
.... Tąpnięcie na ORLENIE -rynek dostrzega dyletanctwo poczynań już na samym początku obecnej większości reprezentującej suwerena.
Akurat w tym konkretnym przypadku ujawnia się to w sposób jaskrawy zarówno w aspekcie formalnym jak i merytorycznym:
1.=> informacja istotna dotycząca spółki publicznej może być ujawniona tylko zgodnie z prawem, (a zatem przez Zarząd spółki i z zachowaniem równego do niej dostępu przez wszystkich uczestników rynku).
/Pryncypialna zasada ujawniania informacji istotnych dotycząca spółki publicznej tym razem została złamana, bowiem nie wyszła ona ze spółki i została złamana zasada równości dostępu do informacji/.
2. => rynek był informowany, że owe 14 mld zł z PKN przeznaczone na zamrożenie cen energii w 2023r to jest "danina" z zysków nadmiarowych z 2022r, a zatem Grupa PKN została z tego tytułu zwolniona z obowiązku wyznaczonego regulacjami UE.
/ Czy można drugi raz pobierać "daninę" z tego samego zysku?- a gdzie jest zatem wiarygodność informacji publicznych?/
3.=> ORLEN jest Grupą kapitałową prywatną z udziałem strategicznym SP. zatem mówienie o prywatyzacji tej Grupy jest pomyleniem pojęć. /Można mówić o pozbyciu się pakietu kontrolnego lub nie przez SP i tylko tyle/
4.=> zarówno Zarząd, jak i akcjonariusz strategiczny nie mogą działać na szkodę spółki publicznej. / Zatem wtórne obciążenie "specjalną daniną" spółki jest działaniem na szkodę Grupy ORLEN i wprowadzeniem co gorsze dezinformacji co do wiarygodności informacji płynącej drogą legalną ze spółki.\
5. => psucie rynku kapitałowego w kraju przez decydentów władzy powinno być ważnym przyczynkiem zmiany tej władzy dla dobra tego kraju.