193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
7 listopada 2014 13:41:19
przy kursie: 9,29 zł
szybkie wyjście tej gry na platformy mobilne byłoby imho samobójczo głupie. Po uzyskaniu rozgłosu na PC, za pół roku konsole, potem za pół roku tablety, i tylko iOS. Tak bym zrobił. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 listopada 2014 13:54:25
przy kursie: 9,29 zł
Czytając pieńska tak samo pomyślałem - to znaczy konkretnie to, że ta gra nie ma szans na smartfony bo to nie te tekstury. Przy silnym zmniejszeniu tekstur nic nie byłoby widać za mała perspektywa wokół lub za małe postacie jak kto woli. Jedynie sensownie byłoby tak jak mówisz na konsole a później tablety. Pewnie masz rację z tym IOS ale po jakimś czasie można by spróbować rzucić masówkę na Antka jeśli na IOS się przyjmie bardzo dobrze - czemu nie , może poszła by w x00k przy niedużej cenie np.4.99$ może by łykneli z 500k. Kto wie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
7 listopada 2014 14:15:35
przy kursie: 9,29 zł
Android = natychmiastowe masowe piractwo, plik .apk wszędzie .... jak lubie platformę (jestem zadowolonym posiadaczem Note 3, którego zaraz zmieniam na Note 4) tak w życiu nie chciałbym żeby spółka skupiała specjalnie jakiekolwiek swoje inwestycje na niej. Może na końcu, to tak, po porządnym spieniężeniu wszystkich platform.. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 7 listopada 2014 14:16
|
|
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
7 listopada 2014 14:35:03
przy kursie: 9,29 zł
Scarry napisał(a):szybkie wyjście tej gry na platformy mobilne byłoby imho samobójczo głupie. Po uzyskaniu rozgłosu na PC, za pół roku konsole, potem za pół roku tablety, i tylko iOS. Tak bym zrobił. ja nie mówię o szybkim wejściu, ale odnosiłem się do kolejnych prób monetyzacji TWoM, po PC. W wywiadzie przeczytałem że adaptacją na mobilki potrwa kilka ładnych miesięcy, po zadaniu pytania odnośnie terminów wersji na mobilki admin odpowiedział , że na to jest zdecydowanie za wcześnie. Tak czy siak osobiście uważam ze i gry mobilne się zmieniają i takie pozycje jak TWOM mogą tam się pięknie sprzedać. Pewnie parę problemow będą mieli do pokonania, jak właśnie texury itp. ale warto na ten olbrzymi rynek wejść bo kto wie może będą KULTOWYM produktem, dającym nie banalną rozrywkę , tylko mocne przeżycia emocjonalne.A takich gierek nie jest dużo na mobilki. I oczywiście IOS number 1, android to jak już wyczerpią wszystkie inne możliwości sensownego generowania kasy z innych platform.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
7 listopada 2014 15:25:40
przy kursie: 9,29 zł
Wydaje mi się , że ja bym się aż tak bardzo nie bronił przed tym Antkiem. Zgodziliście się, że to wersja końcowa i tak mogło by być. Jeśli ta gra będzie bardzo dobrze przyjęta i wyczerpie się potencjał sprzedaży na konsole i IOS może właśnie byłoby sensowne wypuszczenie znacznie odchudzonej gry - tak jednak aby nie straciła dużo z atrakcyjności właśnie na tablety z Antkiem. I nawet poszedł po możliwie najniższych cenach. W grę można by wpleść kilka akcentów związanych z 11bit i GR. I wypuścić np w cenie 1,99 lub 2,99$. Przy tej cenie nie opłacało by się właściwie piracić a mogłaby to być ogromna platforma reklamowa. Normalnie spółka wydaje ogromne pieniądze na marketing ... lub gra przepada w otchłani innych. W tej wersji byłaby tania świetna i promowałaby studio i sklep. Ten pomysł wydaje mi się rozsądny i ciekawy. Jeśli komuś by się nawet chciało to spiracić to i tak moduły "reklamowe" robiłyby swoje. Bo świadczyłoby to o tym, że gra ma ogromne wzięcie - dlatego ją spiracono. Reklama byłaby darmowa. Oczywiście tego kroku nie powinno się ogłaszać za wcześnie Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
8 listopada 2014 13:46:20
przy kursie: 9,29 zł
Został niecały tydzień do premiery TWOM. Sprzedaż powyżej 100 tys sztuk na PC pewnie pokryje koszty produkcji, bo 11 Bit do tej pory trzymał budżety gier pod kontrolą, a i pewnie jakiś zysk byłby już widoczny. Większa sprzedaż to już może być krok milowy w rozwoju spółki, bo spowoduje spory napływ gotówki na następne projekty, a i akcjonariusze powinni być zadowoleni, bo dobre wyniki finansowe pewnie spowodują dawno oczekiwany wzrost cen akcji.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
8 listopada 2014 17:53:47
przy kursie: 9,29 zł
Coś się nakręcasz jak pieniek - a mi się przypomniało, że w tym samym terminie będzie raport za 3 kwartał a tam też mogło być bardzo dobrze, bo ruszyła jednocześnie sprzedaż kilku produktów na mobilki i na konsole a z tego co widziałem mogło być gorąco i tu i tu. Jeśli skumulują się te 2 efekty a GR w raporcie pokaże przyzwoite wyniki to pieniek może w końcu poprawi swój humor .. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
8 listopada 2014 19:46:06
przy kursie: 9,29 zł
Strasznie się nakręcam? Myślę, że podszedłem dosyć realnie do mojej prognozy, więc gadanie o nakręcaniu się jest dziwne.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
8 listopada 2014 23:19:33
przy kursie: 9,29 zł
chimpo napisał(a):...Sprzedaż powyżej 100 tys sztuk na PC pewnie pokryje koszty produkcji... 100tys kopii preordera to wpływ ok 1,5mln $ ~ 4,5mln PLN to raczej na 100% już zapewni przyzwoity zysk Spółce bo jeśli dobrze pamietam koszty TWoM to 2-3mlny
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
9 listopada 2014 13:19:01
przy kursie: 9,29 zł
Zwracam jedynie uwagę, że przy próbach szacowania przychodów z danego tytułu dobrze byłoby uwzględnić prowizję dystrybutora/platformy dystrybucyjnej oraz ewentualne koszty produkcji i transportu w przypadku nośników fizycznych. Nie będzie zatem tak, że 100 tys. sprzedanych sztuk po 15 dol spółka notuje 1,5 mln dol. przychodu.
Druga sprawa - skąd informacja, że TWOM kosztowało 2-3 mln pln? Czy ta kwota uwzględnia koszty marketingu?
|
|
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
9 listopada 2014 16:57:29
przy kursie: 9,29 zł
preorder TWoM jest sprzedawany tylko za pośdrenictwem GR - więć całość kwoty powinna trafić do Spółki co do kosztów gry to kiedyś o tym czytałem więc przyjałem ten przedział jako szacunkowy do obliczeń.
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
9 listopada 2014 18:05:42
przy kursie: 9,29 zł
Tak czy siak nadchodzi czas 1wszej próby,czy ten program motywujący i jego cyferki będą miały szanse pokrycia w rzeczywistości czy nie.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
10 listopada 2014 13:38:51
przy kursie: 9,11 zł
Dużo wyjaśni się już po raporcie za 3 kw. W kwartale była gra na konsole PS4 gdzie podobno szło nieźle. Debiut na mobilki k kilka dni widzieliśmy bardzo zachęcającą sprzedaż (chyba ok 700tyś jeśli dobrze pamiętam. W przedziale 200-500 tyś powinni zarobić na tych Humble. Jeśli wynik kwartalny nie przekroczył 2 mln to uznam, że jest słaby (choć będzie na pewno lepszy niż wcześniejsze. Poza tym była przecież sprzedaż Spacecom. Wynik pierwszych 6 mies był pod kreską to z łatwością rozumiemy - konieczność przyspieszenia rozwoju. Powinno się to jednak już tu i teraz przełożyć na dość wyraźny wzrost - przynajmniej przychodów - niekoniecznie jeszcze zysków. Choć i zyski powinny się poprawić. Tak więc już 3 kw. powinien pokazać w miarę wyraźnie kierunek w którym zmierza i spółka i realizacja słynnego programu. Kluczem tu faktycznie może być TWOM ale nie mam pewności czy to będą PC. Obserwując spokojnie z boku odnoszę wrażenie , że lepsza sprzedaż może być na konsolach tak jak wydaje mi się, że mogło być z edycją na PS4. To jednak tylko moje wrażenia na razie nie ma zbyt wielu danych aby to zweryfikować. Może niebawem dowiemy się jakie były wyniki premier z września i dalszej sprzedaży w październiku. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
10 listopada 2014 14:27:39
przy kursie: 9,11 zł
Z moich pytań na forum inwestorskim, to wyniki Anomaly 2 na PS4 poniżej oczekiwań, Spacecom przyzwoicie, Anomaly Defenders na komórkach dobrze.
EDIT: Na Steam jest info, że TWOM przeszedł w status GOLD, czyli gra jest gotowa do sprzedaży.
Edytowany: 10 listopada 2014 14:36
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
10 listopada 2014 15:07:52
przy kursie: 9,11 zł
baks napisał(a):Dużo wyjaśni się już po raporcie za 3 kw. W kwartale była gra na konsole PS4 gdzie podobno szło nieźle. Debiut na mobilki k kilka dni widzieliśmy bardzo zachęcającą sprzedaż (chyba ok 700tyś jeśli dobrze pamiętam. W przedziale 200-500 tyś powinni zarobić na tych Humble. Jeśli wynik kwartalny nie przekroczył 2 mln to uznam, że jest słaby (choć będzie na pewno lepszy niż wcześniejsze. Poza tym była przecież sprzedaż Spacecom. Wynik pierwszych 6 mies był pod kreską to z łatwością rozumiemy - konieczność przyspieszenia rozwoju. Powinno się to jednak już tu i teraz przełożyć na dość wyraźny wzrost - przynajmniej przychodów - niekoniecznie jeszcze zysków. Choć i zyski powinny się poprawić. Tak więc już 3 kw. powinien pokazać w miarę wyraźnie kierunek w którym zmierza i spółka i realizacja słynnego programu. Kluczem tu faktycznie może być TWOM ale nie mam pewności czy to będą PC. Obserwując spokojnie z boku odnoszę wrażenie , że lepsza sprzedaż może być na konsolach tak jak wydaje mi się, że mogło być z edycją na PS4. To jednak tylko moje wrażenia na razie nie ma zbyt wielu danych aby to zweryfikować. Może niebawem dowiemy się jakie były wyniki premier z września i dalszej sprzedaży w październiku. obawiam sie że jesteś mega optymistą,co do wyników za 3 qw.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
10 listopada 2014 15:25:06
przy kursie: 9,11 zł
dobre ja też uważam ze zysk 2mln jest nierealny, szacuje go w przedziale 0,5-0,9mln ale to też zależy w jaki sposób spółka rozliczy koszty produkcji gier bo są różne metody o czym pisano juz na poratalu, tak że nie zdziwiłby mnie też brak zysku w tym kwartale bo jeśli rozliczą koszty produkcji AD na mobilki, A2 na PS4 i cześc kosztów Spacecom to bedzie to znacząca kwota.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
11 listopada 2014 11:11:37
przy kursie: 9,11 zł
Panowie ja nie pisałem o zysku tylko o przychodach netto tak jak jest to formułowane w raportach w ostatnich raportach były następujące wielkości I -VI 2014 IV-VI 2014 IV-VI 2013 A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi* 1 476 616,28 857 025,46 1 509 374,24 Biorąc pod uwagę powyższe oceniam, że aby uznać iż są efekty wdrożenia nowej strategii (a upłynęło już trochę czasu) to wynik 30% lepszy na przychodach niż w ubiegłym roku byłby wręcz konieczny ! Ze swej strony napisałem, że rozumiem, że początek tego roku był obciążony wdrażaniem podstaw planowanej strategii - stąd niższe wyniki i brak dużych udanych premier. Czym ma się objawiać dążenie do osiągnięcia dość ambitnych planów. Nie oczekuję zaraz jakiś kosmicznych zysków ale przynajmniej wolumen przychodów netto powinien zauważalnie wzrosnąć. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
2 Dołączył: 2014-04-29 Wpisów: 295
Wysłane:
11 listopada 2014 11:34:39
przy kursie: 9,11 zł
uważam to nadal za mało realne, oczywiście mówię o 2 mln przychodów ze sprzedaży produktów, a nie z księgowania np zapasów, czy produkcji w toku.
Moim zdaniem sprzedaż produktów w 3 qw , będzie poniżej albo w okolicy 1 mln , za 1 półrocze 2014 mieli niecałe 600 k PLN.
Za parę dni się przekonamy, ale i tak najważniejsze jest jak będzie się TWoM sprzedawał.
Edytowany: 11 listopada 2014 11:35
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
12 listopada 2014 09:20:45
przy kursie: 9,05 zł
Panowie wyraźnie zacytowałem wiersz z ostatniego raportu. Za pierwsze 6 mies 2014 około 1,5mln przychodów łącznie ale w ubiegłym roku było tyle w samym 2 kw. i nie obchodzi mnie jak ktoś to księguje. Ważne jest aby faktyczne wyniki były lepsze. Odnośnikiem dla mnie jest najlepszy kwartał czyli 2kw. 2013 i uważam, że wyniki łączne powinny być lepsze niż wtedy - oczekiwanie 2 mln. W innym przypadku uznam, że nie ma postępów i nowa strategia na razie jeszcze nie działa. Wtedy realizacja programu staje się wątpliwa. Chyba, że TWOM lub ten kolejny projekt odpali na tyle, że powiezie cały program na swoich barkach - czego wykluczyć nie można. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
7 Dołączył: 2008-07-26 Wpisów: 40
Wysłane:
12 listopada 2014 10:03:24
przy kursie: 9,05 zł
Widać że review copie poszły już do youtuberów! Pierwsze recenzje są super.
Edytowany: 12 listopada 2014 10:06
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.