PARTNER SERWISU
vmmjmcsv
361 362 363 364 365
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 listopada 2015 09:22:58 przy kursie: 68,92 zł
vladinho napisał(a):
nie dajmy się zwariować, dzisiaj wyniki.
Miejmy nadzieję, że nie tylko będzie można na pewno wykluczyć niektóre serwisy podające wyniki dla mobilnych, ale może też uznać te które nadają się analizy sprzedaży.

No dobra to jeszcze sam się wypowiedz jak odczytujesz wynik z PC i resztę aby było wiadomo jak liczyłeś. Ja biorę pod uwagę 1,7-1,9 z PC a reszta mobile. Stąd jeśli wynik będzie zbliżony do 2,5mln to uznam, że mobile zarobiły około 1mln - dlaczego , bo doszły koszty prospektu i mogą być zbliżone do odpisu a może większe stą rezerwa na wyniku.
Jeśli wynik mobile będzie sugerowany w okolicach 1mln lub niżej uznam to za niewypał i stratę czasu dla spółki. Będzie to wskazówka, że raczej nie ma co liczyć na wynik mobile wyższy w 4 kwartale niż 2,5mln. Pozostanie tylko wyciskanie jak najwięcej z promocji na PC i ewentualnie przygotowanie jakiś atrakcyjnych dodatków (bonusów) na wersję PC aby pobudzić sprzedaż po premierze konsol.
W 4 kwartale oczekiwałbym wyniku na PC około 3,5mln ale liczę na nieco lepiej może około 4mln.
Jakieś 1,8mln lub więcej już mamy więc nie jest to jakiś abstrakcyjny wynik.
Co do mobile nie wypowiadam się, bo na razie nie mamy potwierdzonych żadnych wiarygodnych wskaźników więc nie ma nawet podstaw do spekulacji.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 16 listopada 2015 09:27

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 listopada 2015 09:40:19 przy kursie: 68,92 zł
Wynik mobilek za 3Q będzie moim zdaniem mało reprezentatywny dla wyniku mobilek za 4Q. Po pierwsze rynek smartfonów jest znacznie większy - sami przedstawiciele spółki to podkreślali w jednym z wywiadów. Pytanie o ile większy. Po drugie obecnie gra znacznie lepiej sprzedaje się na androida niż miało to miejsce w przypadku tabletów - choć tam trzeba pamiętać o pre-orderach przez gamesrepublic, których mogło sprzedać się całkiem sporo- co z kolei może "zafałszować" nieco wyniki sprzedażowe z portali, które je podawały.
Generalnie ios generuje większe przychody, ale klucz w słowie generalnie. W przypadkach wielu poszczególnych gier tak wcale być nie musi - już choćby z uwagi na znacznie większą liczbę urządzeń z androidem.
Tu ciekawy artykuł poruszający m.in. ten temat:
www.androidauthority.com/googl...

Cytat:
Apple’s App Store continues to generate more revenue than Google’s Play Store for developers. The reasons behind this are interesting.


Jako, że TWOM bardzo dobrze obecnie sobie radzi na google play, wyniki za 4Q mogą być naprawdę ciekawe. Pożyjemy, zobaczymy.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 16 listopada 2015 10:02:37 przy kursie: 68,92 zł
baks napisał(a):

No dobra to jeszcze sam się wypowiedz jak odczytujesz wynik z PC i resztę aby było wiadomo jak liczyłeś. Ja biorę pod uwagę 1,7-1,9 z PC a reszta mobile. Stąd jeśli wynik będzie zbliżony do 2,5mln to uznam, że mobile zarobiły około 1mln - dlaczego , bo doszły koszty prospektu i mogą być zbliżone do odpisu a może większe stą rezerwa na wyniku.


Podatek trzeba policzyć od wszystkiego, więc mogę napisać jak podzieliłem przychody
600k-700k zł, to przychody w wersji mobilnej,
2,7mln - 3mln zł to przychody w wersji pc z TWOM + inne produkty, przy czym na steam zeszło około 80k sztuk TWOM w tym okresie - w tym połowa na promocji po 10$.
To dość ogólny podział, więc dopuszczam, że w promocji zeszło trochę mniej, a wtedy przychód z samego steam można zamknąć w 2,3mln-2,4 mln zł, dolar po 3,7 zł, możliwe, że tu trzeba trochę podnieść średnią, ale to niewielki wpływ.

Przychody na podobnym poziomie wykluczałyby inne serwisy niż sensor tower. Przy czym przekroczenie przychodów o 0,5mln zł w mojej ocenie stawiałoby w wątpliwym świetle sensor tower.



baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 listopada 2015 10:54:01 przy kursie: 68,92 zł
Frey napisał(a):
Wynik mobilek za 3Q będzie moim zdaniem mało reprezentatywny dla wyniku mobilek za 4Q. Po pierwsze rynek smartfonów jest znacznie większy - sami przedstawiciele spółki to podkreślali w jednym z wywiadów. Pytanie o ile większy. Po drugie obecnie gra znacznie lepiej sprzedaje się na androida niż miało to miejsce w przypadku tabletów - choć tam trzeba pamiętać o pre-orderach przez gamesrepublic, których mogło sprzedać się całkiem sporo- co z kolei może "zafałszować" nieco wyniki sprzedażowe z portali, które je podawały.
Generalnie ios generuje większe przychody, ale klucz w słowie generalnie. W przypadkach wielu poszczególnych gier tak wcale być nie musi - już choćby z uwagi na znacznie większą liczbę urządzeń z androidem.
Tu ciekawy artykuł poruszający m.in. ten temat:
www.androidauthority.com/googl...

Cytat:
Apple’s App Store continues to generate more revenue than Google’s Play Store for developers. The reasons behind this are interesting.


Jako, że TWOM bardzo dobrze obecnie sobie radzi na google play, wyniki za 4Q mogą być naprawdę ciekawe. Pożyjemy, zobaczymy.

Przychody dla wersji na PC vladinho być może policzył nieco zbyt optymistycznie ale to jego kalkulacja (może ma rację) nie dojdziemy do końca.
Ja natomiast pozwoliłem sobie preorderów w ogóle nie brać pod uwagę bo tak samo albo jeszcze bardziej nie ma punktu odniesienia jak pozycja 1 przekłada się na sprzedaż na GR. A tu tym trudniejsza sprawa , że była to promocja łączona z wersją PC .... więc jest problem czy to zaklasyfikować jako PC czy Android ... Angel
ale chciałbym mieć więcej problemów tego tylu Angel
Preordery potraktowałem jako "rezerwę strategiczną" tak samo zresztą jak całą promocję na GR. Jak spółka raportuje na razie GR oscyluje wokół zera. Więc pominąłem te rozważania na razie.
Stąd w mojej ocenie ten margines, że oczekiwałbym wyników wyższych niż 3mln. Jednak nie mamy żadnego wiarygodnego punktu odniesienia - stąd przyznaję "konserwatyny" przedział jaki podałem.
W 4 kwartale będziemy wiedzieli już znacznie więcej bo po tabletach będziemy mieli wiarygodny chociaż rząd wielkości sprzedaży. Jeśli wyjdzie nam 1mln lub 3mln będzie można szacować, że w 4 kwartale można to pomnorzyć x5-10 minus niższe pozycje w rankingach x sprzedaż w kategoriach (iPad, iPhone) . Będziemy wiedzieć więcej niż po sensortower ...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 listopada 2015 13:56:26 przy kursie: 68,92 zł
sensortower.com/ios/us/11-bit-...

Sensortower pokazuje wartość aplikacji TWOM $2,000,060, tymczasem w pierwszy poniedziałek po premierze na Ipady pokazał $2,313,960...

www.stockwatch.pl/forum/wpisy-...

Wychodzi, że zarabiają mniej niż na wersji na Ipady. To by się zgadzało z obecnymi pozycjami TWOM na Iphony.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 listopada 2015 14:10:13 przy kursie: 68,92 zł
Aż mi się nie chce wierzyć, że ty na serio to piszesz? d'oh!
Jak najedziesz kursorem na wyliczoną przez sensortower wartość aplikacji to zobaczysz w oparciu o co oni ją wyliczają. Niższa wartość jest spowodowana bardzo skromną, żeby nie powiedzieć żadną kampanią promocyjną debiutu na smartfony. Gra jedzie na własnej świetnej opinii - co pewnie pozwala zaoszczędzić spółce niemałe pieniądze. thumbright

Pomijając już nawet drobny fakt, że iphonów jest znacznie więcej niż ipadów, to obecna wersja rewelacyjnie sprzedaje się w google play - co w przypadku wersji tabletowej nie miało miejsca.
Jednym słowem bzdurny ten twój wniosek, że strach.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 listopada 2015 14:41:55 przy kursie: 68,92 zł
@lelo:

Prawdopodobnie jest dużo gorzej, przynajmniej na App Store, bo wtedy App Worth był liczony od bazy wynoszącej $0, a teraz od $850k. Jedynie Google Play ratuje sytuację, bo faktycznie mogą z niego być większe pieniądze niż w lipcu (choć ciężko to ocenić, bo tym razem cena jest niższa i nie było atrakcyjnych preorderów).




lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 listopada 2015 20:14:46 przy kursie: 68,92 zł
rockq napisał(a):
@lelo:

Prawdopodobnie jest dużo gorzej, przynajmniej na App Store, bo wtedy App Worth był liczony od bazy wynoszącej $0, a teraz od $850k. Jedynie Google Play ratuje sytuację, bo faktycznie mogą z niego być większe pieniądze niż w lipcu (choć ciężko to ocenić, bo tym razem cena jest niższa i nie było atrakcyjnych preorderów).


Racja. Przecież wartość jest liczona od łącznej sprzedaży wersji na Iphony i Ipady, więc jest dużo gorzej niż sądziłem.

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 16 listopada 2015 21:22:40 przy kursie: 68,92 zł
lelo-pakero napisał(a):
Racja. Przecież wartość jest liczona od łącznej sprzedaży wersji na Iphony i Ipady, więc jest dużo gorzej niż sądziłem.

Nie wiem skąd w was tyle wiary w sensor tower.
Rankingi pokazują świetną sprzedaż na iphona i androida - sprawdziły się wcześniej przy każdej wersji Anomaly więc nie widzę powodu żeby im nie wierzyć - gra sprzedaje się bardzo dobrze.

Pochi
6
Dołączył: 2009-05-12
Wpisów: 97
Wysłane: 16 listopada 2015 22:48:23 przy kursie: 68,92 zł
Raport kwartalny za III kwartał 2015r.

Cytat:
Przychody ze sprzedaży tabletowej wersji „TWoM” w III kwartale odpowiadały za blisko połowę łącznych przychodów wypracowanych przez Grupę w tym okresie.
Edytowany: 16 listopada 2015 22:54


awatarji
1
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 31
Wysłane: 16 listopada 2015 23:13:20 przy kursie: 68,92 zł
Czyli zysk 1,8 mln.
The Spice Must Flow

MX5
MX5
5
Dołączył: 2015-10-02
Wpisów: 89
Wysłane: 16 listopada 2015 23:17:02 przy kursie: 68,92 zł
Pytanie skąd koszty 2,3 miliona ?

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 16 listopada 2015 23:34:54 przy kursie: 68,92 zł
Wyniki chyba w większości spodziewane. Wyjaśniło się ile spółka zarobiła na wersji mobilnej - ponad 0.5mln $ (w tym Android). Dalej nie wiem jak to się ma mieć do danych z SensorTower ale spokojnie można przyjąć, że wersji na iOS spółka wyciągła conajmniej 1mln zł przychodu. Biorąc pod uwagę, że w IV kw sprzedaje się dużo więcej gier i będziemy mieć pewnie więcej niż jedną przecenę (o rynku smartfonów już nie wspomnę) to wersja mobilna spokojnie powinna wygenerować 3-4mln przychodu.
PCty w IIIkw nie miały żadnych przecen, a w IVkw już mieliśmy 2 duże na Steam (nie licząc innych platform) to wynik z IIIkw około 1-5-2mln powinien być spokojnie podwojony. Zatem zysk 5mln w IV nie wydaje się żadną fatamorganą a zysk roczny 15mln również.

Warto również zauważyć

Cytat:
Naszą intencją jest, żeby na przełomie I i II kwartału 2016 r. przekazać rynkowi bliższe informacje na temat tego projektu, który będzie miał istotne znaczenie dla Spółki w perspektywie najbliższych kilku lat.


Wyższe koszty to prawdopodobnie efekt inwestycji w GR i Launchpad.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 16 listopada 2015 23:37:10 przy kursie: 68,92 zł
Zysk netto 1,83 mln zł. Po odjęciu rezerwy w wysokości 0,39 mln zł wychodzi, że spółka zarobiła 1,44 mln zł w III kw. Teraz widać niestety jak na dłoni jak marne są zyski z mobilek, które odpowiadały mniej więcej za połowę tego wyniku, czyli dały ok 0,7 mln zł zysku.

Określenie "satysfakcjonujące" użyte w raporcie by określić wyniki obecnej sprzedaży na smartfony jest potwierdzeniem tego co pisałem, że premiera na smartfony wypadła kiepsko.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 16 listopada 2015 23:42:37 przy kursie: 68,92 zł
@lelo-pakero

Nie wiem jak ty to liczysz - ale mobilne odpowiada nie za połowę zysku tylko za połowę łącznych przychodów czyli jakieś 1,8M PLN

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 16 listopada 2015 23:42:38 przy kursie: 68,92 zł
nie ma zaskoczenia (no prawie).
Odliczając 200 tyś przychodów z działania GamesRepublic przychody podawane przez SensorTower okazały się trafne, przynajmniej jeśli chodzi o wartość "revenue" podawaną za ostatni miesiąc.
Ciekawa pozycja - przychody finansowe, gotówka trafiła w końcu na dobrą lokatę, co przyniosło dodatkowo 391 997 zł hello1
Zastanawiające jest to, dlaczego wyszedł tak niski podatek ? 7,5% ? Think

MX5 napisał(a):
Pytanie skąd koszty 2,3 miliona ?

koszty = rozwój TWOM w wersji PC, port na tablety + prace nad wersją konsolową + Industrial, na tym poziomie nie powinny być zaskoczeniem - w ostatnich kwartałach stały się standardem.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 listopada 2015 23:43:07 przy kursie: 68,92 zł
Zysk 1,83 mln zł w czym jest 0,39 mln rozwiązanej rezerwy, czyli tak naprawdę 1,44 mln.

Zaskakująca jest informacja o tym że wersja tabletowa odpowiada za niemal połowę przychodów Grupy. To by znaczyło, że Androidowe preordery na Games Republic cieszyły się sporym zainteresowaniem (widać to było po lipcowych rankingach sklepu w Alexa), i tłumaczyłoby dlaczego premiera na Google Play była tak niemrawa w porównaniu z App Storem.

Negatywem tej sytuacji są niskie przychody ze sprzedaży pecetowego TWoMa i innych gier za pośrednictwem Steam i innych kanałów dystrybucji. Wychodzi po około 600k przychodu miesięcznie, co już nie pokrywa kosztów funkcjonowania spółki.


mrJackson napisał(a):
PCty w IIIkw nie miały żadnych przecen


Przecież na przełomie lipca i sierpnia była wyprzedaż na Steam. Były również wyprzedaże na GR i w innych kanałach.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 listopada 2015 23:45:01 przy kursie: 68,92 zł
mrJackson napisał(a):
@lelo-pakero

Nie wiem jak ty to liczysz - ale mobilne odpowiada nie za połowę zysku tylko za połowę łącznych przychodów czyli jakieś 1,8M PLN


Tak liczy, że zysku od przychodu nie odróżnia, a pisze - bo uważa, że ma rację i musi to pokazać.

chimpo
32
Dołączył: 2012-09-24
Wpisów: 590
Wysłane: 16 listopada 2015 23:45:48 przy kursie: 68,92 zł
"satysfakcjonujące" to jest kiepskie, więc jakby było " o matko boska, wynik mega giga super hiper świetny" to by było raptem ok. ;)


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 16 listopada 2015 23:51:33 przy kursie: 68,92 zł
Wg mnie raport dobry. 3Q wakacyjny - najsłabszy w roku. Przychody wcale nie są małe. Na ostateczny wynik (zysk) wpływ miały zwiększone koszty - związane z tym co napisał vladinho.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



361 362 363 364 365

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,983 sek.

bdiqwjmd
asqtixjw
wkiilipk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
avslqrfd
xldttdxn
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat