PARTNER SERWISU
ylvmwnpq
Maciek1981
0
Dołączył: 2009-06-05
Wpisów: 469
Wysłane: 18 grudnia 2009 09:35:41 przy kursie: 3,15 zł
pierwsza spółka kolejowa no i ładny start
Edytowany: 18 grudnia 2009 09:52

martinezo
0
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 498
Wysłane: 22 kwietnia 2010 12:47:01 przy kursie: 4,25 zł
www.parkiet.com/artykul/920040...

Cytat:
PCC Intermodal, zajmujący się transportem kontenerów, chce przeznaczyć w tym roku 40 mln zł na inwestycje. Większość pieniędzy pójdzie na budowę terminalu przeładunkowego w Kutnie, który ma być oddany do użytku w grudniu.


Czy taka spółka, jeśli się jeszcze bardziej rozwinie, mogła by być jakimś "barometrem koniunktury"? Tzn. jednym z wielu. Jeśli przychody z przewozu kontenerów by wzrastały, to ok. Jak z kwartału na kwartał malały, to czerwona lampka. Co myślicie? Dobra teoria? Należało by na to patrzeć w połączeniu z Baltic Dry Index.

Powoli do celu

janinho
0
Dołączył: 2010-06-25
Wpisów: 86
Wysłane: 5 sierpnia 2010 23:44:55 przy kursie: 5,80 zł
Moim zdaniem to bardzo ciekawa spółka. Transport intermodalny w Polsce ciągle kuleje a ostatnio nawet zostały zniesione pewne preferencje dla tego rodzajutransportu jednak ma przed sobą przyszłość. UE lansuje intermodalny ze względu m.in. na ekologie więc i nasz rząd wkrótce się za to weźmie.
PCC mocno inwestuje więc będą się stale rozwijać i kurs z pewnością będzie rósł.


diR
diR
1
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 991
Wysłane: 27 lutego 2013 08:41:01 przy kursie: 1,61 zł
" kurs z pewnością będzie rósł. " - fajnie się czyta takie posty z perspektywy czasu.. wave
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 września 2013 19:11:49 przy kursie: 1,10 zł
PCC Intermodal jak sama nazwa wskazuje działa w branży TSL, w szczególności w transporcie intermodalnym i spedycji. Jeśli ktoś miałby wątpliwości czym jest transport intermodalny to wyjaśniam, że to taka gałąź w której przewóz ładunku odbywa się co najmniej dwoma środkami transportu(morskiego, kolejowego, drogowego), a zlecenie klienta jest obsługiwane przez jedną jednostkę, która bierze na siebie skoordynowanie czasu i miejsc przeładunków.

Taką właśnie rolę pełni PCC Intermodal, które posiada własne terminale kontenerowe w Brzegu Dolnym, Gliwicach, Kutnie, Frankfurcie, a świadczy usługi także pomiędzy terminalami morskimi w Gdańsku, Gdyni, Hamburgu, czy Rotterdamie.

Oczywiście to nie tak, że te porty należą do spółki, podobnie jak morskie terminale przeładunkowe, czy także kursujące na trasach pojazdy kolejowe. Spółka pomimo tego, że oferuje kompleksową obsługę przewozu, to realizuje transport de facto przez podwykonawców, co dokładnie widać w strukturze kosztów rodzajowych, gdzie koszty usług obcych stanowią 87% wszystkich kosztów w roku 2012 czy 89% rok wcześniej. W ten sposób płynnie przeszliśmy do wyników. Na poniższym wykresie zamieściłem najważniejsze pozycje wynikowe na przestrzeni czasu:

kliknij, aby powiększyć


Jak widać w 2011 a także na początku 2012r. dynamicznie rosły przychody spółki. Problem w tym, że jeszcze szybciej zaczęły rosnąć koszty. W pierwszym kwartale 2012 spółka utraciła rentowność już na najwyższym poziomie rachunku wyników. Taki rozwój wypadków zarząd spółki tłumaczył zwiększoną konkurencją i utratą marż. Faktycznie chyba właśnie tak było, bo jeśli za koszt zmienny sprzedaży uznamy koszty usług obcych, to w 2012r marża spadła do 6% z raportowanych rok wcześniej 12%. Poza tym oczywiście wzrosły także koszty stałe(amortyzacja, materiały i energia oraz płace), co należy wiązać z terminalem w Kutnie.

Od drugiej połowy roku 2012 zaczęły także spadać przychody, co ponoć wiązało się ze spowolnieniem gospodarczym. To chyba jednak nie do końca prawda, bo jeśli zerkniemy na index BDI:
http://www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND/chart
To sytuacja w 3Q jakoś dramatycznie się nie pogorszyła.

Skoro już jesteśmy przy BDI to dość zachęcająco wyglądają ostatnie tygodnie i mogą wróżyć dobre wyniki w kolejnym kwartale. Pierwsze półrocze tego roku to spadek przychodów rdr, ale dodani wynik na sprzedaży, a co ważniejsze także dodatni wynik operacyjny. Poprawa rentowności to efekt obniżki kosztów jak pisze w sprawozdaniu Zarzad spółki i to nie tylko kosztów ogólnego zarzadu, ale wydaje się także kosztu stałego sprzedaży. Tutaj znów dobrze się sprawy zapowiadają, bo PKP PLK obniża koszty dostępu do toru.

Ciężko mówić na podstawie historycznych danych o wycenach majątkowych, bo spółka roczny wynik ma ujemny. Kapitalizacja kształtuje się obecnie powyżej wartości księgowej. Rynek wydaje się oczekiwać w tym momencie 8-10M powtarzalnego zysku netto, co daje około 2,5M na kwartał. Najlepszy do tej pory w historii przyniósł jak dotąd jedynie 1,5M, więc oczekiwania leżą w nowych terminalach i zwiększaniu skali działania.

Żeby spółka zrobiła oczekiwany wynik potrzebny jest wzrost zysku brutto ze sprzedaży do 6M kwartalnie przy utrzymaniu kosztów stałych na podobnym poziomie. Taka dynamika to albo wzrost realizowanej marzy o 50%, albo takowy wzrost skali.
Na szybko nawet biorąc pod uwagę wzrost frachtów i obniżkę cen przewozu kolejowego chyba będzie ciężko, a jeśli nawet to jest to dopiero uzasadnienie do obecnej kapitalizacji, a my przecież myślimy o dalszym wzroście.

W przypadku polepszenia sytuacji gospodarczej w kraju, a także w Europie łatwiej będzie poprawiać wyniki. Pierwszy kroku już zrobiony(poprawa kosztów), natomiast trzeba jeszcze jak wspomniałem efektu skali.






Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 14 września 2013 19:16

polmoney
9
Dołączył: 2009-07-26
Wpisów: 365
Wysłane: 15 września 2013 22:02:36 przy kursie: 1,10 zł
Dziękuję za analizę.

Ze swojej strony dodam, że ta Spółka i inne otrzymają "prezent" ze strony PKP PLK - około 20% obniżkę opłat za dostęp do torów:

Rewolucja na torach - PKP PLK obniża stawki dostępu

Cytat:
PKP PPL mają zawarte umowy z ponad 70 przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi. Dziennie uruchamianych jest blisko 6 500 pociągów. Skutkiem decyzji o obniżce poziomu stawek powinny być m.in. poprawa sytuacji przewoźników, a w konsekwencji ich klientów, wzrost popytu na usługi transportowe, poprawa relacji między transportem drogowym i kolejowym, a także przeniesienie części ruchu towarowego z dróg na kolej. Pośrednio, decyzja ta może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa transportu i ograniczenia liczby wypadków, szczególnie na drogach.

majama
1
Dołączył: 2009-01-12
Wpisów: 1 182
Wysłane: 16 września 2013 19:02:14 przy kursie: 1,10 zł
Cytat:
Ze swojej strony dodam, że ta Spółka i inne otrzymają "prezent" ze strony PKP PLK - około 20% obniżkę opłat za dostęp do torów:


Ciekawy temat, podpytałem osobe z kręgu dyrekcji PLK. Prawdopodobnie ta zniżka to ruch wymuszony przez jakis urząd polski lub europejski. Bo jak dotąd PKP PLK na utrzymaniu torów ma straty, czyli teraz te straty będa większe a są one pokrywane z dotacji budżetowych czyli nas wszystkich podatkami. To chyba znaczy że społeczeństwo dorzuca sie do zyskow firm transportowych.

Nie chce przesądzać czy to dobrze czy źle. Może kierunek jest słuszny, bo ruch kolejowy jest mniej obciążający środowisko, a zuzycie dróg tez kosztuje budżet. Swoją drogą są kraje w których dostęp do torow jest bezpłatny a utrzymanie w całości pokrywane z budżetu (np. Szwecja).

Wniosek z tego mi wychodzi taki że żyjemy w takim systemie który odpowiednimi zarządzeniami kreuje zyski jednych i straty drugich.
To jest gra. Zabawa na pieniądze.

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 16 września 2013 19:49:02 przy kursie: 1,10 zł
Ale to chyba nic nowego od paleolitu. Wprowadzasz kodeks drogowy i już się cieszą producenci znaków. Wprowadzasz obowiązek szkolny - cieszą się producenci podręczników i nauczyciele. I tak dalej, i tak dalej.

polmoney
9
Dołączył: 2009-07-26
Wpisów: 365
Wysłane: 16 września 2013 22:28:28 przy kursie: 1,10 zł
majama napisał(a):


Ciekawy temat, podpytałem osobe z kręgu dyrekcji PLK. Prawdopodobnie ta zniżka to ruch wymuszony przez jakis urząd polski lub europejski.


Dokładnie tak jest, wymusił to Trybunał Sprawiedliwości UE z rygorem natychmiastowej wykonalności.

polmoney
9
Dołączył: 2009-07-26
Wpisów: 365
Wysłane: 7 grudnia 2013 11:17:48 przy kursie: 1,60 zł
Coraz ciekawiej robi się wokoło opłat za dostęp do torów - nie dość że muszą je obniżyć, to jeszcze przewoźnicy mogą dochodzić zwrotów z tytułu zawyżonych stawek w przeszłości.

www.pb.pl/3463099,55618,skarbo...

Cytat:
Przewoźnicy zaczynają składać wnioski o zwrot nadpłat za korzystanie z kolejowej infrastruktury. Gra toczy się o miliardy.

Wykonanie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, dotyczącego polskich stawek dostępu do torów, będzie słono kosztować skarb państwa. Zgodnie z nim PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) musiały obniżyć stawki za korzystanie z torów, należące do najwyższych w Europie. Państwo musi pokryć lukę w ich budżecie, ale na tym nie koniec. Wyrok umożliwia też przewoźnikom dochodzenie roszczeń z tytułu obowiązywania zawyżonych stawek w ostatnich latach. Kolejowi gracze nie zasypiają gruszek w popiele — już składają wnioski o rekompensatę. Według informacji „PB”, na razie zgłosili roszczenia sięgające co najmniej 900 mln zł. To kamyk, który może wywołać lawinę, bo w sumie przewoźnicy mogą podjąć walkę nawet o 13 mld zł.


diR
diR
1
Dołączył: 2009-07-21
Wpisów: 991
Wysłane: 17 grudnia 2013 22:23:32 przy kursie: 1,56 zł
Wyszarpnięcie kasy od SP nie będzie takie proste.

Czy są jakieś prognozy wyników za IV kw. 2013?
Nie nauczysz się pływać - nie wchodząc do wody

polmoney
9
Dołączył: 2009-07-26
Wpisów: 365
Wysłane: 30 grudnia 2013 18:29:51 przy kursie: 1,73 zł
Prognoz Spółka nie publikowała, ale wszystko wskazuje na ożywienie w branży, co w połączeniu z niższymi stawkami opłat powinno przełożyć się na poprawę wyników z kwartału na kwartał.
Brzeg Dolny ma być gotowy w Q4'14, Gliwice chyba jeszcze nie ruszyły.

buehehe
0
Dołączył: 2008-12-11
Wpisów: 1
Wysłane: 22 marca 2014 17:52:13 przy kursie: 2,03 zł
Witam, czy mógłbym prosić kogoś z ekipy SW o omówienie wyników?

polmoney
9
Dołączył: 2009-07-26
Wpisów: 365
Wysłane: 25 marca 2014 19:45:35 przy kursie: 2,00 zł
Ciekawy artykuł o planach Spółki - wywiad z D. Stefańskim.

logistyka.wnp.pl/d-stefanski-p...

Cytat:

D. Stefański, PCC Intermodal: zmieńmy postrzeganie roli przewozów intermodalnych

(...)
A czy w Polsce opłaca się taki biznes?

- Powoli zaczyna być opłacalny, a będzie jeszcze bardziej rentowny. Trzeba mieć tylko nowoczesną infrastrukturę kolejową, tak aby pociąg z Gdyni do Gliwic jechał 10 godzin, a do granicy czeskiej nie więcej niż 12, przy porównywalnych stawkach dostępu do infrastruktury kolejowej i drogowej dla przewozów intermodalnych. I nie mówię wcale, że stawki dostępu do infrastruktury mają być niskie - mają być porównywalne, przy zapewnieniu podobnych parametrów ruchu.

(...)
Kiedy ruszy przebudowany terminal PCC w Kutnie?

- W marcu 2015 r. dostarczone zostaną suwnice bramowe, a oficjalne otwarcie planujemy na maj 2015. Natomiast nasz terminal we Frankfurcie n/Odrą z nową suwnicą i rozbudowanym układem torowym ruszy jeszcze w tym roku.

Przebudowę terminalu w Gliwicach, podobnie jak budowę terminalu w Brzegu Dolnym, zakończymy w drugiej połowie 2015 r.

Oznacza to, że od trzeciego kwartału przyszłego roku powinniśmy być w pełni gotowi do obsługi wszystkich typów jednostek intermodalnych na naszych terminalach. Będziemy więc z niecierpliwością czekać na zakończenie remontów i modernizacji infrastruktury PKP PLK - szczególnie w korytarzu północ-południe, bo w korytarzu z zachodu do Małaszewicz/Brześcia jeździ się już całkiem przyzwoicie.

No i, oczywiście, czekamy na systemową zmianę naliczania stawek dostępu do infrastruktury dla przewozów intermodalnych.




anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 28 marca 2014 07:17:48 przy kursie: 2,04 zł
Omówienie sprawozdania PCC Intermodal SA za rok 2013

Ciężko ten rok uznać za udany. Przychody tąpnęły w ostatnim kwartale 2012 r, zaliczyły minimum kwartał później, a następnie częściowo się odbudowały i utrzymują stały poziom 38-39 mln zł. Spółka w połowie roku spadek przychodów tłumaczyła spowolnieniem rozwoju usług intermodalnych, co jak wskazywałem w poprzednim omówieniu nie bardzo korelowało z BDI. W sprawozdaniu zarządu spółka za rok 2013 z powyższego tłumaczenia się wycofała.


Ciężko też było takie wytłumaczenie spadku utrzymać, jeśli w raporcie konkurencyjnego OT Logistics widzimy wzrost sprzedaży w transporcie z 275 do 289 mln zł. Teraz jest jasne, że spadek rocznych przychodów o 15 proc. wynika z decyzji biznesowych PCC, a nie tąpnięcia na rynku. Kwartalna, nadal ujemna dynamika jest niższa (5 proc.), ale to jest efekt niskiej bazy niż poprawy w samym biznesie.

kliknij, aby powiększyć


Przeciwnie do przychodów zachowywała się marżowość. Jak widać już w pierwszym kwartale roku rentowność brutto na sprzedaży powróciła do poziomów z 2011r. Poprawa marżowości wydaje się mieć podłoże wielobiegunowe. Prawdopodobnie zrezygnowano z mniej rentownych kontraktów, co zaowocowało spadkiem przychodów, ale także renegocjowano stawki przewozowe z podwykonawcami usług transportowych, których liderem jest Lotos Kolej. Poprawa marży w kolejnych okresach może wynikać także z optymalizacji wykorzystania powierzchni transportowej, natomiast ciężko szacować możliwy poziom poprawy ze względu na brak danych o obecnym stopniu wykorzystania. Obecny pułap marży wydaje się być pułapem bliskim maksymalnego w tym modelu biznesowym -> spółka przynajmniej do tej pory nie posiada w koszcie własnym sprzedaży istotnego poziomu kosztów stałych. Z rachunku rodzajowego wynika, że największą część kosztów stanowią usługi obce.

kliknij, aby powiększyć


Proszę zwrócić uwagę, że dynamika tego kosztu to minus 22,8 proc., natomiast dynamika przychodów to minus 15,7 proc., co potwierdza tezę o renegocjacji umów. Od 2014 r. spółka chce stać się także przewoźnikiem i dzierżawić lokomotywy. Czy to poprawi marże? Nie wiem, bo to zależy od stawki najmu, ale teoretycznie w dłuższym horyzoncie powinno. Działanie to odbieram, jako próbę partycypacji w obniżonych kosztach opłat przez PKP za korzystanie z infrastruktury kolejowej. Opłata jest kosztem przewoźnika, który jako podwykonawca niekoniecznie musiałby się dzielić obniżonym kosztem. Można oczekiwać w kolejnych okresach pewnego uwrażliwienia marży na zmianę przychodów, natomiast na samym początku raczej niestety uwidocznią się koszty. Wróćmy jednak do wyników. W samym IV kwartale dzięki poprawie rentowności udało się uzyskać zwyżkę gros profit o 2,6 mln zł.

Trzeba PCC pochwalić za optymalizację kosztów niezwiązanych stricte z działalnością podstawową.
Prawie milion (912 tys.) udało się zaoszczędzić na kosztach ogólnego zarządu. W sumie wynik operacyjny poprawił się o 4,8 mln zł, ale finalnie dało to tylko 680 tys. zysku w IV kwartale.

kliknij, aby powiększyć


To z pewnością nie jest taki poziom zwrotu, jakiego oczekują akcjonariusze. Wiele się pisze w sprawozdaniu o inwestycjach i rozbudowie terminali przeładunkowych, co naturalnie przesuwa nas do analizy rachunku przepływów pieniężnych.

kliknij, aby powiększyć


Jak widać na razie głównie się pisze, bo przepływy z działalności inwestycyjnej w całym 2013 roku to jedynie 3,2 mln zł. Z jednej strony nie może to do końca dziwić, skoro działalność jest niskomrażowa, a sam transport intermodalny mało konkurencyjny z transportem drogowym. Z drugiej, jeśli jest to rynek perspektywiczny, to można wręcz powiedzieć, że rok został trochę zmarnowany, przez zaniechanie inwestycji. Jeszcze inny aspekt jaki należy wziąć pod uwagę, to tempo wzrostu poprawy infrastruktury kolejowej. Pomimo uzyskania dodatnich przepływów finansowych (kolejna pożyczka od PCC SE) inwestycje stoją w miejscu. Niby wartość bilansowa rzeczowych aktywów trwałych wzrosła, ale głównie o przekazany i jeszcze do dnia bilansowego nieopłacony (stało się to według not 20 stycznia tego roku) grunt pod inwestycje w Brzegu dolnym.

Wydaje się, że kluczem do poprawy wyników i rozwoju biznesu są regulacje prawne i zapewnienie przez regulatora podobnego zwrotu w stosunku do innych form transportu dla ekologiczniejszego przewozu intermodalnego. Pierwsze kroki w tym temacie zostały poczynione. Terminale kontenerowe podpadają pod dotacje unijne, a także wymuszono obniżenie stawek za korzystanie z infrastruktury kolejowej. Czy to wystarczające? Raczej nie, bo sama infrastruktura nadal jest w nienajlepszym stanie. Otwartym pozostaje pytanie czy od wielu lat zapowiadane przez Rząd inwestycje w tym segmencie zostaną zrealizowane, czy pozostaną słowami na wiatr rzucanymi przez polityków. Bez wyżej wymienionych czynników może się nie udać osiągnąć planowanego zwrotu z inwestycji w kolejne terminale i rozbudowę już istniejących.

>>>Więcej analiz jest tutaj<<<
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 28 marca 2014 07:19

kostek-mundek
2
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 325
Wysłane: 11 marca 2015 19:24:59 przy kursie: 1,70 zł
Na wyrwanie z marazmu ciągle czekamy. Szanse jakby się zwiększały - firma zamawia znacznie więcej taboru więcej na ten i kolejny rok

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

a na swojej stronie informuje o zwiększeniu połączeń od marca zarówno na kierunku zachodnim jak i północnym. To by się zgadzało ...

kostek-mundek
2
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 325
Wysłane: 23 marca 2015 16:37:41 przy kursie: 1,87 zł
Ładuję raport roczny, bo nie wiadomo czemu do serwisu się nie załadował.

www.pccintermodal.pl/bazy/ir_i...$file/GK_PCC_Intermodal_Rs_2014.pdf


kostek-mundek
2
Dołączył: 2013-01-02
Wpisów: 325
Wysłane: 17 lipca 2015 13:45:53 przy kursie: 2,17 zł
Polecam wypowiedzi nt koniuktury w transporcie modalnym zebrane z okazji rozbudowy terminalu w Poznaniu (przez PKP Cargo):

www.stockwatch.pl/przeglad-pra...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,156 sek.

gsoqqocd
mxaobdld
kykhcups
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
exbzsoxm
feliytdb
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat