PARTNER SERWISU
gryfazag
42 43 44 45 46
bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 10 lipca 2025 10:21:33 przy kursie: 15,40 zł
Może i rozbudują. Natomiast to nigdy nie będzie terminal poprzez, który Niemcy przejmą kontrolę nad strumieniami ukraińskiego eksportu i ich rozdziałem po UE.

To jest absurd.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 10 lipca 2025 10:29:42 przy kursie: 15,40 zł
Przejmą intermodalny transport czyli ten najbardziej dochodowy i perspektywiczny. Po zakończeniu wojny porty ukraińskie się rozbudują i Ukraina większość towarów będzie sama eksportować.

Poza tym ten terminal ma dostęp do torów o obydwu szerokościach torów.

Wszystkiego pewno nie przejmą ale to realna konkurencja dla nas patrząc na ich potenciał inwestycyjny, szczególnie że są już obecni na Ukrainie.
Edytowany: 10 lipca 2025 10:30

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 10 lipca 2025 11:27:59 przy kursie: 15,40 zł
Dyrektor pionu finansów M. Starecka sprzedała wczoraj 10.000 akcji po 15 z hakiem, kupiła 5.000 w 2024 po 18 z hakiem (www.pkpcargo.com/raporty_bieza...).
Nikt nie lubi tracić.
Edytowany: 10 lipca 2025 11:28


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 10 lipca 2025 13:00:03 przy kursie: 15,40 zł
MelbaDoobs napisał(a):
Dyrektor pionu finansów M. Starecka sprzedała wczoraj 10.000 akcji po 15 z hakiem, kupiła 5.000 w 2024 po 18 z hakiem (www.pkpcargo.com/raporty_bieza...).
Nikt nie lubi tracić.

Jak sprzedają, to jest cenotwórcze.

Jak kupują, to nie jest cenotwórcze...

Shame on you

MelbaDoobs
0
Dołączył: 2015-02-16
Wpisów: 35
Wysłane: 10 lipca 2025 20:44:08 przy kursie: 15,40 zł
Dix22 napisał(a):


Jak sprzedają, to jest cenotwórcze.

Shame on you


Właśnie o tym / w tym celu pisałam.

PiotrStaron
PREMIUM
1
Dołączył: 2016-02-06
Wpisów: 6
Wysłane: 11 lipca 2025 10:16:48 przy kursie: 15,67 zł
Tą sprzedażą (akcji) bym się jeszcze nie martwił, może potrzebowała Pani Starecka na waciki :) . Bardziej niepokojące dla mnie byłaby sprzedaż większej ilości akcji przez pana Wojewódkę

RomanR
5
Dołączył: 2025-05-09
Wpisów: 36
Wysłane: 13 lipca 2025 00:44:58 przy kursie: 15,67 zł
Też jestem zdania że to nic takiego jak się ktoś keszuje. Widocznie jest powód bardziej prywatny. Gorzej jakby wszyscy zaczęli się z powiązanych keszowac. Tu jednak jest odwrotnie. Don't worry guys. Co do budimexu tylko rzuciłem przykład. Też nie uważam żeby budimex się pchał na Ukrainę. Wszyscy jednak dużo wcześniej zaczynają inwestycje w Ukrainie. Być może będzie tak jak z nord stream, zostaniemy z palcem w pupie. Chociaż mam jeszcze wątpliwości dotyczące stabilności Ukrainy. Na chwilę obecną miała juz być wojna zakończona a wszyscy widzimy jak jest...

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 13 lipca 2025 12:02:44 przy kursie: 15,67 zł
przetarg na 10360 wagonow zlom, tu moje wyliczenia

Na podstawie mniejszego przetargu cena minimalna 900 PLN za tone.

Mamy w przetargu 10360 wagonow
ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...

jesli cena pojdzie podobna do poprzedniego to 900 PLN netto x10360x22 (tony)= 205 MLN PLN tylko za te 10,360 wagonow.

Moze byc taniej niz cena minimalna ale pewnie niewiele, moze byc tez wyzsza. Srednio zalozylem 22 tony (to nie sprawdzalem wszystkich modeli ale srednio 20.5-26 ton za weglarki, wiec 22 tony wygladaja ok.

Tak wiec oczekuje okolo 200 MLN z tego przetargu netto.

Ile bedzie zobaczymy.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 13 lipca 2025 12:26:38 przy kursie: 15,67 zł
Nie wiem dlaczego ale usunieto link do wpisu z przetargu gdzie cena minimalna byla 900 PLN, mam nadzieje ze byl to blad nieswiadomy.
Tu podaje jeszcze raz (to jest oczywiscie inny przetarg)

ezakupy.pkpcargo.com/open-prev...


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 14 lipca 2025 10:02:14 przy kursie: 15,46 zł
Przeszkoda w prowadzeniu biznesu:


Cytat:
Kontenery nie pojadą na wschód
Kolejarze widzą szansę w przewozach intermodalnych, ale niejasne przepisy sankcyjne stawiają rozwój tej gałęzi transportu pod znakiem zapytania.


ale może coś się zmieni:

Cytat:

Branża przekonuje, że państwo powinno podejmować działania wzmacniające przewozy intermodalne, bo to one stanowić będą przyszłościowy kierunek dla rozwoju kolejowego transportu towarowego. – Jednym z nich, mógłby być powrót do zwolnienia podatkowego (podatek od nieruchomości) dla terminali intermodalnych jak w latach 2017-2021. Tego typu działania z pewnością wpłyną na poprawę konkurencyjności przewozów względem transportów drogowych – podkreśla prezes PKP Cargo Connect Piotr Sadza.

Grupa PKP Cargo planuje ekspansję poza dotychczas obsługiwane relacje. – Zwiększamy nasz udział w korytarzu północ-południe. Jesteśmy też w trakcie działań, które w następstwie pozwolą nam wraz z naszymi partnerami biznesowymi realizować przewozy między Europą a Azją, uwzględniając takie kierunki jak Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan, czy wreszcie Chiny – wylicza prezes PKP Cargo Connect.


logistyka.rp.pl/szynowy/art426...


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 14 lipca 2025 10:14:09 przy kursie: 15,46 zł
W ciągu 2 tygodni mają ogłosić sprzedaż PKP CARGOTOR (list intencyjny)

Znając ich podejście z terminami, raczej wątpię, że to będzie w tym miesiącu. Chociaż pracownicy ministerstwa mówią, że w lipcu PKP PLK włączy w swoje szeregi PKP CARGOTOR

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 14 lipca 2025 11:16:13 przy kursie: 15,46 zł
na stronie cargotor jest takze informacja ze ma to nastapic w tym miesiacu.

Przypominam co to jest cargotor (za ich strona)

21
punktów ekspedycyjnych
180km
długość torów
243ha


http://www.cargotor.com


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 14 lipca 2025 13:01:02 przy kursie: 15,46 zł
Realista7201 napisał(a):
na stronie cargotor jest takze informacja ze ma to nastapic w tym miesiacu.
Przypominam co to jest cargotor (za ich strona)
21
punktów ekspedycyjnych
180km
długość torów
243ha
http://www.cargotor.com

Niby jest, ale nie jest to rzecz pewna moim zdaniem.
Cytat:
Obecnie trwają prace nad dopełnieniem pewnych formalności, które są związane z tą transakcją. Jesteśmy dziś dużo bliżej finalizacji tego procesu. Do końca lipca br. powinniśmy znaleźć się w strukturze PLK.

"powinniśmy" nie oznacza, że "znajdziemy się". Równie dobrze mogą przenieść to na IV kw. 2025 i później.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 14 lipca 2025 16:08:23 przy kursie: 15,46 zł
byloby to pewnego rodzaju utrudnienie, ale z punktu widzenia PKPC co nagle to po diable.

Tak czy inaczej, podalem informacje ze strony, a kwestia interpretacji jak i potencjalnych inwestycji w walor nalezy do akcjonariuszy, nie mnie.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 15 lipca 2025 09:22:39 przy kursie: 15,45 zł
PiotrStaron napisał(a):
Tą sprzedażą (akcji) bym się jeszcze nie martwił, może potrzebowała Pani Starecka na waciki :) . Bardziej niepokojące dla mnie byłaby sprzedaż większej ilości akcji przez pana Wojewódkę


A ja wręcz przeciwnie. Pan Wojewodka nie ma doświadczenia w zarządzaniu finansami przedsiebiorstwa w przeciwieństwie do pani, która sprzedawała. Jeśli dyrektor finansowa PKP wysypuje ze stratą akcje to jest to zdecydowanie mocniejszy sygnał niż kupowanie po tysiąc akcji raz na kwartał przez pana Wojewodke. O ile w ogóle chcemy sie kierować takimi sygnalami, bo statystycznie sledzenie ruchów insiderow nie ma wartosci specjalnej.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 15 lipca 2025 09:32:38 przy kursie: 15,45 zł
Obroty na akcjach wczoraj spadły do najniższego poziomu od ostatnich 2 lat.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 15 lipca 2025 09:39:58 przy kursie: 15,45 zł
Dix22 napisał(a):
Obroty na akcjach wczoraj spadły do najniższego poziomu od ostatnich 2 lat.


Nikt nie chce kupować, bo wszyscy wiedzą, że ten rok wynikowo jest do tyłu. Operacyjnie poprawy nie widać. Spółka dalej traci udziały w rynku.
Dalsze cięcia kosztów są w planie. Obecnie ponad 13.000 akcji możesz kupić za ca 15.76 zł.
Edytowany: 15 lipca 2025 09:41

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 15 lipca 2025 10:05:13 przy kursie: 15,45 zł
1ketjoW napisał(a):

Nikt nie chce kupować, bo wszyscy wiedzą, że ten rok wynikowo jest do tyłu.

Muszą dostosować strukturę organizacyjną pod obecne wolumeny działalności. Udział transportu węgla w najbliższych latach będzie spadał, to jest nieuniknione, natomiast udział Intermodalu będzie rósł.

Na tyle dobrze, że za wczasu się ogarnęli i teraz zarządza tym ktoś, kto wie co się dzieje. Za czasów Seligi węgiel był złotem przypominam, nawet wydali kupę kasy na odrestaurowanie węglarek. :- )

Podsumowując - pracowników w Cargo jest za dużo, przerost zatrudnienia cały czas. Tak jak wrzucałem tutaj opracowania miesiąc temu - optymalne zatrudnienie na dzień dzisiejszy to byłoby 7 tys. pracowników, co pozwoliłoby również na pozyskiwanie nowych kontraktów.

I z tego co widzę - zarząd to usilnie realizuje. I oby tak dalej.
Edytowany: 15 lipca 2025 10:20

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 15 lipca 2025 12:29:50 przy kursie: 15,45 zł
1ketjoW napisał(a):
Dix22 napisał(a):
Obroty na akcjach wczoraj spadły do najniższego poziomu od ostatnich 2 lat.


Nikt nie chce kupować, bo wszyscy wiedzą, że ten rok wynikowo jest do tyłu. Operacyjnie poprawy nie widać. Spółka dalej traci udziały w rynku.
Dalsze cięcia kosztów są w planie. Obecnie ponad 13.000 akcji możesz kupić za ca 15.76 zł.



Przepraszam, ale to sie nie trzyma kupy. Spadajacy wolumen na korekcie (czyli coraz nizsze wolumeny gdy korekta postepuje i wyplaszczenie) nie oznacza ze nikt nie chce kupowac, tylko ze jest wysokie prawodopodobienstwa konca korekty (lub ewentualnie ze jakis gracz udaje za tak ma byc)
Tak wiec przepraszam, ale to technicznie jest niemerytoryczny wpis.


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 15 lipca 2025 12:57:27 przy kursie: 15,45 zł
A jak należy interpretować przebieg linii wskaźnika Akumulacja/Dystrybucja? Czemu linia wskaźnika kreśli opadające szczyty i dołki? Luk na wykresie nie ma, więc przebieg zsynchronizowany


kliknij, aby powiększyć

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



42 43 44 45 46

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,170 sek.

jrtfwrju
pygjemfl
gypvuero
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qakfllnj
ptmdqoms
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat