193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
31 sierpnia 2015 15:17:24
przy kursie: 67,50 zł
anty_teresa napisał(a):Cytat:druga sprawa że jestem przekonany że konsolowa wersja polegnie. Mniej lub bardziej, ale polegnie. Profil gracza i w jakimś sensie sterowanie? Dla mnie także niemal pewne jest, że nie powtórzą sukcesu PC, ale polegnie to mocne słowo... pozwoliłem sobie na pewne przejaskrawienie ;) ... powiedzmy że koszty się zwrócą ;), ale i tak nie wierzę w sukces tego produktu: * Sterowanie jest drastycznie mniej naturalne niż to z iPada/peceta ... kto lubi point'n'click na padzie??? Czy nasze drogie 11bit nie nauczyło się nic z porażki Anomaly na konsolach? * konsole ze swojej natury zainteresowań graczy to gier o stonowanej grafice, spokojnych, wymagających refleksji nie przyjmują najlepiej * halo.. to już jednak odświeżamy kotleta... mam PC, mam iPada, mam Note-a, mam też PS3 i PS4.... na każdym gram w inne rzeczy, nie w to samo. wyobrażam sobie tak, że jeśli rynki miały być prawidłowo nasycone produktem to najpierw puściłbym wersję konsolową, potem iPada, potem PC a na końcu Androida (żeby ograniczyć piractwo). Mniej więcej tak robi z GTA RockStar - najpierw stare konsole, nasycenie rynku, potem nowe konsole, nasycenie rynku, potem PC. 11bit zrobiło odwrotnie i zmniejszyło tym potencjał sprzedaży. Jak rozumiem wynika to z zaskoczenia pierwotnym sukcesem gry. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 31 sierpnia 2015 15:27
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
31 sierpnia 2015 15:57:43
przy kursie: 67,50 zł
co do oceny sukcesu twom, to wydaje mi się, że chyba różnie definiowany jest tu sukces wiedźmin 3 w 1.5 miesiąca sprzedał 6 mln sztuk - wielki sukces twom w 1.5 miesiąca po debiucie sprzedał 350 tyś sztuk - wielki sukces sprzedaż 300 - 400 tyś sztuk na konsole nie powinien być problemem. Rynek konsol jest odpowiednio większy - wg różnych danych - od 3 do 5 razy większy (nie wiem które dane są prawdziwe), ale to i tak są setki milionów graczy. Sprzedaż 400 tyś sztuk gry na tym rynku to żaden wyczyn, dla firmy o ugruntowanej pozycji (Deep silver/Koch), z tytułem, który sprawdził się na innej platformie. Ja bym tu nie dramatyzował. Gra trafiła w gusta i z całą pewnością jest odpowiednia liczba graczy konsolowych, która zakupi tą grę. Oczywiście nie będą to miliony graczy, ale te kilkaset tysięcy zapewne się znajdzie (a to będzie wielki sukces). 11bit bez żadnej promocji sprzedało tyle ile sprzedało - z odpowiednią oprawą promocyjną gra się sprzeda podobnie lub lepiej.
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
31 sierpnia 2015 17:24:26
przy kursie: 67,50 zł
Scarry napisał(a):chimpo napisał(a):Gra jest dla dorosłego gracza, a nie dla dzieci.
A Scarry teraz to przywaliłeś z tym TWOM 2 dziejącymi się na Ukrainie czy w Syrii. Popierasz tezę "Nie dodawajmy dzieci do gry, bo to oportunizm!!", po czym piszesz "Zróbmy grę o obecnie trwających konfliktach" i zarabiajmy na tragedii ludzkiej. To jest dopiero moralne.
Przecież TWOM jest grą o fikcyjnym konflikcie zbrojnym, w którym mamy za zadanie przeżyć naszymi bohaterami przez konflikt zbrojny. Dodanie dzieci jako dodatkowych bohaterów tylko dodaje grze realizmu, a dorosłym graczą ma dać do myślenia, że może jednak wojenki z Call of Duty czy Battlefronta nie są wcale takie fajne, jak się spojrzy na nie z innej strony. wytłumacz mi jak antywojenna gra o konflikcie miałaby być amoralna ? Serio nie rozumiem takiego rozumowania. Coś Ci się w pokićkało chyba. świat marketingu znam doskonale od 20 lat, i jestem absolutnie przeciwny wykorzystywaniu dzieci w reklamie i w takich tanich przesadzonych emocjach jak gra komputerowa. To nie jest gra dla dzieci tylko o dzieciach. Nie podoba mi się to bardzo, druga sprawa że jestem przekonany że konsolowa wersja polegnie. Mniej lub bardziej, ale polegnie. Ale co ja tam się znam. ja w ogóle nie rozumię tego zarzutu ze dzieci sie wykorzystuje w sposób instrumentalny poprzez sam fakt ich zaistnienia w grze;na tej zasadzie mozna by zarzucic filmowi Brzdąc Chaplina ze poprzez ckliwe ukazanie malego włóczegi posluzyl sie nim instrumentalnie;albo czy w filmie Imperium slońca koniecznie glówną role musial zagrać 10 letni chlopiec (przeciez poruszane te problemy wojny mozna by ukazac obsadzajac wylącznie dorosłymi)tak juz sie dzieje ze podczas wojny najbardziej cierpia cywile a wsród nich czesto i dzieci i chyba tak jak i filmy moga byc po prostu albo dobre albo złe tak jest i z grami. Inna rzecz czy to sie sprzeda rozumie Scarry ze jestes sceptyczny-ale czy mimo wszystko trzymasz akcje do Industriala czy jednak juz sie przelala czara goryczy?
|
|
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
31 sierpnia 2015 17:54:43
przy kursie: 67,50 zł
niedźwiedź napisał(a): całą pewnością jest odpowiednia liczba graczy konsolowych, która zakupi tą grę.
kilkaset tysięcy zapewne się znajdzie (a to będzie wielki sukces).
11bit bez żadnej promocji sprzedało tyle ile sprzedało - z odpowiednią oprawą promocyjną gra się sprzeda podobnie lub lepiej. Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ ZAPEWNE niedźwiedź myślałeś żeby robić za wróżkę? - przecież to gdybania najgorszego leszcza... Kod:mod: usunięto informację dotyczącą stanu posiadania użytkownika Nieprawda że bez żadnej promocji, nietypowy tytuł i temat były potęznie dosłownie potęznie zaakcentowane we wszystkich mediach jakie znam, a wszyscy tą kampanię pamiętamy, było głośno o grze w największych mediach. Kampania reklamowa była jak na 11bit wyraźna a trailer doskonały i trafił w gusta. wyświetlenia trailerów TWOM-PC www.youtube.com/results?search...a teraz powiedz mi jakie duże medium, ale naprawdę duże - ogłosiło TWOM na konsole ? I ile osób wyświetliło trailer wersji konsolowej ? .. 1000@daro_1975dla mnie wydawanie gry na konsole, w tym momencie, to marnowanie potencjału firmy, czasu i kasy. Tak to widzę. Szkoda naszej firmy. Czekam na industriala ;) a TWOM od konsol mogli zacząć, jak tego nie zrobili... szkoda marnować czasu. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 31 sierpnia 2015 21:46
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:17:20
przy kursie: 67,50 zł
Scarry Toż kilka postów wyżej wróżysz klapę wersji konsolowej, a mi zarzucasz wróżbiarstwo Ja podałem jakieś szacunki, odniosłem się do jakiś liczb - Ty założyłeś klapę i dalej zakładasz klapę - bo co - bo 1000 osób trailer zobaczyło, twoje "Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ i ZAPEWNE" jest domyślne w tym kontekście i bardzo amatorskie gratuluje akcji za 9 zł ale to nie daje ci z automatu wszechwiedzy
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:27:39
przy kursie: 67,50 zł
Scarry napisał(a):[ ?
I ile osób wyświetliło trailer wersji konsolowej ? .. 1000
@Scarry na pewno 1000??
Edytowany: 31 sierpnia 2015 21:47
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:32:15
przy kursie: 67,50 zł
Niedźwiedziu, mówisz o szacunkach - a czy jesteś w stanie podać wysokość sprzedaży jakiejkolwiek gry dystrybuowanej na konsole przez DS, albo wysokość konsolowej sprzedaży popularnej gry indie z pc ? Trudno jest znaleźć oparcie w tych 400k o których piszesz. Równie dobrze możesz napisać 800k, jeśli Ci to humor poprawi, ale to nie o to chyba chodzi... Warto też pamiętać o tym co napisał GRAF78Cytat:W tym wypadku gdy wydawcą jest KOCH, współfinansuje on też produkcję wersji na konsole? czy cały projekt jest finansowany ze środków 11Bit. To element umowy, o której niewiele wiemy...
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:43:37
przy kursie: 67,50 zł
Cytat:
Panowie, nie umiecie, lub nie chcecie, czytać między wierszami. Wydawca przesuwając premierę gry z najbardziej dochodowego okresu roku, na najsłabszy sprzedażowo okres (gorszy byłby tylko środek lata), wysłał nam niezbyt optymistyczną wiadomość. W IV kwartale ilość dostępnej przestrzeni półkowej, reklamowej i dostęp do mocy produkcyjnych tłoczni jest mocno ograniczony. Dlatego wydawcy przygotowując się do okresu świątecznego bardzo dokładnie analizują które gry wtedy wydać, starając się wybrać tytuły o największym potencjale. To że TWoM nie załapał się do świątecznego portfolio KOCHa jest dla mnie sygnałem że wydawca niespecjalnie wierzy w duży sukces konsolowej wersji gry. To że spółka do ostatniej chwili obstawała przy tym że premiera będzie w tym roku, może świadczyć o tym, że i dla zarządu decyzja wydawcy o przesunięciu premiery była zaskoczeniem. Możliwe że za tym odstawieniem na boczny tor stoją słabe wyniki sprzedaży wersji pudełkowej oraz ciężka tematyka gry.
@Rockq cenie Twoje wpisy na forum, bo pozwalają spojrzeć na firmę również chłodnym okiem, czego czasami tutaj brakuje. Ten wpis też "łyknąłem" jak go przeczytałem i przyjąłem, że tak najprawdopodobniej jest, ale po czasie zastanowienia jedna rzecz mi nie pasuje: Skoro KOCH w innych grach widzi większy potencjał i chce je wydać na święta, to dlaczego akurat TWOM, (które ma teoretycznie mniejszy potencjał i wychodzi później) reklamował na targach osobnym stoiskiem - nie wystarczyłoby stoisko bitowców?
Edytowany: 31 sierpnia 2015 18:44
|
|
70 Dołączył: 2015-02-06 Wpisów: 637
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:52:13
przy kursie: 67,50 zł
valdi te 400 tyś lekko odniosłem do 350 wersji PC. Nie twierdze, ze będzie tyle - może więcej, może mniej, ale zakładanie klapy i twierdzenie, ze to marnowanie sił i środków brzmi niepoważnie. Dwie firmy, w tym jeden potentat w branży, zdecydowali się na takie a nie inne działania i zapewne mają jakieś szacunki i kalkulacje - o których piszesz i o które pytasz. Nie działają na ślepo. Dokonali analizy rynku pod kontem tego produktu i doszli do wniosku, ze warto. Co do samej umowy, której nie znamy, to raczej podział zysków będzie adekwatny do poniesionych nakładów i do wniesionej wartości do tejże umowy. Nie spodziewam się tu jakiejś asymetrii i na pewno 11bit na tym nie straci.
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
31 sierpnia 2015 18:58:21
przy kursie: 67,50 zł
czy ktoś kupuje takie gry na prezent świąteczny? Chyba nie - pewnie stąd premiera styczniowa. Co do wypowiedzi scarrego to uważam, że ma racje ale nie do końca. Spółka robi to co robi, a robi gry. Kogoś dziwi, że wyciska z tytułu TWOM ile może? Mnie nie to robiła tak samo przy Anomaly. Biznesowo ok, ale dla akcjonariuszy już nie koniecznie... I pod tym względem się zgadzam ze Scarrym... Pisano już tutaj wiele o wycenie spółki (dlaczego tak nisko pisało wielu...), a teraz kiedy premiera Industrial przesuwa się to i wycena spółki się zmieni. Wg mnie samo wyciskanie z tytułu TWOM kasy przez dwa lata może nie być adekwatne do bieżącej wyceny spółki. Jedynie co wg mnie może fundamentalnie zwiększyć wycenę spółki to zmniejszanie czasu między głównymi produkcjami, a teraz mamy zwiększanie się czasu no to i wycena może spadać. Sprzedaż TWOM na tabelty to porażka - w jednym z serwisów wskazano sprzedaż na bardzo niskim poziomie - niestety TWOm wyleciał z tego serwisu (ingerencja spółki???) Na razie wydaje mi się, że kurs będzie próbował oszacować (słabe wg mnie) wyniki 3Q... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
31 sierpnia 2015 20:45:55
przy kursie: 67,50 zł
Scarry napisał(a): a teraz powiedz mi jakie duże medium, ale naprawdę duże - ogłosiło TWOM na konsole ?
I ile osób wyświetliło trailer wersji konsolowej ? .. 1000
Faraquet masz rację, pomyliłem się tutaj - trailer wersji konsolowej ma 64 000. A ile wyświetleń miały trailery TWOM-PC po ok 4-5 dniach ? Szał był na nie ogromny. I ten szał przełożył się na tyle i tyle sprzedaży. Na ile sprzedazy przełoży się 64K? Abstrahujac już od tego że uwazam konsole za zupełne nieporozumienie do takich gier. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 31 sierpnia 2015 20:46
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
31 sierpnia 2015 21:30:35
przy kursie: 67,50 zł
Reasumując źle się dzieje: - TWoM TLO wyjdzie w najgorszym okresie (choć jest jeszcze gorszy - może nie przełożą), gdzie wszyscy gracze będą zawaleni grami kupionymi przed świętami tak do czerwca albo września - spółka "wykorzystuje" dzieci - już niektórzy na innych forach nie boją się nazwać tego po imieniu, nie wspominając o dwulicowości co jest nawet gorsze od takich gier jak Hatred czy Carmaggedon, może ktoś napisze do Pana z Newsweeka, że jednak miał co do nich racje - po co w zasadzie im te dzieci - do tej pory mieliśmy w schronie 3 obcych dorosłych, co mogli wyruszyć na nocne łowy a teraz rozgrywka zostanie całkowicie zrujnowana, będziemy mieć rodzinę, dzieci będą wymagać opieki i będą tylko nieszczęśliwe - na konsole to się w ogóle nie sprzeda, gracze szukają innego typu rozrywki, Koch w nich nie wierzy (przesunięcie terminu) a tak optymalnie to konsole powinny być na samym początku - no jeszcze to sterowanie, czuć że będzie porażka - spółka nie powinna zajmować się rozwijaniem TWoMa tylko np. przejmować takie perspektywiczne projekty jak PixWing - sądząc po kiepskiej oglądalności trailera będzie pewna klapa, daleko im jeszcze do Farm51 i ich trailera do Get Even - kto miał w TWoMa zagrać - już zagrał, mobilki się nie sprzedają, a jak wejdzie wersja na konsole to nawet PCowcy się obrażą o to, że nie dostali nowej aktualizacji. Polityka widać kuleje. Działają po omacku, chaos i marnotrawstwo czasu i pieniędzy. Jest tylko jeden promyk nadziei - na forach jest masa doświadczonych ludzi, którzy chętnie pomogą i doradzą spółce - wystarczy tylko poprosić (o ile ktoś jeszcze ze spółki tu zagląda). PS. Mam nadzieje, że moder nie wykasuje posta bo starałem się być jak najbardziej krytyczny jak tylko potrafię.
Edytowany: 31 sierpnia 2015 21:33
|
|
1 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 31
Wysłane:
31 sierpnia 2015 22:15:14
przy kursie: 67,50 zł
Reasumując źle się nie dzieje: - TWoM TLO wyjdzie w okresie w którym nie ma większych premier - spółka wprowadza dzieci do gry - z tego co kojarzę dzieci są częścią ludzkiego życia na tej planecie - w nocy dzieci śpią wiec spokojnie można iść na łowy - gry platformowe to historyczna podstawa rozrywki konsolowej - sterowanie padem jest bardzo wygodne - nie to co myszką - spółka monetyzuje TWOMa do ostatniego grosza - trailer po 4 dniach ma 64k wyświetleń - kto miał zagrać w Twoma na PC to zagrał a kto ma zagrać na konsoli to zagra - a PC pewnie dostanie update później Polityka 11bit jest dobrze przemyślana co widać po sukcesie TWOMa i paru milionach na koncie. PS. Polecam troch dystansu i cierpliwości do obecnej sytuacji The Spice Must Flow
|
|
1 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 31
Wysłane:
31 sierpnia 2015 22:39:24
przy kursie: 67,50 zł
Info z FB: Cytat:Will it be released on PC? 4 godz.
11 bit studios for the moment we're focused on the console version and supporting other platforms (mobile edition) but there's something special in the works that will come to Steam - so stay tuned! 1 · 4 godz. The Spice Must Flow
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
31 sierpnia 2015 23:07:14
przy kursie: 67,50 zł
Scarry napisał(a):
A ile wyświetleń miały trailery TWOM-PC po ok 4-5 dniach ?
To ile miał, np pierwszy trailer po 5 dniach sprzedaży? (pytam serio, może być mniej więcej)
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
31 sierpnia 2015 23:46:58
przy kursie: 67,50 zł
Tak jak przewidywałem (niestety moder wyciął mój post) 11b w II kw zarobił więcej niż pozostała branża gamedev włącznie (poza CDR)
11B: + 3 410 000
CIG: - 2 827 000 BLO: + 190 000 VVD: + 944 700 F51: - 995 197 FOR: - 98 000 JJB: + 90 000
Dane półroczne podobne, dramat nadal trwa, aż strach pomyśleć co będzie w III kw.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
1 września 2015 00:14:07
przy kursie: 67,50 zł
@faraquetpo 24 godzinach miał ok. 100 000, po tygodniu coś ponad 300 000 (400?). * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 1 września 2015 00:14
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
1 września 2015 06:42:36
przy kursie: 67,50 zł
z pewnością bedą kontynuowac relacje z Save the Children - wsparcie finansowe per sprzedana sztuka gry a Save the Childern ma miliony donatorów - z tego kanału społecznej dystrybucji będzie więcej kasy niż PC na Steam..... Everything you know is wrong.........
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
1 września 2015 08:45:25
przy kursie: 67,50 zł
Na spokojnie myśląc to tragedii żadnej nie ma wydanie TWOM:TLO na konsole i związana z tym szeroka kampania reklamowa tu zakładam że w dużej części albo całości sfinansowana przez KOCH (nie znamy szczegółów Umowy) przyczyni się napewno do wzrostu rozpoznawalności studia jak i marki TWOM. Umowa z Koch Media GmbH była podpisana w dniu 21.11.2014 (dana komunikatu) a więc parę dni po premierze TWOM na PC wielce prawdopodobne jest że to KOCH zaproponował produkcję wersji konsolowej oferując raczej duże wsparcie badź sponsorując cała kampanie marketingową. Wychodzę z założenia że w momencie podpisania ww. Umowy nikt z Zarządu nie wiedział ile Spółka zarobi, wiedziano natomiast że wszystkie środki pieniężne muszą być skierowane na Industriala bo projekt już był w "imadle".
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
1 września 2015 08:53:18
przy kursie: 67,50 zł
@graf78 generalnie masz sporo racji, po prostu studzę nastroje podboju świata konsolową wersją TWOM. Jeśli pozwolicie mi pogdybać to jej sprzedaż szacuję na 10%-20% tego co na PC, i to max. Nie ma co się oszukiwać TWOM się udało, generuje kasę, ale ten rynek potrzebuje cały czas nowych impulsów.... czekamy na Industriala i kolejny tajemniczy projekt ;) * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 1 września 2015 08:53
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.