rubik napisał(a):By uzasadnić bieżącą wycenę 11bit powinien mieć ok. 40kk przychodów z FP oraz 10kk z pozostałych produkcji (łącznie z TWoM) w 2018.
Przychód 40kk z FP oznacza 800-1000k sprzedanych kopii Frostpunk.
Premiery gamedev 2017 pokazują, że rodzime produkcje mają problem by przekroczyć 300k sprzedanych kopii na steam.
Naturalnie, Frostpunk może być wielkim hitem i sprzedać się w ponad 1kk w 2018
Widzę kolega to ekspert od teoretyzowania ...
Kod:mod: widzę, że prośby o powstrzymanie się od wycieczek osobistych do kolegi nie docierają
a która spółka ma współczynnik 1/10 ...
Może CDP miał kiedyś taki współczynnik ..... chyba nie pamiętam
Uzasadnij wycenę CDP - czy miał w ubiegłym roku 700mln
a może w tym roku 1mld albo w przyszłym 1-1,2 mld.
Widać masz nikłe pojęcie o tym o czym mówisz.
Współczynnik 1/10 to tylko książkowa teoria. Inwestuje się w przyszłość spółek takich które dają duże szanse na stosunkowo szybki wzrost.
Na rynku są różne strategie.
Można inwestować na WIG20 gdzie spółki są dość przewidywalne i cykliczne .... ale polityczne. Gdzie jedna decyzja polityczna może wywołać lawinę lub wielki UP. Przykłady. JSW, banki, KGHM itd.
Można inwestować w spółki rosnące łagodnie z dość przewidywalnym wzrostem.
Można też inwestować w spółki z perspektywami (jak gamedev) lub ryzykować na spółkach ryzykownych.
Im spółka ma powszechnie słabo oceniane perspektywy tym więcej można zarobić jeśli się trafi z własną oceną.
Jeszcze lepiej gdy odpowiednio wcześnie przewidzi się szybki rozwój jakiś spółek.
Przykładem może być Blo, VVG czy 11bit zależy kiedy się weszło.
Może nie zauważyłeś ale na naszym rynku świetnymi jakościowo grami mogą pochwalić się na razie tylko, CDP, Techland i właśnie 11bit.
Wszystkie te spółki znacznie poprawiły swoje zasoby finansowe i mogą się jeszcze mocno rozwinąć bo mają zarówno kasę jak i kompetencje.
11bit jest z nich najmniejszy a sytuację ma wielokrotnie lepszą niż przy wydawaniu TWOM.
To nie daje gwarancji na sukces FP ale daje szansę na dalszy szybki rozwój. Zagrożeniami są jedynie fluktuacje doświadczonych pracowników. Ale spółka ma dość kasy aby utrzymać tych najważniejszych dla siebie.
11bit z emisji pozyskał tylko 450 tyś i potem trochę. Inne spółki rok przed premierami zgarnęły z emisji wiele milionów i co wyszło z Obserwera i CMS2018 ... słabo widać jeszcze brak doświadczenia zarządzających.
Stąd 11bit ma moim zdaniem dużo większe szanse na duży sukces niż Play czy Arti.
Jednak żadnej ze spółek nie można skreślać na tym etapie ..... no chyba tylko CIG - który już wiele produkcji zepsuł w ten sam sposób .... więc chyba nie rokuje dobrze. Inni mogą w każdej chwili "odpalić". Ten co wyczuje tendencję będzie "zarobiony".
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)