pixelg
PYRAMID - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

PYRAMID [PDG]

AKTUALNY KURS: 66,00 zł (+5,43%) 24-06-2021 16:45
anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 656
Wysłane: 15 lutego 2021 18:47:25 przy kursie: 85,00 zł
1ketjoW napisał(a):
Cytat:
Z racji rozwodnienia zwiększam stopę dyskontową, która odwzorowuje przybywanie akcji. Oczywiście w tym przypadku mowa o przyjętych przeze mnie założeniach i wycenie z nich wynikającej.

Warunki przyznania akcji to osobna sprawa. Z nich dostajemy oczekiwany wynik, który jak się wydaje już uwzględnia koszty programu motywacyjnego. Z tego powodu NIE uwzględniam w tej kalkulacji wzrostu stopy dyskontowej, żeby nie dublować wpływu PM.


Czy nie jest raczej tak, że warunki PM są tak niskie (celowo zaniżone), że przyznane akcje mają stanowić raczej "bonus" za obecne niskie wynagrodzenie dla pracowników. W mojej ocenie jeżeli tak jest to twierdzenie, że z PM wynika oczekiwany wynik może być niepoprawne. Wynik w PM może być zaniżony, aby uczestnicy dostali akcje, które maja im rekompensować obecnie niskie wynagrodzenie. Taki sposób rozliczenie ma też korzyści podatkowe dla pracowników, ponieważ sprzedaż akcji jest opodatkowana ryczałtem a nie według skali podatkowej. Korzyść dla spółki wynika natomiast z faktu płacenia niższych wynagrodzeń obecnie.


Jaka jest intencja niestety nie wiemy i zawsze w takich przypadkach poruszamy się obszarze niepewności. Możliwe, że jest tak jak napisałeś, ale wtedy jest to po prostu program płatności akcjami, a nie program motywacyjny. Skoro zarząd stoi na stanowisku, że to program motywacyjny to w dobrej wierze zakładam, że jednak ma motywować do pracy.

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
115
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 599
Wysłane: 15 lutego 2021 21:13:57 przy kursie: 85,00 zł
Anty

Moim zdaniem są pewne poszlaki które wskazują że mój tok rozumowania jest poprawny

Primo. Policzymy średnie wynagrodzenie w spółce. W mojej ocenie bardzo niskie.

Secundo. W ten sposób wiesz jak zarząd, że pracownicy nie odejdą. Oni wiedzą że im lepsza grę (w szerokim pojęciu) zrobią tym wyższe będą ich premie w postaci akcji. To super motywacja i związanie pracownika z firmą. Jeżeli wiesz jako pracownik że twoje wynagrodzenie jest związane głównie z PM to nie tylko będziesz wykonywał pracę ale i będziesz też kreatywny.

Dobrze pomyślne.

Na zakończenie. W mojej ocenie spółka bez wysiłku spełni warunki PM. W pewnym sensie jest więc tak jak piszesz i jest to płatność akcjami ale w mojej ocenie nie tylko.
Edytowany: 15 lutego 2021 21:17

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 15 lutego 2021 21:33:21 przy kursie: 85,00 zł
Grzechos napisał(a):

Wiemy jak coop wpłynął na sprzedaż Green Hell.
Fakt, OM to nie typowy surwiwal, choć kolejny projekt CRJ -Chimera (też ma mieć tryb coop) - nasuwa mi bezpośrednie skojarzenie z OM, tylko PDG jest ze swoim projektem dużo bardziej zaawansowane.

Chyba żartujesz, CRJ ma działajace i sprawdzone rozwiązania trybu kooperacji a PDG dopiero od kilku miesięcy sobie nad tym dłubie.

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


007
007 PREMIUM
16
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 325
Wysłane: 15 lutego 2021 22:14:38 przy kursie: 85,00 zł
Jeżeli wynik będzie zbliżony do tego z wyliczeń Antyteresy, to przy tym „ssaniu” na gamedev nikt nie będzie liczył 2020 roku do średniej. Dla tego typu spółek, na tym etapie rozwoju P/E wynoszące 15 to raczej minimum. Tylko czy założenia dotyczące sprzedaży nie są zbyt optymistyczne?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 656
Wysłane: 15 lutego 2021 23:20:11 przy kursie: 85,00 zł
To co zrobi rynek to zupełnie inna sprawa. Ja szukam wartości fundamentalnej. Owszem założenia mogą być optymistyczne, bo mnożniki... Najlepsza premiera w ostatnim czasie miała raptem ten mnożnik równy 2, a nie 3 Ale nie znam lepszej metody na obecną chwilę, która da się uzasadnić liczbowo, a nie pełnym subiektywnym założeniem. Rynek też wydaje się im nie ufać. Ale to dobrze, w razie failu straty będą mniej dotkliwe.
Edytowany: 15 lutego 2021 23:23

jqn
jqn PREMIUM
32
Dołączył: 2010-10-16
Wpisów: 472
Wysłane: 16 lutego 2021 08:17:51 przy kursie: 85,00 zł
007 napisał(a):
Jeżeli wynik będzie zbliżony do tego z wyliczeń Antyteresy, to przy tym „ssaniu” na gamedev nikt nie będzie liczył 2020 roku do średniej. Dla tego typu spółek, na tym etapie rozwoju P/E wynoszące 15 to raczej minimum. Tylko czy założenia dotyczące sprzedaży nie są zbyt optymistyczne?

Otóż to - wyceniając PDG na C/Z ok. 15-20, nawet obniżając szacunki sprzedażowe @anty-teresy, jest tu spore pole do wzrostów CAP. Odnośnie trybu Open CoOp, Prezes Wyszyński w ostatniej prezentacji inwestorskiej wspominał rozważanie wprowadzenia tego trybu do gier jeszcze przed ukończeniem projektu - jeżeli full release OM będzie w 4Q 2021 lub 1Q 2022, to są na to szanse.

Wielką niewiadomą jest też tytuł CEO Slayer, który ma rzekomo największy budżet spośród całego portfolio gier. Pytałem o status prac Spółkę, oto odpowiedź:

Cytat:
Prace preprodukcyjne gry CEO Slayer trwają od sierpnia 2020, to ambitny projekt, zostanie pokazany w optymalnym marketingowo momencie.


Odnośnie zwrotu kosztów Rover Mechanic Simulator, również o to pytałem:
Cytat:
Informacje publikowane są zgodnie z przyjętą polityką informacyjną. Natomiast Rover Mechanic Simulator był wydany w trybie Early Access w lutym 2020 i koszty produkcji zwrócił do końca Q1 2020.
To be a rock and not to roll

jqn
jqn PREMIUM
32
Dołączył: 2010-10-16
Wpisów: 472
Wysłane: 18 lutego 2021 10:56:39 przy kursie: 95,80 zł
www.fxmag.pl/artykul/pyramid-g...

Cytat:
Wśród tytułów, które przygotowujemy są produkcje, nawiązujące do eksploracji kosmosu, dlatego nie mogliśmy przejść obojętnie obok tak ważnego wydarzenia jak misja międzyplanetarna NASA, na której pokładzie znajduje się łazik Perseverance. To kolejny pojazd, który dodaliśmy do naszej autorskiej gry. Łazik powstał od zera na podstawie dostępnej dokumentacji technicznej agencji kosmicznej NASA oraz dzięki współpracy z jednym z konstruktorów łazika, który już jakiś czas temu nawiązał z nami kontakt. Jako jeden z fanów naszej gry zaproponował jej wzbogacenie swoją wiedzą, co w pozwoliło nam możliwe wiarygodnie odwzorować budowę tego sprzętu. Nad przygotowaniem modelu pracowało kilku grafików przez okres sześciu miesięcy, a programiści i testerzy zadbali o dodanie dodatkowych godzin rozgrywki. Mamy nadzieję, że dodatek spodoba się graczom i miłośnikom kosmosu – mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games SA.
To be a rock and not to roll

Grzechos
1
Dołączył: 2020-05-16
Wpisów: 4
Wysłane: 18 lutego 2021 18:18:08 przy kursie: 95,80 zł
Utnapisztim napisał(a):
Grzechos napisał(a):

Wiemy jak coop wpłynął na sprzedaż Green Hell.
Fakt, OM to nie typowy surwiwal, choć kolejny projekt CRJ -Chimera (też ma mieć tryb coop) - nasuwa mi bezpośrednie skojarzenie z OM, tylko PDG jest ze swoim projektem dużo bardziej zaawansowane.

Chyba żartujesz, CRJ ma działajace i sprawdzone rozwiązania trybu kooperacji a PDG dopiero od kilku miesięcy sobie nad tym dłubie.


Etap produkcji
- CRJ/Chimera - projekt rozpoczęty w 2020, zaawansowana preprodukcja, w raporcie za 4kwartał 2020 podają że Prace nad nową grą powinny potrwać około 2 do 3 lat
Powszechnie wiadomym jest że rozwiązania dot. coopa z Green Hell będą wykorzystane/wdrożone w kolejnych projektach.
- PG/Occupy Mars - prolog pojawił się w sierpniu 2020, early access planowany na 2021.

Zatem porównując etap produkcji można stwierdzić że Occupy Mars jest na bardziej zaawansowanym etapie produkcji. W cytowanym wcześniejszym wpisie nie było porównania trybów coop. Niewątpliwie Chimera to większy projekt i nikt nie kwestionuje jakości i zaawansowania coopa GH.

Tematyka uznana przez CRJ za perspektywiczną pod kolejny projekt jest podobna w obu grach.
Pyramid Games to pasjonaci kosmosu, o czym świadczy m.in. ich wydana pod koniec 2020 gra Rover Mechanic Simulator i są na czasie - bo dziś ma się pojawić do niej DLC Perseverance - w dniu lądowania łazika NASA Perseverance na Marsie, co pewnie przyciągnie niemałe zainteresowanie.

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 18 lutego 2021 18:51:58 przy kursie: 95,80 zł
Obie gry będą miały premiery swoich pełnych wersji w 2022 (być może OM wyjdzie trochę wcześniej) i dla sprzedaży obu kluczowy będzie tryb coop - tą rzecz akurat CRJ ma już dopracowaną.

Tak przy okazji, dziś miała premierę early access gra Rustler innej spółki z grupy kapitałowej Playway, mająca wishlistę w okolicach 100k (prawdopodobnie ponad to, czyli jakieś 60-70 % tego co ma wishlista OM). I to jest jakaś żenująca katastrofa. Ku przestrodze - niestety kolejny raz potwierdza się że jakość wishlist w grupie Playway jest oględnie mówiąc nienajlepsza.
Edytowany: 18 lutego 2021 19:06

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 18 lutego 2021 19:08:09 przy kursie: 95,80 zł
Ale jakie opinie ma Rustler a w jakie celuje OM? Pyramid pare razy zaznaczał ze przesuwa premierę OM żeby mieć pewność średniej ocen powyżej 80% od samego startu early acccess.

Rustler wystartował z 60-65% i to jest nokaut na starcie. Nic tu wishlista nie pomoże jak gra zaczyna od 60+ %. Teraz są takie czasy ze 80% to absolutne minimum żeby wishlista zaczęła się realizować
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 18 lutego 2021 19:15


Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 18 lutego 2021 19:21:53 przy kursie: 95,80 zł
Celować w ponad 80% to sobie mogą. Prolog Rustlera miał oceny 77%, Prolog OM 78% (a ledwie 70% za ostatnie 30 dni). wave

Wczoraj w early acces wyszła inna polska gra Hellish Quart, oceny rewelacyjne 95%, wishlista zbliżona do Rustlera i tak samo nawet jednego dnia na pierwszej stronie steam się nie utrzymała. Wiec raczej nie w notach leży problem tylko generalnie w niskiej jakości obecnych wishlist budowanych najrózniejszymi sposobami. To samo było widoczne przy premierze Ghostrunera - mostrualna wishlista, świetne noty a sprzedaż mimo wszystko znacznie poniżej oczekiwań, jakby wishlista to było 1/3 tego co w rzeczywistości.
Edytowany: 18 lutego 2021 19:28

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 18 lutego 2021 19:27:54 przy kursie: 95,80 zł
Zgadza się i dlatego pełny early access OM ma wyjść dopiero jak wewnętrzne i zewnętrzne testy dadzą firmie pewność 80% na start, była o tym pare razy mowa.

Inna sprawa to najzwyczajniej w świecie tematyka - PDG ma mega trafiony temat związany z ogromnym hypem ostatnich lat czy dyskusją i pierwszymi krokami w kolonizacji Marsa. Rustler .... to po prostu jezdna z wielu gier
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 18 lutego 2021 19:29

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 18 lutego 2021 19:44:44 przy kursie: 95,80 zł
Cytat:
Inna sprawa to najzwyczajniej w świecie tematyka - PDG ma mega trafiony temat związany z ogromnym hypem ostatnich lat czy dyskusją i pierwszymi krokami w kolonizacji Marsa.

No teraz już zupełnie argumentujesz jak na wątku jujubie przed premierą COVID: the outbreak. A rzeczywistość niestety wyglada tak, że o ile jeszcze w 2018 w kwartale premierowym sprzedawało się 3-4 x wishlista (i to nie zawsze, bo np. Frostpunkowi się to nie udało, nie było nawet blisko) to teraz nieosiagalne jest skonwertowanie w kwartał choćby jednokrotności WL i to przy pełnej premierze i świetnych notach (a wiadomo że w early acces jest jeszcze trudniej). I z roku na rok jest coraz gorzej, wishlisty utraciły swoją wartość prognostyczną przyszłej sprzedaży, a inwestorzy na kolejnych spółkach boleśnie sie o tym przekonują (tzn. konkretnie ci którzy nie sprzedali swoich akcji przed premierą).
Edytowany: 18 lutego 2021 19:52

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 19 lutego 2021 00:12:52 przy kursie: 95,80 zł
@utnapisztim Eee jeśli kolega nie ogarnia różnicy jakości między tymi dwoma programami i tymi dwoma firmami to po prostu brzmisz strasznie niepoważnie dla mnie. W Juju i tak warto było zainwestować bo nawet pomimo nieudanej premiery dała dobrą stopę zwrotu od dołka. Tylko przy ich tragicznym marketingu trzeba było znikać z niej
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 19 lutego 2021 00:17

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 19 lutego 2021 06:39:04 przy kursie: 95,80 zł
No ale przecież twoim zdaniem COVID to była bardzo udana gra, nieudany to był Drift21 blackeye
Scarry napisał(a):

ta gra nie jest crapem. Jest porządnie zrobiona, solidnie wygląda, animacje i cała warstwa wizualizacji jest OK i do tego całkiem przyjemnie się w nią gra. Jest porządnym produktem, który będzie sprzedawał się długo, tylko że niestety słabo, chyba że druga fala, przez dużo bardzo dobrych opinii uruchomi wyższą sprzedaż (co ciągle jest możliwe, bo pojawiające się opinie są praktycznie tylko bardzo pozytywne). Porównywanie jej do kompletnie niedorobionej gry, jak np Drift19-20-21 jest nieporozumieniem (mimo że ten miał dużo lepszą premierę)


A dobrą stopę zwrotu od dołka w zeszłym roku dała każda inna równie daremna spółka, a dobre spółki nawet dużo lepszą niż jujub puke_l
Edytowany: 19 lutego 2021 06:46

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 19 lutego 2021 09:03:37 przy kursie: 94,30 zł
@Utnapisztim
nigdy nie inwestowalem w Juju pod Covid tylko pod Dark Moon, a że ten się nawinął to ok. Był ok, tylko trafił na spółkę z fatalnymi umiejętnościami marketingowymi. Miałem nadzieję na obiecywany przez JJB przełom w ich polityce i podejściu, nic z tego jednak nie stało się faktem. Zgarnąłem więc te "nędzne" 100% w 2 czy 3 miesiace i sobie poszedłem dalej. Przypomnę koledze ze próbowałeś bronić beznadziejnego Bloobera i Medium, co jest dopiero niezłym kuriozum.

No i generalnie piszesz mnóstwo niepoważnych rzeczy w swoich postach, mieszasz firmy, produkty, tylko żeby pasowały ci do wymyślonej tezy. Porównujesz nieporównywalne rzeczy i wyciagasz z nich nieuprawnione wnioski. Słaba WL Rustlera nie musi mieć żadnego przełożenia na wishlistę OM, ale już stworzyłeś całą teorię. Ponieważ zwracam Ci uwagę, to przyczepiasz się jakieś mojej zupełnie innej inwestycji. Jakie to nędzne. puke_l A w ryzykowne spółki to się wkłada parę procent kapitału i wtedy ryzykuj sobie co chcesz jak chcesz.

(swoją drogą nie pamiętam kiedy na giełdzie straciłem na inwestycjach w spółki growe, a nigdy nie sprzedaję akcji przed premierami - czyli robię dokładnie odwrotnie niz ty a mimo to nie mam problemu z zarabianiem, wszystko jest kwestią spokojnej głowy i wejścia w odpowiednim momencie)


tak wracając do tematu: obok fatalnie przygotowanej premiery Rustlera, nie przeprowadzono rzetelnych testów dających bazę do wymiany dużej WL na zakupy. Sam WR bez WL z kolei nic nie znaczy. W przypadku Pyramid Games nie ma tego zagrożenia bo spółka od paru miesięcy przygotowywuje OM na to żeby pierwsze wpadające oceny early access striggerowały uruchomienie dużej WL

Druga sprawa to cena - Rustler to mała gierka z oldschoolowym widokiem w wersji "early access", rzucona cena mogła być niezłą zaporą. OM to zupełnie inny produkt, nie ma tego oldschoolowego ciągu (tak naprawdę uzasadnianego łatwością i taniością produkcji w grafice 2.5 D), nie udaje fajnego przyjaciela sprzed 15 lat. Jest sandboxem 3D skierowanym do fanów technologii i kolonizacji Marsa.

- WL skierowana do ludzi z konkretnymi zainteresowani - ma absolutnie niebanalną tematykę
- firma pracuje nad startem z możliwie maksymalną gwarancją wysokiego WR
- nie dają się przycisnąć terminom, zachowują zimne nerwy. Czego wszystkim życzę.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 19 lutego 2021 09:23

kojo
kojo PREMIUM
20
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 153
Wysłane: 19 lutego 2021 10:02:28 przy kursie: 94,30 zł
Ja dodam, że dodatkowo docelowa jakość OM musi spełnić dosyć rygorystyczne wymogi Asusa czy Steelseries, aby produkt został przez nich wypromowany. To, prócz marketingu, niewątpliwie dodatkowa wartość dodana płynąca z tychże umów.

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 19 lutego 2021 10:43:24 przy kursie: 94,30 zł
Scarry napisał(a):
@Utnapisztim
nigdy nie inwestowalem w Juju pod Covid tylko pod Dark Moon, a że ten się nawinął to ok. Był ok, tylko trafił na spółkę z fatalnymi umiejętnościami marketingowymi. Miałem nadzieję na obiecywany przez JJB przełom w ich polityce i podejściu, nic z tego jednak nie stało się faktem. Zgarnąłem więc te "nędzne" 100% w 2 czy 3 miesiace i sobie poszedłem dalej. Przypomnę koledze ze próbowałeś bronić beznadziejnego Bloobera i Medium, co jest dopiero niezłym kuriozum.

No i generalnie piszesz mnóstwo niepoważnych rzeczy w swoich postach, mieszasz firmy, produkty, tylko żeby pasowały ci do wymyślonej tezy. Porównujesz nieporównywalne rzeczy i wyciagasz z nich nieuprawnione wnioski. Słaba WL Rustlera nie musi mieć żadnego przełożenia na wishlistę OM, ale już stworzyłeś całą teorię. Ponieważ zwracam Ci uwagę, to przyczepiasz się jakieś mojej zupełnie innej inwestycji. Jakie to nędzne. puke_l A w ryzykowne spółki to się wkłada parę procent kapitału i wtedy ryzykuj sobie co chcesz jak chcesz.

(swoją drogą nie pamiętam kiedy na giełdzie straciłem na inwestycjach w spółki growe, a nigdy nie sprzedaję akcji przed premierami - czyli robię dokładnie odwrotnie niz ty a mimo to nie mam problemu z zarabianiem, wszystko jest kwestią spokojnej głowy i wejścia w odpowiednim momencie)


tak wracając do tematu: obok fatalnie przygotowanej premiery Rustlera, nie przeprowadzono rzetelnych testów dających bazę do wymiany dużej WL na zakupy. Sam WR bez WL z kolei nic nie znaczy. W przypadku Pyramid Games nie ma tego zagrożenia bo spółka od paru miesięcy przygotowywuje OM na to żeby pierwsze wpadające oceny early access striggerowały uruchomienie dużej WL

Druga sprawa to cena - Rustler to mała gierka z oldschoolowym widokiem w wersji "early access", rzucona cena mogła być niezłą zaporą. OM to zupełnie inny produkt, nie ma tego oldschoolowego ciągu (tak naprawdę uzasadnianego łatwością i taniością produkcji w grafice 2.5 D), nie udaje fajnego przyjaciela sprzed 15 lat. Jest sandboxem 3D skierowanym do fanów technologii i kolonizacji Marsa.

- WL skierowana do ludzi z konkretnymi zainteresowani - ma absolutnie niebanalną tematykę
- firma pracuje nad startem z możliwie maksymalną gwarancją wysokiego WR
- nie dają się przycisnąć terminom, zachowują zimne nerwy. Czego wszystkim życzę.


Jujubee to jest spółeczka która od lat robi daremnie niesprzedawalne gierki czego żaden nawet najlepszy marketing i wydawca kompletnie nie zmieni - nie wiem jak można tam było oczekiwać sukcesu.
Dark Moon? Sprawdź które miejsce ma na wishlistach i ile osób w społeczności po ponad roku od ogłoszenia projektu.
Covid: the outbreak zapowiadał się od początku na gniota i wszyscy na forum z góry o tym wiedzieli tylko nie ty.

Medium to świetna gra, obejrzałem kilka godzin gameplaya i nie dziwię się że zebrał takie wysokie noty - klimat, muzyka, grafika na wysokim poziomie. Problemem był tam tylko niebotyczny koszt produkcji, jak na grę w mimo wszystko w niszowym gatunku czyli o z góry ograniczonym potencjale sprzedażowym. Sprytnie ten problem obeszli znajdujac zasobnego klienta.

Teza o praktycznie bezwartościwych obecnie wishlistach nie opiera się tylko na przypadku Rustlera jak próbujesz sugerować tylko podałem też kilka innych konkretnych przykładów z ostaniego czasu. Gry które zbierają świetne noty sprzedają się znacznie poniżej oczekiwań sprzedażowych jakie możnaby wyciągać z wielkości wishlist. Gry zwishlistami 100k w early access nie utrzymują się nawet 1 dnia na pierwszej stronie steam. Nie widzisz tu zagrożenia, nie widzisz że oceny prologu OM miał zbliżone do Rustlera, nie widzisz tego że nawet noty powyżej 90% pomagają sprzedaży tylko w ograniczony sposób? Naprawdę lampka ostrzegawcza się w głowie nie zapala?

Tyle w tym temacie, skończmy już tą dyskusję.

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 19 lutego 2021 11:10:05 przy kursie: 94,30 zł
jako że napisałeś znowu dużo rzeczy z którymi kompletnie się nie zgadzam, i konczysz tekstem "kończmy tą dyskusję" to nie wiem jak sie zachować - udawać ze mam tolerować posty w których tak naciągasz rzeczywistość ? Medium nie jest świetną grą i ani zainteresowanie na Steam tego nie potwierdza ani to co widziałem (o tak tak - wiem o xboxie ) - znowu naciągasz rzeczywistość pod wydumane pomysły. puke_l Zainteresowanie graczy na Steam "The Medium" jest śmiesznie małe, jak na tak drogą grę ilości aktywnych graczy sa po prostu szokująco niskie.

Jujubee wcale nie było aż tak daremną spółeczką a nasz szacowny Starward w osobie jego CEO w pierwszych wywiadach i zapytaniach o cenę nawet podał ją za przykład zbliżonej kapitalizacji przy pierwszych wycenach Starwarda (do wyceny Jujubee przed premierą Kurska). Też się pewnie nie znają że sie porównali do ówczesnego Jujubee.

dalej ciagniesz naciąganą teorię opartą na porażce Rustlera - gry z przestarzała grafiką 2.5D, grającej na jakichś oldschoolowych przebłyskach sentymentu wśród graczy, wycenionej drogo za niezbyt duży content, startująca z niskimi ocenami ogólnymi ma być punktem odniesienia do kompletnie innego produktu, który z GameOps/Rustlerem łączy tylko Playway.

GTA II miał premierę w 1999 roku, Rustler spóźnił się 22 lata. Occupy Mars startuje w latach maksymalnego hype na klimaty lądowania/kolonizacji Marsa, grafikę ma w stylistyce jakiej od takiego produktu możemy oczekiwać, nie udaje żadnego old-schoolowego klimatu, jest ciekawym połączeniem relatywnie wysokiego zainteresowania technikaliami bazy/pojazdów marsjańskich z survivalem. Podsumowując: Nie uważam że jakkolwiek wishlistę i los sprzedaży GameOps/Rustlera można przenosić do Pyramid Games/Occupy Mars. Produktu są tak różne że nie widzę sensu szukania korelacji.

A jeszcze jedna rzecz Rustler wyszedł w poziomie niedopracowania wręcz okropnym, nie ma coopa i zdaje się nigdy mieć nie będzie. A cena jest jak każdy widzi. OM nie ma coopa na start, ale dostanie go później, więc kupując EA OM-a wiemy że będzie coop.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 19 lutego 2021 11:31

mrk
20
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 956
Wysłane: 19 lutego 2021 12:50:24 przy kursie: 94,30 zł
Korzystając z ożywienia dyskusji na wątku to jak zapatrujecie się na sam gameplay gry?

Z komentarzy do prologu widzę, że sporo negatywów jest uzasadniona w ten sposób, że gra jest mocno techniczna, powolna i trudna. Dużo dłubania i mozolnej pracy. Pytanie czy gra nie stawia za bardzo na realizm kosztem płynności rozgrywki. Taka formuła na ma też swoich zwolenników, ale co pewnie więcej osób może zniechęcić i ograniczyć potencjalny rynek.

Trochę jak z Rover Mechanic (oczywiście przy zachowaniu proporcji budżetów/skali obydwu tych gier), czyli realistyczna, dobra technicznie, ale przede wszystkim dla pasjonatów.
Edytowany: 19 lutego 2021 12:52

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,860 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,55% +33 710,63 zł 53 710,63 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło