilość sprzedawanych kopii a więc też ilość przybywających komentarzy ale przelicznik powinien zostać na podobnym poziomie.
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
18 maja 2023 16:42:21
przy kursie: 24,10 zł
Proporcja w tym wypadku nie ma zastosowania np. z tego powodu, że liczba negatywnych recenzji zmniejszyła się w stosunku do okresu bezpośrednio po premierze.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
18 maja 2023 18:42:10
przy kursie: 24,10 zł
Nawet nie chodzi o ilość negatywów która obecnie nie odbiega od przyzwoitych wartości (ponad 80% nowych recenzji to pozytywy), bo te negatywy przewaliły się przez pierwsze 2 dni. Po prostu recenzje zawsze spływają z opóźnieniem w stosunku do zakupu dlatego zwłaszcza przy dużej ilości sprzedawanych kopii zaraz po premierze współczynnik kopie/komentarze jest zawyżony i potem (pozornie) spada, stabilizuje się dopiero gdzieś 2-3 tygodnie po premierze. Ale po tygodniu od premiery nie powinien być już bardzo odległy od rzeczywistego.
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
26 maja 2023 09:00:26
przy kursie: 23,40 zł
Raczej przebicia 100k kopii w tym roku jednak nie będzie. Na tą chwilę wg. moich estymacji 37-38k sprzedanych, może w 2023 dociągną w granice 85-90k. To raczej nie pchnie ceny na północ. Zaliczyłem niewielką stratę i zabrałem swoje grabki gdzie indziej.
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
26 maja 2023 16:52:04
przy kursie: 23,40 zł
Cytat:Occupy Mars: The Game - Current Steam Global Top Sellers position is: 449 wiekszosc sprzedazy juz byla. mozna sie rozejsc. teraz dobicie do tych 30k co sprzedali do tej pory zajmie czas do końca 2023. Na koniec roku 60k sprzedanych kopii. No chyba ze zdarzy sie cud, szybkie wydanie co-op gra kosztowala ~6 mln
Edytowany: 26 maja 2023 16:55
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
26 maja 2023 21:59:49
przy kursie: 23,40 zł
Jest komunikat o zwrocie kosztów gry. Wychodzi z niego że przychód zrealizowany przez spółkę za sztukę to około 75 zł nie licząc DLC.
Podali też koszty gry OM 2,6 mln zł. Ilość sprzedanych sztuk 34.600 na wszystkie platformy.
Gość ma na nazwisko Wyszyński ale jakoś trudno mi w ten komunikat uwierzyć.
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
26 maja 2023 22:29:24
przy kursie: 23,40 zł
Źle to czytasz co nie dziwne bo specjalnie taki komunikat puścili by czytający drapali się po głowie. Gra się zwróciła nie w ciągu 16 dni od premiery, a licząc od wpływów ze zbiórki na kickstarterze - czyli faktycznie w ciągu kilku miesięcy od tamtego zdarzenia. No i dorzucił do projektu jeszcze "inwestor", a więc być może okres zwrotu kosztów był jeszcze dłuższy. Tak czy inaczej sprzedaż fatalna, ale przynajmniej ESPI mają i nie zawahają się go użyć.
Około 380 tys. PLN ze zbiórki + "inwestor" + sprzedaż na Steam. Najwyraźniej ten inwestor bierze udział w przychodach dopiero po zwrocie dla producenta.
Edytowany: 26 maja 2023 22:30
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
26 maja 2023 23:15:28
przy kursie: 23,40 zł
Oj Bergman, Bergman... Komunikat jest adekwatny. Standardem branży VG jest wliczanie preorderów (czy tak jak w tym przypadku Kickstartera) do sprzedaży tzw. dnia pierwszego (premierowego). Warunki umowy z inwestorem są praktycznie te same dla kilku spółek z parkietu (bo też inwestor ten sam). Także można darować sobie teorie typu "Najwyraźniej ten inwestor bierze udział w przychodach dopiero po zwrocie dla producenta."
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
27 maja 2023 00:02:36
przy kursie: 23,40 zł
Ty mnie tutaj nie czaruj standardami branżowymi. Zwrot kosztów można zakomunikować inaczej - po prostu, że w dniu X nastąpił zwrot kosztów. Spółka ewidentnie chciała zwrócić uwagę na 16 dzień po premierze co podkreślnikiem podał na twiterze Kostowski. Mnie nie dziwi zatem, że ktoś taki komunikat może odczytać błędnie i uznać, że te 16 dni sprzedaży zrobiło szczególną robotę. To nie pierwszy i nie ostatni raz, gdy spółka w enigmatyczny sposób komunikuje się z rynkiem, zupełnie świadomie.
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
27 maja 2023 00:13:03
przy kursie: 23,40 zł
Do przychodów ze sprzedaży oraz z Kickstartera dodali jeszcze dofinansowanie od inwestora. Sprytnie.
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
27 maja 2023 00:26:35
przy kursie: 23,40 zł
A właściwie po drugim przeczytaniu to zrozumiałem, że spółka w ESPI zakomunikowała, że zasadniczo to gra się jednak nie zwróciła, ale dopiero się zwróci ... Istne kuriozum.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.