http://www.suntech.com.pl/Bardzo przyszłościowa branża. Myślę, że przez najbliższe kilka lat spółka będzie miała sporo pracy. Jej produkty pozwalają na zautomatyzowanie, uproszczenie i przyspieszenie pracy i działania firm, więc myślę że wytworzy się jakiś trend na wdrożenia tego typy produktów. Zresztą, bez systemu billingowego ciężko funkcjonować, o ile w ogóle można, nowoczesnemu przedsiębiorstwu telekomunikacyjnemu.
Większość informacji stąd:
suntech.pl/pdfy/inwestorzy/Sun...Debiut na NC - 2.10.2008
Free flot... mały, co nie jest zbyt fajne. Udziały posiadają praktycznie tylko założyciele firmy + Artur Tomaszewski, który dołączył później. Firma powstała w 1995 roku jako spółka z o.o., więc już trochę istnieje na rynku.

kliknij, aby powiększyćSuntech specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu zaawansowanych systemów informatycznych dedykowanych dla operatorów telefonii komórkowej, wirtualnych, triple play, oraz usług szerokopasmowych.
Produkują oprogramowanie klasy BSS / OSS3, czyli rozwiązania wspierające działalność operacyjną i biznesową operatorów telekomunikacyjnych. Rozwiązania te obejmują strategiczne funkcje w zakresie obsługi i rozliczania klientów, rozliczeń międzyoperatorskich, inwentaryzacji (paszportyzacji), zarządzania i planowania rozwoju sieci telekomunikacyjnej oraz zarządzania procesami biznesowymi, czyli w skrócie między innymi billing i zarządzanie siecią.
Podstawowe źródła przychodów:
- Sprzedaż licencji własnych udzielanych klientom na korzystanie z produktów Spółki. Licencje sprzedawane są zarówno do nowo pozyskanych operatorów jak i obecnych klientów wraz z rozwojem ich potrzeb. Ze względu na powtarzalność sprzedaży licencji na ten sam produkt przy minimalnym wzroście kosztów własnych, wzrost poziomu ich sprzedaży ma bezpośredni wpływ na wzrost zyskowności Spółki.
- Sprzedaż usług wdrożeniowych - obejmuje doradztwo, zaawansowane analizy procesów biznesowych, przystosowanie oprogramowania do potrzeb klienta, instalację i integrację, migrację danych oraz szkolenia. Sprzedaż specjalistycznych usług wdrożeniowych, jest każdorazowo ściśle powiązana ze sprzedażą produktu.
-Sprzedaż usług serwisu systemów - opłaty z tytułu standardowego serwisu stanowią pewien procent wartości sprzedanych licencji i są powtarzalnym stałym źródłem przychodów. Standardowy serwis obejmuje usuwanie błędów oraz usterek występujących w trakcie eksploatacji systemów. Dodatkowo oferowane są płatne rozszerzone opcje serwisowe - serwis 24h, aktualizacja oprogramowania, wsparcie w zakresie administrowania systemami. Serwis systemów jest w praktyce obligatoryjną częścią każdej sprzedaży oprogramowania Spółki.
- Outsourcing systemów - polega na udostępnieniu systemów w oparciu o stałe ryczałtowe opłaty za dzierżawę licencji oraz usługi wdrożeniowe i serwisowe. Taki model zwiększa dostępność rozwiązań Spółki w segmencie rynku mniejszych klientów, ponieważ eliminuje wstępne, wysokie nakłady inwestycyjne i rozkłada je na większą liczbę długookresowych płatności.
Spółka korzysta również z dotacji z tytułu prowadzonych prac badawczo rozwojowych - w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka do roku 2013. Dotacje księgowane są jako przychody pozaoperacyjne.
Oferują trzy główne linie produktowe dla sektora telekomunikacyjnego: Billing&CRM, Network Inventory oraz Business Process Management (Workflow).
Billing & CRM – nowoczesna platforma informatyczna, kompleksowo wspierająca działalność operatorów telekomunikacyjnych w zakresie pozyskiwania, obsługi i rozliczania klientów operatora oraz wspomagająca rozliczenia międzyoperatorskie. Rozwiązanie posiada skalowalną i otwartą architekturę, zapewniającą elastyczne dostosowanie się do specyficznych wymagań operatorów. Produkt umożliwia obsługę działalności na wszystkich rynkach usług telekomunikacyjnych: telefonii stacjonarnej, komórkowej, usług internetowych, telewizji kablowej oraz dostawców treści. Podstawowa funkcjonalność systemu pozwala operatorom:
- definiować i rozliczać wszystkie typy usług w ramach jednego rachunku,
- elastycznie łączyć usługi w dowolną liczbę produktów, pakietów, zestawów promocyjnych oraz zarządzać cyklem ich życia,
- stosować złożone metody i algorytmy rozliczeń, w zależności od wybranego kontekstu – rodzaju klienta, pory dnia, ilości połączeń itp.,
- rozliczać wszystkie oferowane usługi, zarówno w trybie pre-paid, jak i post-paid,
- w sposób automatyczny generować profilowane oferty dla klientów,
- sprawnie i bezbłędnie przeprowadzić proces podpisywania umów i zlecanie aktywacji usług,
- automatycznie aktualizować profile klientów i przynależność do grup segmentacyjnych na podstawie historii zakupu usług i korzystania z nich,
- udostępniać pracownikom obsługi klienta wszystkie istotne informacje o kliencie i wykorzystywać każdy kontakt z nim do promocji sprzedaży.
Network Inventory – system inwentaryzacji zasobów sieci telekomunikacyjnej, zarządzania jej konfiguracją oraz planowania rozbudowy sieci. Poszczególne moduły rozwiązania wspierają najbardziej istotne procesy operatora związane z eksploatacją sieci, zmianami konfiguracji i sprzedażą nowych usług. Produkt kompleksowo obejmuje pełną informację o zasobach sieci i świadczonych na jej bazie usługach. Narzędzia do planowania, stanowiące integralną część rozwiązania, zapewniają optymalny proces projektowania rozbudowy infrastruktury telekomunikacyjnej. W wersji podstawowej system pozwala operatorom:
- ewidencjonować świadczone usługi z odniesieniem do wymaganej przez nie infrastruktury,
- prezentować i przechowywać informacje na temat wszystkich typów sieci (szkieletowych, magistralnych, dostępowych) oraz działających w nich urządzeniach i usługach,
- ewidencjować informacje dot. poszczególnych warstw sieci oraz zależności między nimi
- prezentować elementy infrastruktury telekomunikacyjnej w przestrzeni na podkładach map cyfrowych, rzutów budynków, planów pomieszczeń itp.,
- ewidencjonować wewnętrzną strukturę elementów sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, ich bieżącą konfigurację, pojemność itp. (schematy urządzeń, rysunki techniczne itp.),
- przechowywać informacje o tym, do kogo należą poszczególne elementy infrastruktury telekomunikacyjnej i powiązane z nimi informacje o procedurach postępowania i osobach odpowiedzialnych,
- realizować szczegółowe projekty rozbudowy sieci w oparciu o aktualną wiedzę o jej stanie,
- prezentować na mapach skutki i zasięg awarii i dystrybuować je do innych systemów.
Business Process Management (Workflow) - rozwiązanie wspierające zarządzanie przebiegiem procesów biznesowych w firmach telekomunikacyjnych. Produkt umożliwia automatyzację procesów i zarządzanie ich scenariuszami. Wspomaga wykonywanie poszczególnych zadań oraz udostępnia dane na potrzeby raportowania i analizowania działalności operacyjnej. System może być stosowany bez względu na rozmiar firmy, pole jej działania, wielkość ruchu czy oferowane usługi.
Elektroniczna bankowość (TeleKonto) – kompleksowe rozwiązanie pozwalające instytucjom finansowym na stworzenie uniwersalnej i elastycznej platformy elektronicznej komunikacji z klientem. System ten oferuje możliwość elektronicznej obsługi wszystkich grup klientów w bardzo szerokim zakresie produktów (bankowość, inwestycje, ubezpieczenia). Rozwiązanie to obejmuje:
- TeleKonto Plus - system bankowości elektronicznej przeznaczony do obsługi klientów korporacyjnych
- TeleKonto Plus Voice - system bankowości głosowej
- TeleInwestor - system internetowych inwestycji giełdowych
- System Prezentacji i Płatności Rachunków (EBPP).
Polscy konkurenci w najbardziej znaczących dla firmy produktach to:
- dla Billing i CRM - Comarch, Altar
- dla Network Inventory - Globema, Rector
Czołowe międzynarodowe firmy oferujące podobne rozwiązania na skalę globalną:
- dla Billing i CRM - Amdocs, Portal, Comverse, Comvergys, Intec
- dla Network Inventory - Cramer(Amdocs), Telcordia, Metasolv(Oracle), Smallworld(General Electric), Netcracker, Incatel(Comptel)
Powoli do celu