PARTNER SERWISU
owlqzhvr
286 287 288 289 290
Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 13 lutego 2015 14:07:25 przy kursie: 75,00 zł
Przeglądam wątek i ewidentnie brakuje mi komentarza do wyników jednego z protagonistów wątku - Scarry-ego. Ciekawi mnie Twoje zdanie, nie jesteś lekko rozczarowany? Jak odbierasz plany spółki na 2015?

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 13 lutego 2015 16:18:25 przy kursie: 75,00 zł
Pewnie Scarry poszedł oblewać trafny wybór gwaranta spokojnej emerytury :)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 13 lutego 2015 17:53:55 przy kursie: 75,00 zł
Greenthumb napisał(a):
Przeglądam wątek i ewidentnie brakuje mi komentarza do wyników jednego z protagonistów wątku - Scarry-ego. Ciekawi mnie Twoje zdanie, nie jesteś lekko rozczarowany? Jak odbierasz plany spółki na 2015?

Kod:
mod: usunięto informację o nastawieniu inwestycyjnym użytkownika


Z podanych danych finansowych oceniam że sprzedano ok.450 000 gier. czyli do dzisiaj ok 600 000. Jest to mniej niż się spodziewałem, ale bez porównania więcej, niż spodziewały się osoby skanujące konta, w wypadku których można mówić o pomyłce rzędu 50%. Takich raportów jak ten obecny jeszcze bedą dziesiątki, nie chciałbym przy każdym rozdzierać szat lub wpadać w hurraoptymizm, proszę też nie odbierajcie tego że piszę mniej to nie znaczy że już pewnie wszystko sprzedałem i chce się taniej odkupić (bo takie dostałem na priva zarzuty ;p), po prostu piszę mniej i nic więcej :)

Cytat:
Jak odbierasz plany spółki na 2015?

odbieram doskonale, niech robią swoje i dajmy im to robić. Nie mogę sie doczekać Industriala... o ile mam nosa to może być to finansowo, coś dużo większego niż TWOM....
@piotrch
może za wcześnie na emeryturę ale coś co jeszcze parę lat temu wyglądało jak szarpanina teraz zamieniło się w naprawdę poważne inwestycje ;). Wszystko przez zmianę nastawienia do giełdy. Angel
Kod:
mod: usunięto informację o wynikach inwestycji użytkownika
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 lutego 2015 11:53


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 14 lutego 2015 14:21:11 przy kursie: 75,00 zł
Nie chcę wsadzać kija w mrowisko ;) podaję tylko szacunki DMTrigon co do ilości sprzedanych sztuk TWOM. W ich komentarzu z konferencji pojawiły się też daty, które chyba umknęły na forum:
Cytat:
- Osiągnięte wyniki implikują naszym zdaniem sprzedaż „TWoM” na poziomie 250-300tys. sztuk w
2014 roku
- W II kw.’15 wydana zostanie „TWoM” w wersji na urządzenia mobilne (Zarząd szacuje że
potencjał tego rynku może być porównywalny do rynku gier na PC; gra nie będzie miała
mikropłatności) oraz kolejne dodatki, które mają podtrzymywać sprzedaż gry
- Na IV kw.’15 zaplanowano premierę nowej gry, której potencjał komercyjny może być większy
niż w przypadku „This War of Mine”

wytłuszczenie moje, cytat z biuletynu poniżej (nie cytowałem wszystkiego)
www.trigon.pl/files/daily_08_2...

Czyli do mobilków trzeba poczekać dłużej niż 6 tygodni, natomiast do "industrial" jeszcze daleko.


topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 14 lutego 2015 14:55:46 przy kursie: 75,00 zł
Całkiem fajne opracowanie Trigona, oni zakładali zysk za Q4 6,2 net a spółka pokazała 10,9.

Jest też opracowanie wyników Vivid Games, i moją uwagę przykuwa rozstrzał na wskażnikach:

11 BS:

P/E12M trailing 17,9
EV/EBITDA 12M trailing 13,6

Vivid:

P/E12M trailing 48,4
EV/EBITDA 12M trailing 36,9


Albo Vivid jest mocno przeszacowany, albo bit niedoszacowany king

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 lutego 2015 18:19:35 przy kursie: 75,00 zł
Omówienie sprawozdania finansowego 11Bit Sa za IV kw. 2014 r.

W poniższym omówieniu nie znajdziecie peanów na temat spółki i jej gier, nie będzie także rozpisywania na temat świetlanej przyszłości i różowych perspektyw. Znajdą Państwo za to spojrzenie krytycznym okiem finansisty na biznes, jego szanse i zagrożenia.
Poza tym można się dowiedzieć czym z grubsza będzie Industrial :)


Na konferencji prasowej prezes spółki zasugerował, że gra będzie sprzedawać się jeszcze bardzo długo i że spółka spodziewa się także jeszcze większych przychodów niż te dotychczas zaraportowane:

Cytat:
Cykl życia AWE wyniósł ok. dwóch lat. Dla This War of Mine cykl powinien być nawet dłuższy.

Cytat:
Przychody osiągnięte dotychczas są mniejszością łącznych przychodów, których spodziewamy się z gry TWoM.

Szczerze powiedziawszy bardzo ciężko jest mi sobie wyobrazić, że TWOM będzie „żyć” trzy lata, no chyba, że odwlecze się mocno premiera gry na konsole( bo tak interpretuję niespodziankę która ma dotyczyć tego tytułu jeszcze w tym roku) lub DLC. Proszę zobaczyć jak wyglądały przychody względem premier:

kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż AVE była podsycana premierą niemal co kwartał, a jeśli chodzi o TWOM wiemy, że ma być DLC, wersja na urządzenia mobilne i prawdopodobnie wersja na konsole.
Poza obecnie raportowanym kwartałem najwyższe przychody były w 4kw. 2012r. kiedy swoją premierę miało Anomaly Korea i jeszcze dwie mniejsze produkcje na urządzenia mobilne. Z jednej strony pokazuje to potencjał rynku mobilnego(przychody wyższe od PC i konsoli), natomiast z drugiej jego ograniczenia – możliwe do uzyskania ceny sprzedaży. TWOM na Androida i iOS ma być sprzedawany tradycyjnie, a nie w modelu FreetoPlay. Bardzo ciężko oszacować jak dość specyficzna gra jaką jest TWOM sprzeda się na na rynku konsolowo –mobilnym i na jakim poziomie się zmonetyzuje. Pierwszy problem, to rosnące oczekiwanie graczy do gier bezpłatnych w chwili pobrania, natomiast drugim i potencjalni większy to profil gracza. Rynek mobilny i przede wszystkim konsolowy jest znacząco inny niż rynek PC. Tutaj królują gry typu Arcade i FPSy, natomiast na PC gry nieco bardziej ambitne (np strategiczne) do których można zaliczyć najnowszy hit polskiego studia.

W oczy rzuca się także jeszcze jeden fakt – rosnące saldo zapasów. Przypomnę, że spółka raportuje w układzie porównawczym. Oznacza to, że w rachunku wyników pokazuje wszystkie koszty okresu, ale żaby zachować współmierność koryguje się przychody (zarówno w jedną jaki i drugą stronę) o zmianę stanu zapasów.


kliknij, aby powiększyć


W momencie pisania gry koszty kapitalizowane są na zapasie, natomiast w momencie sprzedaży rozchód zapasów pomniejsza przychody poprzez ujemne saldo zmiany stanu produktów. Z tego płyną bardzo ciekawe wnioski. Spółka nie ujawniła faktycznych kosztów produkcji TWOM, ale możemy je oszacować Skoro zmiana stanu produktów jest dodatnia na 700 tys., natomiast koszty okresu to 1,8 mln, to można wnioskować, że budżet TWOM nie był większy niż 1 mln zł.

Ciekawi w sumie spore saldo zapasów. Koszty poniesione na produkcje TWOM na PC zgodnie z polityką rachunkowości zostały już rozliczone i zmniejszyły stan magazynu. Z konferencji wiadomo także, że wersja na urządzenia mobilne jest już ukończona, więc koszty są na zapasie. Dość długo trwają także prace nad Industrialem, którego budżet wynosi około 1,2 mln. Skąd zatem 5,3 mln? Można z tego wnioskować, że spółka pracuje jeszcze nad innymi tytułami, o których jest znacznie ciszej. Można także oczekiwać, że spółka choć o tym nie wspomina rozwija także wersje konsolowe TWOM. Tę zwiększoną aktywność widać także w rosnących kosztach:


kliknij, aby powiększyć


Możliwe także, że przez zapasy poszło część kosztów na które przyznano dotacje, które trzeba przyznać 11B sprawnie pozyskuje. (Spółka zdobyła dofinansowanie 50 proc. kosztów Industriala –ca 150 tys. EUR. Przyznano także 1,2 mln zł na stworzenie nowego engine'u, a wcześniej 500 tys. na platformę B2B). To mniej prawdopodobna wersja, bo w pasywach w rozliczeniach międzyokresowych znajduje się ok. 1,5 mln i to prędzej tutaj należy szukać wydatków na dotowane projekty poza oczywiście Industrialem.

Natomiast o samym Industrialu możemy dowiedzieć się ze strony doradcy unijnego, że będzie to coś pomiędzy Arcanum, Machinarium i Rise of Nations.
http://mscg.ck.pl/referencje
Cytat:
Industrial
Beneficjent: 11 BIT STUDIOS S.A.
Wartość projektu: 297 462,00 Euro
Wartość dofinansowania: 148 731,00 Euro
Celem projektu jest stworzenie prototypy gry Industrial w grafice trójwymiarowej. Gra bazująca na dziewiętnastowiecznej rewolucji przemysłowej w połączeniu z atmosferą świata Steampunk. Dzięki przyznanemu grantowi Wnioskodawca sfinansuje m.in. prace zespołu badawczego oraz zakup wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do opracowania gotowego produktu.


Wracając do wyników, premiera TWOM przyszła w najbardziej oczekiwanym momencie. Na koniec 3 kwartału w kasie spółki było zaledwie 900 tys. zł, co starczyłoby góra do końca listopada. Po sukcesie TWOM sytuacja jest komfortowa. Spółka śpi na gotówce – 7,5 mln zł, a w należnościach jest kolejne 5 po pomniejszeniu o zobowiązania. Niektórych może dziwić silny wzrost tych ostatnich, ale jak sądzę w dużej części są to zobowiązania podatkowe, których do końca roku spółka jeszcze nie uregulowała. Sytuacja płynnościowa jest naprawdę doskonała, a można sądzić że jeszcze się polepszy – w styczniu gra także zajmowała wysokie miejsca w rankingu sprzedaży Steam.


kliknij, aby powiększyć


Widać, że 11Bit się rozwija, natomiast kapitalizacja spółki zależy od zysków, a konkretniej od tego czy kolejne gry spodobają się użytkownikom. Trzeba zdawać sobie sprawę, że to jest czysty biznes rozrywkowy – showbiznes. Oczywiście sukces TWOM zwiększa prawdopodobieństwo kolejnych, ale nie ma na nie żadnej gwarancji. Czy wszystkie filmy Universala są kasowymi przebojami? Nie. Z grami jest podobnie. Proszę zauważyć, że na sukces gry spółka pracowała 5 lat. Mimo, że w każdej produkcji zaskakuje i wprowadza element świeżości, to nie każda wypuszczona gra sprzedała się jak TWOM. Proszę pamiętać także, że późniejsze wersje Anomaly sprzedały się gorzej niż oczekiwał zarząd, wobec czego oczekiwania zarządu co do Industriala wcale nie muszą się zrealizować.

Games Republic na razie jest tak małe, że zupełnie nie istotne dla wyników. Z różnicy pomiędzy sprawozdaniem skonsolidowanym i jednostkowym można wnioskować, że przychody ze sprzedaży obcych gier, to tylko 44 tys. zł. Na szczęście projekt nie obciąża mocno spółki, bo pomimo niskich przychodów na poziomie zysku netto pojawia się nawet dodatkowe 17 tys. Choć GR jest nadal pchełką, to tempo rozwoju jest naprawdę dobre. Na koniec maja serwis posiadał 100 tys. użytkowników, natomiast na koniec roku już 350 tys.

To, że projekt jest na razie mały nie oznacza, że można go bagatelizować. Różnorodność pomysłów na potencjalne zwiększenie przychodów może imponować. Poza produkcją gier jest też przecież wspomniany wyżej GR, jest platforma wydawnicza Launchpad, a przed nami także platforma MMO. Taka dywersyfikacja wpisuje się w kreatywność zarządu jaką widać w grach. Dotychczasowa historia pokazuje, że zarząd jest kompetentny i co ważniejsze rozważny. Zmierza do postawionych celów małymi kroczkami, co pozwala wierzyć, że nie przytrafi mu się „choroba” CI Games.


>>>Wyceny automatyczne są tutaj!
>>>Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj!


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 14 lutego 2015 18:52

Vach
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 61
Wysłane: 14 lutego 2015 23:59:29 przy kursie: 75,00 zł
@anty_teresa Skąd pochodzą informacje w omówieniu nt. Industriala, bo przecież nie ze sprawozdania finansowego? Czy to Wasze przypuszczenia na bazie dotychczasowych informacji, czy jakieś nowe informacje ze spółki?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 lutego 2015 07:03:11 przy kursie: 75,00 zł

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 15 lutego 2015 08:39:18 przy kursie: 75,00 zł
a na jaki zysk za Ikwartał 2015 liczycie?
ja obstawiam przedział 2.5-3.5mln

Vach
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 61
Wysłane: 15 lutego 2015 09:04:52 przy kursie: 75,00 zł
anty_teresa napisał(a):
w omówieniu jest to przecież wyraźnie napisane...


Gdybym posiadał dostęp do omówienia, to przecież bym nie pytał.
Pytam, gdyż zastanawiam się czy warto jest dla tego omówienia inwestować w abonament.


007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 15 lutego 2015 12:25:55 przy kursie: 75,00 zł
Nigdzie nie jest napisane, że Trigon ma szklaną kulę i najlepiej na rynku szacuje sprzedaż. Zresztą biorąc pod uwagę jak przewidywali wynik netto za Q4 uważam, że nie przywiązywali dużej wagi do 11bit i mają mniejszą wiedzę na temat spółki niż przeciętny użytkownik tego forum.

Moim zdaniem średnia cena netto uwzględniająca sprzedaż w różnych regionach minus VAT, marża Steam i przeceny to ok 36 PLN za szt., a przychód przypadający na TWOM to ok. 13,6 mln PLN. Razem daje nam to sprzedaż w okolicach 380 tyś szt., czyli 100 tyś (ok. 40%) więcej niż super dokładne szacunki Wielkiego Skanera. Dlatego uważam, że całe to skanowanie z 10% odchyleniem to jedna wielka ściema, zwłaszcza że te wyliczenia nie uwzględniają pudełek, które w jakimś stopniu trafiły na konta Steam i powinny wyjść przy skanowaniu.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 15 lutego 2015 13:07:26 przy kursie: 75,00 zł
@007

oczywiśćie że tak! Gdzie był Trigon i cała lista specjalistów po pierwszy trailerach gry? Wtedy był czas na to żeby ludzie zorientowani w inwestowaniu w gamedev decydowali czy warto czy nie inwestować w 11bit. Wtedy Trigon i reszta milczała.

Post factum jest niesamowicie prosto chwalić firmę czy nagle być jej entuzjastycznym inwestorem, ale na giełdzie zarabiają najwięcej Ci co zauważają tworzace się nowe potencjalne sukcesy, a nie Ci co się do nich podpinają.

Generalnie tak jak przy CDProjekt i Vivid Games - tylko własny rozum może CI pomóc, gamedev jest tak niestabilny, tak wybuchowy i jest taka mieszaniną perspektyw ogromnego sukcesu i równie ogromnych wtop że tylko zimna głowa i własny osąd zostaje.

w życiu nie podjąłem decyzji inwestycyjnej czytając rekomendację maklerską, i daj mi boże, nigdy tego nie zrobić. Angel
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 15 lutego 2015 13:13

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 lutego 2015 14:18:32 przy kursie: 75,00 zł
Vach napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
w omówieniu jest to przecież wyraźnie napisane...

Gdybym posiadał dostęp do omówienia, to przecież bym nie pytał.
Pytam, gdyż zastanawiam się czy warto jest dla tego omówienia inwestować w abonament.

Część omówień jest odkryta, więc masz bazę porównawczą. Dla samej informacji o industrialu to moim zdaniem nie warto, natomiast jako całość to sam musisz zdecydować.

ucofb
1
Dołączył: 2010-11-12
Wpisów: 1 207
Wysłane: 15 lutego 2015 15:24:25 przy kursie: 75,00 zł
podpowiem, moim zdaniem warto.
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett

psychologtlumu
0
Dołączył: 2015-01-04
Wpisów: 79
Wysłane: 15 lutego 2015 16:05:44 przy kursie: 75,00 zł
Warto, nie warto. Jakie to ma znaczenie? Każdy musi sam przeanalizować sytuację finansową, ocenić i podjąć decyzję. Spółka na samym TWOM będzie zarabiała przez kilka kwartałów co najmniej 2 mln zł. A to tylko takie minimum dla mnie. A przed nami wersja na mobilki i Industrial. Wyceny DCF są dobre dla kogo? Ani nie jesteście funduszami, bankami. Chodzi jedynie o zysk z inwestycji. Ci co kupili w okolicach 40 zarobili ładne pieniądze i mieli szansę na 100% zysk. To jest idea tradera indywidualnego.

Vach
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 61
Wysłane: 15 lutego 2015 17:34:41 przy kursie: 75,00 zł
anty_teresa napisał(a):

Część omówień jest odkryta, więc masz bazę porównawczą. Dla samej informacji o industrialu to moim zdaniem nie warto, natomiast jako całość to sam musisz zdecydować.


Nie wątpię, że omówienie jest zrobione rzetelnie i solidnie od strony finansowej, niemniej nie odpowiedziałeś na moje pytanie: czy informacje w nim zawarte nt. Industriala są syntezą powszechnie znanych rzeczy, czy pojawia się w nim coś o czym do tej pory nie wiedzieliśmy, co sugerowałoby zdanie:

anty_teresa napisał(a):
Poza tym można się dowiedzieć czym z grubsza będzie Industrial :)

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 15 lutego 2015 19:22:44 przy kursie: 75,00 zł
007 napisał(a):
Nigdzie nie jest napisane, że Trigon ma szklaną kulę i najlepiej na rynku szacuje sprzedaż. Zresztą biorąc pod uwagę jak przewidywali wynik netto za Q4 uważam, że nie przywiązywali dużej wagi do 11bit i mają mniejszą wiedzę na temat spółki niż przeciętny użytkownik tego forum.


ja nigdzie nie napisałem i nie sugerowałem, że mają szklaną kulę..., podjęli się szacunku, to zamieściłem informację - też wydaje mi się, że jest tego za mało - ale z tego co napisali wynika, że na jakiejś podstawie uznają, że zysk z jednej sztuki przekracza 40zł.
Możliwe, że wiedzę i doświadczenie mają mniejsze, ale wszyscy pomylili się szacując sukces TWOM (włącznie z 11bit oraz cenegą - pudełka) i później też wyniki za 4rty kwartał.
Pozwolę sobie zacytować szacunki Scarry'ego tuż po premierze (gra już prowadziła na Steam):
Cytat:
uważam że gra sprzeda sie na PC w ilości ok. 0,3-0,5 mln, jednak w pewnym momencie może nastąpić przełamanie i jej popularność nakręci drugą falę sprzedaży, wtedy może być dużo grubiej. Gra jest bardzo dobra jeśli ktoś polubi ten jej nietypowy klimat.

Gdyby takie wyniki całościowo miałby osiągnąć TWOM to prognoza Trigon za 4rty kwartał byłaby wręcz zbyt optymistyczna.
Nie cytuję tego przez złośliwość (nie jestem i nie byłem zwolennikiem metody skanera) - wszyscy teraz jesteśmy mądrzejsi ale na forum przed samą premierą więcej było obaw o OFE a sprzedaż 200 tyś sztuk miała być mega sukcesem. Myślę, że trochę nie fair jest teraz wieszać psy na Trigonie ;)


Cytat:
Moim zdaniem średnia cena netto uwzględniająca sprzedaż w różnych regionach minus VAT, marża Steam i przeceny to ok 36 PLN za szt., a przychód przypadający na TWOM to ok. 13,6 mln PLN. Razem daje nam to sprzedaż w okolicach 380 tyś szt., czyli 100 tyś (ok. 40%) więcej niż super dokładne szacunki Wielkiego Skanera. Dlatego uważam, że całe to skanowanie z 10% odchyleniem to jedna wielka ściema, zwłaszcza że te wyliczenia nie uwzględniają pudełek, które w jakimś stopniu trafiły na konta Steam i powinny wyjść przy skanowaniu.

Co do trafiania pudełek na konta Steam też tak uważam - pisałem o tym miesiąc temu, ale nikt nie podjął dyskusji, pewnie utknęło w gąszczu... lub większość mnie ignoruje king
Myślę, że przed każdym raportem w tym roku będą padać różne kalkulacje - mam nadzieję, że da się będzie śledzić wątek, bo przy wyjściu dlc znowu warto będzie przybliżać sprzedaż.

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 15 lutego 2015 20:02:15 przy kursie: 75,00 zł
@vladinho

Nie było moją intencją wieszać psów na Trigonie. Chciałem jedynie zauważyć, że nie mają wyłączności na wiedzę. Jest to jeden z wielu szacunków, moim zdaniem tym razem błędny. Samo opracowanie jest ciekawe, szczególnie w kontekście przewidywań wyniku netto. Głowa do góry i się nie zrażaj thumbright

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 lutego 2015 20:09:33 przy kursie: 75,00 zł
psychologtlumu napisał(a):
Warto, nie warto. Jakie to ma znaczenie? Każdy musi sam przeanalizować sytuację finansową, ocenić i podjąć decyzję. Spółka na samym TWOM będzie zarabiała przez kilka kwartałów co najmniej 2 mln zł. A to tylko takie minimum dla mnie. A przed nami wersja na mobilki i Industrial. Wyceny DCF są dobre dla kogo? Ani nie jesteście funduszami, bankami. Chodzi jedynie o zysk z inwestycji. Ci co kupili w okolicach 40 zarobili ładne pieniądze i mieli szansę na 100% zysk. To jest idea tradera indywidualnego.

Ale kupili akcje bo... ??? Bo to jedyna i wyjątkowa spółka??? Bo...??? Wyceny DCF są dobre dla wszystkich, w szczególności dla tych co je sami robią, bo to ich wyceny. Wycena to nie jest absolut, ale pozwala mniej więcej zorientować się czego oczekuje rynek i dostosować choćby poziom stopa. Jasne, można także kupić spółkę na podstawie techniki, czy systemów, można na podstawie dotychczasowej oceny zarządu, ale im więcej obrazów, tym lepsze decyzje.
Vach napisał(a):

Nie wątpię, że omówienie jest zrobione rzetelnie i solidnie od strony finansowej, niemniej nie odpowiedziałeś na moje pytanie: czy informacje w nim zawarte nt. Industriala są syntezą powszechnie znanych rzeczy, czy pojawia się w nim coś o czym do tej pory nie wiedzieliśmy, co sugerowałoby zdanie:
anty_teresa napisał(a):
Poza tym można się dowiedzieć czym z grubsza będzie Industrial :)

Informacje w nim zawarte są dostępne, ale nie pochodzą od spółki.

knoker
0
Dołączył: 2013-12-22
Wpisów: 47
Wysłane: 15 lutego 2015 22:35:54 przy kursie: 75,00 zł
Niestety nie mam wglądu w raport, jednak myslę że mogę sie podzielić kilkoma swoimi przemyśleniami.

Obstawiam że 11 bit będzie próbowało reaktywować THEY... spróbują wypełnić lukę jaka powstała gdy zabrakło PREY 2. Interesująca strategia niestety BARDZO ryzykowna. Uważam że chłopaki dostrzegli potencjał jaki tkwi w odradzającym się rynku zręcznościowych FPSów (ala quake). Dostrzegli to jaką popularnością ponownie cieszy się cs-go, a ponieważ materiał, założenia i podstawy gry mają już gotowe w formie they nie muszą tworzyc wszystkiego od początku tylko dopasować grę do rynku. Oczywiście czeka ich sporo pracy w dopasowaniu aspektów technicznych ale najważniejsze że mają bazę i od 2 miesięcy pieniądze.
Pomysłem rozbijającym reanimację THEY na DLC będzie prawdopodobnie aspekt fabularny halucynacji głównego bohatera które będą umożliwiały tworzenie odjechanych leveli i map. Ponadto żywotność gry zapewni unikalne narzędzie umożliwiające dowolną modyfikację broni na poziomie wizualnym. Jest to moja wizja nie poparta infem ze spółki. Dlaczego więc ryzykowna? :

1. Destiny: Jest tym czym mogłoby być THEY.
2. Cyberpunk 2077: zakładam możliwość modyfikowania postaci i broni jako kluczowy aspekt projektu.
3. Overwatch : Jeżeli się pojawi prawdopodobnie zmiecie wszystko co jest FPSem z powierzchni ziemi.

Wiem że to nadmierne wybieganie w przyszłość, ale w przypadku potwierdzenia moich przypuszczeń główną zmienną będzie czas, czyli jak bardzo uda się wyprzedzić konkurencję. Mówią że do IV kwartału ukończą projekt ? Niestety trudno mi w to uwierzyć. Pieniądze konieczne na rozwinięcie skrzydeł otrzymali przed miesiącem. Na wykonanie projektu 9 miesięcy, testowanie 3 miesiące i wydajemy na gwiazdkę ? Za szybko Panowie. Jeżeli wpompują w projekt całe finanse, a tego będzie wymagać tempo prac, może byc trudno jeżeli gra nie wypali.

Koniec snucia domysłów czekamy na oficjalne info.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



286 287 288 289 290

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,007 sek.

skriihrh
ngoefkbv
ytybfimm
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fmpkfuri
wapuwelp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat