PARTNER SERWISU
mehwvtff
494 495 496 497 498
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 26 października 2017 18:01:14 przy kursie: 172,50 zł
Post Re: Frostpunk
Dzień dobry
Jak Pan słusznie zauważył, nie wszystkie tytuły na Steam oferowane są w przedsprzedaży. Decyzja leży w gestii dewelopera/wydawcy. Pre-ordery mają swoje plusy i minusy. Plusem jest oczywiście wcześniejszy zastrzyk pieniędzy dla producenta. Minusem, że w dniu premiery popyt na grę jest już mniejszy co skutkuje niższą bieżącą sprzedażą (najbardziej zdeterminowani nabyli bowiem tytuł w przedsprzedaży) i słabszą pozycją w rankingu bestsellerów Steam. Spora część zaglądających na Steam przegląda tylko pierwszą stronę rankingu. Tytuły z dalszych pozycji nie wzbudzają już takiego zainteresowania. W konsekwencji sprzedaż tytułu, który był dostępny w przedsprzedaży, w dłuższym horyzoncie może być słabsza niż gdyby gra miała bardzo mocne otwarcie w dniu premiery (bo nie miała pre-orderów i sprzedaż skumulowała się jednego dnia).
Jako 11 bit studios S.A. nie zdecydowaliśmy jeszcze czy "Frostpunk" będzie dostępny w pre-orderach. Analizujemy tę kwestię.
Pozdrawiamy.

Ja jestem załamany, czy admin wie co pisze?? To już FP nie ma być hitem który ma ogromny potencjał sprzedażowy? To trzeba go trzymać w szufladzie do dnia premiery żeby się dobrze sprzedał? Takiego BC sprzedawali w pre-orderach a tu mają wątpliwości. Czyli admin nam podpowiada "uwaga ta gra to wtopa, aż strach pre-ordery puszczać bo kto kupi w dniu debiutu"

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 26 października 2017 18:27:48 przy kursie: 172,50 zł
Moim zdaniem brak pre-orderów - to bardzo dobra opcja, a z punktu widzenia akcjonariuszy liczących na zwyżkę kursu w reakcji na dobrą premierę - najlepsza (choć oczywiście sprzedaży faktów bezpośrednio po premierze nawet najlepszej i tak trzeba się spodziewać). Mam nadzieję, że to właśnie ją wybierze spółka.
Zupełnie nie wiem czym jesteś tak załamany. Czego Ty oczekujesz od FP - że będzie wyczekiwany jak kolejna część GTA?

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 2 listopada 2017 13:27:50 przy kursie: 169,00 zł
Cały ostatni wzrost za chwilę zostanie zanegowany. Cały obrót z ostatnich trzech sesji wykonany przes sprzedajacych. Czy gdyby rynek był przekonany o premierze za 4 miesiące byłby tak sceptyczny?


del-29072020
1
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 190
Wysłane: 2 listopada 2017 14:17:19 przy kursie: 169,00 zł
Widać 161 na horyzoncie, brak kupujących i powolne osuwanie

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 2 listopada 2017 14:18:41 przy kursie: 169,00 zł
Założenie, że premiera FrostPunk na pewno będzie sukcesem kasowym jest bardzo wątpliwe. W negatywnym scenariuszu kurs 11bit powtórzy zachowanie kursu BLO/CIG/FARM.

Czy są jakieś nowe informacje pozwalające sądzić, że FP osiągnie 40kk przychodów w 2018?

Obserwując ranking bestsellerów steam:
store.steampowered.com/search/...
można stwierdzić jedno: utrzymać się wiele tygodni na topie jest bardzo bardzo trudno - a tylko pierwsza strona daje sensowne przychody.

Gold Rush - druga strona bestsellerów - 80k egzemplarzy w trzy tygodnie i przyrost liczby właścicieli łapie wypłaszczenie:
steamdb.info/app/451340/graphs...

Czytałem na forach jakim to wielkim sukcesem miał być Get Even - 500k sprzedanych kopii było dla wielu oczywiste ;)

@antyteresa wklejał kiedyś wykres z liczbą sprzedanych na steamie kopii tegorocznych premier - to zestawienie pokazuje, że sprzedaż 300k jest już trudna do osiągnięcia.

Car Mechanic Symulator 2018
steamdb.info/app/645630/graphs...
Edytowany: 2 listopada 2017 14:19

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 2 listopada 2017 14:40:49 przy kursie: 169,00 zł
11Bit ma pewien plus w postaci bazy chińskich właścicieli TWOM.
Steam notuje ogromny przyrost tamtejszych graczy na Steamie w ciągu zaledwie kilku ostatnich miesięcy.
Głównie są to ludzie rejestrujący się dla PUBG.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 2 listopada 2017 14:44:32 przy kursie: 169,00 zł
Opieranie się na tytułach słabych jakościowo, by wskazać, że Frostpunk ma niewielkie szanse na wysoką sprzedaż są mocną naciąganą interpretacją.
Podobnie z powoływaniem się na naganiaczy na Farm51.
Jeśli Frostpunk będzie równie dobre co TWOM i znajdzie to odzwierciedlenie w recenzjach najbardziej znaczących portali, to należy zakładać, że sprzedaż będzie równa/wyższa, bo i dlaczego nie?

Natomiast kolejny raz napiszę, że Moonlighter i Children of Morta, to tytuły, które sprawią, że zakładane 40kk przychodów pęknie w pierwszym półroczu (o ile wszystkie trzy gry będą miały premierę w tym czasie).

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 2 listopada 2017 15:41:18 przy kursie: 169,00 zł

TWoM był wyjątkowy ze względu na nowatorskie podejście do tematu wojny i otrzymał darmowe wsparcie medialne. Co wyjątkowego jest we Frostpunk?

Nie ma jednak co się spierać gdyż dopiero premierowy weekend pokaże jaka jest sprzedaż FP. Można robić dziesiątki porównań a wynik i tak nie będzie pewny. Tak już jest w tej branży.

Życzę wielkiego sukcesu thumbright

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 2 listopada 2017 20:23:53 przy kursie: 169,00 zł
rubik napisał(a):
Założenie, że premiera FrostPunk na pewno będzie sukcesem kasowym jest bardzo wątpliwe. W negatywnym scenariuszu kurs 11bit powtórzy zachowanie kursu BLO/CIG/FARM.

Czy są jakieś nowe informacje pozwalające sądzić, że FP osiągnie 40kk przychodów w 2018?

Obserwując ranking bestsellerów steam:
store.steampowered.com/search/...
można stwierdzić jedno: utrzymać się wiele tygodni na topie jest bardzo bardzo trudno - a tylko pierwsza strona daje sensowne przychody.

Gold Rush - druga strona bestsellerów - 80k egzemplarzy w trzy tygodnie i przyrost liczby właścicieli łapie wypłaszczenie:
steamdb.info/app/451340/graphs...

Czytałem na forach jakim to wielkim sukcesem miał być Get Even - 500k sprzedanych kopii było dla wielu oczywiste ;)

@antyteresa wklejał kiedyś wykres z liczbą sprzedanych na steamie kopii tegorocznych premier - to zestawienie pokazuje, że sprzedaż 300k jest już trudna do osiągnięcia.

Car Mechanic Symulator 2018
steamdb.info/app/645630/graphs...


Ty naprawdę porównujesz MCS2018 ..... a tak w ogóle z czym bo nie do końca wyjaśniłeś.
Chyba jakiś błąd w myśleniu albo koncepcji....

Ogólnie zgoda, że sukces nie jest gwarantowany - ale tak samo jest w każdym biznesie.
Najważniejsze aby firma przynosiła zyski i to możliwie jak największe.

Może wyjaśnisz dokładniej swój tok myślowy - bo jak na razie argumenty słabe.
Jakie sukcesy ma producent CMS - nie ma co porównywać ani sukcesów ani sytuacji.
11bit produkował grę mając skromne zasoby gotówki w przeciwieństwie do PlayWay który od roku miał dość kasy aby dopracować dużą grę.
W dodatku MCS jest grą bardzo popularnego aktualnie nurtu - co więcej tematyka jest bardzo atrakcyjna ....
i co zaprzepaścili ogromną część potencjału gry.
Nie wiem co tu porównywać - to nie ta "waga" producentów.
11bit komfort jaki miał PlayWay przed wydaniem CMS ma dopiero od połowy 2015 roku. Wtedy byli pewni, że mają dość kasy na dużo większą grę.
Dopiero teraz spółka może pokazać pełnię swoich możliwości.

Prawdą jest jednak, że sukcesu większego niż TWOM nikt nie zagwarantuje. Jednak o wynik na plusie można być spokojnym.
Teraz jednak spółka musi pokazać potencjał bo ma ten komfort i w przypadku słabej premiery nie będą mieli nic na wytłumaczenie.
Myślę, że skreślanie spółki na kilka miesięcy przed premierą jest chyba ...... błędem.
A PlayWay raczej można porównać bardziej z CIG niż 11bit - też marnują okazje "książkowo". Była kasa i warunki. Czegoś zabrakło. Może jednak nauczyli się na błędach i kolejna premiera wypadnie lepiej niż w CIG........ OBY.Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 listopada 2017 10:10:54 przy kursie: 167,80 zł

By uzasadnić bieżącą wycenę 11bit powinien mieć ok. 40kk przychodów z FP oraz 10kk z pozostałych produkcji (łącznie z TWoM) w 2018.

Przychód 40kk z FP oznacza 800-1000k sprzedanych kopii Frostpunk.

Premiery gamedev 2017 pokazują, że rodzime produkcje mają problem by przekroczyć 300k sprzedanych kopii na steam.

Naturalnie, Frostpunk może być wielkim hitem i sprzedać się w ponad 1kk w 2018 thumbright


Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 3 listopada 2017 10:56:32 przy kursie: 167,80 zł
CMS18 w 3 miesiące zrobił wynik w okolicach 300k kopii przy ocenach na poziomie 70% (do końca roku na jesiennych i zimowych promocjach dobije pewnie w okolice 500k) to i FP powinien dać radę w np. w 10 miesięcy 2018 osiągnąć te 800k (zwłaszcza że przy tylu przełożeniach terminu można chyba liczyć na solidne przygotowanie premiery i dopracowanie produkcji). Powtórzę zatem co napisałem tydzień temu: to że dzięki FP przyszły rok będzie rekordowy pod względem przychodów i zysków jest moim zdaniem poza wszelką dyskusją i te 50kk przychodów nie powinno być wcale tak wielkim wyzwaniem. Tylko żeby uzasadnić wycenę 400kk to taki jednorazowy wynik w 2018 raczej będzie zbyt mało, bo o jego powtórzenie w kolejnym roku może być już trudno jeśli nie będzie następnej równie udanej premiery (a tej spodziewam się raczej dopiero w 2020).
Edytowany: 3 listopada 2017 10:58

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 listopada 2017 11:57:11 przy kursie: 167,80 zł
Jezeli FP bedzie super grą to sprzedaż w 2018 bedzie tylko poczatkiem monetyzacji co pokazaly dochody z Twom. Jezeli gra zaskoczy to kolejne dwa lata będą tylko spijaniem śmietanki i czekaniem na Projekt8. W przypadku klapy sprzedażowej jesteśmy na poziomach 60zl

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 listopada 2017 13:53:19 przy kursie: 167,80 zł
rubik napisał(a):

By uzasadnić bieżącą wycenę 11bit powinien mieć ok. 40kk przychodów z FP oraz 10kk z pozostałych produkcji (łącznie z TWoM) w 2018.

Przychód 40kk z FP oznacza 800-1000k sprzedanych kopii Frostpunk.

Premiery gamedev 2017 pokazują, że rodzime produkcje mają problem by przekroczyć 300k sprzedanych kopii na steam.

Naturalnie, Frostpunk może być wielkim hitem i sprzedać się w ponad 1kk w 2018 thumbright

Widzę kolega to ekspert od teoretyzowania ...
Kod:
mod: widzę, że prośby o powstrzymanie się od wycieczek osobistych do kolegi nie docierają

a która spółka ma współczynnik 1/10 ...
Może CDP miał kiedyś taki współczynnik ..... chyba nie pamiętam

Uzasadnij wycenę CDP - czy miał w ubiegłym roku 700mln
a może w tym roku 1mld albo w przyszłym 1-1,2 mld.
Widać masz nikłe pojęcie o tym o czym mówisz.
Współczynnik 1/10 to tylko książkowa teoria. Inwestuje się w przyszłość spółek takich które dają duże szanse na stosunkowo szybki wzrost.

Na rynku są różne strategie.
Można inwestować na WIG20 gdzie spółki są dość przewidywalne i cykliczne .... ale polityczne. Gdzie jedna decyzja polityczna może wywołać lawinę lub wielki UP. Przykłady. JSW, banki, KGHM itd.
Można inwestować w spółki rosnące łagodnie z dość przewidywalnym wzrostem.
Można też inwestować w spółki z perspektywami (jak gamedev) lub ryzykować na spółkach ryzykownych.

Im spółka ma powszechnie słabo oceniane perspektywy tym więcej można zarobić jeśli się trafi z własną oceną.
Jeszcze lepiej gdy odpowiednio wcześnie przewidzi się szybki rozwój jakiś spółek.
Przykładem może być Blo, VVG czy 11bit zależy kiedy się weszło.
Może nie zauważyłeś ale na naszym rynku świetnymi jakościowo grami mogą pochwalić się na razie tylko, CDP, Techland i właśnie 11bit.
Wszystkie te spółki znacznie poprawiły swoje zasoby finansowe i mogą się jeszcze mocno rozwinąć bo mają zarówno kasę jak i kompetencje.
11bit jest z nich najmniejszy a sytuację ma wielokrotnie lepszą niż przy wydawaniu TWOM.
To nie daje gwarancji na sukces FP ale daje szansę na dalszy szybki rozwój. Zagrożeniami są jedynie fluktuacje doświadczonych pracowników. Ale spółka ma dość kasy aby utrzymać tych najważniejszych dla siebie.
11bit z emisji pozyskał tylko 450 tyś i potem trochę. Inne spółki rok przed premierami zgarnęły z emisji wiele milionów i co wyszło z Obserwera i CMS2018 ... słabo widać jeszcze brak doświadczenia zarządzających.
Stąd 11bit ma moim zdaniem dużo większe szanse na duży sukces niż Play czy Arti.
Jednak żadnej ze spółek nie można skreślać na tym etapie ..... no chyba tylko CIG - który już wiele produkcji zepsuł w ten sam sposób .... więc chyba nie rokuje dobrze. Inni mogą w każdej chwili "odpalić". Ten co wyczuje tendencję będzie "zarobiony".
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 3 listopada 2017 14:59

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 listopada 2017 14:07:19 przy kursie: 167,80 zł
My tu o FP a tu szykuje się czarny koń w postaci Moonlightera. Zainteresowanie bardzo zaskakujące, ciekawie to wygląda hello1

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 3 listopada 2017 14:19:09 przy kursie: 167,80 zł

Spółki gamedev po kluczowej premierze powinny mieć C/Z w okolicach 10 - i tak też było w przypadku 11bit po premierze TWoM - ponieważ wiadomo, że kolejna premiera będzie za dobrych kilka kolejnych kwartałów - a cykl życia gry jest dużo krótszy (spadające przychody w każdym kolejnym kwartale) niż cykl produkcyjny nowej gry.

Jeśli rynek wycenia spółki które nigdy nie zrobiły kasowej gry na kilkadziesiąt milionów zł a te którym kiedyś się udało, powyżej 100kk, tylko dla tego, że zawsze jest szansa (niewielka ale jest), że wypuszczą hita - niech tak będzie thumbright

W przypadku 11bit szansa, że FP będzie bardzo dobrze się sprzedawał jest całkiem spora ale nie jest to pewność i to właśnie odzwierciedla bieżąca kapitalizacja.

PS. Już nie będę dzielił się swoimi przemyśleniami na tym wątku. Powodzenia i wielkiego sukcesu Frostpunk!

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 3 listopada 2017 15:22:37 przy kursie: 167,80 zł
No przecież cały czas o tym mówimy, że gwarancji na sukces nie ma nikt .... można poczytać ostatnie 100 stron a może więcej ...Angel
Tylko, że jakie wyniki by nie były i czy premiera FP będzie mniejszym czy większym sukcesem a nawet klapą ...... każdy będzie miał inne zdanieAngel
To po FP jeśli koszty zwrócą się z nawiązką spółka będzie w jeszcze lepszej sytuacji a na horyzoncie będzie już przymiarka pod finalizację P8 i rzucenie "wszystkich rąk na pokład" dopracowując P8.
Podobnie jak CDP 11bit ma już plany na najbliższe kilka lat. Te plany być może ulegną jakimś modyfikacjom w zależności od tego jak wypadnie FP.
W przypadku sukcesu większego niż TWOM należy się spodziewać dalszego powiększania załogi. Będzie to spowodowane pozostawieniem części ludzi na produkcji kilku dodatków do FP. z 60-80 osób będzie finalizowało P8 a kolejna grupa będzie przygotowywała kolejny projekt do "masowej produkcji" czyli prace wstępne.
Skala działań zależy od tego jak wypadnie właśnie FP. Jeśli słabo nie będzie co kontynuować i zrobią jakieś poprawki- z 1 DLC a później nowy projekt.
W przypadku sporego sukcesu DLC wyjdzie co najmniej ze 3 - bo już nawet sam TWOM miał będzie 3 DLC a FP może mieć większy potencjał rozwijania. Budynki, mapy, narzędzia, nowe lokacje itp.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 listopada 2017 17:08:52 przy kursie: 167,80 zł
Dzień dobry

Okres świąteczno-noworoczny, w który wkrótce wkroczymy, to zły moment na promowanie gier, których premiera będzie miała miejsce dopiero w I kwartale przyszłego roku. Informacje giną bowiem w masie newsów o produkcjach, które trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku i nie przynoszą żadnego efektu marketingowego. Prosimy zatem o trochę cierpliwości. W styczniu o "Frostpunku" znowu będzie głośniej.

Pozdrawiamy.

No to premiera zapewne w marcu o ile wgl w 2018r to taki żarcik. Niestety do końca roku cisza jeżeli chodzi o FP. Jak ruszy marketing w styczniu to premiera za może 3mce. Słabo to wygląda, premiera zimą nie bo zginie, marketing nie bo zginie. A może gry lepiej nie wydawać bo nikt nie kupi?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 3 listopada 2017 17:18:30 przy kursie: 167,80 zł
@Rekinek - dokładnie tak. Dla nich na ten moment każda data premiery jest zła i spokojnie możemy zakładać, że te słabe tłumaczenia wynikają z faktu, że grze jeszcze jest daleko do wersji ostatecznej. Jedno jest pewne, że proces twórczy Frostpunka nie poszedł jak należy.

Ponadto wcześniej w Q1 będzie miała miejsce premiera Moonlightera.

W oczekiwaniu na lepsze czasy, mam tylko nadzieję, że wcześniej kurs nie pierdyknie solidnie.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 3 listopada 2017 17:49:00 przy kursie: 167,80 zł
To że pierdyknie to pewne, pytanie gdzie się zatrzyma. Ktoś ewidentnie nie chce lub nie może trzymać akcji, no chyba że na siłę dołuje kurs, każda z opcji i tak skutkuje spadkamiblackeye
W marcu uslyszymy że gra ma klimat zimowy i najlepiej będzie jak zadebiutuje w listopadziethumbright

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 3 listopada 2017 19:48:06 przy kursie: 167,80 zł
Pamiętam podobne dywagacje przed premierą This war of mine. Strach mieszał się z nadzieją, przy czym strachu było znacznie więcej. Podobnie jak zniechęcenia. Tak to już jest na spółkach growych.
Kampania promocyjna jednak trwa - skoro pojawiają się takie teksty:
Cytat:

Aber machen solch harte Entscheidungen überhaupt noch Spaß? Das ist eine Frage, die sich auch bei This War of Mine stellte. "Die Umsetzung war schwierig", sagt Kauch über Frostpunk. "Wir mussten die Bedürfnisse und Reaktionen der Gesellschaft in die Sprache des Spiels übersetzen." Da Frostpunk kein Film ist, kann 11 Bit die Dinge nicht einfach zeigen: Spielern muss das Gameplay gefallen. "Sie haben vielleicht keinen Spaß dabei, sollten aber unterhalten werden", so Kauch. "Ich glaube, wir haben das geschafft."

www.golem.de/news/frostpunk-ue...


Nie wydaje mi się żeby Moonlighter zadebiutował przed FP. Obie gry mają ukazać się w Q1. Moim zdaniem FP - do połowy lutego, a Moonlighter - koniec marca. Ale pożyjemy, zobaczymy.
Tymczasem będziemy mieli raczej słabą premierę Tower57 i słabe wyniki za Q3. Kurs pewnie znów zanurkuje, po czym podniesie się - na fali gry pod premierę FP.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



494 495 496 497 498

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,357 sek.

wlwkuojw
pvzguxzo
jfddsdrp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
cvxowztg
vsmpodbj
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat