tgolik napisał(a):@baks
Wiedźmin 4 już w 2021 roku był w fazie badawczo-rozwojowej i pracowało nad nim 70 osób. Uważasz, że animacje, assety, dialogi, scenariusz, to wszystko wymaga pracy na silniku gry ewentualnie biegłości w korzystaniu z UE5?
Wg mnie optymistyczny termin premiery W4 to 2025. Biorę pod uwagę też 2026 rok czyli 5-6 lat łącznie prac nad grą.
Natomiast 2028 rok, o którym piszesz, to ponury scenariusz.
Warto spojrzeć na ostatni pasek na diagramie. Widać z niego, że nad Wiedźminem 4 pracowała kilka miesięcy temu podobna liczba deweloperów, co w najgorętszym czasie prac nad Phantom Liberty. Kto grał w rozszerzenie Cyberpunka, ten wie, że Phantom Liberty pod względem wielkości i jakości bije na głowę większość tegorocznych premier gier AAA.
Bajkopisarstwo jest dobre ale nie w inwestycjach giełdowych. Na własny użytek możesz tak uważać. Ale chyba warto zastanowić się, że zostały 2 lata. Na razie gra jeszcze nie rozpoczęła fazy produkcyjnej (spółka na pewno by coś ujawniła) dotychczas w żadnych materiałach ani przeciekach nie wiadomo.
Na nowym silniku pracują od momentu ujawnienia informacji czyli umowy z Epic. Przeszkolenie ludzi na nowy całkiem inny silnik to spoko rok. Powiedzmy, że już nawet zaczęli produkcję. Uważasz, że w 2 lata zrobią grę większą od W4 w nowym świecie i nowym uniwersum z innymi bohaterami. Przymiarki do gry to coś innego, Rozważa się wtedy koncepcje co może być w grze a co nie. Do fazy preprodukcji to jeszcze daleka droga, Jak jest z grubsza koncepcja to wtedy rusza preprodukcja gdzie dłuższy czas są testowane koncepcje. Ale jak zwykle wiesz lepiej.
Po zmianie silnika taki P8 z Bitów okazało się, że grę pisano od nowa.
Czy chcesz powiedzieć, że nie umieli wykorzystać wcześniejszych materiałów ?
Silnik ma kluczowe znaczenie.Nie wykluczam, że niektóre materiały da się wykorzystać.Jednak 2021 + 5-6 to nijak ma się do 2015. Tym bardziej, że prace koncepcyjne rozpoczęły się i trwały jakiś czas. Później okazało się, że spółka doszła do wniosku, że nie dadzą rady odpowiednio rozbudować silnika ....... i prace preprodukcyjne rozpoczęto od nowa.
Nikt Ci tego nie przyzna tak wprost teraz.
Przypomnij sobie ile razy coś okazywało się po fakcie lub po dłuższym czasie. Plotki o problemach z silnikiem były już kilka lat temu na długo przez premierą CP. O ile pamiętam w 2016 a może 2015 roku.
Zaprzeczano. Podam Ci znany przykład. 11bit (po jakiś czasie 1-2 lata) przyznali, że gra przy zmianie silnika musiała być przepisana.
Dialogi zazwyczaj są umieszczane w kodzie choć może da się je kopiować jednak to dobry scenariusz na wtopy. Przykłady wypowiedzi które czytałem dotyczące zmiany silników zawsze podawały tworzenie gry od nowa wraz z grafiką i innymi. Jeśli spółka będzie znów robić półśrodki to znów stworzy CP-bis.
Jak sami zapewniają postawili na jakość a tego nie osiągnie się łataniem czy cerowaniem.
Jak sam piszesz bardzo optymistycznie premiera 21+5 to 2026 ..... a gdzie testowanie ?
Ja w przeciwieństwie do Ciebie biorę realną miarę porównując terminy prac nad innymi grami. Piszesz jak dużo ludzi pracowało nad PL ale to tylko dodatek nad którym pracowano już podobno przed premierą o ile dobrze pamiętam.
Biorą także na poważnie pod uwagę deklaracje spółki o dbaniu o jakość produkcji oraz to, że spółka chce pracować nad 3 grami jednocześnie.
Nie podpalam się i oceniam to realistycznie zboku bez obciążeń chciejstwem. Chciałbym aby spółka wydała w końcu gry na takim poziomie jak ma do tego potencjał i poziomie jak na to zasługują gracze -fani CDP. To tylko tyle i aż tyle. Podtrzymuję realistycznie 2028 i uważam to za najlepszy scenariusz może w końcu gra będzie porównywalna zachwytami do W3. Czekam na to.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)