PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
9 października 2024 12:24:49
szarlej81 napisał(a):. W latach 2014 i 2015 nie zarejestrowano w Polsce żadnego protestu o podłożu ekologicznym.
Wyboldowałem kluczowy fragment. Natomiast google z zawężonymi ramami czasowymi wydaje zupełnie inne wyniki. Więc spieracie się o wybiórcze wyniki, nie o stan faktyczny.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
9 października 2024 12:52:05
Operuję jedynie na danych, na które powołał się 1KejtoW. Które zresztą dla wszystkich krajów Europy były zbierane w sposób identyczny więc jak najbardziej nadają się do sprawdzenia, czy w tej kwestii w Polsce dzieje się coś odbiegającego od normy.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
9 października 2024 13:09:04
Dane z automatu, pochodzą z serwisów informacyjnych. Jak widać, zbiór niechlujny lub kiepskie filtry ustawione. W każdym razie potwierdza się po raz kolejny powiedzenie - w analizie najważniejsze są poprawne dane. Bez poprawnych i pełnych danych miejsce wyciągniętych wniosków jest w koszu.
|
|
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
9 października 2024 13:13:13
Lepsze dane niepełne niż żadne i teza objawiona w oparciu o dogmat nieomylności na zasadzie "uwierzcie mi na słowo, że widziałem badania". Zwracam też uwagę, że ja na podstawie tych danych nie wyciągam wniosków a jedynie weryfikuję wnioski wyciągnięte z nich przez kogoś innego.
Edytowany: 9 października 2024 13:13
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
9 października 2024 13:26:39
Nie odbieraj tego personalnie, nie było to moją intencją. Po prostu z ciekawości zajrzałem do tych danych i zweryfikowałem. Mi od początku mojej przygody z analizą wbijali do głowy - możesz zatrudnić najlepszego analityka, ale jeżeli nie masz poprawnych i pełnych danych, to są to pieniądze wyrzucone w błoto.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
9 października 2024 15:33:36
To może z tym się zapoznaj szarlej: x.com/GChocian/status/15813105...i z tym weif.uwb.edu.pl/fcp/HFBsTMCQZE...Cytat z mojej korespondencji z Panem dr. G.Chocianem Cytat:Również jego wpis dotyczący braku blokad z powodów eko w latach 2014 - 2015 jest kompletną bzdurą i jego świadomym kłamstwem, bo skoro pisze o mnie to od 15 X 2022 roku mógł na moim profilu X przeczytać ten zasób informacji. Miał na to niemal 2 lata. Była masa blokad, publikowaliśmy statystyki tylko z jednego RDOŚ.
|
|
30 Dołączył: 2014-05-08 Wpisów: 690
Wysłane:
14 października 2024 07:17:30
Niedawno odbyły się konsultacje społeczne dot. nowej siatki połączeń kolejowych na lata 2034-2035, "Konsultacje publiczne założeń HRJ na rozkład jazdy 2034/2035"czyli teoretycznie po otwarciu CPK, a tam takie propozycje: P01: Białystok - Flughafen BER czy Ex51 Berlin Hbf - Przemyśl Gł. Podobno bierze się też pod uwagę trasę kolejową: Trójmiasto-Szczecin-Berlin. To właściwie budujemy to lotnisko w Baranowie czy nie?!
|
|
PREMIUM
1 Dołączył: 2017-09-24 Wpisów: 18
Wysłane:
14 października 2024 13:38:30
A jednak: Projekt budowlany lotniska CPK gotowy. Budowa ma ruszyć w 2026 r. a " Spółka CPK zakłada, że do końca 2024 r. (ode mnie- chyba wcześniej miało być na początku roku?) uzyska od Wojewody Mazowieckiego decyzję lokalizacyjną, po otrzymaniu której możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na budowę lotniska."A w tym artykule z BI jest mapka szlaków kolejowych ,tutaj, przygotowana przez Instytut Sobieskiego (to chyba ma związki z PiS)
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
16 października 2024 17:25:28
Teraz CPK ma być bez oddzielnego terminala cargo - i zakładam, że skala transportu cargo z tego powodu będzie znacznie mniejsza niż pierwotnie planowana. Dlatego zakładam, że kraje sąsiednie, które dysponują dedykowanymi lotniskami cargo, mogą przyciągać więcej inwestycji oraz przewozów towarowych, co wpłynie na pozycję Polski jako hubu transportowego w regionie. Zostały opublikowane dane na temat deficytu budżetowego po 9 miesiącach. Cytat:Deficyt budżetu państwa za okres styczeń-wrzesień 2024 r. wyniósł 107 mld zł i we wrześniu wzrósł o ponad 18 mld zł — poinformowało we wtorek Ministerstwo Finansów. To jest ciekawa informacja: Cytat:Wynik budżetu środków europejskich był ujemny od stycznia do września. Zapłaciliśmy o 6,3 mld zł więcej, niż otrzymaliśmy z Unii, co daje nam pozycję płatnika netto. W samym wrześniu minus w relacjach z Unią wzrósł o 629 mln zł. Patrząc na warunki gospodarcze, takie jak wzrost cen energii itd., oraz potrzebę realizacji różnych programów rządowych, istnieje ryzyko, że deficyt może być znacznie wyższy niż szacowane dodatkowo 40 miliardów złotych w 2024 r. Obawiam się, że przekroczyliśmy Rubikon. Poza tym istnieje realne zagrożenie przekroczenia progu dotyczącego zadłużenia w wysokości 60% w relacji do PKB w 2026 r. Inflacja bazowa wzrosła. Cytat:Inflacja bazowa – czyli wskaźnik cen dóbr konsumpcyjnych nieuwzględniający żywności, paliw i energii – we wrześniu przyspieszył do 4,3% względem 3,7% odnotowanych w sierpniu – poinformował Narodowy Bank Polski. www.bankier.pl/wiadomosc/Infla...
|
|
30 Dołączył: 2014-05-08 Wpisów: 690
Wysłane:
17 października 2024 08:59:06
Wydaje sie, że CPK będzie budowany (to tylko kwestia przejecia projektu- "zrobimy to lepiej") choć rządzący gubią się "w zeznaniach", taki przykład odnośnie budowy peronów przy lotnisku: tutajCytat:Wiceminister infrastruktury przypomniał, że Dworzec Centralny również ma cztery perony i bardzo duży zapas przepustowości. – Dodatkowo chcemy, by najszybsze pociągi mogły przejeżdżać pod lotniskiem bez zatrzymywania. Nie mogłyby przejeżdżać z dużą prędkością tuż przy podziemnych peronach. To też przyczyniło się do ograniczenia ich liczby – tłumaczył Malepszak. - peronów mniej bo to ogranicza to szykość niektórych pociagów, czyli szybkie nie dowiozą do CPK (? - trzeba będzie dojechać do Warszawy, żeby innym dotrzeć do CPK). a tutaj, po krytce ograniczenia budowy peronów:Cytat:Wszystkie elementy są możliwe do wykonania w dalszym etapowaniu tego projektu, czyli w sytuacji kiedy będzie potrzeba zwiększenia przepustowości. Nie rezygnujemy z niczego na stałe – podkreślił Lasek. mowa już o etapowaniu, to co z tą prędkością.
Edytowany: 17 października 2024 08:59
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
17 października 2024 10:11:00
W wypadku tej inwestycji o tej skali trzeba wiedzieć co chce się zrobić zanim zacznie się to robić. Brak jasno zdefiniowanego projektu od początku rodzi całą masę ryzyk, w szczególności: ryzyko niewłaściwie zaplanowanej infrastruktury, ryzyko problemów związanych z rozwojem przepustowości, ryzyko wzrostu kosztów inwestycji (wzrost czasu realizacji). Wraz z rozwoje CPK może się okazać, np. że pierwotne rozwiązania informatyczne okażą się niewystarczające, brak dopasowania do przewidywanego ruchu, opóźnienie w otwarciu i rozbudowie (to straty ekonomiczne) itd.
Swoją drogą PAD wczoraj mocno pojechał. Nie bardzo tylko zrozumiałem ripostę D. Tuska w sprawie azylu dla opozycjonistów białoruskich. To, że jego zdaniem żadnej białoruski opozycjonista nie przekraczał zielonej granicy z Polską w przyszłości jest dla mnie dziwnym argumentem. Przecież to nie znaczy, że w przyszłości nie będzie miało to miejsca.
Generalnie większość komentarzy po orędziu jest mało merytoryczna, a bardziej emocjonalna. Oczywiście rozumiem, że w okresie przed wyborami prezydenckimi narracje kierowane są na pobudzanie emocji i utrzymywanie wysokiej polaryzacji, a mniej na konkretną rzeczową analizę poruszonych kwestii. Żałuję tylko, że przesłania to merytoryczne kwestie, bo one dają odpowiedź na pytanie, kto ma rację.
Edytowany: 17 października 2024 10:11
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
17 października 2024 10:48:36
1ketjoW napisał(a):
Swoją drogą PAD wczoraj mocno pojechał. Nie bardzo tylko zrozumiałem ripostę D. Tuska w sprawie azylu dla opozycjonistów białoruskich. To, że jego zdaniem żadnej białoruski opozycjonista nie przekraczał zielonej granicy z Polską w przyszłości jest dla mnie dziwnym argumentem. Przecież to nie znaczy, że w przyszłości nie będzie miało to miejsca.
Narracja jednej i drugiej strony jest przede wszystkim pod "publikę". Równie dobrze można wskazać że push back-i nie ułatwiają złożenie wniosku o azyl dla opozycjonistów. Na marginesie powyższego zawieszając prawa do azylu może chociaż skończy się ciągłe puszczanie w tv i internecie zdjęć jak to czasami się określa "inżynierów" boat people z afryki i ich systemowe upadlanie dla kilku punktów procentowych w sondażach. Chociaż zasada po trupach do celu wiecznie żywa.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
17 października 2024 18:35:23
Mieszanie push backów i prawa do azylu ma się tak jak odpowiadanie siła na agresję strony białoruskiej do zapisania prawa o braku prawa do azylu na papierze. Wpływ na nielegalne przekraczanie granicy żaden tego drugiego rozwiązania. Skuteczność zero.
Nawet gdyby jakiś Białorusin z opozycji uciekł do Polski to nie będzie mógł poprosić o azyl dzięki pomysłowi Tuska, gdyby został zrealizowany.
Za Tuska Prokuratura Generalna przekazała dane o opozycjoniście białoruskim służbom Łukaszenki. W sumie więc pomysł nie powinien dziwić.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
17 października 2024 19:16:21
Z tym azylem najśmieszniejsze jest to, że przecież ta praktyka była już stosowana od kilku lat na naszej granicy, gdzie po prostu służby bezprawnie odmawiały przyjmowania wniosków o azyl (przyjmowanie wniosków uniemożliwiałoby pushbacki ). Niektórzy komentatorzy twardo bronili takiej postawy a problem w tym zauważyli dopiero gdy zaproponował to Tusk. No cóż, lepiej późno niż wcale. Z drugiej strony Tusk stał wówczas raczej po stronie tych, którzy takie działania krytykowali. Takie cuda :)
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
17 października 2024 19:43:08
Nie bezprawnie szarlej. Nie bezprawnie. Widzę, że pamięć krótka. A dyskutowaliśmy o tym. Ktoś kogo sprowadzili Łukaszenka nie jest emigrantem. Zgodnie z Konwencją Genewską, każda osoba mająca uzasadnioną obawę przed prześladowaniem ma prawo do rozpatrzenia swojego wniosku o azyl, bez względu na to, w jaki sposób przekroczyła granicę. Ci ludzie nie byli prześladowani. Oni płacili za nielegalny przemyt przez granicę itd.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
17 października 2024 20:12:13
Pamięć mam dobrą. I pamiętam, że zwracałem uwagę, że otrzymanie prawa do azylu a prawo do złożenia wniosku o azyl to dwie różne sprawy. Oczywiście, że jeżeli ktoś nie jest prześladowany to prawo do azylu mu nie przysługuje. Tylko aby to rozstrzygnąć należy najpierw rozpatrzyć jego wniosek o azyl. Nie da się "na oko" odróżnić łukaszenkowego "migranta" od uciekającego przed talibami afgańczyka, któremu grozi śmierć za współpracę z polskim wojskiem, tak jak nie da się "na oko" odróżnić białoruskiego opozycjonisty od kreta wciskanego nam przez Baćkę przez wschodnią granicę.
Jeżeli prawo do złożenia wniosku o azyl jest gwarantowane przez umowy międzynarodowe oraz konstytucję, a jest gwarantowane, to zarówno propozycja Tuska o zawieszeniu prawa do złożenia wniosku jak i ustawa z 14 października 2021 ograniczająca to prawo a podpisana przez prezydenta Dudę są z konstytucją sprzeczne.
Wracając do pomysłu Tuska warto zerknąć na dwie rzeczy:
Pierwsza z nich to wypowiedź Grabca z której wynika, że ustawa o azylu ma w praktyce być bardzo podobna do tej ustawy z 14 października 2021 i dawać SG podobne uprawnienia, które umożliwią wyrzucenie wniosku o azyl do kosza wedle ich "widzi mi się". Można spytać po co drugi raz wprowadzać rozwiązania które już w zasadzie są. I tu pojawia się druga kwestia. Tusk dzisiaj mówił, że ma wstępną zapewnienia, że EU przymknie na to oko. Upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze ma dupochron, że EU nie doczepi się do zmian które były cholernie wątpliwe prawnie za PIS wiec i są cholernie wątpliwie prawnie obecnie. Po drugie teraz to nie jest zła łamiąca prawo ustawa PISowska tylko dobra praworządna ustawa POwska. To tak jak z CPK które szybko z "PISowskiej megalomanii" po drobnych korektach awansowało na "sensowny i opłacalny" projekt PO. Ot polityka - nic więcej.
Edytowany: 17 października 2024 20:13
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
17 października 2024 20:14:03
1ketjoW napisał(a): Swoją drogą PAD wczoraj mocno pojechał. Nie bardzo tylko zrozumiałem ripostę D. Tuska w sprawie azylu dla opozycjonistów białoruskich.
Najdziwniejsze w tym jego wystąpieniu była próba przyklejenia Dudzie współpracy przy budowie elektrowni atomowej w obwodzie królewieckim, w sytuacji gdy to za jego rządów trwały rozmowy na temat udziału Polski w tym projekcie niezalezna.pl/polityka/amator-... szczególnie ciekawy jest punkt 3 z notatki Sikorskiego x.com/Cenckiewicz/status/18466...|twcamp^tweetembed|twterm^1846699150995259706|twgr^7c7923774c1db2849ed0ea1b34f8896fe15d5723|twcon^s1_&ref_url= niezalezna.pl/polityka/amator-...Można by powiedzieć, że dobrze że stracili władzę w 2015 bo by z nas zrobili drugą Mołdawię.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
17 października 2024 20:35:00
007 napisał(a):
Można by powiedzieć, że dobrze że stracili władzę w 2015 bo by z nas zrobili drugą Mołdawię.
Przecież BEJ został zawieszony jeszcze w 2013, gdyż jak sama strona rosyjska podała nie było zainteresowana ze strony polskiej i litewskiej na podpisanie umów o zakupie prądu z tej elektrowni. Rewelacje Cacankiewicza i Rachonia mają tyle samo sensu co próba przyklejenia tej inwestycji PISowi tylko, że ich kumpel Orban chciał wrócić do projektu wraz z Solorzem i toczyły się tam jakieś rozmowy z Morawieckim i Sasinem - tak samo jak za PO zakończone decyzją o niewchodzeniu w ten projekt a konkretnie o braku zgody na budowę łącznika do Kaliningradu przez PSE.
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
17 października 2024 20:46:49
Masz rację, że moje ostatnie zdanie było na wyrost, natomiast, jak to określiłeś , rewelacje Centkiewicza opisują sytuację do 2012, a z tekstu artykułu jasno wynika dlaczego ten projekt nie przeszedł. Tym bardziej niezbyt dobrze to świadczy o Tusku, że przywołał akurat tę sprawę, zwłaszcza że nie kto inny, tylko on sam był w niej ubabrany aż po uszy. _olo_ napisał(a): peronów mniej bo to ogranicza to szykość niektórych pociagów, czyli szybkie nie dowiozą do CPK (? - trzeba będzie dojechać do Warszawy, żeby innym dotrzeć do CPK). CPK zarządzane jest przez Laska, a przecież wiadomo jaki jest jego stosunek do lotniska. Tak długo jak on będzie na czele CPK nie powinniśmy się spodziewać niczego innego jak tylko obstrukcji i opóźnień. Czym innym jest budować, a czym innym zbudować. Ostatnio Klimczak w RMF chwalił się jak to inwestycje w CPK idą pełną parą, tyle tylko że w szczegółach dotyczyło to linii Y łączącej Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem. Ten brak peronów może sugerować, że pociągi Warszawa-Poznań i Warszawa-Wrocław nie będą się zatrzymywać w Baranowie, a samo lotnisko zostanie tak przeprojektowane, żeby od razu nie stanowiło konkurencji dla Berlina. O ile w ogóle powstanie.
Edytowany: 17 października 2024 20:55
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
17 października 2024 21:02:15
007 napisał(a):Masz rację, że moje ostatnie zdanie było na wyrost, natomiast, jak to określiłeś , rewelacje Centkiewicza opisują sytuację do 2012, a z tekstu artykułu jasno wynika dlaczego ten projekt nie przeszedł. Tym bardziej niezbyt dobrze to świadczy o Tusku, że przywołał akurat tę sprawę, zwłaszcza że nie kto inny, tylko on sam był w niej ubabrany aż po uszy.
Ja to widzę tak: Rząd Tuska miał ofertę dołączenia do projektu tej elektrowni i odmówił. Rząd Morawieckiego miał ofertę dołączenia do projektu tej elektrowni i odmówił. Obie strony tymczasem na podstawie tego, że w ogóle taka oferta padła licytują się w zarzutach co do rzekomej prorosyjskości swoich oponentów ku radości swoich betonowych zwolenników. Kolejna kropla do i tak już pełnego wiaderka polaryzacji polskiego społeczeństwa. A ten cały konkurs retoryczny, kto z nich jest prorosyjski a kto antyrosyjski najbardziej paradoksalnie opłaca się samej Rosji.
Edytowany: 17 października 2024 21:03
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.