63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
25 października 2017 19:17:43
przy kursie: 164,00 zł
vladinho napisał(a): przypomnę, że noble wydał rekomendację na 88,84 zł przy założeniu, że FP osiągnie podobny sukces co TWOM.
To było w 2015, w 2016 podnieśli swoją wycenę do 99,1 zł z horyzontem 9 miesięcy (co się zresztą sprawdziło, w ciągu niecałych 8 miesięcy wyznaczony poziom został osiągnięty) i jest ona oparta na założeniach dramatycznie różniących się od przyjmowanych w rekomendacjach pozostałych DM-ów ir.11bitstudios.com/dokumenty/... np. Cytat:Wartość akcji spółki 11 Bit Studios oszacowaliśmy na podstawie wyceny metodami: DCF (99,9 zł) oraz porównawczą (85,2 zł), co po zważeniu powyższych wycen dało 9- miesięczną cenę docelową równą 99,1 zł. Wycena porównawcza 85, podczas gdy pozostali licytują się wartościami powyżej 200... A jak się spojrzy w założenia ich wyceny DCF to okazuje się że zakładali m.in że przychód do 2020 w żadnym roku nie miał przekroczyć 30 mln (a i później miał być niewiele wyższy). Ta wycena naprawdę była bardzo konserwatywna: 90mln przychodu w latach 2017-2019 vs 160 mln prognozowanych przychodów od DM BZWBK to jest przepaść. Rekomendacja niby ledwie z zeszłego roku a tak trochę jakby wzięta z innej epoki. Chociażby na przyjętą wagę obydwu metod (DCF i porównawczej) po 50% dziś ta wycena musiałaby być wyraźnie wyższa.
Edytowany: 25 października 2017 19:32
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
25 października 2017 21:09:46
przy kursie: 164,00 zł
Rif napisał(a):Bo mają 2 i pół zespołu, a zatem 3 lata na grę dla każdego? dobrze zgadza się, ale to nie jest takie proste. Ile trwał cykl produkcyjny TWOM ? Wstępnie mowa była "2 lata", ale potem - zrobili patche, dodatki, - wersję mobilną - dołożyli wersję na konsole, Uwaga - trwało to kolejne 1,5 roku!!, to była praca jednego zespołu. Mam 3,5 roku na prace nad TWOM, a Industrial - teraz FrostPunk miał być bardziej pracochłonnym projektem, potrzeba więcej pracowników, więcej czasu na realizację i testy!! Tak to ustrojstwo trzeba gruntownie testować, teoretycznie dobrze przygotowane testy to 30% trwania długości projektu, można okres wydłużyć, lub skrócić, ale to będzie miało przełożenie na jakość w momencie premiery. Tutaj należy założyć, że tego okresu nie będą skracać, aby nie oszczędzać na jakości. Zakładając, że premiera FP będzie bez wersji konsolowej (tak ja rozumiem ostatnie sygnały ze spółki - @Antyteresa ostatnio pisał, że zakłada inaczej), to prace nad dodatkami i portem na konsole nie powinny trwać dłużej niż 1,5 roku dla tego konkretnego zespołu. Mamy już 3 teraz lata, załóżmy nawet że to przesunięcie ostatnie było przypadkowe, skracając dodatki i konsole (optymistycznie zakładam, że za drugim razem mogą zrobić to szybciej) to otrzymujemy całkowity czas 4 lata. Projekt 8 ma być podobny, zarówno pod kontem kosztów jak i wielkości gry ("prawie-AAA"), prace trwają już prawie półtora roku - nowy zespół był kompletowany w drugiej połowie zeszłego roku, nie wiemy czy jest pełny jak idzie praca, ale możemy założyć że, zostaje mniej więcej 1,5 roku do premiery, tutaj brak wiedzy, ale tego też analitycy nie wiedzą. Możemy założyć, że czas będzie podobny jak przy FP, czyli 4 lata i dopiero wtedy zespół siada do nowej pracy. Co daje grę mniej więcej co 2 lata, wg mnie to założenie realne. @Utnapisztim Postawiłem się w roli symetrysty, czego nie lubię - bo musiałem napisać coś głupiego. Oczywiście, że mam świadomość, że wycena podana przez noble i te na ponad 200 różnią się prawie w każdym aspekcie. Częściowo te rekomendacje słusznie są podniesione - bo jak w 2015 zarząd powiedział, że industrial ma podobny potencjał, to z punktu widzenia analityka potencjał inny był w 2015 i inny jest w 2017, bo TWOM ciągle się sprzedaje. Można czepiać się, czy ta zależność jest właściwa (bo zarząd oceniał potencjał industriala z wiedzą o wynikach TWOM w 2015, a nie wiem czy to potwierdza w 2017 - potwierdzają to analitycy rekomendacjami, a to trochę coś innego). Ale to drobiazg - problemem, jest to, że w nowych rekomendacjach gładko skrócono cykl produkcyjny (co wywindowało je do 261 zł) do 1,5 roku, uważam, że analitycy tutaj puścili wodzę fantazji, co uzasadniam powyżej.
Edytowany: 25 października 2017 21:23
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
25 października 2017 21:51:11
przy kursie: 164,00 zł
vladinho napisał(a):Cytat:Projekt 8 ma być podobny, zarówno pod kontem kosztów jak i wielkości gry ("prawie-AAA"), prace trwają już prawie półtora roku - nowy zespół był kompletowany w drugiej połowie zeszłego roku, nie wiemy czy jest pełny jak idzie praca, ale możemy założyć że, zostaje mniej więcej 1,5 roku do premiery, Chyba nazbyt optymistyczne stwierdzenie w świetle tego co mogliśmy wyczytać na forum inwestorskim pod koniec zeszłego roku: Cytat:Pierwszym zadaniem nowego teamu deweloperskiego, który na razie działa tylko w szczątkowym stanie, będzie wsparcie zespołu (w jego skład wchodzi m.in. Zarząd Spółki), który decyduje o wyborze gry, która trafi do produkcji. Chcemy ten etap zamknąć do końca bieżącego roku bo pomysłów i koncepcji, które czekają na realizację, mamy sporo. To oznacza, że "prawdziwa" produkcja ruszy z początkiem 2017 r. i na początku obecnego: Cytat:Podtrzymujemy, że zespół tworzony przez Artura Ganszyńca przegląda/testuje pomysły na kolejny, po "Frostpunku" tytuł. Początkowe/koncepcyjne fazy prac nad nową grą komputerową cechują się jednak dużą swobodnością/elastycznością i ciężko je wpisać w szczegółowy harmonogram, z którego można być rozliczanym. Na tym etapie naturalne są bardzo głębokie ingerencje/zmiany scenariusza, które czasami "wywracają" cały pomysł na grę. Dlatego wybór projektu, który ma w perspektywie kilku kwartałów/lat decydować będzie o wynikach Spółki nie jest łatwy O ostatecznym wyborze produkcji pod kodową nazwą "Projekt 8" dowiedzieliśmy się na konferencji wynikowej na sam koniec I kwartału razem z informacjami że: Cytat:'8' to roboczy tytuł, czyli nasz ósmy projekt z kolei. Już gramy w tę grę. ... Jak wskazali przedstawiciele studia, "czas, by zaplanować pełną produkcję" jest jeszcze przed nimi. forsal.pl/biznes/energetyka/ar...Nie wiem co o tym sądzić, ale zdaje mi się, że "prawdziwa produkcja" Frostpunka ruszyła na początku 2015 i trwała chyba dłużej niż 2 lata
Edytowany: 25 października 2017 22:00
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
25 października 2017 22:06:07
przy kursie: 164,00 zł
Ludzie dajcie juz spokój z tym liczeniem lat. Przecież i tak wszystko zależy od sukcesu FP, jezeli okaże się hitem to może projekt 8 być grą AAA, bo bedzie kasa na taką grę i wtedy to może być i 4 lata.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
25 października 2017 23:33:32
przy kursie: 164,00 zł
@Rekinek to nie tyle lata, co składowa wyceny w rekomendacjach. Prosty przykład, zobacz co się dzieje po 6ciu latach:
Proste założenie, gra przynosi przychody w każdym kolejnym roku o połowę mniejsze zaokrąglając w dół, czyli 1 rok - 50 mln, 2 rok - 25 mln, 3 rok - 12 mln, itd. Kolejne założenie, obie połówki roku przynoszą takie same przychody (czyli 1 rok = 25 mln + 25 mln). w cyklu 1 gra na 2 lata mamy po 6ciu latach przychód 265 mln w cyklu 1 gra na 1,5 roku mamy po takim samym okresie przychód 346 mln.
prawie 30% wyższy przychód przy trochę większych kosztach, mało ? Taki drobny "chłyt marketingowy" ;)
ps. więcej już się nie czepiam, oczywiście sprzedaż FP wszystko zweryfikuje, ale kiedyś znowu jakiś analityk może wpaść na pomysł skrócenia cyklu produkcyjnego przy wycenie.
Edytowany: 25 października 2017 23:37
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 października 2017 10:32:27
przy kursie: 172,50 zł
Rekinek napisał(a):Ludzie dajcie juz spokój z tym liczeniem lat. Przecież i tak wszystko zależy od sukcesu FP, jezeli okaże się hitem to może projekt 8 być grą AAA, bo bedzie kasa na taką grę i wtedy to może być i 4 lata. Miałem nie pisać, ale to chcę skomentować. Zdajesz sobie sprawę, czym w dzisiejszych czasach jest gra AAA? To jest taki Wiedźmin 3 z budżetem 300 mln PLN. Wielu myśli ze to takie HOP SIUP, mamy kasę i robimy grę AAA. Cig tak myślał i kiepsko na tym wyszedł, bo po pierwsze nie miał zdolności operacyjnych , nie miał doświadczenia i tak na prawdę te ich gry za 40-60 mln PLN to nie były gry AAA. Nie oszukuj się, 11 bit w tego typu grach ( AAA) maja takie same doświadczenie i kompetencje jak CIG po wypuszczeniu Snipera 1, czym się to skończyło każdy wie. FrostPunk jest bardzo zbliżony do TWOm podobny schemat rozgrywki itp, mechanika rozgrywki będzie pewnie rozbudowana możliwości podejmowania decyzji ,większe ilości i możliwości rozbudowy BAZY, ale to nadal jest taki TWoM bis. To jest ich nisza i w tym będą tkwić no chyba ,że FP zawiedzie( bo np. okaże się odgrzewanym kotletem) wtedy będą zmuszeni coś radykalnie zmienić i zaryzykować( czego raczej nie trawią ) 11 bit od rozpoczęcia pracy nad konceptem, do wypuszczenia FP będzie potrzebował własnie 4 lata. 4 lata pracy nad grą z budżetem poniżej 10 mln PLN a ty na luzie twierdzisz ,ze grę AAA też (ewentualnie ) będą robili 4 lata przecież to na logikę trąci absurdem. Przeczytaj , co pisze twój przedmówca"Utnapisztim", dziwnie historia wygląda podobnie z projektem 8, jak wyglądała z FrostPunkiem( kiedyś pod nazwą industrial), nie zdziwię się jeśli ten projekt będzie miał debiut najwcześniej w 2020 roku, bo gadki że nad industrialem pracują pełna parą , słychać było już w 2015 roku i ta pełna para trwa kolejne 2 lata. tak Admin w 2015 roku pisał o industrialu ( FrostPunku)i o innych produkcjach ( z LP). To odnośnie wywiadu jednego z pracowników 11 bit gdy wypultał się że industrial jest raczej na wczesnym etapie produkcji. Jak widać , PR w wykonaniu 11 bit w stosunku do akcjonariuszy był ściema w stosunku do rzeczywistości i to Marek ZIEMAK miał rację twierdząc ze industrial " slowly starting" , czemu ADmin skierowany do kontaktów z drobnymi akcjonariuszami zaprzeczał. Pytanie JAKI W TYM BYŁ CEL ADMINA i zapewne wierchuszki taki kit mniejszościowym wciskać.  kliknij, aby powiększyćA tu kolejny post opisujący to jak ostro pracują nad industrialem bo MUSZĄ skoro debiut( po przełożeniu) będzie w "dopiero" w 2016 roku , bo postanowili go mocno rozbudować po sukcesie TWoM. T tak ostro pracują po dziś dzień i jeszcze parę miechów im to ostre pracowanie zajmie. Przypominam że mówimy o grze za MAŁYCH parę mln PLN a ty wyskakujesz że stworzenie przez nich " AAA" to tylko kwestia kasy. otóż BARDZO SIĘ W TYM TEMACIE MYLISZ.  kliknij, aby powiększyćwarto moim zdaniem prześledzić wydarzenia i wypowiedzi ADMINA w wątku Industriala, bo to kto wie może mieć też swoje podobieństwo w kontekście projektu 8. foruminvest.11bitstudios.com/v...
Edytowany: 26 października 2017 10:40
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
26 października 2017 10:55:10
przy kursie: 172,50 zł
Warto zwrócić uwagę że TWoM ze względu na swoją nowatorską tematykę otrzymał istotny darmowy rozgłos w opiniotwórczych mediach - to na pewno wzmocniło sukces. Co nowatorskiego jest w FP? Wielkim plusem jest baza klientów TWoM - ale to zdecydowanie za mało by mieć pewność, że w pierwszym roku sprzeda się w milionie kopii. Warto zwrócić uwagę, że najbardziej udana produkcja spółek gamedev w tym roku tj. CMS2018 ma niewiele ponad 250k pobrań i już niewielkie przyrosty tygodniowe sprzedaży steamdb.info/app/645630/graphs...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 października 2017 10:58:59
przy kursie: 172,50 zł
@jurror Czy z Twojej wypowiedzi należy wnioskować, że na naszym rynku kompetencje w zakresie gier AAA są zarezerwowane tylko dla CDP .. ? Tytuł AAA nie jest mierzony tylko ilością wydanej kasy. Jak sam może zauważyłeś sama produkcja pochłonęła około 100mln PLN a reszta to marketing...... bo spółka nie miała kasy i zleciła go partnerom. Sądzę, że robiąc marketing sama wyszłoby znacznie taniej - choć efekt też mógłby być gorszy. Produkcja AAA to przede wszystkim ilość ludzi z doświadczeniem. W3 kończyło 300 ludzi a może i więcej. Na razie puki co 11bit nie ma ani kasy ani ludzi na produkcję AAA. Tylko, że ludzi i kasy wciąż przybywa a także rosną kompetencję zespołu. Jestem sobie w stanie wyobrazić, że za kilka lat gdyby FP i P8 były dużymi sukcesami (oczywiście gdyby) spółka może zdecydować o zrobieniu gry nie za 8 mln a za 50-60mln. Taki giga FP z otwartym światem i 60-80 godzinami gry. Jeśli marka gry będzie już znana i wysokiej jakości to nie potrzeba 300mln. Wystarczy 60mln + 20-30 na marketing aby odnieść sukces. Nie zakładam sprzedaży takiego czegoś na 20mln szt ale 5mln wystarczy do sukcesu. Wystarczy, że gra będzie innowacyjna i ciekawa. Pewnie byłby to znów twór międzygatunkowy a to może dać sukces. Gdybamy teraz ale jak wiadomo teraz wiele zależy od FP ..... a później od P8. Jeśli będą sukcesy przyjdą kolejne wyzwania. Jeśli zawiodą spółka będzie tworzyć klony TWOM w większej skali a jednocześnie szukać innej formuły. Jak widać dzić nie tylko 11bit przekłada premiery VVG robi to hurtowo.... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 października 2017 11:07:33
przy kursie: 172,50 zł
Jeśli chodzi o spółki growe, na GPW to tak. CIG chciał się ocierać o AAA, ale to jednak nie było nadal AAA( i nie chodzi tutaj bynajmniej tylko o KASĘ o czym wspomniałeś, ale o inne niuanse typowo gameingowe). Jeśli chodzi o polski gamedev ,to z tego co wiem to jeszcze tylko Techland ma możliwości tworzenia gier z naprawdę górnej półki typu AAA, ale jak wiadomo nie jest on notowany na GPW. Jeśli masz co do tego wątpliwości, to trudno, możesz sobie wiele wyobrażać jak wspomniałeś , ale to wcale nie musi zmieniać rzeczywistości takiej jaką ona jest na dzień dzisiejszy. Świetne wytłumaczenie podpierając się VVD, jeśli chodzi o przesuniecie premier, ale pominąłeś istotny czynnik dla inwestora , związany z tematem przesunięć i kasowania premier. Fakt w VVD przesuwają i kasują premiery( casino skasowali), ale to ma swoje istotne konsekwencje dla inwestorów.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 26 października 2017 11:15
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
26 października 2017 11:15:06
przy kursie: 172,50 zł
Jurror troszkę pokory proponuję. Zachwycasz sie CDP ale zapominasz że tak kolorowo w tej firmie nie było aż do sukcesu W3. Dzisiaj łatwo jest chwalić CDP bo W3 odniosło sukces ale nie zapominajmy że firma po W1 i W2 była w kiepskiej sytuacji i postawiła wszystko na jedną kartę, co się okazało dobrym ruchem choć ryzyko było ogromne jak budżet gry. Zakładam że FP okaże się hitem, inny scenariusz mnie nie interesuje bo wtedy nie będę akcjonariuszem. W takim wypadku dlaczego odmawiasz im możliwości zamiany projektu 8 w grę AAA mało tego uważam że już zakładają taką opcję. Nie po to grę robi czlowiek od Wiedzmina żeby to był Twom bis bis, nie po to firma liczy ponad 100 osób i zwiększa zatrudnienie żeby robić gry indy. Przeciez jeżeli FP odniesie sukces to firma będzie miała kasę na grę AAA i taką zapewne stworzy. Wiecznie przytaczasz wypowiedzi admina i zakładasz że przy każdej grze to bedzie normą, mam nadzieję że się mylisz.
|
|
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
26 października 2017 11:32:56
przy kursie: 172,50 zł
Przykład innych premier pokazuje, że po premierze FP będzie sesja dwie na reakcje (przy założeniu premiery w czwartek) - to taki bonus za to, że Inwestor interesuje się Spółką i na bieżąco śledzi rankingi Zdecydowana większość Akcjonariuszy zdaje sobie sprawę, że kurs zależy od premiery Frostpunk zatem ewentualna słaba sprzedaż spowoduje bardzo gwałtowną reakcję kursu (patrz CIG). W przypadku sukcesu będzie następowało przeliczanie liczby sprzedanych kopii na przychód 11bit i odnoszenie tych wartości do bieżącej kapitalizacji 11bit.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
26 października 2017 11:33:46
przy kursie: 172,50 zł
rubik napisał(a): Wielkim plusem jest baza klientów TWoM - ale to zdecydowanie za mało by mieć pewność, że w pierwszym roku sprzeda się w milionie kopii.
Pewności sprzedaży miliona kopii oczywiście nie ma, ale nie jest to całkiem nieprawdopodobne, ostatecznie TWOM niewiele zabrakło do osiągnięcia takiego wolumenu sprzedaży na PC w ciągu roku po premierze, a licząc z wersją mobilną to chyba nawet udało się to osiągnąć. Inna sprawa że spółka zdecydowała się na bardzo mocną obniżkę ceny w połowie 2015r. (czyli w 8 miesiącu monetaryzacji TWOM) sięgającą 60%. Więc może się okazać, że przy znacznie wyższej cenie FP do czasu większych obniżek monetaryzacja może mieć bardziej spowolnione tempo, jednak ewentualny niższy wolumen przy wyższej cenie niekoniecznie musi się przełożyć na obniżone przychody. To że dzięki FP przyszły rok będzie rekordowy pod względem przychodów i zysków jest mimo wszystko poza wszelką dyskusją.
Edytowany: 26 października 2017 11:34
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
26 października 2017 11:35:57
przy kursie: 172,50 zł
@ rekinek
Źle to interpretujesz. Wiedźmina 3 nie byłoby bez wiedźmina 1 i wiedźmina 2. Nie byłoby bez 13 letnich różnych doświadczeń nabytych , przy tych 2 produkcjach i produkcji samego W3. I właśnie o tym piszę, że zrobienie prawdziwej gry AAA( a nie PRowo używanego tego określenia przez różne osoby w naszym growym światku), to nie jest takie HOP SIUP jak ci się wydawać może. CDR od razu postawił na duże produkcje( może nie klasy światowej AAA tylko raczej lokalnej - Wiedźmin 1, wiedźmin 2), ale bez tego nie byłoby wiedźmina 3. A teraz teraz już są na takim etapie ,że nikt nie ma wątpliwości co do możliwości operacyjnych CDR i np tego że CP2077 tez będzie grą prawdziwie typu AAA, ale do tego żeby móc zrobić pierwszą prawdziwie światowego formatu grę AAA potrzebowali co najmniej 10 lat pracy nad wcześniejszymi produkcjami . Musieli zebrać doświadczenia , umiejętności i zasoby oraz kontakty partnerskie( Umowa z DISNEY na reklamowanie wiedźmina 3)na zrobienie i potem rozreklamowanie i świetna spzredaż W3.
I właśnie dlatego musiałem napisać komentarz do twojej wypowiedzi odnośnie tego że zrobienie gry AA to nie problem , wystarczy tylko kasa. Otóż wydanie kasy na grę to nie problem, ale stworzenie gry AAA i jej( co najmniej) dobrą sprzedaż to już duży problem o czym np. CIG przekonał.
P.S Nie wiem czy wiesz, ale W1 kosztował CDR ok 10 mln $ , jak to się ma do 2 mln $ planowanych wydatków na FP . Jak to się ma do Pełnej pary i ostrej pracy załogi z 11 bit , którzy przez 3-4 lata robią FP. Czy właśnie to nie obrazuje ich obecnego potencjału operacyjnego jeśli chodzi o tworzenie gier? Gdzie ONI są , a gdzie CDr nawet z lat 2002-2007?.
Edytowany: 26 października 2017 11:41
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
26 października 2017 11:37:02
przy kursie: 172,50 zł
Premiera Tower57 16 listopada - na PC i Mac. Konsole - później.
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
26 października 2017 11:38:02
przy kursie: 172,50 zł
Rozgrzewka w śledzeniu rankingów przed FP Cytat:"Tower 57", w wersji na komputery PC i Mac, została ustalona na 16 listopada 2017 roku. Źródło: www.stockwatch.pl/wiadomosci/1...
Edytowany: 26 października 2017 13:48
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
26 października 2017 11:43:35
przy kursie: 172,50 zł
Za bardzo nie będzie tu co śledzić. Gierka nie budzi dużego zainteresowania, a do tego spółka sama informowała, że nie będzie przeznaczała już większych środków na jej promocję - żeby w razie czego nie ponieść straty. Przypomnę, że Tower 57 nie był prezentowany ani na ostatnim Pax ani na Gamescom. Jak ktoś ma na podstawie premiery tej gry i jej losów w rankingach steam oceniać potencjał FP to życzę powodzenia... Za to do bundlowania Tower 57 świetnie się nada i tam pozwoli coś tam zarobić.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 października 2017 11:45:16
przy kursie: 172,50 zł
Przypuszczam, że Tower 57, to będzie tylko woda na młyn dla tych, którzy twierdzą, że z wydawnictwa żadnej mąki nie będzie. Wieszczę sprzedaż zbliżoną do Beat Copa, no chyba, że niemiaszki skuszą się, bo to gra rodzimego studia. Przy okazji premiery będziemy czytać, że to ostatni moment na sprzedaż akcji i inne zbliżone brednie, porównywalne do tego co wyprodukowano dzisiaj :)
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
26 października 2017 13:10:46
przy kursie: 172,50 zł
Abstrahując od T57, które wydaje się nikogo nie interesować, to zwiastun Moonlightera na Switch na YT-owym koncie 11bit obejrzało w ciągu tygodnia 84 tysiące osób, czyli niemal połowa tego co zwiastun gameplayowy FP zebrane w miesiąc. Natomiast liczba komentarzy już jest niemal identyczna. Przyszły rok może być pełen miłych niespodzianek. Byle tylko skończył się ten, bo wyniki będą żenujące. Nie zdziwię się jak skończy się na minusie.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 października 2017 16:24:47
przy kursie: 172,50 zł
jurror napisał(a):Jeśli chodzi o spółki growe, na GPW to tak. CIG chciał się ocierać o AAA, ale to jednak nie było nadal AAA( i nie chodzi tutaj bynajmniej tylko o KASĘ o czym wspomniałeś, ale o inne niuanse typowo gameingowe). Jeśli chodzi o polski gamedev ,to z tego co wiem to jeszcze tylko Techland ma możliwości tworzenia gier z naprawdę górnej półki typu AAA, ale jak wiadomo nie jest on notowany na GPW. Jeśli masz co do tego wątpliwości, to trudno, możesz sobie wiele wyobrażać jak wspomniałeś , ale to wcale nie musi zmieniać rzeczywistości takiej jaką ona jest na dzień dzisiejszy.
Świetne wytłumaczenie podpierając się VVD, jeśli chodzi o przesuniecie premier, ale pominąłeś istotny czynnik dla inwestora , związany z tematem przesunięć i kasowania premier.
Fakt przesuwania premier jest faktem samym w sobie i w krótkim terminie jest negatywny. Ale może mieć nawet zdecydowanie pozytywne . Dwa przeciwstawne sposoby zarządzania takimi zdarzeniami zaprezentował CDP i CIG. W mojej wypowiedzi piszę wyraźnie, że w najbliższym czasie 11bit nie będzie miał kompetencji - bo nie wystarczy zatrudnić dużo ludzi (jak to chciał CIG) aby zrobić kilka dużych gier lub jedną AAA. Do czego potrzebne tak samo albo jeszcze bardziej jest doświadczenie ludzi i wystarczająca kasa aby grę dopracować..... na co brakło kasy w CIG. Stąd mnie nie dziwi stawianie na jakość przede wszystkim. Ty wątpisz a ja widzę możliwość zrobienia gry AAA po 2022 roku. W tym czasie będziemy już raczej na pewno po P8 i pewnie będzie już zaawansowany P9 .... a może będzie to już super FP. Tylko nie wiadomo czy spółka zdecyduje się na AAA patrząc na ostrożność. Być może będą szli drogą zwiększania ilości zespołów i własnych gier. To może być bezpieczniejszy scenariusz. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
26 października 2017 17:02:44
przy kursie: 172,50 zł
Filmik promujący Tower57:
|
|