193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
19 lutego 2021 14:07:44
przy kursie: 94,30 zł
@mrk
OM takie miało być od początku, Pyramid zakłada że fascynatów, frekaów, wszelkich ludzi zainteresowanych dłubaniem przy bazach/pojazdach/urządzeniach takiej bazy na Marsie (no i eksploracją okolicy), będzie na tyle dużo że to ma sens. Gra jest wyspecjalizowana i taka zawsze miała być, kupowaliśmy akcje (ci co kupowali) wiedząc że to nie jest gra dla przeciętnego zjadacza hamburgerów i nigdy nie będzie. Może ogranicza to potencjalny rynek, ale z drugiej strony jeśli gra zdobędzie uznanie, to jest specyficzna "elitarność" może przełożyć się właśnie na większe zainteresowanie, bo praktycznie nie ma konkurencji. Choć z tego co wiemy to Pyramid razem z Playway-em uznali że gra jednak po wyjściu prologu, jest za trudna trochę, i zbyt wyspecjalizowana i teraz pracują nad balansem fun vs poziom trudności. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 19 lutego 2021 14:09
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
19 lutego 2021 18:52:20
przy kursie: 94,30 zł
Cytat:Teza o praktycznie bezwartościwych obecnie wishlistach nie opiera się tylko na przypadku Rustlera jak próbujesz sugerować tylko podałem też kilka innych konkretnych przykładów z ostaniego czasu. Gry które zbierają świetne noty sprzedają się znacznie poniżej oczekiwań sprzedażowych jakie możnaby wyciągać z wielkości wishlist. Gry zwishlistami 100k w early access nie utrzymują się nawet 1 dnia na pierwszej stronie steam. Nie widzisz tu zagrożenia, nie widzisz że oceny prologu OM miał zbliżone do Rustlera, nie widzisz tego że nawet noty powyżej 90% pomagają sprzedaży tylko w ograniczony sposób? Naprawdę lampka ostrzegawcza się w głowie nie zapala? Rustler o ile pamiętam był na około 65 WL. Oceny ma słabe, więc co ma napędzać sprzedaż. Z pustego to i Salomon itd. Hellish Quart był około 75 miejsca na WL (czy to WL około 100 k? - raczej mniej). Oceny ma rewelacyjne 95% pozytywnych. Moim zdaniem ta gierka, nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Zdaje się że na Top S pnie się w górę. Na moje oko nie ma złotej reguły, jeżeli chodzi o przełożenie WL na sprzedaż. Pewno Ameryki nie odkryłem.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
19 lutego 2021 21:39:20
przy kursie: 94,30 zł
Gra z 82 miejsca Elder Souls ma 93k Gra z 72 miejsca miała w lipcu 2020 (!) 112k Jaką WL mogła mieć gra z 75 miejsca? Na pewno około 100k tylko czy było to bardziej 99k czy bardziej 110-120k? Raczej to drugie.
Ghostrunner WL 700k, sprzedaż w premierowym kwartale 500k. Porównując z Frostpunkiem z 2018, który i tak miał stosunkowo słabą jak na tamten okres konwersję bo przy WL 370k miał sprzedaż 700k w kwartale premiery wychodzi prawie 3-krotnie gorsza jakość wishlisty GR.
Przy early acces mozna spodziewać się że te wskaźniki konwersji bedą jeszcze gorsze bo spora część graczy nie kupuje gier w EA. W 2018 Green Hell wychodząc w early access przy WL ok. 90k wisiał tydzień na pierwszej stronie steam, teraz gry z większymi wishlistami nawet 1 dnia się nie utrzymują w top25. Poczekamy na wyniki sprzedażowe tegorocznych premier spółek z grupy Playway i jestem pewien, że one potwierdzą powszechność tego smutnego zjawiska pompowania mało wartosciowych wishlist.
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
20 lutego 2021 19:23:30
przy kursie: 94,30 zł
Prawdę powiedziawszy nie wiem o co bijesz pianę. Chcesz aby gra z 75 miejsca miała 105k czy 95k. Ok. Mnie to rybka.
Ja tylko twierdzę, że jakość WL jest związana z jakością gry.
Jedni pompują WL inni nie.
Wyjątki od reguły się zdarzają vide GH. W mojej ocenie to dość tendencyjny przykład na udowodnienie tezy jaka lansujesz.
Podany przykład gry z lipca 2020 r. i jej WL dziś niewiele oznacza. Tj dalej nie wiemy jakie miała gra z 75 na WL.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
22 lutego 2021 07:16:26
przy kursie: 94,30 zł
Jest komunikat sprzedażowy GameOps, sprzedaż po 3 dniach 6,5k (playtracker pokazuje 19k, no chyba aż tylu zwrotów nie było?), wishlista obecnie 119k (czyli przed premierą musiała być wyraźnie niższa, pewnie w okolicach 105-110k). Stopień konwersji wishlisty dramatycznie niski.
Hellish Quart radzie sobie dużo lepiej, obecnie 900 komentarzy, 95% pozytywnych, może pochwalą się wielkością sprzedaży, playtracker pokazuje 9k, raczej to zaniżona wartość, musiało się sprzedać kilkakrotnie więcej niż Rustlera (premiera półtora dnia wcześniej i lepsze miejsca w rankingu przy niższej cenie gry). Niewątpliwie noty i jakość gry mają kapitalne znaczenie dla sprzedaży także w early access.
Edytowany: 22 lutego 2021 07:27
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
22 lutego 2021 11:06:02
przy kursie: 92,89 zł
Dziś prezes DrowDiatance wrzucił na TT e-maila z ofertą kupna WL do gry. Takie rzeczy się dzieją, co z resztą widać choćby po rozbieżnościach wielkości WL i społeczności. Na poziom konwersji WL na sprzedaż wpływ poza wielkością ma co najmniej jeszczejakość i cena.
|
|
28 Dołączył: 2020-08-22 Wpisów: 51
Wysłane:
22 lutego 2021 18:19:28
przy kursie: 92,89 zł
Możliwość kupowania wishlist to tajemnica poliszynela. Niestety ostatnio zjawisko się nasila, chociaż nie generowałbym i sądzę że większość devów/wydawców nie korzysta z takich ofert. W temacie "konwersji" (piszę w cudzysłowie, bo my znamy co najwyżej ogólne liczby WL i sprzedaży, a nie jak się konwertuje wishlista naprawdę) dodałbym jeszcze jedną rzecz: przeliczniki WL/sprzedaż mogą pozornie ułatwiać analizę, natomiast wg mnie warto się zastanowić skąd te statystyki się wzięły. Najczęściej jest to średnia z na podstawie danych wybranych tytułów np. House Flipper, Car Mechanic Simulator, Frostpunk itd. Jaka jest cecha wspólna tych tytułów? Wszystkie z nich odniosły sukces sprzedażowy. A więc statystyka jest z góry skażona błędem doboru niereprezentatywnej próby. Rozstrzał przełożenia WL na sprzedaż jest ogromny. Przykład: badanie na podstawie anonimowej ankiety kilkudziesięciu tytułów indie: Cytat: What conclusions do I draw from this data set? The main one is that wishlists alone don’t cut it, and total Steam wishlist numbers at launch can be pretty misleading to predict success - way more so that I realized. Wishlisty dalej mogą być przydatne inwestorom, ale jako dodatek, albo punkt zaczepienia do dalszej analizy, przy czym trzeba też zbadać jakość wishlisty (czy nie została zrobiona na pojedynczych wystrzałach, czy wzrosty korelują z działaniami marketingowymi, czy są organiczne przyrosty w dniach gdy nie ma komunikacji, sprawdzić czy nie ma oznak sztucznego podbijania).
Edytowany: 22 lutego 2021 18:21
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
22 lutego 2021 18:32:43
przy kursie: 92,89 zł
Te 100000 wishlist za 1500$ to zdaje się pomyłka, ewidentnie chodzi raczej o 10000, tak jak napisane jest na początku tej "biznesowej oferty", czyli zgodnie ze stałą stawką 150$ za 1000WL. Wielkość społeczności też niekoniecznie pomoże w szacowaniu potencjału sprzedażowego, przypomnę że Drift21 miał w momencie premiery EA 23k społeczności czyli prawie 1/4 tego co Frostpunk. - ciekawe skąd się aż tyle wzięło.
Edytowany: 22 lutego 2021 18:36
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
22 lutego 2021 18:34:48
przy kursie: 92,89 zł
Wishlista daje początkowy peak, a co będzie dalej zależy już od tego czy gra jest dobra, czy nie. Tylko tyle i aż tyle.
|
|
PREMIUM
38 Dołączył: 2009-02-19 Wpisów: 2 393
Wysłane:
22 lutego 2021 19:18:06
przy kursie: 92,89 zł
Ale nie od dziś znana jest strategia marketingowa "za tłumem". Kup to czy tamto, bo inni kupili. A także: podoba ci się to czy tamto, bo innym się podoba (więc kupisz). Jako konsumenci reaguejmy na to nawet jeśli rzeczywisty produkt to badziewie.
|
|
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
26 lutego 2021 09:07:18
przy kursie: 89,48 zł
Tymczasem Valheim sprzedane 4 miliony kopii  Breathedge też się dobrze przyjął. Jestem bardzo ciekaw debiutu Occupy Mars... To be a rock and not to roll
|
|
19 Dołączył: 2019-01-27 Wpisów: 162
Wysłane:
26 lutego 2021 12:36:49
przy kursie: 89,48 zł
Popularność Valheim to pokłosie serialu Wikingowie. Niestet popularność kolonizacji marsa jest o woele mniejsza.
|
|
19 Dołączył: 2019-01-27 Wpisów: 162
Wysłane:
3 marca 2021 09:31:48
przy kursie: 77,99 zł
Skąd taki zjazd na cenie akcji? Nie przypominam sobie żadnego istotnego info, coś przegapiłem?
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
3 marca 2021 09:50:43
przy kursie: 77,99 zł
Brak żadnych oficjalnych informacji - pewnie niektórym się cierpliwość się kończy, bo premiery EA zarówno Dinosaur Fossil Hunter jak i Occupy Mars miały być w Q1 2021, a na razie brak jakichkolwiek informacji na ten temat. Na oficjalnym Discordzie Pyramid pisał, że "will inform soon" nt. aktualnego ETA Occupy Mars. To be a rock and not to roll
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
3 marca 2021 09:57:57
przy kursie: 77,99 zł
Pewno wyceniają program motywacyjny i wychodzi spora strata za 2020 r.
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
4 marca 2021 11:01:38
przy kursie: 76,30 zł
Scarry napisał(a):@mrk
OM takie miało być od początku, Pyramid zakłada że fascynatów, frekaów, wszelkich ludzi zainteresowanych dłubaniem przy bazach/pojazdach/urządzeniach takiej bazy na Marsie (no i eksploracją okolicy), będzie na tyle dużo że to ma sens. Gra jest wyspecjalizowana i taka zawsze miała być, kupowaliśmy akcje (ci co kupowali) wiedząc że to nie jest gra dla przeciętnego zjadacza hamburgerów i nigdy nie będzie. Może ogranicza to potencjalny rynek, ale z drugiej strony jeśli gra zdobędzie uznanie, to jest specyficzna "elitarność" może przełożyć się właśnie na większe zainteresowanie, bo praktycznie nie ma konkurencji.
Choć z tego co wiemy to Pyramid razem z Playway-em uznali że gra jednak po wyjściu prologu, jest za trudna trochę, i zbyt wyspecjalizowana i teraz pracują nad balansem fun vs poziom trudności. Odnośnie tego co napisałeś @Scarry, wypowiedź Pyramid: Cytat:Of course in the full game you will be able to choose your difficulty level, starting conditions, how fast your parameters deplete etc. so there's still plenty of variety. As for buildings - we'll see, we can expand the game in many directions after EA release - if community is willing. To be a rock and not to roll
Edytowany: 4 marca 2021 11:01
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
4 marca 2021 16:12:16
przy kursie: 76,30 zł
I świeże aktualności inwestorskie Q1 2021: www.youtube.com/watch?v=L1RerJ...Potwierdzono plan wdrożenia trybu kooperacji do Occupy Mars To be a rock and not to roll
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
6 marca 2021 14:21:24
przy kursie: 76,01 zł
Podrzucam jeszcze raz tabelkę z założeniami wolumenów i przyszłych wyników, ale tym razem na mnożnikach podawanych przez prezesa Klabatera:
 kliknij, aby powiększyćPowyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
6 marca 2021 14:46:23
przy kursie: 76,01 zł
Mnożniki podane przez prezesa Klabatera sprawdzają się na grach klabatera, jakoś taki CRJ poda swoje wyniki i wychodzą zupełnie inne mnożniki. Niech Klabater zrobi duży sukces i wtedy od tego produktu zobaczymy jakie będzie miał mnożniki. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
6 marca 2021 15:10:46
przy kursie: 76,01 zł
Cytat:Podrzucam jeszcze raz tabelkę z założeniami wolumenów i przyszłych wyników, ale tym razem na mnożnikach podawanych przez prezesa Klabatera: Z ciekawości zapytam czy te tabele uwzgledniają niezbędną korektę prognozy wolumenów wynikającą z wydania gry w trybie early access (co implikuje poziom sprzedaży dużo niższy niż przy premierze pełnej wersji gry) czy ten czynnik został pominięty?
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.