PARTNER SERWISU
dmgkwpoa
32 33 34 35 36
WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 15 lutego 2012 16:31:33 przy kursie: 0,08 zł
Ocena ryzyka należy do każdego inwestora z osobna.

Cytat:
wydaje mi się, że połowie roku może nie być tragedii

Nie rozumiem tego zdania.

qguar
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 262
Wysłane: 15 lutego 2012 17:58:34 przy kursie: 0,08 zł
Pewnie chodziło Mu o to :


mathu napisał(a):


(...)
Każdy twórca chwali się liczbą sprzedanych gier w pierwszym dniu, tygodniu i miesiącu. Tylko nie Majka, który nie zamierza podawać jakichkolwiek wyników sprzedaży przed upływem ponad pół roku (następny raport: połowa maja).(...)
Edytowany: 15 lutego 2012 17:59

Kroolik
0
Dołączył: 2009-10-09
Wpisów: 40
Wysłane: 15 lutego 2012 20:34:22 przy kursie: 0,08 zł
Walu-osp napisał(a):
Jakie jest prawdopodobieństwo, że raport finansowy nieaudytowany jest niewiarygodny ? Spółka powinna podawać prawdziwe dane, ale czy jest jakiś organ, który to kontroluje ? Zakładając, że te dane są prawdziwe to wydaje mi się, że połowie roku może nie być tragedii.


Tego się nie da przewidzieć. Wszystko zależy od jakości prowadzenia księgowań. Pamiętaj, że sprawozdawczość finansowa, to nie jest matematyka i tam też podejmuje się decyzje jak, co pokazać. Poza tym jak napisał SW, audytor jest firmą teoretycznie niezależną, a w praktyce pracuje za pieniądze zlecającego. Im mniejsza firma audytorska, tym bardziej jej zależy na kolejnym zleceniu, więc jakoś szczególnie nie wnika w sprawozdanie i przyjmuje za dobrą monetę oświadczenia zarządu. Oczywistych, grubych błędów nie powinna przepuścić, ale tylko tyle. Dla jasności, nie znam firmy, która bada sprawozdania NGS, jej rzetelności i dociekliwości, a uwagi mają wyłącznie charakter ogólny.

W tym przypadku ja bym się nie skupiał na tym czy to sprawozdanie jest rzetelne. Podstawą analizy musi być wynik na sprzedaży AI i to w sprawozdaniu rocznym się nie znajdzie. Zresztą raport roczny będzie 15.06, a do tego czasu raczej coś więcej powinno się wyjaśnić. Prawdziwa jazda i wyzwanie dla audytora, to będzie sprawozdanie za 2012, zakładając że przeżyją do tego czasu. W bilansie za 2010, wyceniają koszt produkcji w toku, na 5,7M PLN. Ile jest teraz, to Bóg raczy wiedzieć. W ciągu roku 2010 przyrost wyniósł ok. 2,7M, teraz zakładałbym ostrożnie ze 4 (przyspieszenie prac pod koniec), czyli łącznie ok. 10M. To muszą pokryć ze sprzedaży gry, a kwestią jest ile zostawią na dalsze produkcje (te karcianki, dalsze odcinki itd. itp. jak tu ktoś wcześniej napisał "bajki pana Majki"). Audytor będzie musiał ocenić, ile powinno zostać spisane w koszt wytworzenia sprzedanych gier, a ile może zostać w bilansie.

Teraz uwaga: zakładając, że spiszą połowę nakładów, czyli 5M, a ze sprzedaży 1 gry dostaną 20 zł (zakładam cenę detaliczną 50 zł brutto = 40 netto, z czego 80% dla producenta minus koszty produkcji pudełek, logistyki, marketingu itp.), to żeby wyjść na zero, muszą sprzedać ok. 250 tys. sztuk. W tej kampanii gra za 1USD otrzymali 15 tys. rezerwacji. Ocena poprawności moich szacunków, oraz realności przekroczenia celu, należy do każdego z inwestorów


Kroolik
0
Dołączył: 2009-10-09
Wpisów: 40
Wysłane: 15 lutego 2012 20:36:22 przy kursie: 0,08 zł
Aha, tu jeszcze link do wypowiedzi pana Majki i jej dosyć jednoznacznej oceny:
sii.blox.pl/2012/02/Niewielkie...

Boże, jak ja nie znoszę takich praktyk zwłaszcza, że na codzień muszę się z nimi bujać

Walu-osp
0
Dołączył: 2011-07-22
Wpisów: 105
Wysłane: 16 lutego 2012 09:57:27 przy kursie: 0,08 zł
Wyniki sprzedażowe producenta gry pojawiają sie na jego koncie najwcześniej po pól roku od premiery produktu. Chyba że producent jest również dystrybutorem to sprawa jest przyśpieszona (Wiedzmin CDRED). Od początku główny rynek AF to rynek Rosyjski, a tam, wierząc raportowi, cel sprzedażowy jest zadowalający. Sytuacja finansowa spółki nie zmieniła się drastycznie na przestrzeni roku, czyli produkcji AF, a jak wiadomo cały zespół był skupiony na grze i nie wydawali małych produktów na chociażby Nintendo. Sprzedaż 250tyś gier jest mało realne w mojej ocenie. Gdzieś mi w ucho wpadło, że Wiedźmin pierwszy przekroczył niedawno 300tys. Jeśli nowa strategia firmy, a głównie rzetelne relacje inwestorskie wejdą aktywnie w życie i z końcem roku pojawi się nowa gra, a po drodze AF wyjdzie na X360 to spółka ma szanse się podnieść - w mojej opini.

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 16 lutego 2012 10:37:54 przy kursie: 0,08 zł
Gwoli ścisłości, Wiedźmin 1 na PC sprzedał sie w ponad 2 mln kopii, wynik 300 tys. to wynik za sam rok 2011, 4 lata po premierze produktu.

Dr Acula
0
Dołączył: 2011-11-30
Wpisów: 99
Wysłane: 22 lutego 2012 18:17:51 przy kursie: 0,08 zł
ja to widzę tak:
Nicogames to dość świeża i niedoświadczona spółka w branży gier komputerowych. W czasie produkcji gry i już po mieliśmy sporo przykładów tego niedoświadczenia. Nawet teraz gdy gra już się sprzedaje widać że na różnych platformach pojawia się z opóźnieniem. Ale który debiutant wchodząc na rynek ze swoim produktem nie boryka się z wszelkiego rodzaju niedociągnięciami ? Jestem przekonany że kolejny produkt spółki ("The Sand" czy jakkolwiek będzie się to nazywało) będzie już bardziej wzorowo i bezproblemowo prezentował się w strukturach rynku. Spółka będzie już bardziej doświadczona i z pewnością pozwoli to uniknąć wielu niepotrzebnych zawirowań. Dlatego w ogóle mnie nie dziwi że prezes Majka wstrzymuje się z podaniem nawet szacunkowych wyników sprzedaży. Sam na jego miejscu podałbym takie wyniki dopiero pod koniec tego roku kiedy to będzie można obiektywnie ocenić czy gra się sprzedaje dobrze , przyzwoicie czy słabo. A moim zdaniem będzie to bardzo przyzwoita ilość sprzedanych gier.

wujek_dr
0
Dołączył: 2012-02-04
Wpisów: 27
Wysłane: 22 lutego 2012 19:03:23 przy kursie: 0,08 zł
A masz jakiekolwiek podstawy by sadzic ze sprzedaz bedzie przyzwoita?

Czy nie jest to myslenie zyczeniowe?

Jakies listy bestsellerow, dobre recenzje?

Na razie nie wiadomo czy powstanie nowa gra, bo o ile mi wiadomo, nie ma na to pieniedzy.

Takze polecam trzymac sie faktow.

Na ta chwile ciekawsze jest wyjasnienie sprawy likwidacji upadlosciowej firmy i to na jakiej podstawie prezes twierdzi ze gra na xbox wyjdzie w tym roku, brzmi to bardzo malo prawdopodobnie.

Nie ma technologii, doswiadczenia, certyfikacji, wydawcy, sa tylko zapewnienia prezesa, ktore sa malo wiarygodne.

mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 23 lutego 2012 00:41:22 przy kursie: 0,08 zł
Dr Acula napisał(a):
Sam na jego miejscu podałbym takie wyniki dopiero pod koniec tego roku kiedy to będzie można obiektywnie ocenić czy gra się sprzedaje dobrze , przyzwoicie czy słabo. A moim zdaniem będzie to bardzo przyzwoita ilość sprzedanych gier.

Pod koniec roku???

Jesteś następną osobą, która nie ma zielonego pojęcia jak funkcjonuje rynek gier komputerowych.

Pod koniec roku nikt już nie będzie pamiętał, że istniała taka gra. Sprzedaż takiego tytułu to 2-3 miesiące od premiery, a potem finito. To nie żaden hit, żeby ludzie kupowali go jeszcze po roku.
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.

rybeusz
23
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 243
Wysłane: 23 lutego 2012 10:33:16 przy kursie: 0,08 zł
Dr Acula, napisałem kilka zdań postu, żey odnieść się do tego co napisałeś, ale skasowałem. Właściwie wszystko co napisał Mathu wyczerpuje ten temat. Gra takie jak AI sprzedają się przez kwartał, góra dwa. Najpierw jest przedsprzedaż, zamówienia ze sklepów, potem szeroka dystrybucja i... wprowadza się nowy produkt. Gdyby gra okazała się hitem, dostała rewelacyjne recenzje, gracze zachwycali się światem, atmosferą, silnikiem to może została by grą kultową i pociągnęła sprzedaż dłużej.

Tak się jednak nie stało i tu nie tyle chodzi o jakieś małe, pojedyncze błedy, ile o rażące zaniedbania na każdym etapie (wystarczy się cofnąc te kilka stron, jest wszystko wytłuszczone), które mogą się odbić czkawką na całej strategii firmy. Dużo piszemy o samej grze, ale rzadko kto zwraca uwagę że AI miała być początkiem całej serii produktów.

Z informacji podawanych przez producenta czytamy:

"W ramach prac rozwojowych planowanie obecności marki obejmuje środowiska: PC, Xbox 360, Playstation 3, urządzenia oparte na systemach iOS oraz Android, a także m.in.: gry planszowe, gry karciane, filmy, książki, komiksy."

źródło

O tym, że planując tak szeroki rozwój marki powinno się zacząć od perfekcyjnie przygotowanego produktu i zbudowania bazy "wyznawców" marki, nie musze chyba pisać.

Ostatnio wpadł mi w ręce fajny case study: Mattel i jej nowy produkt Monster High. Na testach z dzieciakami wyszło im, że coraz więcej z nich chciałoby coś więcej niż Barbi, Hot Wheels (których sprzedaż powoli zaczyna kuleć). Młodzi są teraz coraz bardziej zafascynowani kulturą "emo", nie wystarczają im już "ładne" zabawki i jest ogromna nisza na coś innego. Poszli więc pod prąd i stworzyli markę zupełnie nowych zabawek, z natury "brzydkich", nawiązujących do postaci z horrorów (dracule, upiory, wampiry itd).

O ile sam produkt podstawowy (lalki MH) był OK i dobrze się sprzedawał, to postanowili szybko rozwinąć całą franczyzę - najpierw stworzyli więc wieloodcinkowy serial dostępny online, następnie musical, grę na konsole, appsy, CD z muzyką, w sklepach pojawiły się DVD, powstała seria książek i materiałow do młodzieżowych magazynów, dzięki podpisaniu umowy z Nickelodeon seria weszła do TV. W sklepach dostępne są liczne produkty FMCG, pluszowe zabawki, artykuły papiernicze, torby, akcesoria, odzież i różne zabawki i elektronika... wszystko na licencji MH. W USA generalnie jest to hit, linia powoli wchodzi do Polski, książki są już chyba dostępne w księgarniach, Ewa Farna nagrała specjalny teledysk do serii itd.

Obecnie jest to absolutnie więc wielowątkowa marka, dzięki której Mattelowi udało się utrzymać(niezłe, zwłaszcza wobec słabnącej sprzedaży wieloletnich i kluczowych marek koncernu takich jak Barbi) wyniki finansowe i pozycję lidera na trudnym i konkurencyjnym rynku zabawek. Oczywiście zupełnie inna pozycja, skala biznesu, ale też i podejście do rozwoju marki zupełnie inne. Tak powinno się rozwijać nową markę - najpierw dobry, dopracowany do bólu produkt, świadomy plan marketingowy i pomysł na rozwój produktów i platform. Tu niestety tego zabrakło - i nie trzeba czekać do końca roku, żeby powiedzieć że start dla całej marki Afterfall był najgorszy z możliwych.



Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 23 lutego 2012 23:41:40 przy kursie: 0,08 zł
Jak to nie sprzedaje się źle - to skąd się wzięły wszelkie możliwe starty za 4q ?
Gra zajmuje dalsze miejsca w sklepach gdzie już jest dostępna - to też nie świadczy o słabej sprzedaży ?

Wprowadzenie z takimi opóźnieniami gry do dystrybucji cyfrowej może mieć tylko jeden skutek: gra będzie się sprzedawała słabo wszędzie. I to się właśnie dzieje.

mathu
0
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 4 615
Wysłane: 24 lutego 2012 01:18:02 przy kursie: 0,08 zł
Dr Acula napisał(a):
mathu i rybeusz - zgadzam się że najważniejsze są 2 / 3 miesiące ale od pojawienia się na szerokim rynku - Wy ciągle podchodzicie do tematu tak jakby Afterfall był dostępny na wszystkich platformach od dnia premiery

W 2012 roku to nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Platforma cyfrowej dystrybucji to nie sklep osiedlowy, każdy kupuje gdzie chce.
Prawdziwym problemem jest brak dostępności na Steamie, przez co 99% graczy w ogóle nie dowiedziała się o istnieniu Afterfalla. Origin, Gamersgate i Impulse to całkowicie peryferyjne systemy. Przy Steamie to plankton bez znaczenia.
The recovery in profitability has been amazing following the reorganization, leaving Barings to conclude that it was not actually terribly difficult to make money in the securities market.

qguar
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 262
Wysłane: 24 lutego 2012 15:42:20 przy kursie: 0,07 zł
Cytat:
Zarząd Nicolas Games S.A. informuje, że podpisał z firmą Techland Sp. z o.o umowę określającą warunki sprzedaży licencji na gre Afterfall InSanity w wersji na PC. Techland wraz z lokalnymi dystrybutorami na terenie poszczególnych krajów będzie odpowiedzialny za publishing, dystrybucję oraz marketing produktu. Z umowy zostały wyłączone kraje gdzie gra ma już wyłącznego dystrybutora jak np. Polska (CD Projekt) czy Rosja (1C-Softclub)


LINK

Kolejna umowa... To już się nudne robi ;) Tej może nie zerwą ;)
Edytowany: 24 lutego 2012 15:52

Walu-osp
0
Dołączył: 2011-07-22
Wpisów: 105
Wysłane: 24 lutego 2012 16:37:12 przy kursie: 0,07 zł
Nie wiem jak sie to robią inni producenci, ale czy te wszystkie umowy nie powinny być zawarte przed premierą ?? Jak sie gra pojawia to chyba powinna być jednocześnie we na wszystkich rynkach i platformach. Poprawcie mnie jak się mylę.

artbeco
5
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 190
Wysłane: 27 lutego 2012 16:07:07 przy kursie: 0,08 zł
czasem jest tak że lepiej podpisać umowę gdy warunki lepsze można wynegocjować, firma która jest prawiczkiem na rynku zwykle płaci frycowe jeśli sie za bardzo pośpieszy.
CD-RED podpisał swe umowy w kiepski sposób i na słabych warunkach i dziś za to płaci.
Sztuka negocjacji polega na tym by oddać co porządane, a nie wciskać co niechciane.
Trudno wyrokować jak jest w przypadku NG. Czas i raporty kolejne pokażą.

Dr Acula
0
Dołączył: 2011-11-30
Wpisów: 99
Wysłane: 28 lutego 2012 18:06:14 przy kursie: 0,08 zł
Cytat:
wyniki sprzedaży gry w Polsce, Rosji i na GamersGate będą ujęte w raporcie za kw I/2012 gdyż w tym okresie dystrybutorzy zostaną obciążeni fakturami z tytułu tantiem od sprzedaży
notowania.pb.pl/pytania/PLNCLG...
tylko pytanie kiedy raport za I kwartał ?

qguar
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 262
Wysłane: 2 marca 2012 08:48:02 przy kursie: 0,07 zł
Dr Acula napisał(a):
pozwolę się z Tobą nie zgodzić jeśli moderator pozwoli - po tym co obserwuję ostatnio (spory popyt na 7 gr) wydaję mi się że kurs nie spadnie poniżej 7 gr - a jeżeli się nie mylę w swoich wnioskach to kurs może albo poszybować w górę albo uklepać się na obecnych poziomach ale bardziej prawdopodobne wydaję mi się to pierwsze


Spoglądając na wykres, można zaobserwować że podobna sytuacja miała miejsce przy 0,22 później przy 0,20 ; 0,16 ; 0,12 ; 0,10 ... Teraz 0,08 . A co myślisz, że będzie dalej ? Twoim zdaniem rynek doceni wreszcie tę znakomitą markę pod tytułem "Afterfall" ? ;) Myślę, że nie ma co się łudzić. Do podania wyników sprzedaży raczej kurs będzie się osuwał. A po ich podaniu... zależy od tych wyników (a wróbelki ćwierkają, że sprzedaż nie powali na kolana- a raczej na pewno nie w Polsce ) ;) Zresztą sama firma pokazała, jak podchodzi do tematu dystrybucji swojego flagowego produktu... Wprowadzają go na rynek już czwarty miesiąc. Gdyby to był latający spodek, to bym zrozumiał, ale pieprzyć się tyle czasu z przeciętną grą ? Nie wspomnę już o wersji na konsole ( o ile w ogóle ktoś im ją wyda ).
Edytowany: 2 marca 2012 08:48

silvari
0
Dołączył: 2010-06-26
Wpisów: 19
Wysłane: 9 marca 2012 10:20:38 przy kursie: 0,07 zł
powiem Wam, że wprowadzenie gry na PC nie jest taką prostą sprawą, w szczególności dla studia, które przeciera szlaki.

Patrzyłem na listę zmian, które chcą wprowadzić do wersji 2.0 i akurat są to te wszystkie rzeczy które mnie wkurzały w tej grze. Jeżeli uda im się to doprowadzić do końca i dostaną certyfikacje na Xbox-a, gdzie przypomnę użytkowników jest ok 200 mln na świecie to Nico ma wielkie szanse wyjść z dołka.

Ale jak widzicie dużo założeń jest w tym myśleniu. Jednakże są w sytuacji podbramkowej obecnie - muszą wykonać plan albo.. .

W ostatnim wywiadzie, a bardziej artykule Prezes powiedział, że chce powołać mały zespół by tworzyli małe produkcje - to świetne posunięcie - jeżeli mają licencje na ds-a, apple itp do niech dorwie 3-4 osoby, które by trzepały małe gry tak jak to robią inne firmy na rynku - do androida nawet licencji nie potrzeba, a takie małe pocieszne gry sprzedają się jak świeże bułeczki - co z tego, ze gra kosztuje 1zł, jak jest dobra to nawet pół miliona osób lub więcej może ją ściągnąć - ekstremalny przykład Angry Birds --> 360 mln sprzedanych sztuk, a ta gra w cale takiego szału nie robi.

Więc niech się biorą do roboty.

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 9 marca 2012 18:51:17 przy kursie: 0,07 zł
1. Tanie gry nie sprzedają się jak świeże bułeczki - gdyby tak było to wszyscy by się rzucili produkować na platformy mobilne. Tymczasem ok. 80-90% ściąganych gier to wersje darmowe. Zarabianie na tym rynku nie jest proste.

Tu jest szerzej o kosztach produkcji prostej gry: andrzejkoloska.wordpress.com/2...

Trzeba pamiętać, że koszt marketingu rośnie bo gier na iOSa jest coraz więcej i wypromowanie jednej pozycji wśród kilkuset tys. innych musi kosztować.


2. Angry Birds nie sprzedało się w 360mln sztuk - mylisz sprzedaż ze ściągnięciem gry. AB ściągnięto ponad 500mln razy, tylko że sprzedaż to kilka % tej wielkości. Reszta to darmówki.

silvari
0
Dołączył: 2010-06-26
Wpisów: 19
Wysłane: 9 marca 2012 19:15:02 przy kursie: 0,07 zł
AB darmowe jedynie było/ jest na androida - koniec kropka - reszta to czysta kasa.

Nie pisałem, że tanie gry się sprzedają jak świeże bułeczki - pisałem o małych dobrych produkcjach - mały zespół może takie stworzyć od 4 do 6 miesięcy w zależności o jakiej wielkości projekcie mówimy - one się sprzedają bardzo dobrze.

Z resztą co napisałeś się zgodzę.

Ale dobrze by było gdyby Nicolas zdywersyfikował swoje plany, a nie stawiał wszystko na jedną kartę.. to jest po prostu niemądre.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


32 33 34 35 36

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,143 sek.

ueqbixtv
lmfzbsrk
hcqicsrr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
asewyofn
vggapeqo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat