PARTNER SERWISU
ubxddaiu
495 496 497 498 499
Piotreek
0
Dołączył: 2017-11-03
Wpisów: 1
Wysłane: 3 listopada 2017 20:28:08 przy kursie: 167,80 zł
Ludzie... już się nie da słuchać tego biadolenia. Wydali trailer, wydali drugi trailer, pokazali demo, była jazda na 210, ogłosili przełożenie premiery na I kwartał 2018, kurs spadł o 1/5. W porządku. Czekamy.
Czego jeszcze chcecie? Dokładnej daty premiery co do dnia, teraz? Na początku listopada? A może zadeklarowanych przychodów w 2018, żebyście już wiedzieli ile zarobicie na akcjach w przyszłym roku? Litości.
Firma się nie rozpadła, nie utopiła kasy w żadnego bubla (ktoś zaraz powie: "a Beat Cop?" - Ano Beat Cop już się dawno zwrócił, nie generuje żadnych kosztów i cały czas bedzie sobie po trochu zarabiał. Pixel art jest formą raczej ponadczasową). Wręcz przeciwnie. Zatrudniają nowych ludzi, prezentują się na targach na całym świecie, wydają Tower 57, Moonlightera (którego ludzie nie dość że kupią, to jeszcze zrzucili się na kickstarterze w kwocie prawie 3,5 raza większej niż ustawiono pułap), polerują FP, pracują nad P8.
Jakoś nikomu nie przeszkadzało grzanie do 30zł pod premierę arcydzieła zadłużonego CIGa. Gry jak 100 innych FPP, gdzie tu po trailerze było widać, że grafika jest na poziomie Crysisa sprzed dekady, AI na poziome Project IGI sprzed prawie dwóch dekad, a w komentarzach na YouTube szła zagraniczna szydera.
Nie byłoby tutaj ani mnie, ani Was gdyby nie TWoM. Dzięki tej grze nagle małe studio stało się rozpoznawalne na całym świecie. A dlaczego? Bo mieli niesamowity, a jednocześnie banalnie prosty pomysł: zróbmy coś na odwrót. Na YT średnia z ich 3 trailerów z FP to 97% pozytywnych głosów. Zresztą poczytajcie komentarze. Bo liczy się idea. Chłopaki z 11Bit ciągle powtarzają, że tworzą z pasji. Tym się różni artysta od rzemieślnika.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 3 listopada 2017 21:25:59 przy kursie: 167,80 zł
Rif napisał(a):
Jedno jest pewne, że proces twórczy Frostpunka nie poszedł jak należy.


Proces twórczy może i poszedł dobrze. Natomiast sama produkcja wymagająca nakładów pracy już nie. Tak jakby sodówka uderzyła i nie było już tej motywacji co kiedyś.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 listopada 2017 10:11:32 przy kursie: 160,00 zł
Trafiłem dziś w sieci na ciekawy artykuł na temat aktualnej sytuacji w branży gier. Chyba warto przeczytać i wysnuć własne wnioski. Może nie z wszystkim sam się zgadzam ale część spostrzeżeń jest słuszna.
Liczą na łatwy i szybki zysk. I dlatego uwierzą we wszystko, co im powiesz
gry.wp.pl/licza-na-latwy-i-szy...
Ktoś, kto na początku giełdowej przygody spółek zainwestował w twórców "Wiedźmina" lub "This War of Mine", dziś mógłby być milionerem. Kursy akcji polskich twórców gier wystrzeliły i dlatego każdy liczy na powtórkę. I właśnie z tego powodu bardzo łatwo nim manipulować.

Tytuł jakże znamienny dla tego co się dzieje aktualnie. Inwestorzy traktują wszystkie spółki tak samo jako okazję do dużych zarobków. Ustawiają się po akcje na IPO .... nie zauważając, że sytuacja od czasu debiutu 11bit i Jujubee znacznie się zmieniła.
Wyceny debiutujących spółek są "wzięte z kosmosu" i już same w sobie uwzględniają kosmiczne zyski w przyszłości. A ta przyszłość już na wstępie malowana jest bajkami o sukcesach do których spółki nie są przygotowane w najbliższych latach.
Najlepiej pokazuje to sytuacja ubiegłorocznych debiutów Play i Arti. Mieli całe portfolio projektów - dostali sporą kasę a premiery wypadły gorzej niż blado. Sam CMS2018 jeszcze jakoś nieźle rokuje na wyprzedażach. Widać jednak, że kompetencji do mega sukcesów jeszcze brak. Podobnie z innymi spółkami. Pokazuje to sytuacja na 11bit gdzie kompetencje przed sukcesem budowano 4 lata. Nie da się pójść na skróty .... sama kasa to nie wszystko. Trzeba wyszkolić sobie odpowiednio kadry - a na to trzeba czasu.Angel
Zdając sobie z tego sprawę .... a może i nie do końca. Zarządy spółek naobiecywały coś czego nie mogli dać inwestorom a z czego mocno sami skorzystali.
Przykładem sprzedaż dużego pakietu Zarządu w ramach IPO jednej z wymienionych spółek. Od czasu IPO ceny akcji tej spółki mocno spadły.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 6 listopada 2017 10:13


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 6 listopada 2017 10:29:09 przy kursie: 160,00 zł
W tym artykule nie ma nic czego byśmy sami tutaj nie podnosili przy okazji ruchów na papierach związanych z gamedevem.
Wszyscy też wiedzieliśmy, że przyjdzie czas weryfikacji dla spółek, które rosły bazując jedynie na sukcesach innych (TWOM, a potem W3). Natomiast teraz pora na prawdziwy test dla 11bit, które mocno naciągnęło już zaufanie rynku, ryjąc niesłychanie długo z projektem, który nie wydaje się być grą nadmiernie rozbudowaną. Rynek będzie bezlitosny, jeśli z tej mąki nie będzie porządnego chleba.
Natomiast w przypadku dużego sukcesu Frostpunka, znów pewnie kilka pomniejszych podmiotów skoczy do góry, niesione falą optymizmu. Niemniej nie spodziewam się powrotu do poziomów, które tak wesoło rozpoczęły się na przełomie 2014/2015 i trwały do połowy tego roku, chyba, że jeszcze komuś uda się wydać grę, która okaże się dużym wydarzeniem w branży.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 6 listopada 2017 17:03:41 przy kursie: 160,00 zł
Trwa wymiana akcjonariatu, dziś obroty ponad 3 mln PLN. Natomiast decyzja o tym aby nie ładować kasy w marketing w tym roku jest słuszna, w zalewie promocji świątecznych by się nie przebili.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 6 listopada 2017 17:57:40 przy kursie: 160,00 zł
Fajna recka dema FP:
Cytat:

Frostpunk to kolejna produkcja 11 bit Studios, która po bardzo udanym This War of Mine postanowiło zrobić krok do przodu. Efekt końcowy to jednak coś więcej, o czym miałem okazję przekonać się na targach Poznań Game Arena 2017.

Z pozoru można by pomyśleć, że nasze rodzime studio zamierza stworzyć taki sam tytuł z dodaniem negatywnych warunków pogodowych, jednakże Frostpunk to coś zdecydowanie więcej, to bardzo interesujące doświadczenie łączące w sobie elementy strategiczne z przetrwaniem oraz zarządzaniem dostępnymi surowcami.
lubiegrac.pl/news,pga-2017-fro...



topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 7 listopada 2017 02:04:01 przy kursie: 160,00 zł
Zaczeli promocje z okazji 3. rocznicy wydania twom. Jesscze 3 niespodzisnki Maja Być w tym miesiącu.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 7 listopada 2017 08:49:42 przy kursie: 160,00 zł
topfacet napisał(a):
Zaczeli promocje z okazji 3. rocznicy wydania twom. Jesscze 3 niespodzisnki Maja Być w tym miesiącu.


Akcja z -80% skutkuje na ten moment 8 miejscem na głównej, więc masa kopii musiała zostać sprzedana. W ogóle fajna to akcja z przyłączeniem się do antywojennego bundle'a.
W kwestii dwóch kolejnych, to nie zdziwię się, gdy za tydzień zaczną rozdawać za darmo TLO, natomiast za dwa tygodnie ukaże się płatne DLC. To by było dobrze rozegrane.

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 7 listopada 2017 14:24:44 przy kursie: 168,40 zł
Ja zwróciłbym uwagę, że przecena ma potrwać aż do 28 listopada, czyli do końca black friday sale. Trzy tygodnie to szmat czasu. Jestem bardzo ciekawy jak długo pociągną z tytułem w pierwszej 10tce i na pierwszej stronie steam. No i co wymyślą potem na przeceny świąteczno noworoczne skoro tak mocno zaatakowali na rocznicę. Póki co wygląda to na prawdę fajnie

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 7 listopada 2017 14:30:31 przy kursie: 168,40 zł
TOP 10 to 1-2 dni ... na więcej nie ma co liczyć.
No chyba, że odpalą jakąś petardę
i gra zacznie być modna na jakiś forach ..... ale to mniej prawdopodobne.
A może mają coś w zanadrzu - miewają ciekawe pomysły...Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 7 listopada 2017 23:53:24 przy kursie: 168,40 zł
Wraz z wyprzedażą TWOM ruszył cykl działań promocyjnych związanych z mającym się ukazać DLC. Kolejne elementy kampanii promocyjnej będą ujawniane co tydzień - przez cały listopad.
Dodatek pewnie będzie darmowy - ale wygląda na to, że spółka dostanie mocne wsparcie marketingowe od Steam. Wizja dodatku z nowymi treściami już wzbudza duże zainteresowanie graczy TWOM. W komentarzach pojawiają się uwagi, że ten dodatek pozwoli graczom w TWOM przetrwać do premiery Frostpunka thumbright

Widać, że pomysł na kampanię jest i patrząc na miejsce TWOM na liście bestsellerów Steam - przynajmniej póki co działa. Spółka na tym milionów nie zarobi - ale przecież tu już nie o dochód z TWOM chodzi.

Ukazało się nowe let's play demo Frostpunka od dość znanego youtubera:
"looks very, very, very, very, very promising"thumbright




baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 9 listopada 2017 10:58:58 przy kursie: 165,30 zł
Czemu wprowadzasz w błąd .... data premiery została podana w komunikacie w dniu 26 10 2017.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 9 listopada 2017 12:17:15 przy kursie: 165,30 zł

Coraz słabsze te odbicia od wsparcia na 160. Jak Koledzy od AT oceniają prawdopodobieństwo:
a. wyjście dołem w kierunku 138
b. odbicie w kierunku górnej granicy konsolidacji


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 9 listopada 2017 12:25:55 przy kursie: 165,30 zł
Grzegorz Miechowski z Parkiet TV. W zasadzie nic nowego, ale warto usystematyzować.

Frostpunk:
- Można w nią od początku do końca zagrać, ale trwa testowanie i szlifowanie
- Daty premiery nie poznamy w tym roku
- Premiera Q1 nie jest zagrożona
- Najlepsza gra, którą opracowali, ale przyjęcie zależy od graczy
- Ukazało się dotąd kilkadziesiąt zapowiedzi, wszystkie pozytywne lub bardzo pozytywne
- Jest bardzo dobrze :)
- Premiera globalna i nawet ma własny, chiński tytuł
- Cena nadal nieustalona, ale na pewno więcej niż 20$

TWOM:
- Sprzedaż bundle bardzo dobra, na dniach DLC

P8:
- Projekt inny niż do tej pory, ale mieści się w ich definicji gier
- Data premiery. Byłoby super w 2019 (koniec programu motywacyjnego), ale jakość gry jest ważniejsza, więc najprawdopodobniej 2020.

Wydawnictwo:
- Moonlighter i Children of Morta będą miały znaczenie dla wyników. W odróżnieniu od Beat Copa i Tower 57.

Dywidenda:
Lepiej, żeby kasa pracowała. Może za dłuższy czas, gdy firma zwolni tempo rozwoju.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 9 listopada 2017 12:41:16 przy kursie: 165,30 zł
Pan Paweł Bieniek w artykule:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...

uaktualnił wykres sprzedaży premier 2017 na steam:

kliknij, aby powiększyć


Frostpunk musi zdecydowanie przebić sprzedaż CMS2018 by można było oczekiwać wzrostu kursu.

Wypowiedź Pana Grzegorza zgodna z linią "urzędowego optymizmu"

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 9 listopada 2017 12:49:38 przy kursie: 165,30 zł
Frostpunk sprzeda się znacznie lepiej niż CMS2018, mało kto ma chyba co do tego jakieś wątpliwości.
Już rynek chiński pewnie wypracuje taką pulę.

Wypowiedź Pana Grzegorza zgodna z linią "urzędowego optymizmu"

Przepraszam, a co miał powiedzieć zgodnie z Twoją linią realizmu?
"Frostpunk to słaba gra, której nikt nie kupi; chyba, że za dolara w Chinach. Premiera będzie za rok, a kolejnej gry oczekujcie za pięć?"

Akurat Miechowskiemu brakuje wiele do wspaniałych złotoustych prezesów spółek gamedev (nazwiska sobie sam wpisz) i przeważnie mówi co myśli. Nie słodził, po prostu wskazał, że zna się na robieniu gier. To też w kontrze do innych prezesów.

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 9 listopada 2017 13:31:02 przy kursie: 165,30 zł

Racjonalna wypowiedź powinna brzmieć np. tak:
"Frostpunk to najlepsza gra jaką potrafimy zrobić, jesteśmy przekonani że osiągnie sukces. Wykorzystaliśmy cały nasz talent, wiedzę i doświadczenie z monetyzacji TWoM by stworzyć grę która będzie wielkim sukcesem. Jej odbiór jest bardzo dobry. Jednak trzeba pamiętać, że rynek gier to showbiznes i do samego końca nie można przewidzieć reakcji graczy."

PS. a miałem już nie pisać na tym wątku - jakoś tak samo mi się "wyrwało" - teraz już się powstrzymam do samej premiery FP ;)

Wielkiego sukcesu Frostpunk!

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 9 listopada 2017 13:46:30 przy kursie: 165,30 zł
"Frostpunk to najlepsza gra jaką potrafimy zrobić, jesteśmy przekonani że osiągnie sukces. Wykorzystaliśmy cały nasz talent, wiedzę i doświadczenie z monetyzacji TWoM by stworzyć grę która będzie wielkim sukcesem. Jej odbiór jest bardzo dobry. Jednak trzeba pamiętać, że rynek gier to showbiznes i do samego końca nie można przewidzieć reakcji graczy."

Przecież to wszystko ujął, a nawet więcej. Czytałeś moje podsumowanie?

Frostpunk:
- Można w nią od początku do końca zagrać, ale trwa testowanie i szlifowanie
- Daty premiery nie poznamy w tym roku
- Premiera Q1 nie jest zagrożona
- Najlepsza gra, którą opracowali, ale przyjęcie zależy od graczy
- Ukazało się dotąd kilkadziesiąt zapowiedzi, wszystkie pozytywne lub bardzo pozytywne
- Jest bardzo dobrze :)
- Premiera globalna i nawet ma własny, chiński tytuł
- Cena nadal nieustalona, ale na pewno więcej niż 20$

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 9 listopada 2017 21:59:37 przy kursie: 165,30 zł
rubik napisał(a):

rynek gier to showbiznes i do samego końca nie można przewidzieć reakcji graczy."

Wielkiego sukcesu Frostpunk!


o oo właśnie...

www.polygon.com/2017/11/3/1660...

co prawda nie zostało podane, że przyczyną zamknięcia jest słaba sprzedaż Hob, ale 5 lat pracy i sprzedaż niższa niż gold rush...
Oceny i zapowiedzi świetne, sama gra na pierwszy rzut oka wygląda oryginalnie i solidnie, dotychczasowe wydawnictwa studia - rewelacja. Jedyne do czego ja mógłbym się przyczepić, to kompletnie nie wiem jaki miał być target odbiorców.

Nawet najlepszym zdarza się, więc trzeba trzymać kciuki za FP, albo modlić się :P


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 10 listopada 2017 10:56:18 przy kursie: 166,90 zł
A to mało takich przykładów z ostatniego czasu, gdy duże studia, albo duże nazwiska zrobiły dobrą grę, w którą nikt nie chciał grać? Lawbreakers Bleszinskiego, Battleborn z Gearbox, Mass Effect Andromeda od BioWare, Evolve z Turtle Rock. Różnica jest taka, że tam szły olbrzymie nakłady.
Mam jednak wrażenie, że wszystkim tym tytułom towarzyszył ogromny chaos.

Wspomniany Hob wygląda jak gra Indie, ale pewnie kosztował od ciula kasy. Przy okazji wydaje się, że daleko odeszli od tego czym się specjalizowali. Ta gra powstawała nie pięć, ale 12 lat.
Pytanie co zrobili z kasą, którą zarobili na Torchlight? Miliony sprzedanych egzemplarzy drugiej części.
Tam poszło coś więcej, niż widać na zewnątrz. Przypuszczam, że studio się rozsypało w pewnym momencie i ostatkiem wydali to coś małego nieznaczącego.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



495 496 497 498 499

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,223 sek.

njwqokgi
ptfayebh
bvfgygyp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ntizbzyh
afdxpvjz
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat