0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 listopada 2015 20:55:29
przy kursie: 68,85 zł
baks@ bardzo optymistyczny ten wynik, ale trzymam kciuki abyś trafił.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 listopada 2015 23:07:07
przy kursie: 68,85 zł
Dwa ostatnie trafiłem ..... 1kw dokładnie 2kw gdyby nie liczyć odpisu też trafiłem Mam powody do takiego wyniku - na samej letniej wyprzedaży było 1,5mln zysku (około) nie widzę powodu aby mobilne przez cały kwartał nie zarobiły 1 mln zysku. Wreszcie aby wersja PC nic nie zarobiła w pozostałym okresie. Obciążeniem mogą być koszty prospektu i doradztwa - nie potrafię ich oszacować, bo nie miałem z tym styczności. Nie powinny jednak przekroczyć odpisu - czyli licząc z odpisem powinno się wyzerować. Mogą wyjść jakieś nadgodziny za robienie raportów od nowa ale to koszt raczej nieduży. Więc podtrzymuję prognozę. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 listopada 2015 11:33:30
przy kursie: 68,85 zł
Chyba jednak nie taki zły ten debiut na smartfony. Od piątku mamy 8 miejsce w kategorii paid w USA, a w grossing jesteśmy na początku drugiej setki - co zważywszy, że na tej liście dominują i to bezwzględnie gry darmowe, albo płatne ale z inappami - nie jest złym miejscem. TWOM bardzo dobrze radzi sobie też na androidzie - 7 miejsce w USA w paid i 296 w grossing. Jeśli wierzyć danym z tego linku: thinkgaming.com/app-sales-data...to do spółki wpływa obecnie naprawdę niezła kasa - ponad 45.000$ z samego google play w USA.
|
|
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 listopada 2015 13:45:01
przy kursie: 68,85 zł
wynik sprzedaży super i realny - 6560 sztuk w niedziele w calych US (weekend zawsze był dobry sprzedazowo dla TWOM) x 6,99 daje owe ca USD 45.000 - Generlanie U.S. to 1/4 sprzedazy globalnej (estymacje Sensortower)- ergo w 1 dzień weekendu sprzedaje sie za ca. USD 180.000 Everything you know is wrong.........
Edytowany: 15 listopada 2015 13:46
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
15 listopada 2015 13:47:36
przy kursie: 68,85 zł
sensortower.com/ios/us/11-bit-...Sensortower pokazuje wartość aplikacji $1,743,440, tymczasem w pierwszy poniedziałek po premierze na Ipady pokazał $2,313,960... www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...Jutro przekonamy się czy na Iphony pokaże większą wartość, choć wydaje się to mało prawdopodobne. Patrząc jednak na obecną wartość widać, że zarabiają mniej więcej tyle co na Ipady, albo jak sądzę nawet mniej - jutro się przekonamy. Każdy może mieć inne kryterium słowa "sukces", jednak przypominając wypowiedzi przedstawicieli spółki o tym, że rynek smartfonów jest 10x większy, to ja nie uznaję tej premiery za sukces, przynajmniej na razie. Powiedziałbym, że jest bardzo przeciętnie skoro nie dość, że nie zarabiają 10 razy więcej niż na tablety to zarabiają mniej.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
15 listopada 2015 14:21:12
przy kursie: 68,85 zł
A czy to całe sensortower to jest w jakiś sposób wiarygodne? W ogóle to któraś z tych stron co podaje dane sprzedażowe jest wiarygodna?
Jeżeli faktycznie gra zarabiałaby 15 tys $ dziennie na Iphone tylko w USA i sprzedaż w USA to jest ok 25% całej sprzedaży to 60 tys $ dziennie nie jest złym wynikiem. Dla spółki jest to zawsze dodatkowa kasa w okresie przejściowym.
Zresztą jutro zobaczymy w raporcie ile warte są szacunki z tych wszystkich serwisów.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
15 listopada 2015 14:23:31
przy kursie: 68,85 zł
Przecież ten serwis pokazuje dane wyssane z palca. Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy. Nie wiem po co istnieje, ale na pewno nie dla opisu rzeczywistości. Wystarczy spojrzeć na poniższą tabelkę.  kliknij, aby powiększyćMinecraft jest tutaj na drugiej pozycji listy bestsellerów z liczbą sprzedanych kopii i przychodami znacząco mniejszymi niż będący na 7 pozycji TWoM. Zero logiki. Wystarczy chwilę popatrzeć na tą listę by zorientować się że nie trzyma się kupy. A największym kuriozum jest chyba gra na pierwszej pozycji, czyli Deep Dungeons of Doom, która według tego serwisu kosztuje $200, gdy w rzeczywistości cena wynosi... 10 centów. Przybliżone przychody na App Store możemy oszacować dzięki obserwacji zmian Estimated App Worth na Sensor Tower. W dniu premiery wynosiło coś koło $850k, dzisiaj $1,750k, czyli od premiery mamy przyrost o $900k. W lipcu przyrost tej wartości o $100k przekładał się na $3k dolarów przychodu brutto, co dawałoby nam na razie około $27k przychodu brutto. Dla spółki byłoby to około 58-60 tysięcy złotych przychodu netto. Aktualizacja Estimated App Worth odbywa się z opóźnieniem, więc dokładniejsze przybliżenie wyników weekendowych będzie widoczne pewnie dopiero w okolicach wtorku, środy. Dla mnie sporym zaskoczeniem i rozczarowaniem jest słabe zachowanie się wersji tabletowej w rankingach sprzedaży. Przy promocji cenowej przekraczającej 50% spodziewałem się szału zakupów, a niestety nic takiego nie nastąpiło. W tej chwili gra jest w USA dopiero na 57 pozycji wśród gier płatnych, co daje dużo do myślenia. Nie wiem czy ktokolwiek z nas spodziewał się tak słabej reakcji rynku na ponad 50% obniżkę ceny?
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 listopada 2015 14:24:00
przy kursie: 68,85 zł
A swój szacunek - że zarabiają mniej niż w przypadku ipadów opierasz o wartość aplikacji z sensortower? Już nawet mi się nie chce komentować - bo temat tej wartości był już przerabiany na tym forum - wystarczy poszukać.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 listopada 2015 14:36:38
przy kursie: 68,85 zł
Top Paid iPhone Games UNITED STATES DEVICE iPhone COUNTRY United States DATE Nov 15, 2015 GROUP BY Day PAID GAME PRICE REVENUE NEW INSTALLS 1 Minecraft: Pocket Edition $6.99 $63,970 7,917 2 Heads Up! $0.99 $12,061 12,182 3 Minecraft: Story Mode $4.99 $40,044 8,024 4 Geometry Dash $1.99 $11,696 6,023 5 Bloons TD 5 $2.99 $14,546 4,653 6 THE GAME OF LIFE Classic Edition $0.99 $24,434 24,681 7 Plague Inc. $0.99 $8,863 20,555 8 This War of Mine $6.99 $15,515 2,067 zate, w dniu 15.11.2015 - 45.ooo usd (google play) + 15.515 usd (iphone) = tylko w US ponad 60.000 przychodow.....a U.S. to ca 25 % globalnego rynku.... Everything you know is wrong.........
Edytowany: 15 listopada 2015 14:37
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 listopada 2015 14:47:24
przy kursie: 68,85 zł
rockq@ muszę przyznać że po promocji na ipoda w wysokości 50% spodziewałem się chociaż pierwszej 10 ale widocznie ci co mieli kupić kupili po pełnej cenie a dla tych co było za drogo to cena 7$ jest ceną nadal zaporową. Kod:mod: usunięto treść niezgodną z regulaminem. forum spółek nie służy do prywatnej konwersacji, ani omawiania innych Użytkowników, w szczególności zawartości ich portfeli
Edytowany: 15 listopada 2015 14:53
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 listopada 2015 14:56:54
przy kursie: 68,85 zł
A to nie jest tak, że jak kupisz obecnie wersję na iphona to i na ipada będzie pasowała?
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
15 listopada 2015 15:29:04
przy kursie: 68,85 zł
No to argument rockqa jest naprawdę super! Rzeczywiście - tragiczna sprzedaż na ipady - w sytuacji gdy kupienie gry na iphona umożliwia granie też na ipadzie jest koronnym dowodem na słabość TWOM na mobilnych. Brawo!!! www.appannie.com/apps/google-p...7 miejsce w paid i 296 w grossing na google play w US - jest bardzo dobrze!
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
15 listopada 2015 18:08:15
przy kursie: 68,85 zł
@rockq Nie bardzo rozumiem jak SensorTower jest bardziej wiarygodny od ThinkGaming skoro dla wersji iPad Sensor maksymalnie wskazywał 4,5 mln $ a zaraz przez premierą na telefony było to niewiele ponad 1 mln $. Przyznasz, że rozrzut jest spory i cieżko na tej podstawie wyciągać jakieś wnioski.
Dla platform mobilnych nie ma (albo nie znamy) wiarygodnych narzędzi analitycznych. Jedynie na czym można polegać to rankingi. Śledząc AppAnie gra sprzedaje się bardzo dobrze (nawet jeśli bierzemy pod uwagę sporą cenę).
Wersja iPadowa sprzedaje się słabiej, bo większość zakupów dokonują ludzie z telefonów a potem mogą sobie grać na iPadzie. Jeśli przyjmiemy, że TWoM sprzedaje się dobrze we wszystkich platformach sprzedażowych iPhone/iPad/Android to można chyba spokojnie przyjąć, że te kilkadziesiąt tysięcy złotych codziennie wpada do kasy. Skoro wersja na telefony kosztowała 100tys zł to 10-krotny zysk powinien być kwestią kilku czy kilkunastu dni. Przyznasz, że jest to i tak niezły wynik.
Więcej dowiemy się jutro po raporcie. Teraz trochę powróżę wynik IIgo półrocza. Moim zdaniem wersja PC pozwoli na wygenerowanie podobnego zysku w drugim półroczu jak i w pierwszym (mimo słabszego III kw). Czyli sama wersja PC powinna wygenerować około 15 mln zysku netto rocznie. Do tego dojdą mobilne i może w jakimś stopniu preordery na konsole. Spodziewam się minimum 18 mln na koniec roku. Jeśli w 2016 przychody(zyski) z wersji PC spadną o 50% to i tak powinno być 7-8 mln zysku. Do tego wersje mobilne i konsole oraz Industrial. Pomijam zyski z innych produktów i GR.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 listopada 2015 19:13:31
przy kursie: 68,85 zł
Jest duży spór co do wiarygodności różnych danych i rockq nie uwierzy, że może się mylić - chyba, że raport pokaże inaczej. Dlatego nie warto się spierać i rzucać liczb tak daleko w przód. Porozważajmy nad dniem jutrzejszym - jutro jest hasło SPRAWDZAM i raport pokaże jakie w przybliżeniu mogły być wyniki sprzedaży na tablety i rozjaśni trochę temat wiarygodności i możliwych prognoz na wyniki na smartfony. Nie ulega wątpliwości, że w 4 kwartale dalej koniem pociągowym będą raczej wyniki z wersji PC ale mobilne mogą dorzucić zauważalną cegiełkę. Ja typowałem 2,5-3mln komentarz był wcześniej. Na znaczące wpływy z preorderów w grudniu bym nie liczył bo chyba jeszcze za wcześnie - za mało się jeszcze mówi, pisze i jeszcze sporo czasu do premiery. Bardziej znacząca sprzedaż będzie dopiero po nowym roku jak się mocniej rozkręci kampania. Dobrze, że Deep i spółka pojawia się na różnych targach i innych imprezach bo to podgrzewa zainteresowanie ale żniwa będą od połowy stycznia do końca lutego. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
15 listopada 2015 20:01:11
przy kursie: 68,85 zł
Historycznie to 3 kwartał był zazwyczaj słaby dla spółki ( 3 na 5 razy spółka miała straty w tym kwartale ), tak więc każdy wynik powyżej miliona złotych na plusie będzie dobry, powyżej 2 mln bardzo dobry.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
15 listopada 2015 20:40:07
przy kursie: 68,85 zł
chris_martin napisał(a):Top Paid iPhone Games UNITED STATES DEVICE iPhone COUNTRY United States DATE Nov 15, 2015 GROUP BY Day PAID GAME PRICE REVENUE NEW INSTALLS 1 Minecraft: Pocket Edition $6.99 $63,970 7,917 2 Heads Up! $0.99 $12,061 12,182 3 Minecraft: Story Mode $4.99 $40,044 8,024 4 Geometry Dash $1.99 $11,696 6,023 5 Bloons TD 5 $2.99 $14,546 4,653 6 THE GAME OF LIFE Classic Edition $0.99 $24,434 24,681 7 Plague Inc. $0.99 $8,863 20,555 8 This War of Mine $6.99 $15,515 2,067 zate, w dniu 15.11.2015 - 45.ooo usd (google play) + 15.515 usd (iphone) = tylko w US ponad 60.000 przychodow.....a U.S. to ca 25 % globalnego rynku.... Chyba wielu wątpiło w sukces TWoM na smarty, prawdziwym wyznacznikiem sprzedaży może być przyszły rok jeśli na stałe będą obniżać cenę regularną.Potencjał do zwiększania monetyzacji w przyszłym roku z mobilek jest bardzo duży. Wielu wątpi też w ewentualny sukces TWoM na konsole, osobiście uważam że ci co wątpią również się mylą. P.S Najważniejsze ,że czas biegnie, tyle dysput dyskusji a potencjalnie przełomowy kolejny rok 2016 się nieuchronnie zbliża wielkimi krokami. AT też bardzo fajnie wygląda papier gotowy do budowania kolejnej fali wzrostowej.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 listopada 2015 20:43:14
przy kursie: 68,85 zł
Leo@ chcesz nam powiedzieć ze spada bo iPad to był sukces a iphon porażka ? Dlaczego iPody miały nas czegoś nauczyć skoro jutro bedzie wiadomo kto miał racje? Ty juz wiesz? To moze podziel sie z nami Twoja wiedza jaki bedzie raport? Bedzie łatwiej podjąć rano decyzje.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 listopada 2015 20:55:31
przy kursie: 68,85 zł
Gdyby jego intencjebyły takie jak starasz sie udowodnić to wystarczyło napisać "spółka zarobiła w 3q min 3mln" Ale powiedz nam jakie są Twoje wyliczenia i oczekiwania co do raportu?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
15 listopada 2015 21:02:40
przy kursie: 68,85 zł
Przychody z preorderów będą pokazane w kwartale premiery. Z zasad rachunkowości wynika, że inaczej być nie może.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
15 listopada 2015 22:45:57
przy kursie: 68,85 zł
rockq napisał(a):@ mrJackson mrJackson napisał(a): Spodziewam się minimum 18 mln na koniec roku. Myślisz że zarząd sprzedawałby swoje akcje po 61 zł, gdyby był choć cień szansy na minimum 18 mln złotych zysku w tym roku? Naprawdę nie rozumiem skąd się w Was Panowie biorą te pokłady mega optymizmu. Szczególnie w kontekście tego co się ostatnio wydarzyło na CDRze i co zwiastowała transakcja insidera. A co do księgowania preorderów w tym roku, to Admin na forum firmowym zdaje się już pisał że raczej nie ma co na to liczyć? Ok, w pierwszej połowie roku mieliśmy 7,6 mln - zakładam, że w drugiej będzie podobnie ze względu na większą liczbę promocji oraz wyższe kursy walut. Czyli z samej wersji PC powinno być około 14-15 mln. Resztę dodadzą mobilne, ile tego będzie nie ma sensu liczyć. Co do sprzedaży akcji zarządu to nie ma sensu się doszukiwać drugiego dna. Myśląc tym tokiem to każda sprzedaż przez insiderów powinna położyć kurs na łopatki a kupno wywindować w kosmos. Każdy przypadek kupna/sprzedaży jest indywidualny i nie ma co generalizować. Jak siejesz wątpliwość to przynajmniej ją uzasadnij, bo wygląda na to, że "ten" który nabył akcje od zarządu to chyba jest jeleniem. Czekam na Twoją prognozę wyniku za 2015.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.