16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 11:56:04
przy kursie: 18,08 zł
PKPC (zrodlo Ortex na ta chwile) insider transakcje. 121 transakcji na KUP, 0 transakcji na sprzedaz. Moim zdaniem jest jasne co insajderzy mysla o przyszlosci pkpc. Tu screen https://imgur.com/lS8PxUg
|
|
77 Dołączył: 2010-08-04 Wpisów: 329
Wysłane:
17 marca 2025 12:03:55
przy kursie: 18,08 zł
Informujecie o tych transakcjach na bieżąco po każdym espi, nie trzeba wrzucać dodatkowych przypomnień. Wiadomo że temat trzeba grzać, ale subtelniej. Ludzie mogą nabrać podejrzeń dlaczego taka perła wymaga ciągłego naganiania.
Edytowany: 17 marca 2025 12:05
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
17 marca 2025 12:41:39
przy kursie: 18,08 zł
Realista7201 napisał(a):PKP Cargo odbilo od SMA 200
Tak z ciekawości - jakie masz ustawienia średniej? Na SW SMA200 jest na poziomie 16,61 zł, na stooq podobnie. edit: linia z Twojego wykresu to jak już SMA30. Nie podoba mi się to co robisz - po raz kolejny wprowadzasz w błąd.
Edytowany: 17 marca 2025 12:47
|
|
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 13:16:53
przy kursie: 18,08 zł
masz racje, mialem przestawione D1 na PKP srednie na 30D. MEA Culpa.
Dzieki za zwrocenie uwagi.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
17 marca 2025 14:49:06
przy kursie: 18,08 zł
1ketjoW
"Wartość nominalna akcji można obniżyć. Nie jest to problem z prawnego punktu widzenia."
Nie zawsze obniżenie nominału czy emisja akcji to takie prawne hop-siup.
Statut PKP Cargo nie daje uprawnień spółce do emisji akcji, a obniżenie kapitału zakładowego możliwe jest przez umorzenie akcji, a nie obniżenie nominału. Dodatkowo zmiany w statucie wymagają 2/3 głosów na Walnym. Czyli PKP PLK lub jakieś porozumienie mogłoby takie zmiany blokować.
Ja zakładam, że będzie wola jak najszybszego i najsprawniejszego zakończenia procesu, ale kompletnie się z Tobą nie zgadzam, że ewentualna emisja będzie z dyskontem do obecnej wyceny. Uważam, że jeśli to cena konwersji będzie dużo wyższa od obecnej.
Kolejna sprawa, to uprawnienie do zwołania NWZA, które może tylko wykonać podmiot mający > 33 % głosów. W przypadku emisji dla banków udział PKP PLK spadłby poniżej 33 % i nie miałby kto zwołać NWZA. Nie traktowałbym kwestii emisji jako pewniaka.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
17 marca 2025 15:01:24
przy kursie: 18,08 zł
Najnowsze wieści od Pani Prezes PKP CARGO, sprzed chwili dosłownie. https://stooq.pl/n/?f=1668749Cytat:Prezes PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail komentując złożenie przez PKP Cargotabor planu restrukturyzacyjnego oceniła, że skuteczne przeprowadzenie restrukturyzacji może pozwolić na stworzenie konkurencyjnej firmy, która będzie z powodzeniem realizowała kontrakty i zdobywała udziały w rynku.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 marca 2025 15:28:33
przy kursie: 18,08 zł
Cześć bginvest, Nie pisałem o pewniaku tylko o najbardziej prawdopodobnym scenariuszu. Poniżej dane z założeń planu restrukturyzacji PKP CARGOTABOR: Cytat:1.Środki strategiczne, obejmujące dwa potencjalne scenariusze restrukturyzacji: a) kontynuację działalności z równoczesnym podjęciem działań optymalizacyjnych oraz generowaniem środków na spłatę zobowiązań poprzez zyski operacyjne w latach przyszłych, b) pozyskanie inwestora i podwyższenie kapitału zakładowego lub sprzedaż przedsiębiorstwa bądź zorganizowanej części przedsiębiorstwa ( ZCP ), jeżeli takie rozwiązanie okaże się bardziej efektywne ekonomicznie i zgodne z interesem wierzycieli. O rozważanym scenariuszu sprzedaży ZCP Emitent informował w raporcie bieżącym nr 117/2024 z dnia 10 grudnia 2024 roku. www.stockwatch.pl/komunikaty-s...Jak widać podwyższenie kapitału jest jedną z opcji. Dalej nie uważam aby kwestie zapisów w statucie były decydujące, gdy będzie ich zmiany wymagał Plan Restrukturyzacji zatwierdzony przez sąd. Zakładam że spółka w Planie restrukturyzacji opisze konieczne zmiany statutu jeżeli zajdzie taka konieczność (interes wierzycieli). Byłoby to dla mnie dziwne gdyby zapisy statuty uniemożliwiały ratowanie firmy, która ma problemy finansowe i jednocześnie program ratunkowy miał maksymalizować straty wierzycieli na których wymuszałby zgodę na umorzenie długo. Pamiętaj, że Rada Wierzycieli doradza podczas tworzenia i opiniuje Plan restrukturyzacji. Rada wierzycieli wyraża również zgodę na sprzedaż istotnych składników majątku. Nie uważam, aby było to racjonalne założenie, że Rada Wierzycieli będzie działała wbrew wierzycielom. Nie bardzo rozumiem dlaczego uważasz, że nowa emisja będzie po cenie zbliżonej do wartości nominalnej. Przecież dla wierzycieli to ryzyko inwestycyjne, a niższa cena stanowi dla nich rekompensatę np. za brak wypłaty odsetek czy zgodę na umorzenie części zadłużenia. Spółka w restrukturyzacji ma ograniczony dostęp do finansowania, więc wierzycieli trzeba zachęcić, aby ją finansowali. Twoje podejście sugeruje, że wierzyciele zgodzą się na umorzenie nie otrzymując nic w zamian. Dla mnie to mało prawdopodobne.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 16:15:37
przy kursie: 18,08 zł
nie je jest to najbardziej prawdobny scenariusz, statut nie pozwala na emisje akcji (abstrahujac juz od kwestii ceny nominalnej) www.pkpcargo.com/wp-content/up...
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
17 marca 2025 16:21:06
przy kursie: 18,08 zł
Jak widać jedną z opcji dla Cargotabor jest podwyższenie kapitału ............. dla pozyskanego inwestora, nie podwyższenie kapitału w celu konwersji długu. Idąc tym schematem w PKP Cargo może nastąpić podwyższenie kapitału skierowane do PKP PLK jako strategicznego udziałowca.
Sytuacja PKP Cargo i Cargotabor jest inna ponieważ w Cargotabor jedynym udziałowcem jest PKP Cargo.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 16:22:10
przy kursie: 18,08 zł
Umorzenie akcji Akcje Spółki mogą być umorzone na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia za zgodą akcjonariusza, którego akcje mają zostać umorzone (umorzenie dobrowolne). Akcjonariuszowi, którego akcje zostały umorzone, przysługuje z tego tytułu wynagrodzenie. Za zgodą akcjonariusza umorzenie może nastąpić bez wynagrodzenia. Umorzenie akcji wymaga obniżenia kapitału zakładowego. Tu pelen link www.pkpcargo.com/wp-content/up...
|
|
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 16:24:36
przy kursie: 18,08 zł
statut pkp cargo jest odmienny od pkp cargotabor, abstrahujac od kwestii zaleznosci. Jesli chodzi o pkp cargo to obowiazuje je statut pkp cargo, nie jej spolki zaleznej.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 marca 2025 19:19:37
przy kursie: 18,08 zł
bginvest napisał(a):Jak widać jedną z opcji dla Cargotabor jest podwyższenie kapitału ............. dla pozyskanego inwestora, nie podwyższenie kapitału w celu konwersji długu. Idąc tym schematem w PKP Cargo może nastąpić podwyższenie kapitału skierowane do PKP PLK jako strategicznego udziałowca.
Sytuacja PKP Cargo i Cargotabor jest inna ponieważ w Cargotabor jedynym udziałowcem jest PKP Cargo.
Skąd wiesz w jakiej formie będzie opłacone podwyższenie kapitału? Nie ma na ten temat informacji.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 marca 2025 19:21:46
przy kursie: 18,08 zł
Realista7201 napisał(a):statut pkp cargo jest odmienny od pkp cargotabor, abstrahujac od kwestii zaleznosci. Jesli chodzi o pkp cargo to obowiazuje je statut pkp cargo, nie jej spolki zaleznej. Ja tylko podałem przykład, że podwyższenie kapitału jest możliwe, abstrahując od kwestii prawnych, które w procesie restrukturyzacji nie są decydujące. Decydujące jest zrestrukturyzować nie firmy.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
17 marca 2025 19:35:26
przy kursie: 18,08 zł
ja mam tylko problem z tym ze ty piszesz ze jest to najbardziej prawdopodobny scenariusz mimo iz spolka wypowiadala sie w tej sprawie i pisali ze nie rozwazaja tego poniewaz w trakcie restrukturyzacji nie dostana dobrej ceny. Nie dyskutujac tu juz o kwestiach nominalu, prawnych, statutu etc. Nie ma takze takiej potrzeby bo spolka generuje coraz wiecej gotowki. Tak wiec po prostu nie rozumiem tego podejscia, stad moja odpowiedz. zebysmy dyskutowali na tym samym poziomie.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 marca 2025 19:58:31
przy kursie: 18,08 zł
Gdzie spółka się w tej sprawie wypowiadała?. Podaj proszę źródło. Poza tym jak piszę w swoim imieniu.
Edytowany: 17 marca 2025 19:57
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
18 marca 2025 14:26:16
przy kursie: 18,10 zł
@1ketjowW, jakie widzisz poziomy zysku netto rocznie generowane przez PKP Cargo po zakończonej restrukturyzacji? Chodzi mi o zysk netto który będą osiągali od 2026.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
18 marca 2025 15:12:05
przy kursie: 18,10 zł
Dix22 napisał(a):@1ketjowW, jakie widzisz poziomy zysku netto rocznie generowane przez PKP Cargo po zakończonej restrukturyzacji? Chodzi mi o zysk netto który będą osiągali od 2026. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Nie znam założeń Planu restrukturyzacji oraz innych zmiennych mających wpływ na poziom zysku netto. Poza tym, nie wiem, czy Plan restrukturyzacji się powiedzie. Dla nich kluczowe jest zwiększanie udziału w rynku i odzyskanie udziału w przewozach towarów masowych w najbliższym czasie. Czy szybka transformacja usług, poprawa ich jakości etc. jest możliwe? Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Dziwi mnie założenie przez zarządu wyniku za 2025 r. w okolicach zera, skoro obniżyli koszty wynagrodzeń i nie płacą odsetek przez 6 miesięcy br. Jako, że mieli problemy z wypłatą wynagrodzeń w styczniu 25 r. myślę, że celowo wydłużyli okres na złożenie Planu restrukturyzacji, aby poprawić płynność. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że Plan restrukturyzacji spowoduje dodatkowe istotne koszty w 2025 r.
Edytowany: 18 marca 2025 15:24
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
18 marca 2025 22:59:48
przy kursie: 18,10 zł
1ketjoW napisał(a):Dix22 napisał(a):@1ketjowW, jakie widzisz poziomy zysku netto rocznie generowane przez PKP Cargo po zakończonej restrukturyzacji? Chodzi mi o zysk netto który będą osiągali od 2026. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Nie znam założeń Planu restrukturyzacji oraz innych zmiennych mających wpływ na poziom zysku netto. Poza tym, nie wiem, czy Plan restrukturyzacji się powiedzie. Dla nich kluczowe jest zwiększanie udziału w rynku i odzyskanie udziału w przewozach towarów masowych w najbliższym czasie. Czy szybka transformacja usług, poprawa ich jakości etc. jest możliwe? Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. Dziwi mnie założenie przez zarządu wyniku za 2025 r. w okolicach zera, skoro obniżyli koszty wynagrodzeń i nie płacą odsetek przez 6 miesięcy br. Jako, że mieli problemy z wypłatą wynagrodzeń w styczniu 25 r. myślę, że celowo wydłużyli okres na złożenie Planu restrukturyzacji, aby poprawić płynność. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to, że Plan restrukturyzacji spowoduje dodatkowe istotne koszty w 2025 r. Rozumiem. A co sądzisz na temat zawierania nowych umów, które wejdą w życie za kilka tygodni, przy jednakowych zwolnieniach, które odciążyły spółkę z przerostu zatrudnienia za czasu ówczesnej władzy? W teorii przy niższych kosztach prowadzenia działalności (m.in. niższe koszty wynagrodzeń, organizacyjne - związane z zamknięciem niektórych jednostek) i nawet utrzymania niższych przychodów niż te które mieli przy wyższym udziale na rynku, powinni generować przecież wyższe zyski. Płynność na chwilę obecną - bazuję na raporcie z 3Q się wyraźnie poprawiła (ponad 0,5 mld zł w gotówce), w ostatnich miesiącach FGŚP zwrócił im pieniądze za: odprawy i należności wynikające z nieopłaconych wynagrodzeń (ok. 65%). Nie dostrzegam tutaj zagrożenia bankructwem względem tego co było chociażby rok temu. Odzyskali płynność, teraz praca nad rentownością i jest to tak naprawdę efekt dwóch składowych: obniżenia kosztów i zwiększenia przychodów. Poczekajmy aż podpisane we ostatnim czasie umowy zaczną obowiązywać. I konwersją majątku w gotówkę, bo z tego co się orientuję trwa upłynnianie majątku - w celu redukcji zobowiązań. A to przyczyni się z kolei do spadku kosztów finansowych i wyższego zysku.
Edytowany: 18 marca 2025 23:01
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
18 marca 2025 23:51:35
przy kursie: 18,10 zł
Chciałbym być pewny, że myślimy o tym samym. Wymień umowy o jakie Ci chodzi i ich wartość po 2025 r.. - wpływ na przychody w 2026 r.. ( i w 2025 r.). Za 2022 r. i za 2023 r. spółka miała zyski. Czytałem również list byłego prezesa. Twierdzi, że PKP Cargo nie traciło klientów za jego prezesury. Przychody w tych dwóch latach były ponad 5 mld zł. Patrzę tylko na liczby. Na ten moment nie widzę, aby ich udział w rynku znacznie wzrósł. Od kiedy te umowy mają obowiązywać? Cytat: Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów wg masy spadł po styczniu do 28,49 proc. całego rynku wobec 29,78 proc. w styczniu 2024 roku, ale wobec grudnia wzrósł do 27,92 proc. - podał Urząd Transportu Kolejowego.
biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...Do 35% jakie chcą osiągnąć, droga wydaje się daleka.
Edytowany: 19 marca 2025 00:12
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
19 marca 2025 00:57:41
przy kursie: 18,10 zł
1ketjoW napisał(a): Na ten moment nie widzę, aby ich udział w rynku znacznie wzrósł. Od kiedy te umowy mają obowiązywać?
Cytowany w komunikacie wiceprezes PKP Cargo Paweł Miłek powiedział, że wyniki przewozowe nie spełniają jeszcze w pełni oczekiwań spółki, ale zapewnił, że w najbliższych miesiącach zaczną obowiązywać nowe kontrakty handlowe, które powinny przynieść pozytywny efekt w kolejnych kwartałach. źródło: biznes.pap.pl/wiadomosci/firmy...Z tego co tak szybko rzuciłem okiem: 6 grudnia br. podpisali umowę z ArcelorMittalem; z kolei od października 2024 obowiązuje umowa z Bogdanką (umowa podpisana 4 września); 11 grudnia z PGE i Kogeneracją. To są z tych "dużych" umów, bo jeszcze jest mnóstwo mniejszych umów, które po prostu nie komunikują. Ja tylko czytam oficjalne depesze i komunikaty. Bardziej wierzę Wiceprezesowi p. Miłkowi, niż forumowym znawcom. Mówiąc, że umowy zaczną obowiązywać w ciągu kilku miesięcy, to należy to traktować w ten sposób. Z oficjalnego przekazu czekam na podpisane dodatkowych umów z wojskiem i rozszerzenie umowy ramowej w MON. Także ten udział w przewozach powinien w najbliższych miesiącach rosnąć. Jakby nie było - to PKP CARGO ma największy potencjał na polskim rynku do takich przewozów.
Edytowany: 19 marca 2025 01:01
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.